Jump to content

Circulatia interzisa fara cauciucuri de iarna!


toto
 Share

Recommended Posts

Noul Cod Rutier: circulaţia interzisă iarna, fără cauciucuri speciale şi lanţuri

Noile prevederi au fost introduse în proiectul legislativ de către parlamentarii din Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor

În timp ce Ministerul Transporturilor lucrează la normele care îi vor obliga pe şoferii maşinilor de mare tonaj să circule pe timpul iernii doar dacă au cauciucuri de iarnă, noul Cod Rutier a fost completat de parlamentari cu obligarea tuturor conducătorilor auto de a-şi pregăti maşinile de iarnă.

"Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor şoferilor de a-şi echipa maşinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarnă", a declarat pentru gândul comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din IGP. "Va fi interzisă circulaţia pe drumurile publice cu maşini neechipate corespunzător pentru sezonul rece. Sunt avute în vedere cauciucurile de iarnă, dar şi lanţurile sau materialele antiderapante. Măsura este foarte bună, pentru că vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echipării adecvate dar şi blocajele de drumuri create de astfel de evenimente. Noile prevederi au fost introduse în proiectul legislativ de către parlamentarii din Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor".

Taxe şi penalităţi usturătoare, pentru blocarea traficului

Iarna trecută, peste 1.800 de accidente au avut loc pe şoselele din ţară. În urma acestora, peste 500 de persoane au murit şi alte 1.700 au fost grav rănite. Poliţiştii spun că o treime dintre aceste evenimente rutiere au avut loc pe fondul vitezei neadaptate la condiţiile de drum, ceea ce de multe ori a însemnat şi lipsa dotării corespunzătoare a maşinilor implicate în accidente.

Potrivit iniţiativei Ministerului Transporturilor, şoferii maşinilor mari vor fi puşi să plătească taxe usturătoare pentru tractarea de urgenţă şi penalităţi pentru timpul în care i-au blocat şi pe alţii. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu şi ar urma să intre în vigoare de la 1 noiembrie.

Într-o primă fază, proiectul se referă doar la transportatorii de marfă şi de persoane, dar ar putea fi extins şi la autoturismele personale. Echiparea completă a unui camion mare cu anvelope de iarnă se apropie de 30.000 de lei.

"Transportatorii de marfă şi de persoane vor fi obligaţi să aibă anvelope de iarnă. În caz contrar, vor plăti tractarea şi amenda în cazul în care vor rămâne înzăpeziţi", a declarat Andrei Cristian - director siguranţă rutieră CNADNR.

Potrivit specialiştilor, anvelopele de vară nu fac faţă în sezonul rece. Diferenţele nu sunt doar cele legate de aderenţă, ci mai ales de consistenţa materialului. Cauciucul din anvelopele de vară, spre exemplu, se contractă puternic la frig, pe când cel special pentru sezonul rece rămâne suficient de moale pentru a nu derapa, mai ales pe carosabilul rece.

Poliţia spune că scade numărul accidentelor

Numărul accidentelor a început să scadă în România, pentru prima dată în ultimii ani. Potrivit adjunctului şefului Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică din MAI, Nicolae Căbulea, numărul accidentelor rutiere a ajuns în acest an la nivelul din 2006, iar numărul persoanelor decedate a coborât la cota celor din 1998.

Acesta a arătat că, în primele nouă luni din 2010, numărul accidentelor a scăzut cu 11,44%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009. Pe de altă parte, a scăzut cu 16,49% numărul persoanelor decedate şi cu 8,1% a celor rănite grav.

Căbulea a explicat scăderile prin eforturile autorităţilor române pentru reducerea riscului rutier, fiind adoptate strategii şi programe, care au condus la scăderea, pentru prima dată în ultimii patru ani, atât a numărului accidentelor, cât şi al persoanelor decedate şi al răniţilor grav.

Anvelopele de iarnă, condiţie pentru un Casco mai ieftin

Unele dintre companiile de asigurări iau în considerare introducerea, între clauzele poliţei Casco, obligativitatea dotării automobilelor cu anvelope de iarnă. Astfel, şoferii care au automobilul echipat corespunzător ar putea beneficia chiar şi de reduceri la asigurarea auto facultativă. Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR), a declarat recent pentru gândul că, la iarnă, dacă proprietarul îşi dotează maşina cu cauciucuri corespunzătoare, firma de asigurări ar putea decide să îi acorde acestuia un preţ mai mic la asigurarea Casco. În Germania, de exemplu, proprietarii de maşini riscă să nu primească despăgubiri pe baza poliţei Casco dacă se demonstrează că accidentul în care au fost implicaţi a fost cauzat de neechiparea corespunzătoare a automobilului.

http://www.gandul.in...lanturi-7549656

PS

Poate n-ar fi rau sa delimiteze si perioada calendaristica cand se poate considera ca-i "iarna"...

Link to comment
Share on other sites

Ideea in sine e foarte buna, majoritatea blocarilor de drumuri se datoreaza soferilor cu masini neechipate corespunzator. Problema e ca e lipsa de minte sa iei masura asta la o luna inainte de instalarea (macar calendaristica, de facto s-ar putea sa vina si mai devreme) a iernii. 4 cauciucuri de iarna inseamna un cost serios pentru cam oricine, logic ar fi fost sa anunte masura asta de prin vara, daca nu chiar primavara..

Link to comment
Share on other sites

Da si nu. De 30 de ani, la 15 oct. pun setul de lanturi in masina. La prima ninsoare si pe al doilea. Cam 9 luni/an am cauciucuri de iarna. Ma ajuta la "PRIMA" ploaie, la zonele de noroi de la AUTOVEHICULELE -carute, tractoare numai cu noroi etc. Dar, la ce imi foloseste asta daca, pe Brailei-Navelor se curata la "NEGRU_ASFALT" dar nu pot iesi din cartier din cauza a 50-80cm de zapada? Pun lanturile, ies, trebuie sa le dau jos pe Brailei, sa le pun la loc pentru a intra intr-o intr-o parcare oarecare si asa mai departe. Daca ne-am lua dupa producatorii-furnizorii de anvelope, ar cam trebui sa avem o remorca cu cauciucuri dupa noi. Indiferent de anotimp. Diversele blocaje nu au loc doar iarna. Si vara este la fel. Inconstienti care nu "cunosc" (sunt prea destepti-de fapt smecherasi-bisnitari) sa foloseasca / sa respecte prevederile regulementului. Sau comenzile masinii. Cand a-ti vazut ultima oara o masina cu semnalizare la 50m inainte de o manevra oarecare? Sau cand sa faca asta daca au telefonul la ureche cu o mana si alta pe "piciorusul" de alaturi? Pentru ca politia inchide ochii 99% din cazuri. Doar, accidental, depasirea vitezei. Uneori, constatare. RESTUL? CAND? Pai, de ce mai suntem in UE? Si de ce nu mai sunt comunicate procentele cauzelor accidentelor? Pentru ca UE a cerut echivalenta : cauza-sanctiune.

Link to comment
Share on other sites

Cineva, azi la radio, pe Europa FM, făcea o analogie: iarna nu mergem cu teniși, adidași sau alte astea, ne punem bocancii. Ok, de acord, dar și cu bocancii alunecăm pe zăpadă...

Deși n-am folosit niciodată cauciucuri de iarnă, n-am rămas niciodată „în pană”! Cu excepția urcatului la deal, pe zăpadă, unde cred că și posesorii de cauciucuri de iarnă ar avea probleme. Astă iarnă am circulat relativ lejer pe zăpada aia, singura grijă pe care am avut-o a fost să nu „reped” mașina.

Da, e bine să ai cauciucuri de iarnă, mai ales dacă circuli intens în afara localității. Dar până la a impune ca toți șoferii să aibe așa ceva... :-@

Și încă ceva: majoritatea blocajelor ce au avut loc astă iarnă n-au fost din cauza cauciucurilor cât din cauza drumurilor curățate insuficient, care obligau șoferii să se replieze doar pe o bandă...

Întrebări:

Câți dintre voi știți să porniți pe zăpadă sau mâzgă, cu „a doua”?

Câți apăsați frâna fără a debreia?

Câți mergeți pe zăpadă sau lunecuș, cu motorul ușor subturat?

Câți ați încercat să măriți aderența pneurilor, scăzând presiunea?

Repet, cauciucurile de iarnă sunt bune. Dar dacă nu înțelegi un pic dinamica automobilului, nu te mai scapă nici airbagurile...

Link to comment
Share on other sites

O porcarie.

De la utilitate la obligativitate e tipic prostie romaneasca. Iarna drumurile patriei se acopera cu 1 metru de zapada si nu intervine nici dracu'. Binenteles ca in aceasta situatie cauciucurile de iarna sunt frectie la picior de lemn. Nemaivorbind de obligatia de a fi echipat cu "material antiderapant"... Cam cate zeci de tone ar trebui sa-ti iei cu tine ca sa fii sigur ca ajungi la Bucuresti, de ex.?

PS Mi-a venit o idee: o fi fo masura anticriza?? :-??

Link to comment
Share on other sites

In fine... Mi se pare ca am mai zis de o faza, anul trecut in parcare la Kaufland. Pe scurt, un Renault nu putea porni de pe loc in conditiile in care zapada avea nici 5 cm.

Relu are dreptate ca nici soferii nu-s obisnuiti.

Pe de alta parte nici mie nu mi-ar conveni ca in conditiile in care zapada sa nu fie mare si in mod normal sa nu puna probleme sa stau intepenit pe drum din cauza unora care au cauciucurile "netede". Nu stiu daca mai tineti minte o situatie din iarna trecuta cand la prima ninsoare intrarea in Galati dinspre Real a fost efectiv blocata. E indeajuns ca o masina sau 2 sa patineze ca se poate bloca o artera importanta.

Eu am cauciucuri de iarna si pot spune ca, in ce priveste aderenta, este o diferenta mare fata de cele de vara, chiar ajuta. Si daca tii cont si de sfaturile lui Relu totul e ok.

@Mika

Ai dreptate daca zapada-i de juma' de metru. Insa daca e un strat subtire si se blocheaza circulatia la prima panta intalnita cred ca tine si de responsabilitatea fiecaruia dintre noi.

In celelalte cazuri - invariabil - "autoritatile" sunt luate mereu prin surprindere. 106.gif

Link to comment
Share on other sites

@toto

Binenteles ca e ok sa-ti montezi iarna gume de iarna, dar:

1. E o prostie sa dai o lege atata vreme cat nu asiguri minimum de conditii de circulatie.

2. 4 kaucioace de iarna fac in jur de 800 de lei, fara rezerva. Daca dai o lege asta nu inseamna ca oamenii vor avea si resursele financiare sa o respecte. Asta e valabil si pentru firme, unde sumele sunt insa si mai mari (pentru camioane, dube etc.)

3. O amenda ar fi fost suficienta pentru cei care provoaca vreo incurcatura.

PS Tot parlamentul si militienii stabilesc cand incepe/sfarseste iarna? Daca pe 15 nov. ninge de rupe, te amendeaza sau nu? Sau pe 10 martie? La munte cand se considera ca incepe/sfarseste iarna?

Link to comment
Share on other sites

PS Tot parlamentul si militienii stabilesc cand incepe/sfarseste iarna? Daca pe 15 nov. ninge de rupe, te amendeaza sau nu? Sau pe 10 martie? La munte cand se considera ca incepe/sfarseste iarna?

26.gifPai asta ma intrebam si eu ... Trebuie stabilite niste date calendaristice clare. Si cum n-am incredere in "ei" cel mai bine ar fi sa faca copy/paste de la nemti (de ex).21.gif

Si, in plus, cum spunei si tu mai inainte - cred ca s-au "gandit" ca ar fi si o masura "anticriza": vanzari de profil, accidente mai putine - societati de asigurari fericite. 3.gif Mai putine probleme in trafic - autoritati mai "competente".24.gif

Link to comment
Share on other sites

Deși n-am folosit niciodată cauciucuri de iarnă, n-am rămas niciodată „în pană”!

Nici eu nu am ramas in pana... N-aveam cum, pentru ca nici nu puteam iesi din parcare :))

Anul trecut mi-am pus si eu cauciucuri de iarna. Am zis ca merg cu tractorul, nu alta. Diferenta este enorma si in nici un caz nu este inlocuita de condusul mester. Poate doar compensata.

Faptul ca foarte multe accidente se intimpla din cauza autoturismului neutilat corespunzator este adevarat, poate nega cineva?

Iar in ceea ce priveste curatarea drumurilor... Hai sa presupunem (prin absurd :d ) ca strazile principale vor fi curate ca in palma, dar ce te faci cu zecile de stradute pe care, si sa vrei sa bagi un utilaj, nu ai cum? Doar nu sta toata lumea la strada mare, nu?

Nu vi s-a intimplat sa ramineti iarna trecuta in spatele unui meserias care nu mai putea pleca de pe loc ca patina? Mie mi s-a intimplat de citeva ori!

In plus, de ce sa mearga toata lumea pe ninsoare cu 15 km/h din cauza unora care patineaza, in loc sa circuli normal cu 45-50 cu cauciucuri de iarna?

Iar chestia ca nu sint bani... Tata, nu ai bani, lasa masina in parcare si ia autobuzul. Asa stii sigur ca ajungi sanatos inapoi acasa.

Parerea mea.

Nu sint de acord cu legea asta in varianta de a te obliga intre data de x si cea de y, ci doar in cazul in care conditiile meteo indica temperaturi scazute si ninsori.

Desi, ca multe alte lucruri, ar trebui sa fie common sense...

Apropo... Odata cu noiembrie, si eu am in masina lanturi, sac cu sare si lopata de zapada. Pe linga, in caz ca plec din localitate, am un rucsacel cu haine mai vechi groase (fes, manusi, pantaloni si bluza) + un sac de dormit.

Edited by katman
Link to comment
Share on other sites

Raman la parerea ca a impune prin lege sa cari nisip, sa-ti pui lanturi si cauciucuri e o tampenie...

Situatii sunt infinite in care, cu toate bunavointa ta de cetatean-model o poti lua in freza. De ex.: ramai cu masina pe drum, vine "organu'" si te cauta de nisip... Cinstit spui ca l-ai folosit pana atunci, ca sa ajungi acolo unde "muschiul" lui scos de la caldura a venit sa te amendeze... Poti demonstra ca ai dreptate?? Chiar daca ai cauciucurile lui Decebal si ale urmasilor, daca nu stii sa "tii" masina, tot reusesti sa blochezi un drum... Amintiti-va ca majoritatea accidentelor crunte nu sunt facute cu Dacii, ci, dimpotriva, cu "scule": BMW, Audi, VW etc. Deci nu calitatea sau rezistenta masinii au fost problemele ci prostia (necunostinta) soferilor.

Pe scurt, nu dotarea masinii ci a soferului conteaza. Daca ai cat de cat creier, nu iesi cu masina fara gume corespunzatoare. Daca esti cretin, nu te salveaza din gumele, nici airbag-urile, nici nimic. Din pacate s-ar putea sa mai moara si altii nevinovati, cu cauciucuri de iarna, cu nisip la ei etc. Atata vreme cat se dau/s-au dat mii (MII!!) de permise numai la Arges unor aproape analfabeti, problema nu e a da lege pentru cauciucuri... Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Mai bine ar da o lege prin care s-ar da permise de vară și permise de condus pe mâzgă, gheață sau zăpadă...

Ar mai încasa niște bani la buget :d

TARE !!! Bravo Relu!

113.gif ...dar nu le da idei.

Revenind... in continuare raman la ideea mea si anume ca daca vor sa dea o lege cel mai bine sa faca copy/paste de la o tara civilizata... si am fi mai protejati. Astia nici nu stiu ce voteaza... 28.gif

Link to comment
Share on other sites

Si un UpDate:

Daca de la 1 noiembrie intra in vigoare prevederile conform carora transportatorii sunt obligati sa aiba cauciucuri speciale pentru fiecare sezon, se pare ca nici autoturismele nu scapa. Parlamentarii au introdus noi prevederi in proiectul legislativ de modificare a codului rutier ce vizeaza masinile de toate felurile. Asadar, se pare ca in aceasta iarna, trebuie sa fim dotati cu anvelope dedicate sezonului rece!

Mai multe la acest link: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/noul-cod-rutier-circulatia-fara-anvelope-de-iarna-este-interzisa-7588.html?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_18598

Taxa de folosire a autostrazilor:

Inca un sut in... portbagajul soferilor! Taxa de folosire a autostrazilor!

Platesti rovigneta ca sa respecti legea si ca sa aiba bugetul bani de "reparat" sosele? Esti de tot rasul! Asta pentru ca in plus, vei mai fi obligat sa platesti o taxa suplimentara celor deja existente - de pod sau rovigneta. Este vorba de cea mai noua nascocire a guvernului: taxa care iti da dreptul sa folosesti autostrada. Ce e mai amuzant este faptul ca... vei fi taxat la kilometru! Sa radem sau sa plangem?

Initial, valoarea taxei a fost anuntata la 3-4 euro pe 100 km

Mai multe la acest link: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/inca-un-sut-in-portbagajul-soferilor-taxa-de-folosire-a-autostrazilor-7587.html?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_18598

Sa zicem ca partea cu, caucicurile de iarna o inteleg si e normala, dar cu autostrazile e exagerat.

Link to comment
Share on other sites

TARE !!! Bravo Relu!

113.gif ...dar nu le da idei.

Revenind... in continuare raman la ideea mea si anume ca daca vor sa dea o lege cel mai bine sa faca copy/paste de la o tara civilizata... si am fi mai protejati. Astia nici nu stiu ce voteaza... 28.gif

Cu conditia ca "traducatorii autorizati" sa stie cum se traduce -zapada-.

Link to comment
Share on other sites

Desi nu avem autostrazi , o sa avem taxe de autostrada :)) . Cred ca suntem singurii din Europa asta care o sa platim si vigneta si taxa de autostrada ca eu pana acum nu am intalnit asta nicaieri...spre deosebire de Germania unde nu se plateste nimic (si astia au autostrazi). Mai lipseste sa o faca obligatorie...circuli sau nu , platesti.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca suntem singurii din Europa asta care o sa platim si vigneta si taxa de autostrada

Hmm, sa ma insel eu?

Pina acum vreo 3 ani, plateai vigneta la intrarea in Austria, dupa care mai plateai niste euroi sa intri pe autostrada...

E drept ca s-a desfiintat taxa, probabil investitia s-a considerat a fi amortizata, dar... nu am inventat noi sistemul.

Edited by katman
Link to comment
Share on other sites

o nedumerire la mine:

trebuie sa am toate 4 roatele cu gumari de iarna, ori e suficient pentru rotile motoare?!?!

Daca va puneti "gumari" de iarna, trebuie sa aveti si sistemul audio destul de puternic pentru acoperirea zgomotului la rulare. Adica sa dati volumul la maxim. Si nu conteaza latura tehnica/practica/financiara ci -planul de actiune al politiei(???) rutiere-.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, sa ma insel eu?

Pina acum vreo 3 ani, plateai vigneta la intrarea in Austria, dupa care mai plateai niste euroi sa intri pe autostrada...

E drept ca s-a desfiintat taxa, probabil investitia s-a considerat a fi amortizata, dar... nu am inventat noi sistemul.

Nu stiu cum era acum 3 ani dar sigur acum nu se plateste de 2 ori. Si inca ceva, in orice alta tara cu apa calda , vigneta o platesti pentru a circula pe AUTOSTRAZI , pentru a circula pe celelalte categorii de drumuri nu platesti nimic. Ca de exemplu in Italia , Spania , Franta si or mai fi si altele, nu exista vigneta si taxarea se face la autostrada...cat mergi atat platesti, in celelalte tari prin care mai circul eu , platesti vigneta , dar nu mai platesti nimic la autostrada(Ungaria , Austria..etc)dar nu te amendeaza nimeni daca nu ai vigneta atat timp cat nu folosesti autostrada si mai exista si cea de-a treia categorie , unde nu platesti nici vigneta si nici nu exista taxare pe autostrada( Germania, Belgia, Olanda etc.)

Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile de iarnă – între lege şi tocmeală

Deocamdată, în România legea nu stipulează clar: de la data X, maşinile nu mai părăsesc parcarea fără cauciucuri de sezon. Tocmai asta încearcă să facă noul proiect legislativ de pe masa Ministerului Transporturilor, care ar corela astfel legislaţia română cu cea europeană, privind „încălţarea” obligatorie a maşinilor pe timp de iarnă, în sezonul rece, începând de la data de 1 noiembrie (să zicem) până la 1 martie.

Obligatoriu sau tot opţional?

Dacă ţi-a pus Dumnezeu mâna în cap şi ai făcut credit pentru maşină, vrei nu vrei, înveţi ce şi cum despre şofat şi accesoriile lui. Mai nou, pentru noi, şoferi de dimineaţă-după-amiază a apărut o nouă problemă: discuţia conform căreia s-ar putea da o lege care să îi oblige pe conducătorii auto să îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă, dacă vor să iasă în trafic în sezonul rece. E de bine sau e doar o măsură stimulativă pentru dealerii de cauciucuri noi şi SH, în timp ce nouă, şoferilor, ni se inventează o nouă cheltuială? Încercăm să aflăm cât de oportună ar fi această măsură în materialul care urmează.

Patru sau două?

Ne trebuie cauciucuri de iarnă pe toate cele patru roţi? Iniţiaţii răspund că dacă vrei siguranţă, iei patru cauciucuri. Leonard G.: „Dacă pui cauciucurile doar pe roţile cu tracţiune (faţă, de exemplu, în majoritatea cazurilor), poţi fi sigur că nu rămâi împotmolit, dar de derapat, derapezi în curbe. Defect care poate fi eliminat dacă pui anvelope potrivite şi pe celelalte două roţi”.

Este semnul egal între anvelopele all season bune şi cauciucurile de iarnă no-name? Părerile sunt împărţite şi aici: „Vecinii mei cu all season au aşteptat să se facă primăvară ca să iasă cu maşina din parcare. Eu am plecat cu cauciucurile mele imediat, şi, dacă mă iei repede, nici nu mai ştiu cum le cheamă”, explică Marin J., şofer gălăţean.

SH, mon amour

În Galaţi, anvelopele second-hand costă cât îţi poţi, de bine, de rău, permite: între 90 şi 110 lei, în funcţie de firmă şi calitate. Corect, un necunoscător nu îşi va da seama niciodată ce cumpără, în timp ce un pasionat le va deosebi după modelul brazdelor.

În ceea ce priveşte anvelopele noi, nu pot decât să îi invidiez pe cei care şi le permit: cu preţuri plecând de la 200 de lei şi ajungând până hăt, la 5-600 lei (ce este peste chiar nu mai contează), pot fi găsite în magazinele de specialitate sau în hipermarketuri.

Tu eşti de vară, tu, mai brăzdat, aşa, de iarnă

Diferenţa dintre cauciucurile de vară şi cele de iarnă? Nimic mai simplu: imaginaţi-vă că mergeţi cu pantofi cu talpa tare, plasticată, numai buni de tropăit cu ei pe stradă când e soare afară, dar infernal de nepotriviţi pe gheaţă, mâzgă sau zăpadă.

După cum nouă ne trebuie o încălţăminte cu talpă adecvată, brăzdată şi deci antiderapantă, la fel şi maşinile au nevoie de anvelope ceva mai moi iarna, cu o structură brăzdată, în care intră zăpada, cauciucul prinzând automat aderenţă.

Testat nu numai pe zăpadă, dar şi pe gheaţă, polei sau mâzgă, cauciucul de iarnă (chiar şi cel no-name) are calităţi incontestabile privind evitarea aquaplanării, dar nu numai: şi pe asfalt, frânarea are atribute diferite, cauciucul mulându-se perfect pe carosabil şi asigurând o oprire mult mai sigură.

Autorităţi pe gheaţă

Poliţia Galaţi aşteaptă iarna fără emoţii: „Parcul auto al Poliţiei este dotat, în cea mai mare parte, cu anvelope de iarnă. Maşinile care nu au încă aceste cauciucuri vor fi echipate la rândul lor”, ne asigură Cristina Tatulici, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Galaţi.

Mihai Polinschi, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Galaţi: „Ambulanţele – cele 45 din întreg judeţul şi cele 18 din municipiu – au cauciucuri all season şi lanţuri. Bineînţeles că au mai fost şi cazuri în care ne-am înzăpezit, dar nu din cauza cauciucurilor – ori drumurile nu au fost desfundate, ori vroiau oamenii să aducem maşina până în buza casei şi nu mai puteam să ieşim din zăpadă”.

Căpitanul Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţiile de Urgenţă Galaţi: „Toate salvările SMURD au cauciucuri de iarnă şi lanţuri, iar autospecialele pompierilor au lanţuri”.

Batman, Batman

„Cred că ar fi nemaipomenit să se dea legea asta, să nu mai iasă toţi nechemaţii pe stradă şi să blocheze traficul când e frigul mai mare”, spune şi nea Gelu, şofer cu acte.

În cazul în care o asemenea lege ar apărea, Rutiera ne-ar opri pentru verificări doar în anumite condiţii: „Controlul s-ar face împreună cu inspectorii RAR”, a declarat comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.

Iarna trecută a fost cel mai bun exemplu pentru dezastrul pe care au putut să îl facă în trafic, pe drumurile naţionale, maşinile neechipate corespunzător, ale căror şoferi au plecat la drum pe timp de viscol şi s-au trezit că ţin pe loc coloane de kilometri întregi de maşini.

Contra cauciucurilor de iarnă am un singur argument: unde le ţii, dacă nu ai curte? Nu, argumentul „Scump, dom’le, scump!” nu ţine, decât în măsura în care nu prea pui preţ pe viaţa ta şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Avem de ales: vorba bancului – ne punem cauciucuri de iarnă şi nu derapăm (din potenţiala lege!), sau din contră. Cu interschimbabile nu putem să umblăm, că nu avem Bat-mobile.

http://www.viata-libera.ro/articol-Cauciucurile_de_iarna_%E2%80%93_intre_lege_si_tocmeala__2.html

Link to comment
Share on other sites

Parca vara ies pe strada doar cei care stiu sa conduca? Dar ce faci daca un sofer "cu acte" care nici macar nu se uita in oglinzi cat timp i-si numara banii sau nu vor sa circule normal - ORICE TIP DE MASINA CU "ACTE" - ca de semnalizat intentia cu 50m inainte de manevra cred ca nu au facut-o NICIODATA? Acestia blocheaza si incurca 90% din ciculatie. Evident, se cunosc cu soferii cu acte ai politiei si atunci? Iar exprimarea veche - echipat de iarna era corecta tehnic dar, cea propusa - cauciucuri de iarna-, este doar o reclama comerciala mascata. Cu "stimilente pe unde trebuie".

Link to comment
Share on other sites

O propunere (oarecum legata de topic): daca soferii vor fi obligati sa-si puna gume de iarna, producatorii nu ar trebui obligati ca atunci cand vand o masina sa furnizeze doua seturi de anvelope (vara si iarna)?? Doar o intrebare retorica...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.