Jump to content

Primele parcometre din oraş - în Ţiglina şi în Centru


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Primele parcometre din oraş - în Ţiglina şi în Centru

Societatea edilitară Gospodărire Urbană, fostul Serviciu de Administrare a Domeniului Public (SADP), care administrează parcările publice din Galaţi, a cumpărat primele cinci parcometre. Ele au fost achiziţionate la preţul de 3.000 de euro bucata, fără TVA, de la firma bihoreană Alien Concept. Parcometrele vor fi montate în două zone din oraş, în perioada imediat următoare, astfel încât să fie funcţionale înainte de Revelion. „Patru dintre parcometre vor fi amplasate în Ţiglina 1, în zona A-urilor, iar al cincilea în Centru, la magazinul Winmarkt Modern. Ele vor fi operaţionale din 28 decembrie”, a declarat, ieri, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.

Principiul de funcţionare al acestor aparate este foarte simplu: parchezi, cumperi un tichet de parcare de la parcometru şi afişezi tichetul în interiorul autoturismului, într-un loc vizibil. „Tariful de parcare va fi de 1,30 lei pe oră, fără TVA. Gălăţenii vor introduce în aparat atâţia bani cât să acopere perioada pentru care vor lăsa maşina în parcare. De exemplu, dacă vor staţiona acolo trei ore, vor fi nevoiţi să plătească 4 lei”, a explicat viceprimarul.

Atenţie! Gălăţenii vor fi nevoiţi să-şi cumpere tichet de la parcometre doar de luni până sâmbătă, între orele 8.00 şi 20.00. În rest, parcarea la A-uri şi la Modern va fi gratuită.

Este foarte important ca tichetul eliberat de parcometre să fie afişat la vedere, în maşină, căci lipsa acestuia va fi interpretată automat ca o eludare a regulamentului de parcare şi roţile maşinii vor fi blocate, iar taxa de deblocare va fi însemnată. „În orele în care parcarea va fi cu plată, la A-uri şi la Modern vor fi echipaje de la Gospodărire Urbană care vor bloca roţile tuturor autoturismelor ce nu vor avea tichetul în parbriz. Angajaţii societăţii vor completa un proces verbal cu data şi ora la care s-a efectuat blocarea şi vor aplica documentul pe parbriz. Pentru deblocarea maşinilor, şoferii va trebui să plătească o taxă de 100 de lei, dacă vor face solicitarea de luni până sâmbătă, de la 8.00 la 22.00. Dacă, însă, cererea de deblocare va fi făcută în timpul nopţii sau duminică, taxa va fi de 150 de lei”, a afirmat Nicuşor Ciumacenco.

Taxa va putea fi achitată la sediul societăţii Gospodărire Urbană, de la Patinoar, de luni până vineri, de la ora 8.30 la 16.30, iar maşinile vor fi deblocate în maximum 90 de minute de la efectuarea plăţii. În afara programului de lucru, plata se va face direct la agenţii care vor sosi să deblocheze roţile maşinilor. Aceştia vor putea fi chemaţi la un număr de telefon care va fi imprimat pe mecanismele de blocare a roţilor. Va fi un număr telverde, gratuit, care va fi făcut public imediat ce Gospodărire Urbană va înfiinţa linia telefonică.

Dacă proprietarii maşinilor nu vor plăti taxa de deblocare în 48 de ore de la momentul blocării, autoturismele lor vor fi ridicate şi depozitate la Patinoar. Pentru a le recupera, ei vor fi nevoiţi să plătească o taxă de 248 de lei, fără TVA. Suma va putea fi achitată acolo, însă doar de luni până vineri, între orele 8.30 şi 16.30.

Gospodărire Urbană intenţionează ca, la anul, să monteze parcometre şi în alte zone din oraş. Prioritare sunt trei străzi: strada Domnească, lângă sediul Poliţiei, strada Brăilei, în Micro 19 şi la rondoul de la Ultimul Leu, precum şi strada Saturn. Pentru parcările din toate aceste zone ar fi necesare circa 70 de parcometre.

http://www.viata-libera.ro/articol-Parcometre_in_Tiglina_si_in_Centru_2.html

Link to comment
Share on other sites

Foarte buna ideea.

In sfarsit un lucru bun.

Tariful per parcare putea fi mai mic,dar merge si asa. Banii investiti in parcometre se vor amortiza rapid: pe de o parte se incaseaza TOT (agentii de parcare nu mai baga bani in buzunar), iar pe de alta parte dispar cheltuielile cu salariile.

Nu se poate gandi si un abonament lunar: parchezi oriunde, oricand, oricat?

Link to comment
Share on other sites

La Braila chiar daca sunt parcometre de ani buni, spagarii tot nu au disparut. Tot vezi pe langa unele parcometre baieti care sa le dai banii lor sa iti dea tichet. Nu stiu de ce mentin acesti baieti din moment ce exista parcometre.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Nu se poate gandi si un abonament lunar: parchezi oriunde, oricand, oricat?

Probabil nu e imposibil. Achiti un abonament, primesti un cod individual pe care sa-l poti introduce cumva in parcometrul respectiv, sau un abtibild pe care-l lipesti pe parbriz etc. Binenteles ca nu e imposibil.

Link to comment
Share on other sites

George, de obicei baietii de langa parcometre iti si pazesc masina, lucru pentru care tu platesti.

Ma indoiesc ca i-ar duce mintea pe baietii din ADP la asa ceva, djabar. In plus, pana nu vor fi instalate in tot orasul si acest sistem nu va aparea ca unul functional (deja ma gandesc la zecile si sutele de contestatii la amenzi de blocare, ridicare etc), nu prea gasesc ratiunea unui astfel de abonament.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Parcometrele au sosit cu întârziere

Cele cinci parcometre cumpărate de societatea edilitară Gospodărire Urbană (fostul Serviciu de Administrare a Domeniului Public) de la firma bihoreană Alien Concept au sosit în oraş. Ele au fost livrate în jurul datei de 28 decembrie şi nu vor fi montate mai devreme de săptămâna viitoare. „Angajaţii firmei care ne-a vândut parcometrele sunt în concediu până pe 10 ianuarie. Pe 11 ianuarie vor fi la Galaţi şi vor începe montarea”, a declarat, ieri, directorul tehnic de la Gospodărire Urbană, Neculai Zburlea.

http://www.viata-libera.ro/articol-Au_sosit_parcometrele_2.html

Link to comment
Share on other sites

Iar au avut astia de la primarie bani la sfarsit de an si nu au stiut cui trebuie sa-i dea? Sau a fost ordin de sus? Argumente despre aceasta noua tampenie:

a. Nu au bani pentru lucrarile efectuate, de bine, de rau, adica ARIERATE.

b. Nu au fost bani si pentru ridicarea ramelor capacelor de apa-canalizare-gaze-telefoane. Pe unde s-au varuit cu asfalt "lucrarile" ISPA sau determinate de acestea.

c. Cei doi baieti erau platiti la salariu minim pe economie;

d. ?parcomatele?; furnizarea si instalarea avea un contract cu termene pe baza caruia s-a declarat ca vor intra in functiune la data de..? Daca nu l-a citit, tov. viceprimar cu declatiile va fi penalizat la salariu?

e. Pentru verificare sunt necesari: un sofer, un salariat cu chitantier, doi salariati cu aplicarea caracatitelor, un autoturism, combustibil, O MASINA DE ASISTENTA POLITIE LOCALA de protectie, adica?

f. Pe la BILLA sunt inauntru trei - patru gelati iar afara o placa: aveti grija de bunurile personale! Pai, sau cumpar, sau i-mi pazesc masina;

g. chiar nimeni nu mai gandeste? Asa ajungem la faliment.

Link to comment
Share on other sites

Fara nicio suparare

Pe la BILLA sunt inauntru trei - patru gelati iar afara o placa: aveti grija de bunurile personale! Pai, sau cumpar, sau i-mi pazesc masina

ce ... cu prefectura?? :-??

Si la celelalte puncte sunt multe de comentat, dar acesta chiar nu are nicio legatura cu ceea ce e in topic.

Link to comment
Share on other sites

Lucrez in sistemul de investitii publice din '74. In vremea cealalta, la fel se proceda. In decembrie - cele mai nazdravane investitii - cu minim de justificare a necesitatii. De accea s-au cumparat parcomate. Cateva. Daca nu se cumpara pentru toate parcarile publice, am aratat ca nazbatia este nu numai ineficienta ci, mai ales, aberanta. Baietii de pana acuma, asa cum a spus deja Dl. Riaji, ne pazeau si masina. Deci parcarile trebuie dotate si cu panouri de avertizare pentru pericol public de efractie. Mai bine cumparau motorina si, incet, incet, curatau de zapada aceste parcari.

Link to comment
Share on other sites

Deci parcarile trebuie dotate si cu panouri de avertizare pentru pericol public de efractie.

Daca e vorba pe asa, ar trebui un panou pe deasupra intregii Romanii :ymblushing:

Totusi, daca ati face un calcul, parcometrele (teoretic) s-ar amortiza intr-un timp foarte scurt (ca si investitie).

"Baietii" de care vorbitii Dvs. baga in buzunarul propriu (sau de partid) o parte din sume. De cate ori ati primit (fara cazurile in care ati solicitat) bilet? Sau de cate ori ati platit MAI MULTE ORE DE PARCARE?

Sau de cate ori nu ati vazut persoane care au refuzat achitarea acelei minime taxe, coborand totusi din masini de zeci de mii de euro? O amenintare cu blocarea masinii cred ca va fi mult mai "stimulativa" decat prezenta unor persoane platite cu minimul pe economie...

Link to comment
Share on other sites

Nu am afirmat ca baietii (sau fetele) nu baga bani in buzunar. Eu recunosc ca, in afara de piata, nu cer tichetul de parcare nici aici, nici la Tecuci unde pretul este dublu dar este valabil pentru oricare parcare din oras. Recunosc ca nu am parcat niciodata fara a plati. Totusi, baietii si fetele cu bluze albastre pot sa aduca Primariei multe zeci de milioane vechi blocand masinile care, prin parcari tip "asa vor muschii mei" in primul rand incurca circulatia. Eu m-am referit strict la ?"referatul" de necesitate, la cheltuirea unei sume de bani aiurea - in acest moment se cheltuie mult mai mult ca inainte - deci ineficient, dar si la inducerea in eroare a opiniei publice de catre tov. viceprimar prin transmiterea de informatii incorecte desi trebuia sa le stie din contract. Si ca daca s-ar fi analizat la rece necesitatea acestei investitii, o documentatie corecta, trebuia expusa - este prima etapa, contractul prevede ... . Asa ca, in acest moment, nu pun la indoiala necesitatea ci modul in care sunt aruncati la cos niste bani publici.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cinci parcometre au fost montate în Galaţi

Patru dintre automate au fost amplasate în zona blocurilor A, în Ţiglina 1, iar ultimul a fost amplasat în parcarea de la Modern. Cele cinci parcometre cumpărate de societatea Gospodărire Urbană de la firma Alien Concept au costat fiecare 3000 de euro (fără TVA). Costul unui bilet va fi de 1,3 lei/h.

Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco susţine că montarea parcometrelor va duce la o folosire mai eficientă a parcărilor. „Începând de astăzi, Galaţiul face un prim pas pentru a intra în rândul oraşelor europene din punct de vedere al parcărilor auto. În lipsa lor, erau şoferi care blocau de dimineaţa până seara un loc de parcare. Le convenea să facă acest lucru, în condiţiile în care nu erau taxaţi la oră. În noile condiţii, nu credem că vor mai fi şoferi care să-şi lase la nesfârşit maşinile în zonă, pentru că acest lucru îi va costa”, spune Ciumacenco.

Autotaxarea se realizează prin efectuarea următoarelor operaţiuni: se selectează durata timpului de parcare al autovehiculului, se introduc monede sau bancnote până la valoarea sumei ce reprezintă perioada de timp solicitată, achitarea timpului de parcare se va efectua în cinci minute de la oprirea autovehiculului, tichetul sau abonamentul vor fi expuse pe bord în dreptul volanului cu toate datele la vedere pentru control.

Autovehiculele care nu vor avea tichet sau abonament valabile perioadei de staţionare în parcarea cu plată, li se va monta dispozitiv de blocare roţi.

Programul de funcţionare a activităţii de blocare-deblocare roţi se va desfăşura de luni până sâmbătă, între orele 8.00-22.00. Valoarea taxei de deblocare va fi de luni-vineri: 100 lei cu TVA, iar în afara programului este de 150 lei cu TVA. Taxa va putea fi achitată la sediul societăţii Gospodărire Urbană, de la Patinoar, de luni până vineri, de la ora 8.30 la 16.30, iar maşinile vor fi deblocate în maximum 90 de minute de la efectuarea plăţii.

În viitorul apropiat societatea Gospodărire Urbană va mai cumpăra astfel de parcometre. „Din câte ştiu eu există un buget de trei miliarde de lei vechi pentru parcometre. Dacă se va aproba bugetul, vom acoperi tot oraşul”, a mai spus Ciumacenco.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Cele_cinci_parcometre_de_15-000_de_euro_au_fost_montate_in_Galati_0_407959708.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doar fraierii plătesc!

Primele parcometre din Galaţi au fost montate acum mai bine de o săptămână şi sunt funcţionale, însă gălăţenii trebuie să ştie că nu păţesc nimic dacă nu-şi cumpără tichet de parcare de la aceste aparate! Nu încă. Asta deoarece administratorul parcărilor publice din municipiu, societatea edilitară Gospodărire Urbană, nu are cadrul legal pentru a lua măsuri împotriva celor care parchează fără a plăti. „Noi am întocmit Regulamentul de parcare în municipiul Galaţi, iar documentul prezintă în detaliu procedura de blocare a roţilor autoturismelor parcate fără tichet, de plată a taxei de deblocare, de ridicare a autovehiculelor pentru care nu s-a achitare taxa de deblocare şi, respectiv, de plată a taxei de recuperare a maşinii. Regulamentul nu a fost aprobat, însă, de Consiliul Local şi, ca atare, nu poate fi aplicat deocamdată”, a declarat, vineri, directorul tehnic de la Gospodărire Urbană, Neculai Zburlea. Cu alte cuvinte, societatea nu vă poate bloca sau ridica maşina, chiar dacă nu v-aţi procurat tichet de parcare de la parcometrele din Ţiglina 1 sau din Centru.

Minunea nu va dura, însă, foarte mult. „În cazul în care Consiliul Local se va reuni săptămâna viitoare şi va aproba Regulamentul de parcare, documentul ar putea fi aplicat de la 1 februarie”, a spus Zburlea.

Până atunci, sunteţi pe mâna agenţilor de parcare. Nu vă temeţi, însă! „Acolo unde au fost montate parcometre, conducătorii auto sunt îndrumaţi de parcatori spre parcometre, pentru a-şi procura un tichet de parcare”, a explicat directorul tehnic de la Gospodărire Urbană.

http://www.viata-libera.ro/articol-Doar_fraierii_platesc_2.html

Link to comment
Share on other sites

„Acolo unde au fost montate parcometre, conducătorii auto sunt îndrumaţi de parcatori spre parcometre, pentru a-şi procura un tichet de parcare” =))

In mijloacele de transport Transurb va trebui sa fim indrumati de catre o casierita catre aparatele de autotaxare, la bancomate vom fi indrumati de catre un functionar catre un ghiseu al bancii, la primarie in loc de super-extra-defecta informarea electronica interactiva suntem indrumati de un paznic! 8-}

Suntem in Europa? :-?

Link to comment
Share on other sites

Desi am cam fost luat in balon, iata ca nici macar angajatii existenti nu pot fi disponibilizati. DECI SUPRACHELTUIELI. Doar banii pentru partid conteaza. Si o vacanta prin ??? pentru cine a dispus si o prima pentru cine a executat, ilegal dar orbeste(interesat).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Parcare cu ora, când şi când

În urmă cu două săptămâni şi ceva, viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco, anunţa că începând cu 1 februarie, şoferii care vor parca fără să plătească taxa la parcometrele instalate în zonă, vor avea neplăcuta surpriză de a-şi găsi maşinile cu roţile blocate – o bătaie de cap în plus care va costa „doar” 100 de lei.

Ei bine, astăzi este 1 februarie, însă cei care îşi parchează maşinile la A-uri, în Ţiglina I, sau la Modern (unde sunt montate aparatele de taxat parcare cu ora) nu au de ce să îşi facă griji că şi-ar putea găsi maşinile blocate. Şi asta deoarece ar fi trebuit ca în cadrul unei şedinţe a Consiliului Local Galaţi să se fi aprobat un regulament în acest sens. Regulament care nu s-a aprobat în ianuarie!

Asta nu înseamnă că investiţia în valoare totală de 15.000 euro (cinci aparate a câte 3.000 de euro, fără TVA, potrivit viceprimarului) este total nefolosită! Ieri, timp de cinci minute, cât am stat lângă aparat, patru şoferi au venit să plătească taxa de parcare la aparat. Majoritatea nu folosiseră niciodată aparatul, dar am întâlnit şi un şofer familiarizat cu maşinăria. „Ce să spun, ce mai aparat... am pierdut cinci minute căutând să fac rost de mărunţi”, a boscorodit un alt şofer, supărat că aparatul nu ştie să dea rest la cinci lei, pentru o oră de parcare (1,3 lei). „Noi nu mai avem voie să încasăm bani, doar le explicăm şoferilor cum să folosească aparatul. Deocamdată nu se blochează roţile, noi, acum, doar dirijăm maşinile să intre în parcare”, ne-au spus cei doi angajaţi SADP (actuala Gospodărire Urbană) care se aflau acolo.

Din spusele lor, „jumătate din şoferii care parchează aici achită la aparat, jumătate, nu!”. Că aşa este la noi, totul se face pe jumătate; de pildă, se amplasează parcometre, dar nu concomitent cu amenajarea de noi locuri de parcare, sau se taxează parcarea, dar nu se aplică şi sancţiuni în cazul celor care nu respectă acest lucru...

http://www.viata-libera.ro/articol-Parcare_cu_ora_cand_si_cand_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Parcometrele nu funcţionează deoarece CL nu a aprobat tarifele!

Şoferii care îşi parchează maşinile la A-urile din cartierul Ţiglina I sau în Centru, la Modern, nu au de ce să îşi facă griji că şi-ar putea găsi maşinile blocate dacă parchează fără să plătească. Investiţia de 15.000 de euro nu este utilizabilă, deoarece nu există încă un regulament de funcţionare. Acesta nu a fost aprobat şi votat de Consiliul Local (CL) Galaţi. „Din păcate, parcometrele nu funcţionează. Regulamentul lor de funcţionare trebuia aprobat în Consiliul Local, dar până acum nu s-a făcut acest lucru. Probabil că la viitoare şedinţă de CL se va vota", ne-a declarat viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Bani_aruncati_Parcometrele_de_15-000_de_euro_nu_functioneaza_0_425357545.html

Link to comment
Share on other sites

Buna ideea cu parcometrele acestea, dar edilii nostrii ar fi trebuit sa se gandeasca la tarife inainte de a le monta. Am auzit vehiculandu-se un pret de 1,3 lei/ora. Interesant. M-am nimerit in parcare la A-uri exact cand se puneau in functiune. Foarte saritori, domnii abilitati cu punerea in functiune au sarit efectiv pe mine explicandu-mi ca deh, trebuie sa-mi iau bilet, altfel imi gasesc masina cu rotile blocate, 1 leu ora, mi-au si aratat cum sa-l folosesc. A doua zi am aflat de inexistenta acestui HCL, prin care ar urma sa se stabileasca tariful de parcare si modalitatea de taxare. Am auzit vehiculandu-se idea ca taxarea se face la ora. O nebuie, deci daca stai mai multe ore in acea parcare, din ora in ora te deplasezi frumusel la parcometru si platesti, interesant. O idee buna cea cu abonamentul, edilii ar trebui sa se gandeasca si la acest lucru.

Acum, stau si ma intreb, unde se duc banii celor care, ca niste buni cetateni, au utilizat aceste parcometre in lipsa unor norme.

Link to comment
Share on other sites

deci daca stai mai multe ore in acea parcare, din ora in ora te deplasezi frumusel la parcometru si platesti, interesant

Nu neaparat. Nu le-am utilizat pe cele din Galati, dar prin orice alte parti poti selecta durata (2,3, n ore) platind suma corespunzatoare. Durata minima ar trebui sa fie o ora...

Link to comment
Share on other sites

Parcare gratuită în weekend!

Noile reguli referitoare la parcările cu plata fac obiectul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local care este supus dezbaterii publice, ne-a declarat directorul tehnic al Societăţii de Gospodărire Urbană Galaţi, Nicolae Zburlea. Acesta ne-a mai declarat că proiectul va fi supus dezbaterii publice timp de 30 de zile, potrivit legii. Noul regulament ar fi trebuit să intre în vigoare începând cu data de 1 februarie - cel puţin aşa anunţau în luna ianuarie reprezentanţii de frunte ai Primăriei Galaţi, atunci când au prezentat mass-media parcometrele amplasate în zona A-urilor de pe strada Brăilei. Parcometrele cu pricina ar fi urmat să fie folosite de proprietarii maşinilor care doresc să tragă pe dreapta în zona respectivă, aceştia urmând să introducă în aparat o anumită sumă, lucru care le va permite practic staţionarea legală pentru un anumit timp, asta în funcţie de suma plătită. Potrivit proiectului de hotărâre supus dezbaterii publice, parcările cu plată aflate pe domeniul public sunt delimitate prin indicatoare „PARCARE CU PLATÔ, însoţite de adiţionalul inscripţionat cu tariful parcării, orarul de funcţionare şi sistemul de taxare. Proiectul de hotărâre mai prevede faptul că parcările cu plată pot fi utilizate contra cost prin 3 modalităţi, şi anume prin plata tichetului de parcare către operatorul parcărilor cu plată, prin sistemul de autotaxare şi respectiv prin abonamente sau contracte de rezervare. Potrivit proiectului, în parcările cu plată vehiculele trebuie aşezate unul lângă altul, conducătorii lor având obligaţia să respecte şi celelalte reguli pentru staţionare. „Orarul de funcţionare al parcărilor cu plată în municipiul Galaţi este de luni până sâmbătă între orele 8.00 – 20.00. În afara programului stabilit, parcarea este publică, fără plată. În timpul programului parcării cu plată, pentru evenimente deosebite organizate de către Consiliul Local Galaţi, cu o prealabilă notificare a parcărilor solicitate, parcarea este gratuită”, se arată în proiectul de hotărâre de Consiliu Local.

4.000 de locuri de parcare cu plată

Acest număr de locuri îl are în administrare Societatea de Gospodărire Urbană Galaţi, care a achiziţionat 5 parcometre pentru care a plătit 15.000 de euro. Pentru o oră de staţionare şoferii vor trebui să plătească la parcometru 1,3 lei. Şoferii care vor fi prinşi pe picior greşit, adică au parcat fără să achite taxa respectivă, se vor trezi cu roţile maşinilor blocate, iar pentru deblocarea roţilor aceştia vor trebui să achite o anumită taxă.

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/parcare-gratuita-in-weekend-4016.html

Link to comment
Share on other sites

Parcare gratuită în weekend!

si

Orarul de funcţionare al parcărilor cu plată în municipiul Galaţi este de luni până sâmbătă între orele 8.00 – 20.00

Deci gratuit e numai duminica, nici poveste de week-end, nu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.