Jump to content

Biletele Transurb şi maxi-taxi se vor scumpi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Biletele pentru transportul local se vor scumpi

Primarul municipiului Galaţi Dumitru Nicolae a anunţat astăzi, într-o conferinţă de presă, că preţul biletelor pentru o călătorie cu transportul local se va majora cu 50 la sută, de la un leu la 1,5 lei.

Edilul a precizat că majorarea este necesară pentru a acoperi costurile suplimentare cu care se confruntă societatea edilitară de transport urban, menţionând că dacă ar fi să se ţină cont de calculul de consum, un bilet ar fi trebuit să coste 1,8 lei.

Pe de altă parte, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a declarat recent că subvenţia de 26,8 milioane lei pe care consililul local o acordă societăţii Transurb este prea mare, de aceea societatea de transport public va trebui să-şi eficientizeze activitatea, mai ales prin introducerea sistemului de ticketing electronic.

http://radioiasi.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=10793&Itemid=28

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se scumpeşte biletul?

* Propunere: 1,50 lei călătoria *

Consiliul Local va decide joi dacă preţul unei călătorii cu maxi-taxi sau cu Transurb ne va costa cu 50 la sută mai mult. Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare se află şi un proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate. Tariful practicat în prezent, de un leu/călătoria a fost stabilit în 2005 pentru traseele secundare existente la acea dată, şi în 2008 pentru SC Transurb. Dacă ai noştri consilieri vor fi de acord, vom plăti 1,50 lei/călătorie. Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, cererea de majorare a preţului este fundamentată pe baza cheltuielilor cu combustibilii şi lubrifianţii, întreţinere, reparaţii şi piese de schimb, impozite, taxe şi autorizaţii specifice, cheltuieli cu forţa de muncă implicată, cheltuielile financiare.

Odată cu tariful de 1,50 lei pentru biletul cu o călătorie, 3 lei pentru un bilet cu două călătorii, se scumpesc şi abonamentele. Un abonament lunar nominal valabil pe o linie va costa 45 de lei, unul pe două linii – 70 de lei, iar unul pe toate liniile – 90 de lei. Un abonament nenominal valabil pentru toate liniile va avea preţul de 115 lei. Tarifele conţin şi TVA.

http://www.viata-libera.ro/articol-Se_scumpeste_biletul_2.html

Link to comment
Share on other sites

Consiliul Local Galati decide astăzi majorarea preţului unei călătorii

Plenul Consiliului Local Galati va decide, astăzi, majorarea sau nu a preţului unei călătorii cu maxi-taxi şi cu autobuzul, preţ care ar putea ajunge la 1,5 lei. Aleşii au precizat că operatorii de transport au demonstrat cu acte că majorarea preţului biletelor este justificată avînd în vedere că o modificare nu s-a mai operat de ani de zile, iar între timp preţul carburantului s-a dublat. Totuşi, nu toţi consilierii s-au lăsat convinşi de transportatori, avînd în vedere că situaţia financiară a gălăţenilor nu este una foarte bună, iar o asemenea hotărîre poate să fie amînată.

La rîndul lui, primarul Dumitru Nicolae militează pentru majorarea tarifelor pentru o călătorie cu transportul local, de la un leu la 1,5 lei. Edilul a precizat că majorarea este necesară pentru a acoperi costurile suplimentare cu care se confruntă societatea de transport urban.

http://radioiasi.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=10978&Itemid=28

Link to comment
Share on other sites

cine mai merge cu transurb-ul?

Cine a luat "cadavrele" alea de autobuze, care pentru galateni sunt noi-noute, si pentru altii erau deja bune pt. fier vechi?

de ce nu sunt eficienti cei de la transurb in a verifica corectitudinea calatorilor?

cine pe cine acopera?

unde se duc banii galatenilor?

Link to comment
Share on other sites

cine mai merge cu transurb-ul?

Destul de multi, poate te surprinde lucrul acesta.

Cine a luat "cadavrele" alea de autobuze, care pentru galateni sunt noi-noute, si pentru altii erau deja bune pt. fier vechi?

Nu-s chiar cadavre, am circulat si eu cu ele (Ypenburg, parca :d )

Restul chestiunilor: nu cred ca-ti poate raspunde cineva aici

Link to comment
Share on other sites

Preţul unei călătorii rămâne acelaşi

Preţul unei călătorii cu maxi-taxi şi cu autobuzul rămâne 1 leu. Proiectul de hotărâre care prevede majorarea cu 50 % a fost scos de pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local de viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. „Am vrut să evit un circ în şedinţa de Consiliu Local. Părerile sunt împărţite între consilieri şi sigur ar fi ieşit scandal. Deocamdată, preţul rămâne 1 leu”, şi-a argumentat decizia viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. „M-am supărat şi am plecat din şedinţă de la Comisie. Părerea mea personală este că ar trebui să mai aşteptăm. Oamenii sunt şi aşa săraci”, ne-a spus consilierul Picu Apostol Roman.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Nu_se_scumpeste_pretul_biletului_de_calatorie_0_361764380.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Preţul unei călătorii cu maxi taxi şi autobuzul se face 1,5 lei

Proiectul de hotărâre care prevede majorarea cu 50% a călătoriei cu maxi-taxi şi cu autobuzul a primit votul Consiliului Local. Majorarea ar putea fi aplicată de la 1 decembrie.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, cererea de majorare a preţului este fundamentată pe baza cheltuielilor cu combustibilii şi lubrifianţii, întreţinere, reparaţii şi piese de schimb, impozite, taxe şi autorizaţii specifice, cheltuieli cu forţa de muncă implicată, cheltuielile financiare.

Consilierii PSD ŞI PNL au votat pentru scumpirea cu 50% a bileteler, în timp ce aleşii PC ŞI PDL au votat împotriva majorării.

Primarul Dumitru Nicolae susţine că „preţul unei călătorii cu transportul în comun este cel mai mic din ţară”.

Consilierul Picu Apostol Roman s-a împotrivit acestei majorări şi susţine că va ataca hotărârea de CL în contencios administrativ. “Majorarea preţului este dorinţa operatorilor privaţi, care ameninţă că intră în faliment. Nu este adevărat aşa ceva. Nu de asta au nevoie gălăţenii loviţi de sărăcie”, a spuns Picu Roman.

Odată cu tariful de 1,50 lei pentru biletul cu o călătorie, 3 lei pentru un bilet cu două călătorii, se scumpesc şi abonamentele. Un abonament lunar nominal valabil pe o linie va costa 45 de lei, unul pe două linii – 70 de lei, iar unul pe toate liniile – 90 de lei. Un abonament nenominal valabil pentru toate liniile va avea preţul de 115 lei.

Proiectul urmează să primească validarea prefectului judeţului Galaţi, Cosmin Păun.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Alesii_locali_au_decis-_Pretul_unei_calatorii_cu_maxi_taxi_si_autobuzul_se_face_1-5_lei_0_377362917.html

Preţul biletului de transport a fost majorat

Tariful unic pentru transportul local de persoane va fi de 1,5 lei de călătorie. Biletul de călătorie eliberat direct în mijlocul de transport al Transurb va costa însă 2 lei. Pentru un abonament lunar nominal valabil pe o linie vom plăti 40 de lei, pentru unul pe două linii - 60 de lei, iar pentru un abonament pe toate liniile - 80 de lei.

Un abonament lunar nenominal valabil pentru toate liniile va avea preţul de 100 de lei. Abonamentele fracţionate nenominale valabile pe toate liniile o zi, 7 zile şi, respectiv, 15 zile vor costa 5, 25 şi, respectiv, 55 de lei.

Majorarea se va aplica de îndată ce proiectul de hotărâre va primi viza de legalitate a prefectului. Revoltat de această creştere de tarif, consilierul local PC Picu Roman este decis să o atace în contencios.

http://www.viata-libera.ro/articol-%E2%80%9ECadouri%E2%80%9D_de_Serbarile_Galatiului_2.html

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt lamurit cum se fac aceste scumpiri. Se taie din subventii ca sa se scumpeasca biletul sau cum? ca mereu cand vine vorba de o scumpire a biletelor, aceasta se aplicade la data de 1 a lunii urmatoare.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

@eurocitizen: Eu merg cu autobuzul si intregi facultati din Galatiul asta.

Si, bine ca nu e mai scump biletul pentru ca intr-adevar, este cel mai mic pret din tara.

Nu prea inteleg insa de unde tarifele astea cu numarul de linii. De fapt, n-am inteles-o niciodata. Avem cel mai mic pret la o calatorie din tara in schimb abonamentul pe toate liniile abonmentul este 90 lei pe cand in Bucuresti pana acum a fost 50 LEI, ala pe baza de cartela, exceptand metroul.

Link to comment
Share on other sites

La ce preturi au ajuns carburantii era si fireasca o astfel de scumpire.

Problema cu mijloacele de transport s=ar rezolva daca s-ar si strange banii necesari. Din punctul meu de vedere cred ca nu se coleteaza nici macar 50% din totalul calatoriilor. Cu alte cuvinte sunt foarte multe persoane care merg fara bilet / abonament. Daca s-ar face un control riguros pe aceasta componenta ar intra niste bani in bugetul firmei de transport.

O alta masura ar fi eliminarea cheltuielilor inutile (inclusiv salariale). De ce sa platesti un vanzator de bilete si sa-l tii inchis intr-o cusca de juma' de metru patrat (in care vara e prea cald iar iarna prea frig) cand ai putea introduce automate de bilete? Nu vreau sa-mi sara lumea in cap spunand ca o sa fie dati oameni afara in momentul cand s0ar implementa astfel de politici. Angajatii ar putae fi reorientati spre alte activitati - de ex cel de control, care ar insemna o marire a incasarilor.

De ce nu gandeste nimeni astfel de treburi?

Chiar numai incompetenti au fost la conducerea societatii de transport locale?

Probabil ca DA, daca au fost numiti in functie de domn' premar NICIOLAE.

Link to comment
Share on other sites

Preturile au fost excelente si raman inca bune chiar si dupa majorare, avand in vedere conditiile foarte bune de transport (ma refer strict la starea autobuzelor si a maxi-taxi-urilor si modul in care conduc soferii, nu la frecventa - desi e bunuta - sau la trasee in sine). Nu incape comparatie cu transportul in comnun din Iasi, transport execrabil, cu vehicule vechi, pline de jeg, cu soferi descreierati, etc, la preturi mai mari. Spre comparatie, aici un bilet cu o calatorie e 1,9 lei, unul cu 2 e 3,7, un abonament pe o linie e 63 (!!!!) lei.

Link to comment
Share on other sites

Pai ma djabar1523 te autocontrazici. Zici intai ca sa se elimine cheltuielile inutile de ex salariile cu vanzatorii de bilete da apoi spui ca sa ii orienteze ca si controlori. Pai controlorii nu au si ei salariu? unde mai e economia?

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Deocamdată e tot 1 leu călătoria

În ultimele zile, tot felul de zvonuri alarmiste circulau prin mijloacele de transport în comun: „De la 1 decembrie intră în vigoare noul tarif aprobat de aleşii locali de 1,5 lei călătoria”.

Fals! Vestea bună pe care am aflat-o de la viceprimarul Nicuşor Ciumacenco este că, deocamdată, preţul unei călătorii, fie cu maxi-taxi, fie cu Transurb, va rămâne un leu. În niciun caz nu vă lăsaţi păcăliţi să plătiţi mai mult pentru o călătorie!

Majorarea cu 50 la sută a preţului la biletele de transport, deşi votată acum o săptămână, nu a ajuns încă pe masa prefectului judeţului Galaţi, Cosmin Păun, pentru validare. Mai mult, n-ar fi exclus să fie ceva probleme cu numărul de voturi „pentru” – 13 (PSD+PNL) şi cu cvorumul aleşilor prezenţi în sală. Dar despre legalitatea procedurii de adoptare a hotărârii, numai prefectul judeţului se poate pronunţa, evident, atunci când autorităţile vor găsi timp să trimită documentele.

Consilierul PC Picu Apostol Roman, cel care a ameninţat că va ataca în contencios administrativ hotărârea de majorare a preţului unei călătorii, nu a apucat să facă demersurile necesare. Deocamdată mai are de strâns documente pentru a-şi susţine acţiunea în instanţă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Deocamdata_e_tot_1_leu_calatoria_2.html

Link to comment
Share on other sites

Biletele de maxi taxi şi Transurb nu se mai scumpesc. Hotărârea de Consiliul Local este ilegală

Veste bună pentru gălăţeni. Majorarea cu 50 la sută a tarifului de transport local nu va mai fi pusă în aplicare deoarece hotărârea de Consiliu Local nu este legală.

Consilierul local Picu Apostol Roman ne-a spus că hotărârea de CL nu a întrunit numărul necesar de voturi, respectiv 14 voturi. Mai exact, era necesar votul a jumătate plus unu din numărul consilierilor aleşi, nu prezenţi. "Probabil că de vina a fost vâlva care s-a creat în şedinţa respectivă. Consilierii locali PSD şi PNL erau mai atenţi să mă facă pe mine populist decât să fie atenţi dacă se întrunesc voturile necesare. Pentru ca hotărârea să treacă era nevoie de jumătate plus unu din numărul consilierilor aleşi. Au fost doar 13 voturi şi ar fi trebuit să fie 14", ne-a declarat Picu Apostol Roman. "Eu nu am fost de acord cu scumpirea biletelor înca de la început. Dacă operatorii privaţi ar fi cheltuit cu atenţie banii, nu s-ar plânge de pierderi. Nu pot înţelege cum operatorii strigă că nu mai au bani şi îi paşte falimentul, dar solicită majorarea capacităţii de transport", a mai adăugat consilierul.

Picu Apostol Roman ne-a mai spus că a vorbit cu secretarul Consiliului Local, Grigore Matei, şi cu directoarea Doina Stamate care i-au confirmat faptul că erau necesare 14 voturi pentru ca proiectul de hotărâre să fie aprobat.

În aceste conditii, hotararea de CL nu va mai ajunge pe masa prefectului judeţului Galaţi, Cosmin Păun, pentru validare.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Biletele_de_maxi_taxi_si_Transurb_nu_se_mai_scumpesc-_Hotararea_de_Consiliul_Local_este_ilegala_0_382162407.html

Link to comment
Share on other sites

Transportatorii din Galaţi acuză: „Suntem trataţi ca nişte infractori”

Proprietarii de microbuze din municipiul Galaţi sunt nemulţumiţi că hotărârea de Consiliu Local prin care s-a aprobat majorarea tarifelor pentru transportul în comun, de la un leu, la 1,5 lei, nu este pusă în aplicare, chiar dacă documentul a fost aprobat de Consiul Local.

Transportatorii privaţi susţin că nu mai pot aştepta pentru că sunt în pragul falimentului. „Preţul biletului nu a mai crescut din 2004, dar motorina s-a scumpit de două ori. Avem cinci maşini cumpărate în leasing şi lunar trebuie să plătim rate de 12.500 de lei”, ne-a declarat Marcel Gherman (42 de ani), asociat la operatorul de transport privat Transcris.

„Suntem trataţi ca nişte infractori. Nu dorim decât ca hotărârea care s-a aprobat să fie pusă în aplicare”, susţine Cristina Chicoş (37 de ani), asociat la acelaşi operator de transport.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Transportatorii_acuza_-_-Suntem_tratati_ca_niste_infractori_0_383961657.html

Link to comment
Share on other sites

Multi bani intra la soferii in buzunar, la patron nu mai ajunge cam nimic, pentru ca, nu da bilete si patronu calculeaza cate locuri sunt pe scaune, nu mai calculeaza si in picioare care sunt de 2 ori mai multi :)

Daca nu le convine, sa se lase de meserie. Pe unele microbuze scrie ca merge de exemplu in bariera si el merge numai pana in micro 39...

Link to comment
Share on other sites

Operatorii privaţi vor subvenţii de la Consiliul Local

Amânarea de către Consiliul Local a majorării preţului biletelor pentru transportul local de călători stârneşte tot mai mult nemulţumirea operatorilor de transport, care spun că menţinerea artificială a preţului la un leu călătoria poate însemna falimentul pentru mulţi dintre ei. Soluţiile ar fi două, în momentul de faţă, spun operatorii: majorarea biletului la 1,5 lei/călătorie (aşa cum s-a votat pe 23 noiembrie în CL, cu 13 voturi pentru, 4 împotrivă şi 4 abţineri) sau acordarea de subvenţii, fără discriminare, şi operatorilor privaţi, aşa cum se procedează în cazul Transurb. Cu alte cuvinte, operatorii privaţi cer tratament egal cu Transurb din partea Consiliului Local.

„Şi operatorii privaţi ar trebui să primească subvenţii, nu numai Transurb, pentru că aşa spune legea. Transportul de călători este un serviciu public şi nu se poate efectua cu tarife diferenţiate. Singurul operator care primeşte subvenţii de la buget este Transurb, ceea ce înseamnă concurenţă neloială şi ne poate băga în faliment”, spune Alexandru Ghiţă, asociat în cadrul operatorului Relajcar. „Asta pentru că există numeroase trasee slabe şi chiar foarte slabe, care nu reuşesc să-şi acopere costurile din încasări. Există şi trasee bune, care reuşesc să aibă 600-700 de călători pe zi de fiecare microbuz, dar sunt şi trasee care nu au mai mult de 350 de călători. Sunt, de exemplu, 60 de microbuze care pleacă din cartierul Dunărea şi care au fost scoase forţat de pe Brăilei şi obligate să circule prin spate, prin zona străzii Oţelarilor. Or, zona aia e moartă”.

De 6 ani, tariful nu s-a mai modificat în Galaţi, dar cheltuielile au crescut fantastic, spune Alexandru Ghiţă. „Preţul carburantului s-a dublat, cel al pieselor de schimb s-a triplat. Au crescut inclusiv salariile, iar acum au intervenit şi aceste rate de leasing pentru maşinile noi, care sunt distrugătoare. Aducerea preţului cât mai aproape de costurile reale este o necesitate. Aproape în toate oraşele în care se practică acest gen de transport s-a făcut acest lucru: la Iaşi, biletul este 1,9 lei, la Braşov 2 lei, la Arad 1,5, iar la Vaslui 1,7 lei. Numai la noi preţul biletului este menţinut forţat la 1 leu”, afirmă reprezentantul Relajcar. „Costul real al unui bilet de călătorie, fundamentat conform legii de majoritatea operatorilor, este de 1,8-1,9 lei. Chiar şi la Transurb, din câte ştiu, costul real e de aproximativ 1,82 lei. Iar legea spune că diferenţa de la 1 leu ar trebui dată fiecărui operator, nu numai către Transurb. Or, chiar asta e miza acestor amânări din CL a hotărârii de majorare a biletelor: subvenţia pentru Transurb. Ştiţi cât a primit Transurb subvenţie în 2010? Şase milioane de euro! Adică, 272 de miliarde de lei vechi. De aceea se opun majorării biletelor consilierii din PC. Ca să vină anul 2011, să se aprobe bugetul şi să se obţină din nou subvenţia pentru Transurb. Consilierii PC se bat cu pumnul în piept că se gândesc la binele cetăţeanului şi la protecţie socială. Dar de ce nu se gândesc şi la zecile şi sutele de miliarde care se duc din bugetul local ca subvenţie pentru Transurb?”, încheie Alexandru Ghiţă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Razboiul_biletului_2.html

Link to comment
Share on other sites

Subventiile, intr-o tara sanatoasa la creier (stiu, nu e cazul) se pot acorda in cazul in care "concurentii" ar lucra cu aceeasi unitate de masura. Atata vreme cat Transurb asigura TOATE traseele, iar ceilalti si-au ales pe unde vor sa se invarta, atata vreme cat unii incaseaza banii eliberand bilete si ceilalti nu, atat timp cat unii au numai angajati cu carti de munca, majoritatea soferi profesionisti, iar ceilalti mai "subtire", atat timp cat unii au orar iar altii opresc de-aiurea, stau pe la stopuri chiar daca e verde etc., cred ca e o gluma sa vorbesti de acordarea unor subventii celor cu dube.

Evident, bunul simt iti spune sa te intrebi de ce si-au luat masini in leasing stiid care sunt noile trasee (de care se plang), de ce au licitat, de ce atunci motorina nu era asa de scumpa :d etc., etc. Raspunsul, tot de bun simt - pentru ca e foarte rentabil, altfel orice individ sanatos nu se baga in afacere, nu?

Link to comment
Share on other sites

De ce vom plăti mai mult pentru transport?

Potrivit consilierului local PNL Mihai Manoliu, majorarea cu 50 la sută a preţului călătoriei a fost aprobată pentru ca, astfel, încasările SC Transurb să crească şi, ca urmare, municipalitatea să nu mai fie nevoită, anul viitor, să aloce sume la fel de mari ca subvenţie, aşa cum s-a întâmplat în acest an. „Adevăratul substrat este această subvenţie pe care o primeşte Transurb şi care se vrea a se primi în continuare, iar noi, consilierii PNL, nu suntem asta de acord cu asta. Chiar dacă gălăţenii vor plăti mai mult pe bilet, înainte de această majorare, indirect, tot ei dădeau bani

la CL şi de acolo se duceau ca subvenţie, în visteria Transurb. Ca exemplu, în septembrie, veniturile din transportul călătorilor au fost de 463.372 lei, iar subvenţiile de 2.330.000 de lei, deci de cinci ori mai mult din subvenţii. Deci, despre asta discutăm, asta nu vrea să o spună toată lumea. Dacă banii aceştia n-ar merge la Transurb, s-ar putea regăsi în infrastructură, de pildă”. Pe de altă parte, Manoliu a spus că subvenţia mare nu este aşa din cauza numărului pensionarilor (şi a altor categorii socio-profesionale) care beneficiază de gratuităţi, ci „pentru că nu s-a făcut o reorganizare, eficientizare a Transurb, ci a fost mai comod să se spună că mai trebuie bani la subvenţie”.

Totuşi, Mihai Manoliu nu a răspuns de ce, în loc să se voteze majorarea preţului călătoriei, nu s-a adoptat, printr-o hotărâre de Consiliu, de pildă, o astfel de „eficientizare” (sau, poate, restructurare) a Transurb. Mai mult, alesul local a recunoscut că a votat, la începutul anului, bugetul pe 2010 (în care era inclusă şi subvenţia)!

http://www.viata-libera.ro/articol-De_ce_vom_plati_mai_mult__pentru_transporturi__2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mărire de tarif pe cont propriu la maxi-taxi

Haos general în transportul local de persoane. Ieri, am aflat întâmplător, într-un microbuz, că, începând din 21 decembrie, biletul de maxitaxi va costa 1,5 lei. Ceea ce părea o alarmă falsă s-a dovedit ulterior cruda realitate. După cum am aflat de la Alexandru Ghiţă, asociat în cadrul operatorului Relajcar, patru operatori privaţi Relajcar, Transcris, Sogitour şi Andry au informat ieri Primăria despre faptul că începând de astăzi vor percepe noul tarif de 1,5 lei pe bilet. „Am depus fiecare, la Registratură, înştiinţări către Consiliul Local Galaţi, referitoare la depăşirea termenului prevăzut de legea 215 privind aplicarea hotărârii de majorare a tarifului de transport la 1,5 lei, rezervându-ne dreptul ca începând din data de 21 să aplicăm acest tarif. Această majorare va fi afişată pe partea laterală şi în interiorul mijloacelor de transport. Avem pregătite bilete cu noul preţ. Hotărârea prin care s-a stabilit preţul de 1,5 lei a trecut fără niciun amendament şi pe 13 decembrie a fost înaintată oficial şi cu toate semnăturile legale, către Prefectură. Cu toate acestea s-a tergiversat aplicarea ei. Conform articolului 49 din legea 215 privind administraţia publică locală, hotărârile cu caracter normativ devin obligatorii şi produc efecte de la data aducerii lor la cunoştinţa publică. Aducerea la cunoştinţa publică se face în termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect. Noi nu facem decât să respectăm şi să aplicăm legea”, ne-a explicat Alexandru Ghiţă.

Acesta ne-a asigurat că pe traseele deservite de cei patru operatori preţul unei călătorii va fi cu 50 la sută mai mare decât până acum. Aceşti patru operatori se ocupă de cele mai importante şi circulate trasee: Billa 1 - Parc CFR, Real - Piaţa Centrală, Billa 1 - Gara CFR, ADP (Patinoar) – Damen, Billa 2 - Gara CFR. Celor patru li s-a alăturat ACJ Globe Tour, care deserveşte trasele ADP (Patinoar) - N. Bălcescu - ADP şi Real - Cimitir Israelit. În numele ACJ, Silviu Cârlan ne-a declarat că e decis să aplice noul tarif de îndată ce va avea biletele necesare: „Odată ce avem o hotărâre de Consiliu Local care stabileşte noul tarif de 1,5 lei şi oportunitatea lui, ea trebuie aplicată. Nu mai putem suporta plata taxelor şi a impozitelor cu preţul de un leu pe bilet. De îndată ce voi intra în posesia biletelor vom trece la aplicarea tarifului. Este firesc să epuizăm mai întâi biletele de un leu şi apoi să trecem la celelalte. Noi eliberăm bilete de fiecare dată, şoferii au sacoşe întregi de bilete, dar călătorii nu sunt interesaţi de ele şi le refuză pentru că nu le pot deconta”, ne-a explicat Silviu Cârlan. Deci este posibil ca dimineaţă să mergeţi la serviciu cu un leu, iar drumul spre casă, să vă coste cu 50 bani mai mult.

Nu vor mări preţul

Există şi operatori care ţin preţul pe loc. În numele Comsamo, Teodoru Dobriţoiu ne-a declarat că nu poate mări tariful până când nu primeşte undă verde de la Primărie: „Eu nu pot să mă joc cu legea, eu o respect”, ne-a declarat Dobriţoiu ale cărui microbuze circulă pe traseele: Billa 1 - Cimitir Israelit şi Patinoar - Piaţa Centrală. Transdan (traseul Billa 1 - Damen) este de aceeaşi părere şi nu va majora tariful. Şi cu microbuzele Nicolae Marin (Bădilaş Com SRL) de pe traseul ADP - Domnească - ADP veţi circula tot cu un leu. În opinia operatorului, noul tarif este necesar, dar există nişte paşi care trebuie urmaţi pentru aplicarea lui”. Ca atare, firma nu va pune în aplicare noul preţ până când nu va avea o adresă oficială din partea municipalităţii.

Transurb – acelaşi preţ

Directorul SC Transurb, Genica Totolici, a fost uimită să afle despre scumpirea pe care o plănuiesc operatorii privaţi. Ne-a declarat că Transurb nu va aplica nicio majorare de tarif. „Nici operatorii nu au voie să facă aşa ceva. Cât timp hotărârea nu ne-a fost adusă la cunoştinţă prin document oficial de la Primărie, ea nu se poate aplica. Mi-e greu să cred că vor face asta”.

Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco a fost, de asemenea, surprins de gestul operatorilor. „Din punctul meu de vedere ar fi trebuit să aştepte validarea hotărârii de către prefect - pentru că este un subiect delicat - şi o adresă din partea Primăriei că pot aplica noul preţ. Conform legii, însă, la cinci zile de la comunicarea către prefect, hotărârea este funcţională. Ei nu au obligaţia să stea după noi şi nu avem cum să-i oprim. Ne-au înştiinţat asupra aplicării noului tarif. Nu avem cum să intervenim”, ne-a declarat vicele.

În concluzie, dragi gălăţeni, băgaţi de seamă în ce microbuze vă urcaţi şi cereţi neapărat bilet de călătorie! Dacă vi se cer 1,5 lei, dar pe bilet este trecut preţul de un leu, fapta se numeşte evaziune fiscală. Drum bun şi fiţi cu ochii în patru!

http://www.viata-libera.ro/articol-Marire_de_tarif_pe_cont_propriu_2.html

Link to comment
Share on other sites

Dacă vi se cer 1,5 lei, dar pe bilet este trecut preţul de un leu, fapta se numeşte evaziune fiscală. Drum bun şi fiţi cu ochii în patru!

Ce sa-ti spun... Dar cand daceai 1 leu si-ti dadea fix o ... in loc de bilet, aia nu era evaziune. Jurnalistii lu' peste prajit.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.