Jump to content

Circulatia interzisa fara cauciucuri de iarna!


toto

Recommended Posts

Se pare ca subiectul este temporar inchis. Dar damblaua continua. Pe multe alte subiecte. Care, eventual pot aduce niste bani. Cine va plati, totusi, magariile astea? Cine a propus, va fi dat afara din cauza de incompetenta? NU CRED. Probabil guvernul RADICAL de azi ii va mari salariul si ii va da o STIMULARE pentru nascociri.

Link to comment
Share on other sites

Proiect: Amenzi între 2.500 şi 4.000 lei dacă nu foloseşti cauciucuri de iarnă

Şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul dacă nu au asigurare.

Aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi dacă autovehiculele nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă sau polei, potrivit unui proiect de OUG elaborat de Ministerul Transporturilor.

Dacă autovehiculul care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul proprietarul acestuia va plăti şi costurile pentru degajarea drumului.

Totodată, în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeţi sau semne de circulaţie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului că are obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri.

Dacă şoferul sau operatorul de transport nu are încheiată o asigurare va suporta integral costurile de reparaţie a sau înlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse.

Link to comment
Share on other sites

Şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul dacă nu au asigurare.

Adica, daca circul iarna FARA cauciucuri de iarna, aduc daune drumului ?????

Link to comment
Share on other sites

Guvernul va aproba, în maxim două săptămâni, ordonanţa de urgenţă privind obligativitatea echipării maşinilor cu anvelope de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.

"Mă interesează siguranţa cetăţeanului în trafic. Cei care sunt pregătiţi pentru iarnă nu trebuie să fie victimele celor nepregătiţi. Noi, la Ministerul Transporturilor, avem multe costuri când trebuie să deblocăm un drum blocat de maşinile care nu s-au pregătit pentru iarnă şi, personal, cred că este o măsură bună", a spus Boagiu, la o vizită de lucru, cu premierul Emil Boc, la noul terminal al Aeroportului Otopeni.

Potrivit unui proiect de OUG elaborat de ministerul Transporturilor, şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul dacă nu au asigurare.

Aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi dacă autovehiculele nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă sau polei.

Dacă autovehiculul care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul proprietarul acestuia va plăti şi costurile pentru degajarea drumului.

Totodată, în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeţi sau semne de circulaţie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului că are obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri.

Dacă şoferul sau operatorul de transport nu are încheiată o asigurare va suporta integral costurile de reparaţie a sau înlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse.

Totodată, proiectul prevede ca 10% din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român să fie distribuit către bugetul de stat şi 90% către întreţinerea drumurilor, în prezent întreaga sumă fiind vărsată la bugetul statului.

Proiectul propune şi reţinerea plăcuţelor de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi suspendarea inspecţiei tehnice, dacă vehiculul prezintă defecţiuni tehnice.

O altă noutate o reprezintă fapul că la controlul efectuat la sediul firmelor de transport inspectorii au dreptul să pătrundă, în timpul programului de lucru, atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.

Autorităţile rutiere recomandă înlocuirea anvelopelor cu cele de iarnă atunci când temperatura coboară sub 7 grade.

Dotarea unei maşini cu elementele de bază necesare unei bune funcţionări în sezonul rece costă cel puţin 700 lei, dar poate ajunge şi la câteva mii de lei, luând în calcul achiziţia şi montarea anvelopelor de iarnă, lanţurile antiderapante şi antigelul.

http://www.mediafax....tamani-7693973/

Edited by toto
Link to comment
Share on other sites

Guvernul va aproba, în maxim două săptămâni, ordonanţa de urgenţă privind obligativitatea echipării maşinilor cu anvelope de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.

"Mă interesează siguranţa cetăţeanului în trafic. Cei care sunt pregătiţi pentru iarnă nu trebuie să fie victimele celor nepregătiţi. Noi, la Ministerul Transporturilor, avem multe costuri când trebuie să deblocăm un drum blocat de maşinile care nu s-au pregătit pentru iarnă şi, personal, cred că este o măsură bună", a spus Boagiu, la o vizită de lucru, cu premierul Emil Boc, la noul terminal al Aeroportului Otopeni.

Potrivit unui proiect de OUG elaborat de ministerul Transporturilor, şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul dacă nu au asigurare.

Aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi dacă autovehiculele nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă sau polei.

Dacă autovehiculul care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul proprietarul acestuia va plăti şi costurile pentru degajarea drumului.

Totodată, în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeţi sau semne de circulaţie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului că are obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri.

Dacă şoferul sau operatorul de transport nu are încheiată o asigurare va suporta integral costurile de reparaţie a sau înlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse.

Totodată, proiectul prevede ca 10% din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român să fie distribuit către bugetul de stat şi 90% către întreţinerea drumurilor, în prezent întreaga sumă fiind vărsată la bugetul statului.

Proiectul propune şi reţinerea plăcuţelor de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi suspendarea inspecţiei tehnice, dacă vehiculul prezintă defecţiuni tehnice.

O altă noutate o reprezintă fapul că la controlul efectuat la sediul firmelor de transport inspectorii au dreptul să pătrundă, în timpul programului de lucru, atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.

Autorităţile rutiere recomandă înlocuirea anvelopelor cu cele de iarnă atunci când temperatura coboară sub 7 grade.

Dotarea unei maşini cu elementele de bază necesare unei bune funcţionări în sezonul rece costă cel puţin 700 lei, dar poate ajunge şi la câteva mii de lei, luând în calcul achiziţia şi montarea anvelopelor de iarnă, lanţurile antiderapante şi antigelul.

http://www.mediafax....tamani-7693973/

Stupefianta justificare. Adica sa mai dam niste bani pentru salariile lor. Ca pe drumuri nu se vede nimic. Adica ce sa mai stricam? Doar sa umplem gropile lor cu ce mai ramane din masinile noastre.

Link to comment
Share on other sites

Obligativitatea echipării cu anvelope de iarnă - începând din 1 noiembrie 2011

Şoferii de autoturisme şi autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone vor fi amendaţi dacă în iarna acestui an vor bloca drumurile naţionale din cauza lipsei echipării cu anvelope de iarnă, s-a decis în urma discuţiei de joi dintre transportatori şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. 'În circa 30-40 de zile, va fi adoptată o Ordonanţă, astfel încât, în cazul în care vor fi conducători care vor bloca aceste drumuri din cauza faptului că nu sunt echipaţi cu anvelope de iarnă vor fi amendaţi şi vor plăti tractarea autovehiculelor. Ministrul a decis, în urma argumentelor noastre pertinente, să retragă proiectul de Ordonanţă actual de pe site, urmând să fie refăcut în urma discuţiilor cu sindicatele şi patronatele şi să fie adoptat în circa 30-40 de zile', a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu.

Totodată, în urma discuţiilor, s-a stabilit că va fi introdusă obligativitatea echipării cu anvelope de iarnă (cu excepţia oraşelor şi municipiilor) pentru toate autoturismele începând din 1 noiembrie 2011, astfel încât transportatorii şi conducătorii auto să se poată pregăti din timp, şi, totodată, să fie stabilite norme clare de echipare şi clasificare a anvelopelor de iarnă. 'Ordonanţa se va aplica de la 1 ianuarie 2011, pentru a da timp conducătorilor auto şi transportatorilor să se pregătească. Suntem bucuroşi că doamna ministru a fost de acord cu argumentele noastre şi suntem şi mai bucuroşi de faptul că de la 1 ianuarie 2011 vom avea control unic al activităţii de transport', a declarat Augustin Hagiu, preşedinte Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

http://www.agerpres.ro/media/index.php/administratie/item/37697-Soferii-neechipati-de-iarna-care-vor-bloca-drumurile-nationale-vor-fi-amendati.html

Link to comment
Share on other sites

Dar eu nu mai pricep nimic. Avem(?) deja o lege. Dupa o vreme, apare regulamentul. Care se mai schimba, ajungand sa contrazica, pe ici pe colo, legea! Acum apare o ordonanta. Care ba contrazice, ba se contrazice, ba se aplica, ba nu se aplica. Si daca si cand se va aplica, probabil, pentru cei care vor cadea in capcana in cele TREI ZILE DE MINUNE romanesti.

Link to comment
Share on other sites

@toto

Binenteles ca e ok sa-ti montezi iarna gume de iarna, dar:

1. E o prostie sa dai o lege atata vreme cat nu asiguri minimum de conditii de circulatie.

2. 4 kaucioace de iarna fac in jur de 800 de lei, fara rezerva. Daca dai o lege asta nu inseamna ca oamenii vor avea si resursele financiare sa o respecte. Asta e valabil si pentru firme, unde sumele sunt insa si mai mari (pentru camioane, dube etc.)

3. O amenda ar fi fost suficienta pentru cei care provoaca vreo incurcatura.

PS Tot parlamentul si militienii stabilesc cand incepe/sfarseste iarna? Daca pe 15 nov. ninge de rupe, te amendeaza sau nu? Sau pe 10 martie? La munte cand se considera ca incepe/sfarseste iarna?

Unde a-ti gasit cu 800/set? Pentru care miniatura de masina? Oricum nu am nevoie. Doar sa vedem ceva: Indemnizatie de somaj. ?. Cel putin 1 drum la ???. Si dupa? Seful suprem, beat la volan, ce stie? Oricum nu a pierdut carnetul si nici dosar penal nu a avut!

Link to comment
Share on other sites

Unde a-ti gasit cu 800/set? Pentru care miniatura de masina? Oricum nu am nevoie. Doar sa vedem ceva: Indemnizatie de somaj. ?. Cel putin 1 drum la ???. Si dupa? Seful suprem, beat la volan, ce stie? Oricum nu a pierdut carnetul si nici dosar penal nu a avut!

39.gif24.gif35.gif7.gif

Aha... da, pai cred si eu.

Link to comment
Share on other sites

Pentru care miniatura de masina?

Pentru o masina pe care o pot intretine fara griji (mai ales financiare), una pentru care achizitia (eventuala) a patru caucioace sa nu ma faca sa mananc iaurt cu paine luni de zile...

PS Marimea nu conteaza intotdeauna :ymblushing:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca esti mai mare decat Relu. Nu ai vrea sa vii si tu la intalniri? Sa batem recordul de varsta. Eu cand ai postat prima data pe forumul asta ma astepam ca in spatele nick-ului sa se ascunda Domn Primar dar acum imi dau seama dupa flul de a vorbi in postari ca nu este el.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Cred ca esti mai mare decat Relu. Nu ai vrea sa vii si tu la intalniri? Sa batem recordul de varsta. Eu cand ai postat prima data pe forumul asta ma astepam ca in spatele nick-ului sa se ascunda Domn Primar dar acum imi dau seama dupa flul de a vorbi in postari ca nu este el.

TARE !!!

24.gif24.gif24.gif

Nu mai pot ... 21.gif

Link to comment
Share on other sites

Cred ca esti mai mare decat Relu. Nu ai vrea sa vii si tu la intalniri? Sa batem recordul de varsta. Eu cand ai postat prima data pe forumul asta ma astepam ca in spatele nick-ului sa se ascunda Domn Primar dar acum imi dau seama dupa flul de a vorbi in postari ca nu este el.

Doamne fereste!!!

Link to comment
Share on other sites

Ihi. Da. Dar ce anume?

Dl.Dr.Oprescu spunea: daca la peste 50 de ani te scoli dimineata si nu te doare nimic, inseamna ca esti mort. Eu vreau sa supravietuiesc cat ma va lasa Dumnezeu. Doar ca... sotia nu are bani pentru Viena. Deja, la 55 ani, nu mai primeste nici macar ?INDEMNIZATIA? de somaj. Adica a iesit din schema ROMANIEI.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ca veni vorba de IARNA...

Tocmai ce s-a intors un coleg din Franta ... Nu-i venea sa creada ce-a vazut si-a simtit pe propria-i piele! Adica... o zapada de pana la 10 centimetri a paralizat transportul din nordul Frantei (trenuri oprite, autostrazi blocate, transportul public paralizat). DECI, nu nameti de juma de metru!

Se vede treaba ca se intampla si la ... case mai mari.39.gif

Link to comment
Share on other sites

Legea in sine e buna....problema era alta, nimeni nu s-a gandit pana acum la siguranta lui (in primul rand), si la siguranta celorlalti (in al doi-lea rand)???? Adica, eu sofer jmecher, fac economie la portofel, ma cred zmeu ca pot conduce iarna la fel ca vara, si la prima frana nereusita il spulber pe unul pe trecerea de pietoni...si asta pentru ce? Pentru 800/1000/1200LEI? Nici macar nu-i dai in fiecare iarna...Sunt tarile nordice care TE OBLIGA sa schimbi anvelopele de vara cu cele de iarna (cu crampoane metalice-au si drumuri) inca din Octombrie!!! Iar la noi, orice jmecheras cu BMW cu tractiune pe spate blocheaza ore in sir intersectia sau drumul principal pentru ca se crede stapanul celor 200/250/300CP si derapeaza in draci injurand "de puta madre" ca nu i-a deszapezit nimeni drumul in fata bolidului. Da' ia fa draga un calcul scurt, si vezi ca ti-a mai ramas rest de la masina, jante de aliaj, cauciuce si frane sport (d-alea de agatat parasute proaste pe faleza, vara cand te dai in stamba cu frana de mana trasa aratand tuturor ca ai tractiune pe spate :))=)) MOOOR DE RAAAASSSS!!!!), de cauciucuri de iarna...Ha??? Sau, preferi, dragul meu jmecheras sa ma tii pe mine si pe copilul meu in frig ore in sir, ca esti tu zgarcit si PROST??? Sau, esti doar un amarat de sofer de vara???

Dragii mei jmecherasi cu masini tari, cu tractiune pe spate/fata/ambele fara cauciucuri de iarna, pardon, de saracie, nu mai iesiti naibii pe strazi iarna, ca ne omorati pe toti astia, putini cati am mai ramas...cu creuri in cap...si cauciucuri de iarna, cu plinul in rezervor si cu antigel la -40°C, cu lanturi, cu lopata, echipati complet de iarna, din adanca noastra saracie si instinct de conservare.

Link to comment
Share on other sites

Multe zeci de ani am mers cu daciuta noastra draga. Si singura. Nu prea este vorba de "taria masinii" ci de marlania soferului. Sau, din pacate, de inconstienta lui. Daca esti normal, daca nu te pricepi sau, daca nu te tin curelele, nu iesi matale cand este cam nasol pe drum. Mai ales sa incurci lumea. Jmecherii sunt si pe alea mari si pe alea mici.

Link to comment
Share on other sites

Noul Cod Rutier: circulaţia interzisă iarna, fără cauciucuri speciale şi lanţuri

...Potrivit specialiştilor, anvelopele de vară nu fac faţă în sezonul rece. Diferenţele nu sunt doar cele legate de aderenţă, ci mai ales de consistenţa materialului. Cauciucul din anvelopele de vară, spre exemplu, se contractă puternic la frig, pe când cel special pentru sezonul rece rămâne suficient de moale pentru a nu derapa, mai ales pe carosabilul rece...

Asta au descoperit acum, in 2010? Au avut o revelatie? :P

Problema: daca am un utilaj autopropulsat mai greu de 3,5t ,inregistrat la consiliul local, cu care vreau sa prestez lucrari care necesita deplasarea pe drumurile publice, am obligatii privind echiparea pentru iarna? (gen anvelope fata-spate de iarna, senile de cauciuc de iarna, etc) :d

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.