dcp100168 Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Are voie Poliţia Locală să oprească maşinile în trafic, deşi nu are uniforme?Indignat pentru că uniforma poliţiştilor rutieri locali nu arată ca la carte (Codul Rutier), un cititor ne face atenţi: „Au uniforma Poliţiei Comunitare, deşi sunt Locali. Nu au dreptul legal să oprească maşinile în trafic, dar le opresc”.Prima nemulţumire...Iată câteva extrase din mailul primit de la cititorul nostru („un cititor indignat”, după cum a şi semnat), întinderea sesizării fiind mult prea mare pentru a putea fi reprodusă în totalitate. „Vă scriu indignat total faţă de atitudinea Poliţiei Locale pe plan rutier din Galaţi. O să încep în primul rând cu uniforma. Deşi au fost acceptaţi ca poliţişti locali de autorităţile din Galaţi, pe uniforma lor scrie Poliţia Comunitară Rutieră. Nu ai cum să te supui unui organ ce nu are competenţa să oprească maşinile în trafic. Mai precis, Poliţia Comunitară Rutieră nu are competenţa şi dreptul de a opri maşinile în trafic şi de a da amenzi cu puncte de penalizare conform legii, însă o face”.... şi primele răspunsuri oficialeCristian Gâscă, directorul Poliţiei Locale Galaţi: „În acest moment, nu sunt bani pentru uniforme. Până sunt bani şi până licităm, acestea sunt uniformele pe care agenţii rutieri ai Poliţiei Locale le folosesc. Dacă îmi dă gălăţeanul nemulţumit bani, şi mâine le fac poliţiştilor uniforme. Că o uniformă completă, nouă, costă 2.000 de lei şi avem 40 de agenţi rutieri şi un total de 302 poliţişti locali”.În ceea ce priveşte observaţia cum că un agent „comunitar” nu are voie să oprească maşinile în trafic, directorul precizează: „De la începutul acestui an am primit denumirea şi atribuţiile de Poliţie Locală. Timp de trei luni nu am dat decât avertismente, pentru ca gălăţenii să se obişnuiască cu noul nostru statut. Abia de acum, din aprilie, aplicăm amenzi. Avem dreptul legal să facem asta, datorită Legii 155 din 2010, articolul 7, care precizează exact atribuţiile poliţistului local”.Afirmaţia lui Cristian Gâscă este întărită şi de cea a agentului-şef Ştefănache Stan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi: „Colegii de la Poliţia Locală pot opri maşinile care circulă pe interzis, pot dirija traficul în dreptul arterelor care se închid pe timpul desfăşurării şantierelor şi pot amenda cu puncte-amendă şi puncte de penalizare opririle şi staţionările. Spre deosebire de Poliţia Rutieră, agentul rutier local nu pune fiola conducătorului auto şi nici nu are radar pe maşină”.În disputa dintre gălăţeanul nemulţumit şi Poliţia Locală, vă invităm pe dumneavoastră, cititorii noştri, să vă spuneţi părerea. Cum e mai bine? CU Poliţie Locală în uniforme vechi şi atribuţii noi, sau FĂRĂ - pentru că forma trebuie să ajungă fondul din urmă?http://www.viata-libera.ro/articol-Politia_Rutiera_Locala_judecata_dupa_uniforma_veche_2.htmlMie, unul, mi se pare evident faptul că niciun şofer n-ar trebuie să oprească la semnalele Poliţiei Locale Rutiere în condiţiile date! De unde să ştiu eu, ca şofer, că ăla care îmi face semn să opresc e poliţist rutier, dacă el e îmbrăcat în blugi, în şort sau... într-o altă uniformă?
riaji Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Tipic romanesc. Adica cetateanul nemultumit trebuie sa aiba rabdare (pe banii lui) pana strange domnu` Gasca bani de-si termina casa si ratele la Seria 5, ca mai apoi sa faca loc si pentru uniformele celor 302 boschetari de la Galati, insa de la 1 aprilie pentru ei inceteaza rabdarea si incep sa acorde amenzi, uitand ca si bunul simt ar fi trebuit sa intre pe undeva, prin articolul 7 al Legii 155/2010.Solutia ramane tot instanta: sa demonstreze omul nemultumit ca boschetarul a venit imbracat ca la emisiunile proaste de divertisemnt de pe la noi si e foarte probabil ca va avea castig de cauza impotriva Politiei Locale.
Mikka Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Daca e ceva care prospera in tara asta astea ar fi institutiile de control (si de forta...): politii peste politii, garzi de toate felurile, autoritati, corpuri de control, inspectorate, servicii $ etc. Binenteles ca intr-o tara civilizata, nici nu s-ar pune problema ca politia sa functioneze... fara uniforme si in general fara dotari. Nu mai vorbesc de studii de specialitate. Un minimum, acolo, o pospaiala, macar.
DragomirAna-Maria Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 In primul rand sa faca rost studii ca habar nu au legile,in al doilea rand sa faca rost de uniforme si cele necesare daca vor respect...sa nu mai zicem de adunatura de specimene care sunt!
AdiTZA Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Si daca nu opresc, ce-mi face? Politia Rutiera, din punctul meu de vedere (un pic legal, facand abstractie de legea 155 din 2010 art. 7) ar fi singurul "organ" competent sa ma opreasca in trafic. Sau ma apuc si eu si fac un curs de 80h de Garcea si ma pun pe "sactionat ifractorii". Dupa ce ca nu respecta nici ei litera legii si se fac, de cele mai multe ori ca nu vad pe unde parcheaza unii sau cand trec pe rosu, sau cand spulbera pur si simplu pietonii de pe treceri, mai au acum si tupeul de a ne opri in trafic sa ne intrebe de sanatate. Unii habar nu au sa citeasca un certificat de inmatriculare...
riaji Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Cred ca intrebarea nu e formulata bine. Opritul in trafic n-ar trebui sa aiba nicio treaba cu uniformele; chestia asta ar trebui sa fie inteleasa ca o posibilitate cu caracter exceptional, cand politistii au motive clare ca pot sa impiedice o infractiune sau ceva de genul.. si in felul asta sa ne lipseasca de abuzurile lor, indiferent ca ne referim la oprit pentru vorbitul la telefon sau 'de rutina', ca mai apoi sa inceapa sa caute motive. Asa, dandu-le aceleasi atributii tuturor purtatorilor de sapca (si Politia de Frontiera poate sa opreasca masini, si Rutiera, Rurala, Locala, Jandarmeria), numai femeia de serviciu de la Primarie nu te mai trage pe dreapta sa-ti dea amenzi, acum, cand tot prostu` are voie sa te tina in strada minim 5 minute pe zi, fara motive (si-aici Mikka a punctat bine directia noastra). Revenind, de cacao e chiar legea privitoare la politia locala, alaturi de nesimtirea cu care Gasca de la Galati incearca sa sa-si justifice managementul de 2 lei si felul in care intelege el aplicarea acesteia.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now