Jump to content

În judeţul Galaţi circulă zeci de mii de rable


dcp100168
 Share

Recommended Posts

În judeţul Galaţi circulă peste 16.000 de rable

La sfârşitul anului trecut, erau înmatriculate în România 4,3 milioane de autoturisme, potrivit datelor Poliţiei. Dintre acestea, mai mult de o treime au o vârsta mai mare de zece ani, iar 17% sunt mai vechi de 20 de ani. De menţionat, că la nivel naţional, grupa de vechime dominantă a parcului de autoturisme este cea cuprinsă între şase şi zece ani. Aici intră mai mult de un milion de maşini, adică aproape un sfert din parcul naţional. Urmează grupa trei-cinci ani, cu circa 911.000 de maşini, şi cea de peste 20 de ani, cu 734.000 de unităţi.

Judeţele cu cele mai multe rable

1.Arad. Aproape un sfert (24%) din numărul total de autoturisme înmatriculate sunt mai vechi de 20 de ani. Adică 24.500 de maşini din 102.000, câte sunt înmatriculate în tot judeţul.

2.Buzăul are acelaşi procent de rable (24%) ca şi Aradul. În Buzău erau înmatriculate, la sfârşitul anului trecut, 74.700 de autoturisme, dintre care aproape 18.000 dinainte de 1990.

3.Caraş Severin are 57.300 de maşini înmatriculate. Dintre acestea, circa 23.600 (23,8%) sunt mai vechi de 20 de ani.

Distribuţia maşinilor în judeţul Galaţi în funcţie de vechime

Total - 95.131

0-2 ani - 9.192

3-5 ani - 20.643

6-20 ani - 23.605

11-15 ani - 17.289

16-20 ani - 7.672

peste 20 ani - 16.730

http://www.money.ro/cate-rable-sunt-in-romania--topul-judetelor_892336.html

Link to comment
Share on other sites

Galaţi, oraşul cu parc auto la mâna a doua

Furnizate de comisarul Eugen Hristache, şeful Serviciului Înmatriculări, cifrele de mai jos vorbesc despre Galaţiul pe care zilnic îl vedem cu toţii: cel care merge cu maşina. Mică, mare, proprie, maxi-taxi, camion, că e iarnă sau vară, că plouă, că e soare sau adie a Combinat. Iată realitatea:

· 121.500 – numărul maşinilor înmatriculate în judeţul Galaţi;

· 80.000 – numărul maşinilor din municipiul Galaţi (aşadar, două treimi din numărul maşinilor înmatriculate în judeţul nostru umplu zilnic străzile oraşului Galaţi – chit că unele dintre ele părăsesc arareori locul de parcare);

· 41.500 – numărul maşinilor din restul judeţului.

60 la sută dintre maşini au vârste între 5 şi 10 ani

Eugen Hristache, şef Serviciu Înmatriculări: „Majoritatea maşinilor din trafic are o vechime cuprinsă între cinci şi zece ani. Cele cu o vârstă de 20 de ani sau mai mare reprezintă doar cinci la sută, iar cele cu vârsta între zece şi 15 ani – tot cinci la sută. Un procent de 15 la sută este reprezentat de maşinile având vârsta de maxim cinci ani. În schimb, 60 la sută dintre maşinile din traficul gălăţean au între cinci şi 10 ani”.

Oficial, toate maşinile care depăşesc zece ani se cheamă „rable”, iar proprietarul îşi poate lua pe ele un voucher cu care la timp de promoţie îşi reduce din costurile unei maşini noi. În acest context, faptul că în Galaţi circulă un procent greu, de 60 la sută dintre maşini – adică 48.000 – cu o vechime cuprinsă între cinci şi 10 ani, face bine programului „Rabla” pentru viitori ani.

Tot de la Eugen Hristache aflăm că trei la sută din numărul total al vehiculelor gălăţene înseamnă remorci, alte trei la sută – motociclete, ATV-uri şi mopede, în jur de 24 la sută avem maşini de marfă, de pasageri, camioane sau utilitare, 70 la sută fiind autoturisme.

Din Vest vin „mărcile”. Cele SH

Galaţiul nu face notă distinctă de restul ţării – cele mai multe dintre autoturismele din trafic sunt de producţie străină, ele provenind din importuri sau din loturi de maşini de care Occidentul nu a mai avut nevoie. Şi cum „industria” second-hand-ului este una care face milioane de euro, fiind în acelaşi timp şi extrem de economicoasă cu greu încercatul buzunar de gălăţean, străzile noastre s-au umplut de Volkswagenuri, Opeluri, Peugeoturi, BMW-uri, Volvo-uri, toate „ca noi”.

Câte Dacii au mai rămas, în concluzie, pe stradă? Tot comisarul Hristache ştie răspunsul: „Daciile propriu-zise au rămas foarte puţine, pentru că nu mai trec de RAR, de ITP. Procentul lor este de maxim cinci la sută. Maşini noi de producţie autohtonă avem mai multe, pentru că este maşina pe care românul şi-o permite: cam 20, până la 25 la sută”.

Concluzia este clară - la cei 300.000 de locuitori ai oraşului nostru, o persoană din patru are maşină. Raportat la faptul că ocupăm unul dintre locurile fruntaşe din ţară la numărul şomerilor, Galaţiul deja devine paradoxal. Pentru că, economic vorbind, concluzia este că încă ne permitem maşină, dar aceasta ori e primită cadou, ori am cumpărat-o cu bani pe care nu îi avem.

http://www.viata-libera.ro/articol-Parc_auto_la_bine_si_la_rau_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Aproape două treimi din maşinile gălăţenilor, mai vechi de 10 ani

* Din 372 de autobuze, doar cinci au mai puţin de 5 ani vechime

Parcul auto al Galaţiului totaliza, la sfârşitul anului 2013, un număr de 139.889 de vehicule, din care 109.136 erau autoturisme, reiese din datele publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Cele mai multe dintre autoturismele gălăţenilor, 40.041, au o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani. 1.408 au vechimea mai mică de 2 ani, în timp ce 7.232 de autovehicule au vârste de 3-5 ani.

Conform datelor DRPCIV, aproape două treimi dintre autoturismele înmatriculate în Galaţi se încadrează la „rable”, adică îndeplinesc lejer criteriul vârstei minime de 10 ani, impusă de Programul Rabla. Astfel, sunt 25.950 de autoturisme cu vechimea de 11-15 ani, alte 15.910 sunt vechi de 16-20 ani, în timp ce 18.595 sunt mai bătrâne de 20 de ani.

Din cele 109.136 de autoturisme din Galaţi, 71.648 sunt pe benzină, iar 37.437 - pe motorină. 

Interesant este că din cele 372 de autobuze existente în Galaţi, doar cinci au o vechime mai mică de 5 ani. 101 dintre ele sunt vechi de peste 20 de ani, alte 90 au vechimi cuprinse între 16 şi 20 de ani, iar 186 au între 6 şi 15 ani.

La capitolul microbuze stăm, în schimb, mult mai bine: la sfârşitul anului trecut erau înmatriculate 671, din care 355 au până în 10 ani vechime. La „relicve” putem trece cele 44 de microbuze mai bătrâne de 20 de ani şi alte 72 cu vârste cuprinse între 16 şi 20 de ani.

Conform statisticii DRPCIV, parcul auto al Galaţiului mai cuprinde, printre altele, 13.702 autoutilitare, 255 de autospeciale, 874 autotractoare, 278 autovehicule speciale, 529 motociclete şi 1.053 motocicluri, peste 7.500 de remorci de diferite tipuri, dar şi cinci autorulote.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Parcul auto gălăţean seamănă a cimitir de maşini
* Parcul auto judeţean, compus din aproape 110.000 de autoturisme, îmbătrâneşte de la un an la altul * În 2013, nici 10 la sută din maşinile înmatriculate n-au fost noi * Cele mai cumpărate maşini de pe piaţa gălăţeană sunt cele la mâna a doua, produse de Volkswagen, Opel şi Ford
Parcul auto gălăţean îmbătrâneşte de la un an la altul, iar speranţele că vom câştiga suficient încât să ne permitem maşini noi şi să-l întinerim, în viitorul apropiat, sunt din ce în ce mai firave.
Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto judeţean al Galaţiului era compus, la începutul acestui an, din 109.136 de autoturisme, dintre care doar 1.409 maşini sunt mai noi de doi ani. Procentul este infim, echivalând cu doar 1,29 la sută din totalul autoturismelor. De 13 ori mai multe maşini din parcul auto local sunt, însă, mai „bătrâne” de 18 ani. Din nefericire, lucrurile nu se schimbă. Aşa cum în anii trecuţi gălăţenii şi-au înscris în trafic maşini cumpărate în majoritate la mâna a doua, la fel fac şi în acest an, judecând după comportamentul cumpărătorilor din primele două luni.
Maşinile gălăţenilor, pe vârste
Aveam, în judeţ, la începutul acestui an, 7.232 de maşini cu vârste cuprinse între trei ani şi cinci ani. Cele mai multe maşini - 40.041 de unităţi - au vârste cuprinse între şase ani şi zece ani. Alte 25.950 de maşini sunt mai vechi de 11 ani, dar mai noi de 15. Cu vârste cuprinse între 16 ani şi 20 de ani sunt înmatriculate, la Galaţi, 15.940 de autoturisme. Alte 18.595 de maşini au fost fabricate în urmă cu mai bine de 20 de ani.
Procentual, parcul nostru este compus din autoturisme structurate, în funcţie de vechime, astfel: 1,29 la sută (0-2 ani), 6,62 la sută (3-5 ani), 36,6 la sută (6-10 ani), 23,7 la sută (11-15 ani), 14,6 la sută (16-20 ani) şi 17,03 (mai vechi de 20 de ani).
Cum a îmbătrânit parcul auto, lună de lună
În cursul anului trecut, procentul de maşini noi înmatriculate lunar a fost, în permanenţă, sub 12 la sută.
Mai exact potrivit datelor sintetizate de "Viaţa liberă" din informaţiile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în luna ianuarie s-au înmatriculat, în judeţul nostru, 335 de autovehicule, dintre care doar 24 (7,1 la sută) au fost noi. În februarie, din 311 autovehicule înscrise în trafic, 23 au fost noi (7,3 la sută), iar în martie, din totalul de 338 de maşini înmatriculate, doar 31 (9,1 la sută) au fost noi. În aprilie sau înmatriculat 393 de autoturisme dintre care noi 32 (8,1 la sută), iar în mai dintre cele 325 de autovehicule înmatriculate, 34 (10,4 la sută) au fost noi. Iată situaţia pentru restul anului trecut: iunie (381 maşini înmatriculate, dintre care noi 31, echivalând cu 8,1 la sută), iulie (704 maşini înmatriculate, dintre care noi 48, echivalând cu 6,8 la sută), august (611 maşini înmatriculate, dintre care 62 noi, echivalând cu 10,1 la sută), septembrie (453 de maşini înmatriculate, dintre care 47 noi, echivalând cu 10,3 la sută), octombrie (445 de maşini înmatriculate, dintre care 51 noi, echivalând cu 11,4 la sută), noiembrie (484 de maşini înmatriculate, dintre care 55 noi, echivalând cu 11,3 la sută) şi decembrie (424 de autoturisme înmatriculate, dintre care 35 noi, echivalând cu 8,25 la sută).
În total, dintre cele 4.869 de autoturisme înmatriculate în cursul anului trecut, nu mai mult de 450 au fost noi. Cu alte cuvinte, doar 9,2 la sută dintre maşinile proaspăt înscrise în trafic au fost noi.
Cum stau lucrurile în 2014
În luna ianuarie 2014, potrivit datelor DRPCIV, sintetizate de "Viaţa liberă", s-au înmatriculat în judeţul nostru 370 de autoturisme, dintre care 34 noi, fabricate în 2013. Cu alte cuvinte, 9,18 la sută dintre maşinile înmatriculate în prima lună a anului au fost noi. În februarie, potrivit aceleiaşi surse, s-au înmatriculat 347 de autoturisme, dintre care 28 noi, echivalând cu 8,06 la sută din total. În medie, am putea spune că tendinţa anului trecut se menţine.
Dacia domină piaţa maşinilor noi
Pe de o parte, e bine că ne cumpărăm Dacii, pentru că sprijinim producătorul autohton, după puterile noastre. Pe de altă parte, faptul că nu ne permitem decât în mică măsură să ne cumpărăm autoturisme de fabricaţie străină direct de la dealerul de maşini noi e oarecum îngrijorător. Spre exemplu, în cursul anului trecut, dintre cele 566 de autoturisme noi, 166 au fost fabricate de Dacia. În acest an, în ianuarie s-au cumpărat 34 de autoturisme noi, dintre care 17 Dacii, iar în februarie 28 de autoturisme noi, dintre care nouă Dacii.
Mărcile preferate de gălăţeni
Profilul maşinii ideale pentru gălăţeni: nemţească să fie, la mâna a doua pentru că e mai ieftină şi provenind din segmentul de piaţă dedicat celor cu stare financiară medie spre precară. Cele mai multe automobile vândute, în cursul anului 2013, au purtat brandul Volkswagen. Nu mai puţin de 932 de autovehicule ale producătorului german s-au vândut în Galaţi. În medie, s-au vândut sub zece autoturisme noi pe lună, restul fiind la mâna a doua, produse între 1993 şi 2011. Pe locul doi în topul preferinţelor gălăţenilor se află, potrivit datelor DRPCIV, brandul nemţesc Opel. S-au înmatriculat, anul trecut, 840 de autoturisme ale acestui producător. Pe locul trei în topul maşinilor pe care gălăţenii preferă să le cumpere se află Ford. S-au dat, din reprezentanţă, de la scara blocului sau din talcioc, 804 autoturisme cu acest brand.
Ce spun gălăţenii?
Înainte să-ţi cumperi maşină, ai multe lucruri de studiat şi multe la care să te gândeşti. Trebuie să ştii bine ce fel de drumuri vei străbate şi cam câte, cât îşi permiţi să cheltuieşti cu întreţinere, consumabile şi aşa mai departe. Stând de vorbă cu gălăţenii tineri - de la care ne-am aştepta să fie din cale-afară de nerăbdători să urce la volan şi să-i dea bice pe drumurile ţării - am aflat că statisticile spun adevărul. Mai exact, că majoritatea celor care şi-au cumpărat sau au de gând să-şi cumpere maşină aleg mărci nemţeşti, la mâna a doua. Numai bune de condus, destul de economice din punct de vedere al consumului şi relativ ieftine la întreţinere.
"Eu nu mă mai gândesc, în acest moment, să-mi iau maşină, nici nouă, nici la mâna a doua. Nu pentru că nu m-ar interesa, ci pentru că tocmai mi-au cumpărat, în urmă cu foarte puţin timp, o Skoda Fabia, la mâna a doua. În condiţiile în care am ales deja o maşină bună, nu cred că îmi voi mai face probleme în următoarea perioadă", ne-a spus Nicoleta, în vârstă de 28 de ani.
"Nici nu mă mai gândesc la maşini, în perioada imediat următoare. În urmă cu doar trei zile mi-am cumpărat una, evident că la mâna a doua. Nu că n-aş vrea nouă, dar să fim serioşi, nu prea ne permitem aşa ceva, deocamdată. După ce m-am gândit, mi-am luat un Opel. E calitate germană, deci nu mă aştept să am probleme. Ştiu că cei mai mulţi dintre şoferii care aleg maşinile noi preferă Dacia", ne-a spus Nicu, în vârstă de 22 de ani.
"Eu unul nu prea sunt interesat de maşini. Niciodată nu m-au pasionat, în mod deosebit. Dar cred că, dacă ar fi să-mi cumpăr la acest moment un autoturism, aş alege marca românească. Mă gândesc la Sandero. Cred că este cea mai bună soluţie, în prezent", este de părere Alex, în vârstă de 28 de ani.
viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Cât de învechit este parcul auto al fiecărui județ din România

Pe șoselele din Gorj, peste jumătate din autovehiculele aflate în circulație au peste 16 ani vechime. Situația se repetă în Covasna, Buzău și multe alte județe din România. Situația este un pic mai roz în Sibiu, Brașov, Olt, Bacău sau Bihor, însă nu cu mult mai bună, acestea fiind județele în care ponderea autovehiculelor mai vechi de 16 ani în total este mai mică de jumătate. În sfârsit, Bucureștiul, Ilfov, Argeș, Constanța sau Galați sunt județe unde acest procent scade sub 40%.

O analiză asupra parcului auto din România ne dezvăluie multe informații utile: ce vârstă au autovehiculele care circulă pe străzile fiecărui județ, ce riscuri prezintă un autovehicul cu vârsta înaintată, cum s-a ajuns la un parc auto îmbătrânit, ce preferințe au românii la capitolul motorizări sau cum numărul mașinilor second-hand înmatriculate îl poate depăși chiar și de 10 ori pe cel al mașinilor noi în anumite zile și ce soluții există pentru reînnoirea parcului auto din România.

În România sunt înmatriculate 7 milioane de autovehicule în momentul actual, dintre care 5.470.578 sunt autoturisme. Din total, 254.042 au sub 2 ani vechime, 335.308 au între 3-5 ani vechime, 1.473.480 au 6-10 ani vechime, 1.963.716 au 11-15 ani vechime, 1.424.023 au 16-20 de  ani vechime, iar 1.559.649 au peste 20 de ani vechime. La prima vedere, parcul auto din România nu pare foarte îmbătrânit, până se observă că 2.985.000 din cele 7 milioane de autovehicule care circulă pe străzile din România peste 16 ani vechime, sau că 4.950.000 din totalul de 7 milioane au peste 11 ani vechime.

În ceea ce privește autoturismele, din totalul național de 5.470.578,  174.407 au sub 2 ani vechime, 244.667 au între 3-5 vechime, 1.172.503 au între 6-10 ani vechime, 1.589.892 au 11-15 ani vechime, 1.140.918 au 16-20 de ani vechime, iar 1.148.191 au peste 20 de ani vechime. Astfel, ajungem la 2.289.109 cu o vechime de peste 16 ani din totalul de 5,47 milioane, sau 3.879.001 din totalul de 5,47 milioane cu o vechime de peste 11 ani.

În ultimii 10 ani, parcul de autoturisme din România a crescut cu aproximativ 30%, în 2007 aceasta numărând aproximativ 3,5 milioane de autovehicule, iar la finalul anului 2016 aproximativ 5.470.578. În statisticile Poliției Române termenul autovehicul înglobează autoturisme, autobuze, automobil mixt, autopropulsată lucrări, autoremorcher, autorulotă, autospecială, autospecializată, autotractor, autoutilitară, autovehicul atipic, autovehicul special, microbuz, moped, motocar, motociletă, motociclu, motociclu special, motocvadiciclu, motoretă, mototriciclu, remorcă, remorcă agricolă sau forestieră, remorcă lentă, remorcă specială, scuter, semiremorcă, semiremorcă specială, tractor, tractor rutier, vehicul incomplet.

reporterntv.ro

harta-rablelor-cat-de-invechit-este-parcul-auto-al-fiecarui-judet-din-romania-153294.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Zeci de şoferi, fără permis din cauza maşinii. Cinci la sută dintre rable sunt pericole pentru trafic

Peste 500 de maşini dintre cele monitorizate în Galaţi de Poliţia Rutieră şi inspectorii RAR în primele şase luni ale acestui an s-au dovedit a fi veritabile sicrie pe roţi, o cincime din numărul rablelor verificate fiind catalogate ca extrem de periculoase din cauza defecţiunilor majore. Autorităţile consideră însă că maşinile selectate şi dovedite ca periculoase nu caracterizeză starea generală a parcului auto din România.

Statistic, una din cinci maşini vechi aflate în traficul gălăţean este o bombă pe roţi, atestă autorităţile cu abilităţi în domeniul controlului şi verificării siguranţei rutiere, care în primele şase luni au selectat, pe drumurile din judeţ, 527 de vehicule pentru verificări. Bănuiala că vehiculele trase pe dreapta prezintă riscuri majore pentru siguranţa traficului s-a confirmat, precizează echipele de control, care în multe cazuri au descoperit că şoferii conduceau maşini cu potenţial crescut de accident. Majoritatea problemelor au fost legate de deficienţe ale sistemului de iluminare şi semnalizare, defecţiuni ale sistemului de frânare, pneuri uzate sau probleme la mecanismul de direcţie.

"Inspectorii RAR au descoperit că 101 dintre vehiculele controlate prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecţiunilor majore sau periculoase la sistemul de frânare şi la direcţie, iar 69,64 la sută au fost respinse pentru că au fost considerate neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere", precizează Iza Tache-Gherheş, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.

La peste 14 procente din totalul vehiculelor controlate în perioada menţionată au fost identificate depăşiri ale limitelor admise ale emisiilor poluante. În urma controalelor mixte desfăşurate în judeţul Galaţi de către Registrul Auto Român şi Poliţia Rutieră, în primele şase luni ale acestui an au fost aplicate 60 de sancţiuni, au fost reţinute 44 de permise de conducere şi 227 de certificate de înmatriculare.

Cifrele nu sunt însă îngrijorătoare în opinia autorităţilor, care consideră, în urma verificărilor efectuate la nivel naţional, că neregulile constatate nu caracterizează întreg parcul auto din România. "Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR - Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni", punctează George Adrian Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

O rablă din şapte este pericol pe patru roţi

Din cele peste 600 de vehicule verificate de inspectorii RAR în traficul din Galaţi, în primele şase luni ale acestui an, aproape o şeptime reprezintă "bombe" pe roţi. Aproape trei sferturi din totalul "bătrânicilor" trase pe dreapta au primit statutul de "neconforme".

696 este numărul maşinilor de toate categoriile care au avut parte de verificări în traficul din Galaţi, de la începutul acestui an. Toate au fost, susţin inspectorii RAR, din categoria vehiculelor care, aparent, au probleme tehnice, controalele evidenţiind deficienţe majore la cele mai multe maşini.

"Cele mai multe probleme au fost descoperite la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, emisii poluante, punţi, jante şi anvelope, vizibilitate şi sistemul de frânare şi direcţie. 104 maşini dintre cele verificate în judeţul Galaţi prezentau pericol iminent de accident", precizează Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Autor Român. Aproape trei sferturi din numărul "rablelor" verificate se înscriu în categoria celor "neconforme". 

O maşină din zece poluează excesiv

Vehiculele controlate la Galaţi reprezintă o mică parte din cele luate în vizor la nivel naţional. În perioada amintită, 33.726 de maşini au fost trecute prin filtrele inspectorilor, 1.700 dintre acestea prezentând pericol iminent de accidente, iar jumătate fiind declarate, din cauza diferitelor probleme, ca neconforme. Mai grav este că o maşină din zece poluează peste limitele admise. Situaţia nu trebuie să ne îngrijoreze, dau asigurări reprezentanţii Registrului Auto Român, care prin directorul general George Adrian Dincă anunţă că rezultatele nu reflectă starea generală a parcului auto din România. "Trebuie precizat că echipajele mixte RAR-poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni", a subliniat oficialul.

Şoferii ghinionişti care au rămas fără certificatele de înmatriculare pentru că maşinile au fost apreciate cu probleme le vor recupera numai după remediere deficienţelor şi după o inspecţie tehnică la reprezentanţa RAR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Verificări RAR cu rezultate şocante, în Galaţi. Aproape 75% din vehicule, neconforme

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat, anul trecut, din punct de vedere tehnic în trafic, 67.807 de vehicule, în toată ţara, se arată într-un comunicat al RAR, unde se precizează că aproape 3.500 dintre vehiculele verificate prezentau pericol iminent de accidente.

Astfel, în urma controalelor s-a constatat că aproape jumătate dintre cele 67.807 de vehicule erau neconforme. Cele mai multe probleme au fost descoperite la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, sistemul de reducere a emisiilor poluante, punţi, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate precum şi la sistemele de frânare şi direcţie.

În judeţul Galaţi au fost verificate 1.396 de vehicule, dintre care 74.51% erau neconforme, iar 178 de maşini prezentau pericol iminent de accident. De asemenea, 1.38% dintre vehicule prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică (ITP fals, expirat sau anulat).

"În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în anul 2018 au fost aplicate 152 de amenzi contravenţionale, au fost retrase 577 de certificate de înmatriculare şi reţinute 108 permise de conducere. În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară. Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni", se arată într-un comunicat al RAR.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Străzile Galaţiului s-au umplut de rable. Din 150.000 de maşini, doar 6.000 sunt mai noi de patru ani

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi şi rulate înregistrat în România, în primul trimestru al anului, a ajuns la 146.144 de unităţi, în scădere cu 2,10 la sută faţă de aceeaşi perioadă din 2018, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Strict la nivelul judeţului Galaţi, în primele trei luni au fost înmatriculate 6.210 autoturisme, atât noi, cât şi rulate.

Pe categorii de autoturisme, la nivel naţional se constată o consolidare a trendului înmatriculărilor de maşini noi (+35,11 la sută) şi o temperare a înmatriculărilor de maşini second-hand (-8.57 la sută), însă acestea din urmă rămân cele mai numeroase pe şosele. Mai exact, în primele trei luni ale anului, la nivel de ţară s-au înmatriculat 35.836 de autoturisme noi, în timp ce înmatriculările de maşini rulate au fost în număr de 110.308 unităţi. Piaţa auto gălăţeană reflectă şi ea trendul naţional. Astfel, în primul trimestru, au fost înmatriculate 395 de autoturisme noi, dar şi 5.815 de autoturisme rulate.

CE MAŞINI NOI S-AU VÂNDUT CEL MAI BINE

Conform datelor statistice, în privinţa autoturismelor noi, în perioada ianuarie - martie 2019, cele mai multe înmatriculări la nivel naţional au vizat marca Dacia, cu 12.079 de exemplare, mai mult cu 56,73 la sută faţă de primele trei luni din 2018. La Galaţi, Dacia şi-a trecut în palmares 146 de noi maşini vândute. Dacă este să rămânem, la nivel local, în zona maşinilor noi înmatriculate, pe primele locuri s-au plasat, în primul trimestru al acestui an, Renault (52 de unităţi), Skoda (34 unităţi), Ford (33 unităţi), Opel (20 unităţi) şi Volkswagen (12 unităţi).

MAŞINILE SECOND-HAND, LA PUTERE

În ciuda unor programe gen „Rabla”, autoturismele rulate domină autoritar piaţa auto, atât la nivel naţional, cât şi local. Acest lucru se datorează în primul rând puterii de cumpărare pe care românii o au, o maşină la mâna a doua fiind, pentru cei mai mulţi, sensibil mai accesibilă. Aşa se face că, la nivel naţional, în primele trei luni ale acestui an, pe piaţa second-hand au fost înmatriculate 27.205 maşini Volkswagen, 10.367 de maşini Opel şi 9.191 de maşini Ford.
Volksvagen domină şi piaţa gălăţeană a maşinilor rulate, cu 1.326 de unităţi vândute în primele trei luni ale acestui an. Din urmă vin Opel (580 de unităţi vândute), Ford (532 unităţi), Dacia (452 unităţi), Renault (297 unităţi) şi Skoda (283 unităţi).

UN PARC AUTO ÎMBĂTRÂNIT

Conform datelor DPRCIV, parcul auto naţional din România ajunsese, la finalele anului 2018, strict la capitolul autoturisme, la nu mai puţin de 6,45 milioane de unităţi. Din păcate, grosul acestora, adică aproape 4,28 milioane de unităţi aveau o vechime de peste 12 ani, în timp ce 1,22 milioane de maşini aveau o vechime cuprinsă între 9 şi 12 ani. Autoturismele noi, cu vârsta între zero şi patru ani, erau de numai 434.161 de unităţi!

Parcul auto îmbătrânit este vizibil şi la Galaţi. La sfârşitul anului trecut, pe străzile din judeţ circulau 150.326 de autoturisme, dar dintre acestea 99.396 de unităţi erau mai vechi de 12 ani. Pe celelalte grupe de vechime, 32.034 de autoturisme aveau la activ o perioadă de exploatare între 9 şi 12 ani, 12.831 dintre maşini aveau între cinci şi opt ani şi doar 6.065 de unităţi aveau mai puţin de patru ani.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Maşinile la mâna a doua au invadat Galaţiul

Eliminarea timbrului de mediu, operată în urmă cu doi ani, a dus la creşterea parcului auto din judeţul Galaţi cu mii de maşini cumpărate la mâna a doua, cele mai multe având o vechime ce le-ar permite să intre direct în programul „Rabla”, rezultă din datele prezentate de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Prefecturii Galaţi.

„Perioada anilor 2017-2019 a fost una cu totul specială în ceea ce priveşte parcul auto din Romania, dar şi din judeţul Galaţi, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr.1/2017 de eliminare a unor taxe şi tarife, act normativ care a eliminat timbrul de mediu - taxă a cărei valoare era determinată de norma de poluare a autovehiculului, efectele făcându-se simţite în ceea ce priveşte numărul achiziţiilor pe acest segment. Parcul auto din judeţ, la 30.06.2019, numără 195.360 de vehicule, cu 10.551 de unităţi mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 24.584 mai multe faţă de 30.06.2017. Dintre acestea, 154.424 sunt vehicule din categoria autoturismelor, iar 20.749 din categoria autoutilitarelor. Facem precizarea că din totalul menţionat mai sus, 113.195 de vehicule rutiere figurează înmatriculate în municipiul Galaţi, diferenţa fiind în celelalte localităţi din judeţ”, se precizează într-un raport întocmit de serviciul de permise şi înmatriculări.

Comparativ, dacă în perioada iulie 2017 - iunie 2018 s-au înregistrat 31.462 de vehicule în judeţul Galaţi, în perioada iulie 2018 - iunie 2019 numărul înmatriculărilor a crescut la 34.827 de unităţi. Grosul a fost reprezentat de maşinile mai vechi de zece ani, în 20.150 de cazuri din totalul înmatriculărilor fiind vorba de vehicule construite în perioada 2000 - 2010. Acestora li se adaugă un contingent de maşini chiar mai vechi, respectiv 2.096 de vehicule construite înainte de anul 2000. Pe segmentul maşinilor construite după anul 2010 s-au încadrat doar 9.199 de vehicule înmatriculate în ultimul an la Galaţi.

Dincolo de marea masă a maşinilor la mâna a doua, un fapt pozitiv este că a crescut şi numărul de înmatriculări de maşini noi, stimulat mai ales prin programul „Rabla”. Mai exact, dacă în perioada iulie 2017 - iunie 2018 s-au înmatriculat, la Galaţi, 2.012 de vehicule noi, în perioada iulie 2018 - iunie 2019, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a ajuns la 3.382. Cel mai mare avânt l-au luat autovehiculele pe benzină, unde înmatriculările au crescut de la 1.074 unităţi la 2.324 de unităţi. În paralel, date fiind şi ultimele controverse din industria auto, numărul înmatriculărilor de maşini noi pe motorină a scăzut de la 619 unităţi la 543 de unităţi. Dacă este să ne referim la transporturile mai ecologice, se observă că gălăţenii se feresc, deocamdată, de maşinile în întregime electrice. În intervalul iulie 2017 - iunie 2018 s-a înregistrat doar o singură maşină electrică nouă, iar în perioada iulie 2018 - iunie 2019, doar şase unităţi. Asta nu înseamnă că gălăţenii nu apreciază noile tehnologii. O dovadă în acest sens este creşterea numărului de maşini hibride înregistrate în perioadele de referinţă, de la 25 de unităţi la 43 de unităţi. Nu în ultimul rând, la categoria vehiculelor noi, a crescut numărul de remorci înregistrate, de la 293 de unităţi la 466 unităţi.

Dincolo de aceste date, putem constata că, din păcate, infrastructura rutieră nu ţine pasul cu creşterea numărului de maşini, fie ele noi sau la mâna a doua. Şoselele au rămas tot puţine, drumurile-expres sau autostrăzile sunt tot pe hârtie, iar în oraş un loc de parcare este tot mai greu de găsit.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

118 maşini verificate de RAR în 2020 prezentau pericol iminent de accident

Registrul Auto Român (RAR) a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, 929 de vehicule, la nivelul judeţului Galaţi. Dintre acestea, 58,34% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte şi 118 (12,7%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 11,61% din cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării, 1,08% aveau probleme legate de identificare şi 2,05% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

„În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în acest judeţ au fost aplicate 109 amenzi contravenţionale şi au fost retrase 391 de certificate de înmatriculare. În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară“, precizează RAR.

La nivelul întregii ţări, RAR a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului trecut, 64.096 de vehicule. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%); parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%).

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mașinile defecte i-au lăsat fără permise după controalele Poliţiei şi ale RAR

Peste 150 de sancțiuni contravenționale au fost aplicate și 16 permise de conducere au fost reținute de polițiștii rutieri, în urma unei acțiuni desfășurate, în colaborare cu inspectori din cadrul Regiei Autonome Registrul Auto Român, care a avut ca scop verificarea stării tehnice a autovehiculelor. În două zile, pe drumurile din județul Galați s-au constatat 156 de contravenții, fiind aplicate tot atâtea sancțiuni, în valoare de 45.000 de lei, dintre care 66 pentru defecțiunile tehnice constatate la autovehicule. Câțiva șoferi au rămas fără carnet pentru că mașinile pe care le conduceau erau pericole pe roți.

”Polițiștii au reținut 16 permise de conducere, dintre care două pentru defecțiuni tehnice grave și 14 pentru alte abateri la regimul rutier, și au retras 29 de certificate de înmatriculare. Astfel, la verificarea unui autoturism s-au constatat defecțiuni tehnice la sistemul de iluminare-semnalizare. Bărbatul aflat la volanul acestuia a fost testat alcoolscopic, rezultând valoarea de 0,20 mg/l alcool pur în aerul expirat. Polițiștii l-au sancționat contravențional cu amendă în valoare de 3.770 de lei, luându-se, totodată, măsura reținerii permisului de conducere, precum și aceea a retragerii certificatului de înmatriculare”, a explicat cms. șef Gabriela Costin, purtătorul de cuvânt al IPJ Galați. 

Polițiștii avertizează că vor desfășura astfel de acțiuni și în perioada următoare, în vederea impunerii respectării legii privind circulația rutieră și pentru sancționarea persoanelor ce conduc autovehicule care nu corespund normelor tehnice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Galaţiul rămâne judeţul rablelor pe roţi

Parcul auto al județului Galați înregistra la finalul anului trecut 221.230 de vehicule, din toate categoriile, rezultă din datele centralizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Dintre acestea, 175.600 erau autoturisme, însă îngrijorător este că, după anul de fabricare, parcul auto gălățean este unul tot mai îmbătrânit.

În ciuda programelor gen "Rabla", prin care se dorește reînnoirea parcului auto național, de la an la an se constată că, de fapt, numărul de autoturisme la mâna a doua crește într-un ritm mai rapid decât cel al autoturismelor noi.
Pentru comparație, parcul auto național avea la finalul lui 2021 înregistrate 7,6 milioane de autoturisme. Dintre acestea, 2,1 milioane sunt mai vechi de 20 de ani, 2,2 milioane au între 16 și 20 de ani și aproape 1,8 milioane au între 11 și 15 ani. Doar 790.000 de mașini au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, iar 690.000 au între zero și 5 ani.
Per ansamblu, potrivit statisticilor, numărul de mașini mai vechi de 20 de ani a crescut anul trecut cu 22 la sută, respectiv cu 385.000 de mașini! Asta în condițiile în care ținta inclusă de România în PNRR este de a scoate din trafic... 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani cu norme de poluare sub Euro 3.
Acesta este rezultatul atât al puterii de cumpărare autohtone relativ scăzute atunci când vine vorba de achiziția unui autoturism nou, cât și al lipsei de strategii publice eficiente de încurajare a reînnoirii parcului auto și de stăvilire a miilor de rable adunate de prin toată Europa.
Strict la nivelul parcului auto gălățean, datele DRPCIV sunt relevante pentru gradul tot mai ridicat pe care mașinile vechi îl ocupă pe șosele. Dintre cele 175.600 de autoturisme, mai bine de jumătate s-ar califica cu brio pentru programul "Rabla", având o vechime de peste 15 ani. Mai exact, 48.609 dintre autoturismele gălățene sunt mai vechi de 20 de ani, iar 51.994 de autoturisme au între 16 și 20 de ani de utilizare. Lor li se adaugă un alt lot consistent de autoturisme cu vechimea între 11 și 15 ani, cu un total de 45.126 de unități.
Segmentul mașinilor care încă mai pot fi considerate noi, cu vechimea între șase și zece ani, este în județul Galați format doar din 19.206 autoturisme. Privilegiul de a avea o mașină cu vechimea între trei și cinci ani o au doar 7.351 de gălățeni. Iar dacă mergem pe segmentul mașinilor nu mai vechi de doi ani, atunci numărul acestora pe șoselele gălățene este de doar 3.314 unități!
O clasificare a parcului auto gălățean poate fi făcută și în funcție de tipul de combustibil folosit și care ne demonstrează încă o dată că suntem departe de șoselele "verzi" pe care ni le dorim cu toții. Mai exact, la autoturismele înregistrate în județul Galați, motorina este "la putere", cu 89.158 de mașini folosind acest tip de carburant, în timp ce pe benzină sunt 84.314 mașini. Pe segmentul "verde", al mașinilor sută la sută electrice, gălățenii dețin doar 103 autoturisme, iar dacă este să includem și sistemul hibrid de propulsie abia dacă se ajunge la 1.326 de autoturisme.
Pe de altă parte, dincolo de vechimea autoturismelor, gradul ridicat de îmbătrânire este o caracteristică a întregului parc auto gălățean, indiferent de categoria de vehicule. Din totalul de 221.230 de vehicule care circulau pe drumurile din Galați, mai bine de 130.000 aveau o vechime mai mare de 16 ani.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.