Jump to content

Pro sau contra titularizării în şcoală

dcp100168
 Share

Recommended Posts

Pro sau contra titularizării în şcoală

Începând cu 2012, examenul de titularizare se va da în şcoli. E bine, e rău? Am încercat să aflăm asta de la cadrele didactice din Galaţi.

Profesorii titulari, contra

Cei care se declară total împotriva titularizării direct în şcoli sunt tocmai profesorii titulari.

Maricica Cristea, profesoară de limba franceză la Colegiul Tehnic „Paul Dimo” (Liceul Energetic), spune clar şi fără ocolişuri: „Eu m-am titularizat în 1996, când examenul de titularizare se dădea pe bune. Examenul la nivel naţional este serios şi respectabil, nu se compară cu un examen dat în şcoală, unde intervine factorul uman, chiar nepotisme, sigur, nu la noi în şcoală, dar clar va exista acest factor. Titularizarea trebuie să facă diferenţa dintre cei care sunt titulari şi cei care poate nici nu vor asta, sau poate nu au vocaţie”. Ce se va întâmpla pe viitor? Profesoara de franceză spune că „nu fac politică în şcoală, dar ştiu că atunci când ni se spune că este vorba despre nişte dispoziţii tranzitorii, se aruncă motanul în curtea şcolii, iar responsabilitatea rămâne aici”.

Alexandra Oprea, profesor titular la disciplinele tehnice, are şi un argument pro: „Titularizarea îţi oferă siguranţa locului de muncă. Rămâi acolo, începi să cunoşti elevii şi nu mai încerci, an de an, emoţiile concursului. Avem colege care de 19 ani aşteaptă titularizarea, pentru că nu se scot posturi la concurs. Deja au o vârstă, peste 40 de ani, dau examen la fiecare 3 ani. Pe de altă parte, o titularizare în şcoală nu ar fi corectă, cred eu, pentru că intervine foarte mult relaţia directorului cu profesorul; sunt şcoli unde directorul nu-l agreează pe profesorul respectiv, oricât de bine s-ar pregăti acesta”.