Sari la conținut

Galaţiul are 8 refugii la 253 de staţii de transport în comun


dcp100168

Postare recomandata

Galaţiul are 8 refugii la 253 de staţii de transport în comun

* De la Neacşu la Parfumul Teilor, doar trei refugii LIDL * Gălăţenii aşteaptă autobuzele ascunşi în umbra stâlpilor sau folosind sacoşele pe post de umbrelă * Dacă dă o ploaie, cabinele telefonice sunt singura apărare * Municipalitatea va cheltui 500 de mii de lei pentru realizarea a 50 de adăposturi, al căror proiect e încă în fază de deliberare

 

Ploaia torenţială de acum câteva zile, dar şi canicula cu care ne luptăm acum ne-au readus în atenţie un aspect poate mărunt, dar extrem de important: nu avem refugii în staţiile de autobuz.
Conform statisticilor Transurb, 40,3 milioane de călători circulă anual cu tramvaiul sau cu autobuzul, respectiv 28,6 milioane numai cu autobuzul. Asta înseamnă că problema refugiilor în staţiile de autobuz nu este un simplu moft, ci o necesitate pentru mulţi dintre gălăţeni.

La faţa locului, situaţia e gravă

Zilele acestea, pe un soare ameţitor, am făcut un raid prin oraş, să vedem exact cum stau lucrurile. De la staţia de pe strada Gării până în Ţiglina III şi de la Neacşu până la Parfumul Teilor nu există decât două refugii LIDL. Acestea sunt, din păcate, destul de înguste, inutile în caz de ploaie torenţială şi puţin eficiente, din cauza dimensiunilor reduse, în caz de soare puternic.
Gălăţenii se adăposteau pe unde puteau - fie pe după stâlpi, fie după cabinele telefonice sau chioşcurile de bilete. Am văzut şi persoane în vârstă care-şi foloseau sacoşele drept paravan pentru soare. Ameţiţi şi înmuiaţi de căldură, unii dintre călători şedeau pe băncile fierbinţi din staţie, fără niciun adăpost.
Mai există şi alt fel de cazuri: acelea în care comercianţii au preluat spaţiile din staţiile de autobuz, angajându-se, la vremea respectivă, să le întreţină ca atare. Realitatea din teren este însă alta: de exemplu, în staţia din Ţiglina 3 (pe sensul spre Centru), magazinele din staţie s-au transformat în cafenea, iar spaţiul care servea drept adăpost a devenit o terasă cu mese şi scaune. Colac peste pupăză, trotuarul rămas în zonă este distrus, arătând ca după bombardament.

Ce spun cifrele: opt refugii noi la 187 de staţii

Una peste alta, drumul simplu prin oraş ne-a arătat că situaţia e dezastruoasă, aşa că am vrut să vedem exact care sunt cifrele. Câte staţii avem, până la urmă, şi câte refugii?
În Galaţi există, potrivit informaţiilor Transurb, 29 de trasee, dintre care 19 numai de autobuz şi troleibuz, cu 187 de staţii de autobuz. Acestora li se adaugă şi 66 de staţii de tramvai, dar, întrucât diferite lucrări împiedică deocamdată circulaţia normală a tramvaielor, nu ne vom referi aici şi la aceste staţii, dar vom reveni asupra subiectului. Nu am reuşit să aflăm exact numărul refugiilor funcţionale, dar un lucru este evident: sunt extrem de puţine.

După ce, în septembrie 2012, refugiile vechi au dispărut, explicaţia Primăriei fiind atunci că expirase contractul cu firma de publicitate care le instalase, prin iarnă, Primăria a încheiat un nou contract, cu firma LIDL, care a instalat opt refugii. Urma, conform promisiunilor, să încheie contracte şi cu alte firme pentru astfel de adăposturi. Gălăţenii au rămas cu ochii în ploaie, respectiv în soare, pentru că alte refugii nu au mai venit. Ba, mai mult, şuruburile şi schelele metalice netăiate ale vechilor refugii sunt şi cauzatoare de accidente. Două femei chiar au ajuns la Urgenţe într-o stare destul de gravă după ce s-au împiedicat de resturile metalice ale refugiilor, cazuri prezentate şi în paginile ziarului nostru.

Care sunt soluţiile

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, instituţia nu a uitat de problema refugiilor din staţiile de autobuz şi ne-a declarat că au fost alocaţi 500 de mii de lei de la buget pentru realizarea a 50 de cabine. Acesta a mai ţinut să precizeze că, oficial vorbind, adăposturile care erau înainte nici nu puteau fi numite "refugii". Atât construcţiile respective, cât şi acestea de la LIDL sunt "mobilier urban". O chestiune de nuanţă care, pe vreme rea, contează prea puţin... Am mai fost însă informaţi că viitoarele refugii sunt în fază de proiect şi că se analizează mai multe variante pentru realizarea acestor cabine. Prin urmare, nu putem decât să tragem speranţă că deliberarea va merge mai repede şi refugiile vor reapărea în staţiile din autobuz din Galaţi. Rapid, nu peste încă un an.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Primăria va instala 143 de „staţii de autobuz”

După ce adăposturile din staţiile de autobuz au ratat trecerea din „vechiul Galaţi” în „Noul Galaţi” şi în vara trecută au fost demolate fără să se pună ceva în loc, acum, Primăria condusă de Marius Stan dă semne că ar vrea să remedieze situaţia şi a lansat procedura pentru „achiziţionare şi montare adăposturi pentru staţiile transportului public local”.

Este vorba de un total de 143 de adăposturi pentru staţii de autobuz, achiziţiile fiind făcute pe două loturi, de 72, respectiv 71 de adăposturi. Un astfel de adăpost va avea lungimea de 4 metri, înălţimea de cel puţin 2,05 metri şi o adâncime de 1,25 metri. Acoperişul este din policarbonat de culoare crem, pentru reţinerea radiaţiilor solare. Cu tot cu montaj, un adăpost costă aproximativ o mie de euro. Valoarea estimată totală este de 645.000 lei, adică 145.358 euro, fără TVA.

Graficul procedurii prevede ca ofertele să fie depuse până pe data de 29 septembrie, deschiderea ofertelor fiind programată după aproape o lună, pe… 22 octombrie, la ora 18.00! De ce ora 18.00? Simplu: e mai linişte în Primărie! Data limită de evaluare a ofertelor este prima zi de Crăciun, 25 decembrie 2013. După cum stau lucrurile, este aproape sigur că gălăţenii care sunt purtători de abonamente Transurb şi pensionarii care beneficiază de gratuităţi, vor „beneficia” din plin şi de ploile din toamnă şi de viscolele iernii viitoare, operaţiunile de montare a adăposturilor urmând să aibă loc, cel mai probabil, la primăvară.

Şi ar mai fi ceva. Niciunul din cele 143 de adăposturi nu vor fi instalate în cele mai aglomerate staţii de autobuz, de pe strada Brăilei, strada Domnească şi strada Nicolae Bălcescu, ci în staţiile de autobuz de pe artere secundare. Niciunul din adăposturi nu ajunge în unica staţie de autobuz din Cartierul Siret.

Aşadar, în staţiile de pe principalele trasee de autobuz din „Noul Galaţi” al primarului Marius Stan, clienţii Transurb vor îndura ploaia şi viscolul.

La Galaţi, există 253 de staţii de autobuz şi tramvai. La începutul anilor ’90, majoritatea erau dotate cu adăposturi din tablă, urâte, cu arhitectură proletcultistă, dar care erau eficiente. În perioada în care era primar al Galaţiului, Eugen Durbacă a început concesionarea spaţiilor staţiilor de autobuz, care, ca şi veceurile publice din oraş, au devenit afaceri de succes. Dacă la început, în staţii apăruseră doar dozatoare de sucuri şi de îngheţată, cu timpul acestea s-au transformat în baterii de chioşcuri şi s-a ajuns ca în anul 2000 vechile construcţii ale staţiilor de autobuz să dispară în aglomerarea de chioşcuri. Cele mai prolifice afaceri s-au dezvoltat în staţiile de la Spitalul Judeţean, Ţiglina 1 şi Ţiglina 2. Aceste construcţii erau trecute în patrimoniul Primăriei Galaţi, cu valoare de inventar şi lipsa lor a fost una din problemele pentru care Dumitru Nicolae a amânat timp de un an şi jumătate de la alegerile locale din anul 2000 să semneze preluarea patrimoniului oraşului de la fostul primar, Eugen Durbacă. În toamna lui 2001, Dumitru Nicolae a semnat descărcarea de gestiune a lui Eugen Durbacă. A fost unicul moment de prietenie dintre cei doi foşti primari.

În ultimii ani, în baza unui contract încheiat între municipalitate şi firma de publicitate Euromedia, au fost instalate adăposturi în principalele staţii de autobuz. În toamna lui 2012, acele adăposturi au fost demolate, explicaţia oferită de Primărie fiind încheierea contractului cu Euromedia.

În prezent, în opt staţii de autobuz există adăposturi instalate de Lidl.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ce are de gând Primăria Galaţi să facă pentru a dota staţiile de autobuz cu refugii

Dacă v-a dogorit soarele aşteptând un mijloc de transport în staţiile lipsite de refugiile ce v-ar fi putut apăra cât de cât de razele puternice, vă veţi răcori la toamnă şi la iarnă, doar sunteţi antrenaţi, că aţi mai îndurat un sezon rece şi umed doar cu cerul deasupra capului!
De unde ştim ce vă aşteaptă? Pentru că Primăria Galaţi tocmai a demarat licitaţia pentru achiziţionarea şi montarea de adăposturi pentru staţiile transportului public local. Este vorba de 72, respectiv, 71 de refugii pentru care municipalitatea este gata să scoată din buget 645.000 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire va fi preţul cel mai scăzut, atâta doar că ofertele vor fi deschise pe 22 octombrie, şi în buna tradiţie a licitaţilor contestate şi răscontestate de pe la noi, sigur ne apucă februarie-martie până la montarea primului adăpost. Problema nu se va rezolva nici după montarea celui de-al 143-lea adăpost, pentru că în Galaţi sunt, conform Primăriei, 254 de staţii! Pentru o sută dintre ele, Primăria are alte planuri.

Ca să nu mai rămână fără infrastructură
Pe mesele comisiilor Consiliului Local se află un proiect de hotărâre privind asocierea Primăriei cu investitori, pentru achiziţionarea, montarea, exploatarea şi mentenanţa unui număr de o sută de adăposturi, prevăzute cu panouri laterale publicitare, pentru staţii. Primăria porneşte de la realitatea că, în anii trecuţi, când adăposturile pentru staţii nu au fost proprietatea oraşului, ci s-a închiriat numai suprafaţa terenului şi s-au aplicat taxele pentru publicitate, în momentul retragerii investitorului a rămas fără adăposturi. De aceea vrea să schimbe strategia şi să asocieze cu investitori pe o perioadă determinată de timp. Investitorii îşi vor asuma atât financiar cât şi tehnic toate operaţiunile necesare pentru confecţionarea, montarea şi exploatarea adăposturilor care vor intra în patrimoniul oraşului. Agenţii economici vor fi scutiţi de taxa de publicitate pe panourile adăposturilor, şi astfel îşi vor recupera investiţia.
Până când se vor concretiza însă toate aceste bune intenţii, nu ne rămâne decât să ne obişnuim cu dogoarea, frigul, ploaia sau ninsoarea în staţii.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Licitaţii pentru refugii. Sub ce ne adăpostim în staţiile de autobuz

Dragi gălăţeni dependenţi de transportul public local de persoane, bucuraţi-vă de vremea bună, atâta câtă mai e şi antrenaţi-vă pentru încă un sezon friguros doar cu cerul deasupra capului! Vestea bună este că, potrivit Primăriei Galaţi, o firmă din Covasna a câştigat licitaţia organizată şi va monta 71 de adăposturi în staţiile de transport, la preţul de 4.200 de lei bucata. Vestea proastă este că licitaţia pentru montarea altor 72 de adăposturi în staţii a fost anulată pentru că nu s-a prezentat nimeni.
Trecem peste faptul trist că nicio firmă din Galaţi nu a licitat şi vă anunţăm că Primăria a renunţat la ideea iniţială de a se asocia cu investitori, pentru achiziţionarea, montarea, exploatarea şi mentenanţa unui număr de o sută de adăposturi prevăzute cu panouri laterale publicitare pentru staţii. Motivul? Consilierii locali nu au agreat proiectul care s-a împotmolit la şedinţele pe comisii.
Prin urmare, Primăria a scos recent la licitaţie achiziţionarea şi montarea a o sută de adăposturi pentru staţiile transportului public local, prevăzute cu panouri tip city lights pentru publicitate. Valoarea estimată este de 1.300.000 de lei fără TVA, criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut, iar data limită de depunere a ofertelor - 2 decembrie.
Deci, până la primăvară, să sperăm că adăposturile vor fi instalate. Vă mai spunem doar că, în Galaţi sunt, conform Primăriei, 254 de staţii! Şi dacă drumul dumneavoastră nu trece prin dreptul celor 71 care vor fi montate (cele mai multe pe Calea Prutului, Dogăriei şi Traian) sau ale celor prea puţine deja existente, şi mai mult ineficiente, vă aşteaptă vremuri grele.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Refugiile din staţiile de pe Calea Prutului sunt demolate şi înlocuite cu panouri publicitare

* Vechile adăposturi au fost scoase, muncitorii de la Gospodărie Urbană făcând loc pentru noile refugii

Concepute pentru a adăposti valurile de muncitori de la fabricile din zona Căii Prutului - Menarom, Şantierul Naval, Port Bazinul Nou etc. - refugiile din staţiile pentru mijloacele de transport în comun sunt pe cale să devină istorie. Nu din cale afară de estetice, dar zdravene şi destul de mari încât oamenii să nu fie plouaţi, bătuţi de vânt sau de ninsoare cât timp aşteptau tramvaiele sau cursele convenţie, refugiile au intrat în procesul de înlocuire, demarat de Primăria Galaţi. Tăiate cu flexul şi transformate în foi de tablă numai bune de reciclat, adăposturile au lăsat loc pentru noile „edificii”.
Câteva dintre noile schelete metalice ale viitoarelor refugii fuseseră miercuri la prânz deja amplasate în staţii, dar, aşa cum au fost gândite, nu par să poate adăposti mai mult de zece persoane înghesuite ca sardelele. Conform proiectului, refugiile cele noi au patru metri lungime, puţin peste 1,2 metri adâncime şi au o bancă în interior de 2,70 metri. E drept că nici numărul muncitorilor care lucrează în intreprinderile mai sus menţionate nu mai este atât de mare ca în urmă cu 30 de ani, dar faptul că în zonă au apărut numeroase firme şi companii face ca legea compensaţiei numerice să devină cumva aplicabilă.

O firmă din Reghin ne adăposteşte de ploaie

Societatea care a câştigat contractul cu Primăria Galaţi, cu o valoare totală de 311.690 lei, pentru confecţionarea noilor refugii este Grafis Art SRL din Reghin. Adăposturile care vor fi montate pe Calea Prutului, la Port Bazinul Nou sau la Damen, o zonă evident cu specific datorită numărului mare de persoane care folosesc transportul în comun, fac parte dintr-un lot de 71 de refugii, toate confecţionate după acelaşi tipar. Adăposturi după acelaşi model vor mai fi montate, spre exemplu, pe Domnească, la Spitalul CFR, la Gară, la Autogară, pe strada Aurel Vlaicu, la Spitalul de Boli Infecţioase, pe Radu Negru sau în Piaţa din Micro 39.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Refugiu inutil în apropierea Gării

Ca la noi, la nimeni, cam aşa îţi vine să spui când vezi că în staţia de autobuz pentru autogară, respectiv la penultima staţie înainte de cea de la gară, Primăria a ridicat un refugiu pentru călătorii transportului în comun. Cine aşteaptă sub refugiul acela autobuzul pentru câţiva metri până la gară? Nimeni. Primăria a amenajat acolo un refugiu inutil, iar în alte zeci de staţii de autobuz traficate intens de cetăţeni nu e zare de refugiu. Ieri, din staţia de la Modern, până la Parfumul Teilor toţi călătorii stăteau în ploaie, iar refugiul de la autogară adăpostea nimicul.

Primăria analizează, oamenii stau în ploaie

În Galaţi există, conform Primăriei, 254 de staţii şi au fost montate 71 de refugii achiziţionate în 2013, la preţul de 4.200 de lei fiecare. Chiar dacă urmau să mai fie achiziţionate încă 72 de astfel de refugii, se pare că Primăria a renunţat şi nu a mai organizat nicio licitaţie. Motivul renunţării, potrivit Biroului de presă al Primăriei, este că foarte mulţi investitori şi-au exprimat intenţia de a amplasa, pe cheltuiala lor, astfel de adăposturi, pe care să le utilizeze şi ca spaţii de publicitate şi panotaj stradal.
„Analizăm ofertele acestora şi căutăm soluţiile legale pentru realizarea unui parteneriat în acest sens. Suntem interesaţi de o astfel de soluţie, întrucât ar aduce importante economii la bugetul local, bani ce ar putea fi investiţi pentru rezolvarea altor probleme cu care se confruntă oraşul”, arată o informare a Biroului de presă al Primăriei.
Cât timp Primăria analizează ofertele, cetăţenii stau în continuare în bătaia vântului şi a ploii, unde mai pui că se anunţă şi ninsoare.
Potrivit aceleiaşi informări, 25 dintre refugii au fost montate în staţiile situate pe strada Traian. Adăposturi pentru călători au mai fost montate pe Calea Prutului (10), Traian Vuia (4), Milcov, Gării şi Ionel Fernic (câte 3), Aurel Vlaicu, Alba Iulia, Alexandru Moruzzi, Basarabiei, Ana Ipătescu, Dogăriei, Domnească, Henri Coandă, Portului şi Ştefan cel Mare (câte 2), Arcaşilor, Eroilor şi Pescari (câte 1).

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Gălăţenii aşteaptă-n vânt şi ploaie finalizarea staţiilor de autobuz

* Oamenii îngheaţă, bătuţi de vânt şi ploaie, aşteptând autobuzele * Astfel, au posibilitatea – oferită de noul primar – de a găsi răspuns la întrebarea: de ce să demolezi staţii funcţionale şi să construieşti altele, tot pe bani publici? * Nici cele câteva staţii nou-înfiinţate nu sunt finalizate * Află cine este responsabil de lipsa refugiilor din zonele centrale ale oraşului!

Lucrări proaste, făcute încet şi incomplete, cam acestea ar putea fi cele trei atribute care ar putea caracteriza noile staţii de autobuz şi troleibuz, demolate de administraţia Marius Stan, imediat după ce acesta a fost ales primar al Galaţiului. La acel moment, demolarea staţiilor de autobuz a fost explicată de reprezentanţii Primăriei Galaţi prin faptul că… expirase contractul cu Euromedia, o agenţie de publicitate care realizase de la bun început staţiile. De ce ar fi nevoie să se distrugă peste 100 de staţii deja existente (mare parte din ele funcţionale!) şi apoi să se cheltuiască bani publici pentru construcţia altora în loc, doar pentru că un contract a expirat? – a rămas o simplă întrebare retorică la care tot au avut timp să se gândească, în frig, soare sau ploaie, timp de mai bine de un an, gălăţenii care au aşteptat mijloacele de transport în comun în locurile în care, până în vara lui 2012, se aflau staţiile respective.

Ulterior, Primăria Galaţi a scos la licitaţie proiectarea şi construcţia a 143 de adăposturi pentru staţii de autobuz, achiziţiile fiind făcute pe două loturi, de 72, respectiv 71 de adăposturi. Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei, un astfel de adăpost avea următorii parametri: lungimea – 4 metri, înălţimea – 2,05 metri şi adâncimea de 1,250 metri, iar acoperişul construit din policarbonat de culoare crem, pentru reţinerea radiaţiilor solare. Tot potrivit caietului de sarcini, cu tot cu montaj, valoarea estimată totală pentru aceste lucrări era de 645.000 lei, adică 145.358 euro, fără TVA.

Abia în toamnă s-a adjudecat lucrarea, motiv pentru care, până la căderea primei zăpezi serioase – în ianuarie 2014 – abia s-au montat jumătate dintre refugii. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, până în acest moment s-au montat 71 de refugii, pentru care Primăria Galaţi a plătit 311.690 de lei, iar firma care a realizat lucrarea se numeşte SC Grafis Art Reghin. De altfel, marea realizare – repetăm, de a demola vechile staţii, unele din ele perfect funcţionabile şi de a construi altele noi, tot cu bani publici -  a fost menţionată de primarul Marius Stan şi în scrisoarea pe care a adresat-o, în acest an, zecilor de mii de contribuabili din Galaţi. În răvaşul în care i se aminteşte fiecărui contribuabil cât are de plată la bugetul local se precizează şi lucrările care s-au realizat, anul trecut, cu banii strânşi din taxe şi impozite locale. Printre obiectivele scrise în scrisoarea către contribuabil apare: „am modernizat 70 de staţii de autobuz, tramvai sau troleibuz, pe care le-am prevăzut cu refugii noi”.

În cel mai bun caz, staţiile sunt nefinalizate, în cel mai rău… nu există!

Trecând peste „detaliul” că în loc de 143 de adăposturi s-au construit până acum doar 71, ceea ce este şi mai important este că în nicio staţie din zonele centrale ale oraşului nu mai există un acoperiş sub care gălăţenii să aştepte mijloacele de transport în comun. Aşa se face că în această iarnă, când viscolul a fost atât de puternic încât a generat coduri peste coduri la Galaţi, oamenii au fost nevoiţi să aştepte autobuzele zgribuliţi, pe unde au putut să se adăpostească: pe sub acoperişul caselor sau prin magazinele din apropiere. Una  din cele mai „riscante” staţii din acest punct de vedere este cea de la Bănci, de pe Brăilei, unde viteza vântului acţionează ca o perfectă mătură pentru orice pungă sau hârtie. În aceste condiţii, gălăţenii nevoiţi să aştepte autobuzele acolo sunt pur şi simplu luaţi pe sus de vânt – o situaţie care s-ar fi putut rezolva extrem de uşor prin montarea staţiilor noi. „Măcar dacă nu ar fi demolat staţiile vechi până când le-ar fi montat pe cele noi şi tot ar fi fost ceva, nu ne mai bătea vântul din toate direcţiile! Zilnic iau maşina de aici şi cred că am făcut sinuzită de când a fost demolată staţia veche. Este foarte mare curent aici”, spune Victoriţa Turcu, salariată.

Iată de ce nu avem refugii în zona centrală!

Nici cele 71 de staţii nou-instalate în cartierele mărginaşe ale oraşului nu au o soartă mai bună. Este drept, au acoperiş şi pereţi din sticlă, ba chiar şi bănci, dar pe jos nu s-a asfaltat, fiind aşezat doar un subţire strat de spărtură de asfalt în care doamnele îşi pierd tocurile, iar câinii vagabonzi îşi lasă fericiţi… dovezile solide, vorba reclamei, mizerii care nici măcar nu pot fi măturate, căci s-ar mătura odată cu ele şi bruma de pietriş pusă acolo!

„Este adevărat, sunt probleme pentru că staţiile nou-instalate nu sunt finalizate, pe de o parte, iar pe de altă parte, nu s-au instalat toate staţiile de autobuz şi în special cele din zona centrală. Pentru finalizarea staţiilor – acolo unde ele sunt instalate – adică pentru asfaltare, definitivare, se va ocupa aceeaşi firmă care a câştigat lucrarea. Singurul motiv pentru care aceste lucrări nu au fost finalizate a fost că a venit sezonul rece şi lucrările au fost sistate. Imediat cum temperaturile exterioare o vor permite, societatea respectivă va continua lucrările. Cât priveşte amplasarea staţiilor în zonele centrale, aici este o altă situaţie. Întrucât există mai multe firme de publicitate interesate să construiască astfel de staţii pentru a-şi face şi reclamă, Primăria va organiza o licitaţie separată. Numai că această licitaţie se va organiza doar după ce se va aproba regulamentul de publicitate stradală”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu.

Regulamentul cu pricina a fost supus votului Consiliului Local în luna ianuarie, dar nu a fost adoptat, din cauza a 15 consilieri locali care s-au abţinut de la vot: Sorin Ungurianu, Cristian Dima, Mihai Bucatanschi, Raul Mihailov (PNL), Florin Popa, Nicolae Rainea, Cristian Sorin Enache, Zanfir Ilie, Marius Humelnicu, Hristache Bogatu, Desilia Cocu, Carmina Muşat (PSD), Eugen Găvan (PC), Vergiliu Vals (UNPR) şi Marian Avramescu (PPDD).

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Primăria a mai cumpărat 72 de refugii pentru staţiile de transport în comun

Dacă de bine, de rău, iarna a trecut, poate că măcar soarele dogoritor al verii n-o să ne mai bată în moalele capului atunci când vom aştepta în staţii mijlocul de transport de care avem nevoie. Vestea bună este că Primăria municipiului Galaţi tocmai a achiziţionat, cu 3.834 de lei bucata, 72 de refugii pentru staţiile de transport în comun, care se adaugă celor 71 deja montate. Vestea proastă este că ele nu acoperă necesarul oraşului, şi vom mai avea de aşteptat până când în fiecare staţie vom putea aştepta în condiţii civilizate.

Noile refugii, mai ieftine

Nu mai puţin de 276.048 de lei va plăti Primăria municipiului Galaţi firmei gălăţene SC Izoterm Construct SRL, pentru achiziţionarea şi montarea de adăposturi pentru 72 de staţii ale transportului public local. Firma a câştigat licitaţia cu cel mai mic preţ oferit, impunându-se în faţa altor patru contracandidate. Potrivit Primăriei Galaţi, cele 72 de refugii sunt acelaşi model cu cele 71 montate deja în staţiile destinate mijloacelor de transport în comun. Conform calculelor noastre, noile refugii sunt mai ieftine decât primele montate, pentru care Primăria a plătit 4.200 de lei de bucată.
Potrivit Primăriei, în acest moment refugiile sunt în faza de confecţionare, iar montarea lor se va face în perioada 21-30 aprilie 2014. Conform listei din caietul de sarcini al licitaţiei, din cele 72 de adăposturi, 14 vor fi montate pe bulevardul George Coşbuc, zece pe Nae Leonard, 12 pe strada Oltului, două pe Oţelarilor, patru pe Saturn şi unul pe strada Bălcescu, la CNVA.

Parteneriate cu mai mulţi investitori

"Pentru a acoperi tot necesarul de refugii pentru staţiile din Galaţi, destinate transportului în comun, ar mai fi nevoie de încă 102 adăposturi. Întrucât am primit mai multe solicitări din partea unor investitori care sunt interesaţi să amplaseze, pe cheltuiala lor, astfel de refugii, pe care să le utilizeze şi ca spaţii de publicitate şi panotaj stradal, analizăm ofertele acestora şi căutăm soluţiile legale pentru realizarea unui parteneriat în acest sens. Suntem interesaţi de o astfel de soluţie, întrucât ar însemna importante economii la bugetul local, bani ce ar putea fi investiţi pentru rezolvarea altor probleme cu care se confruntă oraşul”, ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

În curs de montare, ruginite sau inexistente, refugiile din staţii rămân un vis cu bătaie lungă

* Toiul verii va prinde refugiile din centrul Galaţiului tot descoperite * Oficial, 144 de staţii de autobuz din cele 187 vor oferi adăpost de arşiţa verii sau de ploaie pentru gălăţenii care folosesc transportul în comun

Problema adăposturilor din staţiile Transurb este, oficial, o chestiune în curs de rezolvare. Pe etape, evident, pentru că ar fi imposibil ca tot oraşul să fie dintr-o dată „acoperit”, la propriu şi la figurat, cu refugii care să-i ferească pe gălăţenii care folosesc mijloacele de transport public de arşiţa verii sau de ploaie.
Cei care se ocupă de amenajarea staţiilor cu adăposturi au început de la marginile urbei, înlocuind, acolo unde a fost cazul, vechile refugii cu cele noi sau montând adăposturi în staţiile unde nu existaseră niciodată. 72 de refugii în prima etapă şi alte 72 în etapa care acum este, potrivit datelor oferite de Primărie, în plină desfăşurare. "Acum se lucrează la montarea a 72 de adăposturi, în staţiile din partea de vest a oraşului. Etapa se va finaliza la sfârşitul lunii iunie", ne-a comunicat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
La un calcul simplu, reiese ca în prag de iulie, deci în toiul verii, gălăţenii care circulă cu autobuzul sau troleibuzul vor avea posibilitatea să nu mai aştepte mijloacele de transport sub cerul liber dacă afară toarnă cu găleata sau sunt temperaturi de 40 de grade. Asta însă doar în staţiile din afara zonei "centrale", respectiv în staţiile de pe arterele importante ale oraşului, unde planul este altul. "Staţiile din zona centrală sunt prevăzute a fi dotate cu adăposturi în etapa a treia. Aceste refugii vor fi făcute prin parteneriate cu firme private care vor dori să-şi facă reclamă", a adăugat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Refugiile Lidl, cotropite deja de rugină

Montarea de refugii în staţiile Transurb prin parteneriate cu firme private nu ar fi o premieră pentru Galaţi, retailerul Lidl fiind promotor, în urmă cu doi ani, al unei astfel de modalităţi de publicitate. Pe o „secetă” cruntă la capitolul adăposturi, reţeaua de supermarketuri a venit cu opt astfel de refugii, pe care le-a amplasat prin oraş, acolo unde a considerat probabil a fi „vadul” mai bun pentru promovare. Între timp, însă, o parte dintre adăposturile „private”, destul de reduse ca dimensiuni şi care nu acoperă necesarul unei staţii cu flux mare de călători, au fost scoase, iar cele care au rămas nu-şi mai merită decât cel mult numele de panouri publicitare. Asta deoarece băncile pe care pot sta cel mult patru oameni înghesuiţi au căpătat un strat consistent de rugină din cauza expunerii la intemperii, favorizate de dimensiunile reduse sau de lipsa, în unele cazuri, a panourilor laterale protectoare. Exemple elocvente în acest sens sunt refugiile de la Maşniţă, din Micro 18 (vizavi de Spitalul de Urgenţă) sau de la Potcoava de Aur, care au căpătat o nuanţă arămie de rugină destul de pronunţată şi care ar trebui întreţinute de cei de la Primărie, instituţia beneficiară a investiţiei.
Doar cei pe care nu îi ţin picioarele se încumetă acum să-şi murdărească hainele. "Eu aştept autobuzul şi am o semiparalizie, nu pot sta în picioare. Ce să fac? Nu arată bine, dar decât deloc… stau aşa!”, ne-a spus un bătrân, pe care le-am găsit luni pe banca refugiului de la Potcoava.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Se montează refugii noi în staţiile Transurb

Unul dintre ofurile multor gălăţeni care au reclamat dispariţia refugiilor existente în staţiile de autobuz, motiv pentru care erau nevoiţi să stea în ploaie sau să înfrunte viscolul sau zăpada atunci când aşteptau venirea unui mijloc de transport public în comun, se va rezolva.

Este drept că nemulţumirile lor erau întemeiate, dar la fel de adevărat este faptul că vechile refugii nu erau într-o stare corespunzătoare, unele având pereţii crăpaţi sau geamurile sparte.

Primăria Galaţi a rezolvat această problemă, prin intermediul Direcţiei de Infrastructură, astfel că de câteva zile a început amplasarea noilor refugii, ceea ce înseamnă că gălăţenii care aşteaptă sosirea unui mijloc de transport al Transurb o vor putea face în condiţii civilizate.

Astfel de refugii au fost amplasate, de exemplu, pe strada Saturn sau pe strada Regiment 11 Siret, strategia Primăriei prevăzând amplasarea unui număr mare de refugii moderne. „Este vorba de amplasarea unui număr de 140 de refugii noi, operaţiunea fiind deja începută“, ne- a declarat viceprimarul Radu Cosca.

monitoruldegalati.ro
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Staţiile de autobuz, demolate şi... atât!

Deşi au trecut doi ani de când noua administraţie locală a decis să demoleze staţiile de autobuz existente şi funcţionale, nici acum Galaţiul nu are staţii în zonele centrale. Reamintim că motivul pentru care noua administraţie a decis, în 2012, să demoleze staţiile existente a fost (potrivit explicaţiilor oficiale de la acea vreme, oferite de viceprimarul PC Radu Cosca, alesul căruia i s-a repartizat, drept sarcină, această misiune) acela că ele nu aveau acelaşi model peste tot în oraş, dar şi deoarece staţiile fuseseră construite de o firmă de publicitate, SC Euromedia, căreia Primăria Galaţi nu i-a mai reînnoit contractul.

După demolarea staţiilor, în vara lui 2012, a urmat, în 2013, organizarea licitaţiei pentru construcţia noilor staţii, care au început să fie montate în toamna lui 2013. Potrivit datelor furnizate de purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, Primăria Galaţi a scos la licitaţie proiectarea şi construcţia a 143 de adăposturi pentru staţii de autobuz, achiziţiile fiind făcute pe două loturi, de 72, respectiv 71 de adăposturi. Valoarea estimată totală pentru aceste lucrări a fost de 645.000 lei, adică 145.358 euro, fără TVA, iar firma care a montat staţiile este SC Grafis Art Reghin.

La periferie, staţii, pe toate aleile, în centru, … nimic!

Problema este că staţiile s-au montat doar la periferie, pe străzi secundare şi pe aleile dintre blocuri. Sunt, astfel, staţii mari, care acoperă aproape tot trotuarul pe străzi secundare, precum staţiile de pe strada Feroviarilor (Micro 13 B) sau cele de pe strada Saturn - staţii care mai degrabă sunt folosite de localnici drept loc de clacă decât pentru aşteptarea autobuzelor care, oricum, trec foarte rar.
În schimb, în zona centrală – Siderurgiştilor, Casa Roşie, Spitalul Judeţean, Ţiglina, Mazepa, Domnească etc - în staţiile cu mare trafic, gălăţenii aşteaptă în continuare autobuzele în soare sau ploaie. „Te ia şi râsul – în Micro 19, pe la Neacşu, au demolat staţiile, după care s-au apucat să monteze bănci. După un timp, au dispărut şi băncile acelea”, spune Felicia Huzum. Femeia aşteaptă troleibuzul în staţia de la Teatrul Dramatic „staţie doar cu numele, că în rest, nu e nimic nici aici. Aaa, să nu uit, sunt două bănci. Dar acoperiş, o staţie, nu este. Când vine acum iarna, iar ne bate viscolul din toate părţile, dar o să avem pe ce sta!”

Viceprimarul Radu Cosca dă explicaţii pe care nu le crede nimeni, consilierilor locali nici măcar nu le pasă de problemă!

Din păcate, cetăţenii nu se pot lămuri de la Primăria Galaţi dacă oraşul va avea sau nu vreodată staţii de autobuz. Şi asta, deoarece explicaţiile se contrazic, funcţie de sursa de informaţie. De pildă, interpelat de preşedintele CNIPMMR Galaţi, Marian Filimon, la recenta şedinţă a Comisiei de Dialog Social despre motivul pentru care, pe traseele principale Transurb nu sunt staţii amenajate, viceprimarul Radu Cosca (PC) a susţinut că în oraş s-au montat 170 de staţii, dar că pentru montarea staţiilor în zona centrală, lucrările au fost blocate de o licitaţie contestată! Tot viceprimarul a dat ca probabilă dată de finalizare a lucrărilor sfârşitul acestui an. Totuşi, purtătorul de cuvânt al Primăriei, Emanuela Turcu, a oferit alte informaţii. Potrivit acesteia, în oraş s-au montat 143 de staţii, iar în zona centrală se vor monta staţii cu rol şi de spaţiu publicitar, lucrări ce vor fi efectuate de firme de publicitate cu care Primăria poartă în prezent discuţii. Emanuela Turcu a precizat că staţiile de autobuz vor fi cu siguranţă montate până în primăvara anului viitor.

presagalatibraila.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Trei ani jumate de aşteptare sub cerul liber. Cum au rămas gălăţenii fără refugii în staţiile de autobuz

Din septembrie 2012, când vechile refugii din staţii au fost tăiate şi până acum, în februarie 2016, autorităţile locale nu au reuşit să monteze refugii sau adăposturi decât în 142 de staţii pentru transportul în comun, restul de 133 au rămas fără.

Soare dogoritor, ploaie măruntă şi rece, viscol cu cod galben-portocaliu sau fără, vânt puternic de să te întoarcă-n loc, gălăţenii dependenţi de transportul public în comun le-au îndurat pe toate, cu stoicism, sub cerul liber. De ce? Pentru că, în trei ani şi jumătate, Primăria municipiului Galaţi nu a reuşit să facă rost de refugii sau adăposturi pentru toate staţiile din transportul public în comun. Dovadă că astăzi, în 133 de staţii, gălăţenii au la dispoziţie, în cel mai fericit caz, doar o bancă pe care să aştepte, bătuţi de soare ori de ploaie, venirea mijlocului de transport de care au nevoie. Pentru că, din păcate, nu le putem da veşti prea bune în ceea ce priveşte îmbunătăţirea condiţiilor de aşteptare în staţii, măcar le putem spune cum a fost posibil să se întâmple toate asta.

2012: Unde-au dispărut refugiile?

Aşa ne întrebam, în ziarul „Viaţa liberă” din 18 septembrie 2012, arătând spre băncile melancolice şi singuratice care aminteau că acolo este totuşi o staţie de autobuz. După cum am aflat atunci de la Primărie, contractul cu firma de panotaj care amplasase refugiile cu pricina expirase de 20 de luni şi că se negociau noi contracte cu firmele care pot pune refugii la dispoziţia municipalităţii.
Partea proastă a fost că, din vechile refugii tăiate au cioturi metalice, şuruburi, de pe urma gălăţenii mai puţin atenţi sau prea grăbiţi au avut grav de suferit! De pildă, a fost chiar nevoie de intervenţia unei ambulanţe după ce o femeie s-a împiedicat de un şurub rămas înfipt în asfalt şi a căzut cu faţa de asfalt, la doar câţiva centimetri de marginea unei jardiniere. Şi n-a fost singurul caz!

2013: A fost cât pe-aici!

La finele lunii iunie 2013, la aproape un an de la desfiinţarea refugiilor, pe masa aleşilor locali ajunsese un proiect de hotărâre care urma să reglementeze situaţia juridică a refugiilor din staţiile de autobuz. Mai mult, fusese prevăzută în bugetul pe 2013 suma de 500.000 de lei pentru realizarea unor adăposturi proiectate după modelul refugiilor de tramvai din Helsinki. Suna bine, dar consilierii locali nu au agreat proiectul care s-a împotmolit la şedinţele pe comisii. Aşa că primăria a renunţat la ideea iniţială de a se asocia cu investitori pentru achiziţionarea, montarea, exploatarea şi mentenanţa unui număr de o sută de adăposturi prevăzute cu panouri laterale publicitare pentru staţii.

2013: Licitaţii şi complicaţii

Prima licitaţie organizată de Primăria Galaţi pentru achiziţionare şi montare adăposturi pentru staţiile transportului public local a fost câştigată, în septembrie 2013, de firma Grafis Art SRL cu o ofertă de 311.690 de lei fără TVA adică 4.200 de lei bucata pentru fiecare din cele 71 de adăposturi. Din păcate, licitaţia pentru montarea altor 72 de adăposturi în staţii a fost anulată pentru că nu s-a prezentat nimeni. A mai existat şi o licitaţie pentru achiziţionarea şi montarea a o sută de adăposturi pentru staţiile transportului public local, prevăzute cu panouri tip city lights pentru publicitate, cu un contract estimat la 1.300.000 de lei fără TVA, dar de care nu s-a mai auzit nimic!
Abia în martie 2014, Serviciul Electronic de Achiziţii Publice a anunţat că licitaţia pentru achiziţionare şi montare adăposturi pentru 72 de staţii ale transportului public a fost adjudecată de SC Izoterm Construct SRL cu o ofertă de 276.048 de lei fără TVA.

2014: Speranţe

„Pentru a acoperi tot necesarul de refugii pentru staţiile din Galaţi, destinate transportului în comun, ar mai fi nevoie de încă 102 adăposturi. Întrucât am primit mai multe solicitări din partea unor investitori care sunt interesaţi să amplaseze, pe cheltuiala lor, astfel de refugii, pe care să le utilizeze şi ca spaţii de publicitate şi panotaj stradal, analizăm ofertele acestora şi căutăm soluţiile legale pentru realizarea unui parteneriat în acest sens. Suntem interesaţi de o astfel de soluţie, întrucât ar însemna importante economii la bugetul local, bani ce ar putea fi investiţi pentru rezolvarea altor probleme cu care se confruntă oraşul”, ne comunica, la finele lui martie 2014, Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi.

2016: refugii lipsă

Ca să n-o mai lungim vă spunem că, potrivit Primăriei, „în momentul de faţă, 142 de staţii pentru transportul în comun au refugii sau adăposturi pentru călători. Alte 133 staţii nu au refugii. În funcţie de disponibilităţile bugetare, vor fi dotate cu refugii, etapizat, şi celelalte staţii destinate transportului public”.
Vreţi un motiv de îngrijorare? Din 9 mai, când transportul în comun va fi prestat doar de mijloacele Transurb, s-ar putea să aşteptăm mai mult în staţii! Fără refugii sau adăposturi…

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Autobuzele, ca autobuzele, dar cu staţiile ce facem?

Dacă în privinţa asigurării de mijloace suficiente de transport în comun - autobuze, tramvaie şi troleibuze - gălăţenii au păreri împărţite (unii considerând că sunt total insuficiente, alţii, dimpotrivă, arătând demonstrativ la şirurile de autobuze ce se pot vedea pe străzile oraşului), despre absenţa staţiilor de autobuz părerea este unanimă: municipalitatea nu a trecut acest test. Aşa se face că anumite staţii din municipiul Galaţi, în special cele considerate „de centru” - precum Teatrul Dramatic, Winmarkt, Hotel Dunărea, Agenţia de Voiaj, CEC, Ţiglina I (tur şi retur) - sunt staţii... doar cu numele.

„De patru ani de zile au fost desfiinţate şi tot au spus că vor construi altele noi. Nu au reuşit în patru ani să facă nişte amărâte de staţii”, au fost cuvintele care le-au trecut prin cap tuturor gălăţenilor care au circulat în ultimele zile prin oraş, cu Transurbul. Şi acest lucru, deoarece ploaia torenţială şi rece care a căzut şi luni şi marţi i-a udat până la piele pe ghinioniştii care au fost nevoiţi să aştepte autobuze sau troleibuze în staţiile mai sus amintite. De voie, de nevoie, oamenii s-au adăpostit pe sub streşinile caselor din zonă, iar cât au aşteptat să vină autobuzele au avut timp să le ureze numai de bine aleşilor locali care care nu au fost în stare, timp de patru ani, să amenajeze staţii de autobuz.

Reamintim că imediat după alegerile din 2012, noua administraţie de atunci a decis să demoleze staţiile existente, pe motiv nu aveau acelaşi model peste tot în oraş, dar şi deoarece staţiile fuseseră construite de o firmă de publicitate, SC Euromedia, căreia Primăria Galaţi nu i-a mai reînnoit contractul.

După demolarea staţiilor, în vara lui 2012, a urmat, în 2013, organizarea licitaţiei pentru construcţia noilor staţii, care au început să fie montate în toamna lui 2013. Potrivit datelor furnizate la acea vreme de purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, Primăria Galaţi a scos la licitaţie proiectarea şi construcţia a 143 de adăposturi pentru staţii de autobuz, achiziţiile fiind făcute pe două loturi, de 72, respectiv 71 de adăposturi. Valoarea estimată totală pentru aceste lucrări a fost de 645.000 lei, adică 145.358 euro, fără TVA, iar firma care a montat staţiile a fost  SC Grafis Art Reghin.

Numai că firma a montat staţii doar la periferie, pe străzi secundare şi pe aleile dintre blocuri. În centru însă, gălăţenii aşteaptă sub cerul liber de patru ani mijloacele de transport în comun. Asta, deoarece, din motive pe care nimeni din Primărie nu le-a putut explica clar vreodată, centrul oraşului a rămas fără staţii de autobuz. Printre explicaţiile evazive date, de-a lungul anilor, de municipalitate au fost fie că pentru montarea staţiilor în zona centrală lucrările au fost blocate de o licitaţie contestată, fie că în zona centrală ar fi urmat să se monteze staţii cu rol şi de spaţiu publicitar, lucrări ce urmau să fie efectuate de firme de publicitate cu care Primăria negocia.

monitoruldegalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primăria cumpără adăposturi pentru staţiile Transurb

După aproape patru ani în care s-au călit în arşiţă, vânt, ploi şi viscol, aşteptând sub cerul liber sau, în cel mai fericit caz, sub un copac, în staţiile de transport în comun, gălăţenii dependenţi de Transurb primesc, în sfârşit, o veste bună. Primăria municipiului Galaţi tocmai a scos la licitaţie achiziţionarea de adăposturi pentru staţiile transportului public local. Municipalitatea aşteaptă ofertele până pe 30 mai. Dacă au noroc şi licitaţia se va finaliza fără probleme, poate că gălăţenii vor avea unde să se adăpostească de caniculă ori de ploile verii, în minutele în care vor aştepta un mijloc de transport în comun. Mai ales că, în lipsa maxi-taxiurilor, minutele de aşteptare se pot lungi.

Cum a rămas Galaţiul fără refugii

După cum am mai scris, în septembrie 2012, adăposturile din staţiile de transport au fost tăiate. Din ele au mai rămas, în cel mai rău caz, cioturi de care să se împiedice gălăţenii, iar în cel mai fericit caz, băncile melancolice şi singuratice, sub cupola cerului. După cum am aflat atunci de la Primărie, contractul cu firma de panotaj, care amplasase refugiile cu pricina, expirase de 20 de luni şi se negociau noi contracte cu firmele care puteau pune refugii la dispoziţia municipalităţii.
La finele lunii iunie 2013, la aproape un an de la desfiinţarea refugiilor, Primăria a vrut să se asocieze cu investitori pentru achiziţionarea, montarea, exploatarea şi mentenanţa unui număr de o sută de adăposturi, prevăzute cu panouri laterale publicitare. Numai că aleşii nu au agreat proiectul de hotărâre care urma să reglementeze situaţia juridică a refugiilor din staţiile de autobuz. Păcat, pentru că fusese prevăzută în bugetul pe 2013 suma de 500.000 de lei pentru realizarea unor adăposturi proiectate după modelul refugiilor de tramvai din Helsinki...

Licitaţii cu şi fără noroc

Prima licitaţie organizată de Primăria Galaţi pentru achiziţionare şi montare adăposturi pentru staţiile transportului public local a fost câştigată, în septembrie 2013, de firma Grafis Art SRL, cu o ofertă de 311.690 de lei fără TVA, adică 4.200 de lei bucata pentru fiecare din cele 71 de adăposturi.
Din păcate, licitaţia pentru montarea altor 72 de adăposturi în staţii a fost anulată, pentru că nu s-a prezentat nimeni. A mai existat o licitaţie pentru achiziţionarea şi montarea a o sută de adăposturi pentru staţiile transportului public local, prevăzute cu panouri tip city lights pentru publicitate, cu un contract estimat la 1.300.000 de lei fără TVA, dar de care nu s-a mai auzit nimic!
Abia în martie 2014, licitaţia pentru achiziţionare şi montare adăposturi pentru 72 de staţii ale transportului public a fost adjudecată de SC Izoterm Construct SRL, cu o ofertă de 276.048 de lei fără TVA.
La finele lui 2014, Primăria susţinea că a primit mai multe solicitări din partea unor investitori care sunt interesaţi să amplaseze, pe cheltuiala lor, astfel de refugii, pe care să le utilizeze şi ca spaţii de publicitate şi panotaj stradal…

Încă o licitaţie

În februarie anul acesta, când am abordat din nou acest delicat subiect, Primăria ne-a declarat că "în momentul de faţă, 142 de staţii pentru transportul în comun au refugii sau adăposturi pentru călători. Alte 133 staţii nu au refugii. În funcţie de disponibilităţile bugetare, vor fi dotate cu refugii, etapizat, şi celelalte staţii destinate transportului public".
Vestea bună este că în cadrul licitaţiei abia lansate, Primăria vrea să cumpere 115 adăposturi pentru staţiile de autobuz şi 46 de adăposturi pentru staţiile de tramvai. Valoarea estimată a contractului este de 335.420 de lei, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut.
Să sperăm că procedurile se vor derula şi încheia cu bine. Iar noile refugii vor fi ceva mai generoase, pentru că, nu-i aşa, suntem mai mulţi cei care aşteptăm în staţii!

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Staţiile de transport în comun din Galați rămân tot fără adăposturi. Licitaţie anulată

În luna septembrie se împlinesc patru ani de când gălăţenii au rămas fără refugii în staţiile de transport local şi, cu toată că a fost organizată o licitaţie pentru achiziţia de adăposturi, în această iarnă vom aştepta autobuzele şi tramvaiele tot sub cerul liber. De ce? Pentru că primarul Ionuţ Pucheanu nu este deloc încântat de modul în care arată refugiile, aşa că va anula licitaţia.

Lansată în luna mai, licitaţia pentru achiziţionarea a 115 adăposturi pentru staţiile de autobuz şi 46 pentru staţiile de tramvai şi-a desemnat, de curând, câştigătorul: SC Izoterm Construct, cu o ofertă de 335.041 de lei fără TVA. Contractul, cu o durată de 45 de zile, pare să fie mort din faşă.

"Cu staţiile de autobuz e o mică-mare problemă. Pentru a nu intra în gura lupului - a presei - am văzut cum ar fi trebuit să arate aceste adăposturi din staţii. Credeţi-mă pe cuvânt, nu v-ar fi plăcut câtuşi de puţin! Nu ştiu cine a făcut proiectul, l-am moştenit de la fosta administraţie, era ceva cu o tablă cutată în partea de jos - credeţi-mă că şi comunele limitrofe se puteau mândri cu staţii mai frumoase! Licitaţia poate fi anulată, nu este nicio problemă, nu s-a dat nicio comandă, nu implică financiar absolut nimic. Am stopat proiectul, pentru că n-are rost să aruncăm nişte bani pe geam, doar de dragul de a avea ceva deasupra capului", a declarat primarul Galaţiului.

Edilul spune că i-a cerut arhitectului-şef al Galaţiului să vină cu o schiţă pentru adăposturi, chiar dacă va fi nevoie de alocarea unor fonduri ceva mai consistente din punctul acesta de vedere. Pentru că, pe licitaţia organizată pentru obiecte de mobilier urban, preţul unui adăpost nu depăşeşte 2.500 de lei.

Întrebat dacă măcar în iarna aceasta vom avea staţii de autobuz primarul a răspuns sec: „Nu vă promit!”.

Dar nu-i o nenorocire, suntem deja căliţi!

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

NEPI va dona oraşului 25 de refugii pentru staţiile de autobuz

Gălăţenii vor aştepta autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele tot sub cerul liber, cel puţin până la toamnă, când primarul Ionuţ Pucheanu speră să fie montate noile refugii, construite fie pe banii bugetului local, fie pe banii agenţilor economici gălăţeni.

Pentru că administraţia locală a decis ca adăposturile, la fel ca întreg mobilierul urban, să arate unitar, există deja un proiect tehnic stabilit. Şi pentru că nu sunt suficienţi bani la bugetul local, municipalitatea încearcă să-i atragă în proiect pe agenţii economici mari, care îşi desfăşoară activitatea pe raza oraşului. "Am avut deja o întâlnire cu dumnealor şi s-au arătat extrem de deschişi. Primului agent care ne-a şi spus câte staţii de autobuz va putea realiza i-a fost deja trimis proiectul tehnic: NEPI România, care şi-a asumat crearea a 25 de staţii de autobuz, pe care ni le va dona. Aceste refugii vor fi realizate pe banii societăţilor comerciale, aspectul va fi unitar, dar se va găsi o formă de publicitate, pentru ca cetăţenii să conştientizeze că NEPI, Arcelor sau Damen au contribuit la confortul dumnealor", a explicat primarul.

Potrivit acestuia, oraşul ar mai avea nevoie de 140 de refugii, inclusiv pentru staţiile de tramvai. În funcţie de preţul estimat, între 7.800 şi 8.000 de lei bucata, ar fi bani în buget pentru 25-30 de bucăţi. Urmează a fi lansată licitaţia, iar primarul şi-ar dori ca până la începerea sezonului ploios să fie gata.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Adăposturi pentru staţiile de autobuz

O licitaţie pentru achiziţia şi montajul unui număr de maximum 128 şi minimum 60 de adăposturi pentru călători, în staţiile de transport în comun, tocmai a fost lansată de administraţia locală. Potrivit caietului de sarcini, se doreşte achiziţia a două tipuri de refugii: late, respectiv, înguste. Un refugiu lat măsoară patru metri lungime, 1,30 metri lăţime, 2,40 metri înălţime şi 3,10 metri înălţime cu tot cu panou de semnalizare, suprafaţa utilă oferită călătorilor fiind de cinci metri pătraţi. Refugiul îngust măsoară patru metri lungime, 1,10 metri lăţime, 2,40 metri înălţime şi 3,10 metri înălţime cu tot cu panoul de semnalizare, suprafaţa utilă oferită fiind de 4,40 metri pătraţi. Fiecare adăpost va fi dotat cu o bancă din lemn lăcuit. Valoarea totală estimată a acordului cadru este de minimum 437.835 de lei şi de maximum 936.405 lei, fără TVA.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Tot sub cerul liber şi iarna asta. Licitaţia pentru adăposturi în staţiile de transport, anulată

Administraţia locală a lansat o nouă licitaţie pentru achiziţia de adăposturi pentru călători în staţiile de transport în comun, după ce prima procedură, iniţiată în septembrie, a fost anulată din lipsă de ofertanţi. De această dată, preţul a fost majorat, în speranţa că măcar acum vor veni furnizori interesaţi. Singura veste bună este că, potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, se lucrează la 17 refugii, care vor fi donate de Nepi.

Potrivit datelor oficiale, Galaţiul ar avea nevoie de 140 de adăposturi în staţiile de transport în comun. Din păcate, din toamna anului 2012, gălăţenii se călesc sub cerul liber, aşteptând autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele, şi se pot considera norocoşi dacă găsesc măcar o streaşină sub care să se adăpostească. Vestea proastă este că licitaţia pentru achiziţia şi montajul unui număr de maxim 128 şi minimum 60 de bucăţi de adăposturi pentru călători, în staţiile de transport în comun, lansată pe 9 septembrie, a fost anulată.

Singurul ofertant a dat bir cu fugiţii

Potrivit datelor furnizate de Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, pe 12 octombrie s-a primit o singură ofertă, din partea firmei Belmar Prod SRL din Dumbrava Roşie, iar pe 13 octombrie, ultima zi de acceptare a ofertelor, compania s-a retras. În lipsa ofertanţilor, procedura a fost anulată.

O explicaţie pentru lipsa de interes a furnizorilor de refugii ar putea fi legată de valoarea estimată a achiziţiei, situată între minimum 437.835 de lei şi maximum 936.405 lei fără TVA. Potrivit caietului de sarcini, se dorea achiziţia a două tipuri de refugii: late - suprafaţa utilă oferită călătorilor fiind de cinci metri pătraţi, şi, respectiv, înguste - cu suprafaţa utilă de 4,40 metri pătraţi.

Mai multe refugii şi mai scumpe

Pe 11 noiembrie, municipalitatea a lansat o nouă licitaţie pentru achiziţia şi montajul unui număr de maxim 130 şi minimum 60 de bucăţi de adăposturi pentru călători, în staţiile de transport în comun. De această dată, valoarea estimată a acordului cadru este mai mare: între 637.478 şi 1.384.858 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind, ca şi data trecută, preţul cel mai scăzut. 18 decembrie este data-limită de depunere a ofertelor, iar administraţia locală speră ca preţul oferit să fie tentant pentru firmele care comercializează şi montează adăposturi.

Mai vin refugiile donate?

În luna mai a acestui an, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, anunţa că poartă discuţii cu marii agenţi economici de pe raza oraşului, pentru a-i convinge să construiască şi să doneze adăposturi pentru staţiile de transport. Şi preciza că Nepi România şi-a arătat disponibilitatea în acest sens. Contactat telefonic, primarul oraşului ne-a declarat ieri că, în acest moment, sunt în lucru 17 refugii şi că acestea vor fi livrate cât mai curând.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

A început montarea refugiilor din staţiile de autobuz din Galaţi

Gălăţenii vor aştepta autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele în staţii cu refugiu deoarece, începând de miercuri, 21 februarie 2018, municipalitatea a început montarea celor aproximativ 150 de staţii cu refugiu. Locațiile în care a început deja montarea adăposturilor sunt: Trefo, Vultur, Piaţa Energiei 2, Farmacia Hygeia (M 18), Neacşu, Spitalul Judeţean, Micro 19/2 (capăt de linie), Ţiglina I, Mazepa, Potcoava de Aur, Minion - spre Inelul de Rocadă, Sala Sporturilor, Patinoar, Centru, Agenţia CFR, Ţiglina II, Hotel Sofin, Str. Brăilei - Grădiniţa Prichindel, Str. Brăilei - Neacşu, Str. Brăilei - Ţiglina I (spre Coşbuc), Piaţa Energiei (spre Ireg).

O parte dintre aceste staţii cu refugiu au fost donate de către agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului. Printre cei care au donat se află Hypermarket Shopping City Galaţi cu un număr de 17 bucăţi şi firma de transport Transfero ce a donat un număr de 4 bucăţi. Acestea vor avea posibilitatea să îşi promoveze elementele de identitate pe toată durata existenţei construcţiei, se arată în comunicatul transmis de Biroul de Presă al Primăriei Galaţi.

monitoruldegalati.ro

Veşti bune pentru gălăţenii care, din 2012 încoace, fie ploaie, ninsoare, vânt sau arşiţă, sunt nevoiţi să aştepte sub cerul liber venirea mijloacelor de transport ale Transurb. În câteva staţii de transport în comun din oraş a început montarea refugiilor donate gălăţenilor de două companii private.

În mai 2017, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, anunţa că poartă discuţii cu marii agenţi economici de pe raza oraşului, pentru a-i convinge să construiască şi să doneze adăposturi pentru staţiile de transport. Şi preciza că Nepi România, dezvoltatorul Shopping City,  şi-a arătat disponibilitatea în acest sens. În noiembrie anul trecut, edilul urbei ne declara că sunt în lucru 17 refugii şi că acestea vor fi livrate cât mai curând. Ei bine, de ieri, în staţiile din oraş a început montarea refugiilor donate de doi agenţi economicii: 17 bucăţi oferite de Shopping City şi patru bucăţi, de firma Transfero.

”Mulţumim firmelor care s-au implicat în demersul iniţiat de Primărie, contribuind la bunăstarea gălăţenilor. Cred că este prima dată când, în Galaţi, pentru un scop comun, mediul privat bate palma cu administraţia publică locală. Aşadar, pentru toţi agenţii economici din Galaţi care doresc să se alăture acestui proiect este un bun prilej de a-şi promova serviciile şi îi aşteptăm în continuare alături de noi”, a declarat primarul oraşului. Firmele vor avea posibilitatea să îşi promoveze elementele de identitate pe toată durata existenţei construcţiilor pe care le-au donat.

Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, sunt montate refugii în staţiile: Trefo, Vultur, Piaţa Energiei 2, Farmacia Hygeia (Micro 18), Spitalul Judeţean, Micro 19/2 (capăt de linie), Ţiglina I, Mazepa, Potcoava de Aur, Minion - spre Inelul de Rocadă, Sala Sporturilor, Patinoar, Centru, Agenţia CFR, Ţiglina II, Hotel Sofin, pe strada Brăilei în staţiile de la Grădiniţa Prichindel şi Neacşu, în Ţiglina I (spre Coşbuc) şi în Piaţa Energiei (spre Ireg).

150 de refugii noi

Cele 21 de refugii donate reprezintă doar începutul. Conform Primăriei, toate staţiile de transport în comun vor avea adăposturi pentru călători. Mai exact, potrivit sursei citate, la nivelul oraşului Galaţi vor fi montate aproximativ 150 de adăposturi noi pentru călători, cu precizarea că numărul poate varia în funcţie de înfiinţarea sau desfiinţarea unor staţii existente. Montarea lor depinde, însă, de finalizarea licitaţiei organizate de administraţia locală pentru achiziţia de adăposturi pentru călători în staţiile de transport în comun. După ce prima procedură, lansată în septembrie, a fost anulată, pe 11 noiembrie, municipalitatea a lansat o nouă licitaţie pentru achiziţia şi montajul unui număr de maxim 130 şi minimum 60 de bucăţi de adăposturi pentru călători, în staţiile de transport în comun. De această dată, valoarea estimată a acordului cadru este mai mare: între 637.478 şi 1.384.858 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind, ca şi data trecută, preţul cel mai scăzut. Potrivit datelor noastre, de această dată există oferte şi în scurt timp contractul pentru primul lot va fi atribuit.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Contract de peste un milion de lei pentru refugii în stațiile Transurb

După ce prima licitaţie organizată de Primăria municipiului Galaţi pentru adăposturi pentru călători în staţiile de transport în comun a eşuat, iată că a doua procedură a fost cu noroc.

Licitaţia, la care s-au depus patru oferte, a fost câştigată de SC Metalgan Company SRL din judeţul Olt, valoarea totală finală a contractului fiind de 1.013.800 de lei fără TVA.

Conform acordului cadru ar urma să fie livrate minimum 40 şi maximum 97 refugii mari şi minimum 20, maximum 33 de refugii mici.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Cum arată noile refugii de 12.000 lei bucata din staţiile de tramvai din Galaţi: „Trei ţevi cruce, o bancă şi-un geam”

Adăposturile au fost contractate cu firma Metalgan Company SRL din Slatina judeţul Olt, societate profilată pe producţia şi vânzarea de mobilier urban. Printre clienţii amintitei firme se numără peste 60 de primării de oraşe şi de comune din toată ţara.

Social-democratul Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi, se laudă pe Facebook că a izbutit să doteze staţiile de autobuz şi de tramvai din oraş cu refugii pentru călători. „Lucrăm pentru amplasarea unor noi refugii moderne în staţiile de tramvai, după ce în staţiile de autobuz au fost deja montate astfel de adăposturi atât practice, cât şi estetice, cu panouri de afişare având toate informaţiile necesare privind orarele şi traseele. Este important pentru mine ca gălăţenii să dispună de condiţii civilizate în transportul public în comun”, scrie edilul pe pagina oficială de pe reţeaua de socializare amintită.

De  fapt, însă, în teren nu-i chiar aşa un mare „belşug” de refugii. Până acum, s-au montat doar vreo 30 (cele mai recente pe străzile Frunzei, Gheorghe Asachi şi Oţelarilor) dintre cele 100 de refugii contractate cu Metalgan Company SRL din Slatina judeţul Olt, la un preţ total de 1.206.422 de lei (cu TVA), adică de aproximativ 12.000 lei bucata, în medie. Restul mai au de aşteptat ceva rectificări bugetare, licitaţii, contestaţii şi aşa mai departe.

În privinţa utilităţii, calităţii şi esteticii refugiile, comentariile gălăţenilor în spaţiul virtual (pe pagina primarului şi la numeroasele distribuiri ale postării) oscilează între laude cu strigături şi critici dure. La postarea inţială, cam două treimi dintre cei care au îndrăznit să comenteze apreciază demersul primăriei, în vreme ce ceilalţi observă, destul de timid, că „instalaţiile” din staţii par ca suprarealiste şi cam nefuncţionale.

De-abia la redistriburi se dezlănţuie „jihadul” (alimentat, evident, şi de adversarii politici ai primarului social-democrat), criticile devenind mai dure şi mai punctuale. În esenţă, cei mai mulţi consideră că preţul pentru o astfel de construcţie este mult prea mare pentru ceea ce oferă („Trei ţevi cruce, o bancă şi-un geam”, ca să cităm unul dintre comentarii), iar imaginile par să le dea dreptate cârcotaşilor.

Nu de alta dar într-un astfel de refugiu de staţie nu încap mai mult de cinci oameni, care sunt protejaţi de soare doar vreun ceas pe la amiază (acoperişul este simbolic, adică foarte îngust, iar în rest este un geam din sticlă şi mult spaţiu deschis), iar în caz de ploaie este util doar dacă pică o burniţă liniştită, fără vânt. În rest, e cam jale şi cam multă inutilitate.

O veste bună ar fi că ţeava folosită la amintitele construcţii pare zdravănă, rezistentă, cu multe kilograme pe metru liniar. Şi cum refugiile sunt călcate (la propriu) periodic de băieţii cu maşini nervoase care fac „liniuţe” de noapte pe Oţelarilor, vestea pare bună şi pentru atelierele de tinichigerie auto.

adevarul.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Adăposturile din staţiile transportului public din Galaţi, extinse la solicitarea UE. Altfel, oraşul nu primeşte finanţarea pentru noile troleibuze

Sunt vizate 30 de staţii, care vor avea în plus o suprafaţă de 1,68 mp destinată persoanelor cu handicap. Valoarea totală a contractului scos la licitaţie de municipalitate este de  53.550 lei, cu TVA, adică peste 1.000 de lei pe fiecare metru pătrat.

Primăria municipiului Galaţi va cheltui peste 50.000 de lei pentru a extinde (mai mult simbolic, cu doar 1,69 mp de fiecare) 30 dintre adăposturile montate în urmă cu doar un an în staţiile de transport public local. Scopul investiţiei este, potrivit municipalităţii, asigurarea unui spaţiu de adăpostire a persoanelor cu handicap.

Proiectul este în faza cererii de oferte, iar până joi, 12 septembrie, sunt aşteptate ofertele pentru contractul de „Achiziţie şi montaj 30 de bucăţi extinderi adăposturi BUS pentru persoane cu handicap”. Valoarea estimată a contractului este de 53.550 de lei, cu TVA, iar criteriul de atribuire este „preţul cel mai scăzut”.

După cum rezultă din caietul de sarcini al achiziţiei publice, postat pe site-ul Primăriei, ideea nu a pornit de la autorităţile locale, ci este parte a obligaţiilor asumate prin contractul de finanţare europeană pentru cumpărarea a 17 troleibuze noi.  Documentul mai precizează că se are în vedere „extinderea adăposturilor existente doar cu perete spate şi acoperiş”.

Extinderea fiecăruia dintre cele 30 de adăposturi presupune realizarea unei structuri din ţeavă metalică, ancorată cu bolţuri prinse în beton, având lungimea de 1,30 m, lăţimea de 1,30 m, înălţimea de 2,40 m şi o suprafaţa utilă – 1,69 mp.

Un calcul simplu arată că fiecare extindere va costa circa 1.050 de lei metru pătrat, adică în jurul a 220 euro/mp (aproape cât metrul pătrat de  casă „la roşu”, din cărămidă, pe structură din beton). Deşi preţul pe metru pătrat pare foarte mare, el este, totuşi, cu circa 30% sub cel plătit la montarea refugiilor ce urmează să fie extinse.

Investiţia în extindere contrazice flagrant declaraţiile autorităţilor locale, făcute cu câteva luni în urmă, cu privire la amintitele adăposturi. La acel moment, primarul Ionuţ Pucheanu afirma că la proiectarea şi construirea lor s-au respectat toate standardele europene, lucru care, după cum se poate constata acum, n-a fost chiar aşa, altfel nu ar mai fi fost necesare extinderile.

adevarul.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Contract de 52.350 de lei fără TVA. Pentru cine au fost extinse refugiile din staţiile Transurb Galați

Criticate de unii gălăţeni pe motiv că sunt înguste şi ineficiente atunci când vremea îşi face de cap, adăposturile pentru călători din 30 de staţii de transport public local au fost extinse. Spaţiile amenajate în completarea refugiilor existente sunt destinate adăpostirii persoanelor cu dizabilităţi.

„Primăria Galaţi, obligată să extindă refugiile din staţii”, era titlul unui articol publicat în septembrie 2019 în ziarul „Viaţa liberă”. Arătam atunci că administraţia locală aşteaptă ofertele pentru contractul de „Achiziţie şi montaj 30 de bucăţi extinderi adăposturi bus pentru persoane cu handicap”. Valoarea estimată a contractului era de 45.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire, ”preţul cel mai scăzut”. În lipsa ofertanţilor, achiziţia a fost anulată şi reluată cu o valoare puţin mai mare. Dovadă că valoarea contractului atribuit firmei Metalgan Company SRL Slatina se ridică la 52.350 de lei fără TVA, conform datelor de pe portalul Primăriei.

Caietul de sarcini al achiziţiei publice preciza că „s-a identificat necesitarea achiziţionării şi montării a 30 de bucăţi extinderi adăposturi bus pentru persoane cu handicap”, „conform prevederilor legale la accesarea fondurilor europene pentru achiziţia celor 17 troleibuze”. În document se arăta că municipalitatea şi-a asumat obligaţii privind dotarea staţiilor mijloacelor de transport în comun cu adăposturi pentru persoanele cu handicap, iar pentru asta va proceda la „extinderea adăposturilor existente doar cu perete spate şi acoperiş". Conform specificaţiilor tehnice, adăpostul urma să aibă structură metalică modulară realizată din ţeavă rectangulară şi va avea următoarele dimensiuni: lungime - 1,30 m, lăţime - 1,30 m, înălţime  - 2,40 m, suprafaţa utilă - 1,69 mp.

Rezultatul îl puteţi vedea acum. Ar mai fi de spus că SC Metalgan Company SRL este şi furnizorul refugiilor din staţiile de transport în comun, valoarea totală finală a acordului cadrul încheiat cu muncipalitatea fiind de 1.013.800 de lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.