Jump to content

Trei sferturi dintre apelurile la 112 sunt false!


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Amenda pentru un apel abuziv la 112 a crescut la 500 lei

Amenda minimă pentru apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 va fi majorată de cinci ori, de la 100 lei, limită stabilită în 2002, la 500 lei. Apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 va fi sancţionată cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, aceleaşi sume fiind percepute şi pentru alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie, conform unei ordonanţe aprobate recent de Guvern. Legea privind funcţionarea sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată în 2002, prevede că pentru apelarea abuzivă sau alertarea falsă a dispeceratului pentru apeluri de urgenţă este aplicată o amendă cuprinsă între un milion şi cinci milioane lei vechi (100-500 lei).

Localizarea persoanelor care apelează numărul unic de urgenţă 112 va fi posibilă pe o rază de un kilometru, a declarat, săptămâna trecută, ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Borbely Karoly. El a arătat că, anul trecut, în sistemul numărului unic de urgenţă 112 au fost înregistrate 36 milioane de apeluri, dintre care 33 milioane au fost false.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Serviciul 112 a împlinit patru ani

* Serviciul telefonic de urgenţă este destinat exclusiv urgenţelor reale * Apelanţii sunt identificaţi şi localizaţi * Apelurile se înregistrează şi se păstrează * Pentru “glumele” cu urgenţe - amenzi de 500 de lei, iar pentru cele cu bombe - închisoare până la zece ani * Pentru a putea solicita ajutor la 112 este esenţial să vă păstraţi calmul *

În urmă cu patru ani, în martie 2005, a fost introdus şi în România Sistemul Naţional Unic pentru Apel de Urgenţă (SNUAU), după modelul operaţional în ţările Uniunii Europene. Introducerea numărului telefonic pentru apeluri de urgenţă 112 şi a sistemului tehnic destinat recepţionării şi transmiterii apelurilor referitoare la incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care implică intervenţia rapidă a serviciilor specializate s-a realizat unitar. În România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) este autoritatea competentă să instaleze, să opereze, să întreţină şi să menţină, la nivelul cerinţelor, sistemul pentru apeluri de urgenţă.

Cum funcţionează 112

Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) vizează asigurarea protecţiei şi asistenţei necesare oricărei persoane aflate într-o situaţie crtitică, periculoasă, indiferent de locul în care se află. Apelarea numărului 112 este gratuită şi reprezintă o cale rapidă de comunicare cu dispeceratele Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD-ului şi Jandarmeriei, în cazul unei situaţii de urgenţă. Prin intermediul SNAU, utilizarea resurselor logistice şi umane la intervenţiile de urgenţă este mult mai eficientă. Dispeceratul 112 direcţionează către locul din care se solicită ajutor cele mai apropiate echipe de intervenţie, economisind minute importante în salvarea vieţilor omeneşti. Eficienţa acestui sistem depinde în mare măsură şi de promptitudinea cu care acţionează serviciile de intervenţie în situaţiile de urgenţă semnalate prin apelurile la numărul de urgenţă. 112 poate fi apelat la nivelul intregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile, dispeceratele SNAU funcţionând în fiecare reşedinţă de judeţ. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore, fiind instruit să asiste apelanţii în cazuri de urgenţă şi să mobilizeze resursele necesare pentru acordarea ajutorului în cel mai scurt timp posibil.

Cum primiţi ajutor apelând 112

Sistemul identifică şi, mai nou, localizează numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul. Operatorul cere apelantului date despre natura cazului, după care le transmite dispeceratelor Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului (această operaţiune se realizează în 2-3 secunde). Dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenţie care participă la soluţionarea cazului, având la dispoziţie aplicaţia AVL (Localizare Automată a Vehiculelor). Pe harta din fiecare dispecerat se afişează conexiunea caz - mijloace de intervenţie. Prin 112 există o singură cale de comunicare ce activează simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgenţelor.

Cum se solicită ajutor la 112?

După ce formaţi acest număr de telefon şi operatorul vă răspunde trebuie să anunţaţi: ce urgenţă aveţi; locul evenimentului; unde vă aflaţi şi cum vă numiţi. După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legatură cu serviciul de urgenţă de a cărui intervenţie aveţi nevoie, pentru a primi eventuale recomandări. Este important ca pe parcursul dialogului cu dispecerul să rămâneţi calmi, să răspundeţi la toate întrebările şi să nu închideţi telefonul până când nu vi se spune. Trebuie să evitaţi cu orice preţ panica pentru a putea face faţă situaţiei în mod inteligent. Nu uitaţi că timpul este extrem de preţios în cazul unei urgenţe. Dacă ţineţi cont de aceste sfaturi, puteţi contribui la salvarea unei vieţi, la împiedicarea extinderii unui incendiu, puteţi preveni o crimă sau o infracţiune, puteţi contribui la prinderea unui criminal sau infractor.

Doar pentru urgenţe „adevărate”!

Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează zece ani. Aflarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false şi/sau injurioase. Apelarea abuzivă sau falsă a Numărului Unic de Urgenţă 112 este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 la 500 de lei. Prin excepţie, cei care sună şi anunţă amplasarea unui dispozitiv exploziv intră sub incidenţa legii penale şi pot fi acuzaţi de terorism sau tentativă de terorism. Pentru astfel de fapte legea prevede ca pedeapsă închisoare de la 3 la 10 ani. Cu toate astea, într-un singur an, numărul apelurilor false la 112 este în jur de 33 milioane dintr-un total de 39 milioane de apeluri. Principalele evenimente pentru care puteţi apela la 112 în mod justificat sunt: urgenţe medicale, accidente soldate cu victime, omor, atac armat, atentat, tâlhărie, tulburarea gravă a ordinii şi liniştii publice, dezertări, evadări, trafic şi consum de droguri, explozii, electrocutări, căderi de la înălţime, surpări de teren, incendii, înlăturarea urmărilor catastrofelor şi a calamităţilor naturale, salvări de la înălţime, dezamorsarea muniţiei neexplodate ş.a.

http://www.viata-libera.ro/articol-Serv ... ani_2.html

Link to comment
Share on other sites

O intrebare:

112 este recomandat a fi apelat numai pentru situatiile de urgenta prezentate mai sus.

Ce numar apelez daca vreau sa semnalez nereguli, incalcari ale legii, situatii de pericol in trafic etc?

Am fost intr-o situatie in care viata mi-a fost pusa in pericol de un bucurestean imbecil. Acesta mergea pe national cu 70 la ora, iar cind l-am depasit, a accelerat brusc si mi-a inchis spatiul dintre el si masina din fata, in timp ce pe contrasens venea un TIR. Am fortat intrarea pe sens, a inceput sa claxoneze, apoi m-a depasit in tromba si mi-a frinat in fata cu rotile blocate. Eu cu nebunii nu ma pun, l-am lasat sa isi faca mendrele, dar cind am vazut ca nu se potoleste nici dupa vreo 10 min, am sunat la 112.

Dupa ce ne-a oprit pe amindoi Politia si l-a legitimat, "domnul", speriat de tremura tot (unul la 1.70, bine imbracat, agent de vinzari pe masina de firma) se jura cu lacrimi in ochi ca n-a facut nimic, ca are copii acasa etc...

In fine.... Ideea e ca politistul m-a rugat sa nu mai apelez la 112 daca nu e situatie de urgenta, accident etc... La care eu, perplex, i-am replicat ca dat fiind ca idiotul era sa ma omoare, mi s-a parut indreptatit sa apelez Politia.

Altadata, am sunat la 112 pentru ca pe Brailei infata la 3 star se luasera la bataie 2 soferi. Mai precis, unul care era sa il scoata pe scuar pe altul, tot el s-a dat jos din masina si a sarit la cel nevinovat. Mi s-a spus, de asemenea, sa nu mai apelez 112 "decit daca e urgenta"

Deci, intreb: daca nu la 112 (sau 911, din cite stiu merge redirectionarea, pentru cei care vin din tari in care acesta e nr de urgenta) unde pot suna pentru genul asta de situatii?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trei sferturi dintre apelurile la 112 sunt false la Galaţi

Cu ocazia zilei naţionale a numărului de urgenţă 112, sărbătorită pe data de 11 februarie, elevii Şcolii nr. 29 din Galaţi au avut ocazia să viziteze dispeceratul Inspectoratului de Poliţie.

Cu acest prilej, Dan Mateche, şeful serviciului 112 Galaţi, a precizat că aproape trei sferturi dintre apelurile efectuate în anul 2010 s-au dovedit a fi false. „Numărul apelurilor false a scăzut faţă de anii trecuţi însă ne confruntăm în continuare cu un procent destul de mare. Cei care sună fără motiv la 112 sunt în general copiii şi adolescenţii”, spune Dan Matache, şef serviciu 112.

Anul trecut au fost înregistrate aproximativ 42.000 de apeluri, 71% fiind apeluri false. Acest fapt ne clasează pe locul 13 în ţară la acest capitol. Din numărul total al acestori apeluri, 60% au fost redirecţionate către Serviciul de Ambulanţă, 33% către Poliţie, 6% către ISU şi 1% către Jandarmerie.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Trei-sferturi-apelurile-false-Galati_0_425957419.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Trei sferturi dintre apelurile la 112 sunt false!

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a realizat şi pentru Galaţi o statistică a apelurilor reale şi a celor false. Chiar dacă Galaţiul nu e în topul judeţelor cu număr mare de apeluri false la 112, procentul pe care îl avem noi, de aproape 75% apeluri false, ridică semne de întrebare. Asta mai ales că situaţia se menţine aşa de ani buni. „Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Galaţi arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 116.142 apeluri. Dintre acestea, 24,69% au fost reale şi 75,31% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 52,42%, Poliţie – 40,75%, Pompieri – SMURD – 6,65% şi Jandarmerie – 0,18%”, se arată în comunicatul remis de purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, col. Adrian Fulea. Cele mai multe apeluri false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.

În urma constatărilor făcute de către autorităţile statului, 11 cetăţeni din Galaţi au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Este vorba de persoane care sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. „Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.

„Pentru că suntem obligaţi de lege să verificăm toate situaţiile semnalate, de fiecare data echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă pleacă spre adresa indicată cu câte 2 autospeciale cu apă şi spumă, o maşină de descarcerare, o ambulanţă SMURD şi o scară de intervenţii la înălţime. De multe ori însă echipajele de pompieri descoperă că incendiul puternic sesizat telefonic este de fapt focul de la un grătar, tomberon sau aburul de la o oală uitată pe foc. Apelăm la înţelegerea şi buna credinţă a gălăţenilor în apelarea la serviciile Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, astfel alertarea doar în situaţii reale de pericol şi deplasarea echipajelor de intervenţie în timp real poate diminua numărul de victime şi distrugeri materiale. Reamintim faptul că alertarea falsă a forţelor specializate de intervenţie constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei”, a precizat cpt. Eugen Chiriţă, din cadrul ISU Galaţi.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Cazurile in care oamenii au chef de mistouri sunt foarte multe si tin de educatie, e clar ca acolo trebuie lucrat cel mai mult. Dar sunt si situatii in care operatorii de la STC iti inchid in nas, sau considera ca respectiva problema nu merita deranjul politiei sau al jandarmilor, de exemplu. Nu odata mi s-a intamplat sa nu mi se faca legatura ori sa-mi inchida prostul de serviciu de la sectia de politie respectiva, pentru ca, probabil, il deranjasem din somn, asta in conditiile in care era vorba de accidente de circulatie sau de batai in plina strada.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Peste 30.000 de apeluri false la 112. Persoanele identificate riscă doar amenzi între 500 şi 1.000 de lei

Gălăţenii folosesc numărul unic de urgenţă pentru a face farse, în timp ce viaţa persoanelor care au cu adevărat nevoie de ajutor este pusă în pericol.

Situaţie alarmantă la Galaţi. Doar în luna august 2011 au fost înregistrate 43.000 de apeluri către numărul unic de urgenţă 112, din care 7.854 sunt către Ambulanţă. Alte 5.890 de apeluri vizau Poliţia, 807 telefoane solicitau intervenţia SMURD-ului şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, iar 66 de gălăţeni au cerut ajutorul Jandarmeriei.

Majoritatea covârşitoare a acestor apeluri sunt false, fiind făcute de tineri, persoane cu probleme psihice sau pur şi simplu de indivizi care se plictiseau. „75% din aceste apeluri sunt false sau abuzive. Sunt persoane care doresc informaţii despre anumite instituţii, nu ştiu cum să le solicite şi sună la 112. Cei mai mulţi care sună fac farse şi ne pun degeaba pe drumuri", ne-a declarat Dan Matache, şeful Biroului Apel de Urgenţă 112 de la Galaţi.

Mai grav este că farsele amintite consumă resursele instituţiilor la care se apelează, iar oameni nevinovaţi au de suferit sau riscă chiar să îşi piardă viaţa. De pildă, ambulanţele sau autospecialele ISU pot pleca la evenimente care se dovedesc a nu fi reale, iar în cealaltă parte a oraşului un gălăţean nu poate primi asistenţă medicală pentru că nu mai există alte maşini disponibile, acelaşi lucru fiind valabil în cazul unui incendiu, care nu mai poate fi stins la timp.

Autorităţile nu îi pot identifica decât foarte greu pe făptaşi, iar dacă o fac, legea este mult prea blândă şi le permite să scape foarte uşor. "Putem să le dăm amenzi între 500 şi 1.000 de lei, dacă îi putem identifica. De regulă, acest lucru se poate întâmpla daca sună de pe telefoane cu abonament, dar dacă o fac de pe cartele, este mai dificil", susţine Dan Matache, şeful Biroului Apel de Urgenţă 112 de la Galaţi.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

67,18% dintre apelurile la numărul de urgenţă 112 sunt false

Mulţi gălăţeni sună fără a avea o urgenţă şi înjură operatoarele, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Autorităţile fac apel la gălăţeni să nu mai încarce inutil liniile de urgenţă 112 pentru că un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.

Din statistica pe trimestrul III din 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru judeţul Galaţi rezultă că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite 120.012 apeluri. Dintre acestea doar 32,82 % au fost reale şi 67,18 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 53,26 %, Poliţie - 40,56 %, Pompieri-SMURD - 5,77 % şi Jandarmerie - 0,41 %.

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Un număr de 25 de gălăţeni au fost sancţionaţi pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.

Grav este că multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi înjură operatoarele, râd, pun muzică sau nu vorbesc. "Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Facem apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevărat o urgenţă", a declarat colonelul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Aproape 300.000 de apeluri false la 112

Gălăţenii nu au înţeles încă faptul că apelarea falsă la numărul unic de urgenţă 112 reprezintă infracţiune. Astfel, potrivit unei statistici realizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), numai la Galaţi au existat în anul 2013 aproape 300.000 de apeluri false.
"În judeţul Galaţi au fost primite şi tratate 417.252 de apeluri. Dintre acestea 32,14 la sută au fost reale şi 67,86 la sută false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă - 53,14 la sută, Poliţie - 34,39 la sută, ISU/ SMURD - 10,59 la sută şi Jandarmerie - 1,88 la sută. Nu mai puţin de 588 de cetăţeni din judeţul Galaţi au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112", se arată în comunicatul remis de STS.
Potrivit aceleiaşi surse, multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cer legături cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Statistica naţională pe anul 2013, realizată de STS, arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 17.463.468 de apeluri. Dintre acestea 29,09 la sută au fost reale şi 70,91 la sută false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă - 60,66 la sută, Poliţie - 24,77 la sută, ISU/ SMURD - 12,59 la sută  şi Jandarmerie - 1,88 la sută.
Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călaraşi şi Mureş ocupă primele locuri. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. "Fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă", a spus colonelul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS Galaţi.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

De ce sună gălăţenii aiurea la 112? Pompieri trimişi să stingă grătarele sau ambulanţe folosite ca armă de răzbunare, între vecini

Asociația „SMURD” Galați împreună cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență „General Eremia Grigorescu” și Școala Postliceală „Danubius” au organizat, miercuri, în cadrul Dispeceratului Integrat I.S.U.- Ambulanţă, o acțiune dedicată zilei de 11 februarie, „Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112”. Au participat la acţiune 50 şcolari şi preşcolari de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, care au vizitat  Detaşamentul de Pompieri şi Dispeceratul Integrat, fiind totodată informați cu privire la uzul şi abuzul numărului unic de urgență 112. Invitat la acţiune, dr. Mihai Polinschi, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă, a precizat că, în continuare, numărul apelurilor false rămâne ridicat... „Avem cazuri în care oamenii sună la ambulanţă pentru că vor să meargă la spital, nu că au o urgenţă. Ei au bilet de trimitere şi tratează ambulanţa ca pe un fel de maxi-taxi. Mai sunt şi cazuri în care am fost sunaţi la ora două dimineaţa, să mergem la o adresă, în Galaţi. Acolo lumea dormea şi nu sunaseră la noi. În schimb, mai apoi s-a aflat că, de fapt, sunaseră vecinii cu care această familie era în conflict. Faţă de anul 2005, când a intrat în vigoare 112, a scăzut numărul de apeluri false de la 90 % la 64% pe ambulanţă. Suntem pe drumul cel bun dacă ne gândim că, per total, a crescut progresiv de atunci numărul intervenţiilor, ajungând la finalul lui 2014, numai pe Ambulanţă, la 84.000 de apeluri. Reamintim încă odată oamenilor, că a suna degeaba la 112, înseamă să laşi un alt semen fără ajutor medical. O ambulanţă trimisă degeaba, şi avem puţine echipaje, este aşteptată cu sufletul la gură de o reală urgenţă”, a spus dr. Mihai Polinschi, director SAJ Galaţi.

În jur de 2.000 de lei amendă dacă ai trimis pompierii să stingă grătarul vecinului

Pompierii nu sunt nici ei scutiţi de apeluri false. Gălăţenii, mai ales copii, dar şi cei supăraţi că vecinii le fac grătar sub geam, inventează tot felul de urgenţe, numai să pună echipajele pe drum. „În continuare se sună la 112 fără motive temeinice. De multe ori, apelanţii sunt  copii, elevi, care vor să scape de vreo teză şi sună la pompieri susţinând că este o bombă în şcoală, că au văzut un arici în gard sau o pisică în copac. Nu mai spun de copiii care pun grenade de jucărie în iarbă şi apoi sună la 112 că ei văd o grenadă reală dezgropată acum. Grav este mai ales când adulţii fac astfel de glume. Am avut cazuri în care au sunat pe 112  pentru că erau deranjaţi de vecinii care făceau grătar şi s-au gândit să le strice petrecerea trimiţându-le pompierii pe cap. Ei de fapt anunţau că e un incendiu, deşi stiau că acolo e un grătar. De câte ori putem, dăm amenzi în astfel de cazuri, care variază de la 1.000 la 2.000 de lei, plus plata intervenţiei respective. Dar sperăm ca, încet-încet, să se înţeleagă importanţa de a nu folosi 112 degeaba”, a declarat mr.  Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al ISU Galaţi.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.