Jump to content

Eugen Făt regizează la Teatrul Odeon


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Eugen Făt regizează la Teatrul Odeon

Spectacolul "Natură moartă cu nepot obez", în regia lui Eugen Făt, după textul omonim al lui Ion Sapdaru, va avea premiera pe 30 martie, la Teatrul Odeon din Bucureşti, informează instituţia de spectacole. Din distribuţie fac parte Pavel Bartoş, Dorina Lazăr, Rodica Mandache, Oana Ştefănescu şi Nicoleta Lefter.

Eugen Făt a absolvit în 1997 cursurile secţiei de română-engleză la Universitatea de Nord din Baia Mare, iar în 2007, pe cele de regie teatru la Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj, clasa profesorului Mona Chirilă. A montat la Teatrul Municipal din Baia Mare, Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, Teatrul de Nord din Satu Mare, Teatrul "I.D. Sârbu" din Petroşani, iar la Teatrul Dramatic "Fani Tardini" din Galaţi, unde este angajat, a regizat "Femeia ca un câmp de luptă" de Matei Vişniec, spectacol nominalizat la secţiunea "cei mai buni pe scena românească", în stagiunea 2007-2008, categoria Debut - Ziarul Financiar, 2007, "Tot ce se dă" de Ioan Peter, 2008, "Labirintul Irinei - alb", 2009, "Cutia Pandorei" de Katalin Thuróczy, 2010.

Premiera spectacolului are loc miercuri, 30 martie, ora 19.00. Preţul biletelor este de 31,80 lei întreg şi 15,90 lei redus. Durata spectacolului este de 1h 20 min.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eugen Făt i-a convins pe critici

Regizorul Eugen Făt, angajat al Teatrului Dramatic „Fani Tardini” din Galaţi, a montat pe scena Teatrului Odeon din Bucureşti spectacolul „Natură moartă cu nepot obez”, ce a avut premiera pe 7 aprilie.

Vă prezentăm astăzi câteva fragmente din cronicile spectacolului:

-„Regizorul s-a ferit cu pricepere de orice efecte artificiale şi a derulat ilustrarea teatrală prin interpretarea actorilor condusă la nuanţă. Viziunea regizorală serveşte teatral sensurile textului şi are drept rezultat un spectacol atractiv de comedie neagră, gen neîntâlnit în repertoriile curente, cu o piesă a dramaturgiei noastre, absentă şi ea de pe multe afişe teatrale. Spectacolul dă un răspuns convingător întrebării pe care şi-o pune autorul piesei, Ion Sapdaru: “A construi vieţi din cuvinte, ce poate fi mai captivant?“ (Ileana Lucaciu)

-„Un spectacol aparent comic, ce-şi devoalează progresiv ţesătura tragică. Regizorul Eugen Făt mizează pe simplitatea clasică a construcţiei şi pe o distribuţie foarte bună, ceea ce conduce la un spectacol fluent şi coerent stilistic, cu interpretări actoriceşti atractive şi o coregrafie (Răzvan Mazilu) subminată de umor”. (Alina Boboc - Cronica română).

-“Natură moartă cu nepot obez” este un eseu pe tema iubirii sufocante şi ucigătoare. Spectacolul are o distribuţie splendidă: Pavel Bartoş (Pompiliu), Dorina Lazăr (Vanda), Rodica Mandache (Cesonia), Oana Ştefănescu (Mirela) şi Nicoleta Lefter (Lili). Dincolo de jocul impecabil al actorilor, piesa se remarcă prin simplitatea poveştii celor patru, nu e încărcată cu artificii regizorale şi nici nu dă verdicte. Piesa e scrisă cu umor şi valorifică la maximum talentul şi expresivitatea actorilor. Ion Sapdaru nu-şi judecă personajele, nu le accentuează defectele şi nu le aruncă în penibil; le spune povestea obiectiv şi echilibrat, la fel ca un părinte inteligent care-şi lasă copilul să-şi aleagă propriul drum. Textul are exact umorul, absurdul şi tragismul regăsite şi în viaţa de zi cu zi, unde e imperios să ştii să impui limite. Spectacolul îţi provoacă, imperceptibil, introspecţia”. (Cătălina Pavel)

-„Textul comic, dar cu accente dramatice, a fost redus ca volum, condensat, pentru a-i da ritm”, cum ne-a mărturisit regizorul. A ieşit un spectacol ritmat, un spectacol care nu te face să gândeşti la lucruri mari în timpul desfăşurării lui, dar care te binedispune. Te amuzi, iar spre final te domină drama din text. Atunci când a hotărât ca piesa să intre în repertoriul teatrului pe care îl conduce, Dorina Lazăr s-a gândit în primul rând la eroul principal - Pavel Bartoş, „un actor plin de viaţă, cu poftă de a juca. Nu e un spectacol care să aducă publicul care îl citeşte pe Patapievici, dar cei care se emoţionează la piesele lui G.M. Zamfirescu se vor emoţiona sigur şi la acest spectacol”, ne-a spus Dorina Lazăr. Spectacolul e selectat, deja, la Festivalul de Teatru de la Buzău dedicat vedetelor (luna mai).” (Maria Sârbu - Jurnalul.ro)

-„E obez, are trei mătuşi frustrate şi posesive, e guvernat de un singur instinct-blestem (foamea), manifestă o pasiune timidă (remixurile), nu-şi abandonează casca de triciclist nici la duş. „Natură moartă cu nepot obez” este istoria unei iubiri complexe eşuate. Ion Sapdaru se află acum în postura de dramaturg care, de altfel, nu-i vine rău deloc. Textul său are sinceritate, personalitate şi bună aderenţă la schema şi principiile spectacolului de teatru şi, implicit, priză la public, şi aceasta deoarece atât autorul piesei, cât şi regizorul Eugen Făt nu s-au aruncat în invenţii artificiale sau pretenţioase. Au fost preocupaţi de autenticul unor caractere, situaţii, de adevărul recognoscibil şi semnificativ. Din capul locului trebuie să mărturisesc că le-a ieşit.” (Răzvan Niţă - PORT.ro).

http://www.viata-libera.ro/articol-%E2%80%9ENatura_moarta_cu_nepot_obez%E2%80%9D_-_Eugen_Fat_i-a_convins_pe_critici_2.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.