Jump to content

Sistem de ticketing în transportul public gălăţean


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ticketing gălăţean pe bani europeni, cu sincope româneşti

O adevărată revoluţie în transportul public local îi aşteaptă pe gălăţeni de la 1 aprilie 2021. Biletul - cod QR, în format fizic diferit de cel cunoscut, va deveni temporar, nu per călătorie, şi va fi valabil o oră, timp în care cetăţenii vor putea circula cu oricâte mijloace de transport. Abonamentele nu vor mai fi eliberate în funcţie de trasee, ci de numărul călătoriilor şi valabilitatea acestora. Din păcate, plata călătoriei cu cardul bancar în autobuz sau troleibuz tot nu va fi posibilă. Încă. Toate acestea fac parte din "cel mai modern și performant sistem e-ticketing din România" promis de autorităţi, dar care funcţionează cu sincope, dificultăţi şi surprize neplăcute. Investiţia a fost contractată, iniţial, printr-un credit făcut de Primăria Galaţi la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), dar va fi decontată din fondurile europene pe care municipalitatea a reuşit să le atragă.

"Încercăm să facem o mică revoluţie în sistemul de transport în comun la nivelul municipiului Galaţi. Poate n-or fi 12 luni, dar sperăm să fie mai puţin de 18 luni perioada de implementare. Am convingerea că partenerii noştri vor face tot posibilul ca, într-un timp cât mai scurt, cetățenii să se poată bucura de acest sistem", anunţa primarul Ionuţ Pucheanu, pe 6 decembrie 2017.

Declaraţia era făcută la semnarea contractului cu asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) - Certsign SA (România) - Swarco Traffic SRL (România). Consorţiul îşi asuma misiunea de a proiecta, construi, opera şi menţine sistemele de taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi de management al flotei de transport public local.

"Şi consorţiul, şi partenerii noştri au tot interesul să terminăm proiectul în cel mai scurt timp posibil. Noi trebuie să oferim un sistem perfect funcţional, pe măsura exigenţelor cetăţenilor din Galaţi, ale Primăriei, dar şi a prestigiului nostru. Sistemul de la Galaţi va fi cel mai modern din România, va beneficia de cele mai noi tehnologii", îi răspundea primarului Giampiero Luzzi, director de vânzări internaţionale al AEP Ticketing Solutions şi reprezentantul consorţiului.

Suntem la sfârşit de martie 2021, iar sistemul cel lăudat se află încă în implementare. Gălăţenii s-au obişnuit cu sincopele şi surprizele lui neplăcute. Diferenţa majoră este că sistemul nu va mai fi plătit dintr-un împrumut, ci din fonduri europene.

Un pic de istorie

"Eficientizarea transportului public local" se afla printre obiectivele de investiţii pentru care Primăria Galaţi a contractat, pe 27 octombrie 2014, în mandatul primarului Marius Stan, un credit de 100.000.000 de lei la BERD. În urma consultărilor cu experţii desemnaţi de BERD, s-au stabilit indicatorii tehnici şi economici ai "eficientizării", prin achiziţia unor sisteme de taxare automată a titlurilor de călătorie (e-ticketing), de informare a pasagerilor şi management al flotei de transport public local.

Licitaţia pentru realizarea investiţiei s-a desfăşurat tot după procedura BERD şi a fost câştigată de consorţiul italian AEP Ticketing Solutions (Italia) - Certsign SA (România) - Swarco Traffic SRL (România). Contractul, în valoare de 26.151.431 de lei fără TVA, a fost semnat pe 6 decembrie 2017. Perioada de implementare (proiectare şi execuţie) era de 18 luni, iar durata de operare şi mentenanţă de 60 de luni.

Un an mai târziu, în decembrie 2018, Primăria Galaţi, a reuşit să atragă pentru această investiţie fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, în cadrul apelului dedicat proiectelor nefinalizate. Conform contractului de finanțare, valoarea totală a proiectului "Furnizarea Sistemelor de Colectare Automată a Tarifelor de Călătorie, de Informare a Pasagerilor și de Management al Flotei de Vehicule pentru Municipiul Galați" este de 26.189.365,90 lei, din care 23.936.290,34 lei reprezintă cheltuieli eligibile, iar 2.253.075,56 lei reprezintă cheltuieli neeligibile.

„Cel mai modern și performant sistem e-ticketing din România”

Asta li se promitea gălăţenilor pe 8 mai 2019, când a avut loc conferința de lansare a proiectului european, care trebuia să devină operaţional din toamna anului 2019, odată cu introducerea biletului temporar de călătorie.

Conform datelor oficiale, sistemul urma să vândă titluri de călătorie prin: 25 de puncte de vânzare ale  Transurb, 17 puncte de vânzare aparţinând terților, automatele de vânzare a biletelor (TVM) din staţii, plata cu cardul bancar în vehicul, webshop şi o aplicație de pe telefonul mobil.

102 panouri electornice şi o aplicaţie mobilă urmau să asigure informarea călătorilor cu privire la sosirea mijloacelor de transport în staţii.

Proiectul mai cuprindea şi 140 de camere de luat vederi amplasate în staţii, pentru siguranţa cetăţenilor, precum şi dispozitive de numărare în timp real a pasagerilor din mijloacele de transport în comun, pentru monitorizarea celor mai aglomerate trasee.

Ce s-a realizat, conform autorităţilor

"Cel mai modern şi performant sistem de e-ticketing din ţară" trebuia să fie implementat până la 31 decembrie 2019, dar a intrat în prelungiri până la 31 martie 2020. Motivul? Conform autorităţilor, "incompatibilitatea noului sistem de colectare a tarifelor cu sistemul bancar din România, în principal, dar şi vandalizarea echipamentelor, în subsidiar". Iar în martie 2020, a năvălit pandemia, cu toate restricţiile ei.

La finele anului 2020, autorităţile asigurau că toate cele trei componente din cadrul sistemului e-ticketing sunt funcţionale: "Sistemul de taxare automată funcționează, mai puțin modul de plată cu cardul bancar la bordul vehiculelor. Sunt complet funcționale sistemul de informare a pasagerilor și sistemul de management al flotei. Până la 31 mai 2025, furnizorul are obligația contractuală de a asigura operarea și mentenanța celor trei sisteme".

Ce păţesc gălăţenii

Adesea, gălăţenii constată, după lungi minute de aşteptare, că informaţiile de pe panourile din staţii nu sunt reale. De pildă, că autobuzul anunţat peste opt minute, ajunge în 28 de minute. Sau panoul nu mai oferă niciun fel de date privind circulaţia mijloacelor de transport!

Iată şi explicaţia Primăriei: "Panourile de informare folosesc pentru comunicații tehnologia 4G. Dacă uneori informațiile afișate sunt statice (de exemplu ora/data + un mesaj prestabilit), înseamnă că e posibil să apară unele fluctuații de semnal, cum se întâmplă și la telefoanele mobile, iar panoul redevine funcțional imediat ce se restabilește conexiunea".

În realitate, însă, autobuzele vechi nu sunt compatibile cu această tehnologie, deci nu se pot transmite date despre locație și în cât timp ajung în stație. O altă problemă sunt penele de curent care afectează troleibuzele și care nu pot fi anunțate pe panou.

Și validarea cardului de călătorie în mijloacele de transport poate fi o aventură, călătorii fiind nevoiţi să ia la rând dispozitivele în căutarea unuia care nu dă eroare.

Dar cea mai neplăcută situaţie se petrece când oamenii încearcă să-şi reîncarce cardul de călătorie la TVM şi descoperă că au rămas şi fără bani, şi fără călătorii! În acest caz, trebuie să trimită o cerere de returnare a banilor, cu toate datele necesare (numărul cardului, ziua și locul unde s-a realizat operațiunea, date de contact etc.) pe adresa de e-mail relpubl.transurb@gmail.com şi să aştepte să li se răspundă.

Vandalizarea automatelor de vânzare a biletelor şi de încărcare a cardurilor de călătorie este un "sport" local. Echipele care se ocupă de mentenanţa lor au ocazia să extragă tot felul de obiecte sau resturi blocate înăuntru: monede din alte ţări, carduri bancare, dar şi bucăţi de plastic, bucăţele de lemn, cartoane sau frunze.

Ce spune Transurb

Potrivit companiei publice de transport Transurb, în prezent, gălăţenii pot achiziţiona titluri de călătorie de la cabinele sale de vânzare, de la TVM-uri, de pe portal-ul www.transportgalati.ro, folosind aplicația Transport Galati (disponibilă pe Google Play și App Store), iar după data de 1 aprilie urmează să poată fi achiziţionate titluri de călătorie şi prin serviciul SMS (în afara programului de ticketing).

"La cabinele de vânzare, se pot utiliza toate tipurile de servicii (eliberare card, încărcare card cu orice tip de titlu de călătorie, orice tip de facilitate, portofel electronic, achiziție bilete). Transurb are la acest moment 25 de puncte de vânzare, dintre care sunt deschise, în funcţie de perioada şi de cerințele publicului călător, aproximativ 20. La toate punctele de vânzare se poate plăti cu cardul bancar", spune operatorul de transport.

"La TVM-uri se poate verifica suma deja încărcată pe card, se pot încărca sume pe carduri, fie în portofelul electronic, fie pentru diferite tipuri de abonamente, cu preț integral şi care, anterior, au fost activate la cabinele de vânzare. La acest moment sunt funcționale 82 de TVM-uri, dintre care 41 au deja instalate și în stare de funcționare aparate POS pentru intermedierea plăților cu cardul", precizează Transurb.

Ce se schimbă de la 1 aprilie

"Începând cu data de 1 aprilie 2021, biletul de călătorie va costa tot doi lei, dar va avea un format fizic diferit față de cel actual. Elementul de noutate va fi faptul că el va avea un cod QR, pe baza căruia va fi validat pentru o călătorie de 60 de minute, cu posibilitatea schimbării mijloacelor de transport în acest interval. Tot începând cu data de 1 aprilie 2021, noile bilete de călătorie vor putea fi achiziționate și de la TVM-uri. De asemenea, tot de la 1 aprilie, se vor putea achiziționa și bilete electronice de călătorie din aplicație", ne-a transmis Primăria.

În ceea ce priveşte achiziţia biletului de călătorie prin reţeaua de terţi, Transurb spune că va fi disponibilă în cel mai scurt timp, imediat ce societatea va încheia contract de mentenanță pentru aparatura fiscală şi va obține toate aprobările din partea organului fiscal.

Abonamentele nu vor mai fi pe trasee. Va exista abonamentul PLUS NOMINAL, cu număr nelimitat de călători valabile o lună (90 de lei), trei luni (260 de lei), şase luni (500 de lei). Alternativa o reprezintă BASIC, abonament transmisibil, cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate. Variantele sunt următoare: cu 25 de călătorii valabile o lună la tariful de 45 lei, cu 45 de călătorii valabile o lună la 55 de lei, cu 60 de călătorii valabile două luni pentru 95 de lei, cu 135 de călătorii valabile trei luni în valoare de 155 lei şi cu 270 de călătorii valabile şase luni pentru care tariful este de 300 de lei.

Toate abonamentele includ card, ce are și facilitate de portofel electronic reîncărcabil. Tocmai de aceea va exista şi opţiunea unui extraportofel electronic, zece călătorii valabile trei luni la preţul de 19 lei.

Când vom putea plăti cu cardul?

La finele anului 2019, autorităţile invocau incompatibilitatea noului sistem de colectare a tarifelor cu sistemul bancar din România care "nu a implementat noul standard de plata EMV «Tranzit» (diferred payment etc.)". Incompatibilitate care nu exista, de pildă, la Cluj-Napoca, acolo unde călătorii puteau plăti fără probleme cu cardul.

În cursul anului 2020, Transurb a organizat două licitaţii pentru prestare servicii EMV, ambele proceduri fiind anulate în lipsa ofertanţilor.

"Pentru plata cu cardul în mijloacele de transport, societatea a demarat la acest moment, pentru a treia oară, procedura de achiziții servicii soft specifice, mentenanță și servicii bancare pentru încasare, transfer şi comisionare", ne-a comunicat Transurb, zilele trecute. Noi nu am găsit în

Sistemul Electronic de Achiziţii Publice decât nişte anunţuri de consultare a pieţei, dar poate că n-am ştiut unde să căutăm.

Cert este că plata cu cardul bancar în mijloacele de transport se va lăsa aşteptată. Nu se ştie cât!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Noutăți privind transportul public în comun

Primăria municipiului Galați informează că gălățenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun și au abonamente ce expiră în perioada imediat următoare își pot reîncărca, anticipat, noile tipuri de abonamente la cabinele Transurb începând cu data de 29 martie 2021.

Recomandăm pe această cale, pentru evitarea aglomerației, ca persoanele interesate să se prezinte în apropierea termenului de expirare a actualelor abonamente. Cele emise anterior cu termen de valabilitate ce trece de data de 1 aprilie vor fi în mod automat transformate în abonament ”PLUS NOMINAL 1” (călătorii cu durata de 60 de minute, nelimitate, timp de o lună). Abonamentele își păstrează termenul de valabilitate inițial (respectiv, până la data de expirare).

Primăria municipiului Galați a demarat o amplă campanie de informare privind noul sistem de tarifare și de abonamente. Astfel, în aceste zile sunt distribuite materiale informative în cutiile poștale, la cabinele Transurb, dar și direct către cetățeni în stații. Afișe informative sunt și în mijloacele de transport. De asemenea, campania se derulează și în mediul online pe pagina de Facebook a Primăriei municipiului Galați.

Reamintim că începând cu data de 1 aprilile, abonamentul pe toate liniile va fi similar celui cu călătoriile nelimitate din prezent și va costa tot 90 de lei. Abonamentul pe o linie care costă 50 de lei va fi înlocuit de cel de 45 de lei sau de 55 de lei, oferind gălățenilor mai multă flexibilitate în alegerea tipului de abonament potrivit.

Se vor putea face mai multe tipuri de abonamente, după cum urmează:


 

Nr. crt.

Tip legitimatie de calatorie

Număr călătorii

Valoare

Valabilitate legitimatie

  1.  

Bilet călătorie cu durată de 60 minute

1

2

60 de minute de la validare

  1.  

ABONAMENTE

Plus Nominal 1

nelimitat

90 lei

1 lună

  1.  

Plus Nominal 3

nelimitat

260 lei

3 luni

  1.  

Plus Nominal 6

nelimitat

500 lei

6 luni

  1.  

Basic 25

25

45 lei

1 lună

  1.  

Basic 45

45

55 lei

1 lună

  1.  

Basic 60

60

95 lei

2 luni

  1.  

Basic 135

135

155 lei

3 luni

  1.  

Basic 270

270

300 lei

6 luni

  1.  

Extra

10

19 lei

3 luni

 

PLUS NOMINAL este abonamentul cu număr nelimitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului (netransmisibil) ce poate fi încărcat doar pe card nominal.

BASIC este abonamentul cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului (transmisibil, dar în condițiile încărcării pe un card nenominal). Un abonament BASIC încărcat pe un card nominal este permis, dar își pierde caracterul de transmisibilitate, putând fi utilizat doar de titularul cardului.

Toate abonamentele includ card ce are și facilitate de portofel electronic reîncărcabil.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

Noile abonamente Transurb vor fi puse în vânzare astăzi

Gălățenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun și au abonamente ce expiră în perioada imediat următoare își pot reîncărca, anticipat, noile tipuri de abonamente la cabinele Transurb, începând cu data de 29 martie 2021, anunţă Primăria municipiului Galaţi. Noile abonamente, care vor intra în vigoare de la 1 aprilie, nu mai sunt în funcţie de trasee, ci de numărul de călătorii şi de valabilitatea acestora.

Primăria Galați a demarat o amplă campanie de informare privind noul sistem de tarifare și de abonamente de transport, sistem care va intra în vigoare de la 1 aprilie 2021.

După cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", noile abonamente vor fi: PLUS NOMINAL - cu număr nelimitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului (netransmisibil) ce poate fi încărcat doar pe card nominal, respectiv BASIC - cu număr limitat de călătorii în intervalul de valabilitate al abonamentului (transmisibil, dar în condițiile încărcării pe un card nenominal).

Iată şi tarifele pentru un abonamentul PLUS NOMINAL: număr nelimitat de călători valabile o lună - 90 de lei, trei luni - 260 de lei, şase luni - 500 de lei.

Variantele de abonament BASIC sunt următoare: cu 25 de călătorii valabile o lună la tariful de 45 lei, cu 45 de călătorii valabile o lună la 55 de lei, cu 60 de călătorii valabile două luni pentru 95 de lei, cu 135 de călătorii valabile trei luni în valoare de 155 lei şi cu 270 de călătorii valabile şase luni pentru care tariful este de 300 de lei.

Conform Primăriei, un abonament BASIC încărcat pe un card nominal este permis, dar își pierde caracterul de transmisibilitate, putând fi utilizat doar de titularul cardului. Important este că toate abonamentele includ card, ce are și facilitate de portofel electronic reîncărcabil. Tocmai de aceea va exista şi opţiunea unui extraportofel electronic - zece călătorii valabile trei luni la preţul de 19 lei.

Ce se întâmplă cu actualele abonamente

"Abonamentele emise anterior, cu termen de valabilitate ce trece de data de 1 aprilie vor fi în mod automat transformate în abonament "PLUS NOMINAL 1" (călătorii cu durata de 60 de minute, nelimitate, timp de o lună). Abonamentele își păstrează termenul de valabilitate inițial (până la data de expirare)", precizează Primăria.

Pentru evitarea aglomerației, municipalitatea recomandă ca persoanele interesate să se prezinte în apropierea termenului de expirare a actualelor abonamente.

În aceste zile sunt distribuite materiale informative în cutiile poștale, la cabinele Transurb, dar și direct către cetățeni în stații. Afișe informative sunt și în mijloacele de transport. De asemenea, campania se derulează și în mediul online, pe pagina de Facebook a Primăriei municipiului Galați.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Performantul sistem de ticketing, un fiasco. Radiografie, la un an de funcţionare

„TVM blocat în I.C. Frimu la U10”, „TVM vandalizat la Fileşti”, „La Maşniţă - TVM fără tensiune”, „La Agenţia de voiaj - TVM defect, nu primeşte decât monede de 10 sau 50 de bani şi plata cu cardul”, „Complex Siret - TVM nefuncţional”, „Modern - TVM nu primeşte numerar”, „TVM-urile din Ţiglina 1 şi Minion sunt indisponibile momentan” - acestea sunt doar câteva dintre mesajele care curg, într-o zi, pe grupul de WhatsApp al salariaţilor Transurb care se ocupă de funcţionarea automatelor de vânzare a biletelor de călătorie şi de reîncărcare a cardurilor - TVM (ticket vending machine). Potopul de mesaje reprezintă o radiografie a modului în care funcţionează de aproape un an „cel mai modern şi mai performant sistem de ticketing” promis de autorităţi.

Peste o lună şi jumătate, „revoluţia din transportul public local”, anunţată de autorităţi, împlineşte un an. Un an de când gălăţenii folosesc biletul - cod QR, valabil o oră, iar cardurile au luat locul abonamentelor pe hârtie, fiind diferenţiate după numărul călătoriilor şi perioada de valabilitate a acestora, nu de trasee. Din păcate, achiziţionarea de bilete sau reîncărcarea cardurilor la automatele (TVM-urile) din staţii se transformă, de cele mai multe ori, în loterie pentru gălăţeni. Şi asta pentru că, taman când au mai mare nevoie de bilet, aparatul fie nu primeşte bancnote, ci doar monede, fie nu acceptă plata cu cardul, fie este complet nefuncţional. Iar în mijlocul de transport validarea unei călătorii se transformă adesea în aventură. "Cel mai modern şi mai performant sistem de ticketing" se dovedeşte a fi total ineficient. Autoarea acestui articol a încercat de două ori, duminică dimineaţă, să îşi reîncarce cu încă zece călătorii cardul de transport de la TVM-ul din staţia de pe strada Oţelarilor. N-a reuşit pentru că tranzacţiile au eşuat, aparatul căutând în neant configurarea reţelei. Noroc că mai aveam două călătorii rămase pe card, deci am avut ce valida la urcarea în autobuz. Din perspectiva călătorului, ştiu ce înseamnă ca taman când am urgentă nevoie de bilet sau de călătorii pe card, TVM-ul să fie mort, nefuncţional, să nu accepte plata cu cardul sau cu bancnote.

Din perspectiva salariaţilor Transurb, care trebuie să menţină în stare de funcţionare aceste automate, este şi mai frustrant. Oamenii sunt nevoiţi să alerge dintr-o parte în alta a oraşului, iar TVM-ul pe care tocmai l-au repus în funcţiune poate ceda într-o zi sau peste o oră. Am intrat în posesia mesajelor care curg într-o zi pe grupul lor de WhatsApp şi ne-am crucit.

Potop de mesaje

Iată cum arată, într-o singură zi, o parte din lista TVM-urilor cu probleme: „Fileşti - vandalizat; Piaţa Micro 39, Beverly Hills - fără tensiune; TVM-uri cu BNA defect (nu primesc decât monede de 10-50 de bani şi plata cu cardul) - Bariera Traian, Parc „Eminescu”, Orăşelul Copiilor, Zenner, Bloc A8, Cimitir „Eternitatea”, Gara CFR, Elnav; Complex Siret - nefuncţional, „Modern” - nu primeşte numerar; M13 - nefuncţional; „Muzeu”; Bloc U10 - I.C. Frimu; Maşniță; Piaţa Energiei; Liceul „Dunărea”…

„M-a sunat dna casier de la capătul troleibuzului (IT14) şi mi-a comunicat că TVM-ul de acolo nu primeşte numerar! Mulţumesc!”, intervine un mesaj în pomelnicul de adrese.
Apare apoi şi lista cu TVM-uri trimise în service tocmai pentru că nu primesc numerar: Parc „Eminescu”, Orășelul Copiilor, Bloc A8, Cimitir „Eternitatea”, Elnav, Casa Minion, Zenner, Complex Siret. Apoi vin la rând pe lista cu probleme TVM-urile din staţiile Micro 13, Agenţia de voiaj, Lidl - Oţelarilor, AJOFM.

„Oare vede cineva mesajele acestea? Călătorii sunt foarte supăraţi pentru că trebuie să meargă tot oraşul pentru un bilet. Asta până într-o zi când o să luăm chiar bătaie. Mulți ne-au promis-o!”, scrie, la capătul răbdării, unul dintre salariaţii Transurb.

„E o nebunie!”, spun oamenii care se simt fugăriţi de la un TVM la altul, pentru a le face funcţionale, iar „minunea” durează în cel mai fericit caz o zi, în cel mai nefericit, o oră. Fireşte, înseamnă şi carburant consumat şi uzura maşinilor pe care le folosesc pentru că nu se pot „teleporta” de la TVM-ul de la Modern la cel de pe Oţelarilor ori de la Beverly Hills.

Cifrele nu mint

Desigur, fiecare zi de lucru poate fi solicitantă, indiferent de domeniul de activitate, prin urmare, intenţia nu este de a le plânge de milă salariaţilor Transurb, ci de a arăta, şi din perspectiva lor, modul în care funcţionează „cel mai modern şi performant sistem de e-ticketing din ţară” pe care ni l-au promis autorităţile.

1 februarie 2022: 81.293 de urcări în mijloacele de transport, 63.479 de călătorii validate, dintre care 4.316 bilete şi 59.163 de carduri. Aşa arată, la capătul unei singure zile lucrătoare, situaţia din transportul public local, potrivit unor date pe care le-am obţinut pe surse. Nu mai puţin de 17.814 călătorii nevalidate fie din rea-voinţă, fie din imposibilitatea de a procura bilet de călătorie sau de a reîncărca un card de transport, fie din cauza erorilor date de aparatele de validare…

Iar toate acestea înseamnă bani neîncasaţi şi se reflectă în calitatea transportului public local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Primăria achiziţionează un lot nou de automate de vânzare a biletelor

Primăria municipiului Galaţi a lansat o licitaţie publică cu o valoare estimată de 991.405 lei pentru achiziţia a 13 automate de vânzare bilete în cadrul proiectului „Furnizarea, operarea şi mentenanţa sistemelor de colectare automată de tarife de informare a pasagerilor şi de management al flotei către Municipiul Galaţi”.
Achiziţia este finanţată prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
Specificaţiile tehnice pentru noul lor de automate sunt similare cu cele care sunt deja amplasate prin municipiul Galaţi, adică aparatele trebuie să ofere posibilitatea de a achiziţiona bilete de hărtie (QR Code), posibilitatea de a reîncărca sau reînnoi cartelele inteligente contactless aflate deja în posesia clienţilor, sistem de plată cu monede, bancnote şi carduri bancare şi să acorde restul, precum şi posibilitatea de a furniza informaţii sau servicii printr-o conexiune la internet.
În municipiul Galaţi sunt amplasate, în prezent, 89 de astfel de automate de vânzare a biletelor.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Un singur ofertant pentru 13 noi automate de bilete

Deși actualele automate de vânzare a biletelor și reîncărcare a cardurilor funcționează cu sincope, același furnizor care le-a instalat ar urma să le suplimenteze numărul cu încă 13. Este vorba despre AEP Ticketing Solutions, având ca subcontractant firma Altimate, care a depus singura ofertă în cadrul licitației organizate de Primăria municipiului Galați pentru achiziția a 13 automate de vânzare bilete în cadrul proiectului european „Furnizarea, operarea și mentenanța sistemelor de colectare automată de tarife de informare a pasagerilor şi de management al flotei către Municipiul Galaţi”.

Valoarea estimată a contractului este de 991.405 lei fără TVA, iar termenul de realizare - șase luni, dintre care două pentru proiectare și patru pentru furnizare și montaj. Criteriul de atribuire este „prețul cel mai scăzut”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.