Jump to content

Băcăniile Mic.ro ajung şi la Galaţi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Băcăniile Mic.ro ajung şi la Galaţi

Reţeaua Mic.ro, companie membră a grupului Mercadia Holland, controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu, a deschis în primul an de activitate 461 de băcănii în 35 de localităţi, iar în acest an vrea să inauguraze magazine în alte 23 de oraşe. Compania a deschis primele zece unităţi în aprilie 2010. Expansiunea a vizat până în prezent oraşele mari, precum Braşov, Constanta, Craiova, Piteşti, Ploieşti, Târgu Mureş şi împrejurimile acestora.

"Pentru anul 2011, Mic.ro are în plan deschiderea de băcănii în alte 23 de oraşe, atât cu populaţie de peste 150.000 locuitori - Arad, Bacău, Baia Mare, Brăila, Cluj, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Timişoara -, cât şi cu o populaţie de peste 80.000 locuitori - Satu Mare, Buzău, Focşani, Piatra Neamţ, Suceava, Botoşani, Drobeta Turnu Severin, Târgovişte, Târgu Jiu, Tulcea, Reşita şi Bistriţa", potrivit companiei.

Omul de afaceri Dinu Patriciu declara în luna octombrie că va deschide 3.000 de magazine Mic.ro până la sfârşitul acestui an. El preciza că investiţia totală în întreaga reţea de magazine fixe şi mobile va fi de peste 200 milioane de euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

M-as bucura enorm sa nu fie asa, Silviu, dar din pacate, cu timpul, vei vedea ca am dreptate. Pentru ca preturile nu mai fac piata de multa vreme nici pe la noi, cu toate ca situatia e nasoala si populatia devine tot mai saraca. Omul prefera sa se duca sa piarda de 2 ori mai mult timp si bani la cumparaturi in supermarketuri sau minimarketuri de genul asta, numai de dragu` de a nu mai cumpara de la chioscul sau alimentara din colt, ca 'restul care nu-si permit', sau pentru ca 'mai vede ce mai cumpara cand ajunge acolo' - a devenit un obicei prost impamantenit din dorinta idioata de consum. In plus, Mic.ro are zeci de avantaje pornite de la simplul monopol. De exemplu, au in primul rand aspectul, despre care vorbeam mai devreme, apoi au sutele de sedii, au si capitalul pe care-si permit sa-l piarda la inceput (e nenea Patriciu in spate), au reclama facuta peste tot, fac aprovizionarea exact ca Billa, Kaufland sau Real (unde producatorul aproape ca a ajuns sa se milogeasca de managerul de supermarket sa-i primeasca produsul si cu plata, evident, pe masura vanzarii, ajungand in felul asta, si mai mult la mana lanturilor de magazine) - de aici si varietatea de produse, au deschis pana la 11 noaptea (aici poate fi si un dezavantaj fata de non-stopuri, insa si un avantaj fata de majoritatea celorlalte magazine care pe la 9 sau 10 trag oblonul) si, poate cel mai important, e faptul ca au protectia din partea autoritatilor, in special referitor la organele de control, care-i mananca de vii pe restul fraierilor de rand care se chinuie sa mai tina un chiosc sau o alimentara in ziua de azi (trepadusii astia nu-si permit sa mearga in control la firmele de genul asta, pentru ca stiu ca la un minim de ambitie isi pot pierde locul caldut din care ii mulg pe restul fraierilor).

Link to comment
Share on other sites

ia sa-mi spui tu mie riaji unde ai sa te duci sa-ti cumperi 100gr de margarina, 1 kg de faina, 50 gr de stafide si 1 apa minerala ca sa-ti faci cornulete? la supermarket? sau la mic.ro? ai sa coborila magazinul de la scara blocului. si ai sa-ti iei si o inghetata pt ca e cald afara. ca sa nu mai punem la socoteala ca tot de acolo iti cumperi paine "cea de toate zilele".

In plus, Mic.ro are zeci de avantaje pornite de la simplul monopol.deci monopolul reprezinta un avantaj? da, dar pt cine?

..... si, poate cel mai important, e faptul ca au protectia din partea autoritatilor, in special referitor la organele de control, care-i mananca de vii pe restul fraierilor de rand care se chinuie sa mai tina un chiosc sau o alimentara in ziua de azi (trepadusii astia nu-si permit sa mearga in control la firmele de genul asta, pentru ca stiu ca la un minim de ambitie isi pot pierde locul caldut din care ii mulg pe restul fraierilor).

ai trantit mucii in fasole. dar TARE de tot.

Omul prefera sa se duca sa piarda de 2 ori mai mult timp si bani la cumparaturi in supermarketuri sau minimarketuri de genul asta, numai de dragu` de a nu mai cumpara de la chioscul sau alimentara din coltau trecut vremurile alea.

acuma pe bune, tu traiesti in romania?

Link to comment
Share on other sites

1. Le cumpar de la chioscul din fata blocului sau din piata din apropiere, incercand sa evit Mic.ro sau supermarketurile (e doar o alegere pe care o consider sanatoasa pe termen lung pentru portofelul meu, intai de toate).

2. Credeam ca e clar ca vaca ca monopolul reprezinta un avantaj pentru cel care-l detine, nu`?

3. Acolo e o alta parere a mea, bazata pe zeci de cazuri pe care le cunosc personal deci.. nu prea am ce sa-ti raspund in legatura cu asta; doar sa te trimit la subiecte in genul celui cu actiunile politistilor, inspectorilor de la Garda Financiara si a celor de la ITM din Piata Rusilor (de astazi) sau sa te intreb de cate sanctiuni stii tu sa fi primit vreodata un mare lant de supermarketuri in comparatie cu chioscarii de rand, spre exemplu, mai ales luand in considerare discrepanta dintre puterea financiara a celor doua tipuri de magazine.

4. Nu stiu care si in ce vremuri traieste, mambo. Dar eu vad foarte des oameni rupti in fund care fac pe naiba-n 4 sa ajunga sa crape in ei de la McDonalds, care urca in masini si merg cativa km ca sa se chinuie sa isi umple caruciorul cu toate rahaturile (pe care le gasesti la coltul blocului) la Real sau Carrefour (desi nu si-au primit inca salariul restant), oameni care se bat pe reduceri in marile magazine, umbla dezbracati sau mai stiu eu ce naiba fac pentru 2 toale gratis, ca niste inepti, oameni care tanjesc dupa produse de lux, pentru ca brusc devin "prea saraci ca sa-si permita lucruri ieftine" si exemplele pot continua, toate avand la baza reclama (si implicit, monopolul). Ma indoiesc, totusi, ca au trecut vremurile alea, ba dimpotriva, am impresia ca lumea se tampeste pe zi ce trece si pune tot mai usor botul la tertipurile astea vechi de sute de ani.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

Riaji, am râs puțin răutăcios și nu te supăra. Prefer să cumpăr de la un supermarket cam tot ce am nevoie decât să cumpăr de la „ colț ” unde toate produsele sunt la mâna a 3-a. Prefer să pierd timp de 2 ori cum spui într-o sâmbătă sau la sfârșitul programului și să-mi fac aprovizionarea de la Metro, Real, Kaufland, Billa.

Un exemplu cât se poate de simplu: o rolă de hârtie igienică acceptabilă o găsești la 2 lei la colțul blocului. Din Metro ieri am cumpărat 8 role + 2 gratis Zewa parfumate cu 13 lei. Fă un calcul doar la hârtia igienică și dacă mai pui la socoteală niște apă minerală, făină și ce mai vrei tu, ai să vezi costurile. Poate gândesc eu a „ bișnițar ”, cine știe!

Despre mic.ro nu pot spune nimic deocamdată pentru că nu am intrat în niciun magazin dar cu siguranță produsele sunt tot la mâna a 3-a. Da, ca să-ți cumperi o înghețată sau un suc mergi liniștit la mic.ro însă pentru aprovizionare.. Sau mergi pe principiul cumpăr azi 1 kg de cartofi și mâine iar cumpăr 1 kg de cartofi. Dacă e așa, ai să vezi că timpul de 2 ori o să fie de fapt de vreo 10 ori pe puțin.

De partea bișnițarilor pardon, a micilor comercianți eu nu pot fi când peste 60% din magazine adună boschetari și nu numai.

Despre monopol.. am râs iar, dar nu cred că e nevoie să detaliez.

Link to comment
Share on other sites

Andrei, nu am cum sa ma supar :)) Fiecare are experientele si asteptarile lui care ne determina intr-un fel sau altul parerile, sau cel putin eu asta consider.

Despre unde isi fac aprovizionarea bisnitarii de care spuneai, cred ca nu prea avem ce dezbate: in cazul asta, Metro a inceput sa omoare piata inca de la aparitie (in special in orasele mari), iar acum peste 90% dintre astia mici cumpara de-acolo sau din Cora, Selgros etc, direct sau prin intermediari - poftim si avantajul monopolului pentru cei mari: au ajuns sa determine pretul aproape in totalitate, avand la baza ideea de comoditate a consumatorului.

Pana la urma, dezamagirea mea nu consta in faptul ca omul care are de facut nunta sau cine stie ce aprovizionari pentru o lunga perioada de timp merge sa-si cumpere 2 tone de produse dintr-un super-magazin pe principiul economiei de timp si al diversitatii, ci se referea la cazurile in care oamenii de rand, pentru 2-3-5 produse cu pret modic, merg constant si cumpara de acolo, iar astia sunt cu siguranta cei mai multi, ei inclinand balanta concurentei.

Nu sunt sigur ca am inteles ce vrei sa spui prin adunatul boschetarilor, dar sunt sigur ca o sa radem cu totii de ideea de monopol, mai devreme sau mai tarziu, doar ca o sa fie un ras amar, cu pagube mari in buzunarele proprii, cand n-o sa mai avem alternative decat Metro, Billa, Kaufland, Cora, Real, Selgros, Carrefour si Mic.ro.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

dincolo de dispute si/sau preferinte, un lucru este clar. hypermarket-urile inseamna declinul micilor comercianti. nu afirm ca pentru cine stie ce nimic nu ma duc pana la alimentara/chioscul de la colt, dar cheltuielile mari se duc in hypermarket-uri. omul va fi din ce in ce mai atras spre aceste spatii, ce iti ofera nenumarate posibilitati de pierdere a timpului si implicit golire a portofelului. cand merg la cumparaturi, ma opresc sa beau si un capuccino, de ce nu sa imi incarc si cartela vodafone, sa iau un suc in timp ce o privesc pe fica-mea cum se joaca in spatiul special amenajat pentru copii.

Edited by catilina22003
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.