bosorogu' Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 (edited) Momentan, nu. Problema este ca aceasta situatie este determinata de angajamentul semnat de Basescu prin 1998. Cam asta trebuie popularizat. Si, eventual, sa se voteze, cand va fi cazul, ca atare. Care ?productie interna? Care subsol? Care responsabilitate? Pai, oriunde in lumea civilizata, nimeni nu ar mai fi auzit de gasca Base&co s'pe mii de ani. Doar ca ar fi dat inapoi banii furati romanilor. Edited January 16, 2011 by bosorogu'
taxon Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 (edited) raspunsuri pentru unii dintre voi, deja date de altii :Parerea mea sincera: greu de facut, greu de crezut ca se vor obtine rezultate concrete. Compania in cauza e principalul furnizor pe piata despre care vorbim, in unele locuri fiind majoritar sau unic, are contratce "grele" cu agenti economici etc. ""Cea mai mare organizaţie patronală din domeniu a trimis o adresă către toţi membrii ei prin care se propune un embargo total impotriva benzinăriilor OMV Petrom care să ţină măcar 2 luni. Asta în timp ce mii de persoane fizice au ameninţat că nu vor alimenta deloc autoturismele cu carburanţi în primele trei zile ale săptămânii viitoare.Federaţia Operatorilor de Transport Rutier pregăteşte o acţiune de protest împotriva scumpirii carburanţilor care se va concretiza într-un boicot al benzinăriilor Petrom. Membrii patronatului spun că acţiunea de protest pe care o au în pregătire este în solidaritate cu protestul cetăţenilor aşteptat pentru 17,18 şi 19 ianuarie.„Am trimis adrese către toţi transportatorii care fac parte din asociaţia noastră şi le-am cerut să analizeze posibilitatea de a sista alimentarea cu carburanţi de la benzinăriile din grupul OMV Petrom pentru 2-3 luni. Vrem să facem acest lucru împreună cu cetăţenii pentru ca firmele petroliere să înţeleagă că nu pot merge la nesfârşit cu scumpirile astea”, a spus, pentru Money.ro, Augustin Hagiu, preşedintele FORT, cea mai mare organizaţie de profil din România. Integral pe money.ro""Auziti...lasati protestele....""Poate nu pricepi ideea in sine, asa ca sa zicem ca prima oara e scuzabil. E prima data dupa 20 de ani cand romanii incearca sa fie uniti. Pretul benzinei doar un pretext. Faptul ca reusim sa trecem de stadiul de dezbinare e adevaratul motiv, cauza pentru care nu e binevenit protestul asta. Ai priceput sau trebuie sa ti se deseneze?"" Edited January 15, 2011 by taxon
Relu Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 degeaba protestează șoferii dacă nu protestează firmele...ia închipuiți-vă ce ar fi pe 17, dimineața, dacă autobuzele nu vor mai circula pe motiv „nu ne mai permitem să alimentăm” ... dar mașinile de marfă?
AndreiM Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 De pe e-mail!Avem carburanti mai scumpi decat multe tari dezvoltate: Austria,Elvetia, chiar mai scumpi decat in Ungaria si Slovenia.Suntem la acelasi pret cu Spania si Anglia. Dar nu si la venituri.Iata cum se calculeaza pretul in Romania: Taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:- acciza este de 467 EUR / tona- taxa de drum este de 125 EUR / tona- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului din urma falimentului Bancorex) adica 10 EUR / tonaProducatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:370+467+125+10=972 EUR /Tona (taxe si accize)Se adauga TVA de 24 % adica 233.28 EUR Totalul este de 1205.28 EUR/tonaUn litru de benzina este 1.205 EUR (aproximativ 5.15 RON)Producatorul incaseaza 370 EUR/tonaStatul incaseaza 835.28 EUR/tonaIn Romania se vand peste 7 milioane litri anual.OMV-Petrom vinde peste 5 milioane litri anual.Compania austriaca vinde la noi MAI SCUMP DECAT LA EI ACASA !!!!!!!Impreuna cu Lukoil si alte companii, au hotarat sa ridice preturile impreuna pana la valorile actuale, si nu se vor opri aici.Ne asteapta preturi si mai mari !Urmarile sunt si mai grave: toate produsele se vor scumpi incepand cu trimestrul urmator!
AdiTZA Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) Raspunsul multor soferi..."Si ce vrei sa fac vere, sa circul cu autobuzul, sau pe jos, sau cu bicicleta???" Asa vad multi problema, si vor continua sa alimenteze de la orice benzinarie, nu vb aici de OMV-Petrom (eu unul alimentez de la OMV ca mi-a recomandat-o un prieten, cica ar avea benzina mai buna pentru motorul meu). Solutii, ar fi multe, sa alimentam de la moldoveni, de la bulgari...dar asta e valabil doar pentru cei ce locuiesc langa granite, nu pentru cei din restul tarii, care vor alimenta ca si pana acum, chiar si de 15LEI. Si iar vorbim de proteste, ce proteste am putea face noi contra lor? Pensionarii au protestat, degeaba, bugetarii au protestat, degeaba, soferii vor protesta, logic, degeaba. Daca EI (guvernul+Base) spun ceva, asa o sa ramana! O sa vedeti ca nu se va ieftini benzina, si lumea va alimenta in continuare. Contra taxei de inmatriculare s-a gasit solutia inmatricularii in Bulgaria. Sa vedem ce fel se va rezolva scumpirea carburantilor Vom vedea masini mai putine pe strazi? Neee...le vom vedea la peco, la fel cum ma veti vedea si pe mine, si pe voi. Vom alimenta in continuare, unii plinul (mai rar), altii de 15-20LEI (mai des)...deci, tot vom alimenta. Sa zicem ca ne vom face abonamente la transportul in comun. Din cate observ eu, in Galati, predomina cel de baza, cu motorina pe post de carburant. Autobuzele astea distruse, care consuma dublu fata de cat consumau cand erau tinere, vor alimenta in locul nostru. Automat, va creste pretul biletelor. Renuntam la autobuze si ne urcam in tramvaie Care tramvaie??? Alea de circula din M19 in M39??? Vom folosi troleibuzele Care troleibuze? Alea de circula din M19 in Parc CFR??? Lasati...pana vine vara sa circulam cu bicicletele pe pistele special amenajate de ADP, Primarie, Consiliul Local si cine dreaq i-a mai ales acolo in birouri...Care piste de biciclete??? Alea care sunt desenate prin gropi, guri de canalizare, pe sub crengi de copaci, prin cele mai oribile locuri imaginate de mintea bolnava a unor birocrati care n-au circulat in viata lor cu bicicleta... Asa ca, hai sa nu ne mai kkm pe noi, ne-am facut-o cu mana noastra, ii acceptam asa cum sunt, ne resemnam si alimentam in continuare... Se vor aduna cateva sute de mii de soferi in toata tara. Soferi cu plinul facut dinainte, sau cu gandul la plinul de dupa protest... Eu am mai spus, am plinul facut de saptamana trecuta, nu vi se pare idioata faza sa ma alatur protestatarilor? Cu 3/4 de rezervor? Si, daca nu aveam benzina, nu-i asa ca SIGUR bagam plinul pe 20/21? Sincer, cati dintre voi aveti rezervorul gol si va gandeati sa alimentati pe 17, 18, 19??? Si daca nu alimentati atunci, cand va gandeati sa alimentati? Sa ne gandim si la solutia "tanchistilor" (aia de au masini cu motoare mari, ex.: Hummer, BMW X-, Mercedes ML, si multe alte marci cu motoare de tanc sub capota), trecem pe GPL. Automat, vor creste preturile la GPL. Oare vom iesi si atunci la proteste? Edited January 16, 2011 by AdiTZA
dcp100168 Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 Statul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euroStatul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euro, respectiv 70% din preţ, în timp ce producătorii iau sub 30%, a declarat, duminică, preşedintele UGIR-1903, Ioan Cezar Corâci. "Statul încasează anual din vânzarea benzinei şi motorinei peste 12 miliarde de euro. Acesta este e motivul pentru care nu scade preţul la benzină... Am făcut nişte calcule şi ne-am interesat după aceea. Deficitul bugetar este de circa 7 miliarde de euro şi acesta trebuie finanţat cumva. Trebuie spus că producătorul nu ia nici 30% din preţul benzinei, restul de 70% îl încasează statul", a precizat Corâci.Preşedintele UGIR-1903 consideră că guvernul Boc ar trebui să se gândească la scăderea preţului benzinei, cel puţin pe partea de TVA, pentru a putea exista un efect mutiplicator între creşterea consumului şi scăderea preţului în economie."Aici ne blocăm mereu. Creştem mereu taxe şi impozite ceea ce nu se face într-o perioadă de criză şi presăm economia, respectiv scădem încasările.(...) O schimbare curajoasă a politicii, în mod special prin reducerea contrabandei, care se poate face foarte uşor şi repede. (...) A deturna atenţia asupra producătorilor este o greşeală. Nu producătorii ţin sus preţul combustibililor, ci statul care încasează 70% din bani", a adăugat Corâci, subliniind că soluţia stă în reducerea nivelului de taxare.Dacă în anul 2008 preţul petrolului la bursă era de 140 de dolari pe tonă, iar preţul benzinei în România se ridica la 4,8 lei, în prezent, deşi, preţul la bursă a scăzut cu peste 50%, preţul benzinei a depăşit 5 lei, fiind mai mare decât în urmă cu doi ani.Conform datelor statistice ale Comisiei Europene, la 15 decembrie 2010, preţul mediu (după aplicarea accizelor) al benzinei euro super-95 la nivelul UE era de 1,42 euro pe litru, iar în România era de 1,14 euro pe litru.http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/47049-Cezar-Coraci-UGIR1903-Statul-incaseaza-anual-din-vanzarea-benzinei-si-motorinei-peste-12-miliarde-de-euro.html
bosorogu' Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Eu nu cred in proteste. Rezultatul lor este 0 ABSOLUT pentru oricare sunt la putere. Sunt si alte cai. Daca Base&co ar dori, ca doar s-au dezis de atatea ori, ar iesi la rampa cu o solutie: sa ne spuna cat din taxa de drum din pretul carburantului s-au folosit efectiv pentru drumuri si la care preturi comparativ cu cele din UE. Atunci ar trebui anulata HG-ul ministrului Base cu rovigneta (Aici sunt banii dvs.). Sa ne spuna ce s-a facut cu banii, aia putinii, din redeventa AVERII ROMANILOR - subsolul-. Abia apoi va putea cere unei oarecare companii private sa declare structura pretului de cost. Daca s-ar uni firmele cu proteste la ?forurile politice de azi? - de exemplu blocaj adrese familii sefi PDL+UDMR+navetisti, prefecturi -acolo unde sunt separate de CJ, Palatele ?democratiei? (furate de la adevatatii proprietari) de azi si ministerele -toate-, a-si participa si eu. Pentru ca astia nu stiu decat sa taie. Stie cineva o mmiiccaa masura cu efecte economice si de angajare a astora? Poate incep si sa faca ceva.
dcp100168 Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Protest prin absenţa din benzinăriiZeci de mii de români susţin, pe internet, protestul împotriva scumpirii carburanţilor. Dintre aceştia, câteva sute sau poate mii sunt gălăţenii care au refuzat să alimenteze de la benzinăriile din oraş, nemulţumiţi de faptul că preţul carburanţilor a ajuns la valori ridicate, depăşind pragul psihologic de 5 lei. „Dragi romani, haideţi să nu ne mai lăsăm călcaţi în picioare de către benzinarii multimiliardari şi să-i facem să vadă ce înseamnă să piardă bani. Vă rugăm sa fiţi solidari cu noi în zilele de 17, 18 şi 19 ianuarie 2011. Să nu intre nimeni în nicio benzinărie!” - astfel sună îndemnul lăsat pe una dintre paginile de Facebook, care a reuşit să strângă până acum aproape 23.000 de susţinători.Am reuşit să vorbim cu câţiva gălăţeni, adepţi ai acestei mişcări, care ne-au spus că au alimentat înainte de aceste trei zile, sau vor aştepta să treacă această perioadă pentru a mai trece pe la pompele de benzină şi motorină, în semn de protest faţă de decizia abuzivă, spun ei, a benzinarilor, de a majora nejustificat preţurile. „Mă solidarizez cu ceilalţi şoferi din ţară şi nu voi alimenta în perioada 17-19 ianuarie de la nici o benzinărie din România. Sper ca gestul meu, ca şi al altora ca mine, să fie urmat de cât mai mulţi români. Noi, gălăţenii, ne putem considera privilegiaţi pentru faptul că putem trece cu uşurinţă graniţa în Moldova, unde carburanţii sunt mult mai ieftini şi sper că de acum înainte acest lucru să fie făcut de cât mai mulţi. Nu este nevoie decât de un paşaport, iar distanţa de la graniţă şi până la prima benzinărie este una scurtă”, ne-a spus unul dintre protestatari, care a luat parte şi la boicotul cu mărunţiş care a avut loc la Galaţi în urmă cu mai bine de o săptămână. Trebuie precizat că în cele mai frecventate staţii de carburant din Galaţi mişcarea a fost ieri, la orele de vârf, ceva mai redusă. Acest lucru înseamnă că mulţi oameni au decis să tragă astfel un semnal de alarmă referitor la această scumpire.Au existat însă destul de mulţi care au ignorat protestul, susţinând ba că o acţiune de acest gen nu are sorţi de izbândă şi va rămâne fără nici un ecou, ba că nu au ştiut şi nu îi interesează şi că au treburi mai importante de făcut decât să se „alinte” participând la astfel de protest. „Nu cred că protestul ăsta rezolvă ceva. Am nevoie să alimentez şi nu o să ţin cont, pentru că oricum nu se rezolvă nimic”, ne-a declarat unul dintre cei care alimentau ieri, după prânz, refuzând să ne spună cum se numeşte.http://www.viata-libera.ro/articol-Protest_prin_absenta_din_benzinarii_2.html
dcp100168 Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 Preţul benzinei a fost majorat nejustificat, companiile nu reflectă câştigulPreţul carburanţilor la pompă a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fără a fi determinat de evoluţia cotaţiilor de bursă la ţiţei, cursul valutar şi taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, câştigurile nefiind reflectate corespunzător. Concluzia rezultă din raportul întocmit în cazul producătorilor şi distribuitorilor de benzină şi motorină, document aflat pe masa premierului şi obţinut de MEDIAFAX. Principalele companii care distribuie carburanţi în România sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, MOL şi OMV."Urmare analizelor de risc efectuate, a rezultat că, în perioada anului 2010, piaţa pe care operează producătorii şi distribuitorii de carburanţi a suferit mutaţii remarcabile concretizate în practicarea unor preţuri mari la pompă, în condiţiile în care categoriile de cheltuieli cu costurile de producţie şi distribuţie (cu excepţia TVA şi accize) au rămas relativ constante sau au prezentat evoluţii nesemnificative. Pe cale de consecinţă, în mod normal din punct de vedere fiscal, această situaţie ar fi trebuit să genereze profituri mult mai mari şi, prin urmare, impozit pe profit mai mare, precum şi TVA de plată majorată", se arată în document.Verificările efectuate au indicat că, în cursul anului 2010, când preţul la pompă a urcat cu aproximativ 20%, au existat mai multe situaţii în care s-a declanşat o creştere semnificativă a acestuia, iar analiza efectuată a indicat că, în majoritatea cazurilor, scumpirile au fost efectuate concomitent, ca urmare a deciziilor consiliilor de administraţie, la nivelul tuturor companiilor verificate, preţurile de desfacere la pompă fiind aproape identice."Conform datelor prezentate de companiile petroliere, a rezultat că, în cursul anului 2010, ponderea taxelor în structura preţului la pompă a scăzut de la 52,5% la începutul anului la 49,8% la sfârşitul perioadei (inclusiv în contextul creşterii TVA la 24%), aspect de natură să certifice faptul că nivelul de creştere al preţurilor la pompă nu poate fi justificat din punct de vedere al unei poveri fiscale", se menţionează în document.O altă constatare este că atât în cazul vânzărilor en-gros către diverşi clienţi, cât şi al vânzărilor cu amănuntul, prin staţii proprii, ponderea taxelor în preţul practicat în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2010 nu a crescut, ci, dimpotrivă, a avut o scădere cu trei procente, în cazul benzinei, şi cinci procente, în cazul motorinei.În ceea ce priveşte evoluţia cotaţiilor de bursă pentru ţiţei, ca materie primă de bază, s-a constatat că, la începutul anului 2010, cotaţia de referinţă la New York a fost de 80 dolari pe baril, pentru ca la 15 decembrie 2010 petrolul să fie tranzacţionat la circa 90 dolari. "Faţă de aceste date, nici în acest caz nu se justifică creşterea de circa 20% a preţului la pompă", este concluzia Guvernului.De asemenea, este menţionată şi o situaţie considerată "paradoxală", arătând că, în cursul anului 2009, preţul net al cotaţiilor a evoluat de la 470 dolari/tona benzină, la începutul anului, la 850 dolari/tona, la sfârşitul anului, iar preţul la pompă în România a crescut cu circa 50 bani/litru. În anul 2010 însă, în condiţiile în care cotaţiile au urcat de la 850 dolari/tonă, la începutul perioadei, la 980 dolari/tonă, la sfârşitul anului, preţul la pompă a crescut cu circa 1 leu/litru."Se constată astfel că, deşi creşterea cotaţiilor în 2009 a fost de aproape 100%, cu o creştere cu 380 dolari/tonă, preţul la pompă a urcat cu numai 50 bani/litru, iar în cursul anului 2010 creşterea cotaţiilor a fost de numai 130 dolari/tonă, în timp ce preţul la pompă în România a crescut cu 1 leu/litru", este o altă concluzie în documentul citat.În ceea ce priveşte evoluţia raportului de schimb dolar/leu se arată că la 7 ianuarie 2010 cursul de schimb era 2,9089, iar la 13 ianuarie 2011 de 3,2350, rezultând "o creştere nesemnificativă, de natură să nu justifice creşterea de circa 20% a preţului la pompă".Nici nivelul accizelor în structura preţului nu a cunoscut variaţii în cursul anului 2010, fiind stabilite la începutul anului în sumă fixă în lei la cursul de schimb euro/leu de la 1 octombrie 2010, respectiv 1,79 lei/litru la benzină cu plumb, 1,48 lei/litru la benzină fără plumb şi 1,25 lei/litru la motorină. "Acciza la benzină a crescut doar cu 3% în 2011 faţă de 2010, astfel că, luând în calcul şi evoluţia cursului valutar, nu se justifica o creştere cu 20% a preţului la pompă", potrivit Guvernului.Verificările autorităţilor relevă şi existenţa unor nereguli în ceea ce priveşte rezultatele financiare ale companiilor petroliere. "Din verificările efectuate a rezultat că, la sfârşitul perioadei analizate, profiturile înregistrate de companii nu reflectă evoluţia veniturilor în raport cu evoluţia principalelor categorii de cheltuieli obiective. Astfel, dacă avem în calcul că, per ansamblu, preţurile de vânzare la pompă au crescut cu circa 20%, creştere concretizată în majorarea în egală măsură a veniturilor, coroborat cu faptul că, faţă de anii anteriori, nivelul principalelor categorii de cheltuieli a rămas relativ constant sau a cunoscut creşteri nesemnificative, rezultă că exerciţiile financiare trebuia să înregistreze o creştere proporţională a profiturilor şi, pe cale de consecinţă, a impozitului pe profit. Urmare constatărilor făcute de organele de control a rezultat că, în realitate, aceste companii nu numai că nu au înregistrat profit, dar situaţiile financiare contabile prezintă pierderi semnificative", se mai afirmă în document.Potrivit datelor transmise Bursei în luna noiembrie a anului trecut, Rompetrol Rafinare, deţinută de KazMunaiGaz, a înregistrat în primele nouă luni pierderi de 139,6 milioane dolari, mai mari cu 29,1% faţă de perioada similară din 2009.În acelaşi interval, OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac OMV, a obţinut un profit de 1,411 miliarde lei (337,2 milioane euro), în creştere cu 46%, conform informaţiilor comunicate Bursei în noiembrie 2010.AGA Petrotel-Lukoil din Ploieşti, companie controlată de grupul petrolier rus Lukoil, a decis la finele lunii noiembrie majorarea capitalului social cu 583,2 milioane lei (aproximativ 136 milioane euro), de la 246,5 milioane lei la 829,7 milioane lei, pentru acoperirea pierderilor şi asigurarea continuării activităţii.În luna ianuarie, mai mulţi şoferi au început să plătească cu mărunţiş preţul carburantului, nemulţumiţi de nivelul ridicat, iar autorităţile au iniţiat o serie de verificări privind preţul carburanţilor.http://www.mediafax.ro/economic/exclusiv-pretul-benzinei-a-fost-majorat-nejustificat-companiile-nu-reflecta-castigul-7921284/
bosorogu' Posted January 27, 2011 Posted January 27, 2011 Un pic mai sus Dl. Andrei a prezentat o alta structura a elementelor principale constitutive ale pretului. Sau ?taxa de drum (Base-1) de 125 euro nu este incasat de stat? Dar, cine o incaseaza sa ne arate negru pe alb ce s-a facut cu banii stransi. Dupa mine, de aici ar trebui sa plecam la protest. Daca 1 cent = -5 bani/litru la pompa, 12500 centi/1000 litri ar cam trebui sa faca ??? Deci tov. companii cam sunt cu un roi de muste pe caciula iar Tov.PocBoc-Guv cu o colonie de roiuri.
dcp100168 Posted February 26, 2011 Author Posted February 26, 2011 Benzina şi motorina, la cote istorice. Se anunţă preţuri de 7 lei/litru Preturile carburantilor au urcat din nou, vineri. Cele mai mari companii de pe piata au majorat costul unui litru de benzina sau motorina cu 9 bani. Petrolistii estimeaza insa ca am putea ajunge sa dam 7 lei pe 1 litru de combustibil. tAGurI: Petrom, Rompetrol, OMV, benzina, preturi, motorina, combustibili, carburanti OMV Petrom nu a mai comunicat noile preturi ci le-a publicat direct pe site. Astfel, toti carburantii au primit 9 bani in plus la tarifele de referinta, in fiecare statie acestea putand varia cu +/-5%. Pretul carburantilor a urcat din cauza majorarii cotatilor internationale ale petrolului, dupa tensiunile sociale si politice din Orientul Mijlociu si Nordul Africii. Pretul barilului de petrol Brent (din Marea Nordului) a ajuns la aproape de 120 dolari pe baril - recordul ultimilor doi ani si jumatate. Vineri insa, situatia de pe bursa londoneza s-a mai calmat, scrie Reuters, ducand la o revenire in zona 115 dolari/baril a cotatiilor. (1 baril = 159 de litri) Din cauza situatiei din Libia, productia mondiala a scazut cu 1,6 milioane de barili de titei pe zi. Petrolistii estimeaza ca scumpirile vor continua daca pretul international se va majora. Potrivit companiei, motorina vanduta de Petrom s-a scumpit, din ianuarie 2010 pana in decembrie 2010, cu 24%. Impactul taxelor asupra evolutiei pretului a fost o contributie de 8%, iar cel al cotatiilor internationale la motorina si deprecierea leului fata de dolar a fost de 16 puncte. In cazul benzinei, cresterea a fost de 20%, +8% a fost impactul taxelor (marirea TVA de la 19% la 24% a avut cel mai mare impact) si +12% a fost impactul cotatiilor internationale la benzina si deprecierea RON vs.USD, conform companiei. Potrivit datelor INS, preturile combustibililor au urcat anul trecut cu peste 15%. Principalele companii care distribuie carburanti in Romania sunt OMV Petrom (SNP), Rompetrol, Lukoil si MOL. http://stirileprotv.ro/stiri/social/benzina-si-motorina-la-cote-istorice-se-anunta-preturi-de-7-lei-litru.html Avem cel mai mic pret al benzinei, dupa Cipru, din toata Uniunea Europeana, potrivit datelor oficiale oferite de energy.eu.
riaji Posted February 28, 2011 Posted February 28, 2011 Mai, mai lasa-o in mama ei de treaba. Aducem pe ocean de la americani, si tot nu ajunge la 7 lei/litru..
Mikka Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Avem cel mai mic pret al benzinei, dupa Cipru, din toata Uniunea EuropeanaDar si cele mai mici salarii (medii). Chiar de departe. Mult mai relevanta ar fi o comparatie intre cantitatile de benzina care s-ar putea achizitiona cu salariul mediu.
dcp100168 Posted April 8, 2011 Author Posted April 8, 2011 Preţul unui litru de benzină a depăşit 6 leiPrincipalele companii care distribuie carburanţi au majorat vineri preţurile carburanţilor cu nouă bani pe litru, iar cel mai scump sortiment de benzină a depăşit pentru prima dată pragul de şase lei pe litru.Astfel, la OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac OMV, benzina Premium fără plumb 95 costă 5,21 lei/ litru, iar Top Premium fără plumb 99+ are un preţ de 5,59 lei/ litru. Sortimentele OMV Carrera 95 şi OMV Carrera 100 pot fi cumpărate cu 5,35 lei/litru, respectiv 6,01 lei/ litru. Motorinele Top Euro Diesel 5 şi OMV Sprint Diesel au un preţ de 5,38 lei/ litru, respectiv 5,4 lei/ litru, iar Euro Diesel 5 şi OMV Alpin Diesel costă 5,24 lei/ litru, respectiv 5,72 lei/ litru. Preţurile din benzinăriile OMV Petrom pot varia cu maximum +/-5% faţă de cele de referinţă.La Rompetrol, benzinele Efix 95 şi Alto 101 costă 5,35 lei pe litru, respectiv 6,02 lei pe litru. Totodată, noile preţuri ale sortimentelor de motorină Efix şi Alto 55 sunt 5,41 lei litru şi 5,72 lei pe litru. Grupul Rompetrol este controlat integral de compania KazMunaiGaz din Kazahstan.Lukoil România, subsidiară a grupului petrolier rus Lukoil, a scumpit vineri cu până la şase bani pe litru preţul carburanţilor, după ce primii doi mari operatori din piaţă, OMV Petrom (SNP) şi Rompetrol, au aplicat majorări de nouă bani pe litru. Preţul benzinei Ecto a crescut de la 5,69 lei la 5,75 lei pe litru, iar cel al motorinei Ecto Super Diesel a fost majorat de la 5,59 lei la 5,65 lei pe litru, potrivit datelor publicate pe pagina de Internet a Lukoil România. Sortimentele Euroluk 95 şi Euro L Diesel au fost scumpite cu cinci bani, la 5,26 lei şi 5,33 lei pe litru.Principalele companii care distribuie carburanţi sunt OMV Petrom, Rompetrol (din grupul kazah KazMunaiGaz), Lukoil România (subsidiată a grupului rus Lukoil) şi MOL (Ungaria).De la începutul anului, companiile petroliere au scumpit carburanţii de mai multe ori. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, combustibilii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%, după ce în 2009 preţurile au fost majorate cu 13%.
dcp100168 Posted January 16, 2012 Author Posted January 16, 2012 Preţurile carburanţilor sunt în creştere la benzinăriile din Galaţi Preţurile afişate de comercianţii de combustibili de la începutul acestui an par să contrazică previziunile oficiale legate de ţinta de inflaţie pentru acest an. Mercurialul combustibililor a înregistrat creşteri de 3,1 până la 3,3%, în cele doar 15 zile de la începutul anului până acum. Actualmente, preţurile afişate în Galaţi, în ordinea cotelor de piaţă, sunt cele ce urmează. Petrom - 5,58 lei/litru la benzină şi 5,78 la motorină, cu preţuri mai mici cu 5 bani/litru în week-end, pentru ambele produse. Rompetrol - 5,68 lei/litrul de benzină şi 5,90 pentru cel de motorină, cu valori de 6,32 lei/litru, respectiv 6,19 pentru sortimentele de benzină şi motorină din clasa superioară. Lukoil are preţuri de 5,66 şi 5,88 pentru benzină, respectiv motorină, iar la staţiile MOL benzina se vinde cu 5,68 de lei/litru, respectiv 5,88 pentru combustibilul motoarelor Diesel. Preţul la combustibili, a treia scumpire în doar 14 zile Potrivit datelor Comisiei Europene, în România, benzina s-a scumpit cu peste 80% în ultimii trei ani, iar motorina cu 61%. De la începutul anului şi până acum, preţurile la combustibili au suferit trei majorări succesive, prima petrecându-se pe 1 ianuarie, ca urmare a modificării cursului de schimb leu/euro la care se calculează acciza, dar şi al nivelului acesteia. Recent, Consiliul Concurenţei a reuşit finalizarea unei anchete ale cărei concluzii subliniază, în esenţă, comportamentul de tip cartel al furnizorilor de combustibili de pe piaţa românească, acuzându-i pe aceştia de o înţelegere în urma căreia a fost scos din ofertă cel mai ieftin sortiment de benzină aflat la vânzare în 2008. În urma acestei concluzii, s+a stabilit o amendă însumată, pentru OMV Petrom, OMV Petrom Marketing SRL, Rompetrol Downstream, ENI România (care operează benzinăriile Agip), MOL Petroleum şi Lukoil Romania, de 808 milioane de lei) aproximativ 205 milioane de euro, reprezentând 3% din cifra lor de afaceri totală pe 2010. Iniţial, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, avansase un procentaj de până la 10%. Cinci din cele şase firme amendate au anunţat că vor depune contestaţii în instanţă, iar din practica judiciară se poate observa că un proces iniţiat în contencios administrativ pentru anularea unei astfel de sancţiuni poate dura până la trei ani. Pe site-ul Băncii Naţionale a României, la secţiunea „Politică monetară”, ţinta de inflaţie pentru acest an vizează un procent optimist, de trei la sută, plus sau minus un procent. Ţintele de inflaţie sunt exprimate în termenii variaţiei anuale a indicelui preţurilor de consum. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 30, 2022 Author Posted January 30, 2022 Carburanţii au ajuns la preţuri record. Benzinăriile cu cel mai bun preţ din Galaţi Comparativ cu luna trecuta, preţul mediu al unui litru de benzina s-a majorat cu 9.0%, ceea ce înseamnă că un plin (50 de litri) costă astăzi cu 27.5 lei mai mult decât în urma cu 30 de zile. În cazul motorinei, preţul mediu al unui litru a crescut cu 9.1%, ceea ce inseamna ca un plin (50 de litri) costa astazi cu 27.5 lei mai mult decat in urma cu 30 de zile, informează peco-online.ro. În Galaţi, cel mai bun preţ la combustibili, conform aceluiaşi site, se poate găsi la staţiiile LukOil, unde litrul de benzină standard se vinde cu 6,60 lei. În schimb, la benzină premium, preţul cel mai mic îl găsim tot la Lukoil (6,75 lei), iar litrul de benzină premium cu preţul cel mai mare se vinde la staţiile Mol şi OMV (între 7,37 lei şi 7,41 lei). La motorină standard, clasificarea situează pe primul loc, cu cel mai bun preţ, Petrom (6, 57 lei), urmat de staţiile LukOil (6,59 lei), conform site-ului citat, urmate de staţiile Petrom (6,58-6,61 lei/litru). Cel mai ridicat preţ la motorină standard: staţiile OMV şi Mol cu 6,71 lei/litru.La motorină premium, preţul cel mai mic îl găsim la Petrom (6,90) şi la Lukoil (6,95 lei), iar preţul cel mai mare la staţiile Mol şi OMV (7,20 lei). Preţurile din fiecare staţie peco sunt actualizate în diferite momente din zi, în fiecare zi, şi deci există posibilitatea să existe diferenţe între momentul publicării acestui articol şi preţurile practicate de staţiile peco la moemntul la care cititorii noştri ajung la pompă. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted March 8, 2022 Author Posted March 8, 2022 Jale printre șoferii din Galați. Prețul benzinei a depășit 8 lei pe litru Preţul carburanţilor în Galați a depăşit marți pragul de 8 lei pe litru, potrivit datelor centralizate de Monitorului Preţurilor la Carburanţi, aplicaţie lansată de Consiliul Concurenţei. Depăşirea pragului de 8 lei pe litru reprezintă un record pentru piaţa combustibililor din Galați, dar și pentru cea din România, şi vine în contextul cererii mari de carburanţi şi al preţurilor ridicate la toate mărfurile pe plan mondial. La benzinăriile din Galați, un litru de benzină premium costa marți, 8 martie, între 7,36 lei și 8,14 lei, iar un litru de benzină standard putea fi achiziționat cu prețuri între 7,21 lei și 7,5 lei. Motorina premium costă şi ea între 7,7 lei și 8,09 lei, iar motorina standard se vindea la prețuri cuprinse între 7,35 lei și 7,59 lei. Barilul de petrol pe piaţa europeană a depăşit luni 130 de lei şi se tranzacţiona, marţi, cu 125 de dolari, pe fondul invadării Ucrainei de către Rusia. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 10, 2022 Author Posted March 10, 2022 Cozi imense la benzinăriile din Galați. Ministrul Energiei anunță controale în toată țara, la cei care au majorat nejustificat prețul După ce prețul motorinei și al benzinei a sărit, marți, de 8 lei pe litru, precum și după ce presa a prezentat cazul unei benzinării private din Bihor la care prețul unui litru de combustibil ajunsese la un neverosimil 11 lei, România a intrat în panică. Cozi imense, de zeci și sute de metri, s-au format la benzinăriile din marile orașe, inclusiv la Galați. La benzinăria Petrom de pe Saturn, în această seară erau două cozi. Prima începea de la rondoul de la Trecere Bac, iar cea de-a doua, în sens invers, de la Parcul Șahiștilor din apropiere de intersecția cu strada Brăilei, conform imaginilor și comentariilor postate pe Grupul Șoferilor din Galați. Centura Galațiului era aproape blocată, iar pe bulevardul Coșbuc, în zona benzinăriilor, era (vorba unui gălățean ironic) „circulație îngreunată, se circulă în condiții de polei, gheață la mal”. Comentariile sunt împărțite, dar cei mai mulți îi acuză pe „participanții” la cozi că ar contribui, prin numărul lor absurd de mare, la o eventuală scumpire pe o piață care se reglează prin cerere și ofertă. Reacții pe rețelele sociale Iată doar câteva dintre reacțiile apărute pe Grupul șoferilor: „Ce e cu nebunia de la benzinării? E pe bune chestia cu scumpirea de mâine?”. „Duceți-vă acasă, benzinăriile profită de naivitatea voastră. Voi chiar nu vedeți? Suntem oi sau oameni? Meritați prețul ăsta, voi ăștia care stați la cozi! Duceți-vă acasă lângă familii, nu mai stați la cozi ca să sufere o țară întreagă din vina voastră. Ei doar profită astăzi de situația creată din cauza minciunilor... ei nu sunt proști”. „De ce faceți mișto de oamenii care s-au îngrămădit la pompe să bage combustibil? Nu vă este așa un pic rușine? Poate că pentru ei orice mic bănuț contează, bogaților. Ați uitat că locuiți în una dintre cele mai sărace țări din Europa!? Poate mulți dintre voi, cei care faceți mișto de ei, aveți afaceri și trăiți de pe spatele lor. Știu, vi se pare banal ceea ce vedeți, dar ăsta este rezultatul unui guvern... și de aici știți și voi! Și n-am nevoie de contraziceri, pentru că mi se pare de prost gust să râd de necazul altora!” „Nu ai cum să blochezi centura și să stai la coadă la motorină!” „Bătaie pe carburant…” „După hârtia igienică, paracetamol, măști... a venit criza la combustibil, valută și pașapoarte... asta da... mai scumpă, mult mai scumpă... am uitat și pastilele de iod. Bine ne-am întors în comunism. F**k you, Putin!!!” Ministrul Energiei amenință cu controale benzinăriile care au majorat nejustificat prețul Într-o intervenție telefonică, miercuri seara, la Digi 24, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a amenințat cu controale benzinăriile care au majorat nejustificat prețul. El spune că este vorba de speculații, care trebuie pedepsite. „Nu există absolut niciun motiv ca mâine benzina să ajungă la 11 lei, dar există motive mâine, și am discutat și cu primul-ministru, ca organe de control ale statului român să se ducă peste benzinăriile care au ridicat nejustificat acest preț pentru că au apărut în poze prețuri de 11 lei, de 9 lei, de 10 lei, și de mâine să înceapă controale pentru că deja mi se pare că este o speculație, iar speculațiile trebuie asupru pedepsite mai ales în situații de criză, cum suntem acum, cu război la frontieră”, a spus, la Digi24, Virgil Popescu, citat de Mediafax. El susține că în această perioadă apar multe zvonuri. „Suntem cu un război la frontieră. Există foarte multe zvonuri, foarte multe fake-news-uri, este un război hibrid și ne putem aștepta ca în această perioadă să mai apară tot felul de zvonuri, așa cum am avut și cu valuta, că nu există valută în România. Există valută în România”, a mai spus ministrul. Virgil Popescu a spus că nu sunt justificate cozile apărute miercuri la benzinării. „Nu este niciun motiv pentru a sta la coadă. Nu se va dubla prețul”, a spus Popescu. El susține că în România nu se poate vorbi de lipsă de benzină și motorină. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 10, 2022 Author Posted March 10, 2022 Isteria de la benzinării face victime la Tecuci. Un şofer care cumpărase o tonă de motorină s-a răsturnat chiar la ieşirea din staţia de carburant Panica de la benzinăriile din România face victime. Un rezervor cu 1.000 de litri de motorină s-a răsturnat în oraşul Tecuci, chiar la ieşirea din staţia de carburanţi. Incidentul s-a produs joi, 10 martie, chiar în faţa staţiei de carburanţi din Tecuci. Un şofer a cumpărat o tonă de combustibil, cel mai probabil speriat de zvonurile privind dublarea preţurilor. Dar la ieşirea din benzinărie, bazinul încărcat cu motorină s-a răsturnat. Tot combustibilul s-a împrăştiat pe strada 1 Decembrie 1918, din municipiul Tecuci. La faţa locului au intervenit pompierii, care s-au asigurat că nu izbucneşte un incendiu. Reprezentanţii ISU vor verifica dacă şoferul a respectat regulile privitoare la transportul de combustibil. De asemenea, acesta se va alege cu o amendă. adevarul.ro
dcp100168 Posted March 10, 2022 Author Posted March 10, 2022 Amendă uriaşă pentru o benzinărie care a permis alimentarea cu combustibil într-un recipient de plastic Staţia de carburanţi din Tecuci, judeţul Galaţi, unde un rezervor cu 1000 de litri de motorină s-a răsturnat, a fost amendată cu 10.000 de lei de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi. Şoferul maşinii riscă şi el sancţiuni. Potrivit ISU Galaţi, un rezervor încărcat cu o tonă de motorină s-a răsturnat pe şosea, imediat ce şoferul maşinii a ieşit dintr-o staţie de carburanţi din Tecuci. Combustibilul a fost încărcat de un bărbat care venise la benzinărie cu un autovehicul carosat, pe platforma din spate aflându-se un rezervor din plastic. La ieşirea din benzinărie, bazinul s-a răsturnat, iar tot combustibilul s-a împrăştiat pe şosea. La faţa locului au intervenit pompierii, care au curăţat zona şi s-au asigurat că nu izbucneşte un incendiu. Administratorul staţiei de carburanţi a fost amendat deoarece „a permis alimentarea cu recipiente neconforme”, a anunţat ISU Galaţi. El a primit o amendă de 10.000 de lei. Comisarii Gărzii de Mediu fac şi ei verificări în acest caz şi ar putea aplica amenzi. De asemenea, şoferul maşinii este anchetat şi riscă sancţiuni. adevarul.ro
dcp100168 Posted March 10, 2022 Author Posted March 10, 2022 Benzinării din Galați și Cluj, somate să revină la prețurile anterioare. MOL, amendată cu 100.000 de lei ANPC a controlat peste 70 de stații de carburanți în țară, fiind aplicate amenzi de 370.000 de lei, dintre care cea mai mare, de 100.000 de lei, a fost aplicată chiar la sediul central al unui furnizor de carburanți, a declarat joi, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru. El nu precizat numele operatorului, însă a precizat că are 215 stații, ceea ce corespunde MOL, comentează HotNews.ro. Amendă a primit și stația de la Beiuș, care afișa miercuri un preț de 11 lei la litrul de benzină. Stația de la Beiuș, devenită deja celebră în România prin nivelul extrem de ridicat și nejustificat al prețului practicat, a fost amendată cu 35.000 de lei, de asemenea fiind semnată și în acest caz o decizie ANPC privind încetarea practicilor incorecte și revenirea la prețul anterior, a spus Cărbunaru. Acesta a spus că în multe dintre situațiile verificate de ANPC s-a constatat că stocuri preexistente care aveau o anumită valoare la vânzare au fost comercializate la prețuri mai mari. „Există încă 4 decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte emise pentru alți operatori economici din Cluj și din Galați. Ordinul implică revenirea la prețurile anterioare, inspectorii ANPC considerând că nu există temei pentru majorarea de preț practicate de operatorii economici în ultimele 2 zile”, a declarat Dan Cărbunaru. Purtătorul de cuvânt al Guvernului a mai precizat că și ANAF și Consiliul Concurenței au început verificări, iar rezultatele urmează să fie anunțate public pe măsură ce se finalizează controalele de fond. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 16, 2022 Author Posted March 16, 2022 Amendă de 100.000 lei benzinăriei care a vândut motorina în rezervorul de 1.000 de litri răsturnat pe şosea Garda de Mediu din Galaţi a aplicat o amendă de 100.000 lei unei benzinării din Tecuci care a vândut motorină unei firme într-un rezervor neconform de 1.000 de litri ce s-a răsturnat pe şosea în data de 10 martie, au informat, miercuri, reprezentanţii instituţiei. Potrivit sursei citate, operatorul economic care a comercializat carburantul nu a respectat prevederile Autorizaţiei de mediu deţinute cu privire la activitatea desfăşurată, având în vedere că era obligată să realizeze alimentarea cu carburanţi numai în rezervoarele vehiculelor. "Ca urmare a incidentului care a avut loc în data de 10 martie 2022, în municipiul Tecuci, când un vehicul care transporta un cub de 1.000 litri a derapat şi s-a răsturnat, iar motorina s-a împrăştiat pe şoseaua Galaţi - Tecuci, comisari din cadrul Comisariatului Judeţean Galaţi au efectuat un control la staţia de carburanţi la care s-a efectuat alimentarea. În urma verificărilor făcute, s-a constatat că societatea controlată a comercializat o cantitate de 600 litri de motorină către un operator economic, care a fost încărcată într-un recipient de plastic neomologat, cu capacitatea de 1.000 litri, şi transportat într-un vehicul aparţinând societăţii cumpărătoare. Ca urmare a faptelor constatate, Comisariatul Judetean Galaţi a aplicat o sancţiune contravenţională, constând în amendă în cuantum de 100.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu completările şi modificările ulterioare", precizează Garda de Mediu din Galaţi. De asemenea, comisarii Gărzii de Mediu au controlat şi sancţionat cu amendă de 8.000 lei şi suspendarea activităţii agentul economic care a împrăştiat carburantul pe carosabil, pentru că nu deţine autorizaţie pentru transportul şi stocarea combustibililor. "Având în vedere faptele constatate, Comisariatul Judeţean Galaţi a aplicat sancţiuni contravenţionale, constând în avertisment, pentru nerespectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu completările şi modificările ulterioare, şi sancţiunea complementară de suspendarea activităţii desfăşurate şi amendă în cuantum de 8.000 lei, pentru nerespectarea prevederilor HG nr. 1175/2007", mai menţionează Garda de Mediu Galaţi. AGERPRES / (AS - autor: Dan Paic, editor: Marius Frăţilă, editor online: Simona Aruştei) agerpres.ro
dcp100168 Posted March 17, 2022 Author Posted March 17, 2022 Preţuri majorate în mod incorect şi produse expirate în benzinăriile din Galaţi Controale în benzinării după creşterea nejustificată a preţurilor. La Galaţi, inspectorii de la Protecţia Consumatorilor Galaţi au descoperit preţuri majorate în mod incorect, dar şi produse expirate. Au fost aplicate amenzi în valoare de 68.000 de lei. Inpectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi au verificat modul în care se face comerţ cu carburanţi, cât şi activitatea din magazinele cu produse alimentare. În judeţul Galaţi s-au desfăşurat opt acţiuni de control la staţii, incluzând magazinele care funcţionează în incinta acestora. În urma abaterilor înregistrate, au fost aplicate opt amenzi contravenţionale în valoare totală de 68.000 lei şi trei avertismente. De asemenea, inspectorii ANPC au făcut trei propuneri de încetare a practicii incorecte. „Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menţionăm: practici comerciale incorecte prin modificări de preţ la stocuri deja existente si prin nerespectarea diligenţelor profesionale, existenţa la comercializare a sandwichurilor cu gramaj real, cântărit de echipele de control ale Comisariatului Judeaţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi, mult mai mic decât cel afişat, comercializarea unor produse expirate”, a informat Protecţia Consumatorilor Galaţi. adevarul.ro
dcp100168 Posted March 18, 2022 Author Posted March 18, 2022 Benzinării din Galaţi amendate de ITM cu peste 40.000 lei Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, a desfăşurat în perioada 10.03.2022-16.03.2022 Campania naţională de verificare a modului în care sunt respectate cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor, precum şi verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea, modificarea, suspendarea şi executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care îşi desfăşoară activităţi în staţiile de distribuţie a carburanţilor auto cod CAEN-4730. Campania naţională a fost coordonată de inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, şi a vizat toate tipurile de întreprinderi (mici, mijlocii şi mari, cu capital de stat, privat şi mixt), care efectuează activităţi de distribuţie a carburanţilor pentru autovehicule. Principalele obiective urmărite au fost: - identificarea angajatorilor care nu respectă prevederile legale care reglementează relaţiile de muncă şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea acestora să se conformeze dispoziţiilor legale în materie; - eliminarea neconformităţilor constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităţilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale corespunzătoare; - creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă; - diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale de către angajatorii care efectuează activităţi de distribuţie a carburanţilor auto; - creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă în societăţile comerciale din domeniul de activitate sus-menţionat; - eliminarea neconformităţilor constatate în domeniul securităţii si sănătăţii în muncă în activităţile specifice ale societăţilor comerciale din domeniul de activitate vizat de acţiune. Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Galaţi au efectuat verificări la un număr de 37 de agenţi economici care desfăşoară activitate în staţiile de distribuţie a carburanţilor auto de pe raza judeţului Galaţi. În urma verificărilor, în domeniul relaţiilor de muncă au fost constatate 44 neconformităţi, fiind dispuse tot atâtea măsuri de remediere şi au fost aplicate 20 de sancţiuni contravenţionale, din care 15 au fost avertismente şi 5 amenzi în cuantum de 7.500 lei. În ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă au fost constatate 79 neconformităţi, fiind dispuse tot atâtea măsuri de remediere şi au fost aplicate 79 de sancţiuni contravenţionale, din care 71 au fost avertismente şi 8 amenzi în cuantum de 33.000 lei. Principalele neconformităţi constatate au fost: - lipsa evidenţei timpului de muncă la locul de muncă; - nerespectarea prevederilor legale cu privire la acordarea repausului săptămânal; - nerespectarea prevederilor legale privind munca suplimentară; - nerespectarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte; - lipsa documentului privind protecţia la explozie; - neasigurarea echipamentului individual de protecţie din materiale care nu produc descărcări electrostatice; - neasigurarea semnalizării de securitate şi sănătate la locul de muncă; - lipsa controlului medical la angajarea lucrătorilor. Pe parcursul derulării acţiunilor de verificare s-a urmărit şi conştientizarea angajatorilor şi lucrătorilor cu privire la importanţa respectării şi aplicării legislaţiei muncii atât cu privire la stabilirea relaţiilor de muncă cât şi în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă. Pentru urmărirea în continuare a obiectivelor care au fundamentat acţiunea, inspectorii de muncă din cadrul ITM Galaţi vor monitoriza unităţile verificate cu privire la modul de realizare a măsurilor dispuse, potrivit unui comunicat al Inspectoratului gălăţean. monitoruldegalati.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now