Jump to content

Strada Unirii se modernizează cu bani europeni


dcp100168

Recommended Posts

Strada Unirii se modernizează cu bani europeni

Aleşii locali au fost de acord, la recenta lor şedinţă, să majoreze contribuţia de la bugetul local al municipiului Galaţi pentru semnarea contractului de finanţare a proiectului „Modernizare Strada Unirii din Galaţi”, în cadrul Programului Operaţional Regional. Iniţial, contribuţia de la CL fusese stabilită la 1.974.739,23 lei, dar majorarea TVA a impus o alocare de 2.235.003,64 lei. Trebuie spus că investiţia presupune reabilitarea sistemului rutier, precum şi înlocuirea sau introducerea de utilităţi publice precum apă şi canalizare.

Strada Unirii din municipiul Galaţi face legătura între arterele principale de circulaţie ale municipiului Galaţi şi reprezintă una dintre alternativele de circulaţie deviată de pe bulevardul George Coşbuc, în caz de necesitate.

În urma finalizării procesului de evaluare a proiectului tehnic aferent cererii de finanţare, valoarea totală a proiectului este de 10.682.617,36 lei (cu TVA) din care 2.062.603,36 lei reprezintă TVA şi 8.620.014,00 (fără TVA) reprezintă cheltuielile eligibile ale proiectului. Finanţarea nerambursabilă de care putem beneficia este de maxim 98 la sută din totalul costurilor eligibile.

http://www.viata-libera.ro/articol-Strada_Unirii_se_modernizeaza__2.html

Link to comment
Share on other sites

Cum vii dinspre Tiglina Spre Centru, la intersectia Brailei cu Bd. Cosbuc faci stanga pe Bd. Cosbuc, mergi inainte pana la intersectia Bd. Cosbuc cu Strada Basarabiei, Faci dreapta pe Str. Basarabia si mai mergi un pic inainte si dai de intersectia cu Strada Unirii. Pe dreapta e Str. libertatii, Pe stanga e Str. Unirii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Strada Unirii nu a fost asfaltată niciodată

Această arteră rutieră nu are canalizare decât pe o cincime din lungimea sa şi nu a fost asfaltată niciodată. Locuitorii din zonă sunt revoltaţi de faptul că autorităţile i-au uitat. Primarul Dumitru Nicolae promite însă că strada va fi modernizată urmând a fi desemnată firma care să realizeze lucrarea.

Situată într-o zonă relativ periferică a oraşului, în care însă traficul rutier este destul de aglomerat, Strada Unirii se prezintă într-un mod care aminteşte de feudalismul timpuriu. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât strada face legătura între arterele principale de circulaţie ale municipiului şi reprezintă una dintre rutele alternative când circulaţia este deviată pe bulevardul George Coşbuc.

Dacă ajungeţi pe această stradă este bine să vă pregătiţi şi fizic şi psihic, căci nu o să vă vină să credeţi că sunteţi în România anului 2011. Strada nu a văzut niciodată asfalt şi nu are conductă de canalizare decât pe o cincime din lungimea sa. Locatatarii plătesc serviciul de canalizare, însă evacuează apele menajere cu ligheanul, iar atunci când plouă, strada se umple cu noroi.

Filip Avasilcăi, în vârstă de 52 de de ani, locuieşte pe strada Unirii, la numărul 95. În 2002, şi-a cumpărat teren şi şi-a construit o casă. În toţi aceşti ani, omul a sperat că autorităţile îi vor canaliza şi asfalta strada. A rămas doar cu speranţa! „Plătesc aproximativ 1.200 de lei/an pentru casă şi teren la Primăria Galaţi, dar degeaba. Nu avem canalizare, iar strada este un dezastru. Sunt racordaţi la ţeava de evacuare a apelor uzate doar locuitorii din porţiunea cuprinsă între străzile Stelei şi Bucovinei. Noi deversăm la hazna. Ne-am săturat. Am înţeles că a câştigat lictaţia o firmă şi că o vor modrrniza. Au trecut zece ani de atunci şi tot nu s-a făcut nimic pe strada noastră", s-a plâns Filip Avasilcăi. Pentru că asfaltul lipseşte cu desăvârşire, oamenii se plâng că-şi strică maşinile. „Am avut mai multe maşini, pe toate le-am distrus din cauza gropilor. Ultima pe care am stricat-o într-o groapă este o Skoda Octavia. Am vândut-o si mi-am cumpărat una care să reziste la gropi", ne-a mai spus bărbatul.

Şi Violeta David, 28 de ani, vecină cu domnul Filip, se plânge de felul cum arată strada pe care locuieşte. „Este un dezastru. Am înţeles că este trecută ca şi asfaltată la Primărie. Străzile adiacente sunt asfaltate, însă strada noastră nu. Probabil că mai durează vreo cinci ani până o vor asfalta. Eu mi-am stricat maşina de vreo trei patru ori. Mai grav este că nu pot sta niciodată cu geamul deschis pentru că tot praful intră în casă", ne-a spus tânăra.

Hăţiş birocratic

De pe site-ul Sistemul de Achizii Publice (SEAP) aflăm că modernizarea străzii Unirii a fost scoasă la licitaţie din 15 martie 2011. Valoarea investiţiei este de 7. 327. 968 lei şi face parte din Programul Operaţional regional (POR). Ciudat este că, nici până la această dată, nu a fost desemnat un câştigător.

În schimb, primarul Galaţiului Dumitru Nicolae susţine că strada Unirii va fi asfaltată şi canalizată din banii pe care îi va contracta municipalitatea de la BRD. Conform HCL 121 din 2011, este vorba de acel împrumut de 61 milioane de lei necesar pentru modernizarea a 48 de străzi din oraş.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strada Unirii va fi modernizată

Reţele de apă şi canalizare noi, refacerea părţii carosabile şi a trotuarelor, amenajarea unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi şi realizarea unei parcări laterale de 19 locuri sunt investiţiile de care va beneficia strada Unirii situată în zona veche a oraşului.

Proiectul de modernizare a străzii Unirii din Galaţi, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, a avut miercuri, la Parcul de Soft, conferinţa inaugurală.

Reabilitarea şi modernizarea străzii cu o lungime de 1.505 de metri era necesară deoarece în zonă locuiesc 650 de gălăţeni şi funcţionează 12 societăţi comerciale şi instituţii publice.

Pe această stradă trec 584.000 de autovehicule anual. Valoarea totală a proiectului se ridică la 10.682.617,36 de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este de 8.447.613,72 de lei. Contribuţia Primăriei este de 172.400,28 de lei. Implementarea proiectului va dura 24 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2.543.480 de euro pentru modernizarea străzii Unirii

Această arteră rutieră nu are canalizare decât pe o cincime din lungimea sa şi nu a fost asfaltată niciodată. Proiectul de modernizare a străzii este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 şi are o valoare de 10.682.617,36 de lei. Implementarea proiectului va dura 24 de luni.

Strada Unirii va beneficia de reţele de apă şi canalizare, refacerea părţii carosabile şi a trotuarelor, amenajarea unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi şi realizarea unei parcări laterale de 19 locuri.

„Reabilitarea şi modernizarea străzii cu o lungime de 1.505 de metri era necesară deoarece în zonă locuiesc 650 de gălăţeni, funcţionează 12 societăţi comerciale şi instituţii publice. În plus, pe această stradă trec peste 580.000 de autovehicule anual”, se precizează în expunerea de motive.

Conform proiectului, valoarea totală se ridică la 10.682.617,36 de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este de 8.447.613,72 de lei. Contribuţia Primăriei este de 172.400,28 de lei.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Investiţie neîncepută, intrată în prelungiri. Strada Unirii - o sută de ani fără asfalt

* Din 2009 încoace se vorbeşte, se promite şi se proiectează "Modernizarea străzii Unirii", finanţată din bani europeni * Demararea lucrărilor, evaluate la peste 10 milioane de lei, întârzie şi există riscul pierderii finanţării prin programul Regio

„Bun venit în cătunul nostru!” - aşa ar putea scrie la intrarea pe strada Unirii. Dacă faci abstracţie de casele ridicate de oamenii gospodari ori de viluţele cochete care mărginesc drumul ici-colo desfundat, peticit cu pietriş ori pe alocuri pavat cu piatră cubică, ai putea să juri că eşti prin vreun cătun uitat de Dumnezeu, nu în municipiul Galaţi. Dacă mai punem la socoteală faptul că strada este doar parţial canalizată şi că nu ştie ce-i acela asfalt, am putea-o transforma în obiectiv turistic pentru cei care vor să experimenteze condiţiile din Evul Mediu. Culmea ironiei este că în august 2009, într-o şedinţă de îndată, aleşii locali şi-au dat votul pentru modernizarea acestei artere, şi nu oricum, ci pe fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013. Partea proastă este că licitaţia contestată, anulată, repetată, contestată şi, mai nou, ajunsă în instanţă face ca demararea lucrărilor să întârzie şi pune în pericol banii europeni.

A fost odată…

Chiar autorităţile recunosc, în proiectul de modernizare întocmit, că strada Unirii are o vechime de aproape o sută de ani. Artera, cu o lungime de 1.512,61 metri liniari, delimitată în şase tronsoane de străzi secundare cu care se intersectează, reprezintă o alternativă la traficul aglomerat de pe Bd. George Cosbuc, numărul autovehiculelor care o străbat fiind în creştere - aproximativ 584.000 pe an. În zonă locuiesc 650 de gălăţeni şi funcţionează 12 societăţi comerciale şi instituţii publice.

Investiţia votată de aleşi în 2009 prevedea reabilitarea şi modernizarea carosabilului, trotuare, spaţii verzi şi construirea unui sistem de canalizare, pentru că acolo nu erau decât nişte cămine de canalizare, fără să fie realizat un sistem colector şi, de asemenea, reabilitarea instalaţiilor de apă cuprinse în corpul drumului.

În martie 2011, fostul primar Dumitru Nicolae anunţa că strada Unirii va intra în rândul lumii civilizate, fiind cuprinsă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. În mai, când pe stradă au sosit echipe ale firmei Vega, gălăţenilor din zonă mai că le-a sărit inima din piept de bucurie… Dar le-a trecut repede, când s-au prins că muncitorii n-au venit decât să niveleze pietrele existente deja pe stradă, nici vorbă de lucrări de canalizare. În septembrie 2011, la Parcul de Soft a avut loc conferinţa inaugurală a investiţiei, anunţându-se în cadru festiv că acolo se vor face reţele de apă şi canalizare noi, refacerea părţii carosabile şi a trotuarelor, amenajarea unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi şi realizarea unei parcări laterale de 19 locuri. În urma finalizării procesului de evaluare a proiectului tehnic aferent cererii de finanţare, valoarea totală a proiectului a fost stabilită la 10.682.617,36 lei (cu TVA) din care 8.620.014,00 (fără TVA) reprezintă cheltuielile eligibile ale proiectului. Iniţial, contribuţia de la CL fusese stabilită la 1.974.739,23 de lei, dar majorarea TVA a impus o alocare de 2.235.003,64 de lei de la bugetul local, pentru implementarea investiţiei.

Licitaţie, punct şi de la capăt

În 2011, investiţia (lucrări de drumuri cu asfalt, conducte de alimentare şi canalizare, lucrări de construcţii, de fundaţie şi de îmbrăcare a autostrăzilor şi a drumurilor) a fost scoasă la licitaţie, valoarea lucrărilor fiind estimată la 7.327.968 de lei, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Nu mai puţin de 13 firme au intrat în luptă pentru ca, în aprilie 2012, Primăria să declare câştigătoare firma SC Litoral Construct SA Constanţa, cu o ofertă de 4.235.000 fără TVA. Imediat, Vega ’93 şi SC Euro-P.E.C. SA au contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prima, pe motiv că oferta declarată câştigătoare ar fi fost subevaluată, a doua pentru că oferta sa mult mai mică - 3.935.241 de lei - a fost respinsă fără temei. CNSC a admis contestaţia firmei Vega, a respins cererea Euro-P.E.C şi a obligat Primăria să reia procedura de atribuire de la etapa verificărilor ofertelor. Primăria o ia de la capăt şi în iulie 2012 o declară câştigătoare pe Vega. Litoral Construct contestă rezultatul, dar CNSC respinge contestaţia, motiv pentru care reclamaţia ajunge în instanţă. În vreme ce procesul de la Curtea de Apel îşi urmează cursul, a fost publicat anunţul de atribuire a lucrării de modernizare a străzii Unirii firmei Vega '93 SRL cu o valoare totală finală a contractului de 5.300.000 de lei.

În prelungiri…

Problema cât se poate de limpede este că meciul se va prelungi şi începerea lucrărilor va întârzia. Dacă punem la socoteală şi faptul că durata de realizare a investiţiei este de 18 luni începând de la data adjudecării contractului şi că 2013 bate la uşă, există riscul ca banii europeni să fie pierduţi. Directorul Direcţiei de Programe Europene din cadrul Primăriei Galaţi, ing. Costel Hanţă, ne-a asigurat că se lucrează deja la un act adiţional de prelungire a implementării proiectului, astfel încât să fie preîntâmpinată o astfel de situaţie. Dar ce vină au oamenii de pe strada Unirii de trebuie să treacă prin astfel de peripeţii?

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Strada Unirii a fost modernizată

Municipalitatea, în frunte cu primarul Marius Stan, a închis, ieri, proiectul „Modernizare strada Unirii”, lucrările fiind finalizate. Strada Unirii, cu o lungime de 1.512,61 metri liniari, a beneficiat în urma proiectului, votat încă din 2009, în Consiliul Local, de reabilitarea şi modernizarea carosabilului, trotuare, spaţii verzi şi construirea unui sistem de canalizare. Pe artera respectivă există 209 proprietăţi.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, ne-a explicat că, faţă de proiectul iniţial, municipalitatea a convenit cu Vega ‘93, constructorul lucrării, să adauge şi câteva locuri de parcare, pentru că permitea spaţiul. Pe de altă parte, pentru că strada se îngustează, la un moment dat, pe porţiunea Zefirului - Lozoveni circulaţia se efectuează pe un singur sens.

Valoarea totală a proiectului este de 10.682.617 lei, din care 6,9 milioane reprezintă contribuţia Uniunii Europene, 1,5 milioane contribuţia Guvernului şi 2,2 milioane contribuţia Primăriei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.