Jump to content

Proprietarul Navrom Galaţi "atacă" Socep Constanţa


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Proprietarul Navrom Galaţi "atacă" Socep Constanţa

Oamenii de afaceri Niculae si Ion Dusu, proprietarii producato­rului de BCA Celco Constanta, se lupta pentru controlul ope­ratorului portuar Socep Con­stanta (SOCP), ajungand sa plateasca la bursa preturi si cu peste 100% mai mari fata de cele din ultima saptamana, dupa ce in actionariat a intrat si grupul Tran­­sport Trade Services (TTS), controlat de omul de afaceri Mircea Mihailescu. Grupul TTS, care detine si compania de navigatie fluviala Navrom Galati (COVG), a fost cumparatorul pachetului de 10% vandut de SIF Oltenia la finele saptamanii trecute, ceea ce a declansat achizitii si din partea familiei Dusu, care si-a vazut amenintata pozitia in cadrul operatorului portuar. TTS a ajuns sa controleze 13,85% din actiunile Socep, potrivit raportarii transmise la Bursa. Un alt actionar important al companiei este familia Samara, care ar controla circa 18% din actiuni. Cei doi veri Dusu controlau peste 33% din actiunile Socep, potrivit celor mai recente raportari oficiale.

Proprietarii Celco depasisera pragul de 33% in cadrul Socep la inceputul anului si au lansat o oferta de preluare pentru restul actiunilor la un pret de 0,15 lei/actiune. Din cauza pretului mic, oferta nu a avut succes, Celco nereusind sa achizitioneze nicio actiune dintre cele vizate. Valoarea pe bursa a operatorului portuar este de 28,5 milioane de euro.

Rezultatele s-au imbunatatit usor

Socep este unul dintre cei mai importanti operatori portuari din Portul Constanta, avand doua terminale, unul de containere si unul de marfuri gene­rale. Activitatea companiei a fost afectata insa de scaderea tranzitului, in special pe segmentul de containere. Anul trecut, cifra de afa­ceri a companiei a scazut cu 22%, pana la 45,8 milioane de lei, in timp ce profitul net s-a redus de aproape patru ori pana la 1,9 mi­lioane de lei. In primul se­mestru al acestui an, afacerile companiei au conti­nuat sa scada, fiind cu 11% mai mici decat in perioada similara a anului trecut, dar profitul net a crescut de noua ori pana la circa 627.000 de lei. Cea mai mare parte a acestui profit a venit din activitatea financiara, compa­nia reusind totusi sa nu mai inregistreze pierderi din activitatea de baza. Profitul din exploatare a fost de circa 128.700 de lei fata de o pierdere de peste 651.000 de lei in prima jumatate a anului trecut.

http://economictimes.ro/lupta-la-bursa-verii-dusu-se-bat-pentru-controlul-socep-constanta/

Link to comment
Share on other sites

De ce se luptă Mihăilescu şi verii Duşu pentru controlul Socep

Grupul Transport Trade Services (TTS), controlat de omul de afaceri Mircea Mihăilescu, încearcă preluarea operatorului portuar Socep Constanţa pentru a-şi extinde gama de servicii în sectorul transporturilor. TTS are însă ca adversar grupul Celco, deţinut de verii Duşu, care au plătit deja circa 13 mil. euro pentru a ajunge la 43% din Socep. La finele săptămânii trecute, TTS a achiziţionat 10,2% din acţiunile Socep Constanţa (SOCP) de la SIF Oltenia (SIF5), pentru circa 3,28 mil.

euro, ajungând unul dintre cei mai importanţi acţionari, cu o deţinere de 13,85% din companie.

Pentru a prelua controlul Socep, TTS are nevoie de pachetul de acţiuni deţinut de verii Niculae şi Ioan Duşu, proprietarii producătorului de BCA Celco Constanţa, care au ajuns să deţină circa 43% după ce au mai cumpărat luni un pachet de 7% din acţiuni. Celco, unul dintre principalii producători de BCA din România, a acumulat peste 30% din Socep în 2008, însă Niculae Duşu declara atunci că este o investiţie de portofoliu şi că nu se va implica în management.

Un alt acţionar puternic al Socep este omul de afaceri Stere Samara din Constanţa, care a cumpărat tot în 2008 circa 18% din companie. El a susţinut până acum strategia Celco. Dacă îi cumpără acţiunile lui Samara, TTS se apropie de pragul de 33% şi poate lansa o ofertă de preluare a companiei.

Miza este 5% din transferurile de mărfuri în portul Constanţa

Portul Constanţa este poarta de intrare şi de ieşire a mărfurilor din ţară, iar necesitatea amplasării într-o zonă accesibilă pentru încărcarea şi descărcarea navelor face dificilă crearea de noi operatori, investiţiile fiind foarte costisitoare. Din această cauză, oamenii de afaceri care desfăşoară trafic în port se bat pe puţinii operatori existenţi.

Pe lângă activitatea de transport al mărfurilor vrac, Socep are avantajul că operează şi pe segmentul de containere fiind unul dintre cei patru operatori care activează pe acest segment pe raza portului Constanţa. Socep realizează circa 5% din operaţiunile de manevrare a mărfurilor în portul Constanţa. "Probabil că există o necesitate de extindere a operaţiunilor TTS în portul Constanţa", spune Constantin Hârţan, directorul general al Navrom Galaţi şi care deţine 5% din acţiunile Transport Trade Services. De aceeaşi părere este şi Viorel Panait, directorul general al operatorulul portuar Comvex Constanţa, care spune că TTS are capacitatea să controleze afluxul de mărfuri din zona portului Constanţa. "Achiziţia de acţiuni Socep cred că face sens pentru Transport Trade Services pentru că desfăşoară o activitate de transport mare atât fluvial prin flota Navrom, cât şi feroviar, iar un operator portuar în zonă le oferă o oarecare stabilitate. Este o platformă de containere, poţi să adaugi metale pe ea. Mihăilescu este un geniu în materie de comerţ şi logistică şi sunt convins că are o logică afacerea asta, însă eu cel puţin n-aş plăti 30 mil. euro pe Socep", spune Panait. El a precizat că TTS transportă marfă şi pentru producătorii de îngrăşăminte, cum ar fi grupul Interagro al lui Ioan Niculae.

Conform datelor de la Registrul Comerţului, Mircea Mihăilescu deţine 51% din acţiunile TTS, un alt acţionar important fiind Ion Stanciu, cu un pachet de 14,1% din acţiuni. Ştefan Viorel, şeful Comisiei de Buget-Finanţe din cadrul Camerei Deputaţilor, deţine 10,1% din acţiunile TTS.

http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/de-ce-se-lupta-mircea-mihailescu-si-verii-dusu-pentru-controlul-socep-constanta-7430112/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.