AdiTZA Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 (edited) Pe care vrei, doar că la 185/60 o să simți gropile mai „bine” ! Edited October 19, 2011 by AndreiM Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Mii de şoferi gălăţeni au stat coadă, ore în şir, în faţa atelierelor de vulcanizareÎn timp ce unii caută de zor anvelope de iarnă, alţii aşteaptă, câte o jumătate de zi, să le fie montate pe maşini. Cauciucurile noi s-au epuizat, iar importatorii le-au scumpit. „Gumele sh" sunt vândute direct din camioanele cu care sunt aduse în ţară.De marţi, şoferii care vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei, aşa că, în acest weekend, gălăţenii au luat cu asalt atelierele de vulcanizare şi service-urile auto ca să schimbe anvelopele, cu cele de iarnă.Deşi se ştia încă din vară că utilizarea acestui tip de cauciucuri a devenit obligatorie, sâmbătă şi duminică, până şi la micile „vulcanizări" din Galaţi, se lucra la câte patru-cinci maşini simultan, în timp ce şoferii altor câteva zeci de autoturisme îşi aşteptau rândul.Feţele angajaţilor care demontează şi monteză roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" a explodat, pur şi simplu. „Şi încă este bine, dar nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40-45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.Număr triplu de clienţiAcesta mai spune că au prioritate la montaj şoferii care şi-au cumpărat anvelopele de iarnă tot de la el. „Mulţi dintre ei n-au venit încă, dar or să vină, că au montaj gratuit. Clienţii întreabă în continuare de anvelope noi, dar le-am vândut pe toate. Nu mai aduc, pentru că importatorii le-au scumpit cu până la 40 % şi nu vreau să rămân cu ele, nevândute", declară Cristi Lungu.La un alt atelier de vulcanizare, aceeaşi situaţie. „E aglomerat, dar nu ca alţii, pentru că, la mine, montarea anvelopelor se face cu programare. Până mâine la prânz, lista e full. Faţă de anul trecut, numărul clienţilor s-a triplat. Şi vânzarea a mers bine. Am băgat 500 de milioane (50.000 de lei n.n.) în cauciucuri de iarnă şi le-am vândut pe toate, dar nu cred că mai aduc pentru că s-au scumpit", afirmă Teo Neagu, administratorul unui „service de roţi".Acesta a mai spus că înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 30 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 80 de lei. „Este în funcţie de opţiunea clienţilor. Unii nu vor şi echilibrarea roţilor, cu toate că este necesară după montarea anvelopelor noi, şi atunci operaţiunea durează şi costă mai puţin. ", a precizat NeaguCriza cauciucurilor de iarnăScumpirea anvelopelor de iarnă este determinată de lipsa acestora de piaţă în condiţiile unei cereri foarte mari. „Am alergat tot oraşul căutând avelope de 175/65/14 ţoli. La Practiker, am găsit, dar reşapate, iar la Real, mai erau doar trei. La Nalba, sub viaduct, am găsit, dar erau exagerat de scumpe, 220 lei bucata. Până la urmă, am luat de aici, cu 195 de lei şi stau la coadă la montat", ne-a spus Ion RoiniţăNici anvelopelele second-hand nu se găsesc mai uşor, dimpotrivă. „Sunt pensionar şi mi-au dat copiii bani pentru cauciucuri de iarnă aşa că am vrut să-mi iau cât mai ieftine. Am fost la toate sh-urile din oraş, dar am irosit benzina. Stau oamenii şi aşteaptă ziua în care vine TIR-ul şi se bat pe cauciucuri folosite, cu toate că şi alea s-au scumpit", susţine Maricel Toderaşcu.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nulu Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 O sa inceapa cat de curand filtrele care verifica cauciucurile Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 O sa mi se toceasca de tot cauciucurile daca nu incepe odata sa ninga Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Lipsa zăpezii a rărit cererea de cauciucuri de iarnă„Ne aşteptam ca după zăpada de aseară să avem mai mulţi cumpărători” se destăinuie unul dintre comercianţii de piese auto din parcarea de la Inelul de Rocadă. După pustiul de clienţi din jurul gheretelor, se pare însă că fulgii de ieri n-au prea speriat pe nimeni.Uşoară ieftinire pentru posesorii de „clasice”Cum vremea a ţinut cu şoferii, vânzătorii de anvelope au început să-şi cam piardă răbdarea şi să mai lase din preţ. Ieri, în complexul comercial de la Inelul de Rocadă, tronau anvelope pentru jante de 15 ţoli, la preţuri cuprinse între 250 şi 270 de lei. Mărcile de renume erau însă de origine poloneză, dar se puteau achiziţiona şi unele low-cost fabricate Marea Britanie.Pentru posesorii de Dacii „clasice”, preţurile cele mai bune erau de 220 de lei pentru anvelopele unui producător din Italia, produse chiar acolo, sau unele sub un brand american, produse în Franţa. Spre deosebire de începutul lunii, când la 240 de lei se puteau cumpăra doar anvelope poloneze din clasa inferioară sau cele ale unui producător asiatic fabricate la Braşov, piaţa s-a mai relaxat. Aceasta şi din cauză că posesorii de Dacii vechi par să prefere să-şi lase maşina în parcare decât să cumpere un set de pneuri care valorează cât jumătate din preţul maşinii sau, în unele cazuri, aproape cât autovehiculul.Cine merge pe bulevardul Coşbuc în căutare de ceva mai bun, are şanse să găsească una din mărcile din clasa medie, fabricată în Marea Britanie, la numai 223 de lei cu dimensiunii pentru Logan.Second hand doar ca second optionPreţurile la anvelopele de mân a doua au urcat destul de mult. Dacă la sfârşitul lui octombrie un pneu folosit era 50 până la 80 de lei, în funcţie de dimensiune, acum comercianţii cer şi 110 lei per bucată la dimensiune de 165/70R13. E adevărat, marcă premium, origine englezească, ranforsări duble („C” – cargo) pneurile fiind de fapt pentru autoutilitară. Însă uzura lor arăta că mai mult de 10 mii de km nu mai ţin. Şi asta fără vreo garanţie comercială, cu montaj plătit separat şi o atitudine parcă în ciuda listei de preţuri de pe uşa depozitului care afişează valorile de-acum două luni.„Veniţi mâine că primim marfă dup-amiază”, mă-ndeamnă unul dintre angajaţii depozitului. Dar într-o discuţie mai ferită de ochii patronului am reuşit să aflăm că marfa pe care o vor primi este marcate cu M+S, dar profilul este de toată jena, asemănător celui al cauciucurilor de vară. „Poate or fi all-season… sau poate prea uzate…”, am insistat ca să ne facem o idee.Dar ideea e că, la un preţ de 50% din preţul unui cauciuc nou, cele la mâna a doua, care nu duc nici un sfert din kilometrii unuia nou, par să fie o opţiune tot mai nedemnă de luat în calcul.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Doar doi şoferi au fost prinşi fără cauciucuri de iarnăMiercuri, poliţiştii de la rutieră au efectuat mai multe controale vizându-i pe şoferii care nu au maşinile echipate de iarnă. „În urma controalelor efectuate au fost aplicate doar două amenzi. Se pare că şoferii gălăţeni au înţeles faptul că trebuie să aibă maşinile echipate corespunzător şi nu au ieşit în trafic fără cauciucuri de iarnă”, ne-a precizat subinspectorul Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt de la Poliţia Rutieră Galaţi. Probabil şi valoarea amenzilor aplicate într-o astfel de situaţie (între 630 şi 1.400 de lei) i-a disciplinat pe şoferi.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Au reapărut cozile la atelierele de vulcanizare, pentru montarea anvelopelor de iarnăÎn timp ce unii şoferi caută cauciucuri noi şi cât mai ieftine, majoritatea proprietarilor de maşini cumpără anvelope „second hand", la jumătate de preţ. Totuşi, vânzările nu mai sunt la fel de mari ca anul trecut pentru că, de frica amenzilor, cei mai mulţi şoferi si-au cumpărat astă iarnă.Şoferii ştiu că dacă vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 603 si 1.340 lei (de la nouă până la 20 de puncte) şi să le fie reţinute certificatele de înmatriculare.Toamna, neobişnuit de călduroasă, i-a făcut pe mulţi dintre proprietarii de autovehicole să amâne înlocuirea anvelopelor de vară, cu cele de iarnă, ştiut fiind că, în lipsa zăpezii pe carosabil şi la temperaturi peste şapte grade Celsius, anvelopele de iarnă îşi pierd din eficienţă şi se uzează rapid. Cum însă meteorologii anunţă că se aşteaptă ca, săptămâna viitoare, temperaturile să scadă brusc şi să ne trezim cu troiene, la atelierele de vulcanizare s-au format cozi.Feţele angajaţilor care demontează şi montează roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" se dovedeşte extrem de profitabilă şi la acest debut cald de sezon rece.„Nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.În general, înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 20 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 90 de lei. Diferenţa o face echilibrarea roţilor, operaţiune pe care unii şoferi o refuză ştiind că, înainte de acesta, este recomandabil să rulezecâteva sute de kilometri pentru „aşezarea" anvelopelor de iarnă pe jenţi.Recomandările poliţiştilor rutieriCei mai mulţi proprietari de autovehicole care au nevoie de anvelope de iarnă se orientează către cele second-hand. Nu pentru că nu şi-ar dori cauciucuri noi, ci pentru că nu şi le permit. În magazinele cu piese auto, vulcanizări sau supermarket-uri, anvelopele noi sunt expuse pe categorii distincte şi riscul de a da banii pe unele nepotrivite circulaţiei pe zăpadă şi polei este redus. În schimb, la vânzătorii de anvelope rulate, există riscul să daţi bani degeaba.Poliţiştii de la Serviciul Rutier Galaţi le atrag atenţia şoferilor să fie atenţi la caracteristicile anvelopelor, deoarece nu toate îndeplinesc cerinţele directivelor europene în materie.„Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, cauciucurile trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile M+S, M.S., MS sau "M&S". Cele marcate doar cu inscripţia ,,all seasons" nu sunt acceptate conform normelor europene", a precizat subinspectorul Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.Aşadar, nu le daţi crezare acelor vânzători de anvelope second hand care susţin că „merg" şi cele inscripţionate „all seasons" (în traducere: pentru toate sezoanele).În lipsa zăpezii şi poleiului, puteţi circula şi cu anvelope de vară, chiar şi după data de 1 noiembrie.„Dacă vremea este însorită, fără precipitaţii, se poate circula pe drumurile publice cu orice tip de anvelope. Nu se aplică sancţiuni pentru lipsa celor de iarnă. Prevederile legale în vigoare interzic circulaţia autovehicolelor nedotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, nefăcând referire la o anumită perioadă a anului", a mai precizat Aurelian Ropotan.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
floriano Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Băi frate, ăștia refolosesc și materialele de anul trecut? Nu mai au taste la computer sau timp să ia altă declarație și reciclează? Nici măcar nu am stat să citesc prea mult pe topicul ăsta că prea mi se păreau textele similare.. a se citi paragrafele boldate Mii de şoferi gălăţeni au stat coadă, ore în şir, în faţa atelierelor de vulcanizare În timp ce unii caută de zor anvelope de iarnă, alţii aşteaptă, câte o jumătate de zi, să le fie montate pe maşini. Cauciucurile noi s-au epuizat, iar importatorii le-au scumpit. „Gumele sh" sunt vândute direct din camioanele cu care sunt aduse în ţară. De marţi, şoferii care vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei, aşa că, în acest weekend, gălăţenii au luat cu asalt atelierele de vulcanizare şi service-urile auto ca să schimbe anvelopele, cu cele de iarnă. Deşi se ştia încă din vară că utilizarea acestui tip de cauciucuri a devenit obligatorie, sâmbătă şi duminică, până şi la micile „vulcanizări" din Galaţi, se lucra la câte patru-cinci maşini simultan, în timp ce şoferii altor câteva zeci de autoturisme îşi aşteptau rândul. Feţele angajaţilor care demontează şi monteză roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" a explodat, pur şi simplu. „Şi încă este bine, dar nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40-45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură. Număr triplu de clienţi Acesta mai spune că au prioritate la montaj şoferii care şi-au cumpărat anvelopele de iarnă tot de la el. „Mulţi dintre ei n-au venit încă, dar or să vină, că au montaj gratuit. Clienţii întreabă în continuare de anvelope noi, dar le-am vândut pe toate. Nu mai aduc, pentru că importatorii le-au scumpit cu până la 40 % şi nu vreau să rămân cu ele, nevândute", declară Cristi Lungu. La un alt atelier de vulcanizare, aceeaşi situaţie. „E aglomerat, dar nu ca alţii, pentru că, la mine, montarea anvelopelor se face cu programare. Până mâine la prânz, lista e full. Faţă de anul trecut, numărul clienţilor s-a triplat. Şi vânzarea a mers bine. Am băgat 500 de milioane (50.000 de lei n.n.) în cauciucuri de iarnă şi le-am vândut pe toate, dar nu cred că mai aduc pentru că s-au scumpit", afirmă Teo Neagu, administratorul unui „service de roţi". Acesta a mai spus că înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 30 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 80 de lei. „Este în funcţie de opţiunea clienţilor. Unii nu vor şi echilibrarea roţilor, cu toate că este necesară după montarea anvelopelor noi, şi atunci operaţiunea durează şi costă mai puţin. ", a precizat Neagu Criza cauciucurilor de iarnă Scumpirea anvelopelor de iarnă este determinată de lipsa acestora de piaţă în condiţiile unei cereri foarte mari. „Am alergat tot oraşul căutând avelope de 175/65/14 ţoli. La Practiker, am găsit, dar reşapate, iar la Real, mai erau doar trei. La Nalba, sub viaduct, am găsit, dar erau exagerat de scumpe, 220 lei bucata. Până la urmă, am luat de aici, cu 195 de lei şi stau la coadă la montat", ne-a spus Ion Roiniţă Nici anvelopelele second-hand nu se găsesc mai uşor, dimpotrivă. „Sunt pensionar şi mi-au dat copiii bani pentru cauciucuri de iarnă aşa că am vrut să-mi iau cât mai ieftine. Am fost la toate sh-urile din oraş, dar am irosit benzina. Stau oamenii şi aşteaptă ziua în care vine TIR-ul şi se bat pe cauciucuri folosite, cu toate că şi alea s-au scumpit", susţine Maricel Toderaşcu. adevarul.ro Au reapărut cozile la atelierele de vulcanizare, pentru montarea anvelopelor de iarnă În timp ce unii şoferi caută cauciucuri noi şi cât mai ieftine, majoritatea proprietarilor de maşini cumpără anvelope „second hand", la jumătate de preţ. Totuşi, vânzările nu mai sunt la fel de mari ca anul trecut pentru că, de frica amenzilor, cei mai mulţi şoferi si-au cumpărat astă iarnă. Şoferii ştiu că dacă vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 603 si 1.340 lei (de la nouă până la 20 de puncte) şi să le fie reţinute certificatele de înmatriculare. Toamna, neobişnuit de călduroasă, i-a făcut pe mulţi dintre proprietarii de autovehicole să amâne înlocuirea anvelopelor de vară, cu cele de iarnă, ştiut fiind că, în lipsa zăpezii pe carosabil şi la temperaturi peste şapte grade Celsius, anvelopele de iarnă îşi pierd din eficienţă şi se uzează rapid. Cum însă meteorologii anunţă că se aşteaptă ca, săptămâna viitoare, temperaturile să scadă brusc şi să ne trezim cu troiene, la atelierele de vulcanizare s-au format cozi. Feţele angajaţilor care demontează şi montează roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" se dovedeşte extrem de profitabilă şi la acest debut cald de sezon rece. „Nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură. În general, înlocuirea anvelopelor în cazul unui autoturism durează între 20 şi 45 de minute şi costă între 65 şi 90 de lei. Diferenţa o face echilibrarea roţilor, operaţiune pe care unii şoferi o refuză ştiind că, înainte de acesta, este recomandabil să rulezecâteva sute de kilometri pentru „aşezarea" anvelopelor de iarnă pe jenţi. Recomandările poliţiştilor rutieri Cei mai mulţi proprietari de autovehicole care au nevoie de anvelope de iarnă se orientează către cele second-hand. Nu pentru că nu şi-ar dori cauciucuri noi, ci pentru că nu şi le permit. În magazinele cu piese auto, vulcanizări sau supermarket-uri, anvelopele noi sunt expuse pe categorii distincte şi riscul de a da banii pe unele nepotrivite circulaţiei pe zăpadă şi polei este redus. În schimb, la vânzătorii de anvelope rulate, există riscul să daţi bani degeaba. Poliţiştii de la Serviciul Rutier Galaţi le atrag atenţia şoferilor să fie atenţi la caracteristicile anvelopelor, deoarece nu toate îndeplinesc cerinţele directivelor europene în materie. „Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, cauciucurile trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile M+S, M.S., MS sau "M&S". Cele marcate doar cu inscripţia ,,all seasons" nu sunt acceptate conform normelor europene", a precizat subinspectorul Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi. Aşadar, nu le daţi crezare acelor vânzători de anvelope second hand care susţin că „merg" şi cele inscripţionate „all seasons" (în traducere: pentru toate sezoanele). În lipsa zăpezii şi poleiului, puteţi circula şi cu anvelope de vară, chiar şi după data de 1 noiembrie. „Dacă vremea este însorită, fără precipitaţii, se poate circula pe drumurile publice cu orice tip de anvelope. Nu se aplică sancţiuni pentru lipsa celor de iarnă. Prevederile legale în vigoare interzic circulaţia autovehicolelor nedotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, nefăcând referire la o anumită perioadă a anului", a mai precizat Aurelian Ropotan. adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
toto Posted November 4, 2012 Author Share Posted November 4, 2012 Băi frate, ăștia refolosesc și materialele de anul trecut? Nu mai au taste la computer sau timp să ia altă declarație și reciclează? Nici măcar nu am stat să citesc prea mult pe topicul ăsta că prea mi se păreau textele similare.. a se citi paragrafele boldate TAREEEE !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Tare de tot. Individul asta chiar primeste un salariu? Sau va fi trecut pe fluturas "ai luat banii anu' trecut, mai treci pe la noi..." ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damy2000 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Adevarul e ca este diferenta mare intre mersul cu anvelope de vara iarna si mersul cu anvelope de iarna.Tractiune, control..... totul este superior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Dar diferenta majora o fac drumurile. Fara gropi, fara copaci pe margine, cu 2-3 benzi pe sens in loc de 1, eventual si deszapezite pe timp de iarna.. e altceva Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Copacii cu ce incurca, ca fac umbra ? Cu atat mai bine... Si nu numai gropile, dar si denivelariile din sosea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreiM Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Adevărul este că „ civilizat ” ar fi să nu prea existe copaci. Nu fac niciun rău ( excepție fac cei care-i pupă cu mașinile ) însă ar fi mult mai interesant fără copaci. Altfel se vede drumul la distanță fără copaci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Intr-un fel cam asa e, nici prea multi. Si cand e soseaua plina de gropi si altele, nu e bun copaci ca fac umbra si nu mai vezi bine gropile, si din o asa cauza am luat eu o groapa pe la Fagaras si cazut... ca nu mai vedeam bine soseaua. Dar si cand mergi pe un drum de munte sau de genu in padure e alceva... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 Cât te costă şi de unde poţi cumpăra anvelope de iarnăOdată cu venirea anotimpului rece, şoferii din Galaţi şi din toată ţara sunt obligaţi, prin lege, să-şi schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă, pentru a avea o mai bună aderenţă la drumurile îngheţate, dar şi pentru sporirea siguranţei în circulaţie.Legea care face referire la obligativitatea cauciucurilor de iarnă pe maşini de la 1 noiembrie este interpretabilă, dat fiind că aceste anvelope sunt obligatorii de la începutul lunii noiembrie doar pentru autoturismele care circulă pe drumuri cu gheaţă, zăpadă sau polei, lucru confirmat, de altfel, şi de Autoritatea Rutieră Română. Astfel, dat fiind că în Galaţi nu se anunţă, încă, venirea iernii, şoferii mai au timp să-şi cumpere anvelope de sezon.Preţuri între 60 şi 250 de leiÎn funcţie de starea în care se află, dar şi de producător, anvelopele au preţuri diferite. Astfel, la un service de cauciucuri uzate, o anvelopă poate fi extrem de ieftină, între 60 şi 80 de lei. Astfel, un set nu costă mai mult de 320 de lei, motiv pentru care cei mai mulţi dintre şoferii gălăţeni aleg această variantă. Chiar dacă durata de viaţă a acestor anvelope este redusă, dat fiind faptul că nu sunt noi, preţul este cel care le face atractive.Există, însă, şi service-uri care vând anvelope la preţuri de producător, între 100 şi 250 de lei bucata, ceea ce înseamnă că un set poate ajunge până la 1.000 de lei, o sumă pentru care mulţi gălăţeni muncesc o lună întreagă.Ieftin şi bun, la hipermarketPare greu de crezut, dar cele mai bune variante, raportând calitatea la preţ, nu sunt în service-uri sau magazine de anvelope, ci în... galeriile comerciale. Cu un preţ care variază între 90 şi 130 de lei pe anvelopă, magazinele din care gălăţenii cumpără, de regulă, alimente sau alte articole pentru casă pun la dispoziţia clienţilor cauciucuri reşapate, cu durată de viaţă mai scurtă, dar extrem de aderente.Şoferii gălăţeni care vor să îşi doteze maşinile cu cauciucuri de iarnă au o varietate de locuri din care pot să le achiziţioneze, fie că vorbim despre magazinele de la Ultimul Leu, de diferitele vulcanizări din oraş ori de magazinele specializate, cum este cazul celui din Bariera Traian.Amenzi usturătoareÎn cazul în care există persoane care se gândesc că pot dribla obligativitatea anvelopelor de iarnă pe propriile autoturisme, trebuie să ştiţi că legislaţia în materie specifică faptul că cei prinşi fără cauciucuri de iarnă pe drumuri acoperite de gheaţă, zăpadă sau polei riscă o amendă între 2.500 şi 4.000 de lei, precum şi confiscarea certificatului de înmatriculare.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Cât te costă să îţi echipezi maşina de iarnă Odată cu venirea iernii, mulţi şoferi se vor confrunta, din nou, cu blocaje în trafic, cu maşini înzăpezite în parcare, cu probleme la circulaţie din cauza şoselelor alunecoase. Astfel, este recomandat să aveţi maşina dotată cu tot ce vă trebuie la venirea zăpezilor, pornind de la cauciucuri de iarnă şi terminând cu lopată, mătură, nisip, lanţuri şi sare. "Viaţa liberă" că vine în ajutor şi face un mercurial al costurilor totale necesare pentru dotarea maşinii pentru condiţii de iarnă. Cauciucurile de iarnă, cele mai scumpe Un set nou de anvelope, de la o firmă de renume, vă poate costa chiar şi 4.000 de lei, însă există şi variante mai ieftine. Spre exemplu, în marile magazine din Galaţi, puteţi găsi cauciucuri de iarnă la 180 de lei bucata, reşapate. Asta înseamnă, pentru cei ce nu ştiu, că acele anvelope au fost făcute din altele mai vechi, de aici şi marea diferenţă de preţ. Astfel, la patru anvelope cumpărate, veţi fi nevoit să scoateţi din buzunar 720 de lei. Există şi varianta cauciucurilor la mâna a doua, deja uzate, dar mult mai ieftine. Preţul acestora variază între 80 şi 120 de lei bucata, ceea ce înseamnă că dintr-un buget de 400 de lei vă puteţi schimba toate anvelopele. Mătura şi lopata, cruciale Nu există, practic, iarnă în care să nu existe probleme cauzate de zăpadă, fie că vorbim despre împotmolire, de vizibilitate redusă din cauza zăpezii de pe parbriz sau lunetă, ori de blocarea parcărilor şi chiar a drumurilor. Pentru situaţii în care puteţi interveni singur, este recomandat să aveţi, în portbagaj, o lopată şi o mătură, pentru înlăturarea zăpezii. Puteţi opta pentru variantele clasice, din curte, caz în care costurile vor fi foarte mici, iar atât lopata, cât şi mătura vor putea fi folosite în mai multe cazuri, sau puteţi opta pentru versiunea "de maşină". Spre exemplu, în Galaţi, un set care constă în lopată, mătură, racletă şi alte ustensile necesare pentru deszăpezire costă în jur de 55 de lei. O lopată mai solidă, însă, de sine stătătoare, costă între 20 şi 50 de lei. Diferenţa o face mărimea şi materialul din care este făcută. Lanţurile, nisipul şi sarea, investiţie minimă Un set de lanţuri pentru maşină costă 80 de lei, însă este extrem de util în momentul în care vă hotărâţi să plecaţi în vacanţă, mai ales la munte, unde deszăpezirea se face mai greu, în special pe serpentine. Astfel, pentru a evita fenomenul de alunecare, este important să aveţi în portbagaj acest set de lanţuri. Sarea şi nisipul sunt cele mai ieftine lucruri pe care le puteţi cumpăra pentru dotarea maşinii. Spre exemplu, o pungă de 3 kg de sare de drum costă doar 3 lei, în timp ce preţul nisipului este undeva la 10-15 lei pe sac. Unii şoferi aleg să cumpere şi spray-uri antiîngheţ, însă acestea sunt opţionale. Astfel, ajungem la concluzia că o investiţie între 500 (minim) şi 1.000 lei (maxim) este suficientă pentru dotarea maşinii pe timp de iarnă. Iar dacă ne gândim că achiziţia anvelopelor de iarnă se face doar o dată la câţiva ani, costurile anuale scad simţitor. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Șoferul gospodar merge toamna la revizie. Paşii pentru pregătirea maşinii de iarnă De la câteva sute de lei la câteva mii, în funcţie de tip şi marcă, poate costa o revizie şi o echipare completă a unei maşini pentru iarnă. Operaţiunea pe care specialişti o recomandă a fi făcută nu înainte de prima ninsoare, ci înainte de începerea sezonului ploios şi răcirea accentuată a vremii, poate fi factorul care să facă diferenţa între viaţă şi moarte, în cazul unui incident în trafic în condiţii meteo dificile. Pregătirea maşinilor pentru sezonul rece trebuie să înceapă încă din toamnă, avertizează specialiştii, rutina reviziei şi echipării autovehiculelor pentru sezonul rece fiind nu doar o obligaţie care necesită timp, dar şi un efort financiar suplimentar pentru şoferi. Dar salvator, ne atenţionează nu doar cei cu preocupări în domeniul întreţinerii şi reparaţiilor auto, ci şi Poliţia sau Registrul Auto Român, care pot, la o adică, să dea sancţiuni aspre în cazul în care depistează în trafic maşini fără anvelope sau cu defecţiuni severe la sistemul de direcţie ori de frânare. Aşadar, pentru a nu fi surprinşi de primul fulg de nea ori de primul îngheţ, proprietarii de maşini ar face bine să dea fuga la un service pentru o revizie de rutină şi, acolo unde e cazul, că ceară reparaţii sau înlocuirea consumabilelor cu unele potrivite sezonului rece. Iată ce trebuie avut în vedere. Anvelopele şi frânele Dacă aveţi cauciucuri de iarnă, înainte să le montaţi, verifica-ţi-le gradul de uzură. Dacă sunt tocite, schimbaţi-le. Achiziţia de anvelope noi vă poate scoate din buzunar de la 400 de lei la peste 1.000 de lei setul, dar investiţia merită, chiar şi în detrimentul cauciucurilor all-season, considerate de mulţi mai convenabile din punct de vedere economic. Un set de cauciucuri bune poate preîntâmpina accidente grave, salvând viaţa dumneavoastră sau pe a altora. Frânarea în condiţii de carosanbil acoperit cu apă, polei, gheaţă sau zăpadă este dificilă, aşa că prioritară la revizie trebuie să fie verificarea nivelului lichidului de frânare, a plăcuţelor de frână şi a discurilor. În cazul în care sunt deteriorate, nu vă zgârciţi şi schimbaţi-le cu unele potrivite tipului maşinii pe care o deţineţi. Luminile şi ştergătoarele În sezonul rece, condiţiile de vizibilitate sunt deseori scăzute, deci sistemul de iluminare al maşinii trebuie să compenseze din plin lipsa luminii naturale sau să învingă ceaţa, viscolul sau ploaia torenţială. Nu trebuie omise la revizia de toamnă verificarea stării luminii de zi, faza lungă, stopurilor de frână, semnalizarea şi avariile, becurilor şi proiectoarelor de ceaţă. Ideal ar fi să vă refaceţi setul de becuri de rezervă din maşină, pentru că niciodată nu ştiţi când aveţi nevoie să schimbaţi un bec. Vizbilitatea nu vă este asigurată doar de lumini bune, ci şi de parbrize şi geamuri curate. Înlocuirea ştergătoarelor nu este una costisitoare, specialiştii reomandând şi folosirea soluţiilor antiploaie, care reduc aderenţa apei la sticlă. Nu uitaţi de instalaţia de degivrare a lunetei, parbrizului şi oglinzilor şi nici de lichidul de parbriz, care trebuie să se afle şi în recipientul special, şi într-o rezervă, în portbagaj. Bateria şi uleiul Acumulatorii au mult de suferit pe perioada sezonului rece, având în vedere că, la temperaturi scăzute, se descarcă mai repede. Dacă nu vreţi să aveţi surpriza de a nu mai putea pleca de pe loc într-o zi friguroasă, revizuiţi starea bateriei şi cereţi şi verificarea alternatorului care alimentează acumulatorul în timpul mersului. Orice maşină are nevoie să funcţioneze cu uleiuri în stare bună. Dacă ultima revizie a fost făcută cu mult timp în urmă, e de preferat să întrebaţi mecanicul dacă nu ar fi bine să schimbaţi uleiul la motor. Odată cu el se schimbă şi filtrul de ulei şi cel de aer. Costurile cu achiziţionarea consumabilelor şi manopera pot ajunge în jurul sumei de 200 de lei. Antigel şi alte lichide Mai cu seamă pe timpul iernii, lichidul de răcire a motorului trebuie să aibă concentraţia potrivită de antigel. Acesta asigură protecţia împotriva îngheţului, iar nivelul de protecţie se verifică prin indicaliile de pe ambalaj. Inspecţia generală Un ochi aruncat la timp sub capota motorului vă poate scuti de neplăceri mari generate de scurgerile de lichide pe motor sau cabluri rupte. În cazul în care sunt constatate astfel de avarii, optaţi pentru reparaţii şi, unde se impune, pentru înlocuirea pieselor stricate. În paralel, în portbagaj faceţi loc pentru o trusă minimală de scule, ce vă poate salva în cazul în care faceţi pană sau întâmpinaţi la drum o defecţiune minoră. Nu trebuie să lipsească cricul, cheia pentru prezoane şi manivela pentru desfăcut roţile, iar roata de rezervă trebuie să fie în bună stare şi la locul ei. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now