dcp100168 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Se desfiinţează regionala CFR GalaţiPresedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a declarat ca in cadrul AGA CFR SA de luni a fost aprobata o varianta de restructurare care prevede desfiintarea a patru regionale din opt, precum si disponibilizarea a 1.500 de angajati. Potrivit lui Mantescu, este vorba despre regionalele Constanta, Brasov, Galati si, in plus fata de variantele anterioare, de cea din Craiova. Varianta de propunere de restructurare a fost avizata si de catre Consiliul de Administratie (CA) al CFR SA. Mantescu a explicat ca sindicatele au participat cu titlu de invitati la discutiile care au avut loc in CA si in AGA CFR SA. "Dupa lungi discutii, la CFR Infrastructura vor ramane doar patru regionale. Vor fi desfiintate cele de la Constanta, Brasov, Galati si Craiova, iar numarul celor disponibilizati are o noua varianta, adica 1.500 de feroviari.Tot luni, au avut loc discutii si la CFR Calatori, unde saptamana trecuta cele doua variante lansate nu au fost aprobate, iar Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a dat dispozitie ca la aceasta companie sa se vina cu o a treia varianta de restructurare, dar nu s-a ajuns la nici o concluzie, fiind amanata intalnirea CA si AGA. Probabil ca si la Calatori vor fi desfiintate patru regionale si vor fi 1.021 de disponibilizati" a precizat Mantescu.CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura au venit in cadrul AGA din 10 ianuarie cu cate doua variante de propuneri de restructurare a societatilor, circa 7.000 de angajati riscand sa-si piarda locul de munca, si au prezentat si bugetele estimate pentru acest an. Astfel, o prima varianta la CFR SA cuprindea reducerea personalului cu 1.295 feroviari si sa ramana opt regionale de cale ferata, iar o alta varianta propunea 1.492 de posturi reduse, cu cinci regionale, urmand sa fie desfiintate cele de la Constanta, Brasov si Galati. La CFR Calatori ar putea fi disponibilizati, intr-o prima varianta, 923 de oameni si sa ramana opt regionale sau in cea de-a doua varianta sa se reduca numarul de personal cu 1.021 posturi si regionalele de la opt la cinci, la fel ca la CFR SA. O varianta prezentata in cadrul AGA CFR Marfa cuprinde diponiblilizarea a 3.000 de salariati, cei care raman fiind obligati sa renunte la tichetele de masa, primele de vacanta si alte sporuri. O alta propunere ar fi disponibilizarea a 4.350 de angajati CFR Marfa.Mantescu a mentionat totodata ca negocierile pentru toate cele trei companii feroviare au esuat. "Se pare ca in luna noiembrie a anului trecut, programul de restructurare si reorganizare la CFR Marfa a fost aprobat fara ca sindicatele sa participe la dezbateri. Este o politica a actualei puteri de a nu mai vorbi cu sindicatele", a mai precizat Mantescu. Acesta a mai declarat si ca este posibil ca problemele sa nu fie rezolvate pana la sosirea in tara a delegatiei Fondului Monetar International.http://www.ziare.com/stiri/cfr/aga-de-la-cfr-sa-a-aprobat-disponibilizarile-si-desfiintarea-a-patru-regionale-1069301
vali matei Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Am lucrat 23 de ani la CFR(inclusiv colega cu Mantescu cand era mecanic la dep Bucuresti-triaj),si am prins multe schimbari,dar asa de rau nu au dus-o cfr-istii niciodata.Imi amintesc ca prin 1992 dadeau anunturi in ziar la matrimoniale ca vor sa se casatoresca cu mecanici de locomotiva;erau pe locul 4 pe economie in ce priveste alariile.Speram si noi la mai bine, dar s-a dus de rapa si calea ferata.Un mecanic de locomotiva In Italia are pana la 3000 de euro salariul ca sa nu mia vb de ce infrastctura au .La noi au furat toti si nu a mai construit nimeni.Un segment asa de important al economie nationale ,am putea spune chiar de importanta strategica,l-au facut praf.Oare deciziile astea se iau numai din spatele unui birou? ca doar Mantescu cunoaste foarte bine conditiile de munca si problemele Cfr-istului; ca pana la urma.... tot Nea Paun sufera!
Recommended Posts