Jump to content

Elevii vor fi evaluaţi obligatoriu în fiecare an


Recommended Posts

Posted

Elevii vor fi evaluaţi obligatoriu în fiecare an

În „Foaia de parcurs”, document pe care ministrul Daniel Funeriu l-a transmis către toate inspectoratele şcolare, printre măsurile care se vor implementa în noul an şcolar se numără şi aceea că toţi elevii, indiferent de clasă, vor trece, începând din această toamnă, printr-o evaluare iniţială în primele zile de şcoală (în afară de evaluările finale).

În respectivul document se precizează că notele nu vor fi trecute în catalog şi nu au rol de ierarhizare a elevilor, ci reprezintă doar un reper pentru stabilirea parcursurilor individuale ale lor.

Evaluările iniţiale vor fi urmate de şedinţe individuale cu elevii şi părinţii acestora prin care li se va comunica stadiul de pregătire a copilului şi se va stabili un plan de remediere, acolo unde este cazul.

În documentul ministerial se precizează că „este interzisă comunicarea publică a rezultatelor individuale”, cei care fac acest lucru urmând să fie sancţionaţi. Singurul care poate să facă prezentarea publică a rezultatelor globale, nu individuale, este directorul unităţii de învăţământ.

Disciplinele la care vor fi evaluaţi elevii

La clasa I, evaluarea iniţială va avea în vedere dezvoltarea fizică, socio-emoţională, cognitivă, de limbaj şi comunicare, precum şi dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.

La clasa a II-a vor primi testare la limba română şi matematică, iar la clasa a III-a şi a IV-a se va adăuga şi una la ştiinţe.

Elevii din clasele a V-a şi a VI-a vor da test la română, limbă modernă 1, matematică, fizică şi biologie.

Cei de la a VII-a şi a VIII-a vor fi evaluaţi şi la chimie şi cultură civică, pe lângă disciplinele la care au fost testaţi în clasele anterioare.

Elevii de liceu vor fi testaţi la aproape toate materiile: română, cele două limbi străine, matematică, fizică, chimie, informatică, biologie, geografie, istorie, discipline socio-umane şi discipline de specialitate.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Toţi elevii susţin evaluările iniţiale săptămâna viitoare

Săptămâna viitoare, toţi elevii din Galaţi vor susţine evaluările iniţiale cerute de MECTS.

Deşi reprezentanţii ministerului au lăsat elaborarea subiectelor la latitudinea comisiilor metodice din fiecare şcoală, conducerea ISJ Galaţi a stabilit că itemii vor fi concepuţi centralizat şi vor fi aceiaşi pentru toţi elevii din judeţ. „Ne-am gândit în special la şcolile din mediul rural care au mai puţine posibilităţi să elaboreze subiectele în conformitate cu cele propuse pe site-ul MECTS. Apoi am considerat că este mai bine ca aceste testări să aibă un caracter unitar, având în vedere că sunt date pentru diagnoză şi pentru stabilirea unor programe remediale pentru fiecare elev în parte”, ne-a declarat inspectorul general, Doruleţ Resmeriţă.

Miercuri - testul la limba română

În funcţie de orarul pe care-l au în zilele respective, elevii vor fi testaţi la disciplinele pe care le-a recomandat ministerul pentru fiecare nivel de studiu. „Vom trimite mailuri în fiecare zi cu variante de subiecte, pentru toate disciplinele. La limba şi literatura română, pentru că este disciplina la care sunt testaţi toţi elevii, inspectorul de specialitate a decis ca evaluările să aibă loc într-o singură zi, miercuri, 28 septembrie” a mai precizat inspectorul general.

Examen computerizat la matematică

În plus, s-a mai hotărât, ca pentru clasele terminale (a VIII-a şi a XII-a/ a XIII-a) o parte din testarea la matematică să se dea computerizat. „Vor fi nişte seturi de întrebări tip grilă, cu patru variante de răspuns. Elevii vor bifa varianta corectă. Însă evaluarea va conţine şi probleme care se vor rezolva pe foaie. E adevărat, că testarea computerizată se va desfăşura doar în şcolile unde există posibilităţi, în special în cele din Galaţi şi Tecuci”, ne lămureşte inspectoarea de matematică, Viorica Bujor.

Elevii care speră că, lipsind, vor scăpa de testare, îşi fac iluzii. Inspectorul general declară că ei vor fi testaţi în alte zile, întrucât toţi elevii trebuie să fie evaluaţi, chiar dacă notele nu se vor trece în catalog.

viata-libera.ro

Posted

Astăzi - testarea la limba română

Astăzi, între orele 11.00-16.00 se va vedea câtă limbă şi literatură română ştiu cei aproximativ 50.000 de elevi gălăţeni din clasele V-XII/XIII, care vor participa la testarea iniţială. „Au fost elaborate, în cadrul comisiei metodice, patru variante de subiecte. Eu voi alege mâine (n. r. – astăzi) o singură variantă. Celelalte trei vor rămâne ca rezerve pentru elevii care au lipsit sau au fost în practică”, ne-a declarat inspectoarea de specialitate, Nicoleta Crînganu.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Rezultate foarte slabe la evaluările iniţiale la matematică

Întrucât în şcolile din judeţul Galaţi s-au dat subiecte centralizate la matematică, cei din conducerea ISJ ne-au putut dezvălui care este situaţia la ora actuală. S-a constatat că, cu cât înaintează în vârstă, elevii devin din ce în ce mai slabi pregătiţi.

Dacă la clasa a V-a, 80 la sută dintre elevi au obţinut note peste 5.00, la clasa a VI-a procentul scade la 60 la sută, la a VII-a, e de 50 la sută, ajungând doar 40 la sută la clasa a VIII-a.

La liceu e jale. Dacă elevii de clasa a IX-a au promovat testele iniţiale doar în proporţie de 20 la sută, la clasa a X-a e şi mai rău: doar 15 la sută au luat peste 5.00. Situaţia se îmbunătăţeşte uşor în clasele următoare, obţinându-se un procent de 20 la sută la a XI-a şi 30 la sută în clasa a XII-a.

16 şcoli unde la toate clasele s-au luat note sub 5.00

De asemenea, conducerea ISJ are o listă de 16 unităţi de învăţământ din urban şi rural unde la toate clasele media a fost mai mică decât 5.00: Şcolile Nr. 15, 16 din Galaţi, Şcolile Nr. 4 şi 2 din Tecuci, Grupul Şcolar Bereşti, dar şi unităţi din Bălăbăneşti, Şcoala Nr. 3 Iveşti, Frumuşiţa, Griviţa, Pechea, Stoicani (Folteşti), Sendreni, Tălpigi, Valea Mărului, Vlădeşti, Smulţi.

„E vorba de unităţile de învăţământ care au preponderent populaţie romă. Notele nu vor fi trecute în catalog, dar ne vor permite nouă să organizăm pregătirea suplimentară a elevilor, dar şi a profesorilor, acolo unde situaţia este dramatică”, ne-a declarat inspectorul general Doruleţ Resmeriţă.

La polul opus, adică printre unităţile cu procent mare de promovare, se numără CNVA, Pedagogic, „Spiru Haret” şi „Hogaş” de la Tecuci, Liceul „Dunărea”, dar şi Şcolile Nr. 28, 29, 42, 7, 11, 12, 25, 41, 34, 2 şi Şcolile Nr. 11 şi 5 din Tecuci.

viata-libera.ro

Posted

Insuficient - calificativul elevilor gălăţeni după evaluarea iniţială

Mii de elevi nu au reuşit să ia nici măcar nota cinci la testările de inceput de an scolar. Mai mult, sunt zeci de unităţi şcolare care au clase întregi cu media patru. Cum se poate remedia problema? Prin mai mult exerciţiu!

Dezastru la evaluaările iniţiale. Mii de elevii au picat cu brio testările, deşi au avut în faţă subiecte uşoare din noţiunile acumulate în anii anteriori. Rezultatele au arătat că pentru mulţi cartea este o noţiune străină, asta în ciuda faptului că au reuşit să ajungă la liceu. Cele mai mici note au fost la matematică.

Astfel, dacă la clasa a cincea promovabilitatea este de 80%, în învăţământul liceal aceasta scade şi până la 15%, iar la clasa a XII-a doar trei elevi din zece au luat peste cinci la matematică. Motivul care stă la baza acestor rezultate slabe este fără îndoială lipsa exerciţiilor efectuate acasă. În plus, disciplina nu mai este atractivă în râdul profesorilor şi în multe şcoli matematica este predată de dascăli necalificaţi sau slab pregătiţi. Prin urmare se va introduce un program de monitorizare a cadrelor didactice cu rezultate slabe, se vor implementa programe de pregătire la distanţă iar elevii vor fi testaţi cel puţin o dată pe semestru.

"Elevii au tratat cu foarte mare lejeritate aceste teste. Chiar eu ştiu cazuri de copii care când au auzit că notele nu vor fi trecute în catalog, nu i-a mai interesat rezultatul", spune inspectorul de matematică, Viorica Bujor.

La celalalte discipline rezultatele sunt comparabile cu cele obţinute la examenele naţionale, deşi subiectele au fost cu mult mai uşoare. Judeţul Galaţi este singurul care a apelat la subiecte unice concepute de inspectorii de specialitate şi care a putut realiza o astfel de statistică.

adevarul.ro

  • 4 months later...
Posted

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Vezi care sunt şcolile pilot

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin examene pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional. A fost postată, de asemenea, lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion: 86 pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. În judeţul nostru, la clasa a II-a, pilotarea se va face la Şcoala Nr. 12 Galaţi şi la Şcoala din Jorăşti. Pentru clasa a IV-a au fost selectate Şcoala Nr. 20 din Galaţi şi Şcolile din Frumuşiţa, Umbrăreşti şi Slobozia Conachi, iar pentru clasa a VI-a – Şcoala Nr. 5 Tecuci şi Şcoala din Rădeşti.

MECTS anunţă că simularea examenelor vizează doar procedurile de organizare a acestor evaluări. Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE).

Ce spun metodologiile

Conform metodologiilor publicate pe site-ul MECTS, la clasa a II-a, evaluările conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română şi matematică. Testările nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Mâine încep evaluările pilot la clasa a IV-a

Evaluările-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional vor avea loc în intervalul 9-23 mai.

„Elevii de clasa a IV-a de la Şcoala Nr. 20 din Galaţi şi Şcolile din Frumuşiţa, Umbrăreşti şi Slobozia Conachi vor susţine evaluările pilot, alături de alte peste 130 de şcoli din toată ţara. Pe 16 mai, sunt programate evaluările de la clasa a VI-a, la Şcoala Nr. 5 Tecuci şi Şcoala din Rădeşti, alături de alte peste 80 de şcoli din ţară, urmând ca pe 22 şi 23 mai să fier testaţi copiii de la clasele a II-a de la Şcoala Nr. 12 Galaţi şi la Şcoala din Jorăşti”, ne spune inspectorul general Onuţ Atanasiu. Testele şi baremele de corectare sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE).

Ce spun metodologiile

Conform metodologiilor publicate pe site-ul MECTS, la clasa a II-a, evaluările conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea de la finalul clasei a II-a se vor elabora planuri individualizate de învăţare care vor fi consemnate în portofoliul educaţional al elevului.

Evaluarea de la finalul clasei a IV-a va se va da la limba română şi matematică. Elevii nu vor primi note. Rezultatele vor fi utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele două secţiuni transdisciplinare: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

S-a încheiat evaluarea la clasa a IV-a şi a VI-a

Cu toate că evaluările la clasele a IV-a şi a VI-a s-au încheiat, în timp ce evaluările la clasa a II-a sunt în desfăşurare, rezultatele nu vor fi făcute publice, nici măcar părinţilor.

Autorităţile şcolare motivează că nu se vor da note, evaluările fiind făcute pentru a testa nivelul elevilor şi a se putea interveni în ajutorul acestora, acolo unde este nevoie, însă acestea mai au şi scop vocaţional, în ideea de a stabili care sunt domeniile pentru care copii au aptitudini.

Simularea la Limba Română la clasele a VIII-a şi a XII-a a adus rezultate acceptabile, dacă este să ţinem cont de dezastrul care s-a înregistrat anul trecut la Bacalaureat. Astfel, la clasa a VIII-a s-a înregistrat un procent de 68% promovabilitate, iar la clasa a XII-a doar 61%. Liceele deja consacrate, cum ar fi Colegiul Vasile Alecsandri sau Colegiul Costache Negri, au promovabilitate de 100%, dar există şi o şcoală în judeţ (Şcoala 3 din Iveşti), unde procentul de promovabilitate a fost zero, însă trebuie menţionat că acolo învaţă copiii emigranţilor stabiliţi în România.

monitoruldegalati.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.