Jump to content

Parcări supraetajate la Galați


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Cât va costa parcarea supraetajată de la LMK

Investiţia ar costa în total 25.283.259 de lei şi s-ar putea realiza în 24 de luni. Dar nu vă grăbiţi să vă bucuraţi! Este doar ceea ce prevede documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii propuse pentru anul 2011 şi aprobate de Consiliul Local.

Primăria a propus proiectul, recunoscând că municipiul Galaţi se confruntă cu o deficienţă majoră în ceea ce priveşte asigurarea şi managementul locurilor de parcare, în special în Ţiglina I. „Pentru creşterea numărului de locuri de parcare şi descongestionarea traficului rutier este necesară construirea unei parcări supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu, proiect cuprins în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană”, se arată în documentul aprobat de consilieri.

Pentru parcare ar fi necesară o suprafaţă de teren de 2.624 mp. Construcţia va avea un regim de înălţime D+P+4 etaje şi va asigura 404 locuri de parcare. Investiţia s-ar putea realiza având ca sursă de finanţare fonduri structurale – 98 la sută şi 2 la sută de la bugetul local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Parcarea supraetajată, pe agenda Comisiei Tehnice de Urbanism

„Parcări supraetajate - amplasament strada Regiment 11 Siret nr. 1A, beneficiar - municipiul Galaţi”, acesta este primul punct de pe ordinea de zi a şedinţei Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism de astăzi. Este singurul Plan Urbanistic de Detaliu referitor la parcări, restul vizând construcţia de locuinţe şi spaţii comerciale sau de prestări servicii.

De ani de zile scriem că oraşul are nevoie ca de aer de o parcare supraetajată, iar planuri s-au tot croit. În august 2010, aleşii locali au stabilit chiar şi indicatorii tehnici pentru această investiţie. Parcarea ar urma să aibă parter şi patru etaje, întinzându-se o pe o suprafaţă de 875 mp, 112 locuri de parcare, sistem de control acces cu barieră şi aparat de taxare, instalaţie de detecţie şi alarmare incendiu, dar şi rampe pentru persoanele cu dizabilităţi. Valoarea totală a investiţiei se ridica atunci la 7.588.771,48 de lei, sursa de finanţare fiind 98 la sută fonduri structurale şi 2 la sută de la bugetul local.

Partea proastă asupra căreia atrăgeam atenţia în primăvara acestui an era că proiectul acestei parcări a fost lăsat „de rezervă” în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, pentru cazul în care ni s-ar suplimenta fondurile alocate din Programul Operaţional Regional. Rămâne de văzut dacă astăzi se va lua vreo hotărâre în privinţa PUD-ului cu pricina şi dacă el va ajunge pentru aprobare pe masa aleşilor locali. Şi, fără să vrem să vă facem sânge rău, vă mai spunem că durata de realizare a parcării ar fi de 12 luni… dar nu se ştie începând de când.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Zece ani de când Consiliul Local a aprobat construirea primei parcări supraetajate

În această lună, se împlinesc zece ani de la aprobarea, de către Consiliul Municipal (CLM) Galaţi, a construirii primei parcări supraetajate din Galaţi. Locaţia aprobată atunci de consilierii municipali era cea din spatele Palatului de Justiţie, unde urmau să fie demolate toate garajele, proprietarii de autoturisme din zonă urmând să închirieze locuri în noua parcare.

Marea majoritate a consilierilor au fost de acord cu demolarea garajelor şi construirea noii parcări. A existat un singur diferend, între primarul Dumitru Nicolae şi liberalul Vasile Pârlog, pe atunci consilier municipal. Disputa viza soluţia tehnică, ca noua parcare etajată să fie una dotată cu un ascensor care să asigure accesul autoturismelor la diferite etaje sau ca accesul să fie facilitat printr-o arteră „în spirală”.

Construirea primei parcări etajate a fost abandonată imediat după aprobarea de către CLM pentru că a urmat 2004, an electoral. Primarul Dumitru Nicolae se temea că demolarea garajelor din spatele „Tribunalului” i-ar fi adus un deficit de câteva mii de voturi în confruntarea cu Eugen Durbacă, PC-istul Durbacă având la acea vreme şi susţinerea tacită a liderilor PNL şi PD.

În 2007, an pre-electoral, ca şi 2003, primarul Dumitru Nicolae promitea, din nou, construirea primei parcări supraetajate. „Tehnica” primarului era anunţarea unui obiectiv dorit de mulţi gălăţeni, obiectiv care nu putea fi realizat până la alegerile locale, dar putea fi evocat şi invocat pe la emisiunile televiziunilor locale şi prin conferinţele de presă.

Ofensivă împotriva garajelor!!! Dar cu un mic „recul”, pentru clientelă

Să revenim la 2007. Atunci, mai precis pe 8 mai 2007, primarul Dumitru Nicolae ne anunţa că a pus gând rău celor 10.500 de garaje din cartierele de blocuri, care ocupă o suprafaţă de peste 50 ha de spaţii verzi. Primarul spunea că nu vor mai fi date autorizaţii pentru construirea de garaje.

În timp ce primarul făcea astfel de declaraţii, îşi lua autorizaţie pentru garaj chiar Laurenţiu Jalbă, şeful Direcţiei Tehnice din Primărie. Ceva mai târziu, în 2008, a obţinut autorizaţia 13/16.04.08 pentru construirea unui garaj în apropierea Palatului Navigaţiei şi fostul subprefect Vasile Curduman, devenit ulterior inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului. Funcţionarii Primăriei acordau, pe bandă rulantă, „intrări în legalitate”, pentru garajele construite fără autorizaţie. Declaraţiile primarului nu vizau interesele clientelei.

Cu „supraetajatele” prin oraş

Dar iată ce declara primarul Galaţiului la conferinţa de presă de pe 8 mai 2007: „Mă preocupă parcările supraterane, am găsit locuri pentru şase astfel de parcări şi bineînţeles că le voi supune aprobării CL în cel mai scurt timp. Una vrem s-o facem pe Cuza 43, unde clădirea a fost demolată, a 2-a la LMK, a 3-a treia la Spitalul Judeţean şi alta la Spitalul CFR. Dacă fac parcarea de la LMK, după aia pot să discut cu cei care au garaje la Palatul de Justiţie. Până atunci, nu pot să discut”.

De frica pierderii voturilor proprietarilor de garaje la alegerile din 2008, primarul mutase parcarea supraetajată din spatele „Tribunalului” în zona Oficiului Poştal nr 6, la 300 de metri distanţă.

Ar fi fost un proiect util pentru zona Oficiului 6, si ea destul de aglomerată, dar e greu de crezut că avocaţii,  magistraţii şi justiţiabilii, şi-ar parca maşinile la 300 m de „Tribunal”, în condiţiile în care acum mulţi dintre ei nu şi le parchează nici măcar la 100 de metri, vizavi de Palatul de Justiţie, în parcarea de la „Sindicate”.

După ce au trecut şi alegerile din 2008, primarul Nicolae promitea că va fi începută demolarea garajelor după finalizarea Planul de Urbanism General: „După ce va fi gata PUG-ul, care va include zonele unde se va face restructurarea urbană, acolo vom putea trece la dărâmarea garajelor”. Primarul susţinea că odată cu demolarea garajelor va fi rezolvată şi problema parcărilor din zonele aglomerate, prin construirea mai multor parcări supaetajate, dar de această dată, cu excepţia celei de lângă Oficiul Poştal nr 6, locaţiile parcărilor erau diferite faţă de cele anunţate în 2007:

„Supraetajatele” urmau să fie amplasate: „lângă Colegiul «Mihail Kogălniceanu», în zona Grădinii Botanice, în cartierul Aviaţiei, la fostul restaurant «Baltimore», în locul Arenei de Box de pe Domnească şi pe Eroilor, lângă sediul PSD”.

După cum se observă, Primăria şi primarul nici măcar nu aveau idei, un proiect clar, unde ar trebui să fie construite parcările supraetajate. În cei 4 ani, nici măcar nu fuseseră selectate zonele critice din punctul de vedere al lipsei locurilor de parcare şi cu excepţia zonei Ţiglina 1, nu exista o listă de priorităţi în dezvoltarea de proiecte.

Locaţiile viitoarelor parcări supraetajate erau „plimbate” prin oraş.

Prima parcare supraetajată era (cât pe-aci) să fie construită pe banii UE

În 2010, la 7 ani de la aprobarea de către CLM a construirii primei parcări supratajate, proiectul a fost „dezgropat”.

Într-o şedinţă a CLM din august 2010 a fost aprobată documentaţia, inclusiv „Caietul de sarcini privind serviciile de proiectare <<Parcări Supraetajate>> – PUD”.

La „introducerea” acestuia se spune: „Consiliul local doreşte implementarea proiectului «Parcări Supraetajate»  în cartierul Ţiglina 1, aferent bloc E1 şi Liceul M. Kogălniceanu”.

Parcarea urma să fie cu parter şi patru etaje, cu o amprentă la sol de 875 mp. Asigura 112 locuri de parcare. Avea sistem de control al accesului cu barieră şi aparat de taxare, instalaţie de detecţie şi alarmare incendiu. Valoarea totală a investiţiei era de 7.588.771,48 de lei.

Parcarea urma să fie construită pe banii UE. : „Investiţia «Parcări Supraetajate»   face parte din investiţiile în infrastructură din Regiunea de Dezvoltare Sud – Est. Obiectivul de investiţie urmează să fie finanţat prin POR 2007-2013, Axa Prioritară 1- Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli de creştere – Domeniul de intervenţie 1.1 – «Planuri integrate de dezvoltare urbană» ”, se spunea în caietul de sarcini.

Finanţarea  de 7,5 milioane lei era asigurată în procent de 98% din fonduri UE şi 2% de la sută de la bugetul local. Aşadar, am avut prilejul să construim măcar o parcare, de 112 locuri, care ar fi costat oraşul numai 150.000 de lei. Chilipir, dar nu s-a întâmplat.

Termenul de realizare a serviciilor de proiectare era de 30 de zile. Au mai trecut 3 ani şi tot nu s-a întâmplat nimic.

În 2011, s-a schimbat proiectul

După cum e tradiţia în administraţia gălăţeană, întotdeauna apare ceva nou. Edilii nu fac parcări, nici la sol, nici supraetajate, ci subterane, dar întotdeauna pot vorbi de un nou proiect.

Aşa se face că în 2011 a apărut o nouă variantă a proiectului parcării de lângă „LMK”. Acum numai ocupa 875 mp, ci 2.624 mp de teren, nu mai era P+4 ci D+ P+4 etaje şi asigura 404 locuri de parcare, de patru ori mai multe decât în varianta din 2010. Dar şi costurile erau mai mari: 25.283.259 de lei.

De la zero?

În 2012, au venit şi au şi trecut alegerile locale. S-a produs şi binecunoscuta schimbare. Noul primar, Marius Stan a decretat „Noul Galaţi”. Probabil că Marius Stan a luat planurile „Vechiului Galaţi”, le-a făcut sul şi i le-a dat fostului primar, să şi le ia acasă, pentru că lucrurile par să o ia de la zero, de la momentul iulie 2003.

Dacă în 2010 se făcea proiectarea parcării construite din banii UE, după doi ani, la începutul lui septembrie 2012, Comisia Tehnică de Urbanism a discutat proiectul „Parcări supraetajate – amplasament strada Regiment 11 Siret nr. 1A, beneficiar – municipiul Galaţi”!

Nu se poate să nu observăm singurul eşantion de consecvenţă prin care o idee, poate chiar un „concept”, s-a transmis de la fostul primar Dumitru Nicolae la noul primar Marius Stan: frica pierderii voturilor proprietarilor garajelor din spatele „Tribunalului”.

Iată că şi în „Noul Galaţi” parcarea pentru Palatul de Justiţie se face tot lângă Oficiul Poştal 6.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

pe aceeasi logica, de ce nu parcheaza profesorii si studentii, care folosesc Universitatea, in parcarea privata de pe str.Cuza (de langa Casa Romaneasca) si se inghesuie toti pe langa Universitate (pe strada cu acelasi nume), pe langa Primarie????

:-W

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Edilii Galaţiului se chinuie de 10 ani să facă o parcare supraetajată

Incoerenţa, populismul, politizarea şi birocratizarea excesivă, dar şi alte metehne ale administraţiei publice locale sunt ilustrate de odiseea administrativă a unui obiectiv edilitar pe care edilii Galaţiului nu au reuşit să îl realizeze nici în zece ani. Este vorba de o parcare.

În iulie 2003, Consiliul Municipal (CLM) Galaţi a aprobat construirea primei parcări supraetajate, în zona din spatele Palatului de Justiţie, unde urmau să fie demolate toate garajele, proprietarii de autoturisme urmând să închirieze locuri în noua parcare. Construirea parcării a fost amânată pentru că a urmat 2004, an electoral, şi fostul primar, Dumitru Nicolae (PSD), se temea că demolarea garajelor i-ar fi adus un deficit de câteva mii de voturi. În 2007, an pre-electoral, ca şi 2003, primarul promitea, din nou, construirea parcării supraetajate. Tehnica electorală era anunţarea unui obiectiv dorit de mulţi gălăţeni, care nu putea fi realizat până la alegeri, dar putea fi exploatat ca promisiune electorală. Primarul Nicolae anunţa că a pus gând rău celor 10.500 de garaje din cartierele de blocuri ale Galaţiului, care ocupă peste 50 ha de spaţii verzi.

Parcare “teleportată”, de frica proprietarilor de garaje

Promisiunea primarului din mai 2007, că va construi, în sfârşit, parcarea de la Palatul de Justiţie a suportat o modificare. De teama pierderii voturilor proprietarilor de garaje la alegerile din 2008, fostul primar a mutat  parcarea supraetajată din spatele “Tribunalului” pe un maidan din zona Colegiului Mihail Kogălniceanu, la 300 de metri distanţă. Avocaţii, judecătorii şi justiţiabilii nu şi-ar fi parcat maşinile la o atât de mare distanţă, dar primarul rezolva o problemă politică: făcea parcarea fără să demoleze garajele: „Dacă fac parcarea de la LMK, după aia pot să discut cu cei care au garaje la Palatul de Justiţie. Până atunci, nu pot să discut”, spunea Dumitru Nicolae.

Cu “supraetajatele” prin oraş

Promisiunile cu parcările supraetajate vizau mai multe zone din Galaţi, niciodată aceleaşi, fapt ce dovedeşte că Primăria Galaţi nu avea un proiect rezultat din analize, studii, etc. În afara parcării de la “Tribunal”-“LMK”, care era tabu, toate celelalte erau “mutate” de fostul primar de la o locaţie la alta. În mai 2007, primarul spunea: “Mă preocupă parcările supraterane, am găsit locuri pentru şase astfel de parcări. Una vrem s-o facem pe Cuza nr 43, alta la Spitalul Judeţean şi alta la Spitalul CFR”. După câteva luni, primarul Dumitru Nicolae promitea parcări în alte locaţii. „Supraetajatele” urmau să fie construite „în zona Grădinii Botanice, în locul Arenei de Box de pe Domnească şi pe Eroilor, lângă sediul PSD”.

Parcare “nefăcută” pe banii UE

După 7 ani de la aprobare, proiectul a fost „dezgropat”. În august 2010 a fost aprobat „Caietul de sarcini privind serviciile de proiectare <<Parcări Supraetajate>> - PUD”. Parcarea urma să fie „P+4”, pe 875 mp şi asigura 112 locuri de parcare. Avea sistem de control al accesului cu barieră şi aparat de taxare, instalaţie de detecţie şi alarmare incendiu. Valoarea investiţiei era de 7.588.771 lei şi urma să fie făcută pe banii UE. Proiectul a fost, din nou, abandonat. În 2011, a apărut o nouă variantă a proiectului. Acum 2.624 mp de teren, nu mai era „P+4” ci „D+ P+4” şi asigura 404 locuri de parcare. Valoarea proiectului era de 25.283.259 de lei.

De la zero?

În 2012, au venit şi au trecut alegerile locale. S-a produs şi schimbarea. Noul primar, Marius Stan (PNL), a decretat „Noul Galaţi”, în care proiectele vechi nu mai sunt valabile. Primăria Galaţi s-a întors la momentul iulie 2003, când CLM aproba construirea primei parcare supraetajate. La începutul lui septembrie 2012, Comisia Tehnică de Urbanism a discutat proiectul „Parcări supraetajate - amplasament strada Regiment 11 Siret nr. 1A, beneficiar - municipiul Galaţi”! Aşadar s-a juns din nou la „discutarea proiectului”. Aşa au trecut zece ani de aprobări date de CLM, studii de prefezabilitate, proiecte arhitecturale. Toate astea au costat bani, destul de mulţi, care au fost cheltuiţi ca să nu se facă nimic.
romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

... dar primarul rezolva o problemă politică: făcea parcarea fără să demoleze garajele:Dacă fac parcarea de la LMK, după aia pot să discut cu cei care au garaje la Palatul de Justiţie. Până atunci, nu pot să discut”, spunea Dumitru Nicolae.

Misto asta!  Ce sa discute? Sa le explice ca garajele cu (sau fara) autorizatie sunt pe domeniul public?  

Oricum pe urma n-ar mai fi avut sens vreo demolare deoarece ar fi spus ca sunt locuri de parcare... chiar si la 300-400 m.  Gandire... interesata.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Unde ne sunt parcările supraetajate

* La precedenta şedinţă a Consiliului Local, în contextul demolării garajelor, aleşii locali au ridicat problema parcărilor sub şi supraterane * Şi în 2010, şi în 2011, aleşii locali au votat, la iniţiativa fostului primar Dumitru Nicolae, două hotărâri privind realizarea unor parcări supraetajate * S-au cheltuit bani pe studii de fezabilitate şi planuri urbanistice de detaliu, dar parcările tot nu există

Autoturisme cocoţate pe trotuar ori care au încălecat bordura, maşini care ocupă prima bandă a unor ditamai artere de circulaţie sau a unor străduţe strâmte, bolizi lăsaţi pe spaţiile verzi, transformate în pământ bătătorit, trotuare decupate pentru a face loc unor locuri de parcare, ori maşini ascunse printre garaje. Galaţiul dă impresia unui oraş sufocat, în care maşinile se înmulţesc, în vreme ce locurile de parcare devin tot mai puţine.
La şedinţa precedentă a Consiliului Local, aleşii au vorbit şi despre necesitatea unor parcări subterane sau supraetajate. Ciudat este că, potrivit hotărârilor pe care legislativul trecut le-a votat, Galaţiul ar fi trebuit să aibă până acum nu una, ci chiar două parcări supraetajate!

A fost odată… în 2010

Potrivit site-ului Primăriei, pe 11 iunie 2010, municipalitatea atribuia firmei SC Sigma Design Proiect SRL din Bucureşti contractul pentru Proiectare - Parcări supraetajate cu o valoare de 74.135 de lei, în urma unei licitaţii. O săptămână mai târziu, primarul Dumitru Nicolae semna certificatul de urbanism privind „Parcare supraetajată D+P+3E Ţiglina I, aferent blocului E1 şi Liceului Mihail Kogălniceanu”.
Pe 9 august, aleşii locali votau Hotărârea nr. 286 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivele de investiţii, pentru anul 2010, în care, pe primul loc era „Parcări supraetajate”. „În municipiul Galaţi există un număr insuficient de locuri de parcare, faţă de numărul de autoturisme înmatriculate. Pe strada Brăilei au fost realizate locuri de parcare între spaţiile verzi, precum şi între trotuar şi carosabil, insuficiente dacă ţinem seama de importanţa zonei care prezintă o aglomerare de spaţii comerciale, instituţii publice (Tribunal, Inspectoratul de Poliţie, Liceul Mihail Kogălniceanu, Liceul Pedagogic)”, scria negru pe alb în hotărâre. „În scopul fluidizării traficului pe strada Brăilei, în zona intersecţiilor cu străzile Regiment 11 Siret şi George Coşbuc, se propune realizarea unei parcări supraetajate cu circa 112 locuri de parcare pentru riverani, vizitatorii instituţiilor din zonă şi ai spaţiilor comerciale”, prevedea documentul. Valoarea totală a investiţiei era calculată la 7.588.771,48 de lei, din care 98 la sută fonduri structurale şi doi la sută buget local. Parcarea urma să aibă un regim de înălţime S+P+4E, pe o suprafaţă de teren de 875 mp, durata de realizare fiind de 12 luni.

Şi tot potrivit site-ului Primăriei, pe 27 octombrie 2010, SC Micosty Proiect SRL din Botoşani câştiga licitaţia pentru servicii de proiectare (studiu de fezabilitate, planuri, documentaţii) parcări supraetajate, cu un contract de 59.200 de lei.
Ce s-a întâmplat? „În momentul în care apare interesul pentru dezvoltarea unui proiect, apar şi vânătorii de terenuri. Din câte ştiu eu, zona respectivă a fost revendicată”, ne-a declarat recent viceprimarul PSD Florin Popa, care era, la acel moment, administratorul public al oraşului.

Punct şi de la capăt, în 2011!

Pe 28 iulie 2011, aceiaşi aleşi locali votau, tot la propunerea lui Nicolae, Hotărârea nr. 333 privind aprobarea documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii propuse pentru anul 2011. Pe locul 5 de astă dată, figurau „Parcări supraetajate”. „Municipiul Galaţi se confruntă cu o deficienţă majoră în ceea ce priveşte asigurarea şi managementul locurilor de parcare, în special în Ţiglina I. Astfel, pentru creşterea numărului de locuri de parcare şi descongestionarea traficului rutier este necesară construirea unei parcări supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu, proiect cuprins în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU)”, scria în proiect. Acesta prevedea amenajarea unei parcări supraetajată pe cadre, grinzi şi planşeu din beton armat monolit, acoperiş tip terasă circulabilă, pardoseala din beton sclivisit, pereţi din beton armat şi cărămidă. Valoarea totală a investiţiei era calculată la 25.283.259 de lei, pe o suprafaţă de teren de 2.624 mp şi un regim de înălţime D+P+4E şi un număr de 404 locuri de parcare. Durata de realizare a investiţiei era de 24 de luni, iar sursa de finanţare 98 la sută fonduri structurale şi doi la sută buget local.

Din păcate, proiectul a fost lăsat pe lista de rezervă a investiţiilor cuprinse în PIDU, la fel ca şi "unda verde", adică sincronizarea semafoarelor din oraş. Singurul moment în care s-a mai auzit despre acest plan a fost în septembrie 2012, când Planul Urbanistic de Detaliu „Parcări supraetajate - amplasament strada Regiment 11 Siret nr. 1A, beneficiar - municipiul Galaţi”, proiectant de SC Micosty Proiect SRL, a constituit primul punct de pe ordinea de zi a şedinţei Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism. Dacă s-ar fi luat o decizie, PUD-ul ar fi ajuns spre aprobare în Consiliul Local, ceea ce nu s-a întâmplat.
Contactat telefonic, fostul edil al Galaţiului, Dumitru Nicolae, ne-a declarat, laconic, că proiectele lui de parcări supraetajate nu s-au realizat pentru că „nu s-a vrut”, fără a intra în detalii.

Ce spune primarul Marius Stan

La şedinţa trecută a CL, aleşii locali au ridicat punctual problema parcărilor supraetajate, în contextul demolării garajelor din Micro 19 şi Complex Ancora. Răspunsul primarului Marius Stan a fost categoric: „Noi, la Galaţi, de 20 de ani nu am reuşit să facem nimic care să ne ducă pe calea progresului. Nu am făcut nicio parcare supraetajată sau subterană, şi sunt locuri gen Tribunal, Păpădie, unde e imperios necesar să facem aşa ceva. Sunt câteva proiecte aprobate de câţiva ani de zile, dar nepuse în practică. Le vine rândul, dar unde trebuie şi când trebuie!”.
Rămâne de văzut dacă noua administraţie va reuşi să realizeze măcar o parcare sub sau supraterană!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Gălăţenii pot spera la prima parcare etajată

Primăria municipiului Galaţi anunţă pe portalul propriu că, începând de marţi, 17 noiembrie, şi până pe 11 decembrie 2015, gălăţenii interesaţi pot consulta Planul Urbanistic Zonal - Restructurare Urbană Ţiglina II în holul rectoratului Universităţii "Dunărea de Jos" din Galaţi, strada Domnească nr. 47, dar şi pe site-ul administraţiei locale.

În această perioadă, autorităţile aşteaptă observaţii, comentarii, sugestii, în scris, la locul desfăşurării informării şi consultării, la registratura generală a Primăriei din strada Fraternităţii nr. 1 sau pe adresa de e-mail arhitectsef@primaria.galati.ro. O întâlnire cu elaboratorii documentaţiei de urbanism va fi organizată în zilele de 9 şi 10 decembrie 2015, între orele 10,00 – 15,00, tot în holul rectoratului Universităţii.

Documentaţia a fost realizată de firma bucureşteană Quattro Design SRL, care a elaborat planurile de restructurare urbană a cartierelor Micro 18, 19, 20 şi 21, dar şi Faleza Dunării. SRL-ul a câştigat licitaţia organizată de municipalitate cu o ofertă de 116.400 de lei.

Planul primarului Marius Stan

Primăria are nevoie de acest Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru a putea moderniza legal zona delimitată la nord de străzile Gheorghe Doja, Crizantemelor şi Mihail Kogălniceanu (până la intersecţia cu Bdul George Coşbuc), la sud de strada Brăilei, la est de Bulevardul George Coşbuc şi la vest de Bulevardul Siderurgiştilor.

La finele anului trecut, primarul Marius Stan ne declara, într-un interviu, că există deja un studiu de prefezabilitate pentru o primă investiţie care ar schimba radical Ţiglina II: „În spatele magazinului Orange de lângă Liceul Pedagogic vrem să facem o parcare supraetajată cu un nivel parter şi etaj - 111 locuri în total în parcaj - iar lângă, în prelungire, mai avem 25 de locuri de parcare decente. La un calcul simplu depăşim cu numărul locurilor de parcare cele 90 şi ceva de garaje de acolo. În continuarea parcării, vom face un parc frumos, cu un teren de minifotbal cu gazon sintetic, un teren de baschet, un loc de joacă, chiar în mijloc, deosebit de frumos şi un loc de socializare cu mese de şah pentru bunicii care vin cu nepoţii acolo. Spaţiul ne permite şi tot proiectul e încadrat în locul pe care sunt garaje”. Am fost curioşi dacă acest plan a fost luat în calcul de arhitecţi. "Planul de Urbanism Zonal, în general, nu stabileşte investiţii, ci reglementări. În privinţa PUZ Ţiglina 2, documentul pus în dezbatere publică stabileşte reguli pentru folosirea cât mai eficientă a spaţiilor din arealul delimitat. Sunt identificate şi propuse mai multe zone unde se pot construi parcări, atât la sol, cât şi etajate", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Baterii de garaje, în pericol de demolare. Galaţiul va avea parcări supraetajate, cu boxe

Primăria municipiului Galaţi caută proiectant pentru prima parcare supraterană pe care vrea să o construiască în oraş. O parcare cu patru etaje, din care unul prevăzut, experimental, cu boxe de depozitare, ar urma să ia locul bateriei de garaje şi parcării betonate aferente blocului R5, de pe strada Roşiori, din Mazepa I.

Contractul cu o valoare estimată de 130.000 de lei fără TVA, pentru „Servicii de proiectare - Faza Studiu de fezabilitate”, a fost postat pe portalul Primăriei. Astăzi este ultima zi de depunere a ofertelor, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut.

Potrivit caietului de sarcini, Primăria doreşte "resistematizarea zonei, astfel încât să se obţină un număr cât mai mare de locuri de parcare pentru riverani. În cadrul construcţiei, la nivelul solului se vor prevedea mici spaţii comerciale pentru comerţul de proximitate, iar în zona subterană spaţiile de parcare vor fi prevăzute cu boxe de depozitare". Parcarea va avea sistem de control acces, în vederea taxării locurilor de parcare şi de depozitare, dar şi monitorizare video.

Ce urmează? Altă parcare!

„Încercăm să descongestionăm partea de jos a cartierului Mazepa, începând de la Ancora până undeva la jumătatea străzii Armata Poporului, pentru că acolo nu pot intra utilajele. Ferească Dumnezeu de vreun incendiu! Şi atunci creăm un debuşeu pentru maşini, prin această parcare. Eu sper din tot sufletul ca anul acesta să avem şi licitaţia de atribuire a lucrărilor la prima parcare supraterană, care va avea boxe de depozitare la un etaj. E o măsură experimentală, ca să vedem care va fi cererea. În funcţie de cum vor merge închirierile pentru astfel de spaţii, vom decide cum le facem pe următoarele”, ne-a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

Edilul ne-a dezvăluit că se pregăteşte documentaţia pentru o altă parcare supraterană, în Mazepa II: "În partea de sus a cartierului, unde există o altă baterie de garaje, cea de pe strada Română, va fi tot o parcare supraterană, cu două etaje, pentru care urmează să se organizeze achiziţie publică. Zona este înţesată de bănci şi de fiecare dată avem probleme cu cetăţeni care parchează oriunde. Aşa că va fi creată această parcare pentru a deservi zona de bănci şi finanţe, iar după o anumită oră, va deveni parcare rezidenţială”, ne-a precizat primarul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Municipalitatea vrea să construiască o parcare multietajată în Mazepa I

Aleşii locali au aprobat, în şedinţa extraordinară de Consiliu Local, studiul de fezabilitate pentru construirea unei parcări multietajate în zona Mazepa I, aferentă blocului R5.

După ani de promisiuni, Galaţiul ar putea avea, astfel, prima parcare supraetajată. Zona aleasă (în apropiere de Piaţa Ancora) este justificată de Primărie prin faptul că vecinătatea cu Faleza Dunării şi cartierul rezidenţial dens ocupat (acolo sunt clădiri cu regim de înălţime de peste 4 etaje) fac din acea zonă un spaţiu foarte aglomerat, cu un flux crescut de vizitatori şi un număr insuficient de locuri de parcare.

În prezent, municipiul Galaţi se confruntă cu o deficienţă în gestionarea locurilor de parcare. Această situaţie se manifestă mai ales în zona centrală a oraşului şi în zonele unde sunt concentrate instituţiile socio-culturale, administrative, de sănătate publică, spaţii comerciale etc.

Parcarea multietajată din Mazepa I ar putea fi un început pentru rezolvarea acestor probleme. Parcarea multietajată ar trebui să aibă parter şi trei etaje, cu 204 locuri de parcare şi 49 de boxe. Suprafaţa construită este prevăzută la nivelul de 1.940,44 mp, cu o suprafaţă desfăşurată de 7.791,77 mp. Pe terasă este prevăzută o suprafaţă ocupată de spaţii verzi, de 206 mp. Proiectul pare unul interesant, cu iluminat cu LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare de producere a apei calde în paralel cu instant electric, termoizolaţii pentru spaţiile încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală. De asemenea, accesul în parcare se va face pe bază de cartele cu autotaxare. Parcarea ar trebui să aibă sistem de monitorizare video şi un sistem de semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului locurilor de parcare. Mai mult, în proiect sunt prevăzute 21 de staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice. Valoarea totală a lucrărilor ar fi de 12.155.519 lei iar realizarea investiţiei nu ar trebui să dureze mai mult de doi ani din momentul în care se identifică sursa de finanţare şi se stabileşte cine va realiza lucrările.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Proiectul primei parcări multietajate prinde contur

Primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că au fost semnate dispoziţiile privind eliberarea terenului unde urmează să fie construită prima parcare multietajată din Galaţi. Aceasta va fi ridicată în cartierul Mazepa I, zona blocului R5. Pentru acest proiect au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici iar documentaţia este deja transmisă spre validare urmând să fie demarată procedura de achiziţie publică.

„Cetăţenii care deţin garaje în zonă au fost notificaţi deja să îşi elibereze spaţiile în vederea demolării”, a scris primarul pe o reţea de socializare.

Reamintim că aleşii locali au aprobat, în şedinţa extraordinară de Consiliu Local, studiul de fezabilitate pentru construirea acestei parcări multietajate. Zona aleasă (în apropiere de Piaţa Ancora) este justificată de Primărie prin faptul că vecinătatea cu Faleza Dunării şi cartierul rezidenţial dens ocupat (acolo sunt clădiri cu regim de înălţime de peste 4 etaje) fac din acea zonă un spaţiu foarte aglomerat, cu un flux crescut de vizitatori şi un număr insuficient de locuri de parcare.

Parcarea multietajată ar trebui să aibă parter şi trei etaje, cu 204 locuri de parcare şi 49 de boxe. Suprafaţa construită este prevăzută la nivelul de 1.940,44 mp, cu o suprafaţă desfăşurată de 7.791,77 mp. Pe terasă este prevăzută o suprafaţă ocupată de spaţii verzi, de 206 mp. Proiectul pare unul interesant, cu iluminat cu LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare de producere a apei calde în paralel cu instant electric, termoizolaţii pentru spaţiile încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală. Accesul în parcare se va face pe bază de cartele cu autotaxare. Parcarea ar trebui să aibă sistem de monitorizare video şi un sistem de semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului locurilor de parcare. Mai mult, în proiect sunt prevăzute 21 de staţii pentru încărcarea autovehiculelor electrice.Valoarea totală a lucrărilor ar fi de 12.155.519 lei, iar realizarea investiţiei nu ar trebui să dureze mai mult de doi ani din momentul în care se identifică sursa de finanţare şi se stabileşte cine va realiza lucrările.

monitoruldegalati.ro

Se pregăteşte demolarea garajelor în Mazepa I. Primăria eliberează terenul pentru prima parcare multietajată

Nu mai puţin de 39 de posesori de garaje din cartierul Mazepa I, zona blocului R5, au fost notificaţi de Primăria municipiului Galaţi să elibereze spaţiile respective, în vederea demolării. Municipalitatea pregăteşte terenul pentru construcţia primei parcări multietajate din Galaţi.

Printr-un anunţ postat pe pagina sa de Facebook, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, anunţă că proiectul primei parcări multietajate în Galaţi prinde contur. „Au fost semnate dispoziţiile privind eliberarea terenului unde urmează să fie construită parcarea. Aceasta va fi ridicată în cartierul Mazepa I, zona blocului R5. Pentru acest proiect au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, iar documentaţia este deja transmisă spre validare urmând să fie demarată procedura de achiziţie publică”, anunţă edilul şef.

Cum va arăta şi cât ar putea costa

Aşa cum aţi putut citi deja în ziarul „Viaţa liberă”, încă din luna martie aleşii locali au aprobat studiul de fezabilitate şi costurile acestei investiţii, convinşi că astfel se creează „premizele unei integrări armonioase într-o zonă aglomerata cu un flux crescut de vizitatori şi un număr insuficient de locuri de parcare. Studiul de fezabilitate a fost realizat de SPC Elite Consulting SRL, şi a costat 95.000 de lei fără TVA.

Conform proiectului, construcţia (de 1.940 metri pătraţi suprafaţă construită, şi 206 metri pătraţi suprafaţa de spaţii verzi de pe terasă) va avea trei etaje şi 214 locuri de parcare, 50 de spaţii de depozitare, racorduri pentru 21 de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice şi toate facilităţile conform standardelor în vigoare.

Parcarea va fi dotată cu iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare pentru producerea de apă caldă în paralel cu instant electric, termoizolaţii pentru spaţiile încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală. Gălăţenii care îşi vor parca autoturismele acolo vor beneficia de sistem de control acces cu cartele cu autotaxare, sistem de monitorizare video, sistem de semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului de locuri de parcare.

Potrivit deciziei aleşilor locali, valoarea totală a investiţiei se ridică la 12.155.519 de lei, iar durata de realizare este de 24 de luni, sursa de finanţare fiind bugetul local.

Primăria precizează că nu se va demola nimic în zona vizată până când nu va exista certitudinea că proiectul de restructurare urbană se va realiza.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A început demolarea garajelor din Mazepa I

Primăria Galaţi anunţă începerea demolării garajelor în zona blocului R 5 din cartierul Mazepa I. Autorităţile preconizează că parcarea multietajată care se va construi va avea 214 locuri de parcare.

Astăzi, 7 august, a fost iniţiată acţiunea de demolare a garajelor din Mazepa I, din zona blocului R 5. Este primul pas pentru realizarea proiectului de investiţii ce presupune construirea primei parcări multietajate din Galaţi. Conform Primăriei Galaţi, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, iar documentaţia a fost transmisă spre validare, urmând să fie demarată procedura de achiziţie publică. Autorităţile locale preconizează că parcarea multietajată va avea trei etaje, unde vor fi amenajate 214 locuri de parcare, 50 de spaţii de depozitare şi racorduri pentru 21 de staţii încărcare a autovehiculelor electrice, la care se adaugă şi toate facilităţile, conform standardelor în vigoare.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Cât va costa prima parcare etajată din Galaţi

Nu mai puţin de 9.466.595 de lei fără TVA este valoarea estimativă a contractului scos la licitaţie de Primăria Galaţi pentru proiectarea şi construirea primei parcări multietajate din Galaţi, zona Mazepa I, strada Roşiori, aferent blocului R5. Data-limită de depunere a ofertelor este 24 august 2017, iar criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ.

Obiectul contractului constă în realizarea unei construcţii parter plus trei etaje, cu un număr de 214 locuri de parcare şi 50 spatii de depozitare tip boxe individuale, cu sistem de control acces cartele cu autotaxare, sistem monitorizare video, sistem semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului de locuri de parcare. Şoferii vor beneficia de iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare producere apă caldă în paralel cu instant electric, termoizolaţii spaţii încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală, dar şi de 21 de staţii de încărcare autovehicule electrice.

Conform documentaţiei, termenul de realizare este de minimum 20 şi maximum 23 de luni, dar totul depinde de momentul adjudecării contractului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Amenzi pentru grămezile de moloz uitate după demolarea garajelor

Gălăţenii din Mazepa I, care şi-au demolat garajele pentru a face loc primei parcări supraetajate pe care autorităţile o vor construi în oraş şi au lăsat dezastru în urmă, riscă să fie amendaţi.

În urmă cu aproximativ o săptămână, după vizita noastră în cartierul Mazepa I, în zona Ancora, scriam că gălăţenii care locuiesc la blocul R5 şi în apropierea acestuia, par condamnaţi să trăiască cu o privelişte dezolantă, până când vor demara lucrările de restructurare urbană. Asta pentru că, în locul multora dintre garajele demolate, rămăseseră în urmă grămezi de moloz şi pământ, fiare, bucăţi de ciment, cărămizi, ba chiar, în unele locuri, şi gropi, întrucât unii dintre proprietarii construcţiilor nu s-au îngrijit să cureţe terenul în urmă, aşa cum se cuvine. Mulţi dintre cei care locuiesc la blocul R5 ne-au spus, dezgustaţi şi revoltaţi, că se simt sufocaţi de ruine şi le-au cerut autorităţilor să ia măsuri pentru ca terenul să fie curăţat.
"Este dezolantă imaginea. Arată zona aceasta ca după bombardament. Privesc de pe geam şi mă îngrozesc. Nu ştiu de datoria cui este de a strânge şi de a face curăţenie, dar sunt câteva garaje care au fost date jos şi aşa a rămas locul, plin de ruine", ni s-a plâns o doamnă, care locuieşte la blocul R5.

"Obligaţi să aducă terenul la starea iniţială"

Reprezentanţii Primăriei ne-au spus că proprietarii celor câteva zeci de garaje nu au doar obligaţia de a elibera terenul de construcţii, ci şi de a-l aduce "la starea iniţială", în sensul că oamenii trebuie să se îngrijească să cureţe suprafaţa vizată de proiectul de restructurare urbană. Mai mult reprezentanţii Biroului de Presă al Primăriei ne-au declarat că, potrivit dispoziţiilor transmise în vara anului trecut, când de altfel au şi început să fie puse la pământ garajele, proprietarii acestora aveau obligaţia să facă asta în termen de 20 de zile de la înştiinţare.

În condiţiile în care nu există un ordin de începere a lucrărilor pentru construcţia parcării supraetajate, întrucât nu a fost încheiat un contract cu un constructor până la acest moment, cel mai probabil, autorităţile au decis să dea dovadă de clemenţă şi să nu pună presiune pe posesorii de garaje. Şi astfel terenul ocupat de garaje s-a transformat într-un soi de groapă de gunoi. Cei care nu vor strânge deşeurile din construcţii rezultate din demolări riscă să fie amendaţi de către Serviciul de Protecţie a Mediului din cadrul Poliţiei Locală, cu sume cuprinse între 300 şi 1.000 de lei.

Reamintim că, în luna iulie a anului trecut, nu mai puţin de 39 de posesori de garaje, din zona blocului R5, au fost notificaţi de Primărie, iar în luna august au şi fost demarate demolările, câteva dintre acestea fiind puse deja la pământ.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Bătălie pentru construirea primei parcări multietajate din Galaţi

Trei asocieri de firme conduse de Lemacons, Servland şi, respectiv, Tancrad, şi-au depus oferte la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia primei parcări multietajate din Galaţi. Investiţia va costa mai mult decât s-a estimat iniţial pentru că autorităţile au descoperit că vor fi necesare lucrări suplimentare pentru devierea câtorva reţele de utilităţi.

Pe masa aleşilor locali a ajuns, spre dezbatere şi aprobare, un proiect de hotărâre care modifică indicatorii tehnico-economici ai primei parcări multietajate care va fi realizată în zona Mazepa I, pe strada Roşiori, aferent blocul R5. Proiectul, care modifică Hotărârea Consiliului Local nr. 94 din martie 2017, prevede tot realizarea unei construcţii cu parter şi trei etaje cu sistem de control acces cu cartele cu autotaxare, monitorizare video şi sistem semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului de locuri de parcare.

Valoarea iniţială a obiectivului de investiţii, stabilită în urma documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie, era de 12.155.519 de lei cu TVA.

Potrivit documentaţiei de pe mesele consilierilor locali, autorităţile au descoperit că „prin lucrările propuse sunt afectate reţelele aflate în exploatarea Apă Canal, Eletrica şi Distrigaz”. Prin urmare, vor fi necesare devierea a două colectoare de canalizare, a conductei de distribuţie gaze naturale aflată pe amplasamentul construcţiei, dar şi devierea instalaţiilor electrice aflate în exploatarea Electrica Galaţi. Iar asta costă! „Aceste lucrări suplimentare au condus la modificarea valorii estimate şi a indicatorilor tehnici aferenţi obiectivului de investiţii”, se precizează în noul proiect. Noii indicatori tehnico-economici stabiliţi de proiectant la faza de proiect tehnic sunt de 12.949.702 de lei, cu 794.183 de lei mai mult decât era prevăzut iniţial.

„Cel mai bun raport calitate-preţ”

Acesta este criteriul pe baza căruia va fi atribuit contractul pentru proiectarea şi construcţia parcării multietajate, contract scos la licitaţie în vara anului trecut, cu o valoare totală estimată de 9.466.595 de lei. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) procedura se află în etapa evaluării tehnice a celor trei oferte depuse de tot atâtea consorţii. Prima este asocierea Lemacons SRL - S&M Expert Project SRL, care are ca subcontractant firma SC Electrofor SRL. Ofertă a depus şi Asocierea Servland SRL - Refconsteel SRL, care are ca subcontractant compania Exe Group SRL. Iar cel de-al treilea ofertant este Asocierea Tancrad SRL - Ecoarch SRL - Nasi SRL care are ca subcontractant firma ISMA SA.

Cum va arăta parcarea

Potrivit datelor din SEAP, principalul obiectiv al proiectului de investiţie este realizarea unei parcări cu suprafaţa construită de 1.940, 44 metri pătraţi, suprafaţa desfăşurată - 7.791, 77 metri pătraţi, iar suprafaţa de spaţii verzi de pe terasă va fi de 206 metri pătraţi. Gălăţenii vor beneficia de un număr de 214 locuri de parcare şi 50 de spaţii de depozitare tip boxe individuale. Parcarea va avea iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare de producere apă caldă în paralel cu instant electric, termoizolaţii, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă și programare temporală şi racorduri electrice pentru 21 de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice.

Durata de realizare a investiţiei este de 24 de luni. Sursa de finanţare o va constitui creditul în valoare de o sută de milioane de lei pe care Primăria municipiului Galaţi l-a contractat de la CEC Bank.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Primăria vrea parcare supraetajată şi în centrul oraşului

Pe lângă parcarea supraetajată de la blocul R5, din cartierul Mazepa I, a cărei construcţie va demara, cel mai probabil, în vara acestui an, municipalitatea vrea să mai construiască o parcare multietajată, la doi paşi de Primărie, Prefectură şi Consiliul Judeţean. Întrucât în această zonă, în care funcţionează multe instituţii publice care au contact direct cu cetăţeanul, locurile de parcare sunt o adevărată problemă, autorităţile intenţionează să ridice o parcare cu parter şi un etaj, de până în 100 de locuri, lângă sediul PSD Galaţi, la intersecţia străzilor Domnească şi Eroilor. Potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, autorităţile pregătesc studiul de fezabilitate, iar, cel mai probabil, în toamnă, vor scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia obiectivului de investiţie. În cazul în care autorităţile nu renunţă la această idee, lucrările ar putea să demareze în vara anului viitor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La parcarea multietajată din Mazepa, întâi trebuie deviate reţelele

Construirea primei parcări multietajate din Mazepa I, zona blocului R5, contract în valoare de peste 9,4 milioane de lei, pentru care se bat trei asocieri de firme puternice, nu va putea începe până când terenul nu va fi eliberat de reţelele de utilităţi care îl străbat. Pentru devierea conductelor, Primăria tocmai a scos la licitaţie un contract în valoare de peste jumătate de milion de lei.

Proiectarea şi construirea parcării cu parter şi trei etaje din Mazepa I a devenit mai scumpă, prin votul aleşilor locali. În luna ianuarie 2018, consilierii au modificat hotărârea privind construcţia primei parcări multietajate din Galaţi, în Mazepa I, la blocul R5, pe care tot ei o aprobaseră în martie anul trecut. "În urma studiilor pe care le-am făcut în respectiva zonă, a reieşit că pe terenul pe care urmează să construim există, din câte înţeleg eu, o canalizare care trebuie deviată", a explicat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, la întrebarea adresată de consilierul local PNL Paul Găvănescu. "Aceste lucrări suplimentare au condus la modificarea valorii estimate şi a indicatorilor tehnici aferenţi obiectivului de investiţii", se precizează în noul proiect.

Se caută proiectant şi constructor

Primăria a scos ieri la licitaţie proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a colectorului de canalizare care preia apele uzate pentru consumatorii din cartierul Mazepa I şi a colectorului de canalizare care preia apele uzate de la locuinţele din strada Garibaldi, dar şi devierea conductei de distribuţie gaze naturale aflată pe amplasamentul viitoarei construcţii. Valoarea estimată a contractului este de 544.392 de lei fără TVA, data limită de depunere a ofertelor este 19 martie, iar criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut.

Parcare, boxe de depozitare şi teren multisport

Cât de curând ar trebui să se finalizeze licitaţia demarată în vara anului trecut pentru proiectarea şi construirea parcării, contract cu o valoare totală estimată de 9.466.595 de lei, care va fi atribuit pe baza criteriului "cel mai bun raport calitate-preţ". Ofertanţii sunt asocierea Lemacons SRL - S&M Expert Project SRL, asocierea Servland SRL - Refconsteel SRL şi asocierea Tancrad SRL - Ecoarch SRL - Nasi SRL.
Obiectul contractului constă în realizarea unei construcţii parter plus trei etaje, cu un număr de 214 locuri de parcare şi 50 spatii de depozitare tip boxe individuale, cu sistem de control acces cartele cu autotaxare, monitorizare video, semaforizare cu senzor şi afişaj al numărului de locuri de parcare, dar şi cu 21 de staţii de încărcare autovehicule electrice. Pe terasa parcării va fi amenajat un teren de sport multifuncţional. Parcarea va fi dotată cu iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare pentru producerea de apă caldă în paralel cu instant electric, termoizolaţii pentru spaţiile încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală.
"În scurt timp finalizăm procedura, vom avea un câştigător şi asta înseamnă că se va intra în perioada de proiectare efectivă. Urmează ca, în paralel, să înceapă lucrările de deviere a unor ţevi care trec exact pe sub această viitoare construcţie. Suntem pe repede înainte, cu siguranţă până-n vară, începutul toamnei, veţi vedea, efectiv, prima cupă de excavator băgată în pământ, pentru a începe construcţia primei parcări supraetajatw din Galaţi", a declarat primarul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cine va construi prima parcare multietajată din Galaţi

Asocierea Lemacons SRL - S&M Expert Project SRL a câştigat licitaţia organizată de Primăria municipiului Galaţi pentru proiectarea şi construcţia primei parcări multietajate din Galaţi, cartier Mazepa I, strada Roşiori, în zona aferentă blocului R5. Potrivit informării transmise de administraţia locală, valoarea contractului este de 7.944.000 de lei fără TVA, iar termenul de realizare a investiţiei este de 20 de luni calendaristice, din momentul în care va fi dat ordinul de începere a lucrărilor.

Reamintim că Primăria va trebui să rezolve mai întâi problema devierii reţelelor de utilităţi care străbat terenul pe care se va construi parcarea, lucrări care nu au fost prinse în contractul licitat! Prin urmare, pentru devierea colectoarelor de canalizare şi a conductei de gaze naturale a fost scos la licitaţie un contract cu valoarea estimată de 544.392 de lei fără TVA, data limită de depunere a ofertelor este 19 martie, iar criteriul de atribuire - preţul cel mai scăzut. Pentru instalaţiile reţelei electrice, Primăria a lansat o achiziţie publică în valoare de 10.000 de lei fără TVA, pentru un studiu care să stabilească modalitatea de deviere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Contract de peste 540.000 de lei. Cât va dura devierea reţelelor de utilități pentru construcţia primei parcări multietajate

Construirea primei parcări multietajate din Galaţi, în Mazepa I, zona blocului R5, pentru care Primăria a încheiat deja un contract în valoare de 7.944.000 de lei fără TVA cu asocierea Lemacons SRL - S&M Expert Project SRL, nu poate începe până când terenul nu va fi eliberat de reţelele de utilităţi care îl străbat. Proiectarea şi lucrările necesare pentru devierea conductelor vor costa 540.621 de lei fără TVA.

Un amestec de gunoaie şi resturi de garaje demolate creează un peisaj infect în spatele blocului R5 din Mazepa, acolo unde terenul ar fi trebuit să fie curăţat pentru construcţia primei parcări multietajate din oraş. Resturi din fundaţiile construcţiilor provizorii se iţesc şi printre maşinile parcate pe locul fostei baterii de garaje, din care au mai "supravieţuit" câteva exemplare. Cetățenii care locuiesc în această zonă sunt revoltaţi şi convinşi că nu vor scăpa prea curând de acest peisaj insalubru, nedemn de un cartier central al oraşului.

Cu toţii se întreabă dacă vor vedea înălţându-se, înainte de 2020, construcţia cu parter şi trei etaje, menită să asigure 214 locuri de parcare şi 50 spatii de depozitare tip boxe individuale, plus un teren de sport multifuncţional, pe terasă. Pentru început, vor avea parte, însă, de lucrările de deviere a reţelelor.

După cum v-am informat, aceste lucrări nu au fost prevăzute de la bun început în cadrul investiţiei, ci au fost aprobate şi licitate ulterior. Potrivit datelor noastre, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a colectorului de canalizare care preia apele uzate pentru consumatorii din cartierul Mazepa I şi a celui care preia apele uzate de la locuinţele din strada Garibaldi, dar şi devierea conductei de distribuţie gaze naturale aflată pe amplasamentul viitoarei construcţii a fost atribuit singurului ofertant. Este vorba despre asocierea Lemacons SRL - S&M Expert Project SRL – Instal Proiect Gaz SRL, care a depus o ofertă de 540.621 de lei fără TVA.

Conform Primăriei, proiectarea acestor lucrări va dura două luni, iar execuţia, şase luni. Prin urmare, gălăţenii vor trebui să mai aibă multă răbdare. În ceea ce priveşte construcţia parcării, termenul de realizare e de 20 de luni calendaristice, din momentul în care va fi dat ordinul de începere a lucrărilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A început construirea efectivă a parcării multietajate din Mazepa

Primăria municipiului Galaţi anunţă că au început lucrările de deviere a reţelei electrice aflate în locul unde, în acelaşi timp, s-a dat starul construirii primei parcări multietajate din oraş, în cartierul Mazepa I, în zona blocului R5.

Potrivit unui comunicat al municipalităţii, ordinul de începere a lucrărilor de execuţie pentru devierea reţelelor de utilităţi a fost emis în data de 12 iulie 2018 şi, conform contractului încheiat cu SC Lemacons SRL, în valoare 643.340 lei cu TVA, termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni.

De asemenea, municipalitatea precizează că, până în prezent, a fost deviată conducta de gaze, iar în perioada imediat următoare vor începe şi lucrările pentru devierea celor două colectoare de canalizare din zonă. În paralel cu lucrările executate pentru devierea reţelelor electrice şi de canalizare, se vor derula şi lucrările de construcţie a parcării multietajate, deoarece proiectul are două componente, prima dintre acestea vizează devierea reţelelor de utilităţi, iar cea de-a doua componentă prevede construirea propriu-zisă a parcării.

Parcare supraetajată este prima de acest fel din municipiul Galaţi şi va fi o construcţie tip parter + 3 etaje cu un număr de 214 de locuri de parcare şi 50 spaţii de depozitare tip boxe individuale. Construcţia va fi prevăzută cu sisteme pentru eficienţa energetică, precum iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare producere apă caldă în paralel cu instant electric, termoizolaţii spaţii încălzite, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală, sisteme de management inteligent, precum sistem control acces cartele cu autotaxare, sistem monitorizare video, sistem semaforizare cu senzor şi afişaj număr locuri de parcare şi racorduri electrice pentru 21 de staţii de încărcare autovehicule electrice.

Contractul de achiziţie publică având ca obiect ”Construire parcare multietajată zona Mazepa I, aferent bloc R5, str. Roşiori”, proiectare şi execuţie, a fost încheiat cu Asocierea S.C. Lemacons S.R.L. - S.C. S&M Expert Project S.R.L., iar valoarea totală a acestuia este de 7.944.000 lei fără T.V.A., având un termen de realizare de 20 de luni.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Investiţie cu surprize. Lucrări blocate la parcarea multietajată din Mazepa

Începute în luna iulie, lucrările la parcarea multietajată aferentă blocului R5 din Mazepa au încremenit în septembrie, iar gălăţenii se întreabă dacă investiţia se va mai realiza. Autorităţile dau asigurări că da, însă aşteaptă documentaţia unei noi soluţii tehnice, pentru că, în urma săpăturilor, s-a descoperit că structură de rezistenţă a viitoarei construcţii ar putea fi afectată de consistenţa neeterogenă a solului.

Şantier pustiu, nici urmă de muncitori sau de utilaje, aşa arăta, marţi dimineaţă, 16 octombrie, locul unde ar trebui să se construiască prima parcare multietajată din Galaţi, exceptând-o, desigur, pe cea de la Spitalul Judeţean. Maşinile erau parcate pe platforma cu resturi de garaje demolate şi amestec de pământ galben. Situaţia trenează încă din septembrie, motiv pentru care am cerut explicaţii autorităţilor, cu atât mai mult cu cât realizarea acestei investiţii s-a dovedit a fi plină de "surprize" neplăcute.

Lucrări suplimentare din start

"Construirea primei parcări multietajate din Mazepa I, zona blocului R5 nu va putea începe până când terenul nu va fi eliberat de reţelele de utilităţi care îl străbat", scriam, pe 1 martie, în "Viaţa liberă". Autorităţile descoperiseră că, din cauza unor ţevi care trebuie deviate, sunt necesare lucrări suplimentare, care nu fuseseră prinse în proiectul iniţial, fiind licitate separat. Interesant, contractul pentru proiectarea şi construcţia parcării propriu-zise, în valoare de 9.453.360 de lei cu TVA, a fost câştigat de asocierea SC Lemacons SRL - SC S&M Expert Project SRL, iar liderul acestui consorţiu, Lemacons, şi-a adjudecat şi contractul, în valoare 643.340 de lei cu TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a reţelelor de utilităţi.

Lucrări "în paralel"

Potrivit Primăriei, ordinul de începere a lucrărilor de execuţie pentru devierea reţelelor de utilităţi a fost emis în data de 12 iulie, termenul de realizare fiind de şase luni. Pe 23 iulie, municipalitatea anunţa că a fost deviată conducta de gaze, a început devierea reţelei electrice şi că îşi aşteaptă rândul cele două colectoare de canalizare, care trebuie, de asemenea, mutate. "În paralel cu lucrările executate pentru devierea reţelelor electrice şi de canalizare, se vor derula şi lucrările de construcţie a parcării multietajate", anunţa Primăria.

Am plătit şi pentru buncăre

La solicitarea noastră, municipalitatea ne-a răspuns că lucrările de deviere a reţelelor de apă, canalizare, electrice şi de gaz s-au încheiat în luna septembrie. Pe lângă devierea efectivă a reţelelor de apă, canalizare şi gaz, municipalitatea a trebuit să-i plătească firmei Lemacons şi demolarea beciurilor rămase de la garajele demolate - adevărate "buncăre" - precum şi eliberarea terenului de resturile de construcţie, factura ridicându-se în final la 714.082 de lei. Pentru devierea reţelelor electrice (proiectare şi execuţie), Primăria a plătit SC Electrica Distribuţie suma de 53.317 lei.

"Surpriză!"

"În urma săpăturilor pe care le-a realizat constructorul pentru devierea reţelelor, s-a constatat că solul, pe o anumită porţiune, are o umplutură neeterogenă, care ar putea afecta structura de rezistenţă a viitoarei construcţii. Constructorul a sesizat problemele şi a recomandat o altă soluţie tehnică. În aceste condiţii, Primăria municipiului Galaţi a comandat o verificare tehnică a studiului geo, în posesia căruia instituţia va intra săptămâna aceasta, care va cuprinde şi soluţia tehnică recomandată de specialişti pentru ca proiectul să continue în cele mai bune condiţii", ne-a transmis Primăria. Documentaţia va ajunge, apoi, pe mesele aleşilor locali, spre a fi aprobată.

Documentaţii făcute

Documentaţia aflată în lucru se va adăuga tomului de hârtii pe care Primăria le-a plătit sau urmează să le plătească pentru această investiţie. Este vorba despre studiul de fezabilitate, pentru care a achitat către SPC Elite Consulting SRL 113.050 de lei, despre studiul soluţie de deviere a reţelelor, realizat de SC Nasi STL pentru suma de 4.163 lei şi despre proiectul de deviere a reţelelor de utilităţi pentru care a decontat 10.808 lei din cei 13.510 lei cuveniţi S&M Expert Project SRL, prin SC Lemacons SRL. Şi mai urmează la plată proiectarea parcării de către S&M Expert Project SRL, în valoare de 457.434 de lei cu TVA!

În ceea ce priveşte realizarea efectivă a parcării multietajate, Primăria municipiului Galaţi susţine că a solicitat constructorului să se încadreze în termenul prevăzut în contract pentru execuţia lucrărilor, respectiv 17 luni de la data predării amplasamentului.

Cum va arăta parcarea

Reamintim că prima parcare supraetajată din municipiul Galaţi va fi o construcţie tip parter plus trei etaje, cu un număr de 214 locuri de parcare, 50 de spaţii de depozitare tip boxe individuale şi racorduri electrice pentru 21 de staţii de încărcare autovehicule electrice. Clădirea va avea iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare de producere apă caldă în paralel cu instant electric, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală, precum şi sisteme de management inteligent: control acces cu cartele cu autotaxare, monitorizare video, semaforizare cu senzor şi afişaj număr locuri de parcare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Decizii pe masa aleşilor locali. Parcarea multietajată din Mazepa I şi noua arteră de la CNMK se scumpesc

Aleşii locali, convocaţi astăzi în şedinţă ordinară, vor decide scumpirea a două ample proiecte de investiţii, demarate în această vară: parcarea multietajată din Mazepa I, unde lucrările sunt blocate, şi sistematizarea zonei Colegiului Naţional „Mihail Kogălniceanu”.

Pentru a doua oară în acest an, consilierii locali sunt chemaţi să modifice indicatorii tehnico-economici ai obiectivului „Construire parcare multietajată zona Mazepa I, aferent blocului R5”. În ianuarie, aceştia au decis majorarea valorii iniţiale a proiectului de la 12.155.519 lei cu TVA, la 12.949.702 lei cu TVA, după ce autorităţile au descoperit că sunt necesare lucrări suplimentare de deviere a reţelelor de utilităţi, intervenţii care s-au încheiat în septembrie. De atunci nu se mai lucrează pentru că s-a descoperit că sunt necesare şi alte „categorii de intervenţii asupra solului”, „dat fiind amploarea accidentelor subterane descoperite” în urma expertizelor geotehnice. În consecinţă, se impune schimbarea soluţiei de fundare şi executarea de piloţi foraţi. Aceste lucrări suplimentare modifică valoarea estimată la 15.826.647 de lei, cu mai mult de 30 la sută faţă de preţul iniţial.

Factură suplimentară

Spre deosebire de şantierul parcării din Mazepa, care a încremenit, în zona Colegiului Naţional „Mihail Kogălniceanu” (CNMK) se lucrează. Aici, aşa cum v-am informat, va fi realizată o cale de acces auto şi pietonal pentru decongestionarea traficului între străzile Prelungirea Coşbuc şi Regiment 11 Siret, vor fi amenajate 365 de locuri de parcare, spaţii de joacă şi de relaxare, vor fi refăcute trotuarele, spaţiile verzi, reţeaua de canalizare şi sistemul de preluare a apelor pluviale, va fi modernizat iluminatul stradal şi se vor face canalizaţii subterane pentru cabluri. Modificarea indicatorilor tehnico-economici se impune pentru că sunt necesare intervenţii suplimentare după ce s-a stabilit că este necesar să fie amenajată o suprafaţă de 14.111 mp, faţă de 11.300 cum era iniţial. Asta înseamnă desfacere borduri, realizarea de marcaje rutiere, înlocuirea dalelor necarosabile cu dale carosabile, amenajarea parcărilor şi a intersecţiilor aferente străzilor modernizate, la care se adaugă lucrările de deviere a unor reţele electrice, dar şi de înlocuire a reţelelor termice de încălzire de la punctul termic care va fi transformat în microcentrală.
Noii indicatori tehnico-economici propuşi sunt de 7.709.091 de lei, faţă de valoarea iniţială a proiectului - 7.025.970 de lei cu TVA. Constructorul, Citadina '98, a emis deja o factură pentru lucrările suplimentare pe care le-a executat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Licitaţie pentru lucrări suplimentare la parcarea multietajată

Primăria Galaţi a scos la licitaţie un contract în valoare de peste 2,6 milioane de euro cu TVA – aproape 600.000 de euro - pentru lucrări suplimentare de consolidare a terenului aferent blocului R5 din Mazepa I, pe care se va construi o parcare multietajată. Este al doilea contract de lucrări suplimentare pentru această investiţie.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, construirea parcării multietajate din Mazepa I a început cu stângul. În ianuarie s-a descoperit că, înainte de a începe construcţia propriu-zisă, sunt necesare lucrări suplimentare de deviere a reţelelor de utilităţi, intervenţii care s-au încheiat în septembrie. De atunci nu se mai lucrează pentru că s-a descoperit că sunt necesare şi alte „categorii de intervenţii asupra solului”, „dat fiind amploarea accidentelor subterane descoperite” în urma expertizelor geotehnice. În consecinţă, s-a impus schimbarea soluţiei de fundare şi executarea de piloţi foraţi, valoarea totală a investiţiei fiind, din nou, majorată.

Potrivit datelor din Sistemul electronic de achiziţii publice, „în vederea executării parcării supraetajate aferentă blocului R5 din cartierul Mazepa, este necesară realizarea unei infrastructuri corespunzătoare - stabilită ca urmare a studiilor geotehnice amănunţite efectuate de proiectant - care constă într-un sistem de fundare indirectă, cu piloţi foraţi cu tubaj recuperabil”. Criteriul de atribuire este „preţul cel mai scăzut”, iar ofertele sunt aşteptate până pe 11 decembrie 2018.

Vă reamintim, că pentru proiectarea şi construcţia parcării propriu-zise, Primăria a încheiat un contract în valoare de 9.453.360 de lei cu TVA cu asocierea SC Lemacons SRL - SC S&M Expert Project SRL.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Parcarea supraetajată din Mazepa s-a scumpit a doua oară. Contract câştigat tot de Lemacons

Parcarea supraetajată aferentă blocului R5 de pe strada Roşiori, din Mazepa 1, ajunsă în stadiul de şantier abandonat, se scumpeşte văzând cu ochii. De la 9.453.360 de lei cu TVA, valoarea contractului atribuit iniţial de Primăria municipiului Galaţi pentru proiectarea şi execuţia acestui obiectiv, investiţia a ajuns să coste 12.782.229 de lei, în urma contractelor de lucrări suplimentare pe care municipalitatea le-a atribuit.

Nu mai puţin de 2.685.529 de lei va plăti Primăria municipiului Galaţi pentru lucrările suplimentare de consolidare a terenului pe care va fi construită parcarea multietajată aferentă blocului R5 de pe strada Roşiori, cartier Mazepa I. Acesta este al doilea contract de lucrări suplimentare la acest obiectiv de investiţii, după ce anul trecut s-a constatat că, înainte de construcţia propriu-zisă, trebuie mutate reţelele care străbat terenul.

Când au început lucrările

Aşa cum aţi putut citi deja în ziarul "Viaţa liberă", pentru proiectarea şi construcţia parcării propriu-zise a fost încheiat, în urma unei licitaţii, un contract în valoare de 9.453.360 de lei cu TVA, cu asocierea SC Lemacons SRL - SC S&M Expert Project SRL.

Construcţia nu a putut începe deoarece autorităţile au descoperit că, mai întâi, terenul trebuie eliberat de reţelele de utilităţi care îl străbat. Pentru asta a fost nevoie de o nouă licitaţie, în urma căreia Lemacons şi-a adjudecat şi contractul în valoare 643.340 de lei cu TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a reţelelor de utilităţi.

Ordinul de începere s-a dat pe 12 iulie, iar în septembrie, conform Primăriei, s-au încheiat lucrările de deviere a reţelelor de apă, canalizare, electrice şi de gaz. Pe lângă devierea efectivă a reţelelor de apă, canalizare şi gaz, municipalitatea a trebuit să-i plătească firmei Lemacons şi demolarea beciurilor rămase de la garajele demolate - adevărate "buncăre" - precum şi eliberarea terenului de resturile de construcţie, factura finală ridicându-se la 714.082 de lei. Pentru devierea reţelelor electrice (proiectare şi execuţie), Primăria a plătit SC Electrica Distribuţie suma de 53.317 lei.

Schimbarea soluţiei de fundare

Când gălăţenii aşteptau să înceapă, în sfârşit, construcţia parcării, şantierul a încremenit. Motivul? "În vederea executării parcării supraetajate este necesară realizarea unei infrastructuri corespunzătoare, stabilită ca urmare a studiilor geotehnice amănunţite, care constă într-un sistem de fundare indirectă cu piloţi foraţi cu tubaj recuperabili".

Caietul de sarcini prevede degajarea amplasamentului de platforme şi umpluturi până la cota 1,30 metri, executarea piloţilor foraţi cu tubaj recuperabil pe adâncime de 17,8 m de la cota săpăturii, executarea dezvelirii armăturii la capetele piloţilor la partea superioară şi transportul pământului sau a molozului cu autobasculanta. Câştigătorul licitaţiei este tot Lemacons, iar subcontractor - SC Agisfor SRL, care urmează să execute foraje, armatură şi turnare beton. Interesant este că diferenţa dintre valoarea licitată a contractului şi cea cu care s-a atribuit este de doar 2,6 lei!

Mai e loc de scumpiri

Deocamdată, viitoarea parcare multietajată, care a ajuns să coste peste 12.782.229 de lei - asta fără a pune la socoteală plăţile făcute pentru documentaţiile contractate de municipalitate -, doarme sub zăpada presărată cu gunoaie şi e greu de crezut că lucrările ar putea începe mai devreme de venirea primăverii. La fel, e greu de spus care va fi costul final al acestei investiţii! Prin votul consilierilor locali, indicatorii tehnico-economici ai parcării au fost majoraţi de două ori. De la 12.155.519 lei cu TVA, la 12.949.702 lei cu TVA, şi apoi la 15.826.647 de lei, cu mai mult de 30 la sută faţă de preţul iniţial.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.