Jump to content

Nu mai pleacă navaliştii


dcp100168

Recommended Posts

Navaliştii nu mai pleacă?

Angajari da, plecari ba

De la exod la angajari. Daca in 2007 santierul Naval Damen Galati s-a confruntat cu probleme grave din cauza plecarii mai multor salariati, anul acesta a debutat cu noi angajari. Astfel, de la inceputul anului, aproximativ o suta de tineri din judet au fost angajati in santierul naval, dupa ce au urmat cursurile de training organizate chiar de angajator. Potrivit declaratiilor directorului Gelu Stan, cei mai multi dintre noii salariati provind in localitatile din judetul nostru, respectiv Cudalbi, Pechea. Astfel, pe langa salariile cu care au fost incadrati, angajatorul le va plati si abonamentele pe mijloacele de transport de la domiciliu la serviciu. In ceea ce priveste salariatii care au renuntat la posturile pe care le aveau la Damen, Gelu Stan ne-a spus ca numarul acestora a scazut, astfel incat de la inceputul acestui an nu au fost inregistrate 10 plecari.

Amintim ca, in 2007, circa 500 de navalisti au plecat sa munceasca in strainatate pe salarii mult mai mari decat cele pe care le incasau la Galati. Una dintre cauzele care au determinat stoparea plecarilor a fost majorarea salariilor, care a fost negociata la sfarsitul anului trecut. Astfel, cei aproximativ 3.000 de angajati ai santierului naval au beneficiat, la inceputul lunii octombrie, de majorari salariale, astfel incat venitul mediu brut la nivel de unitate a ajuns la 1.700 de lei. "Incepand cu 1 octombrie toti salariatii au primit inca 82 de lei. O alta majorare au primit-o pe 1 ianuarie 2008, cand veniturile au crescut cu 117 lei, iar veniturile sudorilor si tubulatorilor cu 128 de lei. Ultima crestere a veniturilor, in valoare de 152 de lei, va avea loc la 15 iulie 2008", a declarat Gelu Stan.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=11

Link to comment
Share on other sites

Un fost coleg de servici, care a plecat cu "ordonanţa" în august 2005, s-a angajat în Şantierul Naval, ca lăcătuş construcţii navale şi ridica, ca începător, lunar 1300 lei, cu ore suplimentare. Nu vă gândiţi că e cine ştie ce boierie acolo, construcţiile metalice te solicită fizic foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Vin vietnamezii!

Santierul naval Damen Galati ar putea lucra anul acesta cu muncitori vietnamezi, dupa ce anul trecut a pierdut jumatate din personal. Directorul general Gelu Stan a declarat ieri, pentru Business Standard, ca va pleca peste doua saptamani in Vietnam pentru a perfecta angajarea a 80 de muncitori pentru santierul din Galati, pe care ii va plati sub nivelul de 500 de euro pe luna, cu cat sunt platiti in medie angajatii romani. Damen a incheiat anul 2007 cu o pierdere de doua milioane de euro, in conditiile in care bugetase un profit de noua milioane de euro si, potrivit managementului Damen, pierderea masiva de forta de munca a fost una dintre cauzele rezultatului sub asteptari. Directorul general al santierului reclama insa birocratia in ceea ce priveste aducerea fortei de munca straina in Romania. “Va trebui sa asteptam trei luni pentru ca vietnamezii sa aiba actele in regula”, a declarat directorul general. Anul trecut, Damen a primit o amenda de 20.000 de euro pentru ca a folosit angajati din Ucraina care nu aveau drept de munca pe teritoriul Romaniei.

http://www.standard.ro/articol_28019/da ... etnam.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Muncitori străni la Şantierul Naval

Soluţii de criză în DAMEN

"GOLURI" DE... FORŢĂ DE MUNCĂ

* Din cauza migrării în masă a gălăţenilor, şantierul naval este nevoit să apeleze la muncitori străini

Şantierul Naval DAMEN Galaţi este nevoit, din cauza migrării forţei de muncă, să apeleze la muncitori din străinătate pentru a acoperi sectoarele deficitare. "O navă nu este uşor de realizat, este nevoie de forţă de muncă bine calificată. Iar din acest punct de vedere şantierul gălăţean a avut unele dificultăţi din cauză că, după intrarea în UE, în jur de 350 de muncitori au preferat să plece în străinătate", ne‑a declarat directorul general al DAMEN Galaţi, Gelu Stan. În prezent, în şantier sunt în diferite faze de execuţie 42 de nave, 24 urmând a fi lansate la apă în acest an. Cum termenii contractelor sunt stricţi şi orice întârziere poate atrage penalităţi din partea beneficiarilor, apelarea la forţa de muncă străină este o soluţie. "Din totalul de 3.200 de angajaţi, în şantier avem acum, pe sectoarele deficitare, în jur de 80 de muncitori străini (bulgari, ucraineni), vor mai veni cam 40 - 50 de turci şi ceva polonezi. Mai analizăm şi varianta de a aduce în jur de 50 de vietnamezi, pentru că DAMEN are un şantier în Vietnam. Problema este că, după intrarea în UE, se poate pleca foarte uşor, dar sunt formalităţi foarte greoaie pentru a aduce muncitori din ţări non‑UE", a precizat directorul Gelu Stan. Soluţia de a apela la subcontractori străini este însă privită ca una pe termen scurt, mai multă greutate urmând să aibă calificarea forţei de muncă locale. "Aici, în şantier, avem un centru de perfecţionare în care, lunar, sunt instruiţi 40‑50 de muncitori. Astfel, anul acesta avem de gând să formăm în jur de 250‑270 de angajaţi pentru a acoperi necesităţile pe care le avem în diferite sectoare", a explicat directorul DAMEN Galaţi.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=22273

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bulgari si ucraineni, in locul vietnamezilor

Formalitati prea multe, care dureaza prea mult! Acesta este principalul motiv pentru care directorul Santierului Naval Damen Galati, Gelu Stan, a renuntat sa mai aduca forta de munca din Vietnam. "In prezent avem circa 80 de muncitori din Bulgaria si Ucraina", a spus Gelu Stan, care a precizat ca in locul vietnamezilor va aduce circa o suta de muncitori tot din Bulgaria si Ucraina.

Link to comment
Share on other sites

pai meseriashi nostri lucreaza pe bani afara nu pt sub 500 euro.Sa nu uitam ca nu numai Damen are probleme cu angajatii ci toate firmele de constructii din Romania.Atat timp cat un inginer la damen olandez castiga de la 3000-5000 euro/pers/luna, cu cazare moaca diurna pe zi pt hrana,cazati ori la hotel ori in apartamente de lux cu avionul dus intors platit de firma de ce ar lucra un roman sub 500???pt ca daca lucreaza 7 zile din 7 pt niste amarate de ratii de lapte si bonuri in plus???mai bine sa vina aia din vietnam,,,, :lol: Cunosc zeci de exmple care au plecat afara si ma refer si la echipe intregi care si-au facut firma si au plecat compact in Spania. asta e Romania nimeni nu pleaca de bucurie de aici....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Galaţiul, un oraş încercat

* Lucrătorii de la Şantierul Naval Damen nu mai primesc oferte din străinătate

Exodul angajaţilor Şantierului Naval Damen Galaţi spre SUA şi Europa de Vest a fost oprit de criza financiară. Explicaţia principală a stopării migraţiei de la platforma deţinută de compania olandeză de construcţii navale este dată de lipsa de interes a marilor şantiere navale din lume de a mai face angajări în această perioadă. În ultimii trei ani, în jur de 800 din cei peste aproximativ 4.000 de angajaţi ai şantierului naval de pe Dunăre au plecat, pentru a obţine salarii de peste 2.000 de euro pe lună, în statul american Louisiana. Spre deosebire de acestea, lucrătorii trebuie să se mulţumească în România cu salarii medii de circa 250 de euro.

Comenzile sunt încă stabile

În urmă cu un an, conducerea şantierului a adus aproximativ 60 de muncitori vietnamezi pentru a compensa plecările în străinătate ale propriilor angajaţi. „Nu se mai înregistrează cereri de renunţare la locul de muncă. Nu mai sunt plecări ca acum doi ani. S-au liniştit lucrurile din acest punct de vedere. Mai sunt unele renunţări, dar din motive personale sau pentru că unii consideră munca de aici prea dificilă“, ne-a declarat Gheorghe Valentin, preşedintele sindicatului din şantierul naval.

În ceea ce priveşte producţia unităţii de construcţii navale, aceasta nu resimte încă şocul lipsei banilor şi implicit a comenzilor de pe pieţele externe. „La noi, criza, dacă va ajunge, ne va lovi peste şase luni. Avem noroc că nu lucrăm ca un magazin de pantofi cu comenzi de azi pe mâine, şi avem comenzi de onorat pentru încă o perioadă bună“, ne-a mai explicat Gheorghe Valentin.

Şantierul naval şi combinatul siderurgic deţinut de indianul Lakshmi Mittal alcătuiesc, împreună cu firmele a căror activitate depinde de cele două mari societăţi, peste 80% din industria locală. În acest domeniu industrial sunt înregistraţi peste 35.000 de muncitori.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... -incercat/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Criza cu intarziere in domeniul constructiilor navale

» Criza economica are si efecte bune pentru santierul naval din Galati » Muncitorii care au emigrat in numar mare anii trecuti revin acasa » Specialistii spun insa ca efectele crizei se vor resimti peste un an, din cauza scaderii comenzilor.

Santierul naval "Damen" Galati, care a fost afectat in ultimii doi ani de plecarea specialistilor spre santierele din vest, are mai putine probleme, pentru ca acum, pe fondul crizei economice, are loc un exod invers, al "intoarcerii acasa": "Au fost, de-a lungul celor doi ani, circa 2.000 de oameni care au plecat din santier, dar acum se constata o intoarcere a oamenilor acasa, dupa aparitia efectelor crizei care se manifesta in intreaga lume. Evident ca asta ne bucura, pentru ca numai asa ne vom putea realiza proiectele pe care le avem lansate de doi ani si care, din pacate, sunt intr-o usoara intarziere, din cauza lipsei de forta de munca calificata", ne-a declarat directorul general al santierului Naval "Damen" Galati, Gelu Stan.

Din cauza exodului specialistilor la santiere din Germania, Norvegia sau Statele Unite, conducerea santierului a fost nevoita sa acopere deficitul de forta de munca cu "navalisti din import", din Ucraina si Bulgaria, dar acum, dupa reintoarcerea fostilor angajati, numarul muncitorilor straini este redus. "Acum au mai ramas 80, au fost peste 100, dar acum am inceput sa ii reducem, pentru ca au inceput sa revina ai nostri acasa. Preferam sa ii angajam pe ai nostri", spune directorul Gelu Stan. Solutia importului de forta de munca din Bulgaria si Ucraina nu a fost salvatoare pentru santierul galatean, pentru ca navalistii "din import" nu aveau acelasi grad de specializare ca aceia plecati din santier "Plecandu-ne salariatii, cu cei pe care i-am adus in locul lor, din cauza eficientei foarte scazute, nu am reusit sa predam navele la timp si in consecinta am fost penalizati de catre clienti", a precizat Gelu Stan.

La acest moment santierul ar mai avea nevoie 250 de lacatusi navali si sudori, pentru sectiile de constructii corp. "Damen" are acoperita productia cu comenzi pana in anul 2009; pentru administratie acoperirea cu comenzi nu ar putea fi o problema, pentru ca grupul olandez "Damen", din care face parte santierul, detine 38 de santiere in intreaga lume, care au foarte multe comenzi. santierul din Galati are in prezent 3.150 de angajati, la acestia adaugandu-se cei 2.200 de salariati ai societatilor subcontractoare de platforma santierului.

http://www.romanialibera.ro/a139842/cri ... avale.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.