Jump to content

Recommended Posts

Posted

Taximetria, in derivă

Operatorii de taximetrie au ramas fara masini si soferi dupa ce proprietarii au devenit persoane fizice autorizate. Presedintele autosuspendat al Camerei Taximetristilor sustine ca in curand acelasi lucru se va intampla si in transportul in regim de maxi-taxi. Oficial, in momentul de fata nu mai exista operatori de taximetrie in Galati. Majoritatea proprietarilor de masini au obtinut licente de la Primarie si au devenit persoane fizice autorizate, fiind vorba in total de circa 900 de taxiuri.

Partea proasta este ca o buna parte dintre aceste persoane nu este familiarizata cu procedurile legale privind plata darilor catre stat, iar multe dintre ele nici nu vor sa auda de asa ceva. Prin urmare la ora actuala avem “pirati” cat cuprinde. Ce a fost in Tecuci este nimic pe langa ce se intampla la noi. Si asta nu o spunem noi, ci chiar operatorii de taximetrie.

“Sunt operatori care acorda servicii de dispecerat contra unei taxe platite de proprietarii de taxiuri. Ei nu achita taxele catre stat, dar functioneaza bine mersi. Pentru asta trebuie sa-i multumim domnului Gherasim, care i-a sfatuit sa faca asa ceva”, ne-a declarat Silviu Carlan, administratorul ACJ Globe Tour, firma pe care o conduce ocupandu-se de activitatea de transport in regim de taxi si maxi-taxi. Mai exact se ocupa de activitatea de taxi, pentru ca aceasta nu mai este viabila. Din informatiile pe care le detinem, proprietarul a ramas cu cele 13 masini care ii apartin, in timp ce proprietarii de taxiuri, 100 la numar, au plecat pentru a-si deschide afaceri pe cont propriu. Situatia este similara la toti cei sase mari operatori de taximetrie din Galati care au ajuns sa acorde doar servicii de dispecerat pentru ca nu mai au masini suficiente pentru a desfasura activitate de taximetrie.

Presedintele Camerei Taximetristilor din Galati, Stefan Gherasim, sustine ca ceea ce s-a intamplat in taximetrie va avea loc cat de curand si in transportul de persoane in regim de maxi-taxi: “Operatorii nu respecta legea. Legea permite ca proprietarii de microbuze sa devina persoane fizice autorizate, exact ca in taximetrie, numai ca ei nu vor sa scape din mana principala sursa de venit, pentru ca trebuie sa-si cumpere masini si nu le da mana”.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9

  • 2 months later...
Posted

Nu exista taximetrie fara piraterie

* Autoritatile locale si institutiile de control s-au dovedit incapabile sa stopeze fenomenul in ultimii ani, in conditiile in care taximetristii cedeaza deliberat piratilor anumite trasee din Galati, considerate ineficiente din punct de vedere economic.

In timp ce in Tecuci taximetria se practica in prezent cu sisul la gat, in Galati operatorii si persoanele fizice nu se pun de acord cu privire la tarifele cu care sa opereze, cei mai castigati fiind piratii, care continua sa-si faca de cap sub nasul autoritatilor. Presedintele Camerei Taximetristilor din Tecuci, Titel Cioara, sustine ca in permanenta locuitori din comunele limitrofe Tecuciului le iau locurile de parcare si la orice incercare de "evacuare" a piratilor, acestia devin agresivi, sarind la bataie sau mai rau, punandu-le cutitul la gat. La Galati, taximetristii le cedeaza deliberat anumite trasee piratilor pentru simplul fapt ca nu le considera suficient de profitabile. Este vorba de statiile de la Trecere Bac, Gara si, mai nou, Piata Centrala. Daca iei taxiul din aceste locatii, esti pe cont propriu. "Masinile nu sunt inscriptionate cu insemnele de taxi, nu au nimic pe ele. Dar fac taximetrie. Nu am gasit o solutie pana acum la problema asta. Nimeni nu considera profitabile aceste statii, dar cumva trebuie sa le acoperim", ne-a precizat noul presedinte al Camerei Taximetristilor din Galati, Lucian Munteanu. In momentul de fata se estimeaza ca ar circula nelegal in Galati circa 200-300 de taxiuri, fata de cele 850 cu acte in regula. Pirateria este intretinuta artificial si de unii operatori de taximetrie, care prefera sa inchida ochii cand unele masini din parcul propriu circula cu casele de marcat inchise.

Dezbinare pana la proba contrara

Cea mai mare parte a problemei se datoreaza in principal disensiunilor din randul taximetristilor. Odata cu desprinderea proprietarilor de taxiuri de operatori s-a creat o bresa intre cele doua tabere ce se mareste in fiecare zi. Operatorii sustin ca persoanele fizice autorizate trebuie sa aiba in dotarea masinilor statii de emisie receptie si sa aiba contracte cu un dispecerat pentru a putea in primul rand sa evite problemele cu clientii recalcitranti. Proprietarii vad prin asta o incercare de control din partea operatorilor si refuza sa se conformeze. Ambele parti nu s-au pus de acord cu privire la cel mai important aspect: tariful practicat pe kilometru. In Galati se merge in prezent pe principiul "fiecare isi stabileste tariful", fapt care a dus evident la extreme. Pe de o parte, persoanele fizice autorizate practica in anumite cazuri tariful maxim de 2 lei pe kilometru, in timp ce operatorii se bat pe suprematia pentru acapararea clientilor cu preturi ce variaza in jurul a 1,5 lei pe kilometru. Clientii au cazut evident la mijloc. Te trezesti astfel ca tariful pentru o cursa pe acelasi traseu variaza intre 10 lei si 30 de lei. Cei care au de castigat sunt finalmente piratii, care profita din plin de apele inca tulburi in care se scalda taximetria galateana.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10

  • 3 weeks later...
Posted

Piratii din taximetrie, chemati la recensamant

Camera Taximetristilor din Galati efectueaza in prezent un studiu pentru a afla cat timp lucreaza efectiv cele 850 de taxiuri autorizate din Galati si daca tarifele corespund cu cheltuielile efectuate de proprietari.

Analiza eficientei economice a anumitor trasee, dar si a timpului efectiv de lucru al unui taximetrist a fost impusa dupa ce s-a constatat ca taximetristii galateni le cedeaza deliberat anumite trasee piratilor pentru simplul fapt ca nu le considera suficient de profitabile. Este vorba despre statiile de la trecere Bac, Gara, Piata Centrala si cea de la iesirea din oras, in zona Micro 19. In momentul de fata se estimeaza ca ar circula nelegal in Galati circa 200-300 de taxiuri fata de cele 850 cu acte in regula. Pirateria este intretinuta artificial si de unii operatori de taximetrie, care prefera sa inchida ochii cand unele masini din parcul propriu circula cu casele de marcat inchise. “Incercam sa obtinem date despre cat timp sta in trafic efectiv un taxi si cat este tras pe dreapta fie pentru ca soferul este in concediu de odihna sau medical, fie pentru ca masina este in service ca urmare a unor avarii. Vrem sa aflam exact si cati pirati sunt pentru ca pana acum doar s-a speculat asupra numarului lui real”, ne-a declarat presedintele Camerei Taximetristilor din Galati, Lucian Munteanu.

Razboiul tarifelor continua

Nu stim ce rezultate se vor obtine in urma studiului, insa anumite aspecte sunt cunoscute deja pentru ca tin practic de domeniul evidentei. Spre exemplu, timpul de raspuns al taximetristilor la apelurile clientilor oscileaza in jurul a 10 minute, desi operatorii din taximetrie au incercat sa il reduca la doar trei minute. Explicatia este simpla. Sunt prea putine masini pe trasee, pentru ca din cele 850 de masini autorizate din Galati circula constant doar circa jumatate din cauza motivelor expuse anterior. Solutia nu este nici marirea numarului de taxiuri pentru ca asta ar insemna reducerea profitului atat al persoanelor fizice autorizate, cat si al operatorilor, care si asa tinde catre zero. In Galati, fiecare taximetrist este liber sa-si stabileasca tariful, dar fiecare a interpretat in maniera proprie acest lucru. Pe de o parte, persoanele fizice autorizate practica in anumite cazuri tariful maxim de 2 lei pe kilometru, in timp ce operatorii se bat pentru acapararea clientilor cu preturi ce variaza in jurul a 1,5 lei pe kilometru. Operatorii au lasat sa se inteleaga ca nu au de gand sa majoreze tarifele in viitorul apropiat pentru a-si pastra clientii.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9

  • 1 month later...
Posted

Acu' câteva minute, pe stradă, am văzut trecând un cârd de taxiuri claxonând si cu avariile puse ... veneau dinspre Tribunal, mergeau spre Faleză...

N-am "prins" ce firmă erau ... :(

  • 4 months later...
Posted

În vizorul Poliţiei Rutiere

Miercuri, 8 aprilie, razie la taxiurile din Galaţi

Cele 850 de taxiuri din judeţul nostru vor fi luate la verificat miercuri, 8 aprilie, de către poliţiştii rutieri, în cadrul unei acţiuni desfăşurate la nivel naţional. „De la începutul anului şi până acum au fost date 1.200 de sancţiuni taxiurilor gălăţene”, declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. Bineînţeles, miercuri vor fi verificate autorizaţiile taximetriştilor, dar şi maşinile care se ocupă de transportul persoanelor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Mier ... ati_2.html

Posted

80 de taximetrişti amendaţi la Galaţi

Poliţia Rutieră Galaţi a desfăşurat miercuri o razie care i-a vizat în principal pe taximetrişti. „Au fost verificate 562 de maşini şi s-au dat 183 de amenzi, în valoare totală de 32.560 lei”, declară comisarul Viorel Cojocaru din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. „Din cele 183 de amenzi, 95 au fost aplicate taximetriştilor. 40 dintre acestea pentru nereguli de genul nerespectării tarifului afişat, calitatea serviciilor etc. şi 55 pentru abateri în trafic – opriri neregulamentare, încălcarea liniei continue şi altele. Au fost reţinute nouă permise, şase dintre ele fiind ale taximetriştilor verificaţi”. „La nivelul întregului judeţ există în jur de 850 de taxiuri, ponderea cea mai mare având-o, evident, chiar municipiul Galaţi. 80 dintre amenzile date taxiurilor au fost aplicate numai şoferilor gălăţeni”, încheie comisarul.

http://www.viata-libera.ro/articol-80_d ... ati_2.html

  • 1 month later...
Posted

Taximetrişti, vine Poliţia Rutieră!

Razie la taxiuri

La nivel naţional, Poliţia Rutieră va controla azi legalitatea transportului în regim de taxi: „Acţiunea se va desfăşura la nivelul întregului judeţ şi va viza impunerea disciplinei în cazul persoanelor care practică ilegal activitatea de taximetrie; de asemenea, vor fi avute în vedere şi starea maşinilor folosite ca taxiuri, ca şi starea fizico-psihico a conducătorilor auto”, declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi.

http://www.viata-libera.ro/articol-Razi ... uri_2.html

Posted

Tecuciul conduce în topul sancţiunilor

Razie grea pentru taximetrişti

Poliţia Rutieră a organizat la nivel naţional miercuri, 27 mai, o acţiune care viza legalitatea transportului în regim de taxi. La Galaţi, acţiunea s-a desfăşurat la nivelul întregului judeţ şi a vizat impunerea disciplinei celor care practică ilegal activitatea de taximetrie, precum şi verificarea stării de funcţionare a maşinilor folosite ca taxiuri. Comisarul Viorel Cojocaru din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi detaliază rezultatele acţiunii: „Au fost date 264 de sancţiuni, în valoare de 12.000 de lei. Dintre cele 264 de sancţiuni, 24 au vizat activitatea de taximetrie, restul aplicându-se pentru nerespectarea regulilor de circulaţie pe drumurile publice”. „Din numărul total al amenzilor, 71 au fost date taximetriştilor. Au fost retrase trei certificate şi s-au ridicat şapte permise – acestea din urmă aparţinându-le în totalitate taximetriştilor şi fiind toate din Galaţi. În schimb, cele mai multe amenzi – 21 – au fost date taximetriştilor din Tecuci”. În judeţul Galaţi există peste 850 de taxiuri.

http://www.viata-libera.ro/articol-Razi ... sti_2.html

  • 1 month later...
Posted

Sute de taximetrişti au tras pe dreapta

Două sute de taximetrişti de la Samatax au abandonat ieri comenzile şi au intrat în grevă. Şoferii, nemulţumiţi că reprezentanţii firmei vor să reducă tariful pe kilometru ori să crească taxa de colaborare pentru persoanele fizice autorizate, s-au strâns pe platoul de la Sala Sporturilor unde au strigat ore în şir. Sute de taximetrişti s-au strâns pe platoul din faţa Sălii Sporturilor, revoltaţi că singura sursă de venit i-ar putea sărăci peste noapte. “Oamenii sunt nemulţumiţi pentru că le-am propus un tarif mai mic ca să ne mişcăm. Eu îi înţeleg, însă trebuie să facem cumva ca firma să meargă, să avem comenzi”, ne-a spus Sorin Apostol, reprezentantul firmei de taximetrie Samatax. Taximetriştii au avut de ales între a reduce tariful pe kilometru de la 1,4 lei la 1,3 lei sau de a accepta noua taxă de colaborare. Conform patronilor, aceasta ar creşte pentru persoanele fizice autorizate de la 160 lei, cât este în prezent, la 250 de lei. “Noi suntem controlaţi tot timpul, apar tot felul de schimbări, ne trezim că trebuie să micşorăm tariful, dar pe firme nu le controlează nimeni”, a declarat Valentin Goliţă, persoană fizică autorizată. Mai mult, oamenii cred că tarifele ar fi trebuit crescute cu mult timp în urmă. “Primăria îi ţine în braţe şi nu îi controlează, nu le ridică licenţele. Conform legii taximetriei ei nu au voie să meargă la preţul acesta. S-a făcut un calcul la 1,92 lei pe kilometru, noi mergem sub preţul de subzistenţă. Din 100 de lei câştigaţi, rămânem cu doar 30 de lei. Întreţii o familie plus maşina cu aceşti bani pe zi? Mă îndoiesc!”, ne-a spus revoltat Spiru Benea, persoană fizică autorizată. Oamenii spun că activitatea va fi întrerupta până când vor ajunge la un acord cu reprezentanţii firmei.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... articol=13

Posted

Ma intreb de ce o mai exista taxiuri. E si normal ca taximetria sa nu mai mearga cand oamenii din cauzza ca nu mai au bani nu isi mai permit sa foloseasca. Mai bine da 1 leu la transurb sau maxi-taxi decat sa dea 10-15 lei la taxi pe aceeasi distanta. Cei care mai folosesc azi taxiurile se impart in 2 categorii fraieri si bogati.

Posted

Desigur.. iar imparti gresit, George, pentru ca ii omiti pe cei cu urgente, pe cei care nu cunosc orasul si pe cei care calatoresc noaptea, cand nu circula mijloacele de transport in comun.

Posted

Sunt bune taxiurile. Poate ca sunt prea multe dar nu-i problema noastra ci a lor. Pana la urma totul se regleaza prin cerere si oferta sau cel putin asa ar trebui sa fie.

PS

George cu ce ajungi noaptea acasa, sa spunem pe la ora 2 ? Nu-i mai bine sa dai un telefon si in 2 minute taxiul e langa tine... si te mai lasa si in fata locuintei ???

Posted
Ma intreb de ce o mai exista taxiuri. E si normal ca taximetria sa nu mai mearga cand oamenii din cauzza ca nu mai au bani nu isi mai permit sa foloseasca. Mai bine da 1 leu la transurb sau maxi-taxi decat sa dea 10-15 lei la taxi pe aceeasi distanta. Cei care mai folosesc azi taxiurile se impart in 2 categorii fraieri si bogati.

:lol: Deci cred ca glumesti. Tu cunosti catusi de putin viata de oras??? CUm adica bogatii si fraierii??? Un taxi il poti folosi in multe randuri, ca de exemplu: urgente, te duci in oras cu prietenii si intarzii sau vrei sa bei si tu cate ceva ;) (restaurante, cluburi) sau iesi din localitate la vreun complex sau chiar drum pana in Bucuresti, samd. Chiar nu iti suna cunoscute situatiile de mai sus?? :lol: SI sa fim seriosi, un taxi il poate folosi fara sa exagerez oricine , oricand si nu te scuturi de bani, si mergi practic gratis (te apropii de leul enuntat de tine, pe care il dai la transurb) daca mai esti impreuna si cu gasca de prieteni.

Posted

Taxiul nu e un lux ci o necesitate mai ales cand esti in criza de timp si/sau cand ai si bagaje de carat. Pai te gandesti si numai cand trebuie sa mergi la gara, mai ales daca ai tren dis de dimineata si bagaje multe, chemi un taxi, dai un 5-10 ron (in functie si de locatie) si ajungi repede si fara mari complicatii...in general. Mie imi ia 7 lei cursa plus ce mai las eu si ma duce in 7-8 minute (distanta de 3,5-4km). Daca as apela la transurb as sta jumatate de ora in statie...pe langa cele 10-15 minute facute pana in statie cu bagajele dupa mine...Basca daca merg mai multe persoane (zicem ca vii din oras noaptea) e chiar mult mai avantajos decat mersul pe jos :lol:

Totusi, is curios cum au ajuns ei la cifra asta de 1,92 ron/km in conditiile in care pana si in Cluj sau Brasov, altfel orase mai scumpe, sunt taxiuri mai ieftine de 1,92...

Posted

Fie zi fie noapte eu unul prefer sa merg pe jos daca nu ma grabesc. Nu imi permit sa arunc 10 lei pe taxi. Singura exceptie cand folosesc taxi e daca e noapte si am greutate mare de carat. De ex f multe cumparaturi de la hipermarket dupa ora 22.00 dar chestia asta nu s-a intamplat decat 1 singura data. O singura data in viata am dat bani la taxi si garantez nu se va mai repeta. In rest cu taxiul merg doar daca plateste altcineva. Eu cand vreau sa ies in oras sa beau ceva iau maxi-taxi. De intarziazt pe undeva nu se une problema eu ies mai devreme sau iau maxi-taxi si daca intarzii nu mi s-a intamplat niciodata ca o intarziere sa imi faca vreo problema. Dar recunosc ca cei care folosesc taxiuri mai sunt oamenii de afaceri fara carnet in buzunar sau cu o singura masina care la acel moment le-o foloseste altcinva din familie.

A si tu Bada, nu apelezi la maxi-taxi? preferi transurbul? Precis esti ruda cu BaditaStefan

Posted
O singura data in viata am dat bani la taxi si garantez nu se va mai repeta. In rest cu taxiul merg doar daca plateste altcineva.

:lol: Foarte tare!! Trebuie sa te intreb totusi cati ani ai ??

Posted

Am 23 de ani. Da tu de ce nu vii la intalniri? Si cu taxiul nu cred ca o sa mai merg vreodata din moment ce mama are masina. Si mersul pe jos face bine la sanatate. Daca tu ma crezi copil doar pt faptul ca prefer sa nu dau bani la taxi cand sunt variante mai ieftine, si prin faptul ca nu vii la intalniri, nu prea am ce discuta cu tine

Posted
Am 23 de ani. Da tu de ce nu vii la intalniri? Si cu taxiul nu cred ca o sa mai merg vreodata din moment ce mama are masina. Si mersul pe jos face bine la sanatate. Daca tu ma crezi copil doar pt faptul ca prefer sa nu dau bani la taxi cand sunt variante mai ieftine, si prin faptul ca nu vii la intalniri, nu prea am ce discuta cu tine

Pai sunt variante mai ieftine, cand nu te grabesti nu ai multe de carat sau iti sunt variantele la indemana...dar cand nu, ce te faci? In rest total de acord, mersul pe jos face piciorul frumos, prefer tramvaiul sau autobuzul maxi taxiului dar vin momente cand nu e de ales si TREBUIE sa mai iau si taxiul...si nu mi se pare chiar asa scump din moment ce folosesc sa zicem doar o data pe luna si tarifele in Galati sunt relativ bune fata de alte orase.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.