dcp100168 Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Taxa auto, adoptată de Parlament* Cine n-a plătit taxă de poluare o plăteşte la prima vânzareTaxa de poluare auto a fost adoptată, joi, de Camera Deputaţilor, care a fost forul decizional în cazul acestui proiect, astfel că, odată promulgată, legea va intra în vigoare, iar românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă o vor achita cu ocazia primei vânzări."Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaţilor în şedinţa de joi şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României", se arată într-un comunicat de joi al ministerului.Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu până la 25 la sută faţă de variantele anterioare, astfel că cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenţei.Pe de altă parte, noua lege încearcă să aplice principiul "poluatorul plăteşte", astfel că noua taxă de poluare "va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă"."Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege", arată Ministerul Mediului, în comunicatul citat.mediafax.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legumix Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 sa vedem normele de aplicare...si daca va fi considerata constitutionala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Îmbulzeală la RAR din cauza noii taxe de mediu care va trebui plătită şi la cumpărarea unei maşini înmatriculate înainte de 2007Personalul reprezentanţei face ore suplimentare pentru a verifica până la 300 de maşini pe zi, faţă de maxim 90, în mod normal. Multe sunt ale proprietarilor care, după ce le-au cumpărat, nu s-au grăbit să le reînmatriculeze pe numele lor, iar din ianurie, această amânare i-ar putea costa mii de euro.În luna august a acestui an, a fost aprobată „Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", al cărei proiect a fost initiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor. Noua lege, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2012, prevede reducerea taxei cu pana la 25%, dar în acelaşi timp şi introducerea obligativităţii plăţii acesteia pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, chiar dacă acestea au fost cumpărate de noi, din România.În actuala formulă, taxa de mediu se calculează pe baza unor criterii precum tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisiile de CO2 , dar şi deprecierea autoturismului şi va fi plătită la achiziţionarea tuturor maşinilor la mâna a doua pentru care aceasta nu a fost achitată.Scapă de taxă doar proprietarii care aleg să nu-şi mai vândă maşina cumpărată la mâna a doua.Cum era de aşteptat, având în vedere că la fel s-a întâmplat şi când a fost introdusă „taxa de primă înmatriculare", gălăţenii care intenţionau să-şi vândă maşinile au luat cu asalt reprezentanţa Registrului Auto Român. „Noua taxă de mediu va fi percepută de la 1 ianuarie 2012 şi de aceea în aceste zile de sfârşit de an s-a creat aglomeraţie. Problema cea mare este pentru persoanele care au cumpărat maşini la mâna a doua înmatriculate în România şi apoi au tot amânat perfectarea actelor. Acestea se grăbesc să finalizeze transferul de proprietate pentru că, din ianuarie, la schimbarea proprietarului, se plăteşte taxa", a declarat Cătălin Cristache, directorul RAR Galaţi.Şi au şi de ce să se grăbească. De exemplu, dacă proprietarul unui autoturism Dacia Logan, cu cilindree de 1600 de centimetri cubi, fabricat în 2006, doreşte ori este nevoit să-l vândă, pentru că taxa în cazul acestei maşini este de 11.500 de lei, fie va renunţa la tranzacţie, fie îşi recupera doar o mică parte din banii cu care a cumpărat-o.Program prelungitOficial, la reprezentanţa RAR se lucrează cu publicul între orele 8.00 - 16.30, dar, din cauza noii taxe, personalul acesteia, este nevoit să facă ore suplimentare. „Am prelungit programul cu două ore şi se lucrează zilnic până la verificarea maşinii ultimului client programat. În prezent, s-a ajuns la câte 250 şi chiar 300 de maşini pe zi, faţă de 80-90 în mod normal şi, dacă vor fi solicitări, vom rămâne şi până la ora 22.00. Chiar şi mâine (astăzi, n.red.) de Sfântul Ştefan!", susţine CristacheÎn opinia directorului RAR avalanşa de maşini va fi şi mai mare spre sfâşitul săptămânii. „Bătălia mare va fi mâine (astăzi n.red.) şi va continua miercuri şi joi pentru că deja vineri va fi prea târziu pentru a se mai putea merge la Poliţie, la Înmatriculări".adevarul.rol Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 O nouă taxă de coşmar pentru piaţa autoDeşi încă nepublicată în Monitorul Oficial şi adoptată doar de camera superioară a Parlamentului, legea taxei ce trebuie plătite la prima înmatriculare a unui autovehicul, începând cu 1 ianuarie 2012, a început să dea dureri de cap românilor.Conform celor ce pot fi deduse din anexele de calcul la textul proiectului aflat pe drumul dintre Senat şi Camera Deputaţilor, cuantumul taxei va scădea cam cu 25% din 2012. De exemplu, pentru un diesel de 1.900 cmc, din 2005, Euro 4, taxa scade de la 1.809 la 1.358 de euro, pentru o maşină pe benzină de 2.000 cmc, Euro 4, 2004, scade cu 442 de euro de la 1.770, iar pentru una de aceeaşi capacitate, din 1998, Euro 2, scade cu 572 de euro de la 2.290.Dar, dincolo de aceste „binefaceri”, în lege este prevăzută o „democratizare” a plăţii taxei, în sensul că se va plăti taxă pentru toate automobilele înmatriculate înainte de 2007 - anul intrării în Uniunea Europeană şi al aplicării taxelor de primă înmatriculare (sau „de poluare”, în urma redenumirii). Practic, cel ce va dori transcrierea dreptului de proprietate, cumpărătorul în speţă, va trebui să achite şi taxa„Iobăgirea” autovehiculelorPractic, după intrarea în vigoare a noii norme, oricine va dori să-şi vândă o maşină pentru care nu s-a plătit taxă de prima înmatriculare/poluare va avea o mare problemă: să-i găsească un cumpărător. Asta deoarece, fie că e vorba de o maşină care se plimbă de hăt pe drumurile patriei, fie că e vorba de una abia adusă în ţară, taxa nu alege.Cei care stau cu matematica în vârful pixului de cum mai apare o nouă prevedere legislativă au făcut deja şi primele calcule. Pe noile prevederi, cine va dori să vândă un diesel euro 3 cu 1.900 cmc, de prin 2000-2001, va trebui să găsească un cumpărător dispus să achite şi o taxă de poluare de circa 10.000 de lei. Pentru 1.400 cmc, pe benzină, euro 3, de prin 2003-2004 (cum au fost Supernova şi Solenza), taxa va fi de 6.300 de lei, iar pentru una de 1.600 cmc, euro 3, 2005-2006 (Logan, de exemplu), taxa va fi aproape dublă.Până şi pentru un motor sub un litru, din aceeaşi perioadă, cu aceeaşi normă euro (cum a fost Matiz-ul) tot se vor plăti aproape 1.000 de euro. În condiţiile în care maşinile enumerate mai sus valorează cam cât taxa aferentă sau puţin peste cuantumul acesteia, e greu de crezut că se va mai găsi cineva să le cumpere. Iar proprietarii lor, după ce ani de-a rândul le-au plătit taxe de drum, impozite şi asigurări, toate pe teritoriul României, vor avea doar două posibilităţi: fie să le poarte până la dezmembrarea din mers, fie să le caseze chiar dacă mai sunt încă bune. Că de luat nu li le va lua nimeni nici gratis.La RAR, ca la târg – de toateCoada care se întinde la poarta reprezentanţei Registrului Auto Român din Galaţi e un record nu doar în lungime, dar şi în grosime. Ba am descoperit două cozi. Cea din spate era rezervată celor care făceau doar identificări.Maşini de toate felurile. Foarte multe înmatriculate în România, dar unele cu numere din alte judeţe, semn clar că proprietarii lor gălăţeni le foloseau fără să-şi fi definitivat actele cu foştii proprietari. Puţine din cele abia aduse de peste hotare. Doar câţiva din cei care se gândesc că o fi ea viitoare taxă mai mică, dar dacă e mai greu sau imposibil de anulat în instanţă?În rest, o mulţime de proprietari cu actele nefinalizate se împingeau aproape la propriu să li se facă identificarea maşinii. Doar astfel şi-o pot trece pe numele lor înainte de 1 ianuarie 2012, deci fără să plătească o taxă care de multe ori depăşeşte valoarea maşinii. Majoritatea erau proprietari de autoturisme destul de modeste, eventual unele care au fost vedete odată, dar anii şi kilometrii le coboară preţul la cel mult 2-3 mii de euro. Astfel, între Dacii şi compacte ieftine, se chinuiau să încapă luxoase germane, cu cutii automate sau total elektrische, dar trecute binişor de prima… reparaţie capitală.Angajaţii RAR pe post de lucrători cu ziua. Lumină„Avem câte 200-250 de examinări pe zi, ne spune Cătălin Cristache, şeful RAR Galaţi, iar majoritatea vin pentru identificare, să-şi poată finaliza actele. Noi am mai scos dintre numerele de ordine alocate pe cei care nu s-au prezentat la ora stabilită sau care vin pentru simple inspecţii tehnice sau alte constatări ce nu implică o preschimbare ulterioară a certificatului de înmatriculare. Asta ca să rezolvăm toate cererile legate de identificări. Se stă toată ziua, vineri am stat până la 5 după-amiaza, dar am avut 200 de înscrişi. Dar astăzi (ieri, n.n.), după cum se vede situaţia, la 250 de înscrişi, nu cred că vom termina până la 7 seara”.În hala de inspecţie, angajaţii RAR-ului resemnaţi la frig şi aglomeraţie. Care cu fes pe sub căciulă, care cu vată în urechi, îndură stoici frigul şi se bagă şi ei cât pot de repede pe sub maşini sau pe la motoare. Cu mâna îngheţată pe „furtunul” camerei de luat vederi şi chiorându-se la o serie ruginită de motor, unul dintre inspectori mormăie „o să vedeţi, că n-o să se aplice legea asta nouă, nu se poate plăti aşa ceva, n-are lumea de unde”. „Doar proştii o să mai plăteasc㔄N-o să respecte nimeni legea asta, o să vedeţi”, se declară convins şofer de până în 30 de ani, venit să-şi identifice un break cu gaz din 2004. „Păi cum să dau eu taxă 3.000 de euro pentru asta când am dat pe ea 5.000 de lei?” „Nu ştiu, eu nu vreau să am probleme, am căutat-o pe doamna căreia i-am vândut maşina acum şase ani (!, n.n.) şi am venit să finalizăm actele” se apără un pensionar cu un Logan roşu din 2005.„Eu am avut probleme cu maşina din prima mie de km şi am vândut-o. Şi cucoana căreia i-am dat-o, femeie - s-aştepta să i-o înscriu tot eu. Iar acum mi-a spus că la câţi bani a dat atunci şi cât s-a folosit de ea până azi, pot să mi-o iau şi înapoi. Dar eu n-am cum să ţin două maşini, trebuie s-o trec pe numele ei să scap de impozite!” Şi „consultanţa” vine pe loc de la cel cu break-ul: „Păi, şi ce? Aveţi contract de vânzare-cumpărare, în baza lui, fiscul acceptă trecerea obligaţiei de impozit pe alt nume. Faceţi o procură în dublu exemplar, una la doamna şi alta la dvs. şi răspunde noua proprietară de tot ce se-ntâmplă cu maşina. Aşa o să facă toată lumea dacă se bagă legea asta nouă. Doar proştii o să mai plătească…”Poliţia şi fiscul stau calmi pe poziţiiLa biroul înmatriculări era destul de linişte. Coada puţin dincolo de uşa oficiului, un singur funcţionar la primiri de documente. „Nu ştiu de ce val de înscrieri vorbiţi, poate abia în zilele următoare să vină şi la noi”, ne spune Antonio Petrea, comisarul şef. „La noi s-au eliberat cam 150 de certificate pe zi vineri şi astăzi (ieri, n.n.), e drept, mai multe ca în zilele obişnuite, dar nu e încă aglomeraţie. Şi programul va fi acelaşi, primiri de documente până la ora 14, iar vineri doar până la 12”. Deci, cei care se gândesc că vor rezolva în ultima zi şi RAR-ul, şi înmatricularea la poliţie au şanse slabe… Mai ales că la trezoreria locală lucrurile se mişcau foarte calm, inclusiv cu o pauză luată pe la ora 11:30, în plin program cu publicul. Drept pentru care ni s-a spus să nu ne aşezăm la coadă fiindcă deja s-a stabilit până la ce persoană se mai încasează. Iar programul e doar până la ora 13…viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Legea privind taxa de poluare auto a fost promulgatăPreşedintele Traian Băsescu a semnat, joi, decretul pentru promulgarea Legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit căreia românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă trebuie să o achite.Anunţul privind semnarea decretului de promulgare a acestei legi a fost transmis de Administraţia Prezidenţială, printr-un comunicat.Taxa de poluare auto a fost adoptată, în 15 decembrie, de Camera Deputaţilor, care a fost forul decizional în cazul acestui proiect, astfel că, odată promulgată, legea va intra în vigoare, iar românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă trebuie să o achite."Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaţilor în şedinţa de joi şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României", se arăta într-un comunicat din 15 decembrie al ministerului.Actul normativ prevede, pe de-o parte, o reducere a taxei de poluare cu până la 25 la sută faţă de variantele anterioare, astfel că cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenţei.Pe de altă parte, noua lege încearcă să aplice principiul "poluatorul plăteşte", astfel că noua taxă de poluare "va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă".money.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Noua taxă de poluare auto a fost publicată în Monitorul OficialNoua lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiata de Ministerul Mediului si Padurilor, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei pe 10 ianuarie si intra in vigoare la trei zile de la publicare. Controversatul act normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita.Noua forma a taxei pe poluare auto a trecut de Senat pe 31 octombrie, iar pe 15 decembrie, si de Camera Deputatilor, Camera decizionala in acest caz. Pe 5 ianuarie legea a fost promulgata de presedintie.Legea a fost publicata in MO din 10 ianuarie si nu prevede un termen de intrare in vigoare ulterior publicarii, astfel ca aceasta produce efecte la trei zile de la data publicarii. In termen de 15 zile de la publicarea legii vor fi adoptate normele metodologice de aplicare ce urmeaza a fi aprobate de guvernMinisterul Mediului a spus in repetate randuri ca legea, care are la baza principiul poluatorul plateste, prevede ca taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor (de catre cumparator – n.r.), in cazul instrainarii acestora,Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Aceasta se calculeaza pe baza unor criterii precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare, luand in considerare si deprecierea autoturismului.hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Laszlo Borbely: Din 16 ianuarie cetatenii pot cere la ANAF restituirea diferentei de taxa pe poluare autoGuvernul a aprobat normele metodologice de aplicare a legii privind taxa pe poluare auto, legea intra in vigoare pe 13 ianuarie, iar de luni, 16 ianuarie, se pot duce la ANAF cei care au de primit bani pe motiv ca taxa platita de ei dupa 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata dupa noua lege. Per total, prin noua lege, taxa pe poluare auto scade in medie cu 25%, a spus ministrul Mediului, Laszlo Borbely, insa schimbarea care supara multa lume tine de faptul ca taxa se va plati acum pentru toate autovehiculele pentru care nu a fost platita deja, indiferent ca ele provin din import sau din piata interna.“De luni (16 ianuarie n. r.) cetatenii pot merge la ANAF ca sa ceara restituirea sumelor platite in plus fata de noua valoare a taxei”, spune ministrul Borbely care estimeaza ca vor fi restituite maxim 200 milioane lei, insa suma s-ar putea echilibra cu veniturile pe care statul le va obtine de la cei care vor plati taxa cu ocazia revanzarii unor masini inmatriculate in tara inainte de 2007.Borbely mai spune ca vineri pe site-ul AFM va fi disponibil un calculator pentru noua taxa si adauga ca luni la ANAF se vor gasi cu siguranta formularele tip de restituire. “In termen de 45 de zile cetateanul va primi restituirea diferentei de taxa de poluare”, mai spune ministrul.Actul normativ ce intra in vigoare prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita.Ce documente trebuie sa depui daca ai de recuperat baniAstfel, persoanele care constata ca au de recuperat bani din taxa auto trebuie sa depuna la organele fiscale competente o cerere de restituire, insotita de urmatoarele documente, in original sau in copie:documentul doveditor al platii taxei pe poluare/ taxei speciale pentru autoturisme (chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont)copia cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare, cu prezentarea in original a acestoraCererile de restituire, insotite de documentele necesare, sunt solutionate de catre organele fiscale in termen de 45 zile.Plata sumelor reprezentand diferenta de taxa se face de catre organul fiscal competent:in contul bancar indicat de catre solicitant prin cererea sa de restituirela ghiseul unitatii Trezoreriei Statului, in baza notei privind restituirea/rambursarea unor sume, pentru persoanele care nu au indicat, prin cererea de restituire, un cont bancarhotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Noua taxă pe poluare auto a intrat în vigoare. Calculatorul oficial funcţioneazăCalculatorul public este util si pentru cei care au platit taxa din 2007 pana acum si vor sa ceara diferenta dintre taxa achitata de ei si noua varianta. O precizare extrem de utila tine de faptul ca cei care vor restituiri trebuie sa calculeze suma punand in calculator varsta pe care masina o avea in momentul inmatricularii, nu vechimea din prezent, a spus pentru HotNews.ro, Gheorghe Popescu, seful Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). Asadar, daca de exemplu ati inmatriculat in 2008 o masina de import produsa in 2005, in calculatorul noii valori a taxei (legea 9/2012) trebuie sa puneti la rubrica “vechimea autovehicului” intervalul “3-4 ani”, nu vechimea din prezent.Taxa va fi platita de cumparator, nu de vanzator, pentru toate masinile pentru care nu s-a platit taxa deja. Taxa se va plati cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate. Deci vor fi taxate inclusiv masinile (pe atunci noi) scutite de taxa in 2008-2009 (Euro 4 cu motor mai mic de 2.000 cmc).Link catre calculatorul oficialPentru o Dacia Logan cu motor de 1,4 litri pe benzina (75 CP) Euro 3, din 2004-2005, care se comercializeaza pe piata second hand cu 2.500-3.500 euro, taxa pe poluare auto va fi putin peste 1.000 euro. Pentru Aceeasi masina, cu acelasi motor, dar Euro 4, din 2006-2007, taxa este mult mai mica, circa 350 euro.Pentru un Opel Astra cu motor de 1,7 litri turbo diesel, Euro 3, din 2002-2003, taxa va fi de putin peste 2.000 euro. Pentru Astra cu aceeasi motorizare, dar Euro 4, din anii 2005-2006, taxa este la jumatate din valoare (circa 1.000 euro). Pentru un Opel Astra cu motor pe benzina de 1,6 litri, Euro 4 din 2005-2006, taxa este de circa 500 euro. Pentru aceeasi masina si acelasi motor, dar cu norma de poluare Euro 3, taxa trece usor de 1.500 euro.In cazul motorizarilor turbo diesel de 1,9 litri sau 2 litri, raspandite in randul masinilor second hand de 6-10 ani vechime, taxa este de aproape 2.500 euro daca propulsorul este Euro 3 si de circa 1.200 euro daca este Euro 4. In aceste situatii se gasesc multe masini Volkswagen (Golf, Passat), BMW si Audi.Pentru un Daewoo Matiz cu motor Euro 3 taxa este de sub 350 euro, iar daca masina este mai noua si corespunde normelor Euro 4 atunci taxa va fi mai mica de 150 euro.Pentru masinile vechi de 7-8 ani cu motoare de 3 litri Euro 3 taxa ajunge la aproape 6.000 euro, insa daca propulsorul este Euro 4 atunci cuantumul taxei poate fi mai mic de 2.500 euro. In cazul in care masina are propulsor Euro 2 si are 10-11 ani vechime taxa trece usor de 9.000 euro.Important! Vor plati taxa pe poluare auto si cumparatorii masinilor inmatriculate in Romania in decembrie 2008-decembrie 2009, care la acel moment erau noi si au fost scutite de taxa (doar cele Euro 4 cu motoare mai mici de 2.000 cmc). Pentru o masina cu motor de aproape 2 litri taxa este de aproape 1.800 euro. Pentru masinile din acelasi an, tot scutite, dar cu propulsor de 1,4 litri taxa este de 400-500 euro.Nota: Toate aceste calcule sunt orientative, pentru a vedea concret taxa pe poluare aferente masinii care te intereseaza foloseste calculatorul oficial. Exemplele de marci si modele au fost alese in functie de prezenta lor pe piata second hand. In fond nu conteaza marca sau modelul pentru calcul. Motorizari de 1,6 litri (aspirat) de 100-110 CP echipeaza masini precum Renault Megane, Skoda Octavia, Opel Astra, Volkswagen Golf si multe altele. Pentru toate aceste masini taxa va fi aproape identica.hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Gălăţenii vor putea „fenta” noua taxă auto înmatriculându-şi maşinile ieftin şi fără riscuri, prin grija Guvernului BulgarieiExecutivul nostru s-a tot căznit, dar nu a reuşit, să limiteze la 90 de zile perioada în care maşinile înmatriculate în alte state, aparţinând românilor sau rezidenţilor, pot circula prin România.La sfârşitul anului trecut, Guvernul le-a pregătătit o surpriză neplăcută posesorilor de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, ţară care nu percepe taxă de primă înmatriculare şi/sau de mediu. Supriza constă într-un proiect de modificare a Legii care are la bază Ordonanţa de Urgenţă 195/2002 privind circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice.Maximum 90 de zile, pe drumurile din RomâniaAstfel, conform acestui proiect de act normativ , „persoana cu domiciliul, reşedinţa ori, după caz rezidenţa în România, care conduce pe drumurile publice un autovehicul înmatriculat într-un alt stat, este obligată să prezinte, la cererea poliţistului rutier, un document doveditor al titlului cu care este deţinut autovehiculul, însoţit de traducerea documentului în limba română (...)".O altă modificare care ar fi urmat să fie adusă OUG 195 prevede că „autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute cu orice titlu de persoane care au domiciliul,reşedinţa sau rezidenţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă de maximum 90 de zile calendaristice din data dobândirii titlului".În consecinţă, după aprobarea acestor modificări ale legislaţiei în vigoare, cetăţenii români, care au evitat plata taxelor la ei în ţară înmatriculându-şi maşinile în alte state, pe numele altor persoane (cele mai multe din Bulgaria), nu vor mai putea circula cu ele decât maximum 90 de zile.În expunerea de motive a proiectului de act normativ se argumentează că utilizatorii maşinilor înmatriculate în alte state sunt tentaţi să încalce normele rutiere şi că atunci când comit accidente, părăsesc locul faptei mizând pe dificultăţile de a fi identificaţi.Cu toate astea, susmenţionatele modificări ale Legii circulaţiei rutiere au rămas la stadiul de proiect.Bulgarii profită de lentoarea guvernanţilor noştriÎntre timp însă, vecinii noştri de la sud de Dunăre, n-au fost atât de fraieri (sau corecţi, după cum consideraţi) încât să scape o pleaşcă fiscală atât de mare precum cea a contribuabililor români cu maşini înmatriculate în Bulgaria.Pentru a nu pierde banii colectaţi din taxele şi impozitele plătite de miile de români, guvernanţii bulgarii au găsit o soluţie pentru legalizarea înmatriculărilor de maşini străine în ţara lor.Astfel, autorităţile bulgare i-au lăsat fără „obiectul muncii" pe intermediari bulgari, care, contra-cost deveneau proprietarii, mai mult sau mai puţin fictivi, ai maşinilor românilor.Mai nou, românii işi vor putea inmatricula maşinile în Bulgaria, doar prin firme autorizate, la notariat, iar taxele percepute sunt absolut rezonabile. Există şi un alt avantaj, deloc neglijabil, acela că notarii trebuie să anunţe la Poliţie toate contractele de vânzare-cumpărare, astfel putând fi depistate şi evitate eventualele „ţepe".Mai mult, deţinătorul român nu mai riscă să-i fie luată maşina de către bulgarul care figura în acte drept proprietarul acesteia.„O să plec dracului şi eu, de tot, în Bulgaria!"Aşadar, Guvernul român nu va avea ocazia să se bucure de uriaşa taxă de înmatriculare abia intrată în vigoare pentru că Executivul bulgar a reacţionat mult mai rapid dându-i o usturătoare lecţie de pragmatism.„Eu mi-am luat o maşină Opel Meriva din Olanda pentru care ar trebui să plătesc o taxă auto aberantă de 3.186 de euro. Pe maşină, care este fabricată în 2006 am dat 3.850 de euro, deci cu puţin mai mult. Taxa dublează valoarea maşinii ceea ce nu pot nici să accept şi nici să plătesc. O voi înmatricula în Bulgaria cu 350 de euro. Şi dacă nu mă lasă să circul cu ea în România, o să plec dracului şi eu, de tot, în Bulgaria", spune gălăţeanul Bogdan Cârâc.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
toto Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Ute taxa... nu e taxa ! SURPRIZĂ DE PROPORŢII. Taxa auto a fost suspendată pentru 2012 Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a propus coaliţiei, în şedinţa de luni dimineaţă, ca taxa autode primă vînzare pentru maşinile înmatriculate înainte de ianuarie 2007 să fie suspendată pentru circa un an, interval în care să fie achitată doar taxa de poluare auto, redusă cu 25%, au declarat surse oficiale pentru mediafax. "Motivul invocat a fost că, deşi noua taxă a fost anunţată cu mai multe luni în urmă, proprietarii de maşini vechi nu au înţeles complet sistemul şi nu au avut, astfel, timp suficient să îşi vîndă autovehiculele. Un alt argument a fost acela că foarte multe persoane vor să vîndă maşinile vechi, însă taxa pe care trebuie să o achite cumpărătorul depăşeşte de multe ori valoarea autovehiculului", au afirmat sursele citate. Propunerea a fost prezentată coaliţiei în contextul în care una dintre revendicările formulate în timpul protestelor organizate în ultimele zile în Bucureşti şi alte oraşe ale ţării vizează eliminarea taxei auto. Taxa de primă vînzare pentru maşinile vechi a fost introdusă la cerinţa Comisiei Europene. Noua lege a taxei auto, aprobată de Guvern în luna septembrie, adoptată de Senat în octombrie şi de Camera Deputaţilor la jumătatea lunii decembrie, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 10 ianuarie şi aplicată începând cu 13 ianuarie 2012. Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevede o reducere a taxei de poluare cu pînă la 25%, dînd posibilitatea ca, în cazul în care taxa de poluare plătită de la 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea acestei legi, proprietarii de maşini să poată solicita restituirea sumelor reprezentînd diferenţa de taxă plătită. Începînd cu acest an, pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare trebuie achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor. http://www.gsp.ro/stiri-externe/auto/surpriza-de-proportii-taxa-auto-a-fost-suspendata-pentru-2012-300022.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Guvernul suspendă taxa auto la vânzare pentru a "reevalua" efectul social şi pierde 570 milioane leiPersoanele care au cumpărat maşini vechi începând cu 13 ianuarie 2012 şi au plătit taxa de primă vânzare vor primi banii înapoi, Guvernul urmând să suspende taxa pentru a "reevalua" impactul social al acesteia şi generând astfel o pierdere de peste 570 milioane lei care va afecta proiectele de mediu.Conform legii, începând cu acest an, pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor. Noul sistem este aplicat începând cu 13 ianuarie.Pe fondul protestelor organizate în ultimele zile în Bucureşti şi alte oraşe ale ţării, în care una dintre revendicările formulate vizează eliminarea taxei auto, coaliţia guvernamentală a decis să suspende până la 1 ianuarie 2013 taxa de primă vânzare, cu explicaţia că proprietarii de maşini vechi trebuie să beneficieze de timp suplimentar pentru a vinde autovehiculele.Pentru persoanele care au achitat deja această taxă, contravaloarea va fi restituită doar pe baza unei cereri adresate administraţiei fiscale, conform proiectului de ordonanţă de urgenţă pregătit de Guvern pentru suspendarea taxei de primă vânzare.Suspendarea este argumentată în document atât prin dificultăţile de ordin tehnic legate de documentele care trebuie obţinute la prima transcriere a dreptului de proprietate asupra maşinii vechi, cât şi prin necesitatea "reevaluării" impactului pe care taxa le are în plan economic şi social.Prin suspendarea taxei auto de primă vânzare, bugetul Fondului pentru mediu va fi privat de veniturile care ar fi fost obţinute prin impunerea la plată a tuturor autovehiculelor înmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate. "Suma estimată a fi pierdută pe perioada amânării este de 336 milioane lei, impactul fiind cu atât mai mare cu cât, prin reducerea valorii taxei cu până la 25%, se înregistrează o diminuare suplimentară a veniturilor la bugetul Fondului pentru mediu cu o sumă estimată de 240 milioane lei. Aplicarea ordonanţei va spori diminuarea bugetului Fondului pentru Mediu, fapt ce va avea repercusiuni asupra proiectelor prioritare de mediu în derulare sau ce ar fi putut fi finanţate de către Administraţia Fondului pentru Mediu", se atenţionează în actul normativ.Conform legii, fondurile obţinute din taxa auto ar trebui cheltuite pentru amenajarea de noi parcuri, casarea maşinilor uzate, împădurirea terenurilor agricole degradate, producerea energiei din surse regenerabile, piste pentru biciclişti.Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevede o reducere a taxei de poluare cu până la 25%, dând posibilitatea ca, în cazul în care taxa de poluare plătită de la 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea acestei legi, proprietarii de maşini să poată solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now