Jump to content

Ne putem repara maşina şi cu bani mai puţini


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ne putem repara maşina şi cu bani mai puţini

La orice reparaţie ne confruntăm cu dilema dacă trebuie să cumpărăm piese originale, after-market, de la dezmembrări sau să recondiţionăm piesa veche. Cam acestea ar fi opţiunile noastre, în ordine de la cea mai scumpă la cea mai ieftină. Totuşi cea mai scumpă variantă nu este neapărat şi cea mai bună.

Multe piese originale sunt mai slabe din punct de vedere calitativ decât unele piese after-market produse de branduri consacrate. Ca să nu mai spunem despre situaţia în care putem cumpăra aceeaşi piesă produsă de aceeaşi firmă care produce piesa originală dar la jumătate din preţ doar pentru că nu este vândută de firma care ne-a produs autoturismul.

Cel mai bun exemplu este cel al plăcuţelor de frână. Nici un producător de maşini nu produce şi plăcuţe de frână, ci foloseşte produse ale altor firme, gen TRW, Lucas, Ferodo etc. Aceleaşi plăcuţe de frână costă aproximativ de două ori mai mult la service-ul unei reprezentanţe decât la un magazin de piese auto.

Pentru piesele extraordinar de scumpe, dar a căror defectare este un caz excepţional, cum ar fi de exemplu baia de ulei, arborele cotit, cutia de viteze etc, cea mai bună alternativă este să apelăm la parcurile de dezmembrări.

Există şi situaţii în care putem recondiţiona o piesă defectă cu rezultate mai bune decât unele piese de pe piaţă şi la un cost chiar şi de 20 de ori mai mic decât cel al unei piese originale. Aici putem da exemplul bucşelor, pivoţilor, bieletelor, chiar şi cel al casetelor de direcţie.

Ne putem permite să folosim cele mai ieftine soluţii chiar dacă oferă o calitate mai slabă în cazul pieselor uşor de schimbat pentru care plătim o manoperă mică. Această afirmaţie exclude exemplul recondiţionării capetelor de bară de la caseta de direcţie, dar când nu sunt bani apelăm şi la această alternativă. Asta am făcut şi eu, după ce am aflat că preţul piesei originale este de 400 de lei plus manoperă la reprezentanţă, iar o recondiţionare m-a costat 20 de lei. Nu săriţi cu replici de genul că nu se glumeşte cu sistemul de direcţie al maşini, nu se recondiţionează piese de acolo pentru că e periculos. Implică doar o monitorizare mai atentă. Multe loturi de piese originale au ajuns pe piaţă chiar dacă nu îndeplineau niciun fel de standard de calitate. Original nu mai înseamnă calitate decât la mărcile de lux, cele accesibile au aflat de ceva vreme că-i pot păcăli pe clienţi fără să fie sancţionate de aceştia.

http://www.viata-libera.ro/articol-Ne_putem_repara_masina_si_cu_bani_mai_putini_2.html

Link to comment
Share on other sites

O piesa originala de Mercedes nu are cum sa fie mai slab calitativa decat aceeasi piesa de BOSCH. Aceeasi problema se pune si la Citroen cu Valeo.

Partea cu reconditionatul capetelor de bara, bucselor si a altor piese ce afecteaza in mod direct, directia masinii.. mi se pare o tampenie chiar si la Dacie.

Acum 2 luni am schimbat capete de bara, pivoti, bucse si placute la un Logan Van. Total reparatie 600 de lei cu tot cu bracaj si echilibrat. Sa vedem un coleg cu o alta marca ce costuri a avut pentru aceeasi reparatie.

Daca ma apucam sa reconditionez piese, in jumate de an iar cadeau, ma oprea RAR-ul, ma verifica, plateam amenda si ramaneam si fata certificat. Asta ar fi una, din punct de vedere economic. Din cel al sigurantei nu mai vorbesc.

Link to comment
Share on other sites

Astept cu interes si continuarea:

"Simplu si practic in casa: operatia de apendicita"

sau "Transplantul renal - nimic mai usor. Curs rapid de 30 de minute"

Bestial!!! Prea tare! :)) Lasand gluma deoparte, voi ce ma sfatuiti, sa caut NUMAI piese originale, sau sa iau ce se potriveste, de la alta marca? Poate piesa e identica, indeplineste aceeasi functie...De exemplu, piese originale nu se mai fabrica...dar se gasesc piese vechi, sau, chiar noi, originale dar pe stoc. Daca e vechi nu e bun? Uite, eu cautam odata pentru cineva oala de la roata de rezerva de la o Dacia Break. Pe toata zona Galati-Tulcea si in mare parte Braila, nu se gaseste. Uzinele Dacia nu o mai fabrica, asa se plangeau comerciantii. Am avut norocul de a o gasi in Braila...dupa multe sapaturi...nou nouta, cu etichetele pe ea. Intrebarea mea este: Daca un produs nu se mai fabrica, inseamna ca nici piese de schimb nu mai gasim la el? Trebuie cumparat alt produs, nou, pentru a gasi piese de schimb pentru el vreo cativa ani dupa ce l-am cumparat?

Uite eu am Opel Astra G Caravan din 2001. Credeti ca mai gasesc toate piesele "originale"? :))

Link to comment
Share on other sites

Daca un produs nu se mai fabrica, inseamna ca nici piese de schimb nu mai gasim la el?

La auto, din ce stiu, exista obligatia de a produce piese de schimb timp de 10 ani de la iesirea din fabricatie a modelululi respectiv. Parca asa ceva. In privinta pieselor, in general, cred ca stii, sunt destule situatii cand piese de la un model sunt identice ca functiune si conceptie cu altele de la alte modele, uneori pana la identitate (Renault-Dacia, VW-Skoda, etc.).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.