Jump to content

Evaluarea naţională 2011 la Galaţi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Evaluarea Naţională 2011

Elevii de clasele a VIII-a pot începe antrenamentul pentru examenele la matematică şi la română, care-i aşteaptă la sfârşitul anului şcolar. La sfârşitul săptămânii trecute, Ministerul Educaţiei a publicat pe internet, la adresa www.subiecte2010.edu.ro, modelele de subiecte şi baremele aferente pentru Evaluarea Naţională.

Structura subiectului, atât la testarea de limba şi literatura română, cât şi la cea de matematică, nu diferă faţă de anul trecut. Elevii vor trebuie să demonstreze, timp de două ore, că au învăţat temeinic la cele două discipline, pe parcursul gimnaziului.

Examenele, în luna iunie

Anul viitor, testările la română şi la matematică vor fi susţinute la sfârşitul clasei a VIII-a, doar de cei care au absolvit gimnaziul. Pe 20 iunie va avea loc proba la limba şi literatura română, iar pe 22 iunie cea la matematică. De asemenea, anul viitor, lucrările candidaţilor dintr-o şcoală vor fi corectate de profesori de la alte instituţii de învăţământ. Examenul va fi supravegheat însă tot de asistenţi din şcoală.

http://www.viata-libera.ro/articol-Modele_de_subiecte_pentru_Evaluarea_Nationala_pe_internet_2.html

VEZI AICI Modelul de subiect pentru Limba şi literatura română

VEZI AICI Modelul de subiect pentru Matematică

Link to comment
Share on other sites

Profesorii de liceu despre subiectele pentru Evaluarea naţională

Abia propuse elevilor modelele de subiecte pentru examenele viitoare nu suntmai dificile decât precedentele. Profesorii de Limba română, Matematică şi Istorie cred că elevii pot obţine uşor note între 7.00 şi 7.50

Pentru Limba română modelele de subiecte de la Evaluarea naţională au fost „croite" pe o structură pe care elevii o cunoşteau de anul trecut: două texte, unul literar, cu cerinţe specifice de înţelegere a textului, altul nonliterar, cu cerinţe de gramatică, la care se adaugă două compuneri: prima - de exprimare a opiniei, a doua - imaginativă. „Din punctul meu de vedere subiectele sunt de dificultate medie, în sensul că un copil care frecventează şcoala este capabil să obţină minimum nota 7.00. În cazul în care este şi obişnuit să-şi scrie temele, poate obţine chiar notă mai mare", spune Nicoleta Crânganu, inspector de Limba română.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Vezi-profesorii-subiectele-Bac-Evaluarea_0_365363515.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evaluarea naţională 2011 la Galaţi

Spre deosebire de anul trecut, când evaluarea naţională începea pe la jumătatea lunii mai şi se termina în ultimele zile ale lui iunie, anul acesta, concursul va dura mult mai puţin: doar 17 zile.

Imediat după ce absolvenţii de clasa a opta vor termina cursurile (10 iunie 2011), secretariatele şcolilor vor începe înscrierile pentru Evaluarea Naţională. Pe 20 iunie, este programată proba scrisă la Limba şi literatura română.

Dacă vor fi înscrişi pentru proba la limba maternă, aceştia vor intra în examen pe 21 iunie. A doua zi, pe 22 iunie, candidaţii vor susţine proba scrisă la Matematică.

Evaluarea din acest an va fi a doua, după cea de anul trecut, în care nu se va mai da probă scrisă la istorie sau geografie. "Probabil că au considerat că elevii au suficiente noţiuni din aceste două materii şi nu mai este nevoie să le testăm la finalul gimnaziului", a remarcat ironic un profesor de istorie.

Rezultatele concursului de evaluare naţională vor fi afişate pe 24 iunie, până la ora 14.00, astfel încât între orele 14.00-18.00 să se poată depune contestaţiile.

Pe 25 şi 26 iunie, comisiile de corectare au timp pentru rezolvarea contestaţiilor, iar pe 27 iunie vor fi afişate rezultatele finale.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Testele naţionale 2011 la Galaţi

Şcoli generale cu promovabilitate zero la simularea la matematică!

Rezultatele, fie ele şi parţiale, de la simularea la matematică i-au pus pe gânduri pe cei de la Inspectoratul Şcolar Judeţean. Gimnaziştii au demonstrat că ar cam trebui să se aşeze cu burta pe carte cât nu e încă prea târziu.

„Sunt unităţi de gimnaziu unde niciun elev nu a obţinut notă de trecere, promovabilitatea fiind zero, în special în mediul rural: Şcoala Nr. 3 Iveşti, Şcoala Toflea, Şcoala Rediu, Şcoala din Smulţi şi Şcoala Nr. 2 Movileni. De asemenea, mai sunt şi unităţi unde doar un singur elev a obţinut notă de trecere: Şcoala Poiana, Şcoala din Cosmeşti, Şcoala din Suhurlui, dar şi Şcoala Nr. 15 din Galaţi”, ne spune inspectoarea de matematică, Viorica Bujor.

La polul opus se află gimnaziştii de la Liceul „Spiru Haret” din Tecuci, unde promovabilitatea a fost de 100 la sută: „Nu au venit şi rezultatele de la CNVA până acum, dar la «Spiru Haret» avem numai note peste 7.00 şi doi elevi cu 10.00. Avem şi Şcoala din Negrileşti unde s-a atins un procent destul de mare – 87 la sută”, a mai adăugat inspectoarea de matematică.

„Voi elabora o situaţie exactă, când rezultatele vor fi complete şi acolo unde se impun măsuri vom propune un sistem de îmbunătăţire a cunoştinţelor elevilor, pentru ca la examenele naţionale să ne prezentăm mai bine”, a adăugat Viorica Bujor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Scoli_generale_cu_promovabilitate_zero__2.html

Link to comment
Share on other sites

Jale la simularea de la matematică: promovabilitate de 30 la sută

Dintre cele 90 de gimnazii care au transmis rezultatele la simularea la evaluarea naţională la matematică, 10 (în special din mediul rural) au declarat că nu au niciun elev promovat. Alte 6 unităţi au atins o promovabilitate între 1 – 4 la sută, iar 16 s-au situat între 5 şi 14 la sută. Pentru 24 de şcoli gimnaziale, procentajul a fost între 15-29 la sută. 27 de şcoli s-au situat pe treapta de promovabilitate 15-29 la sută, iar 12 au obţinut între 30 şi 49 la sută. Doar 19 şcoli gimnaziale se pot lăuda că au peste 50 la sută dintre elevi promovaţi.

„Mai sunt 2-3 şcoli care nu au trimis nici acum rezultatele la simulare, dar nu cred că vom trece de pragul de 30 la sută la promovabilitate”, susţine inspectoarea de matematică Viorica Bujor.

Nici liceenii nu stau mai bine, numai 35 la sută dintre ei obţinând notă de trecere la simularea probei de matematică din cadrul bacalaureatului. „Avem un singur liceu cu promovabilitate zero – Grupul Şcolar «Ov. Caledoniu». Trei unităţi au între 1 şi 4 la sută promovabilitate, iar 9 se situează pe treapta 5-14 la sută. Patru au obţinut procente între 15 şi 49 la sută. De promovabilitate peste 50 la sută se bucură doar 7 licee”, a mai precizat inspectoarea.

http://www.viata-libera.ro/articol-Jale_la_simularea_la_matematica_promovabilitate_de_30_la_suta_2.html

Link to comment
Share on other sites

Peste 77 la sută promovabilitate la simulare de la română

După rezultatele dezastruoase obţinute la simularea la matematică, elevii de clasa a VIII-a au demonstrat că se pot încadra şi în limitele normalului, obţinând procente de promovabilitate destul de bune la proba de limba şi literatura română. Viitorii absolvenţi de gimnaziu au reuşit să obţină un procent de 77,54 la sută promovabilitate.

„Peste 400 de elevi de la gimnaziu au obţinut note între 9 şi 10. Avem şi destul de multe unităţi cu promovabilitate de 100 la sută: Colegiul «C. Negri», «Cuza», Şcoala Nr. 4 Tecuci, cele două licee din Tecuci - «Hogaş» şi «Haret», şcolile din Smârdan, Pleşa, Folteşti, Cârlomăneşti, dar şi Şcoala Nr. 44, unde cei patru gimnazişti de după gratii au obţinut medie de trecere. Diferenţa e că la Şcoala Nr. 44 şi la Cârlomăneşti numărul elevilor este foarte mic. De exemplu Şcoala Nr. 12 a avut 154 de elevi şi 87,36 la sută promovabilitate. Aici mi se pare că procentul e mai aproape de adevăr, iar promovabilitatea este foarte bună, raportat la numărul participanţilor”, a declarat inspectoarea de limba română, Nicoleta Crînganu.

Aceasta a mai precizat că există şi unităţi care au obţinut un procent foarte mic: Şcoala Nr. 3 din Iveşti - 18,18 la sută, Şcoala din Toflea - 27,27 la sută şi Şcoala din Jorăşti - 34 la sută.

http://www.viata-libera.ro/articol-Mai_buni_la_romana_peste_66_la_suta_promovabilitate_la_simulare_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evaluări naţionale pentru elevii clasei a VIII-a

10 iunie 2011: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

13-15 iunie 2011: Înscrierea la Evaluarea Naţională

20 iunie 2011: Limba şi literatura română - proba scrisă

21 iunie 2011: Limba şi literatura maternă - proba scrisă

22 iunie 2011: Matematică - proba scrisă

24 iunie 2011 Afişarea rezultatelor (până la ora 14)

24 iunie 2011: Depunerea contestaţiilor (orele 14.00-18.00)

25-26 iunie 2011: Rezolvarea contestaţiilor

27 iunie 2011: Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La evaluare, profesorii vor fi plătiţi suplimentar

Ministerul Educaţiei lasă să se înţeleagă faptul că le va face anul acesta o favoare cadrelor didactice care participă la organizarea bacalaureatului, a evaluării la clasa a VIII-a şi a admiterii şi le va da totuşi ceva bani în plus.

Astfel membrii din comisia de evaluare naţională vor primi 150 de lei pe zi, iar un asistent 20 de lei pe zi. Preşedintele comisiei zonale de evaluare şi preşedintele de la contestaţii vor fi plătiţi cu 400 de lei pentru centre cu până în 1.000 de elevi şi 425 pentru cele cu peste 1.000 de candidaţi. Aceştia vor primi cu 200 de lei mai puţin decât anul trecut. Vicepreşedinţii vor primi 225 de lei (cu 100 de lei mai puţin decât anul trecut), iar secretarii şi membrii comisiilor zonale – 200 de lei. Profesorul evaluator va primi 3 lei pe fiecare lucrare corectată. Tot la evaluare, persoana responsabilă cu activitatea de comunicare virtuală la nivelul ISJ, persoana de contact din unitatea de învăţământ sau din centrul de comunicare va primi 275 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Elevii claselor a VIII-a încheie cursurile gimnaziale vineri. Pe 20 iunie încep examenele

Elevii claselor a VIII-a încheie cursurile gimnaziale vineri, iar zece zile mai târziu, adică în 20 iunie, începe evaluarea naţională, potrivit calendarului de organizare şi desfăşurare a examenului.

Calendarul de desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011 arată că 10 iunie este ultima zi de şcoală pentru clasa a VIII-a.

În perioada 13-15 iunie este prevăzută înscrierea la Evaluarea Naţională care începe în 20 iunie. Examenul conţine numai probe scrise, două pentru elevii claselor cu predare în limba română şi trei pentru cei care provin din unităţile cu predare în limba maternă. Potrivit calandarului de examen, în 20 iunie are loc proba la Limba şi literatura româna, în 21 iunie la Limba şi literatura maternă, iar în 22 iunie la Matematică.

În 24 iunie vor fi afişate rezultatelor (pâna la ora 14.00) şi tot în aceeaşi zi, în intervalul orar 14.00 - 18.00, vor fi depuse contestaţiile. Rezolvarea contestaţiilor are loc în perioada 25 - 26 iunie, iar în 27 iunie vor fi afişate rezultatele finale.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Peste 220.000 de elevi din clasele a VIII-a susţin, luni, proba la Limba română

Peste 220.000 de elevi din clasele a VIII-a susţin, luni, prima probă a evaluării naţionale, la Limba şi literatura română, a anunţat Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS). Exemenul începe la ora 9.00 şi este organizat în 4.973 de unităţi de învăţământ, la test fiind înscrişi 223.222 de elevi. Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30, în fiecare zi în care se desfăşoară probele scrise, se arată într-un comunicat de duminică al MECTS.

Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare (CNEE) a elaborat 10 variante de subiecte, în conformitate cu programa pentru evaluarea naţională la clasa a VIII-a şi cu modelul evaluărilor internaţionale. Subiectele au un nivel mediu de dificultate şi permit rezolvarea în 120 de minute, a precizat MECTS. Varianta de subiect va fi extrasă luni dimineaţă şi transmisă celor 1.438 de centre de comunicare, respectiv către toate inspectoratele şcolare judeţene. După finalizarea fiecărei probe scrise a evaluării naţionale, CNEE va publica pe site-ul oficial (http://subiecte2011.edu.ro) varianta de subiecte extrasă şi baremul de evaluare şi de notare pentru disciplina corespunzătoare.

Evaluarea naţională la clasa a VIII-a va continua marţi, 21 iunie, cu proba la Limba şi literatura maternă, şi miercuri, 22 iunie, cu proba de Matematică.

Afişarea primelor rezultate este programată vineri, 24 iunie, până la ora 14.00.

În aceeaşi zi, între orele 14.00 şi 18.00, pot fi depuse contestaţiile, care vor fi soluţionate în 25 şi 26 iunie.

Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, va avea loc în data de 27 iunie.

Link to comment
Share on other sites

Examen special pentru o elevă din Galaţi

Ministerul Educaţiei a dat undă verde unei şcoli din Galaţi să organizeze un examen special la proba de limba şi literatura română. Astfel că, membrii comisiei de examinare de la Scânteieşti vor apela la subiectul de rezervă pentru eleva Daniela Liliana Lăzărucă. „Am primit echivalarea studiilor abia azi de la secretariatul şcolii, prin fax la ora 10.15", spune inspectorul şcolar general Doruleţ Resmeriţă.

Eleva a fost ajutată de ISJ să ajungă de acasă la şcoală, cu o maşină, ea urmând să susţină proba scrisă la limba română la ora 13.00.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Subiectele de la Limba şi literatura română

Subiectul de la Limba şi literatura română prima probă a evaluării naţionale a vizat realizarea unei compuneri în care să se argumenteze că "Rodul tainic" a lui Ion Slavici este basm, apoi explicarea caracteristicilor unor meteoriţi şi, în final, descrierea unui tablou impresionant din natură. Pentru cei mai mulţi elevi subiectul a fost "uşor" sau "foarte uşor" chiar dacă analizând ceea ce au scris, au constatat că au fost anumite puncte la care nu au ştiut mare lucru.

Primul subiect notat cu 42 de puncte viza analiza de vocabular a unui fragment din basmul "Rodul tainic" a lui Ion Slavici. Totodată, elevii au avut de realizat o compunere de 10-15 rânduri în care să argumenteze de ce "Rodul tainic" aparţine genului literar basm.

Al doilea subiect era un text non-literar aparţinând autorului Tudor Opriş "Enciclopedia lumii vii", la care elevii aveau de răspuns unor întrebări de genul: "dimensinea posibilă a meteoriţilor; locul în care s-au format; scopul examinării directe a acestora". Totodată, elevii au avut de realizat o compunere de 10-15 rânduri în care să descrie un tablou impresionant din natură (real sau imaginar).

Subiectele vor fi postate pe site-ul MECTS, luni, la ora 15.00, a anunţat directorul general Liliana Preoteasa. Până atunci copiii şi părinţii îşi fac propiile evaluări, majoritatea celor chestionaţi susţinând că vor lua minimum 8 la această probă.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

„Subiecte destul de dificile” la matematică

„Matematica nu-i ca limba română”, au concluzionat elevii de clasa a VIII-a care au susţinut ieri ultima probă a examenului de Evaluare naţională. Subiectele de la matematică le-au dat mai mult de furcă, mai ales că şi volumul de muncă a fost mai mare decât la prima probă.

Cei care au învăţat constant au ieşit însă după examen obosiţi, dar mulţumiţi: „A fost bine. Am făcut tot. Cred că voi lua 10, ne spune fără pic de dubiu Loredana Ene, de la CNVA. Cu acelaşi lucru s-au lăudat şi alţi colegi de-ai ei.

Şi la Şcoala Nr. 40 „Iulia Haşdeu” au fost elevi care ne-au spus că au făcut de 10. Dar şi alţii care s-au împotmolit, pe ici pe acolo, în rezolvări: „Problema 2 de la subiectul al II-lea, aia cu televizorul, n-am ştiut s-o fac”, spune un băiat. Colegul lui susţine că, dimpotrivă, asta a fost floare la ureche, pe lângă problema la geometrie: „Eu n-am făcut punctul (c ) de la problema 1, subiectul al III-lea”.

Nişte fete de la Şcoala Nr. 17 ne-au declarat că la ele „buba” a fost în altă parte: „Problema cu albina ne-a dat bătăi de cap. A fost grea. Cercul nu mi-a plăcut niciodată”, recunoaşte una dintre candidate.

Păreri împărţite

Chiar şi dacă stai de vorbă cu profesorii de matematică, tot nu găseşti o părere unitară. Şi aceştia par să privească gradul de dificultate prin prisma cunoştinţelor pe care ştiu că le-au acumulat propriii elevi.

Profesorul Mihai Totolici, de la CNVA, ne-a spus: „Subiectele sunt de nivel mediu, spre uşor. E clar, a fost mai greu decât la română şi volum mai mare de muncă. Departajarea pentru 10 se va face la problema de geometrie în spaţiu, cu proiecţia punctului pe un plan”.

Inspectoarea de matematică Viorica Bujor are altă perspectivă: „Subiectele sunt aproximativ la fel de dificile cu cele pe care le-am dat la simulare, în luna aprilie. Atunci, numai în jur de 30 la sută dintre elevi au luat notă de trecere la matematică şi mi s-a reproşat că am dat subiecte foarte dificile. Iată că multe dintre subpunctele pe care eu le-am dat atunci apar şi în subiectele de astăzi. Problemă cu procente, precum cea cu televizorul, au primit şi la simulare şi totuşi şi acum se plâng că n-au rezolvat-o. Sperăm ca totuşi să fi învăţat măcar pentru examen şi rezultatele să fie mai bune ca la simulare. Oricum, note de 10 vor fi puţine”, spune inspectoarea de matematică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Astăzi, la 12.00, se afişează rezultatele de la evaluarea naţională

Inspectorul general-adjunct, Onuţ Atanasiu ne-a declarat că rezultatele la evaluarea naţională vor fi afişate vineri în toate unităţile gimnaziale fix la 12.00, cu 2 ore mai devreme decât termenul limită fixat de MECTS. „Am considerat că este mai bine ca toate unităţile să afişeze în acelaşi timp rezultatele, ca să nu apară comentarii”, susţine inspectorul general-adjunct, preşedintele comisiei judeţene.

Reamintim că tot mâine, între orele 14.00-18.00, se depun contestaţii de către candidaţii nemulţumiţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

1.700 de elevi gălăţeni nu au luat 5 la matematică la evaluarea naţională

Rezultatele publicate astăzi în toate centrele de examinare de la evaluarea naţională se încadrează în limitele normaliţii. 1.700 de elevi nu au luat cel puţin 5 la matematică, în vreme ce la română 624 de absolvenţi de gimnaziu au luat sub 5.

În schimb, aproape o treime dintre elevi au luat note peste 7, ceea ce înseamnă că la repartizarea electronică din iulie va fi bătălie mare. S-au luat şi 80 de "10" la matematică şi 21 la română.

"Practic, aceste note nu prea contează. Toţi copiii vor intra în prima etapă a repartizării computerizate, învăţământul de 10 clase este obligatoriu", spune inspectorul şcolar Onuţ Atanasiu.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Evaluarea naţională - 1.700 de note sub 5 la matematică

Ieri, la prânz, aşa cum fusese anunţat, s-au afişat simultan la toate unităţile de învăţământ gimnazial rezultatele la evaluarea naţională a absolvenţilor de clasa a VIII-a.

Inspectorul şcolar general adjunct Onuţ Atanasiu, preşedintele comisiei judeţene de evaluare, ne-a declarat: „La limba şi literatura română sunt 624 de note sub 5, iar la matematică sunt 1.700. Note peste 7 sunt 2.871 la română şi 2.477 la matematică, iar note de 10 sunt 21 la limba română şi 80 la matematică”.

Vă reamintim că numărul candidaţilor înscrişi a fost de 6.279, din care 115 absentaseră la prima probă, unii dintre aceştia prezentându-se, însă, la cea de-a doua, matematica – deşi absenţa la una dintre probe atrăgea după sine nepromovarea.

Întrebat cum comentează rezultatele din acest an, Onuţ Atanasiu a răspuns: „Nu le am în faţă pe cele de anul trecut, însă numărul mare de note de 10 la matematică demonstrează că subiectele nu au fost atât de grele pe cât au afirmat unii dintre elevi. Pe de altă parte, am discutat şi cu colegii mei de specialitate şi au fost de acord că numărul mare de note sub 5 la matematică indică faptul că într-adevăr a existat o ˝capcană˝ la unul dintre subiecte, era vorba despre un preţ al unui televizor care a scăzut cu 10 la sută şi apoi a crescut cu 10 la sută – ceea ce i-a indus în eroare pe candidaţii care au scris că valoarea finală e aceeaşi cu cea iniţială. Un subiect asemănător fusese dat şi la simulare”.

Şi dacă la simulare doar 30 la sută dintre elevi au trecut de proba de matematică, iată că la evaluare aproape 30 la sută au primit note sub 5.

Cât despre numărul mai mare de note între 7 şi 10 la română faţă de matematică, domnul Atanasiu consideră că „pentru copiii buni spre foarte buni la învăţătură, subiectele la română au fost accesibile, iar pentru cei foarte buni, subiectele la ambele probe nu au pus probleme”.

Contestaţiile s-au depus aseară, până la ora 18, astăzi profesorii vor recorecta tezele contestate iar rezultatele finale vor fi afişate luni, 27 iunie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Rezultatele la contestaţii - luni, după ora 15.00

Deşi comisia de contestaţii a reuşit astăzi, în jurul prânzului, să rezolve contestaţiile, rezultatele vor putea fi afişate abia mâine, după ora 15.00.

Link to comment
Share on other sites

Opt eleve cu 10 pe linie

Anul acesta, notele de 10 obţinute de elevii de clasa a VIII-a au fost mult mai puţine decât anul trecut. În 2010, s-au înregistrat 1.247 de note maxime la ambele discipline (541 – matematică, 706 – română), iar anul acesta sunt de 10 ori mai puţine. S-au luat numai 101 note de 10 (21 – la română, 80 - la matematică), ceea ce va duce automat la scăderea mediilor de admitere la liceu.

Deşi notele maxime au fost o raritate, sunt opt eleve care au reuşit să ia 10 la ambele discipline de examen: două de la Şcoala Nr. 2 – Julia Cristina Crînganu şi Anca Bâtică; două de la Şcoala Nr. 28 – Maria Penu şi Irina Roşu, trei de la CNVA – Maria Ene, Maria Ionescu şi Irina Mateescu şi una de la Şcoala Nr. 12 – Elena Toader.

La evaluarea naţională s-au înregistrat mai multe note de 10 la Şcolile Nr. 2, 13, 29, 28, 12, 24, 26, 42, CNVA, Pedagogic, „Cuza” din Galaţi, Şc. 10, „Hogaş” şi „Haret” din Tecuci, dar şi Şcoala Nr. 1 Lieşti.

„Olimpic” la română, abia promovat la matematică

O situaţie ciudată s-a înregistrat la Şcoala Nr. 26, unde două eleve de 10 la limba şi literatura română abia au reuşit să obţină note de trecere la matematică. Una dintre ele a luat 5,25, iar cealaltă 6,85.

Alte situaţii s-au remarcat la Şcoala din Viile – unde sunt 5 note peste 8 şi 9 la română, respectivii candidaţi nereuşind să obţină mai mult de 4 şi ceva la matematică. La Vârlezi, un elev a luat 9,25 la română, iar la matematică nu a reuşit să ia decât 3,55.

Fruntaşi la „corigenţe”

În judeţ sunt şcoli unde numărul elevilor cu note peste 5 la ambele discipline se pot număra pe degetele de la o singură mână: Şc. 3 Iveşti (doar 3 „promovaţi” din cei 24 prezentaţi la examen), Şcoala Vârlezi (4 din 24), Jorăşti (2 din 27), Băleni (5 din 19), Cavadineşti (5 din 26), Fântânele (3 din 27).

Rezultatele la contestaţii, astăzi, după ora 15.00

Deşi comisia de contestaţii reuşise ieri, în jurul prânzului să rezolve contestaţiile, rezultatele vor putea fi afişate abia astăzi, după ora 15.00. „Unele centre de evaluare naţională sunt şi centre de bacalaureat, iar comisiile de la evaluare nu vor putea pătrunde în şcoli în timpul probei la bacalaureat. Am decis ca pentru toate gimnaziile, rezultatele la contestaţii să se afişeze după ora 15.00”, ne-a declarat inspectorul general Doruleţ Resmeriţă, preşedintele comisiei de contestaţii.

Din totalul celor 747 de lucrări recorectate, la 230 s-au modificat notele. La română, din 465 de contestaţii depuse, au fost 182 de modificări, 174 în plus şi 8 în minus. De asemenea, 17 teze au primit în urma contestaţiilor note mai mari de 1,5 puncte. „Am adus şi o a treia comisie şi aceasta a stabilit că notele sunt cu peste 1,5 puncte mai mari decât cele puse de primii profesori corectori. Aşa cum prevede regulamentul, asemenea diferenţe nu ar fi trebuit să existe, iar profesorii care au corectat prima dată vor da note explicative”, mai spune Resmeriţă.

La matematică s-au modificat 48 de note, la cele 282 de lucrări reevaluate (40 în plus şi 8 în minus). Aici s-a înregistrat doar o singură notă mărită cu peste 1,5 puncte, după contestaţii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

6.900 de locuri la clasa a IX-a

Începând de miercuri, până pe 5 iulie, candidaţii însoţiţi de părinţi şi completează fişele cu opţiuni.

Între 30 iunie şi 7 iulie se fac eventualele corectări ale datelor, în cazul în care există erori.

După ce toate datele vor fi transmise la Centrul Naţional de Admitere, pe 12 iulie va avea loc repartiţia computerizată, urmând ca rezultatele să fie afişate în fiecare şcoală pe 13 iulie.

Dacă fişele de opţiuni se vor completa cum trebuie, nu ar trebui să existe niciun elev care să nu fie repartizat. Anul acesta, ISJ pune la bătaie 230 de clase şi 6.900 de locuri la liceu.

Se pare că nivelul mediilor cu care se va intra anul acesta la liceu va fi mai scăzut decât anul trecut, având în vedere notele mai mici obţinute la evaluarea naţională. Anul trecut, cea mai mare medie după care s-a tras linia a fost 9.72, la CNVA, la profil matematică informatică – bilingv, iar cea mai mică a fost 4.10 – la Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu” – Metalurgic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Topul judeţelor cu cei mai mulţi picaţi: Galaţiul, pe locul 16

Mai bine de un sfert dintre elevii care şi-au încheiat studiile gimnaziale nu au reuşit să obţină notă de trecere. 27,4% dintre şcolarii de clasa a VIII-a au primit note cuprinse între 1 şi 4,99, în timp ce majoritatea celor care au fost notaţi cu note de trecere au luat punctaj mai mic de şase.

Galaţiul ocupă locul 16 în topul judeţelor cu cea mai mare pondere a elevilor care nu au trecut testele naţionale. Peste 31 % dintre şcolarii gălăţeni au picat la evaluarea naţională.

Principalul obstacol al şcolarilor care din această toamnă se vor afla în băncile liceelor este matematica, probă la care 21% dintre aceştia au primit note mai mici de cinci. Limba română a pus mai puţine probleme celor care tocmai au încheiat conturile cu şcolile generale: doar 12% nu au luat notă de trecere.

TOP CELE MAI SLABE JUDEŢE în funcţie de ponderea elevilor care nu au obţinut notă de trecere:

1. Tulcea- 45,6%

2. Călăraşi- 40,3%

3. Timiş- 40,2%

4. Vaslui- 38,7%

5. Sibiu- 38,3%

6. Hunedoara- 37,9%

7. Ialomiţa- 36.6%

8. Braşov- 35.5%

9. Bistriţa-Năsăud- 35.2%

10. Iaşi- 34,13%

11. Harghita- 32,36%

12. Neamţ- 32,34%

13. Prahova- 32,34%

14. Arad- 32,2%

15. Covasna- 31.5%

16. Galaţi- 31.5%

17. Cluj- 31,4%

18. Alba- 31%

19. Vrancea- 29,3%

20. Botoşani- 28%

21. Mureş-27,68%

22. Ilfov- 27,6%

23. Giurgiu- 26,6%

24. Buzău- 26.5%

25. Satu-Mare- 26,4%

26. Bucureşti- 25,99%

27. Vâlcea- 24,1%

28. Dâmboviţa- 23.5%

29. Teleorman- 23,3%

30. Brăila- 23,1%

31. Bacău- 22,9%

32. Maramureş- 22,8%

33. Sălaj- 22,6%

34. Constanţa- 21,6%

35. Bihor- 20,5%

36. Argeş- 20%

37. Caraş Severin - 19,9%

38. Dolj- 19.5%

39. Suceava- 16,3%

40. Gorj- 15,2%

41. Olt-10,99%

42. Mehedinţi- 10,5%

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Geniali în gimnaziu, corigenţi la evaluare

* Zeci de elevi cu media multianuală peste 9,00 au luat la evaluarea naţională note de 3,00 şi 4,00 *

Dacă iei la puricat listele cu ierarhia elevilor pentru admiterea la liceu poţi să descoperi câteva situaţii paradoxale. Dacă, în prima parte a ierarhiei, diferenţele între media multianuală şi notele de la evaluare sunt de câteva sutimi, pe la jumătate se pot descoperi cazuri cel puţin ciudate, de elevi geniali în gimnaziu care abia au reuşit să ia note de trecere la examene sau, chiar mai rău, au obţinut note de 2,00, 3,00 şi 4,00.

Deşi subiectele la matematică nu au putut fi catalogate drept „criminale”, cele mai mari discrepanţe s-au înregistrat vizavi de această disciplină. Media generală în cei patru ani de gimnaziu – 9,83, nota la limba şi literatura română – 9,35, iar la matematică de-abia a reuşit să promoveze la evaluare cu 5,25! Este situaţia unei eleve de la Şcoala Nr. 26, dar, din nefericire, exemplele de acest gen sunt foarte multe.

Iată rezultatele unui alt candidat, din Frumuşiţa: 9,82 media multianuală, 8,60 la limba şi literatura română.

Elevii de la Vârlezi ne-au demonstrat că se poate şi mai rău. Media generală în clasele V-VIII - 9.62, la română – 9,25 şi numai 3,55 la matematică. Un alt coleg are 9,22 media generală, 9,80 la română şi 3,50 la matematică. În altă parte, un candidat cu media generală 9,35, a luat 8,58 la română şi 2,90 la matematică. E greu de imaginat cum un elev care a obţinut timp de patru ani medii peste 9,00 la toate disciplinele să clacheze la examenul de matematică, în condiţiile în care la română îşi menţine nivelul. Şi repet: cele câteva exemple enumerate sunt un număr mic dintre multele de acelaşi gen.

Cum s-au dat notele în gimnazii?

Dacă exemplele pe care le-am dat până acum ar putea avea ca explicaţie un accident sau o întâmplare nedorită, pentru că e vorba doar de diferenţa dintre nota la matematică şi restul mediilor, există însă şi cazuri flagrante de elevi cu medii peste 9,00 care abia au luat 5,00 la ambele discipline de la evaluare şi chiar sub 5,00.

La Şcoala Nr. 2 Lieşti există un elev cu media multianuală 9,39, dar a obţinut 5,80 la matematică şi 5,50 la română la evaluare. Ce să mai spunem de altul cu media multianuală 9,16, dar cu 4,70 la matematică şi 5,80 la română? Sau: 9,27 media generală, 4,65 – matematică, 5,25 – română.

Credeţi că se poate mai rău? Se poate: 9,14 – media generală, 3,00 – la matematică şi 5,60 la română. Altul: 8,31 media generală, 2,50 la matematică şi 2,20 la română. Deşi exemple de genul acesta se găsesc cu zecile, mă voi opri aici.

Cu precizarea că dincolo de aceste cazuri extreme, diferenţele de măcar două-trei puncte în minus între media generală a celor patru ani şi notele de la evaluare sunt cu sutele. O statistică ar trebui făcută de Inspectoratul Şcolar Judeţean ca să demonstreze ceea ce se ştie deja sau se poate vedea cu ochiul liber urmărind ierarhizarea elevilor pentru admitere: nu există un sistem coerent de evaluare în România.

Fără examenul de admitere a scăzut calitatea

În contextul rezultatelor de la bacalaureatul de anul acesta, dacă privim mai atent, putem avea o perspectivă a modului în care s-a ajuns la dezastrul din învăţământul românesc. Eliminarea examenului de admitere la licee a dus poate la suprimarea stresului absolvenţilor de gimnaziu, dar şi la suprimarea calităţii învăţării. Notele din şcoală, fiind criteriu de selecţie, au devenit obiectele cu care s-a jonglat în ambele tabere: elevii au vânat note şi profesorii le-au acordat şi după alte criterii decât cele ale nivelului de cunoştinţe sau competenţe.

Cu medii sub 5.00 la evaluarea de clasa a VIII-a şi cu note peste 9.00 la gimnaziu, elevul respectiv şi-a asigurat un loc călduţ la liceu, unde a făcut exact ce a învăţat să facă în gimnaziu. Pentru că şi la facultate se intră la fel, pe baza notelor „împuşcate”. Nu se mai dă admitere. Ştacheta a scăzut, important e să existe studenţi care să aducă finanţare. Şi povestea continuă...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Irina Roşu – campioana gimnaziştilor

Este modestă, serioasă, respectoasă şi foarte cuminte. Calităţi care sunt greu de găsit în generaţia de astăzi şi considerate demodate de către colegii ei. Irina Roşu – elevă la Şcoala Nr. 28 „Mihai Eminescu” - este singura gimnazistă care a reuşit, anul acesta, să înscrie 10 curat în ierarhia mediilor de admitere. Performanţa e demnă de toată lauda, având în vedere că fata a obţinut aceste medii fără pregătire în particular, lucru pe care ni l-a dezvăluit mama sa, fostă gimnastă premiată la nivel naţional şi internaţional.

Muncă şi sacrificiu

Cum se obţin asemenea rezultate? În niciun caz navigând pe internet şi nici stând la televizor cu orele. „Întotdeauna am învăţat tot la toate disciplinele. Mi-a fost ruşine să mă ridic să spun că nu ştiu ceva. Şi am conştientizat că în viaţă nu poţi obţine nimic, dacă nu înveţi. Am stat uneori şi până la 1 şi 2 noaptea să-mi termin ceea ce mi-am propus. Dimineaţa la 7,00 mă apucam iar de învăţat. Am sacrificat şi plimbările cu prietenele şi exersatul la pian ca să pot avea mai mult timp pentru studiu. Dacă mă întrebaţi de reţeta rezultatelor mele, răspunsul e muncă, studiu, sacrificiu”, spune, fără emfază, Irina.

Îi place foarte mult să cânte la pian. A făcut cursuri de la o vârstă destul de fragedă. În clasa a V-a a renunţat: „E greu să ai o carieră artistică şi e nesigur. Pianul va rămâne un hobby”, spune Irina, probabil urmând modelul mamei, care a renunţat la gimnastică pentru o carieră în inginerie.

„Vreau să plec din România!”

Cu media pe care o are şi-a asigurat deja locul pe care şi-l doreşte, la CNVA, la clasa de matematică-informatică bilingv engleză. Cu sinceritate, recunoaşte însă că nu ştie ce-şi va dori să facă după terminarea liceului, spre ce carieră se va îndrepta. Un singur lucru are foarte clar întipărit în minte: „Vreau să plec din România! Aici oamenii sunt răi, invidioşi şi nu apreciază adevăratele valori. Am fost în diferite ţări, am participat şi la cursuri de limbi străine acolo şi am avut ocazia să cunosc destul de bine şi alţi copii. Sunt cu totul altfel!”, spune ea, cu hotărârea înfiptă adânc în suflet.

„Gianina Druţă este modelul meu”

Irina Roşu a participat la tot felul de concursuri şi a obţinut şi premii. Se mândreşte că a ajuns la faza naţională a olimpiadei de limba şi literatura română, ocazie cu care a întâlnit-o şi pe Gianina Druţă – colega mai mare de la „Spiru Haret” care ani la rând a câştigat premii internaţionale la această disciplină şi care este anul acesta campioana bacalaureatului. Modestă, Irina susţine că nu ar fi ajuns să aibă asemenea rezultate, dacă nu ar fi avut la clasă cadre didactice de toată lauda: diriginta şi profesoara de matematică Maria Minea şi profesoara de limba română – Stana Costianu: „Am luat 10 la evaluare cu lucruri învăţate de la profesorii mei, fără o oră de pregătire în particular”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.