Jump to content

Ali Yildirîr - "sultanul servetelelor" de la Tuluceşti


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ali Yildirîr - „sultanul şerveţelelor” de la Tuluceşti

* Mai gălăţean decât mulţi gălăţeni, Ali Yildirîr din Izmir a pus, în fostele hale de la Tuluceşti, bazele unei afaceri de 25 milioane euro! * Asil Group, un imperiu din şerveţele, cosmetice şi detergenţi cu desfacere în 38 de ţări! * Pe timp de criză, creştere a producţiei cu 61 la sută şi deschiderea unor noi linii de cosmetice *

Chiar dacă „la modul practic” este vorba de un grup de companii ce a ajuns să aibă o cifră de afaceri de 25 milioane euro, povestea lui Ali Yildirîr ar putea la fel de bine să fie una din cele istorisite în „1001 de nopţi”. Cine şi-ar fi putut imagina în urmă cu vreo 20-25 de ani că un tânăr dintr-o mică localitate de lângă Izmir avea să ajungă astăzi, prin Grupul de firme „Asil”, unul dintre oamenii de afaceri de succes din Galaţi?

„În Turcia, mai mici, mai mari, afacerile sunt la mare preţ. Şi pe mine tatăl meu m-a trimis la Istanbul, unde familia avea un mic magazin de bijuterii, dar prin 1992 am ajuns la Galaţi, în vizită la nişte prieteni”.

„Şi mi se părea că văd în jur acelaşi <spectacol> ca în Turcia, în urmă cu 20-30 ani: lume care încerca să deschidă o mică afacere, unii mai pricepuţi, alţii mai puţin, dar cu o mulţime de lucruri care se puteau face. Şi mi-am zis că, uite, aici s-ar putea face nişte afaceri bune! Tatăl meu a zis, bine – de ce nu? - încearcă! Şi aşa am ajuns la Galaţi!”. Dar cel mai mult a cântărit în decizia domnului Ali de a se stabili la Galaţi faptul că aici a cunoscut-o pe Lucia, viitoarea sa soţie. „A fost dragoste la prima vedere. Şi cum să nu fie? Frumoasă, distinsă, educată - ca în poveşti! Nu a fost ceva mai frumos atunci decât că ne-am căsătorit. Iar acum avem trei copii – Asil, Yilmaz şi Egemen – şi suntem o familie fericită!”.

Şi-a făcut aici prieteni buni, precum dl Iordan Buhociu, despre care Ali Yildirîr spune că i-a fost „ca un al doilea tată” şi care i-a fost mentor şi sfătuitor mai bine de 17 ani de zile. Mai mult, Ali Yildirîr este acum… român cu acte în regulă, el câştigând această cetăţenie nu cu foarte mult timp în urmă.

Afaceri mari din idei simple

Comerţul a fost pentru dl Ali sâmburele din care avea să rodească mai apoi ditamai afacerea. A început cu o tarabă la care vindea „ace, brice şi ibrice”, bunuri de uz general ce aveau căutare pe piaţă, iar cu banii astfel obţinuţi în numai un an de zile, în 1994, a cumpărat utilajele pentru mic atelier de făcut şerveţele. „Toată lumea s-a mirat: cum aşa, de ce să faci şerveţele, ce afacere e asta? Părea ceva prea mic. Eu am zis, de ce să aducem şerveţele din Turcia sau Polonia când le putem face aici, mare lucru nu este!”.

Şi uite aşa, pas cu pas, afacerile sub marca „Asil” au crescut în timp. În prezent, în cadrul Asil Group sunt nouă companii, cu nu mai puţin de 460 de angajaţi şi un portofoliu de peste 500 de produse! Până acum în jur de şapte, opt milioane de euro au fost investiţi şi reinvestiţi în dezvoltarea companiilor, iar fostele hale ale Avicola Tuluceşti sunt acum un labirint de spaţii de producţie şi depozite. Ar dura o mulţime numai să amintim toate produsele care trec pe aici – şerveţele, produse cosmetice, produse de curăţătorie şi menaj, detergenţi fel de fel.

„Suntem mândri că toate produsele, fie că sunt din gama <Gala>, <Senza> sau <Mr. Point> sunt concepute şi realizate la Galaţi. La reţete lucrează opt ingineri chimişti, din care unul e doctorand! Avem liniile noastre de producţie, laboratorul nostru unde testăm şi urmărim calitatea produselor”, ne spune mândru dl Ali. Dar secretul succesului nu constă numai în a aduce pur şi simplu un produs, ci şi în relaţia cu clienţii. „Practic, noi nu mergem pe ideea de a vinde un produs, ci de a vinde un concept, ceva care să fie în armonie cu profilul clientului”.

„De exemplu, suntem singurii producători de şerveţele umede din ţară, suntem lideri de piaţă, dar asta pentru că „Gala” (care face trimitere şi la Galaţi!) nu sunt simple şerveţele umede, ele transmit ideea de rafinament, distincţie, eleganţă, parfumurile de orhidee sau crin alb dau o notă romantică…”, ni se spune.

Ascultându-l pe Ali Yildirîr ne aducem aminte de fosta fabrică gălăţeană de detergenţi „Apollo”, făcută praf după revoluţie pentru că „nu era competitivă”... Ei bine, iată, Asil Group ne demonstrează că, în fapt, competitivitatea ţine de inteligenţă, simţ al pieţei şi, nu în ultimul rând, de bună-credinţă.

Produse gălăţene pe trei continente

Puţine companii din ţară pot rivaliza cu grupul de firme gălăţean în ce priveşte portofoliul de clienţi. De la micii comercianţi de cartier până la reţelele internaţionale de supermarketuri, toţi au în galantare produsele grupului de firme gălăţean. Mai mult, Asil Group are acum filiale şi în străinătate, în Ungaria, Slovacia, Republica Moldova şi Turcia. Cu tot cu filialele Asil, cu produsele vândute afară prin reţelele de supermarketuri, grupul a ajuns să aibă o desfacere în 38 de ţări! Produsele gălăţene ajung pe trei continente, din Marea Britanie până în Qatar, din Rusia până în Spania şi Maroc, din Ungaria şi Slovacia până în Dubai. Culmea, Asil Group a înregistrat cea mai mare extindere a activităţii în perioada „crizei”. „În ultimii doi ani, volumul producţiei a crescut cu 61 la sută şi am ajuns la o cifră de afaceri de 25 milioane euro. Când am spus, la începutul crizei, că noi o să creştem, puţini m-au crezut. Şi uite că am crescut, pentru că suntem chibzuiţi şi ne facem treaba ca lumea! Şi e loc şi de mai bine. Poate o să avem desfacere şi pe pieţele din India şi China, mai ales că în această primăvară vom deschide o nouă hală cu linii de producţie pe cosmetice lichide şi produse de menaj. Ne gândim la noi şi noi produse sau chiar noi afaceri, pentru că sunt încă multe lucruri care se pot face…”, ne spune Ali Yildirîr.

Un exemplu ar fi dezvoltarea propriei reţele de marketuri. Începutul a fost deja făcut. Prin şase magazine „CE Market” din Galaţi, două din Brăila şi două din Braşov se desface nu numai marfa Asil Group, ci şi a altor firme din ţară. „În trei ani vrem să ajungem la 101 magazine, iar în 15 ani la 1001 de magazine CE Market. De asta m-am şi lăsat de fumat, să mă ţină sănătatea până atunci...”, zice mai în glumă, mai în serios dl Ali. Ce va aduce viitorul, rămâne de văzut.

Însă, oricum ar fi, Ali Yildirîr este optimist şi spune că mai are multe de făcut. Sfatul pentru cei mai tineri sau mai puţini tineri care vor să se apuce de afaceri este unul simplu, dar spus din inimă: „În primul rând să pună pasiune: când dormi, dormi; când iubeşti, iubeşti; când munceşti, munceşti!”.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cosmeticele de Galaţi au cucerit lumea!

* Cu o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro, produsele grupului de firme Asil sunt exportate în 44 de ţări! * Ali Yildirir şi-a început afacerea de la o mică tarabă şi a ajuns astăzi să coordoneze nouă firme, cu peste 600 de angajaţi! * Criza a adus… dublarea capacităţilor de producţie şi creşterea numărului de clienţi!

Cine spune că din idei simple nu se pot face afaceri mari? Dezvoltarea firmelor din cadrul Asil Group este o dovadă în acest sens. Ali Yildirir, de loc tocmai din Izmir (Turcia), şi-a împlinit vocaţia de om de afaceri la Galaţi, iar după două decenii petrecute aici a devenit în multe privinţe mai… gălăţean decât mulţi gălăţeni! Domnul Ali a pornit la drum cu o mică tarabă cu bunuri de uz general şi a ajuns în prezent să conducă un grup format din nouă firme specializate pe producţia de cosmetice, detergenţi, articole de îngrijire personală, cu o cifră de afaceri totală de aproape 132 milioane de lei!

Mărci gălăţene cu renume

Tot timpul apar idei noi, idei de dezvoltare, de noi investiţii. Cele zece hale din apropierea Tuluceştiului, acolo unde sunt spaţiile de producţie şi depozitare ale Asil Group, în total vreo 21.000 mp, au devenit deja neîncăpătoare şi se are în vedere construirea unor noi hale. Perseverenţa şi răbdarea sunt, în opinia lui Ali Yildirir, calităţile care pun în mişcare o afacere. „Trebuie să ştii ce vrei. Noi asta ne-am propus: să crească firmele, mărcile să fie renumite şi să avem cât mai multă producţie. E ceva ce ne dorim să rămână şi, de ce nu, să rămână ca un exemplu”, ne mărturiseşte fondatorul grupului de firme Asil. Şi într-adevăr, firmă gălăţeană are cu ce se lăuda. Produsele sale nu numai că au cucerit o bună parte din piaţa internă, reţeaua de magazine CE Market fiind numai un exemplu, dar au devenit deja branduri internaţionale! Şerveţele „Gala”, cosmeticele „Senza” sau detergenţii „Mister Point” ajung prin intermediul marilor lanţuri de magazine în nu mai puţin de 44 de ţări! La asta contribuie şi faptul că, în colaborare cu parteneri străini, Asil Group şi-a deschis filiale şi în R.Moldova, Ungaria, Slovacia şi Turcia, iar pe viitor se doreşte deschiderea unor centre şi în Rusia, Grecia sau Spania. „Produsele noastre ajung în toată lumea. Din Europa - Spania, Germania, Franţa până în Africa, în Maroc, Tunisia şi chiar mai departe, în Orientul Mijlociu şi ţările arabe. Şi, de ce să nu o recunoaştem, e un lucru de mândrie pentru noi”, ne spune Ali Yildirir.

Întâi piaţa, apoi producţia

Strategia de dezvoltare a grupului de firme Asil a fost pe cât de simplă, pe atât de eficientă. „În primă fază am încercat să ne creăm o piaţă de desfacere prin comerţ cu produse de import. Apoi, după ce s-a format piaţa, acolo unde am avut posibilitatea am dezvoltat şi sectorul productiv. Sunt unele produse simple, care nici nu se făceau la noi. De exemplu, şerveţelele. De ce să le aduci de afară, când poţi să le produci aici? Sau, de o lună de zile, am început să producem şi bureţi de bucătărie. La fel, nimeni nu produce aşa ceva aici. Şi, din păcate, prea puţini au mai rămas în sectorul productiv, mai toată lumea merge mai mult pe comerţ, că este mai simplu să iei dintr-o parte şi să vinzi în alta”, ne spune domnul Ali. Nici măcar criza ce s-a declanşat în 2008 nu l-a speriat pe Ali Yildirir. „Orice criză ascunde în ea o oportunitate: s-a mai curăţat piaţa de firmele nesănătoase, unele preţuri au scăzut, au mai apărut noi pieţe. La început am avut şi noi unele dificultăţi, dar ne-am repliat, iar acum aproape că ne-am dublat producţia faţă de acum câţiva ani, iar numărul de angajaţi a crescut la peste 600 şi ne vom dezvolta în continuare”, ne spune managerul Asil Group. Diversificarea gamei de produse - companiile au un portofoliu de peste 1.000 de produse! - rulajul mare la preţuri rezonabile, creşterea continuă a exporturilor au fost elementele de bază în dezvoltarea afacerii. Pe viitor, Asil Group doreşte să-şi extindă producţia de detergenţi şi cosmetice şi să treacă şi la producţia de săpun solid. Dar aceasta este doar una dintre ideile pe care le are acum Ali Yildirir. „Sănătoşi să fim, că avem multe de făcut!”, spune el simplu, cu gândul deja la noile investiţii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cosmeticele de la Asil Group, exportate în 46 de ţări

* Cu un portofoliu de aproape 1.000 de produse, compania gălăţeană este printre cele mai moderne din ţară în domeniul producerii de şerveţele, cosmetice şi detergenţi * Ali Yildirir a pornit de la o „afacere mică” şi a construit un grup de firme fără frontiere * Diversificarea producţiei şi exporturile, cheia pentru a rezista provocărilor crizei economice

Piaţa cosmeticelor şi detergenţilor este una în care concurenţa este printre cele mai puternice. Perseverenţa, pasiunea pentru lucrul bine făcut şi, nu în ultimul rând, viziunea în afaceri au făcut din grupul de firme Asil o forţă în domeniu, cu 800 de angajaţi, o cifră de afaceri de peste 37 milioane de euro şi un portofoliu de aproape 1.000 de produse.

Ideile simple fac marile afaceri

„Nimeni n-a urcat scara stând cu mâinile în buzunar”, ne spune fondatorul Asil Group, Ali Yildirir. De loc din Izmir, domnul Ali este de mai bine de două decenii un gălăţean dedicat consolidării unor branduri care au adus faimă nu numai Galaţiului, ci şi României, produsele realizate aici regăsindu-se în magazinele de pe toate continentele.
Afacerea a fost construită plecând de la o simplu stand cu bunuri de uz general în Piaţa Centrală, pornind de la lucruri la care „nimeni nu se gândea”. „Comerţul a fost la început, iar pe partea de producţie am început, în 1994, cu un utilaj de făcut şerveţele. La vremea aia, toată lumea alerga doar după „mari afaceri” şi nimeni nu băga în seamă o idee simplă, aceea de a produce aici şerveţele, în loc să le importăm”, ne mărturiseşte Ali Yildirir.
De la şerveţele, pas cu pas, firma s-a extins şi şi-a diversificat activitatea, intrând cu succes în domeniul cosmeticelor şi al detergenţilor, nefiind însă neglijate nici partea de comercializare sau distribuţie de produse.

Profitul reinvestit

În prezent, Asil Group are la Vânători nu mai puţin de cinci hale de producţie: de şerveţele umede, şerveţele uscate şi produse din hârtie, detergenţi şi săpunuri lichide, bureţi şi ambalaje. Totul a însemnat investiţii de 12 milioane de euro. Iar producţia a crescut de la an la an, chiar şi în perioada crizei economice. „Este adevărat, într-o primă fază piaţa s-a restrâns, mai ales la micii comercianţi. Dar am reuşit să contracarăm acest fenomen prin diversificarea ofertei şi creşterea exporturilor. De altfel, în ultimii ani, aproape ne-am dublat numărul de angajaţi, la aproape 800 de salariaţi”, ne spune managerul Asil Group.

Piaţa de desfacere

Rezultatele s-au văzut în creşterea cifrei de afaceri la aproape 37 milioane de euro, în 2012, cu mai bine de 35 la sută mai mult faţă de anul precedent. Piaţa internă este, deocamdată, baza. „Cea mai mare parte dintre produse se desface prin intermediul reţelelor de supermarketuri, unde avem un rulaj mare, la preţuri rezonabile. Aici este vorba şi de brandurile pe care le-am dezvoltat noi, dar şi de o serie de branduri pe care le-am dezvoltat la cererea clienţilor, sub mărci deţinute de ei”, ne explică Ali Yildirir.
Pe altă parte, exporturile sunt în expansiune, grupul gălăţean având în prezent desfacere în nu mai puţin de 46 de ţări. „Suntem prezenţi la toate marile târguri internaţionale, în Dubai, Rusia, Italia, acolo le prezentăm clienţilor produsele noastre. Apoi sunt clienţii care îi găsim noi, pe internet, şi cu care luăm legătura sau clienţi care ne găsesc ei pe noi. Şi desigur, lanţurile de supermarketuri care ne solicită o serie de produse inclusiv pentru reţelele lor internaţionale”, ne spune managerul Asil Group.
Pentru a-şi consolida prezenţa pe piaţa externă, Asil Group are inclusiv o serie de filiale în Ungaria, Slovacia, R.Moldova, iar în prezent este în plan deschiderea unei filiale în Spania. „Avem şi persoane care ştiu câte două, trei limbi străine, sunt şapte persoane care se ocupă strict de operaţiunile de import-export, fiecare are alocate nişte ţări şi se ocupă de relaţiile cu clienţii din ţările respective. Ce are căutare? Marfă bună şi ieftină. E ca la noi, mai ales de când cu criza şi lumea este mai atentă cum cheltuieşte banii”, arată Ali Yildirir.

Exportul, sufletul comerţului

Până în prezent, exporturile au avut o pondere de 20-25 la sută în afacerile Asil Group, dar anul acesta s-ar putea chiar să se depăşească pragul de 30 la sută. Totul ţine în special de respectarea unor standarde de calitate ridicate. Numai în cursul acestui an, produsele cosmetice realizate la Galaţi au fost auditate de nu mai puţin de 14 specialişti ai unor parteneri din străinătate. Iar dacă este vorba de standarde de calitate, cei de la Asil Group sunt mândri că au reuşit să exporte inclusiv pe pieţe extrem de exigente, precum cea a Germaniei. „A fost o ţintă a noastră: marfa românească să fie şi la rafturile nemţeşti. Asta pentru că se tot vorbeşte de „calitatea nemţească”, de „standardele nemţeşti”, uite că putem să facem şi noi la fel, ba unele produse sunt chiar mai bune. De asemenea, nimeni nu credea că vom reuşi să exportăm vreodată în Turcia, care este ea însăşi un mare exportator de tot felul de produse, dar uite că am reuşit să ne facem loc şi acolo. Acum, cei mai mulţi clienţi îi avem în Grecia, dar pentru anul care vine vrem să ne dezvoltăm şi mai mult în Spania şi Portugalia”, ne dezvăluie patronul Asil Group.
Diversificarea gamei de produse este în continuare considerată cheia succesului. Compania se pregăteşte să lanseze o gamă de cosmetice de lux, de „pietre preţioase”, în care esenţa Trandafirului de Damasc este asociată cu Rubinul, iar liliacul reprezintă esenţa Diamantului, dar are în curs de realizare noi game de loţiuni de corp, loţiuni de bărbierit, produse dedicate copiilor şi lista ar putea continua.

Puncte slabe: transportul şi utilităţile

Succesul Asil Group se reflectă şi în nivelul taxelor şi impozitelor plătite către stat. Astfel, numai în perioada ianuarie - octombrie 2013, firmele din Grupul Asil au virat peste 2.780.000 lei către bugetele publice. „În ceea ce priveşte fiscalitatea, nu cred că putem să spunem ceva. Impozitele şi taxele trebuie plătite, pentru că altfel nu poate să trăiască nici statul. Întrebarea este dacă taxele şi impozitele care sunt adunate de la oameni, de la firme, sunt folosite aşa cum trebuie. Dacă taxele şi impozitele plătite se întorc în beneficii pentru societate”, arată managerul Asil Group.
În acest sens, poate că nu ar fi o idee rea dacă autorităţile ar lua în calcul înfiinţarea mai multor zone industriale în care să fie asigurate toate utilităţile pentru investitori. „Pentru un agent economic, la o investiţie, acesta e chinul cel mai mare: să tragă curent, gaze, canalizare. Durează mult şi stai cu stres. Cel mai bine ar fi să se pregătească nişte spaţii în care să se spună: aici se poate face o fabrică, un atelier. Ar încuraja mult investiţiile”, ni se explică.
Un alt punct slab este cel al infrastructurii de transport. „Pe fluxul de mărfuri, de materii prime sunt greutăţi. Galaţiul este văduvit din acest punct de vedere. În primul rând, nu avem o autostradă din Bucureşti până aici. Apoi, nu avem aeroport. Sunt furnizori care au refuzat să colaboreze cu noi din cauza asta, pentru că e greu de ajuns aici”, precizează managerul Asil Group. Altfel spus, pieţe de desfacere există, trebuie însă să şi putem ajungem la ele.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.