Jump to content

Se schimbă benzina din 2011. Unele maşini ar putea avea probleme


dcp100168

Recommended Posts

Se schimbă benzina din 2011. Unele maşini ar putea avea probleme

Şoferii din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor beneficia, începând cu 1 ianuarie 2011, de noi sortimente de carburant. Noul tip de benzină va conţine 10% etanol, faţă de 5% cât era în prezent, în timp ce noul tip de motorină va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester - un sortiment de biodiesel). Noii carburanţi se vor numi E10 în cazul benzinei şi B7 în cazul motorinei, vor rămâne pe piaţă până în 2013 şi se încadrează reglementărilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea şi reducerea gazelor cu efect de seră.

Potrivit site-ului Asociaţiei Europene a Producătorilor de Maşini (ACEA) unele modele de autoturisme, în special cele mai vechi, ar putea să nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant. Unele dintre modelele care ar putea avea probleme cu noul tip de carburant sunt:

- primele generaţii de Mercedes-Benz ale modelelor pe injecţie C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) produse în 2002

- modelele Fiat cu motorizări sub standardul Euro 3, produse înainte de anul 2000

- modelele pe benzină ale Ford produse înainte de anul 1992, inclusiv modelul Ford Mondeo SCI CD 132 produs înainte de 2006

- modelele pe benzină ale Peugeot produse înainte de anul 2000.

- modelele pe benzină ale Renault mai vechi de 1997, dar şi modele mai noi precum Megane 1, 2,0 l, F5R 700, Laguna 2, 2,0 l F5R 782 sau Espace 4,2,0 l F4R 790 (verifica lista completă aici)

- modelul Skoda pe benzină 1.8T RS (132 Kw) şi alte modele în manualul cărora este indicată o cifră octanica a benzinei de 98.

- modelele de motoare Opel 2.2 litri pe benzină cu codul Z22YH (existente la modelele Vectra, Signum, Zafira)

Lista detaliată a modelelor care ar putea să nu fie compatibile cu noul tip de carburant poate fi consultată pe site-ul ACEA.

http://www.monitoruldegalati.ro/economie/se-schimba-benzina-din-2011-iar-unele-masini-ar-putea-avea-probleme-2659.html

Link to comment
Share on other sites

In afara compozitiei (tampite, parerea mea) si problemelor care vor aparea pentru unii proprietari de auto, care este gheseftul cu acesti noi combustibili? Sunt mai "eco"? Sunt mai ieftini sau mai buni pentru motoare?

Din punctul meu de vedere nu-s niciuna, nicialta. Lasand la o parte pretul si ecologia, utilizarea de uriase suprafete agricole pentru cultura rapitei (sau similar) a condus la un destul de important dezechilibru in productia agricola mondiala de cereale (sau alte plante pentru papa-bun). Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.