Sign in to follow this  
Followers 0
dcp100168

Grevă la Transurb

21 posts in this topic

Grevă la Transurb

* Călătorii aşteaptă de ore întregi autobuzele şi tramvaiele în staţii

Angajaţii societăţii publice de transport local au declanşat un protest spontan din cauza neplăţii unor drepturi salariale. Călătorii au aşteptat degeaba în staţii sosirea unui mijloc de transport în comun. Şoferii şi vatmanii de la societatea publică de transport local au refuzat astăzi să mai iasă pe trasee. Conform declaraţiei liderului de sindicat George Preda, protestul angajaţilor a fost spontan şi vizează anumite drepturi salariale. „Nu au fost acordate tichetele de masă pe ultima lună şi mai sunt nişte probleme nerezolvate din 2009. Era să nu se dea nici salariile la timp", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Liber al Angajaţilor din cadrul Transurb.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Greva_la_Transurb-_Calatorii_asteapta_de_ore_intregi_autobuzele_si_tramvaiele_in_statii_0_200380125.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grevă la ”Transurb”

Gălăţenii au aşteptat ieri în zadar minute în şir autobuzele ”Transurb”. Şoferii serviciului public de transport în comun au decis luni să intre în grevă spontană. Oamenii cer demisia directoarei societăţii ”Transurb”, Genica Totolici, pe care o acuză de management defectuos. Dacă revendicările nu le sunt soluţionate, şoferii spun că nu îşi vor relua lucrul.

Cei aproximativ 250 de şoferi, angajaţi ai societăţii locale de transport în comun, SC Transurb SA, reclamă salariile mici, dar şi condiţiile grele de muncă. ”Este o grevă spontană. Oamenii nu mai pot suporta ceea ce se întâmplă. Suntem nemulţumiţi de faptul că nu ni s-au majorat salariile, deşi acest lucru trebuia să se întâmple anul trecut. Salariul de încadrare pentru un şofer este de 917 lei în condiţiile în care acesta se trezeşte la ora 3.30 pentru a fi la timp pe traseu. Este foarte puţin. Sunt multe lucruri de care se face vinovată conducerea, dar cel mai mult ne afectează nivelul salariilor”, ne-a declarat sub protecţia anonimatului unul dintre liderii şoferilor care au intrat ieri în grevă. În plus, şoferii spun că nu vor renunţa la acţiunea de protest până când directoarea ”Transurb”, Genica Totolici (PC), nu va fi demisă. ”A fost numită politic şi am ajuns în situaţia în care am ajuns. Dacă nu va fi demisă, nu vom relua lucrul. Este o nemulţumire generală printre şoferi”, a mai spus acelaşi şofer. Acesta şi-a mai exprimat nemulţumirea că sunt menţinuţi în anumite posturi la ”Transurb” oameni care iau cumulat salarii şi pensii, dar pentru şoferi nu există bani. De cealaltă parte, directoarea societăţii Transurb, Genica Totolici, a declarat că mărirea salariilor nu a fost posibilă din cauza crizei şi nu s-a arătat surprinsă de faptul că i s-a cerut demisia. ”Oamenii când sunt supăraţi cer demisia conducerii. Sunt nemulţumiţi de salarii. Discutăm cu Primăria, dar nu ştiu dacă se poate face ceva”, a afirmat Genica Totolici.

În ciuda discuţiilor purtate ieri timp de câteva ore de reprezentanţii primăriei şi conducerea societăţii, protestatarii nu s-au răzgândit şi au decis să nu mai iasă cu autobuzele în oraş, până când nu se va da curs revendicărilor lor. Viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco, le-a promis angajaţilor Transurb că va analiza problema şi că până la sfârşitul săptămânii se vor găsi soluţii. Din păcate însă, promisiunile nu i-au convins pe şoferi să se întoarcă pe trasee.

SC Transurb are în prezent 796 de angajaţi, din care 243 sunt şoferi de autobuze.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Social&articol=9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se spune nimic despre "cotizatiile" catre partidul conservator ... E criza si lumea se fereste dar o parte importanta a salariatilor, daca nu majoritatea, est nevoiti sa cotizeze. Fara chitanta... "Cand te-ai angajat ti s-a cerut chitanta???" 14.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobuzele nu vor circula nici marţi

Ieri, în jurul orei 17.00, angajaţii nu reluaseră încă lucrul, nefiind convinşi să se întoarcă pe trasee nici după discuţiile purtate cu reprezentanţii Primăriei. "Oamenii sunt hotărâţi să nu cedeze, adică să nu reia lucrul până când directorul general nu va fi schimbat. Protestul va continua şi marţi", ne-a declarat liderul de sindicat George Preda ieri după amiază, în jurul orei 17.00.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transportul public din Galaţi rămâne paralizat de grevă

Şoferii de la Transurb refuză să mai iasă pe trasee până când nu le vor fi satisfăcute toate revendicările salariale.Astăzi, şedinţa Consiliului de administraţie al societăţii locale de transport public, la care va participa şi viceprimarul Nicuşor Ciumacenco, va încerca detensionarea situaţiei.

În zadar au aşteptat ieri gălăţenii, cu orele, sosirea unui mijloc de transport în comun. Încă nu aflaseră că angajaţii de la Trasurb au declanşat un protest spontan, în urma căruia s-a decis ca nici un autobuz să nu mai iasă pe traseu. Sindicatele din cadrul societăţii de transport public local au discutat ieri toată ziua cu viceprimarul Nicuşor Ciumacenco şi cu conducerea societăţii despre revendicările angajaţilor. Liderii sindicali cer acordarea măririi de salariu de 2% promisă de municipalitate, în cursul anului trecut, condiţii mai bune de muncă, acordarea tichetelor de masă pe ultima lună şi reorganizarea programului de lucru. „Eu nu agreez asemenea forme de protest, dar nemulţumirile oamenilor au dat în clocot. Sunt nemulţumiri ce pot părea minore la prima vedere. Şoferii s-au plâns că le îngheaţă picioarele în maşini, dar li s-a spus că asta nu e o revendicare. Sunt multe probleme, la care am încercat rezolvarea în timp, dar nu s-a întâmplat nimic", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Liber al Angajaţilor din Transurb, George Preda.

Nu se mai vând bilete în autobuze

Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco s-a pronunţat pentru interzicerea vânzării de bilete în autobuze şi tramvaie, aşa cum se practică în prezent. Călătorii preferă să dea bani şoferilor sau vatmanilor, dar mulţi dintre ei pândesc organele de control şi doar la apariţia acestora se gândesc să îşi plătească biletul. Situaţia este dificilă, în special pentru gălăţenii care circulă în mod frecvent cu mijloacele de transport în comun şi au cumpărat abonamente. Angajaţii Transurb au declarat că refuză să se mai întoarcă pe trasee până când toate revendicările salariale nu le vor fi rezolvate favorabil.

Astăzi va fi organizată o şedinţă a Consiliului de administraţie din cadrul Transurb, la care va participa şi viceprimarul Nicuşor Ciumacenco, în încercarea de a-i convinge pe angajaţi să se întoarcă la muncă.

Între timp, cei mai câştigaţi sunt proprietarii de microbuze. Maxi-taxiurile au circulat toată ziua de ieri, pline ochi, şi se pare că aşa se va întâmpla şi astăzi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Transportul_public_in_Galati_ramane_paralizat_de_greva_0_200979979.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şoferii şi mecanicii şi-au reluat activitatea

Gălăţenii s-au putut deplasa, începând de aseară, cu mijloacele de transport în comun din cadrul societăţii locale Transurb, după ce timp de aproape două zile oamenii care şi-au procurat abonamente sau bilete au aşteptat în zadar în staţii, îngheţând de frig, un autobuz, troleu sau tramvai. Cei 360 de şoferi şi mecanici din cadrul societăţii Transurb au acceptat să-şi reia activitatea, după ce liderii sindicali au ajuns la un acord cu Primăria.

Liderii sindicatului şoferilor din cadrul societăţii locale de transport în comun, ”SC Transurb SA”, au reluat marţi negocierile cu reprezentanţii Primăriei pentru încetarea grevei spontane, declanşată luni. După mai multe ore de discuţii, liderii de sindicat au primit asigurări că salariile şoferilor vor fi majorate. Aceştia au încheiat cu edilii oraşului un protocol prin care sunt soluţionate aproape toate revendicările şoferilor Transurb. Astfel, angajaţii care au lefuri mai mici de 1.000 de lei vor beneficia de o creştere salarială de 2%, care le va fi acordată retroactiv din septembrie 2009, diferenţa de bani urmând să le fie achitată în cursul lunii februarie. De asemenea, fondul de salarii din societate va fi majorat cu 4,74% în acest an. Tot în 2010, Transurb va primi bani de la Consiliul Local - unicul acţionar al societăţii - pentru a-şi construi un nou atelier de reparaţii şi întreţinere. Protocolul mai prevede convocarea, pe 5 februarie, a Consiliului de Administraţie, care să refacă organigrama unităţii. Prioritară va fi concedierea, de la 1 martie, a angajaţilor Transurb care cumulează salariul cu pensia de stat. Documentul mai prevede revenirea lui Ghiţă Paraschiv la conducerea Autobazei 1 - o doleanţă a celor 250 de şoferi şi 110 mecanici care îşi au cartierul general acolo. Protocolul face referire şi la controlorii societăţii de transport public. Aceştia scapă de normele de amenzi şi, pe traseele care tranzitează cartiere rău-famate, primesc întăriri de la Poliţia Comunitară.

De altfel, după mai multe discuţii purtate în cursul zilei de luni, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a spus că administraţia locală va putea da curs solicitărilor salariale în ceea ce priveşte creşterea cu 2% a salariilor şi indexarea acestora proporţional cu rata inflaţiei. Referitor la cererea de demitere a conducerii societăţii, aceasta se va decide abia după ce o comisie de audit intern a primăriei va realiza o verificare a societăţii locale de transport în comun.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost "lucrătură" la Transurb?

Primarul Dumitru Nicolae apreciază că protestul spontan al şoferilor este o lucrătură care se potriveşte foarte tare cu apropierea licitaţiilor traseelor. Edilul a precizat: "Dumneavoastră (jurnaliştii n. r.) trebuie să vă gândiţi că bătaia e mult mai lungă, în câteva săptămâni începe licitaţia pentru trasee. Unii se ajută pe alţii". Nicolae consideră că lucrurile s-au desfăşurat după acelaşi scenariu ca în urmă cu cinci ani, cu ocazia stabilirii traseelor pentru transportul comun privat. Primarul consideră că oamenii au aşteptat o perioadă dificilă din punct de vedere meteorologic pentru a forţa mâna autorităţilor. Ce am fi făcut dacă oraşul ar fi avut doar transport public municipal, iar cel privat ar fi lipsit? Nicolae a apreciat că în oraşul nostru este nevoie de ambele variante de transport. Edilul a precizat că vor fi acceptate mai multe microbuze decât cele anunţate iniţial, "chiar dacă unii se vor supăra".

http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primăria va declanşa o anchetă la Transurb, după greva angajaţilor

Primăria Galaţi va declanşa o anchetă la societatea locală de transport în comun, Transurb SA, care aparţine Consiliului Local, după ce, zilele trecute, şoferii unităţii au declanşat o grevă spontană nemulţumiţi de condiţiile grele de muncă şi de salariile mici, transmite corespondentul MEDIAFAX. O comisie de audit a Primăriei Galaţi va verifica managementul de la societatea de transport în comun, Transurb SA, a anunţat viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco.

Totodată, Ciumacenco a precizat că nici atitudinea protestatarilor nu poate fi acceptată. "Este pentru ultima oară când mai tolerăm o astfel de reacţie din partea sindicaliştilor, nu este normal ca la orice nemulţumire să se iasă în stradă. Puteau veni la primărie să discute problemele", a afirmat viceprimarul municipiului Galaţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost "lucrătură" la Transurb?

Primarul Dumitru Nicolae apreciază că protestul spontan al şoferilor este o lucrătură ...

... Primarul consideră că oamenii au aşteptat o perioadă dificilă din punct de vedere meteorologic pentru a forţa mâna autorităţilor......

Edilul a precizat că vor fi acceptate mai multe microbuze decât cele anunţate iniţial, "chiar dacă unii se vor supăra".

Bosorogul, cu creierul lui de gaina, ar trebui sa-si inchipuie o greva facuta nu in timpul vacantei scolare ci in plina activitate!

Auzi la el!!!!... Pai astia (de la Transurb) au fost prosti, impactul mai mare l-ar fi avut saptamana viitoare !!!

De fapt primarul se gandeste la viitoarele si preconizate SHPAGI !!!!!!!!!!

Edited by toto

Share this post


Link to post
Share on other sites

primarul nu se dezminte. la sfârșitul lui decembrie și începutul lui ianuarie tramvaiul era cel mai sigur mijloc de transport din oraș și era suprasolicitat, din cauză că erau străzile impracticabile. nu s-a făcut grevă atunci, ci s-a făcut în vacanța elevilor. nu văd conspirația.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu sint de acord cu grevele spontane, oricita dreptate ar avea sau ar crede ca au protestatarii. Exista o lege care reglementeaza modul in care se poate declansa o greva. Nerespectarea legii ar trebui sa fie pedepsita ca atare.

Nu e vina locuitorilor din Galati ca angajatii Transurb au o problema cu salariile. Cu totii avem. Cum ar fi ca toti aflati in aceasta situatie sa faca greva? Ar paraliza absolut tot instantaneu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu sint de acord cu grevele spontane, oricita dreptate ar avea sau ar crede ca au protestatarii. Exista o lege care reglementeaza modul in care se poate declansa o greva. Nerespectarea legii ar trebui sa fie pedepsita ca atare.

Nu e vina locuitorilor din Galati ca angajatii Transurb au o problema cu salariile. Cu totii avem. Cum ar fi ca toti aflati in aceasta situatie sa faca greva? Ar paraliza absolut tot instantaneu.

katman, nimeni nu a pus in discutie legalitatea (sau nu) a unei greve. Legea trebuie respectata in orice societate civilizata.

Era vorba ca primarul abereaza angry.gif rau... tare.

Putea foarte bine ca greva sa nu fie spontana dar sa fie in alta perioada cu un impact social mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transurb le-a intentat proces greviştilor

„Întreprinderea a deschis acţiune în instanţă împotriva sindicatului şi a unui număr de 162 de angajaţi care au participat la protest. Societatea susţine că a fost o grevă ilegală, însă eu am explicat că nu este vorba de grevă, ci de un protest spontan. Nu ştiu sigur, dar am auzit că se vor cere şi daune”, ne-a ne-a declarat, ieri, liderul Sindicatului Şoferilor, Dumitru Lungu.

Asta, în condiţiile în care după cele două zile de protest, între sindicalişti şi Primărie s-a încheiat un protocol în finalul căruia scrie negru pe alb că „ …participanţii la protest nu vor suporta consecinţe de orice natură din partea conducerii, în condiţiile reluării imediate a lucrului”.

Directoarea societăţii Transurb, Genica Totolici, a explicat: „Societatea a depus în instanţă o acţiune prin care reclamăm că nu s-au respectat paşii legali în privinţa protestului de săptămâna trecută. Am depus acţiunea în instanţă înainte de semnarea protocolului, însă îl vom respecta şi nu vom cere daune materiale. În schimb, acţiunea în instanţă se va derula, eu nu pot retrage dosarul, ci las justiţia să se pronunţe dacă a fost sau nu vorba despre o grevă ilegală”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Disponibilizari_si_proces_la_Tribunal_dupa_greva_de_la_Transurb_2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu ca tin cu Sindicatul sau cu Transurb... Dar prea s-a obisnuit sa se faca tot felul de proteste si greve . Transurbul probabil nu are de unde sa dea.. in plus. Dar oamenii, angajatii nu vad asta, cer mariri.. ca toata lumea de fapt...

Sa spuna Multumesc ca inca au unde sa munceasca si nu se regasesc in Subiectul " Galatiul are cei mai multi someri din tara " . In alte tari Sindicatele cu patronatele cauta cai favorabile ambelor parti.. Romanul vrea din ce in ce mai mult. Nu condamn, doar ca nu mi se pare corect fata de cei care au muncit mult mai mult si acum stau pe tusa, cu carnet de somer sau nu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa spuna Multumesc ca inca au unde sa munceasca

Cu mentalităţi de astea nu mai reformăm noi societatea...

Legal, e simplu: angajatorul oferă condiţiile iar angajaţii forţa de muncă. Dar ce te faci când în ecuaţie intră doar forţa de muncă? Din coadă de câine, oricât te-ai strădui, sită nu faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Societatea e formata din cei pe care ii doare fix undeva de vecinu' ca n-are unde sa munceasca.. ce daca, eu vreau sa-mi iau masina, sa-mi iau Mobila scumpa si sa plec si in vacanta nu?

In ecuatie intotdeauna mai intra si alti coeficienti, asta tine de MENTALITATEA romanului sa-i vada.. de altfel sunt scrisi si pe contractul de munca.

Relu, eu ziceam de MAJORARI ca e cam imposibil sa ceri in conditiile date, practic subiectul acestui protest.

Salariul trebuie sa il dai omului, ca-ti munceste. Dar protestul a fost pentru: MAJORAREA de 2%.

Pana atunci.. imi pastrez ideea: Sa spuna multumesc ca are unde sa munceasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toţii vrem să muncim, nu să furăm... 2% nu-i mult, dar faţă de scumpirile care se anunţă cum par?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai.. daca se scumpeste motorina benzina.. pentru Transurb e o cheltuiala in plus. Daca se scumpeste benzina soferul munceste mai mult? aaa se scumpeste painea vrem si noi leafa mai mare... pai stai putin ca painea s-a scumpit tot din cauza noastra nu? am votat cu cine nu a trebuit, dar aici intram in alta discutie.

La mine un tamplar are salariul x. Mie mi se scumpeste buretele, pal-ul si feroneria.. Ca sa raman pe piata evident ca nu maresc pretul.. las de la mine putin cat sa-mi platesc datoriile si las investitiile deoparte o vreme. Nu vad de ce as fi obligat sa platesc o majorare angajatilor in conditiile de acum cand el munceste tot 8 ore.

Lucrul asta se vede cand ai cateva zeci de oameni de hranit iar la unii si familia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei si Relu. Adevarul e undeva la mijloc... Oamenilor alora li s-a promis mai demult o majorare ... cu 2 %. Dintr-un salariu mic ce reprezinta 2 % ? => NIMIC!

In plus societatea Transurb nu e o societate PRIVATA bazata exclusiv pe legea cererii si a ofertei. Finantarea acestei societati se realizeaza si prin bugetul local alocat. Cand s-a "batut palma" si s-a convenit o crestere chiar si de 2% ... aceasta trebuia sa aiba o acoperire in buget, nu? Se stia care va fi evolutia vis-a-vis de cresterea preturilor la carburanti, asigurari, etc.

Deci o previziune ar fi trebuit sa existe, nu?

Ne punem problema de ce au facut greva pentru NIMIC . ( Mai sunt in discutie si niste tichete de masa.)

Pai sunt 2 posibilitati:

1. Sau saturat sa fie amanati mereu si au vrut sa puna o oarecare presiune. (desi parerea mea este ca nu au ales momentul potrivit)

sau, cel mai probabil:

2. Poate ca pentru aceste persoane 2% si bonurile de masa chiar reprezinta CEVA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand s-a "batut palma" si s-a convenit o crestere chiar si de 2% ... aceasta trebuia sa aiba o acoperire in buget, nu? Se stia care va fi evolutia vis-a-vis de cresterea preturilor la carburanti, asigurari, etc.

Deci o previziune ar fi trebuit sa existe, nu?

Probabil aici este adevarul..caci romanul e cam satul de promisiunile astora in sensul ca promit doar de gura presei si pentru a inchide gura sindicatelor.

Nu neg faptul ca pentru unii 2% + bonuri de masa reprezinta ceva.. Cred ca totul pleaca putin si de la creditele care au fost date ca bombonelele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starea parcului auto la Transurb

În prezent, parcul auto Transurb are 120 de autobuze şi ar fi nevoie de 150 de autobuze.

Din cele 120, numai vreo 70 de autobuze sunt într-o stare corespunzătoare. Şi fireşte, autovehiculele corespunzătoare sunt cele achiziţionate în ultimii patru ani, pentru că doar ele corespund cerinţelor de transport european. „Cele mai bune sunt cele 30 de autobuze care au fost achiziţionate în 2008, plus cele 10 troleibuze”, ne-a spus Genica Totolici, director la SC Transurb SA Galaţi. „Sunt într-o stare bună şi autovehiculele achiziţionate la second hand în anii 2006 şi 2007. Lucrăm cu 50 de autobuze care au fost date la casat, iar la iarnă avem toate şansele să lucrăm cu 70-80 de autovehicule...”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Transportul_public_in_umbra_celui_privat_2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.