Jump to content

Accidente de circulaţie ianuarie - martie 2011


dcp100168

Recommended Posts

Danez lovit pe zebra de pe Faleză

* Şoferul gălăţean este cercetat pentru vătămare corporală *

Duminică seara, Faleza Superioară: primul accident produs la Galaţi, după o pauză de 5 zile. Agentul-şef Ştefănache Stan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „George-Cristian Popa, de 27 ani, îşi conducea Audiul A6 GL 91 AND pe bulevardul Marea Unire, duminică seara, la ora 18,15. Ajuns în dreptul bisericii «Casian şi Gherman», şoferul l-a accidentat grav (fractură de omoplat drept şi fractură de bazin) pe cetăţeanul danez Hans Bundgaard, de 67 ani, care traversa pe zebră”. În cauză a fost făcut dosar penal pentru vătămare corporală, şoferul fiind cercetat pentru neacordarea priorităţii pietonului. În funcţie de zilele de îngrijiri medicale, se va da şi soluţia finală în acest caz.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Logan zdrobit de camion pe Calea Prutului

Frig, grabă sau doar neatenţie. Niciodată nu este cunoscută ponderea exactă a elementelor componente ale unui accident rutier. Comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „Un eveniment rutier cu victimă s-a petrecut joi, la ora 15,15, la intersecţia dintre Calea Prutului şi Centura Brateşului. Camionul BZ 27 MSD, condus de brăileanul Dorin Tăpae (35 de ani), a vrut să intre pe Calea Prutului fără să dea prioritate de trecere Loganului GL 07 MGP, corect condus de gălăţeanul Costică Constandache (57 de ani). Impactul nu a mai putut fi evitat, şoferul Loganului fiind rănit în accident”.

Din nefericire, conducătorul auto al Loganului nu a scăpat cu una, cu două: „Victima are traumatism lombar şi toracic, rămânând captivă în Logan în urma impactului dintre maşini. Echipajul Descarcerării a intervenit, a tăiat fiarele contorsionat, iar victima a fost preluată de către o ambulanţă SMURD. Bărbatul a fost stabilizat şi transportat imediat la UPU”, confirmă şi căpitanul Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţiile de Urgenţă Galaţi.

http://www.viata-libera.ro/articol-Logan_zdrobit_de_camion__2.html

Link to comment
Share on other sites

Asa se intampla cam mereu acolo, multe tiruri sunt incarcate si cica nu prea pot opri, ca nu mai poate pleca de pe loc... Si cand nu e masina aproape de ei, trec chiar si prin fata masinilor, sunt nevoiti uni soferi sa cedeze trecerea pe drum cu prioritate.

Link to comment
Share on other sites

Un tânăr a murit, iar alţi trei au ajuns în stare gravă la spital

Un accident cumplit a avut loc, aseară, în comuna Ghidigeni, din judeţul Galaţi. Un tânăr şi-a găsit sfârşitul iar alţi trei au ajuns în stare gravă la spital după ce maşina în care se aflau s-a izbit de un stâlp de înaltă tensiune.

Viteza excesivă şi teribilismul la volan l-au costat viaţa pe un tânăr de 23 de ani, iar pe alţii trei i-au băgat în spital în stare gravă. Maşina în care se aflau cinci persoane s-a izbit violent de un stâlp de înaltă tensiune. În urma impactului, Angelică Chiscop, de 23 de ani, din Negrileşti, şi-a pierdut viaţa pe loc, iar Ionuţ Morozan de 22 de ani, Dragoş Niţă de 18 ani şi Andrei Vlad Răducioiu de 20 de ani, au fost răniţi grav. Aceştia au fost transportaţi de urgenţă la Unitatea de Primiri Urgenţe Galaţi. Cel de-al cincilea pasager al maşinii, Marius Chiscoci de 27 de ani, s-a ales cu leziuni minore şi nu a mai fost găsit la locul accidentului. “Nu mai ştiu ce s-a întâmplat. A fost foarte rapid totul”, spune unul dintre tinerii care au ajuns la spital.

“Tinerii care au supravieţuit au leziuni grave, fracturi de gambă şi multiple traumatisme”, spun medicii de la SMURD.

Trei echipaje ale SMURD şi ale Ambulanţei s-au deplasat imediat la Ghidigeni pentru prelua victimele. Pompierii SMURD s-au chinuit aproape o oră să elibereze tinerii care erau încarceraţi între fiarele maşinii.

“Intervenţia celor de la descarcerare a fost una dificilă pentru că un fir de înaltă tensiune a căzut pe maşină. Victimele au fost descarcerate şi transportate la spital”, spune Eugen Chiriţă, purtător de cuvânt al ISU Galaţi.

Martorii tragediei spun că la volan s-ar fi aflat cel de-al cincilea pasager, tânărul care a fugit de la faţa locului şi nu persoana care a decedat.

Poliţiştii de la Rutieră au preluat cercetările pentru a stabili circumstanţele în care s-a produs accidentul. “Cauza principală a accidentului este viteza excesivă. Şoferul a pierdut controlul volanului şi a intrat în stâlp. Se efectuează cercetări în continuare”, spune Cristina Tatulici, purtător de cuvânt al IPJ Galaţi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/UPDATE-Accident_grav_intr-o_comuna_galateana-Un_tanar_a_murit_iar_alti_trei_au_ajuns_in_stare_grava_la_spital_0_424157824.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mama a murit, soţul şi copilul au scăpat

Sâmbătă, pe când se afla pe bancheta din spate, lângă copilul său, o tânără femeie şi-a pierdut viaţa, după ce maşina condusă de soţul său a ieşit în decor şi s-a răsturnat.

Agentul-şef Ştefănache Stan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „Sâmbătă dimineaţa, la ora 10,40, pe Drumul Naţional 24 D Galaţi-Cuca-Bârlad, Zamfirache Păun, de 39 de ani, din satul Ijdileni, comuna Frumuşiţa, îşi conducea Loganul GL 96 VIP. Maşina circula dinspre Galaţi către Cuca. În apropierea localităţii Scânteieşti, la kilometrul 66+500, din cauza vitezei neadaptate a carosabilul acoperit cu gheaţă, şoferul a pierdut controlul maşinii, care a ieşit în afara carosabilului, răsturnându-se. Aflată pe bancheta din spate, lângă copilul său, Aurora Păun, de 30 de ani, soţia şoferului, a decedat în urma impactului. Nici şoferul, nici copilul nu au fost răniţi în accident”.

Poliţia Rutieră continuă cercetările în acest caz.

http://www.viata-libera.ro/articol-Mama_a_murit_sotul_si_copilul_au_scapat_2.html

Link to comment
Share on other sites

Daca militienii ar da amenzi pentru folosirea centurii si pe locurile din spate (oricum nu prea au chef sa dea nici pentru cele din fata, nici pentru folosirea aberanta a telefonului - fie si numai pentru a arata ce smecher esti, in sensul ca am asistat la portul telefonului la ureche de catre o soferita fara a scoate un cuvant mai bine de 20min. - ceea ce este imposibil la o femeie!) poate asemenea tragedii nu s-ar mai intampla asa de des.

Link to comment
Share on other sites

Nu politia e de vina aici!

De vina e inconstienta unora care cred ca Loganul (in cazul de fata) e OZN.

In general teribilismul la volan nu se manifesta doar in randul tinerilor! Cei in varsta, cand trec de la o masina slaba la una puternica, devin copii la volan.

Link to comment
Share on other sites

Intrucat firmele de asigurari sunt direct interesate in evaluarea riscului - au un "clasament" derivat din statistica a predispozitiei catre accidente, atat a soferilor cat si a masinilor.

Dupa cum stim in functie de acesti coeficienti se calculeaza politele de asigurare.

Daca faci rost de un astfel de clasament de la orice firma asiguratoare o sa constati ca BMW, AUDI si TOYOTA sunt in top-ul negativ. Toate astea sunt strans corelate cu varsta soferului... dar sunt si ca rezultante a factorilor sociali si de "imagine"( nu e cazul sa amintesc ce masini prefera tiganii si cocalarii analfabeti care n-au ce manca dar vor sa-si "arate" ... rabla SH dar de "marca").

Am gasit mai demult pe net si ceva in directia asta:

http://masini.ro/forum/content/Circulatie/24540/Statistici-si-alte-date-despre-masini-soferi/

Link to comment
Share on other sites

Era o stire pe TV, zilele astea, in care un Logan lovise un Opel. Singurul avariat a fost Loganul care a ramas fara plafon!!! Deci pur si simplu s-a decapotat! E de ras dar in acelasi timp nu pentru ca din cate imi amintesc soferul loganului a decedat! (vinovat, loganul care rula cu viteza neadaptata conditiilor de drum, carosabilul alunecos, a derapat si a lovit opelul)

Acel clasament al firmelor de asigurari se bazeaza mai mult pe valoarea ce trebuie despagubita si nu pe riscul de accident.

Pana la urma orice masina condusa cu viteza e predispusa la accident!

Sistemele instalate, pe o masina scumpa fata de una ieftina, fac diferenta intre morti si raniti.

Legat de cine, ce si cum isi cumpara masini scumpe sau mai putin scumpe. Marci consacrate sau nu... nu poti eticheta in vreun fel acesti oameni! Nu poti generaliza! Nu poti spune ca toti care au Mercedes sau BMW, sunt cocalari sau tigani! Chiar si tiganii! Nu sunt toti o apa si un pamant!

Link to comment
Share on other sites

Bine, cum zici tu... Dar... de curiozitate, cand te duci sa-ti faci RCA-ul intreaba ce si cum. Nu te costa nimic.

RCA-ul despagubeste celelate masini, "victimele" adica - deci "pica" presupunerea ta conform careia clasamentul se bazeaza pe valoarea despagubita si nu pe riscul de accident. Nu vorbim de CASCO aici.

Aici ai mare dreptate: Pana la urma orice masina condusa cu viteza e predispusa la accident! - as mai adauga - mai ales pe drumurile noastre si in conditii de iarna si neechipata corespunzator,

Insa aici: Sistemele instalate, pe o masina scumpa fata de una ieftina, fac diferenta intre morti si raniti. ... parerea mea este ca "sistemele" te ajuta insa factorul principal e factorul uman.

Cat priveste:

Legat de cine, ce si cum isi cumpara masini scumpe sau mai putin scumpe. Marci consacrate sau nu... nu poti eticheta in vreun fel acesti oameni! Nu poti generaliza! Nu poti spune ca toti care au Mercedes sau BMW, sunt cocalari sau tigani! Chiar si tiganii! Nu sunt toti o apa si un pamant!

- asa e, nu toti sunt - sunt si exceptii.

PS

Doar de curiozitate... oare ce procent din BMW-uri raportat la cate exista in Romania au provocat sau suferit accidente? Nu de alta dar parca prea des aud marca asta de masina implicata in evenimente. Masina in sine n-are nicio vina ci mai curand soferii care le conduc...

Link to comment
Share on other sites

In general RCA-ul se face dupa capacitatea cilindrica, masa maxima si vechimea masinii... nu dupa valoarea masinii.

BMW, din cate stiu, e o masina de viteza. Care nu are XDrive (tractiune pe toate cele 4 roti sau franare independenta pe fiecare roata... ceva de genul asta), are tractiune pe spate!

Cu acest tip de masina (tractiune pe spate si vreo cativa cai in plus), un conducator auto care crede ca sofatul se limiteaza la a tine covrigul in mana, va transforma acea masina intr-o arma! Multi o cumpara dar trebuie sa stii sa conduci ca sa te dai in stamba!

Am condus un BMW de 320 CP, coupe, cutie automata, benzina. Nici nu va imaginati ce fel pleca aia de sub tine! O arma daca la volan e un teribilist. Si la ce pret avea... dupa cativa km am lasat proprietarul sa-si conduca fiara! :))

Link to comment
Share on other sites

Intrucat firmele de asigurari sunt direct interesate in evaluarea riscului - au un "clasament" derivat din statistica a predispozitiei catre accidente, atat a soferilor cat si a masinilor.

Dupa cum stim in functie de acesti coeficienti se calculeaza politele de asigurare.

Daca faci rost de un astfel de clasament de la orice firma asiguratoare o sa constati ca BMW, AUDI si TOYOTA sunt in top-ul negativ. Toate astea sunt strans corelate cu varsta soferului... dar sunt si ca rezultante a factorilor sociali si de "imagine"( nu e cazul sa amintesc ce masini prefera tiganii si cocalarii analfabeti care n-au ce manca dar vor sa-si "arate" ... rabla SH dar de "marca").

Am gasit mai demult pe net si ceva in directia asta:

http://masini.ro/forum/content/Circulatie/24540/Statistici-si-alte-date-despre-masini-soferi/

Din intamplare, avand 5000 euro, dorind un break, loganul costa 12000 in Romania si 4500 in Elvetia. In Romania, un MB "rabla SH cu 210.000km - motorul nu se deschide inainte de 300.000km" era doar 4000. Dupa 2 ani si 30.000km, fara nici o piesa stricata, nu prea cred ca masina mea este asa de rea. Am ce-mi trebuie pe ea pentru a o admira inca 1-200.000km. Si nu doresc sa intalnesc in trafic un obiect nou condus de un diletant. Mi-ar fi mila de el.

Edited by itt
Link to comment
Share on other sites

Accident rutier cu fugă de la faţa locului

La data de 19.02.2011 ora 04.10, numitul N. Marian de 43 ani, din comuna Schela, a condus autoturismul pe str. George Coşbuc pe strada Basarabiei iar la intersecţia cu strada Tecuci, a oprit la semaforul electric pe banda 2 unde a fost lovit din spate de un alt autoturism, conducătorul acestui autoturism părăsind locul accidentului. N. Marian şi T. Viorel de 24 ani, din Galaţi, pasager în primul autoturism implicat în accident, au suferit leziuni. In urma cercetărilor efectuate, fost identificat conducătorul autoturismului care a părăsit locul faptei, în persoana numitei F. M. Georgiana de 24 ani,din Galaţi, aceasta prezendu-se la sediul Poliţiei Rutiere in data de 19.02.2011,ora 21.30. S-a întocmit dosar penal.

http://gl.politiaromana.ro/index.php?act=articol_detaliu&id=3539

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trei copile de 15 ani din Pechea, spulberate de Volkswagen

Lacrimi şi panică ieri după-amiază în centrul comunei Pechea. Trei fetiţe zac pe marginea drumului, după ce maşina condusă de un consătean a intrat în plin în ele. Amănunte despre accident ne-au fost oferite de agentul-şef Ştefănache Stan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „Localnicul Georgian Silion (21 de ani), posesor al permisului de conducere categoria B, din 2010, îşi conducea Volkswagenul Passat V 3470 FU. Ajuns în apropierea podului de la târgul din Pechea, tânărul a pierdut controlul maşinii din cauza vitezei excesive, a derapat şi a intrat pe acostament. Aici le-a lovit pe trei adolescente de 15 ani, toate din Pechea, care se întorceau de la şcoală. În comă, Ionela, una dintre fete, a fost transportată de urgenţă la Spitalul din Galaţi, celelalte victime fiind uşor rănite”. La mai puţin de un an de la obţinerea permisului, şoferul are acum dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. De asemenea, el va fi testat pentru a se vedea dacă a consumat sau nu alcool înainte de a se sui la volan.

http://www.viata-libera.ro/articol-Trei_copile_de_15_ani_spulberate_de_Volkswagen__2.html

Link to comment
Share on other sites

Amănunte...

Grav accident de circulaţie la Pechea

Trei copile, în vârstă de 16 ani, au fost implicate într-un grav accident de circulaţie în timp ce se întorceau de la şcoală. Două dintre fete au fost rănite uşor, în schimb cea de-a treia a fost transportată în comă la Spitalul de Urgenţă. Şoferul s-a ales cu dosar penal.

Ionela Şteful, în vârstă de 16 ani, a fost victima unui teribil accident rutier, împreună cu alte două colege. Acestea au fost lovite de o maşină, pe trotuarul de pe podul din localitate. Impactul a afost atât de puternic încât Ionela a fost aruncată de pe pod şi a căzut de la aproximativ şapte metri înălţime. „Am fost aruncată de pe pod şi de la un moment dat nu mai ţin minte nimic. M-am trezit la spital aici”, spune cu lacrimi în ochi Ionela.

Mai multe echipaje SMURD au ajuns la faţa locului şi le-au transportat pe cele trei la spital. Două dintre ele au fost mai norocoase prezentând doar leziuni minore, în schimb Ionela Ştefu s-a ales cu ruptură de ficat, splină, bazin, fractură de gambă şi alte traumatisme. „La spital a fost adusă o fată de 16 ani hăcuită de o maşină condusă de un şofer neexperimentat. Acesta a vânat pe un pod trei fete, iar una dintre ele, care a şi sărit de pe pod, este în stare gravă. S-a ales cu leziuni multiple. Este vai de capul ei. Feriţi-vă de poduri, de şoferi fără experienţă şi rugaţi-vă la Dumnzeu”, spune Nicolae Bacalbaşa, purtător de cuvânt al Spitalului de Urgenţă.

Georgian Silion, şoferul de 21 de ani, are permis doar de un an de zile şi s-a ales cu dosar penal.

„Cercetările au fost preluată de poliţiştii de la rutieră”, spune Cristina Tatulici, purtător de cuvânt al IPJ Galaţi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Accident-grav-petrecut-aseara-Pechea_0_445155688.html

Link to comment
Share on other sites

Toate nazbatiile astea nu s-ar mai putea intampla daca ?cercetarea+intocmirea dosarului+inaintarea la judecatorie+judecarea? s-ar efectua in maxima urgenta. Avand in vedere pericolul public. Cu durata determinata de maxim 45 zile dar, mai ales, cu autorul/autoarea in arest. S-ar reduce numarul evenimentelor cu minim 80%. Cum adica accidentul a fost la 4.10 si madam' s-a prezentat la 21.30, adica dupa 17 ore si 20 minute. Cate accidente a mai facut in timpul asta? Sau a vazut ca buruienile sau altele s-au dispersat si nu mai puteau fi cuantificate?

Edited by bosorogu'
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un autocamion al Vega'93 a ucis doi oameni în Vrancea

Doi tineri au murit in urma unui tragic accident rutier produs aseara pe drumul Bolotesti - Tifesti. Un motor de taiat lemne, in care se aflau doi barbati, a intrat pe contrasens si s-a izbit violent cu un autocamion apartinind firmei Vega 95 Galati, care urca panta. Mitica Mocanu, de 30 de ani, din Odobesti, aflat la volanul motorului a incercat sa evite si o groapa din asfalt, dar a derapat si a ajuns pe contrasens. “Din cauza neatentiei, soferul motorului a pierdut controlul si s-a tamponat frontal, pe sensul opus de mers, cu autocamionul. Soferul acestuia a incercat sa evite impactul si s-a rasturnat in partea dreapta a sensului de mers”, ne-a spus subcomisarul Catalin Candea, de la Serviciul Politiei Rutiere. Doi martori au vazut cele intimplate si au confirmat varianta Politiei. In urma impactului, Mitica Mocanu a murit pe loc, in timp ce pasagerul din dreapta a mai trait putin timp, dupa care si-a dat duhul pe carosabil. Echipajul de la SMURD, ajuns la fata locului, a constatat insa ca ambele persoane de pe motor erau decedate.

Identitatea celui de-al doilea tinar decedat nu a fost stabilita. Rudele lui Mocanu stiau doar ca acesta l-a luat ieri dimineata ca zilier, pentru a-l ajuta la munca. “Stim ca-l cheama Eugen si este din Odobesti”, le-a spus socrul victimei politistilor. Soferul autocamionului a scapat cu rani usoare, dar a fost dus la spital pentru probe biologice.

Motoarele de taiat lemne nu sint incluse in categoria autovehiculelor si sint conduse precum o caruta, fara nici un fel de permis.

http://www.ziaruldevrancea.ro/index.php?articol=62182

Link to comment
Share on other sites

Daca nu evidentiau ca e vorba de "un autocamion al Vega'93"...poate daca era de la alta firma...scapau aia doi...si daca era un TIR de la Arabesque? Mai murea cineva? Belea titlul... adica, autocamionul, culmea "al Vega'93", a spart doi care i-au aparut pe sensul lui de mers. Adeca...soferul n-are nicio vina...nici aia doi. Vina o au in exclusivitate Motorul de taiat lemne si autocamionul, care n-au mai tinut cont ca mai au si pasageri la bord ;)) Incep sa-mi aduc aminte de filmul "Trucks", in care autocamioanele si TIR-urile fugareau oamenii pe strazi :)):)) :))

Link to comment
Share on other sites

Daca nu evidentiau ca e vorba de "un autocamion al Vega'93"...poate daca era de la alta firma...scapau aia doi...si daca era un TIR de la Arabesque? Mai murea cineva? Belea titlul... adica, autocamionul, culmea "al Vega'93", a spart doi care i-au aparut pe sensul lui de mers. Adeca...soferul n-are nicio vina...nici aia doi. Vina o au in exclusivitate Motorul de taiat lemne si autocamionul, care n-au mai tinut cont ca mai au si pasageri la bord ;)) Incep sa-mi aduc aminte de filmul "Trucks", in care autocamioanele si TIR-urile fugareau oamenii pe strazi :)):)) :))

;) Titlul ăla l-am pus eu, ca să "aduc" ştirea în Galaţi. Originalul e "Doi morti intr-un accident pe drumul Bolotesti - Tifesti"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Galaţiul, absolvent al primului trimestru rutier

Agentul-şef Ştefănache Stan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „În primele 3 luni ale lui 2011, Rutiera a avut 17 accidente grave în tot judeţul (faţă de 28 în aceeaşi perioadă din 2010), 5 decese (cu unul mai puţin faţă de 2010) şi 19 răniţi grav (faţă de 25, anul trecut). Cauzele principale pentru producerea evenimentelor rutiere sunt viteza neadaptată la condiţiile de drum (30 la sută), pietonii care nu respectă regulile de circulaţie (25 la sută) şi neacordarea priorităţii altor vehicule (20 la sută)”.

Rutiera a dat de la începutul anului 1.200 de sancţiuni pietonilor, iar radarele invizibile au făcut victime printre 4.900 de şoferi (înregistrându-se astfel o creştere faţă de anul trecut cu 3.000 a numărului sancţiunilor). Au fost date 3.790 de amenzi pentru nepurtarea centurii, 126 de sancţiuni pentru trecerea pe culoarea roşie a semaforului, 58 pentru neacordarea priorităţii altor vehicule, 224 de sancţiuni pentru neacordarea priorităţii pietonilor, 113 pentru depăşiri neregulamentare, 500 pentru discuţii la mobil în timpul şofatului şi 418 pentru circulatul pe „Interzis”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Galatiul_absolvent_al_primului_trimestru_rutier_2.html

Link to comment
Share on other sites

Motociclist accidentat mortal la Barcea

Comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „La Barcea, o motocicletă Honda GL 10 VFR, pilotată de gălăţeanul Horia Hanţă, de 74 de ani, pe Drumul Naţional 25 Galaţi-Tecuci, a făcut sâmbătă dimineaţa o depăşire neregulamentară. Astfel, motociclistul a intrat şi în biciclistul Andone Muşat, de 65 de ani, din Barcea, şi în Volkswagenul Passat OT 33 SBX, corect condus de Claudiu Bruta, de 33 de ani, din Barcea. Maşina din urmă se afla în depăşirea Volkswagenului Sharan, corect condus de Violeta Coman. Motociclistul a decedat pe loc în impact, biciclistul fiind şi el grav rănit”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.