Jump to content

O lună de restricţii de circulaţie pe strada Oltului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

O lună de restricţii de circulaţie pe strada Oltului

Circulaţia vehiculelor pe strada Oltului este restricţionată până la finele acestei luni pentru executarea unor lucrări de reparaţii la carosabil şi amenajarea unor parcări. După cum am aflat de la viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco, valoarea totală a investiţiilor de care va beneficia strada Oltului – reabilitarea trotuarelor, asfaltarea carosabilului şi amenajarea de parcări laterale – se ridică la 1.668.069 de lei cu TVA. Banii provin din creditul în valoare de 61 de milioane de lei pe care Primăria Galaţi l-a contractat în acest an de la BRD. Lucrarea de pe Oltului este executată de firma Vega.

Începând de ieri şi până luni, 10 octombrie, strada Oltului este închisă pe tronsonul cuprins între Drumul de Centură şi Penny Market. Ieri, la prânz, utilajele şi muncitorii societăţii Vega lucrau de zor în zona supermarketului. Singurul care are de suferit este traseul nr.63 de maxitaxi Billa 1 – Cimitirul Israelit, care are în această perioadă următorul itinerariu: strada Oltului - Penny Market - Neacşu - strada Brăilei - strada Oţelarilor - Bila 1 şi retur (strada Oţelarilor - strada Brăilei - sens giratoriu Cimitir Cătuşa - strada Brăilei - Neacşu - Penny Market - strada Oltului).

Săptămâna viitoare, din 11 şi până pe 17 octombrie, strada Oltului va fi închisă pe tronsonul Drum de Centura – Liceul "Dunărea" (Cina), pentru ca din 18 şi până pe 31 octombrie să fie inaccesibilă maşinilor, în totalitate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Ce parcari laterale? Voi ati vazut cum raman masinile pe strada dar ele sunt totusi in parcare? Bataie de joc si de banii nostri.

totusi, se imparte din trotuar, atat pentru proprietarii de masini cat si pentru pietoni.

sau, pedestrii trebuie sa circule ca maimutele, doar prin copaci, ca sa scoatem trotuarul cu totul???

Link to comment
Share on other sites

Circulaţie restricţionată pe strada Oltului

Conform graficului de lucrări anunţat de Primăria Galaţi, de mâine, 11 octombrie şi până pe 17 octombrie 2011, strada Oltului ar trebui să fie închisă pe tronsonul Drum de Centură - Liceul Dunărea" (Cina).

Traseul de maxitaxi nr. 63 Billa 1 - Cimitirul Israelit are în această perioadă următorul itinerariu: Oltului - Cina - Farmacia Hygea - Brăilei - Oţelarilor - Bila 1 şi, retur, Oţelarilor - Brăilei - sens giratoriu Cimitir Cătuşa - Brăilei - Farmacia Hygea - Cina - Oltului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Strada Oltului, finalizată

Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco a anunţat ieri finalizarea lucrărilor de asfaltare a străzii Oltului, demarate pe 1 septembrie de către firma Vega 93 SRL. Vicele şi-a cerut scuze gălăţenilor riverani care în această perioadă nu au putut circula către casă pe strada respectivă. Pe Oltului, conform contractului, s-au executat lucrări (trotuare – 5.545 mp, carosabil – 14.940 mp) în valoare totală de 1.668.068 de lei cu TVA inclus. Este prima investiţie finalizată realizată din creditul în valoare de 61 de milioane de lei pe care Primăria l-a contractat în acest an.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

„Oltului s-a finalizat ca recesământul...” - reportaj după inaugurare

Săptămâna trecută, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a anunţat finalizarea lucrărilor de pe strada Oltului, cerându-şi chiar scuze celor care locuiesc în zonă pentru restricţiile de circulaţie, impuse de o lună în zonă. Conform contractului încheiat de Primărie, pe strada Oltului s-au efectuat, de către SC Vega, de pe 1 septembrie şi până pe 31 octombrie, lucrări de asfaltare a carosabilului şi trotuarelor, de ridicare a gurilor de canalizare, de gaze, de amenajare a parcărilor laterale, valoarea lucrărilor fiind de 1,66 milioane lei (TVA inclus), adică cam 387.000 euro.

Fiind prima investiţie pe care Primăria o face din creditul în valoare de 61 de milioane de lei (14,1 milioane euro) contractat în acest an, lucrarea a fost atent urmărită de gălăţeni. Şi, deşi majoritatea celor care locuiesc în zonă spun că aşa de bine nu a arătat niciodată strada, sunt şi critici, precum cele pe care le-a postat unul din cititorii noştri, pe site-ul „Vieţii libere”. Se reclamă faptul că bordurile nu au fost înclinate, aşa cum s-a întâmplat în faţa tuturor garajelor şi la intrarea dinspre Oltului spre strada Zamfirescu: „a fost lăsată o diferenţă de nivel de-ţi rupi maşina! N-o mai fi rămas nici o bordură disponibilă, sau nici măcar o roabă de asfalt de pus acolo? Sau au terminat asfaltul pe care l-au pus pe străduţele adiacente (vezi strada dintre blocurile F5A si I2C unde s-au "aranjat" toate bordurile pentru a se urca cu maşina), contra clasicului ciubuc?”. O altă reclamaţie se referă la ”o grămadă de canalizări care sunt cu 2-3 cm sub nivelul asfaltului. Poate că suntem prea cusurgii, dar pentru o lucrare proaspătă, făcută cu atâta tam-tam şi cu ridicarea capacelor cu măsurători, etc, e de neacceptat. Eu, unul, nu accept remarci de genul "domnule, e mai bine faţă de cum era înainte. Să mai spun şi că locurile de parcare sunt făcute parcă intenţionat să nu încapă o maşină, nici măcar un Matiz? Toate rămân cu 10-15 cm în stradă, oricât de mult te lipeşti de bordură. Se putea merge cu câţiva cm mai în interior. Vine mâine-poimâine zăpada şi vei fi şi mai în stradă cu maşina. Dar pentru edilii noştri e o realizare, nu-i aşa?”.

Impresii la faţa locului

Joi, 3 noiembrie, la distanţă de două zile de la anunţul viceprimarului că s-au finalizat lucrările, muncitorii de la Vega lucrau de mama focului la asfaltarea trotuarelor, ceea ce ne-a dus cu gândul la mesajul criticului străzii: „e finalizată, ca recensământul… pe 2 noiembrie încă se lucra”. Ceva mai departe, pe un trotuar se vedea că bitumul nu fusese presat suficient, motiv pentru care, la capăt, asfaltul deja se desfăcea în granule mici. Şoferul maşinii redacţiei nu a părut prea deranjat de diferenţa de 2-3 cm sub asfalt a gurilor de canalizare (reclamat), în schimb a sesizat şi el, ca şi fotoreporterul, faptul că parcările laterale sunt într-adevăr mai înguste decât maşinile, motiv pentru care niciuna nu este ferită total de traficul rutier de pe stradă. Am găsit chiar şi pantele proaspete, din bitum, dinspre bordură spre carosabil, pe aleea dintre blocurile F5a şi I2C…

Cum, însă, la conferinţa de presă, viceprimarul nu a menţionat nicio nemulţumire cu privire la calitatea lucrărilor, înţelegem că reproşurile criticului nostru nu sunt justificate de cine ştie ce prevederi, ori dimensiuni de prin proiectul tehnic al lucrării…

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

La nici un an de la asfaltare, pe strada Oltului va curge cu remedieri

* Slalom pe stradă, tradiţie gălăţeană * Parcări făcute cu zgârcenie * Trotuare scufundate, rampe avântate * Semafoare în planşe, borduri lipsă în teren * Lucrări pe invers şi promisiuni în garanţie *

Parte a aceluiaşi lot de lucrări cu Eroilor, strada Oltului a fost adjudecată de Vega ’93 şi a costat 310.000 de euro fără TVA, la o lungime de 1,6 km. La acelaşi preţ pe metru pătrat lucrat ca la Eroilor, erorile şi neconcordanţele sunt însă mult mai dese.

Obstacole dese şi parcări subdimensionate

Deşi te-ai aştepta ca după asfaltare să nu mai fie necesară îndemânarea unui schior de slalom printre guri de canalizare, poţi avea o neplăcută surpriză. Mai mult, şi la parcarea laterală, precizia de „lipire” a maşinii de bordură trebuie să fie una maximă.

Gurile de canal tot nu se aliniază la cotele carosabilului. La unele, grosimea ramei e mai mare decât a capacului, la altele însăşi placa de beton pe care stă rama nu e la cota drumului, iar în jurul câtorva guri de canal asfaltul s-a dus deja, căscând adevărate gropi.

Există şi o parte bună: prin locurile unde asfaltul s-a crăpat deja, orice contribuabil poate să-şi dea seama dacă stratul de asfalt are grosimea de 3 cm pentru trotuar, respectiv 5 cm pentru carosabil, ca în proiect.

Alveolele de parcare sunt o altă problemă. Deşi trebuiau să aibă minim 1,5 metri lăţime, acestea au cel mult 1,4 m, cei 10 cm făcând deseori diferenţa între o maşină intactă în parcare şi una zgâriată, eventual şi cu oglinda retrovizoare smulsă de vreun alt participant la trafic, mai neatent.

Ca o menţiune, proiectul prevedea ca şi străzile adiacente Oltului să fie asfaltate pe 5 m de la intersecţii. Acest lucru s-a făcut pe cel mult 2 - 2,5 m.

Trotuare pentru pietoni sănătoşi

Trotuarele arată şi mai rău decât carosabilul. Pe lângă faptul că în multe locuri asfaltul arată ca şi cum ar fi fost întins în mare grabă, trotuarele sunt pentru cei mai... sănătoşi.

Pe Oltului, trotuarele urmăresc înclinaţiile solului, iar în multe locuri sunt mai jos decât bordurile, ca şi pe Eroilor, favorizând formarea... bălţilor de acumulare.

Pentru cărucioarele copiilor sau persoanelor cu handicap, rampele de acces pot fi privite ca o aventură. Pe lângă faptul că în multe locuri au diferenţă de nivel de 3-4 cm la racordul cu strada, nici înclinaţia lor nu e cea din proiect. În loc de 5-8 la sută (max. 15 la sută), ele au şi 40-45. De grade!

Ca să nu mai vorbim de faptul că nicăieri nu sunt făcute din materialele specificate. Sunt fie din asfalt, fie din borduri înclinate, fie din borduri uzate, dar nicăieri din „beton asfaltic rugos”. Iar semafoarele cu buton şi avertizările luminoase pentru trecerile de pietoni apar doar... în planşele proiectului!

O diferenţă strigătoare la cer o reprezintă lipsa bordurilor mici „la limita exterioară a trotuarelor”, cum prevede proiectul. La o stradă de 1,6 km, ar fi vorba de vreo 3 km de borduri... lipsă.

Erori, exces de zel şi parcări pe invers

Două rampe pentru persoane cu handicap, ce ar fi trebuit să fie ataşate trotuarului de lângă Şcoala Generală "Iulia Haşdeu"... lipsesc.Totuşi, una din ele apare pe trotuarul ce înconjoară fosta fabrică de pâine, spre centură, trotuar care nu era prins în proiect. Mai mult, acel trotuar a fost şi asfaltat, probabil să dea bine la recepţia finală.

Multe trotuare coboară sub cota bordurii într-o pantă foarte fină, uneori de sub 1 la sută (10 cm diferenţă de nivel pe o lungime de 15-20 m), de nici la cumpănă dacă o făceau nu le ieşea.

În preajma şcolii generale "Iulia Haşdeu", există o alveolă de parcare strâmtă, trebuie efectiv să îţi... tragi maşina de-a latul. Alveola a fost executată... invers faţă de proiect. Trapezul dreptunghic a fost pus cu partea ascuţită invers sensului de mers, în loc să fie pus către acesta, pentru a permite parcarea laterală cu spatele.

Pe strada Oltului ai impresia că recepţia finală s-a făcut, dar nu la faţa locului. Altminteri, cum să fie vizibile atâtea defecte, dar nu şi pentru dirigintele de şantier şi membrii comisiei de recepţie?

Constructorul dă vina pe beneficiar şi promite remedieri

Pus în faţa fotografiilor, inginerul Alin Constatinescu, şef de lucrări pe tot judeţul din partea Vega ’93:

„Trotuarele nu au fost aduse la cotă fiindcă beneficiarul (Primăria, n.n.) nu a aprobat suplimentarea cantităţilor cu lucrările necesare. De asemenea, nu ni s-a aprobat nici demontarea şi remontarea gardului de la "Iulia Haşdeu" pentru a putea efectua toate lucrările prevăzute în zonă. Capacele de canal sunt cele vechi şi multe nu se potrivesc cu ramele la grosime, dar înlocuirea lor nu cade în sarcina noastră. În ceea ce priveşte semafoarele de la trecerile de pietoni, noi am executat lucrările conform părţii scrise din proiect, acolo unde nu concordau cu planşele. În privinţa erorilor de execuţie, precum neaduceri la cotă, rampe cu înclinaţie greşită, dar şi deteriorările vor fi remediate în scurt timp, lucrarea fiind încă în garanţie.”

Mai mult, patronul Vega ’93, Cornel Istrate, a ţinut să ne precizeze că se va face rapid un inventar al tuturor celor sesizate de noi şi, săptămâna viitoare, ni se va pune la dispoziţie o listă cu cele constatate pentru a putea urmări remedierile.

„Veţi vedea că le vom face în cel mai scurt timp, până la jumătatea lui mai.” Tot dumnealui a ţinut să ne precizeze că acele lucrări neefectuate, precum bordurile de pe marginea exterioară a trotuarelor, asfaltările „scurtate” pe străzile adiacente, alveolele de parcare îngustate, dar şi trotuarul neterminat de la Şcoala "Iulia Haşdeu" „sunt lucrări la care fie s-au făcut renunţări, fie modificări, de către beneficiar, şi există dispoziţii de şantier acoperitoare în acest sens. Noi lucrăm cu listele de cantităţi aprobate în contract, prin urmare beneficiarul trebuie întrebat de ce s-au acceptat modificări faţă de proiect. Dar erorile noastre le vom îndrepta cât de curând şi vă vom chema să verificaţi”.

* * *

Asfaltarea străzii Oltului comportă multe discuţii. Pe măsură ce Primăria ne va pune la dispoziţie datele, vă vom spune cum s-au operat modificările proiectului de asfaltare în decursul execuţiei şi cum de preţul final a rămas acelaşi. O discuţie o vom face şi pe proiectul în sine, plin de inadvertenţe. Iar în ceea ce priveşte remedierile, de cum va anunţa Vega ’93 că le face, vom fi prezenţi acolo şi vă vom ţine la curent.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar fi vremea sa ii luam exemplu lui Tarzan ca sa facem loc masinilor =))

Probabil daca stiam unde va ajunge tehnologia, nu ne mai dadeam jos din copac si nu mai inventam trotuarul =))

Peste cativa zeci de ani probabil vom fi fortati sa ne suim din nou de unde am coborat =))

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strada Oltului - lecţie de incompetenţă

* Lucrări în valoare de 130.000 de euro au fost scoase sau adăugate la proiectul de reabilitare în sumă de 317.000 de euro * Responsabilitatea acestei situaţii de toată jena este pasată între Primărie, constructor şi proiectant *

După ce, în urmă cu o lună, v-am prezentat o serie de nereguli crase în lucrările de modernizare a străzii Oltului, revenim astăzi cu informaţii suplimentare, care arată cât de extinsă este filiera prin care sunt risipiţi banii publici.

Prima concluzie este că faţă de primele noastre constatări nu s-a remediat mare lucru. Câteva capace de canal ajustate, trei rampe de cărucioare adăugate în grabă şi nişte borduri schimbate la un colţ de stradă. Trotuarele sunt, în multe locuri, tot sub nivel, multe rampe sunt de formă, gurile de canal sunt tot scufundate.

Firma Vega `93, care a executat lucrările, acuza beneficiarul, adică Primăria, că nu i-a aprobat refacerea fundaţiei la trotuare şi că nu era obligaţia ei să schimbe capacele de canal. Dar documentele o contrazic. Capacele sunt în devize, fundaţiile suplimentare s-au aprobat.

Proiect beton, modificări duium

Proiectul străzii Oltului are 230 de pagini cu toate minunile. Plus un vraf de planşe.

În esenţă, însă, sunt atât de multe scăpări şi inadverdenţe, încât s-a renunţat la lucrări de vreo 65.000 de euro. Şi s-a suplimentat fix tot pe-atât. Vedeţi în tabelul alăturat modificările, care arată că, de fapt, circa 40% din proiect a fost făcut greşit. Enorm! O astfel de proporţie a erorilor este descalificantă pentru orice proiectant din lumea asta.

Primăria ne-a pus la dispoziţie devizele de ofertă, pe baza cărora am calculat sumele. Interesant este că a rezultat fix cât ne-a avertizat patronul Vega `93, Cornel Istrate, că o să iasă: renunţările au costat cât adăugirile, suma finală rămânând aceeaşi.

Şi totuşi! Cum să fii Proiect SA, cel mai titrat proiectant din oraş, să umpli tomuri pentru o biată stradă, iar pe teren să fie diferenţe majore ori chiar periculoase pentru siguranţa cetăţenilor?

Meandrele renunţărilor şi suplimentărilor

Între renunţări, găsim asfaltul din intersecţiile cu şase străzi laterale „recent executate”. Mai toate străzile din zonă, betonate acum - hăt! - ani, sunt spaima bucşelor! Care or fi alea recent reabilitate?

Se renunţă la bordurile mici, dintre trotuare şi grădini: „sunt stare bună”. Dar lipsesc! Or fi fost atât de bune încât s-a asfaltat peste ele…

Din 348 de răsuflători de gaze se renunţă la 178. Motiv nemenţionat. Le-am numărat la pas: sunt 117 doar, 26 pe stradă şi restul pe trotuare.

O renunţare vizează metrii pătraţi de trotuar ce nu mai trebuie asfaltaţi, fiind deja pavaţi cu dale. OK. Dar - al naibii trotuar! - cu toate construcţiile postdecembriste apărute, s-a dilatat pe nesimţite şi fix aceeaşi suprafaţă a trebuit suplimentată. Plus adăugiri la refacerea fundaţiilor de trotuare, deşi multe sunt sub cota bordurii!…

Euro mulţi, acte pe genunchi

Modul în care beneficiarul, recte Primăria, a supravegheat lucrările se vede în documentele furnizate. Dacă ce-am primit e tot ce există, înseamnă că, în esenţă, cheltuirea a 317.000 de euro s-au urmărit pe cinci pagini de text, din care două pagini sunt cu semnături şi antete.

Actele furnizate: o recepţie parţială, o dispoziţie de şantier şi un memoriu tehnic pentru aceasta.

Recepţia parţială, din 3 octombrie 2011, atestă desfaceri de trotuare şi borduri, dar şi terasamente de alveole de parcare. Lucrările abia justifică un sfert din suma contractului la 15 zile până la data limită de predare a străzii!

Dispoziţia tehnică, prin care se renunţă la nişte lucrări şi se adaugă altele, e din 24 octombrie 2011, când strada trebuia să fie gata deja. Iar memoriul tehnic, nedatat, justifică tăierile şi adăugirile la execuţie stipulând: „referitor la dispoziţia de şantier nr….”. Deci întâi modificăm şi abia apoi vedem de ce.

Zgârciţi la informaţii, nepăsători la bani

Am cerut TOATE actele: note de constatare, propuneri de remedieri, referate de oportunitate, memorii tehnice, dispoziţii de şantier, adiţionale la contract etc. Sunt publice, ar trebui să fie accesibile ORICĂRUI cetăţean, nu doar presei. Le-au dat, după insistenţe şi târguieli, incomplete.

Aşadar, iată banii. La 53 de răsuflători de gaze invizibile, 300 de lei bucata, 3.700 de euro. Alţi 33.000 de euro fundaţii de trotuare vai de ele şi 7.700 de euro asfaltare de trotuar lăţit peste noapte. Vreo 45.000 de euro în suspensie (nu se ştie dacă şi cum s-au cheltuit), adică 15 la sută din total contract...

Manageri de oraş penali

Primăria, cu proiect în braţe şi angajat propriu, Antoneta Miron, ca diriginte de şantier, n-a reuşit să vadă evidenţe: proiectare inexactă, greşeli de execuţie, susţineri „memorabile” în memoriul tehnic de modificare. Exemplu: se renunţă la înlocuirea bordurii la şcoala „Iulia Haşdeu” pe motiv că trebuie demontat gardul. Gardul e bine mersi, înfipt la 10 cm distanţă de bordură…

În proiect erau 348 de răsuflători de gaze. În teren sunt doar 117. Le-a pus Proiect SA din burtă? Dacă acele orificii contra acumulărilor pe traseul conductelor au fost astupate cu asfalt, acum sau în timp, cineva ar trebui să nu doarmă noaptea. Nu s-aştepte vreun caz gen Baia Mare, cu explozii prin vreun subsol şi decedaţi imputabili cine ştie cărui proiectant, constructor sau primar pensionaţi...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.