Sari la conținut

Lansări de nave la Damen


dcp100168

Postare recomandata

  • 1 month later...

Lansare de navă la Damen - draga „Meotida”

O navă destinată operaţiunilor de dragaj a fost lansată astăzi la apă în Şantierul Naval Damen. Lucrările la nava „Meotida” au durat un an de zile. Draga este destinată autorităţilor care administrează Portul Maritim Comercial Mariupol de la Marea Azov. Propulsată cu două electromotoare diesel de câte 400 KW, nava are o lungime de 59,2 metri, o lăţime de 11 metri şi o înălţime a punţii principale de patru metri. De asemenea, nava este dotată cu un sistem de dragaj cu tubulatură de aspiraţie – refulare. „Meotida” este complet automatizată, poate să execute lucrări de dragaj până la o adâncime de 15 metri şi are o capacitate de înmagazinare de 750 metri cubi.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Navaliştii gălăţeni au mai finalizat o dragă pentru Ucraina

Şantierul Naval Galaţi va lansa mâine a doua navă destinată opraţiunilor de dragaj construită pentru Ucraina, prima fiind cumpărată de Portul Maritim Comercial Mariupol, iar lansarea a avut loc în luna mai 2012. Draga va ajunge de această dată în posesia companiei Delta Plan din Ucraina.

bursa.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

„Ingulskyj” pleacă spre Ucraina

O nouă navă destinată operaţiunilor de dragaj a fost lansat, în această dimineaţă, la Şantierul Naval Damen Galaţi. Construită în mai puţin de un an, draga „Ingulskyj” urmează să fie preluată de compania ucrainiană State Enterprises Delta Pilot, cea care a comandat construcţia. Lansarea la apă a avut loc în prezenţa directorului general al Şantierului Naval de la Galaţi, Flemming Sorensen, şi a reprezentanţilor companiei beneficiare. „Ingulskyj” a avut-o ca naşă pe directoarea economică a Delta Pilot, Olena Usarova, cea care a spart sticla de şampanie de bordul navei, după încheierea discursurilor oficiale.

Draga proaspăt construită şi lansată la apă - în aplauzele constructorilor, ale proprietarilor şi ale invitaţilor - este o navă standard, complet automatizată, cu o lungime de aproape 60 metri şi o lăţime de 11 metri. Puntea principală e înaltă de patru metri, iar capacitatea totală de stocare ajunge la 750 de metri cubi. Propulsia navei se face cu ajutorul a două motoare diesel, fiecare cu putere de 339 KW, iar viteza maximă pe care o poate atinge „Ingulskyj” este de 8.5 KN. Ucrainienii o vor putea folosi pentru a draga până la o adâncime de 15 metri, cu ajutorul sistemului de dragaj cu tubulatură de aspiraţie şi refulare.

La construcţia navei, Şantierul Naval a lucrat în parteneriat cu DSGorinchem, Damen Dredging Equipment, Retec, Helmers, H&H, şi Muehlhan.

„În acest moment nu avem comenzi pentru construcţia altor nave de tip dragă. Totuşi, încărcarea şantierului pentru anul în curs este maximă. Am executat şi o navă pentru Olanda şi două nave de supraveghere pentru Angola. Pentru că avem multe lucrări, de la începutul acestui an, am angajat circa 120 de persoane”, a precizat directorul general al Damen Shipyard, Flemming Sorensen.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Muehlhan e compusa din alte firme de vopsitorie, ei nu au decat 5 oameni daca au, restul sunt inchiriati de la diferite firme cate 5-10 oameni de la fiecare firma. Muehlhan firma greceasca care scoate untul din oameni.

Nu am apucat sa vad lansarea, nici nu am stiut, doar am lucrat la aceasta nava. :(

Editat de LaurX82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

O navă militară gigant şi alta de transport deşeuri nucleare vor fi lansate în această lună la Damen Galaţi

Pentru şantierul naval gălăţean Damen, octombrie 2012 este sinonimă cu luna în care sunt programate două lansări „grele”, cu nave spectaculoase sau superspecializate.

Va fi mai întâi, pe 17 octombrie, lansarea celei mai mari şi mai complexe nave militare construite vreodată în România şi, totodată, cea mai mare navă construită la Galaţi în ultimii 22 de ani. Destinată marinei regale olandeze, „HNLMS Karel Doorman” poartă numele unui fost amiral olandez, are 204 metri lungime (cât două stadioane puse cap la cap) şi are o înălţime de 50 de metri, mai mare decât un bloc cu 10 etaje.

Este o navă de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), dotată cu hangar pentru şase elicoptere, cu două puncte de aterizare la bord, cu un spital prevăzut cu 20 de de săli de operaţii şi tratament, cu o cameră de comandă pentru coordonarea acţiunilor tactice ale altor nave în caz de război, cu rampă de acces a vehiculelor amfibii de asalt, precum şi cu alte facilităţi. Nava poate lua la bord 300 de militari, din care 180 de membri ai echipajului.

Sistemul militar al navei va fi completat cu două sisteme antirachetă, două tunuri cu un calibru 30 mm şi patru mitraliere de calibru 12,7 mm.

Imensa navă s-a construit, în premieră, pe bucăţi, asamblate ulterior printr-un procedeu extrem de dificil de realizat într-un doc clasic. Blocurile componente au fost construite în patru locaţii. Două blocuri au fost cuplate pe uscat, într-o hală şi apoi, ansamblul rezultat a fost lansat la apă şi dus cu patru remorchere în doc pentru a fi asamblat „în plutire” cu o altă parte a corpului navei.

Nava „HNLMS Karel Doorman” va pleca de la Galaţi complet echipată, mai puţin partea care ţine de armanent şi care va fi montată în Olanda. Livrarea este prevăzută pentru jumătatea anului viitor.

Şi o navă pentru transportul deşeurilor nucleare

A doua lansare programată în această lună la Damen Galaţi, pe 25 octombrie, este cea a navei „Sigrid”, destinată transportului deşeurilor radioactive de la centralele nucleare suedeze.

„Sigrid” costă circa 40 de milioane de euro, iar beneficiarul ei este compania Swedish Nuclear Fuel and Waste Management Company (SKB), care se ocupă de managementul deșeurilor nucleare de la cele trei centrale atomice din Suedia.

Nava are o lungime de 99,5 metri, o lațime de 18,6 metri și va fi capabilă să transporte 12 containere cu deșeuri nucleare periculoase. Termenul de livrare pentru „Sigrid” este luna mai 2013.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Damen Galaţi va lansa o navă de transport deşeuri nucleare pentru suedezi

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa joi, 25 octombrie, nava de transport deşeuri nucleare „Sigrid”. Nava a fost comandată de către Compania Suedeză de Management al Deşeurilor Nucleare, pentru a o înlocui pe predecesoarea sa, M/S Sigyn, aflată în serviciu în ultimii 30 de ani, informează Corina Pîrvu, de la Departamentul Relaţii Publice al Damen Galaţi.

Nava „Sigrid” este construită de şantierul gălăţean în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem, şi acesta membru al Grupului Damen. Olandezii din Gorinchem asigură proiectarea şi principalele echipamente ale navei, urmând ca „Sigrid” să fie construită şi finalizată la Galaţi.

Şi pentru această navă, Damen Galaţi colaborează cu companii specializate (co-producători), respectiv: pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier – Hertel (cu sprijinul filialei locale din Galaţi) – Van der Leun pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – cu sprijin din partea Eekels România din Galaţi; pentru vopsitorie şi conservare – Muehlhan, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Johnson Control, cu sprijinul De Haan Galaţi, afirmă Corina Pîrvu.

„Sigrid” va avea ca destinaţie principală transportul reziduurilor nucleare de la centralele nucleare suedeze către depozitele SKB din Oskarshamn şi Forsmark. Nava poate transporta până la 12 containere cu reziduuri nucleare, dar şi containere convenţionale pentru mărfuri sau transportoare speciale.

Construirea în România a unei astfel de nave reprezintă încă un semnal clar al integrării în structurile europene, demonstrând totodată înalta apreciere a standardelor de construcţie atinse în şantierul gălăţean, mai afirmă reprezentanta Damen Galaţi.

Nava care va fi lansată joi are o lungime totală de 99,50 metri, o lăţime de 18,60 metri, un pescaj de 4,50 metri, societatea de clasificare fiind LRS. Având un echipaj de 21 de persoane, „Sigrid” va putea atinge o viteză de 12 noduri.

Două nave „grele”, lansate la Galaţi în doar 8 zile

Trebuie menţionat că evenimentul de pe 25 octombrie este programat la doar 8 zile după lansarea celei mai mari şi mai complexe nave militare construite vreodată în România şi, totodată, cea mai mare navă construită la Galaţi în ultimii 22 de ani.

Destinată marinei regale olandeze, „HNLMS Karel Doorman” are 204 metri lungime (cât două stadioane puse cap la cap) şi o înălţime de 50 de metri, mai mare decât un bloc cu 10 etaje.

„HNLMS Karel Doorman” este o navă de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), dotată cu hangar pentru şase elicoptere, cu două puncte de aterizare la bord, cu un spital prevăzut cu 20 de săli de operaţii şi tratament, cu o cameră de comandă pentru coordonarea acţiunilor tactice ale altor nave în caz de război, cu rampă de acces a vehiculelor amfibii de asalt, precum şi cu alte facilităţi.

Imensa navă s-a construit, în premieră, pe bucăţi, asamblate ulterior printr-un procedeu extrem de dificil de realizat într-un doc clasic.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O supernavă pentru siguranţa nucleară a Suediei a fost lansată astăzi la Galaţi

* Destinată transportului de materiale radioactive, nava „Sigrid”, în valoare de 40 milioane de euro, a fost lansată la apă, joi, în Şantierul Damen Galaţi

O navă construită în Şantierul Naval Damen va juca un rol-cheie în sistemul de siguranţă privind gestionarea deşeurilor de la centralele atomice suedeze. Este vorba de nava „Sigrid”, lansată la apă, joi, în şantierul gălăţean, rezultat al colaborării dintre Grupul Damen şi Svensk Kärnbränslehantering AB (Compania Suedeză de Management a Deşeurilor Nucleare).

Construcţia navei a durat aproape doi ani de zile, valoarea contractului fiind de 400 milioane de coroane suedeze, adică peste 40 milioane de euro, fiind una dintre cele mai scumpe construite în şantierul naval gălăţean.

„Este scumpă, dar este o investiţie necesară. Nava „Sigrid” va transporta deşeuri nucleare şi va lua locul navei „Sigyn”, aflată în serviciu de aproape 30 ani. „Sigrid” era în urmă cu câţiva ani doar un concept pe hârtie, astăzi a devenit realitate şi acest lucru este rezultatul muncii depuse de toţi cei implicaţi în acest proiect”, a declarat Bob Sundman, operation manager în cadrul SKB, ce s-a arătat impresionat de modul în care navaliştii gălăţeni au pus în practică acest proiect.

„Într-adevăr, avem de ce să fim mândri, este încă o dovadă că aici, la Galaţi, se face o muncă de calitate, la standarde tehnice dintre cele mai ridicate”, a declarat la rândul său Flemming Sorensen, directorul general al Damen Galaţi.

Mai trebuie spus că, în acest proiect, şantierul gălăţean a colaborat pe partea de proiectare cu colegii de la şantierul naval Damen din Gorinchem, precum şi cu o serie de alte firme olandeze, unele dintre ele având filiale şi la Galaţi.

”Sigrid” va trebui să înfrunte condițiile vitrege din Marea Baltică, cu vânturi puternice, ghețuri şi temperaturi extrem de scăzute. Destinaţia principală a navei va fi transportul reziduurilor nucleare de la centralele nucleare suedeze către depozitele SKB din Oskarshamn si Forsmark. Nava va avea patru motoare, pentru ca în cazul în care unul cedează, celelalte să poată să transporte încărcătura periculoasă în siguranţă. De asemenea, nava va fi prevăzută cu un scut special menit să protejeze echipajul format din 21 de persoane de emisiile de radiaţii. Nu în ultimul rând, nava va fi dotată cu sisteme de reducere a consumului de combustibil şi chiar catalizatoare la motoare, pentru ca impactul asupra mediului să fie minim.

Nava „Sigrid” are o lungime de 99,5 metri, o lăţime de 18,6 metri şi va fi capabilă să transporte 12 containere cu deşeuri nucleare periculoase, dar şi containere convenţionale pentru mărfuri sau transporturi speciale.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Damen lansează o navă destinată aprovizionării platformelor de foraj marin
*  Pentru acest an, olandezii din Şantierul de la Galaţi şi-au propus să depăşească cu mult cifra de afaceri înregistrată în ultimii doi ani care s-a situat cu puţin peste 60 de milioane de euro
Deşi criza economică le-a pus piedici, scăzând simţitor profitul din ultimii ani, navaliştii au reuşit să claseze Şantierul Naval de la Galaţi pe locurile fruntaşe din România iar rezultatele financiare înregistrate s-au menţinut pozitive.
Olandezii de la Damen debutează în forţă şi în 2013 lansând mâine prima navă programată pentru acest an. Este vorba despre o navă de peste 80 de metri lungime destinată aprovizionării platformelor de foraj marin construită pentru Compania "World Wide Supply" din Norvegia. "Aceasta face parte dintr-un grup de 6 nave PSV complet echipate care au fost comandate Grupului Damen de către armatorii norvegieni. Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată poate opera ca navă stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină", a declarat Corina Pârvu, purtător de cuvânt Damen Galaţi. În ceea ce priveşte calitatea, domnia sa a explicat că nava are asigurată propulsia cu două propulsoare azimutale Schottel şi va opera ca o navă cu "poziţionare dinamică DP2" atunci când va desfăşura operaţiuni de descărcare/încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.
"Construirea în România a unei astfel de nave de aprovizionare reprezintă încă un semnal clar al integrării în structurile europene, demonstrând totodată înaltă apreciere a standardelor de construcţie atinse în şantierul nostru gălăţean", a declarat Florin Spătaru, directorul economic al Şantierului Naval. Domnia sa a mai adăugat că în 2013, Damen va livra 21 de nave motiv pentru care consideră că la sfârşit de an vor avea o cifră de afaceri cu mult mai mare decât rezultatul obţinut în ultimii ani.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Santierul Naval Damen din Galati a lansat o nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin pentru Norvegia
Santierul Naval Damen din Galati a lansat, vineri, comanda cu numarul 1.230, "World Diamond", o nava pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin comandata de o companie din Norvegia. Nava are o lungime de 80 de metri si o capacitate de incarcare de 3.310 tone. Santierul naval de la Galati este detinut de grupul olandez Damen si reprezinta una dintre cele mai importante investitii olandeze in tara noastra, lansand in ultimii doi ani 21 de nave, dintre care doua destinate marinei olandeze.
"Aceasta [n.r. nava World Diamond] este prima dintr-o serie de sase nave PSV complet echipate, comandate grupului Damen de catre armatorii norvegieni de la compania World Wide Supply", a declarat Corina Pirvu, de la Departamentul de Relatii Publice al santierului galatean, citata de Agerpres.
Potrivit reprezentantului Damen, proiectarea si principalele echipamente sunt asigurate de un alt santier din Grupul Damen, cel din Gorinchem (Olanda), constructia si finalizarea navei 'World Diamond' avand loc la Galati. "Destinatia principala a navei va fi transportul diverselor marfuri (combustibil, apa potabila, saramura, ciment, noroi de foraj, prajini de foraj etc.) si al echipajelor la si de la platformele de foraj marin si platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului. Nava poate transporta pe punte si containere conventionale pentru diverse marfuri. Totodata, nava poate opera ca nava-stingator de incendiu la platformele marine si este dotata cu echipamente pentru depoluare marina", a spus reprezentantul companiei.
Potrivit informatiilor de pe site-ul santierului, nava este clasificata Lloyd si poate transporta un echipaj de 16 persoane plus 6 pasageri, la o viteza de 13,7 noduri.
Nava World Diamond are o lungime totala de 80,10 metri, o latime de 16,20 m, un pescaj de 6,15 m si o capacitate de incarcare de 3.310 tone.
Potrivit reprezentantului Damen, "Constructia si finalizarea navei sunt realizate de companii specializate (co-producatori), respectiv: pentru izolatii, tapiterii si mobilier - Helmers, cu sprijinul filialei locale din Galati; Eekels pentru echipamentele si instalatiile electrice, cu sprijin din partea Eekels Romania din Galati; pentru vopsitorie si conservare - Den Breejen, iar pentru sistemele de aer conditionat si ventilatie Johnson Control, cu sprijinul filialei De Haan din Galati".
Santierul Santierul naval de la Galati este detinut de grupul olandez Damen si reprezinta una dintre cele mai importante investitii olandeze in tara noastra, lansand in ultimii doi ani 21 de nave, dintre care doua destinate marinei olandeze. Vezi aici lista.
In anul 2011, santierul a avut o cifra de afaceri de 62,8 milioane de euro si avea 1.675 de angajati.
Santierul de la Galati a fost privatizat in 1999 cand grupul olandez Damen a prelut 99% din actiuni. Din acel moment si pana in 2011, santierul din Galati a livrat 270 de nave.
Despre santierul Damen, ambasadorul Olandei la Bucuresti, Matthijs van Bonzel declara intr-un interviu pentru HotNews.ro ca reprezinta un model de succes al investitilor olandeze. "Cel mai bun exemplu este Santierul Naval Damen care a cumparat o companie veche de stat, un santier de nave din Galati, a investit in el si acum acesta este unul dintre cele mai competitive din lume, producand nave comerciale si chiar nave de marina", a declarat Matthijs van Bonzel. "In jurul Santierului Naval Damen, au aparut firme mici care deservesc santierul cu produse electromecanice, cu produse software, cu servicii de consultanta. Treptat aceste firme devin romanesti si de acolo incep sa-si stabileasca o piata proprie", a mai spus ambasadorul Olandei in Romania.
hotnews.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Încă o „piatră preţioasă” va fi lansată la Damen Galaţi

„World Pearl”, cea de-a doua din seria de 6 nave comandate grupului Damen de către armatorii norvegieni de la compania „World Wide Supply”, va fi lansată la apă pe 28 februarie, la Şantierul Naval Damen Galaţi.

Prima navă din serie, „World Diamond”, a fost lansată pe 18 ianuarie, iar celelalte 4 nave, care vor avea tot nume de pietre preţioase, vor cunoaşte botezul apei în decursul acestui an. Damen Galaţi va menţine astfel ritmul asumat prin contact şi anunţat de directorul general al şantierului gălăţean, Flemming Soerensen, ca cele 6 nave să fie lansate la un interval de maxim 2 luni fiecare.

La fel ca şi „surorile” sale, „World Pearl” este o navă de aprovizionare pentru platforme de foraj marin, complet echipată, care va trebui să facă faţă cu brio condiţiilor foarte dificile din Marea Nordului.

Proiectarea şi principalele echipamente sunt asigurate de un alt şantier din Grupul Damen, cel din Gorinchem (Olanda), construcţia şi finalizarea navei făcându-se la Galaţi.

„World Pearl” are o lungime totală de 80,10 metri, o lăţime de 16,20 m, un pescaj de 6,15 m şi un deadweight de aproximativ 3.300 tone. Nava este clasificată Lloyd, poate transporta un echipaj de 16 persoane plus 6 pasageri, la o viteză de 13,7 noduri.

Nava va transporta echipaje şi mărfuri diverse (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, noroi de foraj) la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale. Totodată, „World Pearl” poate opera ca navă-stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

O contribuţie importantă în finalizarea navei „World Pearl” o au şi subcontractorii tradiţionali ai şantierului naval gălăţean: Helmers, Eekels, Den Breejen şi De Haan.

presagalati.ro


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

A fost lansată nava „World Peridot”
Cea de-a doua navă de aprovizionare pentru platformele de foraj marin din Marea Nordului a fost lansată azi dimineaţă la Damen Galaţi, în condiţii excelente. Pe o vreme superbă, nava a alunecat lin pe sănii până în apele calme ale Dunării, salutată fiind, ca de obicei, de sirenele celorlalte ambarcaţiuni prezente în port.
Tore Remoy, reprezentantul operatorului navei, s-a declarat mai mult decât încântat de ceea ce a găsit la şantierul naval gălăţean şi de modul în care el şi oamenii săi au fost primiţi. „Am fost bineveniţi şi bine primiţi şi am avut ocazia să vedem un şantier impresionant, care realizează produse impresionante. Colaborarea dintre echipa locală Damen şi echipa locală Remoy Management a fost foarte bună, iar echipa noastră va face totul pentru ca această colaborare să continue şi pe viitor. Chiar dacă, uneori, inspectorii noştri v-au părut poate prea zeloşi, vrem să vă spunem că abordarea lor garantează nivelul de calitate a produsului finit şi, în consecinţă, constituie o modalitate de a păstra reputaţia Damen în România. Sunt de asemenea bucuros să aflu că nu au existat accidente serioase pe parcursul construcţiei navelor, ceea ce înseamnă că au fost respectate regulile de protecţie a muncii. Vrem să felicităm Damen, dar şi pe noi înşine, în această zi specială şi să ne exprimăm totodată speranţa că vom avea o colaborare foarte bună şi la celelalte nave din serie”, a declarat Tore Remoy.
La rândul său, directorul general al Damen Galaţi, Flemming Soerensen, a afirmat: „Având în vedere că succesul acestui proiect a fost asigurat prin eforturi comune, doresc să felicit toate părţile implicate în construcţia acestei nave: toţi colegii noştri de la Damen Shipyard Gorinche, biroul local DSGO, firma de proiectare MDEM din Ucraina, Societatea de Clasificare Lloyd’s Register şi subcontractorii noştri: Mulhlan, Den Breejen, Helmers România, Eekels România, International Paint, De Haan România, Maritime Interior şi Dokival. Am încredere că execuţia şi lansarea acestei a doua nave marchează continuarea unui parteneriat prosper şi de succes între companiile noastre”.
Nava lansată astăzi, „World Peridot”, este cea de-a doua dintr-o serie de 6 nave PSV identice, comandate grupului Damen de către armatorii norvegieni de la compania „World Wide Supply”. Toate cele 6 nave vor fi lansate în acest an. Proiectarea lor este asigurată de olandezii de la Şantierul Naval Damen Gorinchem, construcţia şi finalizarea fiind făcute la Damen Galaţi.
Prima navă din serie, „World Diamond”, a fost lansată la jumătatea lunii ianuarie. Se pregăteşte cea de-a treia – „World Pearl”.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Navaliştii gălăţeni au lansat cea de-a treia navă din acest an
În Şantierul Naval "Damen" Galaţi s-a înregistrat ieri cea de-a treia lansare din acest an. Este vorba despre o navă de aprovizionare platforme de foraj marin comandată de armatorii norvegieni ce conduc Compania "World Wide Supply". Comdanda face parte dintr-o serie de şase nave PSV complet echipate construite de navaliştii Grupului "Damen" care vor ajunge la destinaţie până la sfârşitul acestui an. Nava are o lungime de 80 de metri lungime, 16 metri lăţime şi un pescaj de aproximativ şase metri.  Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele şi mările lumii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată nava va fi dotată cu echipamente pentru depoluare marină.
"De asemenea, un aspect foarte important al navei constă în faptul că are asigurată propulsia cu două propulsoare azimutale Schottel şi va opera ca o navă cu "poziţionare dinamică DP2" atunci când va des­fă­şura operaţiuni de descărcare/încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.
Trebuie menţionat şi faptul că această navă, alături de celelalte cinci din aceeaşi serie, se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Şantierul Naval Damen Gorinchem asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi", a explicat Corina Pîrvu, purtătorul de cuvânt al şantierului.
Pe de altă parte, conducerea Damen Galaţi a punctat faptul că realizarea unei astfel de nave în acest şantier este un semnal clar că aici se poate construi orice tip de navă tehnică respectând standarde superioare de construcţie.
De altfel, Flemming Sorensen, directorul general al Şantierului Naval "Damen" Galaţi, în ultimii trei ani, a declarat în repetate rânduri, că "Damen" Galaţi s-a axat pe diversificarea producţiei, fapt care a determinat atât menţinerea pe piaţă cât şi creşterea profitului.
Anul trecut, şantierul naval de la Galaţi a obţinut un profit de 7,9 milioane de euro, în creştere faţă de 2011 când a fost de doar 3 milioane de euro. 
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Pe 15 mai, Damen Galaţi lansează nava „World Emerald”

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa la apă miercuri, 15 mai, nava de aprovizionare pentru platforme de foraj marin „World Emerald”. Este cea de-a 4-a dintr-o serie de 6 nave similare, complet echipate, comandate şantierului gălăţean de norvegienii de la compania „World Wide Supply”, nave prevăzute să fie lansate toate în acest an.

Ca toate navele din serie, „World Emerald” este construită, în colaborare, de două şantiere ale grupului olandez Damen – din Galaţi şi Gorinchem (Olanda). Olandezii asigură proiectarea şi principalele echipamente, iar Galaţiul – construirea şi finalizarea navei.

Conform Corinei Pîrvu, şefa Departamentului de relaţii publice al Damen Galaţi, construcţia şi finalizarea navei sunt realizate de companii specializate (co-producători): pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier – Helmers, cu sprijinul filialei locale din Galaţi; pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – Eekels România; pentru vopsitorie şi conservare – Danubiana SRL, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – De Haan filiala Galaţi. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, îşi aduc aportul şi companiile International Paint – vopsitorie şi Maritime Interior – tubulatură şi izolaţii.

Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, nava va fi dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

Precedentele nave din seria pentru norvegienii de la „Worls Wide Supply” care au fost lansate de Damen Galaţi au fost „World Pearl”, „World Diamond” şi „World Peridot”.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nava World Emerald a fost lansată la apă în şantierul naval Damen

A patra navă din seria celor şase pe care compania norvegiană World Wide Supply le-a comandat grupului Damen a fost ieri lansată în şantierul naval gălăţean, la ora 10,00. „World Emerald” – navă de aprovizionare platforme şi foraj marin – e lungă de peste 80 de metri, lată de 16,2 metri, are un pescaj de 16,5 metri şi se poate deplasa cu o viteză de până la 13,7 noduri. Cântăreşte circa 3.300 de tone, la bord pot urca maxim 32 de persoane, iar greutatea maximă suportată pe punte este de 1.400 de tone.
Potrivit Damen Shipyard Group „destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele şi marile lumii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, nava va fi dotată cu echipamente pentru depoluare marină”.
Primele trei nave, similare cu World Emerald, se numesc World Diamond, World Peridot şi World Pearl.

viata-libera.ro

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Vineri, Principesa Margareta va boteza nava „World Diamond”, lansată la Damen Galaţi

Vineri, 28 iunie, Şantierul Naval Damen Galaţi va fi gazda unui multiplu eveniment. În primul rând, vor avea loc lansarea navei „World Opal” şi botezul navei „World Diamond” – ambele făcând parte din grupul de 6 nave de aprovizionare pentru platforme de foraj marin care vor fi livrate, complet echipate, armatorului norvegian „World Wide Supply”.

Un alt eveniment îl reprezintă prezenţa la Galaţi, cu acest prilej, a Alteţei Sale Regale Principesa Margareta a României, care a acceptat invitaţia de a participa la acest eveniment şi va fi naşa navei „World Diamond”.

La fel de important pentru navaliştii gălăţeni va fi, fără îndoială, faptul că, vineri, în mijlocul lor se vor afla doi reprezentanţi ai top-managementului grupului de şantiere Damen: Arnout Damen – Chief Operating Officer (COO) Damen Shipyards Group şi René Berkvens – Chief Executive Officer (CEO) Damen Shipyards Group. De asemenea, la festivităţile de la Galaţi vor mai lua parte reprezentanţii armatorului norvegian World Wide Supply şi cei ai companiilor coproducătoare. 

Toate cele 6 nave PSV (Platform Supply Vessel) din seria pentru norvegieni, inclusiv cele două nave care sunt în centrul evenimentului din 28 iunie, sunt construite în colaborare cu Şantierul Naval Damen din Gorinchem (Olanda), care face parte şi el, evident, din Grupul Damen. Gorinchemul asigură proiectarea şi principalele echipamente, iar la Galaţi sunt realizate construcţia şi finalizarea navelor.

„World Opal” este cea de-a 5-a navă din serie care va fi lansată, în timp ce nava care va fi năşită de Principesa Margareta, „World Diamond”, a fost prima navă lansată, pe 18 ianuarie. Toate cele 6 lansări pentru norvegieni au fost programate să aibă loc în acest an – un tur de forţă pentru toţi angajaţii Damen Galaţi şi cei implicaţi în proiect.

Companiile coproducătoare implicate în construcţia şi finalizarea celor două nave sunt: Helmers, cu sprijinul filialei locale din Galaţi – pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier, Eekels – pentru instalaţii şi echipamente electrice, Den Breejen Romania & Muehlhan Grecia – pentru lucrări de vopsitorie şi conservare, Johnson Control, cu sprijinul De Haan filiala Galaţi – pentru sisteme de aer condiţionat şi ventilaţie, Maritime Interior – tubulatură şi izolaţii, respectiv, Dokival Galaţi – diverse.

Toate cele 6 nave din serie sunt destinate transportului echipajelor şi diverselor materiale utilizate de platformele de foraj marin şi de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj etc.), dar pot funcţiona şi ca nave-stingătoare de incendii la platformele marine şi vor fi dotate pentru depoluare marină.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Principesa Margareta a năşit astăzi nava „World Diamond”, construită la Damen Galaţi pentru un armator norvegian

Principesa Moştenitoare a României a vorbit foarte puţin în timpul ceremoniei, iar cu presa nu a vrut să stea de vorba deloc. Principesa Margareta a primit din partea armatorului un CEC pe care să-l folosească în activităţile fundaţiei pe care o coordonează.

Principesa Moştenitoare a României a fost invitata de onoare a ceremonialului de botezare a uneia dintre cele şase nave care se construiesc la Şantierul Naval Damen Galaţi pentru armatorul norvegian „World Wide Supply”. A venit însoţită de principele Radu Duda, alături de care a stat pe tot parcursul ceremoniei.

Nava „World Diamond”, pe care Principesa Margareta a botezat-o astăzi, este destinată transportului echipajelor şi diverselor materiale utilizate de platformele de foraj marin şi de exploatare a hidrocarburilor marine din Marea Nordului (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, etc), dar poate funcţiona şi ca navă-stingător de incendii la platformele marine.

Moştenitoarea Casei Regale nu a fost foarte foarte vorbăreaţă. În timpul ritualul stabilit de organizatori, Principesa a spus: „I name you World Diamond. May God bless you and your crew”, după care a rostit sec: „Dumnezeu să binecuvanteze această navă şi echipajul care se va afla pe ea”.

La finalul ceremoniei, Principesa nu a vrut să stea de vorbă cu reprezentanţii presei.

A făcut-o în schimb Arnout Damen, director executiv al Şantierului din Olanda. Acesta a povestit că este nepotul celui care în 1923 a început afacerea în Olanda şi că este deosebit de încântat să vină la Galaţi, acolo unde este cel mai mare şantier naval din Grup. La finalul ceremoniei, armatorul a înmânat Principesei Margareta un CEC pe care să-l folosească pentru acţiunile caritabile iniţiate de fundaţia care îi poartă numele şi a anunţat că va oferi şi o premiere celor care au lucrat la nave. Spunem „nave” pentru că tot astăzi a fost lansată „World Opal”, tot din seria celor şase construite la Galaţi.

adevarul.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Navă militară gigant livrată de Damen Marinei olandeze

* În valoare de peste 363 milioane de euro, „HNLMS Karel Doorman” este cea mai complexă navă construită în ultimele decenii la Şantierul Naval Damen Galaţi * Nava va fi cea mai mare din istoria Marinei militare olandeze şi va avea capacitatea de a lua la bord o mică armată

„HNLMS Karel Doorman”, cea mai complexă navă construită în ultimele două decenii în Şantierul Naval Damen, a părăsit ieri dimineaţă Galaţiul şi a luat drumul Olandei. Cu o lungime cât două stadioane de fotbal şi o înălţime cât un bloc cu zece etaje, nava de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), este destinată Marinei militare Olandeze. Veritabil titan al mărilor, „HNLMS Karel Doorman” va fi cea mai mare navă din istoria marinei militare olandeze. Mai mult, este şi cea mai mare investiţie de acest tip făcută de Olanda. Pentru această lucrare, Parlamentul olandez a aprobat, potrivit presei militare internaţionale, un buget de 363 milioane de euro! Valoarea contractului încheiat cu şantierul gălăţean pentru construirea propriu-zisă a navei este confidenţială, dar potrivit informaţiilor din piaţa de profil, ea este estimată la aproximativ 290 milioane de euro.

În drum spre Vlissingen

O veritabilă flotilă a pus pusă în mişcare, ieri, pentru a aista ieşirea în siguranţă la Marea Neagră a gigantului construit în Şantierul Naval. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a dat un aviz către navigatori potrivit căruia, de la ora 5.00, din motive de securitate, circulaţia navelor pe Dunărea Maritimă a fost întreruptă. Cel mai dificil segment a fost cel de pe Canalul Sulina. Operaţiunile au fost conduse de pe o şalupă a Autorităţii Navale Române (ANR) din cadrul Căpităniei Zonale Tulcea, ghidarea navei fiind asigurată cu ajutorul unui remorcher norvegian - „EIDE Wrestler” - şi a unuia olandez - „Multratug 27”, dar şi a remorcherelor „Galaţi 3”, de la AFDJ Galaţi şi „Buşteni”, de la SN Damen Galaţi.
Din Marea Neagră, nava „HNLMS Karel Doorman” se va îndrepta spre Vlissingen, unde vor fi montate echipamentele militare. Nava va fi dotată cu sisteme anti-rachetă, tunuri şi mitraliere cu ghidaj automat, dar va putea lua la bord şi şase elicoptere. Ca funcţii principale, nava va putea funcţiona ca un veritabil centru de comandă, forţă de intervenţie rapidă, dar va avea la bord şi dotările necesare unui spital militar în toată regula.

Forţă expediţionară

„HNLMS Karel Doorman” va deveni principala navă suport a marinei şi va înlocui în serviciu navele HNLMS Zuiderkruis şi HNLMS Amsterdam, urmând să devină operaţională până sfârşitul anului 2014 sau cel mai târziu în 2015. Nava construită în şantierul gălăţean va fi deservită de 300 de militari, din care 180 de persoane vor forma echipajul propriu-zis. Restul de 120 vor fi echipajele elicopterelor şi echipele medicale ce deservesc spitalul aflat la bord.
Construirea la Galaţi a navei „HNLMS Karel Doorman” este una dintre cele mai mari reuşite ale Grupului Damen în ansamblu, Şantierului Naval Damen Galaţi, în particular, şi este o comandă la care, într-un fel sau altul, au contribuit toţi cei 1.800 de angajaţi ai şantierului. Grupul Damen are deja o tradiţie în colaborarea cu Marina militară Olandeză, însă rezultatele de până acum au fost utilizate în atragerea de comenzi suplimentare pe segmentul navelor militare.

Un amiral olandez la Galaţi

„HNLMS Karel Doorman” are o lungime de 204 metri, o lăţime de 35 metri, înălţimea de 18,6 metri şi o greutate de 10.500 tone. Nava a fost împărţită în opt părţi (zone) principale, ele fiind asamblate, precum un joc Lego imens, pe măsură ce au fost realizate. Nava a fost botezată „HNLMS Karel Doorman” după numele unui celebru amiral olandez. Pe chila navei a fost sudată, aşa cum cere tradiţia navală a marinei militare olandeze, şi o monedă din 1889, anul naşterii amiralului.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Damen Galaţi lansează miercuri „World Sapphire”, ultima din cele 6 nave comandate de norvegienii de la „WWS”

Şantierul Naval Damen Galaţi lansează la apă, miercuri, de la ora 10,00, „World Sapphire”, o navă de aprovizionare pentru platformele de foraj marin. „World Sapphire” este cea de-a 6-a şi ultima dintr-un grup de 6 nave PSV complet echipate, care au fost comandate grupului Damen de către armatorii norvegieni de la compania „World Wide Supply”.

Celelalte 5 nave din serie au fost lansate în decursul acestui an, iar livrarea întregii serii va fi finalizată tot în 2013.

Prima navă care a fost livrată din seria celor 6 PSV-uri, „World Diamond”, a fost botezată de Principesa Margareta, la sfârşitul lunii iunie. Următoarea livrare va avea loc săptămâna viitoare, când „World Peridot” va fi năşită de soţia unuia dintre partenerii olandezi ai şantierului gălăţean. Acelaşi „traseu” va fi urmat de „World Pearl”, „World Emerald”, „World Opal” şi „World Sapphire”.

Toate cele 6 nave comandate la Galaţi de norvegienii de la „WWS” sunt identice, fiind construite în colaborare cu Şantierul Naval Damen din Gorinchem (Olanda), care face parte şi el, evident, din Grupul Damen. Gorinchemul asigură proiectarea şi principalele echipamente, iar la Galaţi sunt realizate construcţia şi finalizarea navelor.

Construcţia şi finalizarea Navei „World Sapphire” sunt realizate de companii specializate (co-producători), respectiv: pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier – Helmers, filiala locală Galaţi; pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – Eekels România Galaţi; pentru vopsitorie şi conservare – Danubiana, Kepher şi Den Breejen România, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Johnson Control, cu sprijinul De Haan, filiala Galaţi. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, îşi aduc aportul şi companiile Maritime Interior – tubulatură şi izolaţii, respectiv, Dokival – lucrări de curăţenie.

Toate navele din seria norvegiană vor avea ca destinaţie principală transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele şi mările lumii. Navele pot transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, ele vor fi dotate cu echipamente pentru depoluare marină.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea de-a şasea navă PSV a fost lansată la apă

Şantierul Naval Damen Galaţi a lansat, astăzi, la apă, „World Sapphire”, o navă de aprovizionare pentru platformele de foraj marin. „World Sapphire” este cea de-a 6-a şi ultima dintr-un grup de 6 nave PSV complet echipate, care au fost comandate grupului Damen de către armatorii norvegieni de la compania „World Wide Supply”. Toate navele din seria norvegiană vor avea ca destinaţie principală transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele şi mările lumii. Navele pot transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, ele vor fi dotate cu echipamente pentru depoluare marină. Prima navă care a fost livrată din seria celor şase PSV-uri, „World Diamond”, a fost botezată de Principesa Margareta, la sfârşitul lunii iunie. Celelalte 5 nave din serie au fost lansate la apă în decursul acestui an, iar livrarea întregii serii va fi finalizată tot în 2013.

Proiectul construcţiei celor şase nave a început în 2010, iar construcţia ultimei nave din serie, „World Sapphire” - cea care a fost lansată astăzi - a durat 15 luni şi jumătate. Deşi încă nu este nimic oficial, se pare că Şantierul Naval Damen Galaţi poartă negocieri pentru continuarea de comenzi pentru armatorul norvegian. De altfel, la lansarea de astăzi s-a aflat şi Jostein Saetrens, CEO  „World Wide Supply”, care le-a spus navaliştilor de la Galaţi că impresia sa despre cele şase nave este că „s-a lucrat excelent şi aveţi de ce să vă mândriţi cu aceste nave care vor străbate mările şi oceanele lumii, aşa cum se întâmplă cu nava Wold Diamond care deja operează în Marea Nordului”. Lansarea la apă a navei a fost urmărită de sute de persoane - navalişti care şi-au invitat şi familiile pentru a asista la acest moment de sărbătoare al Şantierului. Navaliştii s-au bucurat de acest moment mai mult chiar decât se vor bucura mâine, când vor primi, conform Contractului Colectiv de Muncă, o primă de 25% din salariul tarifar, cu ocazia Zilei Marinei.

Următoarea lansare la apă a unei nave în Şantierul Naval Damen Galaţi va avea loc în luna noiembrie şi este vorba despre o navă pentru Marina Militară a statului arab Oman.

presagalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Nava amiral a Casei Regale din Oman, lansată astăzi la Damen Galaţi

În Şantierul Naval Damen Galaţi va fi lansat, astăzi, la apă un clipper (o navă cu pânze foarte rapidă, specifică secolului XIX) destinată Casei Regale din Oman. Cu o lungime de 87 de metri, o lăţime de 11 metri şi dotată cu trei catarge, clipperul va îndeplini funcţia de navă amiral, urmând să înlocuiască în această poziţie nava RNOV „Shabab Oman”, dar va avea şi rol de navă-şcoală pentru cadeţii şi ofiţerii marinei din Oman. Altfel spus, clipper-ul construit la Galaţi pentru Oman va îndeplini funcţia pe care bricul „Mircea” o îndeplineşte pentru Marina Română. Construcţia navei destinate Casei Regale din Oman a debutat, la Damen Galaţi, în martie 2013, finalizarea lucrărilor şi montarea unor echipamente speciale urmând a se face, până în luna august 2014, la Şantierul Naval Damen din Gorinchem.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.