Jump to content

Sfaturi (tehnice) utile


catilina22003
 Share

Recommended Posts

Deschid acest nou topic deoarece mi-ar prinde bine sfaturile voastre in materie de tehnica masini. Discutia inceputa in alt topic o putem continua aici.

Sunt femeie (nu mai nominalizez si culoarea parului), si cum se intampla si in majoritatea celorlalte cazuri feminine, cunostintele mele tehnice sunt.. doar o privire sagalnica ;;)

Ma intereseaza ce trebuie sa stiu/sa fac pentru a avea si pastra masinuta mea in perfecta stare de functionare. Ce sa am in vedere, ce sa fac, ce nu, ce sa cumpar, cand si cum etc.

caut pe goole sa aflu ce ulei de motor e cel mai bun pentru masina mea. da, o cheama Penelopa.

Link to comment
Share on other sites

Tu, cu siguranță nu o să-l schimbi deși cu o cheie se scoate foarte ușor, sau cu o șurubelniță(o bagi în filtru și desfiletezi). Ideea e că, așa cum a spus și Relu, la fiecare schimb de ulei se schimbă și filtrul. Eu personal îl schimb și pe cel de aer și pe cel de benzină. Acum vezi și tu cum a fost schimbat.. dar pentru că mașina nu este nouă și abia ai luat-o, recomandat este să-i schimbi tu consumabilele să fii sigură.

Link to comment
Share on other sites

În același timp mergi la bracaj, echilibrat, verifică plăcuțe, lichid frână, lichid servo, antigel, vezi dacă ai freon, apa să nu urce peste 80 de grade.. apa e puțin probabil să urce la 80 de grade iarna dar verifică totuși, filtrul de particule și polen..

Link to comment
Share on other sites

scuze că o dau în off-topic: Oana, mergi la un service și verifică și distribuția ... să-și dea cu părerea cei de acolo dacă trebuie schimbată și cureaua de distribuție ... dai cincizeci-o sută la mecanic, pentru oboseală, dar mai bine așa decât să ți se rupă sau să sară de la punct când ți-e lumea mai dragă, că nu mai pleci de acolo decât tractată ...

iar când or vedea ăia de la atelier că s-a întâlnit supapa cu pistonul... pregătește-te pentru o notă de plată grasă #-O

Link to comment
Share on other sites

Mikka mi-a dat o idee excelenta cu dresurile alea, par exemple.

Andrei, promit sa cumpar si filtru:)

In ceea ce priveste turatiile, la cat e cel mai bine sa schimb vitezele? (la logan schimbam pe la 3000+, cand imi aduceam aminte printre franturi de muzica daca la maxim). Acum cu opelul nu ma mai lasa inima. undeva la 2000 si putin de tot deja folosesc treapta superioara. Am auzit ca daca nu o turezi motorul rezista in timp mai mult, consumul si el evident mai mic. Alte persoane din contra, ca trebuie turat motorul - asa se curata cica, deci viata mai lunga..

Eu nu mai inteleg nimic, inca:)

Edited by dcp100168
Link to comment
Share on other sites

Nu este nicio regulă majoră cu turația motorului. Trebuie să simți motorul și atât. Dacă ai nevoie de un sprint te poți duce până în 3000 la diesel.. în rest cam la 2200-2500 maxim. Avantajul la diesel este că ai puterea maximă a motorului (cuplu) la turație mai joasă decât la benzină. Dacă turezi motorul frecvent nu faci decât să-l uzezi mai repede și ai să constați pe la vreo 200.000 de km că trebuie segmentat, adică alt motor. Motorul îl turezi mai tare atunci când bagi pe lângă motorină un aditiv de curățare a injectoarelor, recomandat la fiecare 5000 km.

Acum, iarna ar fi recomandat la diesel să nu dai la automat din prima, ci să lași becul să se stingă ( becul de la bujie ) și apoi dai la automat. Uleiul de motorină este ceva mai grosuț și pornirea e ceva mai greoaie. După ce pornești motorul, lasă-l 3-4-5 minute să se încălzească și apoi pleci.

Săracul Logan.. nu i-au sărit pistoanele prin capotă?

Link to comment
Share on other sites

La cumpararea masinii nu ti-a dat si un carnet de service? Acolo ar trebui sa gasesti toate datele cand s-au facut reviziile, ce s-a schimbat... etc... Mai mult, banuiesc ca ai fost cu cineva, un barbat care se pricepe la masini.

Nu neglija problema cu transmisia.

Cel mai bine este sa te duci intr-un service pentru verificare.

Oricum, atunci cand iti cumperi o masina sh parerea mea este ca trebuie schimbate consumabilele.

Iti doresc sa te bucuri de ea si sa n-ai evenimente (neplacute)..

Link to comment
Share on other sites

Partea cu distribuția neschimbată la 100.000 de km pe mine mă cam lasă rece. După 80.000-90.000 cred că orice mașină dă semne că trebuie schimbată distribuția, asta dacă mașina întradevăr are kilometrii reali, căci dacă e adusă din Jermania e posibil să aibe minim 200.000.

Link to comment
Share on other sites

cureaua mea de distributie e garantata 250.000 km. din cate stiu la opel astra, cureaua de distributie se schimba la 150.000 km. intervalele astea sunt valabile numai cand masina mai este in garantie. daca a expirat garantia, andrei are dreptate, la 80-90k trebuie schimbata cureaua.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor, sunteti formidabili! Cred ca deja a-ti ametit-o / ametit dupa doar o mica intrebare. Hai sa o luam incet. BOSOROGESTE. Exista situ-ri de marci. Acolo se pun multe intrebari. Si mai multi i-si dau cu parerea. Daca vrei sa ai o masina care sa consume cat mai putin in timp, sunt multe de respectat. Trebuie schimbat filtrul de ulei pentru ca este imbacsit nu numai cu ulei uzat ci si cu diverse resturi de metale din frecare.

Link to comment
Share on other sites

Corect, am vazut multe forumuri cu pareri despre masini. Dar m-am gandit, de ce sa activez acolo, cand prietenii mei sunt aici? Si uite ca primesc informatii utile :)

Mai ales de la Mikka. Ca norocu' ca mi-e drag, ca altfel ii puneam dresurile alea in cap.

Saptamana viitoare o duc la un control. Sa vad cum stau cu distributia.

Da, cand mi-am cumparat-o, am fost si cu un amic de al meu ce are un service aici in Arad. Normal, nu a avut cum sa o puna acolo pe rampa (am fost la Timisoara sa o vad), dar dupa ce a umblat si s-a uitat putin la ea, mi-a zis ca e ok (raportat pret/calitate si prestari:) ).

Apropos de distributie. O data a trebuit sa ma duc cu un logan al firmei pana in locul x. Frate... la fiecare curba scotea un sunet tare ciudat si ascutit. Mi s-a spus ca e de la coloana de distributie si ca trebuie schimbata (daca am retinut bine ca ea era cauza). Si atunci ma gandesc, pai pana sa ajung sa-mi 'fluiere' masina, oare nu-s in siguranta cu distributia ei cu tot?:)

Edited by catilina22003
Link to comment
Share on other sites

Acum, iarna ar fi recomandat la diesel să nu dai la automat din prima, ci să lași becul să se stingă ( becul de la bujie ) și apoi dai la automat. Uleiul de motorină este ceva mai grosuț și pornirea e ceva mai greoaie. După ce pornești motorul, lasă-l 3-4-5 minute să se încălzească și apoi pleci.

Săracul Logan.. nu i-au sărit pistoanele prin capotă?

Exact asa mi-a recomadat si tipul ce mi-a vandut masina. Sa las sa se stinga cele 2 beculete galbene, si apoi sa o pornesc. De incalzit, nu l-am lasat niciodata. De fiecare data am pornit si am plecat, dar e bine de retinut.

Loganul? E cea mai buna martoaga, parerea mea:) Astealalte sunt mofturoase, cer intretinere delicata, comportament pe masura etc:)

Link to comment
Share on other sites

Ți-am explicat, la diesel uleiul este ceva mai grosuț și dacă nu e încălzit cât de cât, ungerea nu are loc cum trebuie.

La cutiile hidramate am observat același lucru. Dacă nu este încălzit motorul la cel puțin 30-40 de grade, schimbă destul de greu.. undeva pe la 3000 rot/min în loc de 2000 cât ar trebui pe modul economic. Iar la un benzinar de 3000cmc, contează orice la consum.

Link to comment
Share on other sites

Extraordinar subiect. Cred ca ar trebui deschis un capitol cu aceasta tema. Pentru ca poate fi extins si la toate celelalte nazbatii din viata noastra. Masini de spalat, instalatii electrice, televizoare, telefoane mobile, fiare de calcat, zidarii, haine, incaltaminte si mai stiu eu ce or mai fi. Indiferent de obiect, acesta are o temperatura de lucru in regim. Asa ca trebuie sa avem grija de asta. Daca a-si avea mai multe date, din experienta mea, a-si putea sa spun mai multe. Ca sa nu le dam bani alora "specialisti".

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu, la un Logan Van, am calandrul strâmb. La service mi-au spus să-l schimb pe Casco pentru că este foarte scump. În mers, se mișcă volanul și mașina face balans.. ca și cum o împinge cineva din lateral. Calandrul s-a strâmbat acum vreo 3 ani când un fost angajat a sărit cu el de pe un pod. Până acum 2 luni a mers perfect mașina. Ce implică schimbarea sau repararea acestuia?

Link to comment
Share on other sites

Un mic sfat: dieselul se incalzeste in sarcina , drept urmare , dupa maxim 30 sec. de la pornirea motorului se poate pleca cu masina deoarece ”ruperea”uleiului s-a efectuat. Daca e frig afara , poate sta la ralanti cu ea si o ora ca tot nu creste temperatura apei. Schimbarea treptelor de viteza se recomanda la 2500 rot/min pana ajunge apa la 90 grade si apoi la 2800-3000 rot/min. Inferior (retrogradarea) se recomanda la 1500 rot/min pentru a se evita subturarea.

Edited by ady
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.