Jump to content

Adio, maşini înmatriculate în Bulgaria!


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Adio, maşini înmatriculate în Bulgaria!

Parlamentul de la Sofia va adopta în curând anumite amendamente legale care vor face imposibilă ca o maşină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară să continuă să poarte un număr de înmatriculare din Bulgaria, a dezvăluit Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară de la Sofia.

Noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare, potrivit agerpres.ro.

După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare a vehiculului îşi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare.

Reprezentanţii sectoarelor de asigurări din România şi Bulgaria s-au reunit, marţi, în capitala bulgară pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto în cadrul conferinţei "Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere".

money.ro

Link to comment
Share on other sites

Sofia interzice inmatricularea in Bulgaria a masinilor cu proprietari din alta tara

Parlamentul de la Sofia va adopta in curand anumite amendamente legale care vor face imposibila ca o masina al carei proprietar are domiciliul intr-o alta tara sa continue sa poarte un numar de inmatriculare din Bulgaria, a dezvaluit Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiara de la Sofia, relateaza Agerpres.

Reprezentantii sectoarelor de asigurari din Romania si Bulgaria s-au reunit, marti, in capitala bulgara pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto in cadrul conferintei "Asigurarile auto in Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere".

Bogoev a declarat ca, prin modificarile legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat sa-l inmatriculeze la adresa sa de domiciliu in termen de 14 zile dupa achizitionare. Dupa expirarea a doua saptamani de la achizitionare, vechiul numar de inmatriculare a vehiculului isi va pierde valabilitatea. In acest fel nu va mai fi posibil ca vreun roman sa-si cumpere un autoturism din Bulgaria si sa continue sa-l conduca in tara sa fara sa-i schimbe numarul de inmatriculare. Urmeaza sa fie modificat si regimul de emitere a procurilor prin care cetatenii bulgari transfera dreptul de conducere a masinii unei persoane terte, a mai spus oficialul.

Bogoev a adaugat ca, daca vreun autoturism inmatriculat in Bulgaria produce un accident in Romania, despagubirile sunt platite de compania de asigurari din Bulgaria, sau in cazul in care acesta nu are polita de raspundere civila auto - de Fondul de garantare din Bulgaria. In momentul de fata, la acest fond au fost reclamate despagubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba de fapt de scurgerea unor capitaluri nationale din Bulgaria catre Romania, a spus Bogoev.

Reprezentantii sectorului de asigurari din Bulgaria au notat ca cea mai mare problema pentru ei este ca media primelor de despagubire in Romania este mult mai mare fata de cea din Bulgaria. In acelasi timp, pretul politelor de asigurare in Bulgaria este mai mic decat in Romania. O alta problema ar fi ca asiguratorii nu au cum sa faca o evaluare personala a riscului cand este vorba de un sofer roman deoarece nu detin nici un fel de informatii despre persoana respectiva.

Din punctul de vedere al asiguratorilor din Romania, problema cu masinile inmatriculate in Bulgaria este faptul ca ei platesc despagubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi isi incaseaza banii cu o mare intarziere.

"Cand eu platesc o despagubire pentru un accident cu autoturism inmatriculat in Bulgaria, imi cer banii de la Fondul de garantare din Romania care la randul sau se adreseaza fondului respectiv din Bulgaria", a declarat pentru Agerpres, Ionel Dima, vicepresedinte al companiei AVUS Austria. "Problema este ca trebuie sa astept un an pana cand imi primesc banii inapoi", a precizat Dima. El a mentionat ca biroul din Bucuresti pe care il conduce a platit, dar nu a incasat, aproximativ 500 mii de euro pentru daune provocate de vehicule inmatriculate in Bulgaria.

Fenomenul masinilor inmatriculate in Bulgaria pe drumurile romanesti nu aduce daune numai companiilor de asigurari din cele doua state, ci mai ales sistemelor fiscale ale Romaniei si Bulgariei, a semnalat si Kosta Ciolakov, vicepresedinte al Asociatiei asiguratorilor din Bulgaria.

In majoritatea cazurilor, masinile isi schimba proprietarul printr-un contract de vanzare-cumparare incheiat intre un cetatean bulgar si un cetatean roman. Acest contract ramane insa secret pentru autoritatile romane, fiind folosit numai in Bulgaria. In tara sa, romanul nu conduce autoturismul pe baza acestui contract, ci pe baza unei procuri potrivit careia proprietarul autoturismului ar fi cetateanul bulgar. In acest fel, nici vechiul, nici noul proprietar al masinii nu platesc taxe. Aceasta practica exista din cauza unor notari bulgari care emit asemenea procuri, desi stiu ca autoturismul nu mai apartine vanzatorului.

Comisarul Alexi Stratiev, director al politiei rutiere din Bulgaria, a declarat ca, la inceputul acestui an, politia bulgara a informat autoritatilor romane despre circa 4.000 de masini care sunt achizitionate de romani. In urma cu cateva zile am primit informatii ca doar 500 din acestea masini nu mai au numere de inmatriculare din Bulgaria, a indicat Stratiev. El s-a declarat surprins de faptul ca politia romana nu reactioneaza, desi detine informatii ca celelalte 3.500 de masini nu mai apartin unor cetateni bulgari.

Mona Cucu, din Comisia de supraveghere a asigurarilor, a prezentat date statistice potrivit carora in doar patru ani numarul accidentelor petrecute in Romania cu autoturimse inmatriculate in Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 in 2006 la 3155 in 2010. In primele sase luni ale anului, numarul acestor accidente este de 1798, Bulgaria situandu-se pe primul loc in aceasta privinta, la mare distanta de Italia, cu 500 de cazuri.

http://economie.hotn...mania.htm?cfnl=

Link to comment
Share on other sites

Panică printre gălăţenii care au maşini înmatriculate în Bulgaria! Aceştia încearcă să le vândă înainte de a fi scoase din circulaţie

Autorităţile române şi cele bulgare au anunţat că vor modifica legislaţia astfel încât autovehicolele cu numere bulgăreşti să poată circula doar o perioadă limitată pe teritoriul ţării noastre. După ce au aflat din presă că autorităţile se pregătesc să interzică circulaţia pe timp nelimitat a maşinilor înmatriculate în Bulgaria, câteva zeci de gălăţeni s-au grăbit să-şi ducă în talcioc automobilele cu numere bugăreşti în speranţa că vor putea să le vândă şi să scape de pagubă. Reacţia lor este justificată având în vedere că, nu doar autorităţile din România, ci şi cele din ţara vecină, au anunţat că vor pune capăt afacerii cu maşini înmatriculate în Bulgaria.

Măsuri antipagubă

Două sunt motivele pentru care se intenţionează modificarea legislaţiei. Statul român pierde „taxa de mediu", iar firmele de asigurări bulgăreşti plătesc tot mai multe despăgubiri în ţara noastră.

În consecinţă, Parlamentul de la Sofia a anunţat că va adopta în regim de urgenţă amendamente la legislaţia în vigoare astfel încât o maşină, al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară, să nu mai poată circula timp nelimitat, cu un un număr de înmatriculare din Bulgaria. După scoatere lui din ţară, autovehicolul va trebui radiat din circulaţie, în termen de maximum 14 zile.

La rându-le, autorităţile române pregătesc o modificare a legislaţiei rutiere astfel încât circulaţia unei maşini înmatriculate în Bulgaria să fie permisă pe şoselele din ţara noastră doar 90 de zile pe an.

Aşadar, în curând, majoritatea celor aproximativ 100.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, care circulă în România, va ajunge la fier vechi.

Teoretic aceste maşini ar putea fi înmatriculate în România, dar cu condiţia achitării taxei de mediu, care, în cazul celor mai vechi, depăşeşte valoarea lor.

Preţul mic reduce paguba vânzătorului

Aşa se face că, în acest weekend, se putea remarca în Talcioc, nu numai creşterea numărului maşinilor cu numere bulgăreşti scoase la vânzare, ci şi vechimea considerabilă a celor mai multe dintre ele. De exemplu, pentru un autotomobil BMW 518, din 1999, proprietarul acestuia cerea 1850 de euro sau o altă maşină la schimb, evident înmatriculată în România. Un alt BMW, model 725, din 1998, cu o capacitate cilindrică de 2500 de centimetri cubi, costa 3.500 de euro. Preţ exagerat dacă se are în vedere că, pentru înmatricularea acestei maşini în România, taxele depăşesc de aproape trei ori valoarea ei de piaţă.

Scopul scuză dezinformarea

Gheorghe Gavrilă, din oraşul brăilean Făurei, avea de vânzare două maşini identice, marca Alfa Romeo 146, ambele fabricate în 1998, una înmatriculată în Bugaria, iar cealaltă în Italia. Pentru prima, cerea 1800 de euro, iar pentru ce-a de-a doua, 1600. L-am întrebat dacă ştie despre intenţia autorităţilor de a scoate din circulaţie maşinile cu numere bulgăreşti, şi, cum scopul scuză mijloacele, ne-a asigurat că „are informaţii precise că nu este adevărat".

„Eu am pe cineva la Giurgiu, la Vamă şi mi-a spus clar că nici nu se pune problema de aşa ceva. Mergeţi cu mine la Varna şi o transcriem (maşina n.n.) pe numele dumneavoastră. Eu am înscris-o la o firmă care are câteva sute de maşini în România. Am dat 500 de euro. N-au cum să interzică. Ce, bulgarul dacă vine la noi în ţară, îşi pune numere de-ale noastre?" , încearcă să fie cât mai convingător Gavrilă.

„Găsim noi o soluţie"

Printre maşinile mai răsărite, cu numere bulgăreşti, se remarca, ieri, în Talcioc, şi un autoturism de teren Mitsubishi Pajero, fabricat în 2005. Proprietarul acestuia, Nelu Pantazi, cerea 10.500 de euro „uşor negociabil". „Dacă nu reuşesc s-o dau cu banii ăştia, or mă duc şi-o vând la moldoveni (în Rep. Moldova n.n.), ori îmi fac rezidenţă în Bulgaria. Atunci nu mai au ce sa-mi facă, că nu mai sunt doar cetăţean român. Doar n-o să plătesc statului 4500 de euro ca s-o înmatriculez ! Aştia-s bani frate ! Găsim noi o soluţie şi la asta" - afirmă încrezător Pantazi.

Şi ce-i drept, până acum, românii s-au descurcat găsind destule soluţii "ocolitoare". Iar aceasta cu obţinerea rezidenţei în Bulgaria ar putea fi o nouă "mutare de şah" capabilă să pună în dificultate autorităţile din Bulgaria şi România.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Cred că o să fiu tare bucuros dacă or să dispară mașinile cu numere de Bulgaria. În primul rând.. la un Mercedes cu 3000 cmc plătesc impozit vreo 2200 de lei pe an. Altul cu aceeași motorizare plătește cu cel mult 1000 de lei cu tot cu asigurare. Dacă se produce un accident între mine și el, cam cât stau până se face constatarea? Cine îmi plătește timpul cât stau cu mașina lovită ? Cu alte cuvinte de ce să fie șmecher cu mașina înmatriculată în Bulgaria și eu fraier în România?

Link to comment
Share on other sites

Zi merci ca nu ti-ai luat un S500 sa platesti 4600 impozitul...

Cum merge masina? Se tine bine?

Si pe mine ma batea gandul la un moment dat la ceva asemanator.

Cred că o să fiu tare bucuros dacă or să dispară mașinile cu numere de Bulgaria. În primul rând.. la un Mercedes cu 3000 cmc plătesc impozit vreo 2200 de lei pe an. Altul cu aceeași motorizare plătește cu cel mult 1000 de lei cu tot cu asigurare. Dacă se produce un accident între mine și el, cam cât stau până se face constatarea? Cine îmi plătește timpul cât stau cu mașina lovită ? Cu alte cuvinte de ce să fie șmecher cu mașina înmatriculată în Bulgaria și eu fraier în România?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.