dcp100168 Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Afacerile lui Necolaiciuc, legate şi de noua gară a GalaţiuluiPotrivit procurorilor anticorupţie, există suspiciuni că o parte dintre lucrările de la noua Gară din Galaţi au fost decontate în mod ilegal de către şefii de la CFR, în urma mai multor intervenţii şi pile.Surprinzător, cazul lui Mihai Necolaiciuc, fostul director general al CFR (care tocmai a fost adus din SUA pentru a da socoteală pentru modul cum s-au evaporat 55 de milioane de euro din conturile societăţii), are ramificaţii şi la Galaţi. Deşi acest aspect nu a fost elucidat încă pe deplin de către procurorii anticorupţie, există suspiciuni că o parte din lucrările la noua Gară din Galaţi au fost decontate pe celebra filieră a preţurilor umflate cu neruşinare.Conexiunea Galaţiului la acest dosar scandalos şi controversat trece pe o filieră destul de bizară, adică are legătură cu omul de afaceri Dumitru Bucşaru (patronul Unirii Urziceni). Potrivit DNA, Bucşaru a încasat sume importante de la CFR, cu largul sprijun al directorului general Necolaiciuc şi cu ajutor politic.Dumitru Bucşaru a intrat în atenţia opiniei publice după ce preşedintele Traian Băsescu a intervenit în favoarea unei societăţi controlate de acesta. Băsescu cerea, în aprilie 2005, rezolvarea unui diferend financiar legat de o datorie de 2,7 milioane de euro pe care Ministerul Transporturilor o avea la o altă societate a lui Bucşaru, Art Construcţii '92. Datoria era pentru lucrările pe care societatea le executase la „Complexul Snagov", „Cantina-Restaurant MTCT", „Gara Obor", „Gara Galaţi", „Grădiniţa Witting" şi pentru „Modernizare Staţie CF Focşani la standarde europene". Toate aceste lucrări sunt trecute de DNA pe lista celor suspectate de fraude.Proiectul la gara nouă a demarat în 1990, dar a fost sistat în 1997, prin hotărâre de guvern, din lipsă de fonduri. Lucrările s‑au reluat în 2001, cu termen de finalizare 2005, prelungit ulterior până în 2006, cu finalizare în 2008.Noua gară şi complexul feroviar aferent au fost cuplate, într‑un proiect mai amplu, cu electrificarea căii ferate Doaga ‑ Tecuci ‑ Barboşi. Pentru lucrările la Eurostaţie, fondurile au provenit dintr‑un împrumut mai mare, încheiat la nivel ministerial cu Credit First Suisse Boston International. Galaţiului i‑au revenit aproximativ cinci milioane euro, pentru execuţia lucrărilor fiind desemnate societăţile UNICOM, pe partea de construcţii, şi ISAF Bucureşti, specializată pe instalaţii de electrificare şi centralizare căi ferate. Firmele lui Dumitru Bucşaru au avut calitatea de subcontractori pe o serie de lucrări auxiliare.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Dezvaluiri_incendiare-_Afacerile_necurate_ale_lui_Necolaiciuc_au_legatura_cu_Galatiul-_Noua_Gara_este_mentionata_in_lista_cu_afaceri_dubioase_0_466753508.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now