Jump to content

"Războiul gheţii", între AFDJ şi Navrom


dcp100168

Recommended Posts

"Războiul gheţii", între AFDJ şi Navrom

Cel mai important armator de la Dunăre acuză AFDJ că nu a spart gheaţa pentru a se putea naviga pe fluviu în timpul perioadei geroase din această iarnă şi din această cauză a înregistrat pierderi de două milioane de euro. Conducerea instituţiei incriminate susţine că nu avea această obligaţie.

Conducerea NAVROM Galaţi o acuză pe cea a Administraţiei Fluviale a Dunării (AFDJ) de Jos că nu s-a ocupat corespunzător de spargerea gheţii pe fluviu pentru asigurarea navigabilităţii şi că, din acest motiv, compania a înregistrat pierderi care totalizează două milioane de euro. „Ei (AFDJ n.red.) declară foarte senin că nu au responsabilităţi de intervenţie pe sectorul fluvial al Dunării, ci doar pe cel maritim, deşi ei sunt administratorii Dunării de la kilometrul 1075 până la kilometrul zero", susţine Iordache Panaite, director exploatare Navrom Galaţi.

Şi Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) a avut de suferit din cauza gheţii care a blocat navigaţia pe Dunăre. Doar 25 de nave au intrat în Portul Galaţi în luna februarie. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, numărul lor a depăşit 300.

"Blocarea traficului din luna februarie s-a reflectat şi în activitatea operatorilor portuari. Strict în luna februarie s-a înregistrat o scădere de zece ori a traficului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat Gina Mirea, purtător de cuvânt APDM Galaţi.

În replică, Florin Uzumtoma, directorul AFDJ Galaţi, spune răspicat că nici o lege nu impune acestei instituţii spargere gheţii pe Dunăre. "Singurii care mereu caută ţapi ispăşitori chiar şi pentru problemele create de situaţiile de forţă majoră sunt armatorii români. Cei străini înţeleg şi ştiu din ţările lor că atunci când se formează pod de gheaţă pe un fluviu, navigaţia se închide până când condiţiile meteo permit reluarea acestea. Când a început să îngheţe Dunărea din cauza perioadei geroase, Navrom a cerut să nu se închidă navigaţia dar Autoritatea Nvală Română nu a dat aviz de navigaţie. Navigaţia a fost restricţionată conform avizelor", afirmă Uzumtoma.

Acesta mai spune că acuzaţiile armatorilor români sunt nefondate. „E normal să afirmăm cu seninătate ceea ce prevede Convenţia Dunării de la Belgrad conform căreia AFDJ are ca obligaţii administrarea şi întreţinerea şenalului navigabil, prin dragaj, precum şi semnalizarea acestuia. Nu şi spargerea gheţii. Pe de altă parte, armatorii au început să spargă ei din amonte şi aşa cum se ştie, banchizele de greaţă au luat-o la vale şi au provocat pagube mari. De aceea ne-am implicat, ca să prevenim fenomenul de zăpor prin acumularea gheţii eliberate de ei. Pentru a asigura curgerea gheţii şi eliberarea Dunării, noi am spart cu navele noastre aşa cum era normal, din aval. Din acest motiv, am epuizat întreaga cotă de combustibil pentru 2012", a mai spus Uzumtoma.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.