Jump to content

Pe DN25 Galaţi - Tecuci se astupă gropile


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Pe DN25 Galaţi - Tecuci se astupă gropile

Pentru şoferii care străbat regulat ruta Galaţi-Tecuci, pe Drumul Naţional 25, nu mai este nici un dubiu: primăvara a venit. Oamenii ştiu asta nu după iarba verde care mărgineşte şoseaua sau după soarele strălucitor, ci după craterele apărute în asfalt. Ca după fiecare iarnă românească, pe şoselele patriei apar gropile în carosabil, situaţie care îi face pe şoferi să trăiască intens fiecare kilometru parcurs ca în poligon, la proba de jaloane.

În urmă cu doar două zile am parcurs drumul până la Tecuci, aşa că vă pot da puncte exacte unde puteţi întâlni „frumuseţe” de gropi: la ieşire din Şendreni (către Galaţi), între Independenţa şi Movileni, între Tudor Vladimirescu şi Piscu, dar şi în apropierea comunelor Lieşti şi Hanu Conachi. Unele gropi sunt mari şi adânci, altele, mici şi dese, astfel încât „regele şoselelor” să fii şi tot nu reuşeşti să îţi fereşti maşina de toate!

De la şefa secţiei din Galaţi a Drumuri Naţionale, Doiniţa Corban, am aflat că gropile vor fi astupate, însă nu graţie vreunui program de reabilitare, ci prin cunoscuta de acum procedură de cârpire – plombare: „Vom realiza reparaţii izolate, pe anumite porţiuni vom şi face mici covoare asfaltice, însă nu putem vorbi despre un program de reabilitare, atât timp cât finanţarea este integrală de la bugetul de stat”. Care buget e în criză, se ştie!

Plombarea gropilor ar putea începe în termen de două săptămâni, însă Doiniţa Corban a evitat să dea un termen exact, spunând doar că „societatea cu care avem contract a anunţat că va deschide săptămâna viitoare staţia de mixtură asfaltică”.

Potrivit Doiniţei Corban, se vor efectua reparaţii nu doar pe DN 25 Galaţi-Tecuci, ci şi pe DN 24 (Galaţi-Vaslui), DN 22 B (Galaţi-Brăila, pe dig) şi DN 26 Galaţi-Oancea-Cavadineşti, lucrări ce vor fi realizate de drumarii gălăţeni. „Proiectul de reabilitare a DN 25 Galaţi-Tecuci prevede lucrări derulate pe doi ani, care constau în extinderea benzilor de circulaţie, acolo unde există spaţiu, asfaltare, dalarea şanţurilor, repararea podurilor cum s-a realizat pe DN 24, între Cosmeşti şi Ghidigeni. Însă, aşa cum am spus, proiectul este finanţat integral de la bugetul de stat”, a mai declarat Doiniţa Corban, exprimându-şi speranţa că acest proiect ar putea fi demarat, dacă s-ar obţine surse externe de finanţare, precum proiectele europene.

http://www.viata-libera.ro/articol-Trafic%E2%80%A6_de_dai_in_gropi__2.html

Link to comment
Share on other sites

Drumul sau comentariile? Nu uitati bancul de alta data: Doi muncitori. Unul japonez si unul roman. Cel japonez, cu salariu de 3000$: eu muncesc 1 ora pt. mine, 3 pentru imparat si 4 pt. Japonia. Cel roman: eu lucrez 1 pt. mine, n-am imparat iar de japonia ... .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Drumul naţional Galaţi-Tecuci, ciuruit de gropi

Adevărate cratere şi capcane pentru şoferii aflaţi în trafic, porţiuni denivelate şi maşini distruse, aşa poate fi descris în câteva cuvinte DN25. Statul promite lucrări de modernizare a carosabilului în valoare de 300,65 milioane lei, care vor fi finalizate abia în 2014.

Se cârpeşte cu încetinitorul pe DN25! Drumul care face legătura între municipiile Galaţi şi Tecuci şi singurul pe unde pot circula autovehiculele de mare tonaj către Brăila este într-o stare deplorabilă. Carosabilul este plin de gropi, şanţuri şi denivelări chiar şi pe porţiunile care au fost „cârpite” până nu demult.

Mai multe despre starea jalnică a carosabilului şi semnalizarea rutieră de pe DN25 am aflat de la şoferii de maxi–taxi şi de la transportatorii de mărfuri. Cu toţii s-au plâns că sunt nevoiţi să evite zilnic zeci de obstacole pentru a nu risca să pună în pericol viaţa călătorilor.

S-a asfaltat cu găleata!

„Drumul nu este în regulă. Sunt porţiuni întregi acoperite de gropi şi denivelări. S-a mai cârpit pe alocuri, dar foarte puţin. Porţiunea dintre Iveşti-Buceşti a fost reabilitată. Se circulă mai bine. În rest este jale”, spune Tudor Gheorghe, şofer.

Dacă în localităţile Şendreni, Independenţa, drumul are porţiuni denivelate, în zona Umbrăreşti-Barcea acesta devine impracticabil. Şoferii au de făcut un adevărat slalom de pe o bandă pe alta, printre cratere imense şi periculoase. Pe lângă faptul că îşi strică maşinile aceştia riscă să fie implicaţi şi în accidente rutiere.

„S-a asfaltat cu găleata. Nu au făcut nimic cum trebuie. Sunt porţiuni întregi pline de denivelări. Podul de la Şendreni este impracticabil şi extrem de periculos. Acolo rămân mereu maşini blocate. Din cauza gropilor se rup şi arcurile de la maşini”, ne spune Florin Pavel, 57 de ani, proprietarul unui microbuz.

Drumul morţii

DN 25 este şi unul dintre cele mai periculoase drumuri din judeţ, pe marginea acestei şosele existând peste 70 de cruci, care marchează locurile accidentelor rutiere mortale.

Anul trecut, pe raza localităţii Vameş, Viorica Tăbăcaru, în vârstă 34 de ani, care se afla la volanul unei autoutilitare Fiat Doblo, a scăpat ca prin urechile acului, după ce maşina a ieşit de pe drum şi s-a răsturnat de trei ori, oprindu-se într-un stâlp. Şoferiţa a încercat să evite o ditamai groapă din asfalt. „Între Independenţa şi Piscu este o curbă extrem de periculoasă. Acolo tot timpul sunt accidente. La Braniştea sunt câte cinci gropi una după alta. Nu poţi să le ocoleşti. Dacă nu încetineşti, este grav. Transportăm călători şi nu ne putem juca”, spune şoferul Ionuţ Moraru, în vârstă de 25 de ani.

Gheorghiţă Iosif, managerul unei firme de maxi-taxi pe ruta Galaţi-Tecuci, spune că în fiecare an, pentru întreţinerea maşinilor cheltuie aproape 30.000 de lei, din care aproape jumătate se duc pe reparaţii şi rovignete. „Drumurile sunt proaste, ne facem maşinile praf. Tot profitul se duce pe reparaţii, schimbat ulei şi bujii. Este jale. Din 75 de kilometri doar 15 sunt buni. În rest, gropi şi denivelări”, spune bărbatul.

Starea proastă a drumului naţional Galaţi-Tecuci a fost semnalată şi de viceprimarul comunei Independenţa, Ionel Tănase: „Drumurile sunt ca-n România. Ne-am obişnuit să vedem gropi la tot pasul. Chiar astăzi am văzut că a venit cineva de la Compania Naţională de Drumuri pentru a repara carosabilul în zona Movileni-Şendreni. Se lucrează foarte încet”.

Investiţii în pas de melc

Promisiunile de modernizare a DN 25 datează încă din 2005, când soşeaua a fost afectată de inundaţii. Un al caz nefericit a avut loc pe 16 iunie 2010. Tot din cauza unor ploi torenţiale, în zona Tirighina, o bucată bună din şosea s-a surpat, iar celelalte două benzi ale DN 25 au fost afectate.

Cât priveşte eventualele lucrări de modernizare pe drumul naţional Galaţi-Tecuci am aflat că ele vor costa în total 300,65 milioane lei şi se vor extinde pe o perioadă de câţiva ani. Astfel, în 2011 trebuia să se aloce două milioane lei, în 2012 vor fi alocate cinci milioane lei, în 2013 vor fi alocate 50 milioane lei, iar în 2014 vor rămâne de alocat 241,65 milioane lei.

Am încercat să luăm legătura şi cu administratorul drumului, Compania Naţională de Drumuri, pentru a ne spune dacă au început lucrările aşa cum erau prevăzute în grafic, însă nu am primit niciun răspuns.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

nu m-am obosit sa citesc articolul dar eu vineri am folosit DN25 si nu are absolut nicio problema. nu cred ca in 4 zile s-a deteriorat in asa hal. draga corinuta, esti total pe dinafara. pai nu are dreptate grosu cand va porcaieste in tidula sa pe toti astia de la adevarul? btw, am privit si foto din articol. m-am prapadit de ras. 24.gif

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu unde vezi tu drum bun eu traiesc intr-un sat pe langa care trece dn25 si te doare mintea ce fel l-au astupat pe portiunea unde stau eu!!Peticile alea sunt mai mari decat soseaua care a fost turnata!Sunt santuri langa marginea soselei nesemnalizate!Asa ca nu stiu ce drum bun ai vazut tu:)

Link to comment
Share on other sites

eu nu am vazut niciun petic si santurile de pe marginea drumului nu ma intereseaza pt ca eu merg cu masina pe SOSEA nu pe marginea ei. de la cateva petice (care probabil sunt de ceva timp) pana la a spune ca drumul Galati-Tecuci e ciuruit de gropi, e o diferenta...

Link to comment
Share on other sites

Santurile sunt pe marginea soselei,nu in afara ei."cateva gropi" cum zici tu sunt in special in zona localitatii serbestii-vechi.Pe partea dreapta cea cu blocurile in sensul de mers spre tecuci s-a lasat soseaua si au astupat groapa care se formase mai mult de mantuiala.Pe podul de la sendreni sunt denivelari,pe cel de la Traian iarasi unde mai mult de 30 la ora nu poti sa mergi.Singura portiune buna este de la iesire din oras pana la podul de la sendreni pt ca a fost reparata acum 2-3 ani.Dupa podul din Traian pana la Branistea tot pe banda de mers spre tecuci este lasata soseaua si trebuie sa circuli mai mult pe centrul soselei.Si tot asa si mai departe...

Mentionez ca acele petice "puse de mult" sunt puse saptamana trecuta:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.