dcp100168 Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Sărbătoare Aviatică la VădeniÎn ziua de 16 mai 2009, începând cu ora 10.00, la Vădeni va avea loc deschiderea aerodromului sportiv. În organizarea Consiliului Judeţean Brăila şi Aerial Club, iubitorii zborului cu paraşuta, a aparatelor cu motor şi fără, parapantelor şi motoparapantelor din Brăila sunt invitaţi să participe la inaugurarea primului teren de zbor din zona Brăila - Galaţi precum şi la un interesant “Miting Aviatic”. Aceştia, timp de o zi, pot vedea: zboruri de prezentare a aeronavelor, zboruri demonstrative, zboruri în formaţie a aeronavelor, aterizare la punct fix, vânătoare de baloane, salturi cu paraşuta, salt cu parapanta din motodeltaplan, demonstraţii aeriene cu motodeltaplan, dar cea mai interesantă activitate va fi aceea de stabilire a unui record Guinness. “Acest moment l-am aşteptat de câţiva ani şi iată că s-a materializat. Pe 16 mai vom avea un interesant miting aerian cu ocazia inaugurării terenului de zbor al Asociaţiei «Aerial Club» de la Vădeni, care este singurul din zona noastră. Estimăm participarea a câteva zeci de aparate de zbor ultra-uşoare, motorizate şi nemoto-rizate (paraşute, parapante, motoparapante, motodeltaplane, avioane ultrauşoare) din toată ţara. Au fost invitaţi peste 100 de piloţi şi paraşutişti sportivi şi profesionişti de la mai multe cluburi. Încercăm stabilirea unui record mondial pentru Guinness Book, când, pentru prima oară, vor sări simultan mai mulţi paraşutişti din aparate de zbor ultrauşoare. Cei care vor veni vor mai putea vedea zboruri demonstrative, zboruri de prezentare a aparatelor, expoziţie de aparate de zbor şi accesorii, vânătoare de baloane în aer, un foarte frumos concurs de tir din motodeltaplan. Alături de noi îi vom avea pe cei de la echipa «Vampir», cu parapantele lor, care sunt recordmeni mondiali, pe cei din lotul naţional de paraşutişti al României, care sunt recordmeni naţionali, dar ne bucurăm că va veni şi Marius Duţă, cel care a sărit cu parapanta dintr-un balon cu aer de la 11 mii de metri”, ne-a spus Albert Malaxa, preşedintele “Aerial Club”.arcasu.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 16, 2009 Author Share Posted May 16, 2009 Mitingul aviatic de la Vădeni a fost amânat din cauza vântuluiVântul puternic a amânat demonstraţiile de zbor cu aparate ultrauşoare şi salturile cu paraşuta programate sâmbătă, în judeţul Brăila, de AERIAL Club, care intenţiona să stabilească un record mondial, transmite corespondentul NewsIn. "Vântul este foarte puternic şi face extrem de riscante atât zborul cu aparate ultrauşoare, cât şi saltul cu paraşuta. În jurul orei 13.00, a fost efectuat un salt de probă, după care s-a hotărât amânarea demonstaţiei de astăzi", a declarat, sâmbătă, promotorul mitingului aviatic de la Vădeni, Cristian Deceanu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 3.000 de oameni la inaugurarea „Aerial Club“Ieri, la Vădeni, s-a deschis primul aerodrom din zona Brăila-Galaţi-Vrancea, care poate fi utilizat de avioane uşoare şi ultrauşoare. S-au strâns aproape 3.000 de curioşi la mitingul de inaugurare al aerodromului Aerial Club, mai ales că organizatorii promiseseră stabilirea unui record ce avea să fie omologat de Guinness Book, anume saltul simultan a 15 paraşutişti din 15 avioane. Dar planurile au fost date peste cap de vântul care a început să sufle puternic de la primele ore ale dimineţii. „Suntem dezamăgiţi, am lucrat foarte mult pentru asta, întreaga echipă de voluntari de la Aerial Club a muncit enorm în ultimele zile. O să o încercăm din nou, dar din păcate nu vă pot spune când“, a declarat Cristian Deceanu, unul dintre organizatori.Totuşi, cei care au venit ieri până la Vădeni nu şi-au pierdut timpul degeaba. Au avut ocazia să vadă 30 de avioane şi acrobaţii făcute cu o gamă destul de largă de aparate de zbor uşoare. Marian Cojocaru, pasionat al sporturilor cu motor din Giurgiu, a „înspăimântat“ asistenţa cu figuri extrem de dificile făcute cu moto-parapanta. „Motoarele sunt pasiunea mea! Am practicat karting, automobilism, motociclism de performanţă vreo 23 de ani şi acum zbor. Pentru mine ăsta e cel mai frumos lucru. E un sport costisitor, echipamentele sunt destul de scumpe, dar merită sacrificiul“, a declarat, după aterizare, Marian Cojocaru. Astăzi, mitingul aviatic va continua, norocoşii din public având şansa să efectueze salturi cu paraşuta şi zboruri gratuite.Aerodromul de la Vădeni este unul privat, Consiliul Judeţean Brăila punând la dispoziţia fondatorilor doar terenul. Pista măsoară 600 de metri, iar pe ea pot ateriza inclusiv avioane utilitare.http://www.adevarul.ro/rss/articol/3-00 ... -club.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Albert Malaxa, profesorul de dincolo de noriA zburat prima dată la 16 de ani şi visul lui a fost în acel moment să-şi deschidă o şcoală de zbor. A reuşit abia 15 ani mai târziu şi acum este mândru că a scos zeci de generaţii de piloţi.Albert Malaxa a avut prima experienţă în aer ca şi paraşutist, în 1987. Era pe atunci la Clubul Oţelul, care avea şi secţie de paraşutism. În 1991 a avut prima experienţă la “manşă”: a traversat Munţii Măcinului pe cont propriu cu o parapantă. Atunci şi-a conturat practic ideea înfiinţării unei şcoli de zbor, pe care a materializat-o abia în 2003. “Între timp, am mai zburat cu motoparapanta şi cu motodeltaplanul, dar am obţinut şi calificările pentru instructor de la Aeroclubul Român”, se mândreşte Albert Malaxa.Aerial Club, şcoala de zbor pe care a înfiinţat-o este în acest moment recunoscută de Aeroclubul României şi de Asociaţia “Zbor Liber” – forumul tutelar în ceea ce priveşte zborul fără motor. Zborul nu este un sport extremDe ce a fost nevoie de o şcoală de zbor la Galaţi? “Pentru că foarte mulţi au dorit acest lucru şi am crezut de cuviinţă că este mai uşor să înveţi când are cine să te înveţe. Eu oricum zbor, că sunt virusat , dar am tendinţa de a atrage şi pe alţii. Când revii pe pământ simţi nevoia să povesteşti şi altora cum este. În aer, este altceva – te eliberezi de griji, te acaparează fenomenul”, povesteşte profesorul de zbor. Pentru că mulţi se sperie când aud de zbor, Albert Malaxa le spune că nu au de ce. În ciuda aparenţelor, zborul este un sport destul de sigur, nicidecum unul extreme. “Teama vine din necunoaştere. Mai întâi povestim şi abia după aia zburăm. Zborul înseamnă cunoaştere, şcoală. Zborul nu este un sport periculos, o doză de adrenalină. Cine învaţă să zboare învaţă aerodinamică şi meteorologie”, mai spune pilotul.Elevi de toate vârsteleÎn acest moment, Aerial Club are peste 30 de membri împătimiţi de zbor. Aeroclubul de la Galaţi este de fapt un ONG şi este unul dintre puţinele din ţară care funcţionează separat de autorităţile aeriene. Pe lângă Aerial Club Galaţi, mai există şcoli particulare de zbor la Ploieşti şi la Miercurea-Ciuc. Aerial Club are mulţi parteneri din ţară şi din străinătate, cu care are proiecte comune. “Învăţăceii” fac parte, în general, din categoria curioşilor. “Zborul este cam primul vis al omului. De aceea mulţi vin din curiozitate. Atunci, eu îl iau, îi explic despre ce este vorba, zbor cu el”, a mai spus Albert Malaxa. Cel mai tânăr elev are 20 de ani, iar cel mai în vârstă are 64, spune instructorul de zbor.Întrebări şi răspunsuri- Cum se vede criza de la peste 150 de metri înălţime?- Criza nu se vede, nu există! Vreau să vă spun că nici măcar după ce aterizăm nu suntem afectaţi în vreun fel sau altul de criză! Din punctul meu de vedere, aşa-zisa criza este indusă pentru a justifica politica oamenilor. Unde-i pasiune, nu există criză, iar la noi se vede asta din toate realizările pe care le avem.- Cum se împacă familistul cu pilotul Albert Malaxa?- Este destul de complicat dar dacă există înţelegere, totul e ca şi rezolvat. Şapte zile din şapte sunt la aerodrom. N-am probleme cu familia, din fericire. Mi-am cunoscut soţia la Aeroclub şi tocmai de aceea înţelege fenomenul. A înţeles că aerodromul este acum a doua mea casă.Ce-i place?Îmi place ideea de a zbura, dar mai ales aceea de a împărtăşi ideea de zbor cu ceilalţi, de a-i aduce în a treia dimensiune, unde este mai curat şi mai linişte. Îmi place să le explic celor care stau în dubii cât de uşor este să zbori. Teama lor vine din necunoaştere, dar ştiu că odată învinsă necunoaşterea, zborul devine o reală plăcere.Ce nu-i place?De când mă ştiu urăsc făţărnicia oamenilor, faptul că ne ascundem după deget. Urăsc, de asemenea, irosirea energiei în scopuri meschine. Consider că astfel uităm pentru ce trăim. Cred că zborul liber m-a făcut să am o imagine mai clară asupra oamenilor, pot să-i citesc mai bine, mai uşor.ProfilNăscut 28.05.1971Studii: absolvent Liceul SportivProfesie: instructor de zborCăsătorit, 1 copilhttp://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... -nori.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Miting aviatic la VădeniGălăţenii pasionaţi de pilotaj au ocazia sâmbătă să participe la un nou miting aviatic. La aerodromul "Aerial Club" de la Vădeni, judeţul Brăila, se organizează, de la ora 10.00, cea de-a treia ediţie a mitingului aerian "Borş de peşte la Vădeni". Organizatorii anunţă că vor fi prezente cel puţin 30 de aeronave ultrauşoare motorizate şi nemotorizate din ţară şi din Bulgaria. Din ţara vecină sunt aşteptaţi reprezentanţii firmei "Aviodelta", un important constructor de motodeltaplane. Spectatorii vor putea vedea zboruri de prezentare a avioanelor ultrauşoare, motodeltaplanelor şi motoparapantelor invitate la acţiune. Deasemenea vor fi lansaţi paraşutişti din motodeltaplane. Piloţii se vor întrece în aterizări de precizie la punct fix, în vânătoarea de baloane şi într-o competiţie de tir cu pistolul de paintball din motodeltaplan.Ca o premieră, la ediţia din acest an a mitingului "Borş de peşte la Vădeni", vor evolua un elicopter utilitar tip Kamov 96, un elicopter ultrauşor Rotorway Exec şi un balon cu aer cald. Şi pentru ca numele mitingului este "Borş de peşte la Vădeni" la finalul manifestării, invitaţii se vor delecta cu un borş de peşte tradiţional lipovenesc.Aerodromul "Aerial Club" este situat pe raza comunei Vădeni, aflată la jumătatea distantei între oraşele Galaţi şi Brăila.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Miting_aviatic_la_Vadeni_0_269373556.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 30, 2010 Author Share Posted July 30, 2010 Toader Mircea, instructor de zbor din 1972Toader Mircea este este aviator de aproape 40 de ani şi a zburat pe o mulţime de aparate. Are la activ „crearea" a peste 100 de piloţi şi spune că nu se opreşte aici. Totul e simplu: „M-am urcat în avion în anul 1972 şi nici până în ziua de azi nu m-am mai dat jos". Cam aşa se poate rezuma într-o frază povestea vieţii lui Ioan Toader Mircea, instructor de zbor şi inspector la Aerial Club Galaţi. O viaţă trăită mai mult pe aerodrom, în zgomot de motoare turate şi în miros de benzină, alături de viitorii piloţi.Toader Mircea a urmat cursurile liceului militar "Ştefan cel Mare" la Câmpulung Moldovenesc, pe care l-a absolvit în anul 1972. În acelaşi an a fost admis la Şcoala Militară de Ofiţeri de Aviaţie, pe care a absolvit-o trei ani mai târziu. Chiar înainte de absolvire i s-a propus să rămână instructor în cadrul şcolii. Lucru mai puţin întâlnit la vremea respectivă pentru că a deveni instructor de zbor însemna să petreci mult timp într-o unitate de luptă, apoi o perioadă de stagiatură şi abia după aceea activitatea de instructor. A fost repartizat la aerodromul de la Focşani, care se redeschidea în acea perioada. A pilotat multe tipuri de avioane atât cu elice cât şi cu reacţie, printre care Zlin 526 şi 726, L 29 dar cele mai dragi i-au fost Yak 18 (pe care a făcut foarte multă acrobaţie) si IAR 823.Acum, Ioan Toader Mircea instruieste elevi la clasa de avioane ultrauşoare şi a obţinut şi calitatea de inspector pe această clasă. Dacă îl întrebi pe nea Mircea cum a ajuns să iubească avioanele răspunsul este unul simplu: „Nu ştiu dacă a fost un eveniment anume, probabil că fiecare dintre noi şi-a dorit la un moment dat să zboare, mai ales copiii spun: «avion cu motor, ia-mă şi pe mine în zbor». Numai că eu am ţinut să concretizez lucrul ăsta, eu să fiu cel care este la manşă. A fost şi o situaţie fericită, în anul trei de liceu militar, când au venit la noi mai mulţi reprezentanţi de la aviaţia sportivă şi aşa am luat contact cu acest domeniu fascinant - zborul", spune Toader Mircea.Are o grămadă de amintiri plăcute legate de zbor, dar a avut şi incidente de zbor. "În general nu am avut problele grave în zbor, am avut o oprire de motor în aer, dar eram undeva aproape de aerodorm, am făcut tot ceea ce scria la carte ca să vin la aterizare de urgenţă să aterizez. Chiar dacă a fost o aterizare forţată, am reuşit să o execut pe aerodrom în deplină siguranţă", îşi mai aminteşte Toader Mircea.A pus atât de mult suflet în această meserie încât şi acum, la vârsta de aproape 60 de ani, se întreabă mereu: „Oare câţi elevi mă vor mai da jos de acum încolo din avion pentru a zbura singuri?".Ce-i place?Îmi plac oamenii care tratează lucrurile de orice natură cu seriozitate. În afară de zbor, iubesc să pictez, îmi place foarte mult să mă ocup de flori, de grădinărit şi sunt şi un mare iubitor de animale.Ce nu-i place?Rămân dezamăgit când am de-a face cu puşlamale. Şi de fiecare dată, când este vorba de relaţiile interumane, chiar şi pe cei care nu au nimic în comun cu activitatea de zbor îi privesc tot prin prisma zborului, pentru că seriozitatea ar trebui să ne caracterizeze în orice domeniu, nu numai în aviaţie.Întrebări şi răspunsuri- Câte generaţii de elevi au trecut prin mâinile dumneavoastră?- Elevi pregătiţi, grupe în sine, circa 13-14 grupe, pentru că după aceea am deţinut funcţii de comandă şi am continuat activitatea de instructor, dar fără a avea grupe de sine stătătoare. Aş putea spune că am peste 100 de piloţi cărora le-am pus manşă în mână.- Aţi început să zburaţi în 1972 şi nu v-aţi oprit nici acum. Când credeţi că o să vă opriţi?- Terenul de zbor a fost întotdeauna sufletul meu, am considerat că m-am născut şi am trăit pe aerodrom, tocmai de aceea chiar şi la vârsta pe care o am nu pot să renunţ la activitatea de zbor.ProfilNăscut: 10.11.1953, Măraşu, judeţul BrăilaStudii: Şcoala Militară de Ofiţeri de AviaţieFamilie: căsătorithttp://www.adevarul.ro/locale/galati/Toader_Mircea-instructor_de_zbor-_-M-am_urcat_in_avion_in_anul_1972_si_nici_pana_in_ziua_de_azi_nu_m-am_mai_dat_jos_0_307769331.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 Gălăţenii - vicecampioni naţionali la parapantăAeroclubul Aerial din Galati a obtinut titlul de vicecampion national la o importanta competitie de zbor cu parapanta, desfasurata pe parcursul intregului an. La invididual, doi piloti galateni din cadrul aeroclubului: Catalin Dragu si Valentin Trif, au obtinut locurile doi si trei, la clasa open. La clasa sport, Valentin Ionel Trif a obtinut un binemeritat loc doi. La intrecere au participat 30 de piloti de parapanta si şapte aerocluburi din toata tara.Eagle XC (cross country) este o competitie de zbor liber care s-a desfasurat intre 1 aprilie si 30 septembrie pe intreg teritoriul tarii. Regulamentul este foarte simplu: pilotii de parapanta isi inregistreaza, cu ajutorul GPS-ului, toate zborurile pe care le fac, oriunde in tara. Apoi trimit datele, prin internet, catre serverul organizatorilor care, pe baza unui algoritm, le ofera un punctaj in functie de dificultatea zborului, de durata lui, de distanta parcursa, de inaltimea si viteza atinse. In final, cu 535,51 puncte, Aerial Club Galati s-a clasat pe locul doi, la clasa open, dupa aeroclubul Turbulencia, din Harghita, care a obtinut 852,02 puncte. Aceeasi ierarhie s-a pastrat si la clasa sport, unde aeroclubul galatean a primit 251,64 puncte. La individual, Catalin Dragu a obtinut un total de 280,90 puncte, iar Valentin Trif 254,61 puncte, atat la clasa open cat si la clasa sport, unde a iesit vicecampion national.Parapantistii galateni se pregatesc la Pripocea, in apropiere de Macin, una dintre cele mai bune zone din tara pentru zborul liber.http://www.adevarul.ro/locale/galati/VIDEOGalatiul-titlul-vicecampion-national-parapanta_0_377362557.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 "Aerial" Galaţi - singurul aeroclub privat din zonă* La aeroclubul de la Vădeni va funcţiona din acest an singura şcoală de paraşutism de la Dunărea de JosAeroclubul „Aerial" din Galaţi a obţinut titlul de vicecampion naţional la finalul „Eagle XC" (cross country), o competiţie de zbor liber care s-a desfăşurat între 1 aprilie şi 30 septembrie şi la care au participat 30 de piloţi de parapantă şi 7 aerocluburi din toată ţara.La individual, doi piloţi din cadrul „Aerial" Club, Cătălin Dragu şi Valentin Trif, au obţinut locurile 2 şi 3, la Clasa „Open". La Clasa „Sport", Valentin Ionel Trif a obţinut un binemeritat loc 2. Regulamentul competiţiei „Eagle XC" este foarte simplu: piloţii de parapantă îşi înregistrează, cu ajutorul GPS-ului, toate zborurile pe care le fac, oriunde în ţară. Apoi trimit datele, prin internet, către serverul organizatorilor care, pe baza unui algoritm, le oferă un punctaj în funcţie de dificultatea zborului, de -durata lui, de distanţa -parcursă, de altitudinea şi viteza ce au fost atinse. La final, cu 535,51 puncte, „Aerial" Club Galaţi s-a clasat pe locul 2, la Clasa „Open", după Aeroclubul „Turbulencia", din Harghita, care a obţinut 852.02 puncte, având însă mai mulţi piloţi înscrişi în competiţie. Aceeaşi ierarhie s-a păstrat şi la Clasa „Sport", unde aeroclubul gălăţean a primit 251,64 puncte. „Este încă un rezultat foarte bun pentru Aerial Club şi încă o dovadă că la Galaţi există o comunitateputernică şi activă de zburători foarte bine pregătiţi", ne-a declarat instructorul de zbor Albert Malaxa, preşedintele Aerial Club.La individual, Cătălin Dragu a obţinut un total de 280,90 puncte, iar Valentin Trif 254,61 puncte, atât la Clasa „Open", cât şi la Clasa „Sport", unde a ieşit vicecampion naţional. „Este primul trofeu pe care îl obţin de când am început zborul cu parapanta! Am muncit foarte mult să ajung la acest nivel şi mă bucur că roadele nu au întârziat să apară", a declarat Cătălin Dragu (41 de ani), vicecampion naţional „Eagle XC". De altfel, el ocupă locul 6 la nivel naţional în urma rezultatelor obţinute în competiţiile de zbor cu parapanta. „Într-o perioadă de criză, am investit peste 3000 de euro în echipamente de zbor de foarte bună calitate. Adăugând şi o pregătire temeinică, rezultatele bune nu puteau să nu apară", ne-a spus Valentin Trif (38 de ani), pilotul gălăţean care a ocupat un loc 3 şi un loc 2 în cadrul „Eagle XC" 2010.Un echipament costă 3.000 euroParapantismul este un sport relativ nou şi din ce în ce mai căutat de iubitorii înălţimilor, pentru că este cea mai accesibilă formă de zbor. Spre deosebire de paraşută, cu care se înrudeşte, parapanta este utilizată nu pentru frânarea căderii, ci pentru pentru zboruri de distanţă, folosind diferenţa de nivel sau curenţii termici ascendenţi. Există şi parapante de două locuri, pentru şcoală sau pentru zboruri de agrement.Un echipament complet, format din aripă, seleta, adică scaunul în care stă pilotul, paraşuta de salvare, combinezonul de zbor, staţie radio, GPS şi varioaltimetru, poate să ajungă, în medie, până la 3.000 de euro.Singurul aeroclub privat din zonăParapantiştii gălăţeni se pregătesc la Pripocea, în apropiere de Măcin, una dintre cele mai bune zone din ţară pentru zborul liber. „Aerial" Club este singurul aeroclub privat din zona Galaţi-Brăila-Vrancea-Tulcea unde se poate învăţa, în condiţii de maximă siguranţă, zborul cu parapanta, motoparapanta, motodeltaplanul şi avionul ultrauşor.O dată cu achiziţionarea unui avion de tip AN 2, la aerodromul „Aerial" Club de la Vădeni, - judeţul Brăila, va funcţiona, din sezonul 2011, singura şcoală de paraşutism din această zonă a ţării.http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/aerial-galati-vicecampion-national-215232.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 Demonstraţie aviatică spectaculoasă la VădeniCâteva sute de gălăţeni şi brăileni au participat sâmbătă, 28 mai 2011, la cea de-a 4-a ediţie a mitingului aerian "Borş de peşte" desfăşurat în localitatea brăileană. Spectatorii au avut parte de un spectacol aviatic complet, mai ales că şi vremea a fost superbă, numai bună pentru zbor.Pe aerodromul Aerial Club de la Vădeni au evoluat, atât solo, cât şi în formaţii, aparate ultrauşoare: motoparapante, motodeltaplane, avioane ultrauşoare, un girocopter, un hidroavion ultrauşor, dar şi un avion utilitar de tip AN 2 de la Baza aeriană Pegas Galaţi.După demonstraţia de zbor, spectatorii prezenţi la aerodromul Aerial Club au putut să admire şi să fotografieze aparatele care au participat la mitingul aerian şi chiar să facă zboruri de agrement.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
mambo Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 şi chiar să facă zboruri de agrement.adevarul.roahhh... am pierdut ocazia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Salturi cu paraşuta de la 3.000 de metri la aerodromul VădeniVreţi adrenalină pură şi o senzaţie de libertate absolută, cum n-aţi mai trăit? Ce ziceţi de un salt de la 3.000 metri? O cădere în gol câteva zeci de secunde cu peste 180 km/h, o incursiune prin nori şi apoi, la 1.200 metri, se deschide paraşuta pentru a coborî, în siguranţă, pe pământ. Unde? La aerodromul Vădeni!Începând de astăzi, puteţi sări cu paraşuta, de la 3.000 de metri, în tandem cu un instructor. „Vinovaţi” sunt evident, Albert Malaxa, un împătimit al zborului, şi Aerial Club, şcoala de zbor pe care a fondat-o în 2003. Saltul îl veţi face de pe o aeronavă Antonov 2, o legendă a aviaţiei.Cristian Deceanu, un alt împătimit al zborului, spune despre AN2 că este „un adevărat cal de curse al aviaţiei utilitare, care poate face absolut orice: transport, stropiri, lansări paraşutişti, filmări aeriene, supraveghere aeriană, aeroambulanţă!”. Extraordinar de robust, versatil, foarte sigur, foarte simplu, Antonov 2 este perfect pentru zborul şi saltul dumneavoastră în perfectă siguranţă. Iar pentru a sări nu-ţi trebuie decât o stare de sănătate bună şi atenţie ca să asculţi şi să urmezi întocmai instructajul care ţi se face înainte. Atât.Dacă tot ce vă mai doriţi acum este să încercaţi saltul cu paraşuta, puteţi obţine relaţii şi vă puteţi face rezervări la 0723 196 944.Şi încă o veste bună: în curând se va deschide o şcoală de paraşutism, tot la Aerial Club, pe aerodromul Vădeni.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Paraşutism de divertisment la VădeniCea mai nouă modalitate de petrecere a timpului liber, apărută de câteva zile în „nomenclatorul” distracţiei din Galaţi, este saltul cu paraşuta. Amatorii de senzaţii tari pot de acum să sară cu paraşuta în zona Aerodromului Vădeni, în tandem cu un instructor. „Cei care vor să facă astfel de salturi trebuie să aibă o stare de sănătate bună – să nu fie cardiaci sau epileptici. Ei vor primi un instructaj, preţ de o jumătate de oră, după care vor fi prinşi într-un ham special şi vor urca în avion, un AN-2 de producţie ucraineană”, spune Cristian Deceanu, de la Aerial Club.Saltul va fi făcut de la aproximativ 3.000 de metri. După câteva zeci de secunde de cădere liberă, instructorul va deschide paraşuta şi se va ocupa şi de aterizare. În tot acest timp, curajoşii nu trebuie decât să stea liniştiţi şi să asculte sfaturile instructorului.La cerere, odată cu cei doi „curajoşi” mai sare cineva cu o cameră video montată pe cască, astfel încât nimic din „bucuria” dumneavoastră să nu fie irosit!Doritorii vor trebui să scoată din buzunar pentru această distracţie 160 de lei. Totul se face cu o rezervare în prealabil făcută pe site-ul Aerial Club sau pe contul de Facebook al clubului şi numai în condiţii atmosferice favorabile.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 (edited) Adica hamul acela, o parte e legat de mijlocul instructorului si altul de mijlocul curajosului? Si ce ieftina e o saritura cu parasuta... Edited August 4, 2011 by George Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Show aerian „Borş de peşte”Vă plac avioanele, moto-deltaplanele şi zborul cu orice asemenea aparat? Vă place şi borşul de peşte făcut la ceaun după o reţetă secretă pentru care s-ar da în vânt şi bucătarii de la „Masterchef”? Atunci nu aveţi voie să rataţi, în weekend, mitingul aerian „Borş de peşte” care va avea loc la aerodromul Aerial Club de la Vădeni, Brăila. Evenimentul aviatic de excepţie, care va dura două zile, se află deja la a cincia ediţie şi principalul vinovat este, ca de obicei, Albert Malaxa, un împătimit al zborului, fondatorul şcolii de zbor Aerial Club. Din meniul de senzaţie nu lipsesc zborurile demonstrative, zborurile de agrement, expoziţia de aparate de zbor şi accesorii, hangar party!Super spectacol aerianPotrivit organizatorilor, peste 30 de aeronave ultrauşoare - avioane, moto-deltaplane, moto-parpanta - aparţinând aerocluburilor private din România vor face un supershow aerian. Piloţi experimentaţi, campioni naţionali şi legende ale aviaţiei româneşti vor încânta publicul dovedind încă o dată ca zborul este simplu şi frumos. Publicul va putea sa admire singurul girocopter din România în evoluţie alături de alte aeronave. Paraşutiştii nu vor lipsi nici ei de la eveniment. De asemenea, spun organizatorii, putem conta şi pe participarea Şcolii Militare de Aviaţie de la Boboc cu aeronave Yak 52. Iar după evoluţiile demonstrative ale aeronavelor, va exista un moment de socializare în care publicul va avea acces la aeronave. Seara se va încheia cu un delicios borş de peste la ceaun, reţeta secreta de lu` Terente de la „Crama”.„Cea ce a început în urmă cu şase ani ca un eveniment «de familie» - aviatori din toată ţara ne-am adunat să zburăm şi să mâncăm un borş de peste - a devenit un spectacol public iubit atât de gălăţeni cât şi de brăileni. Ne onorează cu prezenţa an de an şi ne motivează să continuăm să organizam «Borşul de peşte»”, ne-a declarat organizatorul evenimentului, Albert Malaxa.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Mitingul aerian "Borş de peşte" a fost amânat pentru 9 iunieDin cauza vremii nefavorabile, mitingul aerian care trebuia sa aibă loc sâmbătă pe aerodromul Vădeni din judeţul Brăila se amână pe data de 9 iunie. Organizatorul manifestării, aeroclubul Aerial Galaţi, a luat această hotărâre pentru că, pe lângă condiţiile meteo nepotrivite pentru o demonstraţie de zbor, multe din aerodromurile de pe care trebuiau sa decoleze invitaţii pentru a veni catre Vadeni, sunt impracticabile, din cauza cantităţilor mari de apă căzute peste tot prin ţara, în ultimele ore.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Cât costă să zbori deasupra Galaţiului, cu parapanta sau avionulDe la Icar încoace, unul a fost visul mistuitor al omului: să zboare. Chiar dacă, de ceva vreme, trebuie să bată drumul până la Vădeni, în judeţul Brăila, gălăţenii pot învăţa să străbată văzduhul, nu folosind aripi de ceară pe care soarele să le poată topi, ci pilotând aparate de zbor moderne, cum ar fi motodeltaplanul sau avionul. Ca să zbori trebuie să ai: ceva timp liber, maşină cu care să ajungi la baza aeriană de la Vădeni, dar şi bani puşi deoparte, pentru plimbări sau lecţii de zbor. Potrivit fondatorului Aerial Club, Albert Malaxa, toţi gălăţenii de peste 16 ani, în bună stare de sănătate, pot învăţa să zboare. Cu profesori buni, nu e greu să te ridici în aer şi să pluteşti. Cel mai dificil este, însă, să te ridici de pe fotoliu, să laşi telecomanda şi să pleci spre hangar! Odată ajunşi, pasionaţilor de aventură le va veni greu să se mai dea duşi.Lumea văzută de susLa Aerial Club învăţăm nu doar să zburăm, ci şi să vedem viaţa altfel. Albert Malaxa pilotează din 1987 şi spune că pregătirea de zbor are aspecte teoretice şi practice. Că de fiecare dată când zbori ţi-e un pic teamă şi că tocmai acea teamă te ajută să ajungi înapoi pe sol, viu şi nevătămat. Că înaintea unor formule matematice şi a unor date tehnice pe care le acumulezi, stă pasiunea.„Marea noastră problemă este faptul că noi nu suntem învăţaţi să ieşim din casă şi să ne petrecem timpul în mijlocul naturii. Mergem mai degrabă prin oraş, în locuri în care să putem fi văzuţi de ceilalţi. Nu ieşim în natură. Nu facem rafting pe Siret, nu ne dăm cu maşinile şi motocicletele prin locuri în care nu ne admiră nimeni. Am zburat cu oameni care nu ştiau cât de frumoasă e Lunca Siretului. Am găsit porţiuni care sunt atât de sălbatice încât ai putea crede că eşti pe Amazon. E păcat că nu avem această cultură. Avem ce vedea şi ce face, dar nu ne prea interesează”, a declarat Albert Malaxa. Cei mai mulţi dintre gălăţenii care zboară la Aerial Club au trecut de 30 de ani şi au ajuns la momentul din viaţă în care vor să-şi petreacă timpul liber într-un mod aparte. Mai vin şi mai tinerii amatori de adrenalină, dar Aerial Club nu e un loc al căutătorilor de senzaţii tari, ci unul în care oamenii cu toate minţile acasă vin să înveţe să zboare şi să se bucure de fiecare experienţă de acest fel.PreţurileCu motodeltaplanul, botezul zborului - prima călătorie prin aer - durează 15 minute şi costă 100 de lei. Zborul de agrement cu o durată de jumătate de oră este 200 de lei, iar ora de zbor combinat - turism şi iniţiere în tainele zborului - costă 400 de lei. Puţin mai mult costă zborul cu avionul. Mai exact, botezul zborului este 125 de lei, jumătatea de oră de plimbare ajunge la 250 de lei, iar ora de zbor combinat costă 500 de lei. Cine are ceva mai puţini bani, poate face cursul de zbor cu parapanta care costă 400 de euro.Alta-i treaba când motodeltaplanul e al tău!Programarea pentru o plimbare prin aer sau pentru o lecţie de zbor se face telefonic. Cu o bună planificare, clubul le poate oferi gălăţenilor toate resursele necesare. Totuşi, dacă unii dintre gălăţeni vor să-şi cumpere propriul motodeltaplan, ar cheltui de la 5.000 de euro pentru unul second-hand în stare bună până la 15.000 de euro, pe unul nou. Preţul avioanelor ultrauşoare pleacă de la 20.000 de euro şi ajunge până spre 150.000 de euro. Vă mai costă şi echipamentul, dar pe pasiune nu se prea poate pune preţ!viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 8, 2014 Author Share Posted July 8, 2014 O bunicuţă din Şendreni a zburat la 80 de ani cu motodeltaplanulA vrut să vadă cum este să zbori liber şi să vadă de sus, din aer, cum arată casa în care a trăit de aproape 80 de ani. Este dorinţa doamnei Pascu din Şendreni, dorinţă care acum este una împlinită. Pentru asta, gălăţeanca în vârstă de 80 de ani, din Şendreni, a luat drumul Brăilei ca să îşi poată îndeplini visul. Cea care a ajutat-o să îşi împlinească dorinţa a fost chiar fiica ei, care este instructor de zbor în Germania. Venită în vacanţă în România şi ajunsă la casa natală din Şendreni, fiica doamnei Pascu s-a gândit să apeleze la aerodromul Aerial Club din localitatea brăileană Vădeni. Cei de acolo i-au îndeplinit dorinţa bunicii zburătoare.„A fost un pic neobişnuit să primim o astfel de solicitare, dar totul a mers ca pe roate. Fiica doamnei, care este instructor de zbor în Germania, a vrut să îi dea posibilitatea mamei sale să vadă din zbor locurile unde trăieşte de o viaţă, dar şi să se bucure de un zbor. Am înţeles că asta îşi dorea şi mama. Era prea greu să îi ofere această posibilitate în Germania, deoarece din pricina vârstei, drumul ar fi fost greu de suportat. Totul a decurs foarte bine. Doamna Pascu a fost un pasager fără teamă, comunicativ şi care spunea şi ştia unde vrea să mergem şi ce doreşte să vadă. Am zburat deasupra localităţii Şendreni şi şi-a văzut casa din aer. Este cea mai vârstnică pasageră cu care am zburat vreodat”, a spus Albert Malaxa, managerul aerodromului Aerial Club din Vădeni.presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 26, 2018 Author Share Posted May 26, 2018 Aeronavele F16 - Falcon, în ”misiune de luptă” pe cerul Galaţiului Toate căile de acces spre aerodromul de la Vădeni, de lângă Galaţi, au fost luate cu asalt de miile de gălăţeni care sâmbătă, 26 mai, şi-au dorit să fie prezenţi la a 11-a ediţie a Fly-In. În acest an, vedetele showului aviatic organizat de Aerial Club Galaţi au fost, fără îndoială, avioanele F16 – Falcon, de fabricaţie americană, recent intrate în dotarea Forţelor Aeriene Române. Acrobaţiile aeriene ale celebrelor aeronave de luptă i-au făcut pe cei prezenţi să se simtă ca în mijlocul unui film de acţiune. Iar demonstraţiile piloţilor militari au fost, într-adevăr, demne de „Top Gun”. Iar aici nu este vorba doar de piloţii avioanelor F16, ci şi ai celorlalte aeronave militare care au făcut spectacol pe cerul Galaţiului. Pentru a-i încânta pe iubitorii zborului, a fost „mobilizare generală” la Forţele Aeriene! Baza 86 Aeriană Borcea, Baza 95 Aeriană Bacău, Aerodromul Mihail Kogălniceanu, Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene Buzău şi-au trimis la Galaţi cei mai buni piloţi. La manşa aeronavelor MIG 21 Lancer, a avioanelor de antrenament IAR 99 şi YAK 53, dar şi a elicopterelor IAR 316 B şi IAR 33 Puma, piloţii le-au oferit celor prezenţi la Vădeni Fly-In ocazia de a asista la veritabile demonstraţii de virtuozitate aeriană. Şi fie că a fost vorba de zborul în formaţie sau de simularea unor misiuni de luptă, evoluţiile piloţilor militari au fost primite cu entuziasm şi aplauze la… pistă deschisă. „E, într-adevăr, ceva deosebit. Nu ai în fiecare zi ocazia să vezi „la treabă” aeronavele militare. Să le vezi aici, lângă tine, să le auzi, să simţi motoarele, mă bucur că am venit. Şi cine ştie, poate că şi autorităţile se vor trezi şi vor face aeroportul acela pe care îl tot promit de vreo 20 de ani”, ne spune unul dintre spectatori. „Aeroportul rămâne un „deziderat”, cum zic unii… Noi am reuşit prin forţe proprii să amenajăm acest aerodrom, e vorba de pasiune aici, nu de profit, dar construirea unui aeroport ţine de interesele strategice privind dezvoltarea acestei regiuni şi nu putem decât să sperăm că, într-o zi, vor înţelege acest lucru şi cei care pot face ceva în acest sens”, ne-a mărturisit Albert Malaxa, preşedintele Aerial Club Galaţi. Cei mai mari admiratori ai piloţilor au fost… cei mici. Unii dintre ei şi-au pus deja în cap să ajungă şi ei la manşa unei aeronave şi au şi început „antrenamentele” cu avioanele de jucărie, dar şi cu avioanele adevărate. Asta pentru că la show aviatic au fost prezente şi mai paşnicele avioane uşoare şi ultrauşoare. Cele 30 de motoparapante, motodeltaplane şi avioane de agrement venite din toată ţara au fost, desigur, ţinta a numeroase selfie-uri. Iar cei mai ambiţioşi au avut chiar ocazia să facă şi scurte zboruri de agrement, pentru a simţi pe viu cu e viaţa la înălţime. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 8, 2021 Author Share Posted August 8, 2021 ”Cer deschis” pentru pasionații de zbor din Galați și Brăila Se spune că, dacă apuci să înveți să zbori, n-ai să-ți mai dorești să revii cu picioarele pe pământ. Drept e că, la Galați sau Brăila, nici nu prea ai avea unde să aterizezi. Aeroportul mult dorit la nivel regional a rămas doar la stadiul de promisiuni... Dispariția bazei Pegas – Aviasan a pus și ea sare pe rană. Dar cum, de acolo de sus, altfel se văd lucrurile, câțiva pasionați de zbor au găsit o soluție de mijloc, la... Vădeni, fix între cele două orașe. Astfel a luat naștere actualul aerodrom Aerial Club! Acolo unde acum vreo 14 ani doar vreun tractor dacă își mai făcea drum, astăzi se ridică baza aeriană Aerial Club de la Vădeni, punctul zero de întâlnire al piloților de aeronave ultraușoare din Galați și Brăila. În jur de 40 de piloți sunt activi în cadrul Aerial Club, dar pasionații de zbor sunt tot mai numeroși. ”Astăzi, numai cine nu vrea nu zboară! Nu mai e ca pe vremuri, de stăteai trei zile să-ți vină rândul să zbori cu parapanta la Dinogeția. Astăzi ai unde să înveți, să-ți iei brevet, aeronave se găsesc mai ușor, doar... cerul e limita”, ne spune Victor Oană, unul dintre piloții veterani ai aeroclubului. E dimineață, abia s-a crăpat de ziuă, dar pilotul n-are astâmpăr și vrea să prindă primele ore de zbor, cele mai bune din zi! Orele în care văzduhul e limpede și răcoros, abia atins de razele soarelui, iar roua dă pistei de decolare/aterizare sclipiri de argint. ”Acum atmosfera este cea mai calmă, nu apar acele turbulențe care fac uneori aparatul să danseze dintr-o parte în alta. Scopul nostru este să le arătăm oamenilor cât de plăcut și sigur este zborul cu aeronave ultraușoare, nu să-i băgăm în sperieți”, ne explică la rândul său Cristian Deceanu, colegul nostru jurnalist și pasionat de zbor până în măduva oaselor. Și zău că-i dăm dreptate! De acolo, de sus, ai lumea sub aripile tale! Dunărea e doar o linie șerpuitoare strălucitoare, orașele par o grămadă de cutii de chibrituri, iar câmpul un puzzle multicolor de forme rumene. Aerul capătă o formă palpabilă, aproape că-i poți simți consistența! Doar vibrațiile baritonale ale motorului îți amintesc că nu te-ai transformat într-o pasăre, că nu trebuie să fii cu totul ”cu capul în nori”, ci trebuie să rămâi lucid la manșa mașinăriei care te poartă prin văzduh, mereu cu ochii pe turometru, altimetru, atent la radio-comunicații. Despre zbor, ca ”mersul pe bicicletă” Se cuvine, totuși, ”să dăm Cezarului ce-i al Cezarului”! Aerodromul de la Vădeni ar fi rămas, poate, și el un vis dacă nu s-ar fi găsit oameni precum Albert Malaxa, un veritabil As al Aerului, pentru care zborul nu e doar un simplu hobby, ci un stil de viață, unul pentru care merită să te lupți... până la cer. Aerial Club este copilul său de suflet, iar în calitate de pilot și instructor de zbor a dat ”aripi” noilor generații de zburători din Galați și Brăila. ”Hobby sau afacere? Nu e o afacere... E o vorbă cum că, dacă vrei să ajungi milionar în aviație, trebuie să fii miliardar... Dar îmbinăm utilul cu plăcutul și atunci putem să-i dăm înainte, să ne susținem cât de cât în activitatea pe care dorim să o facem. Desigur, pentru mine are și un rol profesional, pentru că îmi desfășor activitatea zilnic aici și meseria mea este să-i învăț pe oameni să zboare, dar la fel ca pentru colegii mei e vorba în primul rând de pasiune, de dorința de a ”evada” din cotidian și de a ne bucura de zbor”, ne mărturisește Albert Malaxa. Deși pentru ”simplii pământeni” pare un miracol să zbori cu un aparat ”mai greu decât aerul”, Albert Malaxa ne asigură că, în elementele fundamentale, ”zborul este la fel de simplu ca mersul pe bicicletă”. La Aerial Club oricine poate descifra tainele zborului în materie de aeronave ultraușoare motorizate - de la parapantă cu motor și motodeltaplan, până la diversele tipuri de avioane ultraușoare destinate zborurilor de agrement. ”Nu trebuie să fii cosmonaut, nu trebuie să îndeplinești niște condiții complicate pentru a zbura – e nevoie de un simț al echilibrului și o fișă medicală similară cu cea de la permisul de conducere. În rest, voință și pasiune să fie, că aici e vorba mai mult de pasiune! Desigur, sunt niște proceduri, niște pași ce trebuie parcurși cu toată seriozitatea, dar zborul este mult mai accesibil decât pare la prima vedere, iar noi suntem aici pentru a-i ajuta pe cei ce doresc să învețe să zboare”, ne explică Albert Malaxa. La avioane ultraușoare, școala de zbor costă în jur de 4.500 euro, fiind format din module de formare teoretică și practică și 40 de ore de zbor. Iar odată brevetul de pilot luat, absolvenții pot închiria sau cumpăra propria aeronavă. ”Acum depinde de bugetul fiecăruia, dacă vrei să-ți cumperi propria aeronavă. Găsești și un avion mai micuț, chiar și la prețuri de 5.000 euro. Găsești aeronave și la 200.000 euro. Bugetele diferă de la unul la altul, dar în definitiv ele fac aproape același lucru – îți poți satisface hobby-ul și pasiunea în diferite modalități, nu este nevoie, neapărat, de bani foarte mulți”, ne mai spune Albert Malaxa. În plus, Aerial Club și-a propus să concentreze la Vădeni toate cele necesare zborului: pistă înierbată, hangare pentru adăpostirea aeronavelor, ateliere pentru reparații și mentenanță, bloc administrativ și, nu în ultimul rând, un loc de întâlnire și de petrecere a timpului liber pentru cei pasionați de zbor. Piloții și mașinile lor zburătoare Victor Oană ne face cunoștință cu aeronava sa, o ”italiancă” cu o motorizare Rotax de 55 CP. În fapt, aeronava ultraușoară a fost confecționată dintr-un chit pentru aeronautică fabricat în SUA, dar cumpărat din Italia. ”Construcția este cam toată din aluminiu, cu puțin oțel special pentru aeronave. Instrumentele de navigație, nu prea multe, fără o mie și unu de aparate – cam cât un autoturism fără opțiuni!”, glumește dl. Victor. ”E un aparat foarte fiabil, flexibil – dacă îi pliez aripile, încape și într-un garaj! Pot zbura două persoane cu el, atinge cam 70 – 80 km pe oră. N-are nevoie de o pistă lungă de aterizare sau decolare, îi ajung 50 metri. Una peste alta, costă puțin, întreținerea la fel, e și ușor de pilotat! Nu-i o aeronavă cu pretenții mari, dar face exact tot ce trebuie să facă!”, ne explică dl. Victor. Consideră, totuși, că aeronavele sunt ”pentru oameni mai comozi”. ”Când ești tânăr urci pe deal, sari cu parapanta, e mai multă adrenalină, odată cu vârsta vrei ceva mai comod, mai ușor de decolat, aterizat. Dar adevăratul simț al zborului e cu parapanta, acela rămâne în inima mea”, ne mărturisește Victor. Știe el ce spune, doar are aproape 40 de ani de zbor, timp în care le-a încercat cam pe toate! În materie de senzație a zborului, Victor Oană este pe aceeași lungime de undă cu Cristian Deceanu. Acesta din urmă deține un motodeltaplan. Se manevrează oarecum diferit față de un avion, în sensul că în zbor se folosește schimbarea centrului de greutate față de centrul de presiune, dar senzațiile sunt.... ”la înălțime”. ”Motodeltaplanul este supranumit motocicleta cerului, pentru că paralelismul de senzație între motodeltaplan și avion este cam același ca între o motocicletă și o mașină. Cabina este deschisă, vizibilitatea este perfectă de jur împrejur, nu ai nimic care să-ți obstrucționeze vizibilitatea. Este un aparat de zbor extraordinar de plăcut, cu el simți zborul mai aproape de originile lui”, ne explică Cristian Deceanu. Singurele mici dezavantaje ale motodeltaplanului ar fi, ne spune el, viteza de croazieră mai mică – ”doar” 100 km pe oră. Plus că are nevoie pentru zbor de vreme bună și foarte bună, nefiind recomandat pentru condiții meteo mai dificile, accesibile doar avioanelor. ”În rest, este un aparat mai ieftin, foarte ușor de întreținut. În momentul în care un pilot capătă licența pentru un astfel de aparat, el ar trebuie să-și poată face singur și lucrările de mentenanță uzuale – înlocuirea bujiilor, înlocuirea filtrelor, uleiului, operații care se fac în conformitate cu manualul pe care ți-l dau atât producătorul aparatului, cât și producătorul motorului”, ne mai spune Cristian Deceanu. *** Pe pista aerodromului de la Vădeni motoarele sunt turate, aerul începe din nou să vibreze, iar aeronava trepidează precum un armăsar nerăbdător să o ia la galop. În sfârșit, gata de zbor! Caii putere au frâu liber, iar aeronava zvâcnește spre capătul pistei, unde se înalță maiestuos peste linia orizontului. Liniștea se așterne iar. Pe pista ce păstrează încă atingeri de rouă se aud doar păsările, greierii. Asta până când, din înălțimi, vuietul unei motor începe din nou să crească... Zboruri de agrement Nu trebuie să fii neapărat pilot sau să faci școala de zbor pentru a te bucura de zborul cu o aeronavă ultraușoară. La aerodromul Aerial Club Vădeni se organizează și zboruri de agrement, accesibile doar pe baza unei simple programări, iar costul unei ore de zbor e undeva la 100 euro. Aeronavele Aerial Club au documentele de navigabilitate și inspecțiile periodice efectuate la zi, fapt atestat prin documentele aflate la bordul aeronavelor. Activitățile de zbor de agrement se desfășoară prin participarea directă sau sub supravegherea instructorilor de zbor, calificările și experiența acestora fiind o garanție a unui zbor în siguranță. Iar zona Galați – Brăila este chiar ofertantă din punct de vedere al turismului aerian, fie că e vorba de munții Dobrogei, Lunca Dunării sau Lunca Siretului, Insula Mică a Brăilei, iar Delta este la mai puțin de o oră de zbor. Mai nou, cam toate tururile de agrement mai includ un punct de atracție: podul de peste Dunăre, una dintre cele mai spectaculoase construcții din țară, a cărui survolare cu avionul este pur și simplu ”ca în filme”. ”Vădeni Fly-In”, un show numit dorință Aerial Club s-a făcut remarcat în rândul pasionaților de aeronautică și prin show-urile aviatice organizate pe aerodromul de la Vădeni, spre bucuria pasionaților din Galați și Brăila și nu numai. Clubul are la activ 11 ediții de astfel de manifestări dedicate aviației sub sigla ”Vădeni Fly-In”, fiind deja o tradiție în sud-estul țării, întreruptă doar de măsurile luate în timpul pandemiei de coronavirus. La aceste manifestări au participat numeroase aeronave civile din întreaga țară, dar și aeronave ale Forțelor Aeriene Române, semn al aprecierii de care se bucură Aerial Club în rândul aviatorilor, inclusiv cei militari. Așa se face că, la Vădeni, gălățenii și brăilenii au putut admira demonstrațiile aeriene oferite de avioanele de luptă MIG 21 Lancer, de avioanele de antrenament IAR 99, YAK 52 sau elicopterele Puma. De altfel, una dintre primele apariții publice ale celebrelor avioane F16 Falcon, cele mai moderne din dotarea aviației române, a avut loc, în 2018, în cadrul show-ului aviatic de la Vădeni. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now