Jump to content

Preţurile carburanţilor la benzinăriile din Galaţi, în creştere


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Accizele la benzină vor creşte în 2011

Accizele pentru combustibili vor fi majorate de la 1 ianuarie 2011, ceea ce ar putea conduce la noi creşteri de preţuri pentru aceste produse, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică Codul Fiscal. Astfel, în cazul produselor energetice acciza pentru benzina fără plumb va creşte de la 1 ianuarie cu 15 euro pe tonă, respectiv de la 452 de euro/1.000 litri la 467 euro/1.000 de litri. Pentru motorină, accizele vor urca cu 11 euro pe tonă, de la 347 de euro/1.000 de litri la 358 euro/1.000 de litri. În nota de fundamentare a proiectului se arată că această majorare s-ar putea vedea anul viitor într-o posibilă creştere a preţurilor de vânzare pentru anumite produse.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Protest al şoferilor gălăţeni faţă de creşterea preţului benzinei

Şoferii din Galaţi s-au alăturat celor din ţară şi s-au hotărât să protesteze faţă de preţul ridicat al benzinei. Aceştia au plătit cu fise şi au stat lângă pompă cât de mult au putut pentru a crea cozi în urma lor. Câţiva şoferi gălăţeni au fost solidari cu cei din alte oraşe şi au luat parte la protestul, mai puţin obişnuit, din această după-amiază. Pentru început aceştia au legat de oglinzile maşinilor câte o banderolă neagră, semn că autoturismele sunt în doliu după scumpirea carburanţilor.

Protestul a continuat la benzinăria de pe strada Saturn, unde şoferii au alimentat rezervoarele cu benzină în valoare de sub 10 şi lei şi au plătit cu fise. „Am ajuns să plătim pentru un litru de benzină mai mult decât valorează o oră de muncă. Vom lăsa maşinile în faţa blocului pentru că altă variantă nu avem. E foarte greu”, spune Vlad, unul dintre protestatari.

La fel ca el au făcut toţi ceilalţi şoferi prezenţi la protest.

În timp ce aceştia achitau carburanţii cu fise şi stăteau lângă pompă cât de mult puteau au existat şi şoferi nemulţumiţi de măsurile protestatrilor. „Mă deranjează ce se întâmplă aici, dar îi înţeleg. Sunt probleme grave în ţară şi cineva trebuie să ia măsuri. Trebuie să se verse iar sânge pentru a fi mai bine?”, spune Vasile Rusu, un alt şofer venit la benzinărie să alimenteze.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Soferii_galateni_au_protestat_fata_de_pretul_benzinei_platind_combustibilul_cu_fise_0_404360012.html

Link to comment
Share on other sites

Toata tara.

Personal, sunt sceptic in privinta rezultatului.

Ca imagine, ca fronda, poate, sa zicem.

Practic, atat timp cat benzina (motorina, GPL) se vinde, exista cerere, sanatate si la revedere.

Ca poate fi vorba si de un actiune concertata de marire a preturilor, foarte posibil. Dar pentru asta exista Consiliul Concurentei, militii, politii, servicii, Guvern etc. Sau astea nu au treaba cu ce-l doare pe rumân?

Link to comment
Share on other sites

Mai este un pic si persoanele fizice de rand nu vor mai alimenta decat in caz de mare urgenta. Ca si pe vremea ailalta, smecherii regimului vor merge oricum. Poate diminuarea salariilor, poate protestul acesta va mai crea o bruma de experienta in organizare. Nu stiu cat vor reusi pentru ca "specialistii in organizari-proteste" sunt astazi cei cu bani pe care ii pot folosi. Ca aveau si pe vremea ailalta, dar nu era POLITIC sa-i cheltuie la vedere. Ei sau odraslele lor.

Link to comment
Share on other sites

Preţul benzinei se îndreaptă spre şase lei pe litru

Trăim în România şi asta ne costă tot mai mult. Carburanţii au ajuns la un nivel record şi se îndreaptă rapid spre şase lei pe litru. Cifra l-a inflamat până şi pe primul ministru. Consiliul Concurenţei a răspuns: datele arată că firmele petroliere au respectat legea. Transportatorii spun, însă, altceva: taxele şi accizele mari au fost impuse de stat ca să acopere găurile din buget.

5,74 de lei pe litru. Atât a ajuns să coste un litru de benzină în România. O cifra greu de suportat pentru buzunarul românului. Care din nou se revoltă: “e foarte mare. Preţul este egal cu cel din Europa cu plus sau minus câţiva cenţi, dar noi salariile le avem jos”. Până şi mai-marilor statului li se pare scump. “Guvernul nu are un rol direct în a stabili preţul combustibilului, nu poate să intervină, dar poate pe căi indirecte să-i tragă la răspundere pe cei care majorează nejustificat într-o economie de piaţă preţurile”, a declarat Emil Boc. Este a doua oară în mai puţin de trei ani când autorităţile se revoltă la auzul preţului carburantului. Şi atunci şi acum răspunsul celor care au fost în control a fost acelaşi. Pe româneşte, şi daca ar exista înţelegeri acestea nu pot să fie dovedite. “Nu înseamnă că oamenii, firmele astea sunt sigur curate şi nu au nicio problemă asta nu pot să o spun. Dar, hoţul neprins e negustor cinstit”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedinte Consiliul Concurenţei.

Inclusiv Fiscul s-a pus pe treabă. “Verificările au fost demarate, încă de astăzi, la companiile producătoare şi distribuitoare de carburanţi. Scopul pe care îl avem într-o primă fază este cel de a vedea ce a generat această creştere a preţului, a preţului carburanţilor”, a declarat Dragoş Bogdan, Vicepreşedinte ANAF.

Transportatorii au altă variantă: ei cred că preţul e mare din cauza taxelor şi accizelor impuse de stat. Chiar şi fără taxe, există diferenţe greu de explicat între noi şi ceilalţi.

Preţul carburanţilor fără TVA sau accize la noi este de 0,62 de euro pe litru, în timp ce în Franţa este de 0,61 de euro sau în Austria 0,58 de euro pe litru. Raportat la un salariu mediu pe economie, un român îşi permite între 250 şi 300 de litri de combustibil pe lună în timp ce un vest european, 1.650 de litri pe lună.

http://www.antena3.ro/economic/biz-news/pretul-benzinei-la-un-nivel-record-se-indreapta-spre-sase-lei-pe-litru-116620.html

Link to comment
Share on other sites

Mai exista niste intrebari. Exista o lege a privatizarii Petrom. Pe baza prevederilor exprese ale unui angajament semnat de un ministru ?Basescu?. Unde sunt si clauze secrete. PE AVEREA PUBLICA A ROMANIEI. Adica, in acest caz, subsolul. Ciudat sau nu, inca tov presedinte nu si-a anuntat ?raspunderea politica?. Adica, in lumea civilizata, demisia. Consiliul Concurentei a inceput o ancheta acum vreo 6 ani. In acest timp, au primit salarii platite de romani. Cica prin februarie vor incheia si vor incepe ?redactarea? raportului. Cand va termina, nu stie nimeni. Probabil, dupa ce vor mai primi niste vile sau masini cracanate. Adica rezultatul este deja clar. Intre timp, accizele se incaseaza cu bani gheata si se duc? Asta trebuie sa raspunda guvernul. Sa ne spuna ca a finantat deja, efectiv, cutare si cutare investitii, s-au finantat atatea locuri de munca din care existente si nou create. Asa cum scriem noi in proiecte in faza SF de aprobare. Dupa nr. de someri, in crestere si adunand pe cei iesiti din evidente, adica cersetori, nu prea cred.

Edited by bosorogu'
Link to comment
Share on other sites

Cu rovignieta aia, care o plătim de 2 ori cum e?

Protestul e fix p...! Sunt mulți care sunt dependenți de mașini și degeaba nu alimentează 10, dacă alți 100 bagă în rezervor, vorba colegului cosx25. Tot vorba lui, cred că la vara o să merg numai cu scuterul!

Link to comment
Share on other sites

Un autocar sau autobuz baga 200 de litri (mai mult sau mai putin). Au curse, deci vor alimenta. Sute de mii de masini de distributie, de taximetrie, de n feluri si n+1 motive vor alimenta, lasand la o parte milioanele care nu se vor alatura "protestului". Eu, cetatean revoltat, voi lasa masina in parcare si ma voi cocosa carand cartofii din piata sau un bax de apa de la un magazin. Desigur, dupa aceasta mareata actiune, in afara drumului de a doua zi la benzinarie (totusi, nu poti abandona carutza in parcare) voi mai face unul la farmacie dupa vreun diclofenac sau alta prostie...

M-am scos.

Benzinarii rad de se ... pe ei.

PS Mai e varianta alegerii unei "victime". Vor reusi insa romanii sa se uneasca intr-o majoritate covarsitoare impotriva unui singur producator? :-??

Link to comment
Share on other sites

Pai e simplu: masinile e distributie + taxiurile + Maxi-taxi (sunt si ei interesati sa se iefteneasca benzina pentru ca firmele sa obtina profit mai mare) deci se vor alatura si ei (vor alimenta pe 15 ian) sa isi faca plinul cat sa le ajunga pana pe 20. Iar autobuzele societatilor ele nu au treaba cu benzinariile ca li s-a adus la inceput de an butoaiele cu motorina pt tot anul in autobaza de catre firma care a castigat licitatia.

Deci 3 zile pauza de alimentare!

Link to comment
Share on other sites

Si cei care va alimenta in acea perioada ? Se va lua cineva de ei sau ceva de genu...?

Eu tocmai atunci as vrea sa ies si sa alimentez, eu sunt pro la protest, dar nu am cum sa alimentez mai devreme... Oricum la cat imi incape mie in motoreta... nu e castig pentru ei :)

Si pana la urma ce fel de protest este, o sa stea masinile la peco si nu alimenteaza sau face mars pe strada ? Nu prea am inteles asa bine...

Link to comment
Share on other sites

Iar autobuzele societatilor ele nu au treaba cu benzinariile ca li s-a adus la inceput de an butoaiele cu motorina pt tot anul in autobaza de catre firma care a castigat licitatia.

???

Ce motorina in butoaie??

ei (vor alimenta pe 15 ian) sa isi faca plinul cat sa le ajunga pana pe 20

Inteleg ca nu ai carnet...

cosx25

Se va lua cineva de ei sau ceva de genu...?

In Romania s-ar putea gasi niste retarzi sa faca si treaba asta :-??

Link to comment
Share on other sites

PS Mai e varianta alegerii unei "victime". Vor reusi insa romanii sa se uneasca intr-o majoritate covarsitoare impotriva unui singur producator? :-??

deja se contureaza o intentie de boicotare de lunga durata a petrom-ului

colcaie forumurile de idei si propuneri, poate pina la urma se leaga ceva

desigur, sunt si destui circotasi cu ochelari de cal care nu inteleg ce noima are un protest organizat si de durata, concentrat pe o singura "tinta""

http://www.money.ro/transportatorii-se-aliaza-cu-populatia-si-pregatesc-boicotul-benzinariilor-omv-petrom_821746.html

Edited by taxon
Link to comment
Share on other sites

Mikka pai Transurb a incheiat un contract in urma unei licitatii cu Oscar Downstream. Nu cred ca isi permite sa incalce contractul si sa alimenteze de la benzinariile petrom de la care alimentam noi si pe care vrem sa le boicotam.

In acest articol spun de unde iau ei motorina.

http://www.viata-libera.ro/articol-Directoarea_Genica_Totolici_Se_doreste_falimentarea_si_privatizarea_Transurb_2.html

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Eu ma alatur protestului. Nu cred ca vom avea sorti de izbanda, dar nu-mi voi reprosa apoi ca am stat cu mainile in san(c-asa suntem noi de obicei, buni sa dam din gura si sa reprosam/criticam/condamnam dar fara sa facem nimic:) ).

Nu crec ca e ontopic, dar citind acest topic:) mi-am amintit ca deunazi a venit o adresa oficiala la noi la firma, prin care eram anuntati ca pe teritoriul Ungariei, pe drumurile publice(nu si autostrazi), masinile de peste 3,5 tone NU MAI AU VOIE SA DEPASEASCA! Baieti inteligenti, zau! Tot la ei se respecta cu sfintenie si dispozitia prin care in weekend tirurile nu au voie sa circule. Cu alte cuvinte, un stat cu coloana vertebrala! La noi...stai c-o fi, stai c-o pati. Mereu vezi tiruri prin centrul orasului/chiar daca nu au ce cauta pe acolo, mereu gasesti pe cineva care sa incalce regulile de circulatie doar pentru ca poate (nu-i este frica de legea romana ce nici nu se aplica cum trebuie/discretionar, dar are si norme metodologice execrabile/uneori lipsa cu desavarsire).

Protestul in sine e pentru maruntei ca noi, firmele transportatoare (de marga-cargo, transport calatori etc) isi vor desfasura activitatea normal zilele respective. Implicatiile ar fi prea mari pentru a se alatura si ei protestului...

Link to comment
Share on other sites

Auziti...lasati protestele....ori avem plinul facut dinainte, ori alimentam dupa...tot aia e....apoi...e alegerea noastra cand ne cumparam o masina cu motor mare...ala consuma:))=))...iar despre plata cu marunti la casierie...TOT PLATA SE NUMESTEEEEEEE!!!!!!! Numai ca nu sufera patronul benzinariei, el isi ia banul......sufera saracu' angajatu' care numara de-i sar capacele....unde mai pui ca si tu astepti sa termine el de numarat :))=))

Edited by AdiTZA
Link to comment
Share on other sites

deja se contureaza o intentie de boicotare de lunga durata a petrom-ului

Parerea mea sincera: greu de facut, greu de crezut ca se vor obtine rezultate concrete. Compania in cauza e principalul furnizor pe piata despre care vorbim, in unele locuri fiind majoritar sau unic, are contratce "grele" cu agenti economici etc.

Daca mi-ar cere cineva parerea as opta pentru o companie mai "mica" (nu e termenul corect, stiu...), care depinde foarte direct de vanzarile la pompa si asupra careia un boicot de cateva zile ar putea fi cuantificat in procente semnificative de pierdere.

Dar, repet, doar o parere.

Link to comment
Share on other sites

greu de facut, greu de crezut ca se vor obtine rezultate concrete

Asa este...eu unul am plinul la masina...ce rost mai are "sa nu ma duc pe 17, 18, 19 la pompa", cand rezervorul se goleste abia luna viitoare (asta depinde si de cate plimbari facem cu masina)??? Mi se pare aberanta solutia de protest, dar, se vor gasi multi care sa alimenteze si atunci. NIMENI nu se poate mobiliza sa nu alimenteze O LUNA de exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.