Jump to content

Micromaşini fără permis


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Micromaşini fără permis

* Mopedul pe patru roţi poate fi condus de la 16 ani *

Circulă cu maxim 45 de km/h şi – cel mai grozav lucru cu putinţă – nu îţi trebuie permis ca să o conduci. În Galaţi avem înregistrate deja două maşinuţe, după cum informează Nicoleta Manole, purtătorul de cuvânt al Primăriei locale.

„Maşinuţe” spuneam? Greşit (sau măcar incomplet): „Aceste vehicule sunt mopede pe patru roţi – după cum pot exista mopede pe două sau pe trei roţi – iar pentru a fi conduse nu este necesar să ai permis de conducere. Este suficient un curs de legislaţie rutieră, la fel ca pentru ceilalţi conducători de mopede. ˝Maşinile˝ în cauză pot fi conduse de la 16 ani şi sunt vehicule cu motor cu ardere internă, puterea nominală nedepăşind 4 kilowaţi. Posesorii lor nu datorează impozite”, încheie reprezentantul Primăriei Galaţi.

Libertate cu 3.000 de euro

Maşinuţele Aixam - marcă franţuzescă, apărută în 2002 – costă (conform site-urilor auto) în jur de 3.000 de euro şi au 2 locuri. Aixam „aduce” cu mărci deja populare în România, precum Mercedes Smart. Începând din 2006, Aixam Mega – localizat în Aix-lea-Bains, Savoia, estul Franţei - este cel mai mare producător de micro-maşini din Europa (o producţie de 13.000 de maşini pe an). Vehiculele fabricii ajung pe străzile din Franţa, Grecia, Portugalia, Austria, Olanda, Italia, Norvegia, Finlanda, Belgia, Slovenia, Spania şi Marea Britanie. Totuşi, Marea Britanie este singura ţară europeană care nu permite conducerea Aixam-urilor fără carnet de şofer.

Le vedeţi?

Site-urile de specialitate spun că micro-maşina are - în general - „sensibilităţi” legate de frâne (care au nevoie de o întreţinere riguroasă) şi de mersul cu spatele.

Deocamdată, Aixam este greu de reperat în trafic – sunt şi puţine, şi mici, şi seamănă mai mult a jucării.

viata-libera.ro

Şi-acum să aşteptăm să ne critice Rami, specialista în micro-maşini...

Link to comment
Share on other sites

Micromaşini fără permis

* Mopedul pe patru roţi poate fi condus de la 16 ani *

Circulă cu maxim 45 de km/h şi – cel mai grozav lucru cu putinţă – nu îţi trebuie permis ca să o conduci. În Galaţi avem înregistrate deja două maşinuţe, după cum informează Nicoleta Manole, purtătorul de cuvânt al Primăriei locale.

„Maşinuţe” spuneam? Greşit (sau măcar incomplet): „Aceste vehicule sunt mopede pe patru roţi – după cum pot exista mopede pe două sau pe trei roţi – iar pentru a fi conduse nu este necesar să ai permis de conducere. Este suficient un curs de legislaţie rutieră, la fel ca pentru ceilalţi conducători de mopede. ˝Maşinile˝ în cauză pot fi conduse de la 16 ani şi sunt vehicule cu motor cu ardere internă, puterea nominală nedepăşind 4 kilowaţi. Posesorii lor nu datorează impozite”, încheie reprezentantul Primăriei Galaţi.

Libertate cu 3.000 de euro

Maşinuţele Aixam - marcă franţuzescă, apărută în 2002 – costă (conform site-urilor auto) în jur de 3.000 de euro şi au 2 locuri. Aixam „aduce” cu mărci deja populare în România, precum Mercedes Smart. Începând din 2006, Aixam Mega – localizat în Aix-lea-Bains, Savoia, estul Franţei - este cel mai mare producător de micro-maşini din Europa (o producţie de 13.000 de maşini pe an). Vehiculele fabricii ajung pe străzile din Franţa, Grecia, Portugalia, Austria, Olanda, Italia, Norvegia, Finlanda, Belgia, Slovenia, Spania şi Marea Britanie. Totuşi, Marea Britanie este singura ţară europeană care nu permite conducerea Aixam-urilor fără carnet de şofer.

Le vedeţi?

Site-urile de specialitate spun că micro-maşina are - în general - „sensibilităţi” legate de frâne (care au nevoie de o întreţinere riguroasă) şi de mersul cu spatele.

Deocamdată, Aixam este greu de reperat în trafic – sunt şi puţine, şi mici, şi seamănă mai mult a jucării.

viata-libera.ro

Şi-acum să aşteptăm să ne critice Rami, specialista în micro-maşini...

Asa.. sa inceapa Rami .

Ambele inregistrate pe Galati imi apartin :d Si ma mandresc cu asta . Prima a fost Casalini Ydea, a doua Aixam 400.

Mai am inca doua , puse la vanzare. Pretul este intre 2000- 2500. Nu e reclama mascata , avand in vedere ca sunt deja postate pe forum.

Acum , detalii tehnice : fac parte din categoria L6E, moped usor. Exista de asemeni L7E , categorie grea, moped, care implica necesitatea categoriei B1.

Producatorul avertizeaza asupra vitezei : 45 km/h. Personal am testat limite mai mari , e ok . Dar nu e de preferat , intrucat lezeaza "constitutia ei fragila " .

Este foarte vizibila in trafic, cel putin eu sunt foarte vizibila =)). Politia ma cunoaste de mult, prima luna cand am fost in circulatie m-au oprit destul de des. Acum , in sfarsit, sunt informati. Caci nu, nu erau .

In ceea ce priveste franele , sunt ok. Foarte stabile, satisfacatoare din punct de vedere al sigurantei. Si mersul cu spatele nu mi-a pus probleme mari .

Personal, nu sunt de acord cu, conducerea lor la 16 ani , fara a avea nimic mai mult decat un curs de legislatie si am mai spus acest lucru . Fara orele de conducere nu vad cum legislatia poate pregati un sofer pentru jungla de pe strada.

And .... :

Aceste teste dovedesc clar si fara dubii cat si cum rezista masinuta.

Pozele din Viata Libera nu stiu cand mi le-au facut :))

Link to comment
Share on other sites

Ar fi o afacere să le închiriezi celor ce fac școala de șoferi ;)

Am una cu dubla pedala ( intocmai ca cele de la scolile de soferi ) . Pedala pe locul din dreapta a fost pusa tocmai pentru a servi unei scoli de soferi. Are chiar si n umar de politie , nu de primarie. Din nu stiu ce motive, a fost respinsa.

Ce inseamna ca nu pune probleme mari la mersul cu spatele, Rami? :P Ca in parcare nu pare atat de mica si fragila.. chestia aia :))

Ea este mica si fragila ( 350 kg ) .

Nu pune probleme ( atat cat imi permit mie cunostintele tehnice si de mecanica sa va explic ) in sensul ca directia e ok la mersul cu spatele. Acum probabil depinde si de modul de operare a manevrei :))

Link to comment
Share on other sites

Rami, cand ne putem intalni sa pot face si eu o plimbarica cu asa ceva? Curs de legislatie am si pot sa-ti arat faptul ca am absolvit cu brio acest curs de legislatie.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Curs de legislatie am si pot sa-ti arat faptul ca am absolvit cu brio acest curs de legislatie.

Serios ? :)) E din ala ptr scuter ? Cum poti dovedi ce ai zis tu ? :)

Si cam asa e, am fost prin braila si soferi sunt uni (cam multi) mai tampiti, nu te lasa deloc sa treci daca n uai prioritate, trrece aproape de tine si altele, oricum nici de soferii din galati nu mie rusine...

Bine ca aceste masini sunt scumpe, daca erau ieftine cum sunt scuterele... isi cumpara toti aceste masini cum a cumparat si scuterele toti.... nu mai zic ca fac rasism :)

Edited by cosx25
Link to comment
Share on other sites

Rami, cand ne putem intalni sa pot face si eu o plimbarica cu asa ceva? Curs de legislatie am si pot sa-ti arat faptul ca am absolvit cu brio acest curs de legislatie.

George, cursul de legislatie ( am mai spus asta ) din punctul meu de vedere reprezinta 30% din ceea ce ar trebui sa stie un sofer. Caci nu te pregateste deloc pentru ce e pe strada.

Dar cum nu eu sunt cea ce hotaraste legal, ne supunem vointei reprezentantilor legali.

Masina e disponibila oricand in Galati pentru vizionare si proba. Accea pe care ti-am spus ca o am pentru tine, la pretul pe care il poti oferi tu.

Cand vrei, impreuna cu mama ta va astept la Galati. Trebuie neaparat sa ai acel curs permanent la tine cand o conduci.

Rami, sa ne spui si noua daca te hotarasti la "plimbarica" aia. sa stim si noi intervalul in care putem intalni un sofer brailean pe strazile din Galati.

pai , vezi tu, el inca nu e sofer :P

Serios ? :)) E din ala ptr scuter ? Cum poti dovedi ce ai zis tu ? :)

Si cam asa e, am fost prin braila si soferi sunt uni (cam multi) mai tampiti, nu te lasa deloc sa treci daca n uai prioritate, trrece aproape de tine si altele, oricum nici de soferii din galati nu mie rusine...

Bine ca aceste masini sunt scumpe, daca erau ieftine cum sunt scuterele... isi cumpara toti aceste masini cum a cumparat si scuterele toti.... nu mai zic ca fac rasism :)

Da, este vorba de acelasi curs ca cel pentru scuter si cu care eu personal nu sunt de acord.

Si, da, acele masini sunt scumpe raportat cu un BMW, Opel , etc. Dar consumul este mai redus decat al unui scuter.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.