Jump to content

Sfaturi (tehnice) utile


catilina22003

Recommended Posts

Thx, guys.

pana acum de exemplu nu am urmarit incalzirea apei. Nici nu stiam de ce as urmari-o:) Dar sincera sa fiu, sunt fooarte multi termeni cu care inca nu sunt familiarizata (ma refer la forumul postat de taxon). Se vorbea acolo la un moment dat, de motoare turbo. Acum imi aduc aminte, ca tipul de la care am luat masina, nu stiu ce a inceput sa imi povesteasca, spunand ceva de genul "la 2500 de rotatii, intra turbo-ul in functiune". But what does it mean? Care e diferenta motorului turbo? Eu de ce am turbo?:) ca nu vad nimic distinctiv fata de un motor normal, nici butonase nici nimic:)

Ma mai intereseaza: ce inseamna 'sa tii masina in cuplu'? si cum stiu eu la ce turatie am masina in cuplu?

Edited by catilina22003
Link to comment
Share on other sites

Este destul de simplu. Cand vrei sa depasesti, accelerezi. Sigur depasesti turatia aia. Si te ajuta. Cred ca niste plimbari pe forumile de auto te pot ajuta. Daca ai primit masina cadou, nu prea merita sa te stesezi. Daca te doare ca ai visat o vreme si ai o dihanie, incet, incet, te uiti la toate. Cu timpul, vei intelege multe. Ce nu intelegi la un moment dat, mai mergi si, cu timpul, vei intelege de ce noi vorbim, uneori, cam alambricat. Asa am invatat-o si pe fiica-mea. Din aproape in aproape. Nu cred ca va mai dura mult si va merge, ca si mine, pe doua roti, daca este cazul. Astazi a invatat cum se merge prin derapare. Doar ca a vazut cum fac eu. Cu timpul, poate reusesc sa o invat pe masina ei.

Edited by bosorogu'
Link to comment
Share on other sites

Eu iti spun un punct de vedere mai putin tehnic... Depinde daca vrei sa inveti totul despre masina, ca un garajist, sau sa nu iti bati capul cu asta prea mult.

Parerea mea: la o masina luata la mina a doua, primul lucru trebuie suita pe rampa si pusa pe calculator... Puricata in amanunt, apoi schimbat ce e de schimbat.

Zici ca ai facut asta deja la un service de incredere din Arad.

Apoi, sa respecti cu strictete intervalul kilometric de 10.000 la care este recomandata revizia tehnica la Diesel. Si sa faci aceasta revizie la un service autorizat Opel sau, daca ai incredere, la acelasi service din Arad.

De fiecare data cind auzi un sunet sau sesizezi un comportament neobisnuit, sa te prezinti cu masina in service.

In rest, nu stiu daca este cazul sa iti bati capul cu mai mult decit nivelul de apa din spalator si cel de carburant din rezervor.A! si alimenteaza numai cu carburant de calitate buna.

Referitor la regimul de pornire si turare, ti-au spus cu lux de amanunte Andrei si Taxon.

Mai mult decit orice, atentie cit esti la volan, cretinii sint multi si se inmultesc pe zi ce trece.

Link to comment
Share on other sites

@kat, multumesc pentru grija:)

Masina da, am verificat-o, urcata pe rampa, tester etc. In momentul de fata se afla in stare buna de functionare. Pe mine chiar ma intereseaza sa stiu cat mai multe. Vreau sa am grija de ea, sa ma bucur si sa o folosesc. E un bun al meu, astfel ca il pretuiesc:) Nu vreau sa fiu genul care nu stie nici macar unde se pune solutia de parbriz:P Recunosc ca ma intereseaza motoarele (mai ales cele diesel - de exemplu zgomotul lor absolut irezistibil:) ), bujiile si caii putere:)

@ bosorogu , masina nu e primita cadou. Eu am cumparat-o, asa ca se explica grija manifestata:). Am retinut partea cu deraparea. Bravos. De se iveste momentul, may I be your student too?

:)

Edited by catilina22003
Link to comment
Share on other sites

Atunci va va durea orice zgarietura, sunet dubios sau mai stiu eu ce. Cum suna la curbe, cum suna la franare, la plecare. Sunt multe definitii tehnice. Practic, masina este de genul feminin. Adica, ca o femeie. Cum o ingrijejti, asa o ai. Pe masura ce ve-ti constata unele probleme, suntem aici. Doar daca vreti mai bine, stim si acolo ce am patit si ce am facut.

Link to comment
Share on other sites

Turbo este turbina sau turbosuflanta. Daca o ai tocmai de aceea este indicat sa urmaresti temperatura motorului pentru ca nu este indicat sa turezi masina fortat cand motorul este rece (sub 90 grade), deoarece se deterioreaza turbina(se pot rupe paletii sau indoi axul) care de regula costa cateva sute de euro , de ex la o skoda octavia ca a mea costa 450-500 euro doar piesa.O alta recomandare specifica motoarelor cu turbina este ca , dupa un drum mai lung(cateva sute de km) sau in cazurile in care ai tras mai tare de masina , chiar si pe distante scurte, inainte de a opri motorul sa il lasi la relanti 3-5 minute, pentru ca astfel racirea turbinei se face treptat si nu brusc ca in momentul in care opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie.

Sa tii masina in cuplu inseamna sa o mentii in plaja de turatii in care atinge cuplu maxim, asta diferind in functie de caracteristicile fiecarui motor in parte si o gasesti in cartea tehnica a masinii.

Edited by ady
Link to comment
Share on other sites

Am o problema cu masina! :)

Am dus-o la service sa-mi schimbe filtrele: ulei, motorina, polen etc.

De cand am adus-o din service, imi ingheata parbrizul si pe interior, fapt ce nu se intampla inainte. Si sincer nu stiu care ar putea fi cauza. Ori e simpla coincidenta cu dusul ei la service, ori acolo s-a intamplat ceva? Ma rog, nu mai conteaza, dar cert e ca nu stiu care e motivul, si mai ales nu stiu cum sa scap de aceasta problema!

Help?

Link to comment
Share on other sites

Nu numai covorasele. Pe zapada nu poti intra in masina fara zapada. Se topeste. Cand este la soare, deschideti usile sau geamurile, asteptati cat timp puteti. Cand plecati, deschideti un pic geamurile. Cand ajungeti, la fel. Daca aveti covorase, carpe, hartii umezite, luati-le, aruncati-le sau uscati-le. Exista si solutii de tratare a geamurilor. Dar alea costa.

Link to comment
Share on other sites

La mine se intampla numai cand apas pe botonul ala de Recycling...deci, sigur e de la umezeala din interior...In cartea tehnica zice ceva de instalatia de dezumidificare...neeeee....nu e asa eficienta. Are cica un dispozitiv care colecteaza vaporii de apa din interior si ii varsa pe strada...Daca la tine si la mine si probabil la altii e aceeasi problema, e clar ca e ceva najpa in sistem ;) O fi eficient numai cand sunt filtrele infundate, ca se amesteca vaporii de apa cu praful si nu se mai intorc in masina, si eu am patit la fel, cu filtrele noi :d Acum, cand apare problema la tine, in regim normal, sau in regimul de Recycling?

Edited by AdiTZA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.