dcp100168 Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Galaţiul are cel mai bun manual de filosofieEugenia Olariu (Liceul "Spiru Haret"‑ Tecuci), Iulia Lazăr (Liceul Pedagogic) şi Doina Angelica Aramă (Grupul Şcolar Metalurgic) sunt singurii profesori gălăţeni care au realizat în ultimul an un manual, carte care a primit şi unda verde de la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT). La majoritatea liceelor din Galaţi, elevii de la clasele a XII‑a studiază filosofia după acest manual, care are două variante, tip A - pentru elevii cu o singură oră pe săptămână şi tip B - pentru cei cu două‑trei ore. Cum a apărut ideea? "Manualul de pe care am lucrat înainte, timp de patru ani, era foarte prost. Ca să putem preda la clasă, timp de patru ani, am tot adunat materiale. Şi ne‑am dat seama că putem realiza pe baza lor propriul nostru manual", ne povesteşte una dintre autoare - profesoara Iulia Lazăr.ContracronometruÎn decembrie 2006, cele trei profesoare au parafat parteneriatul pentru elaborarea manualului. Au trimis propunerea la mai multe edituri, dar n‑au primit niciun răspuns până în martie 2007, pentru că, abia atunci, trimisese şi MECT specificaţiile. "Noroc că noi aveam deja o parte din materiale adunate. Altfel, am fi fost nevoite să elaborăm manualul în numai două luni de zile. Şi aşa a fost o cursă contracronometru! Au fost două luni în care aproape că n‑am dormit nopţile, ca să‑l terminăm", îşi aminteşte Eugenia Olariu.Cel mai mare punctaj la comisia de evaluareManualul a fost apoi trimis la comisia de evaluare, unde a primit cel mai mare punctaj - 96 de puncte din 100 posibile. Pentru a fi promovat ar fi fost suficiente şi 80 de puncte. "Cea mai mare satisfacţie am avut‑o însă la consfătuirea cadrelor didactice. Am venit să ne prezentăm, la începutul anului şcolar, manualul pentru colegii noştri. Era deja tipărit, la Editura CD Press. Profesorul de la "Cuza", Gheorghe Bobaru - care fusese în comisia de evaluare a manualelor de la disciplinele socio‑