Jump to content

Cimitirele din Galaţi sunt pline!


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Modificări ale regulamentului privind cimitirele: "Mutăm morţii prin ţară?!"

„Înhumările în cimitirele din municipiul Galați se fac de luni până sâmbătă, conform programului de lucru. Înhumările în zilele de duminică și sărbătorile legale se fac cu solicitare prealabilă, doar: în cazul în care decesul s-a produs ca urmare a infecției cu SARS-CoV-2; ca urmare a unor dispoziții ale autorităților”, prevede un proiect de hotărâre care va fi supus votului consilierilor locali la şedinţa de astăzi. Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi a şedinţei trecute, după ce şi primarul Ionuţ Pucheanu a fost surprins de una dintre prevederile lui, care friza absurdul.

Modificarea unor prevederi ale actualului Regulament de organizare şi funcţionare a serviciului de administrare a cimitirelor din municipiul Galaţi a stârnit discuţii la precedenta şedinţă ordinară a Consiliului Local. Proiectul prevedea că „locurile de înhumare se atribuie, în folosinţă, la decesul unei persoane, aparţinătorilor acesteia care au domiciliul în municipiul Galați”.
Consilierul Local USR PLUS Daniel Zinica a ridicat problema numeroaselor familii în care copiii s-au stabilit în alte oraşe, dar părinţii au rămas aici. „S-ar crea un blocaj în care aparţinătorul are domiciliul la Braşov, Cluj sau Brăila, iar persoana decedată este aici cum poate intra în posesia unul loc de veci?”.
„Îl mută pe raza unităţii teritoriale unde este aparţinătorul! Are temei legal această completare. Fiind un cimitir în administrarea municipiului Galaţi, este logic ca aparţinătorii să fie din municipiul Galaţi”, a răspuns Vergiliu Vals, director executiv în cadrul Primăriei.
Precizarea l-a surprins şi pe primarul Ionuţ Pucheanu, iniţiatorul proiectului de hotărâre: „Acum ce facem, mutăm morţii prin ţară? Dacă aparţinătorul e vameş la Sighetul Marmaţiei, pun decedatul pe Fan Curier şi îl trimit? Organizăm o dată pe săptămână transporturi naţionale? Mi s-ar părea corect, dacă cetăţeanul este de pe raza municipiului Galaţi şi a decedat aici, să beneficieze de loc de înhumare. Dacă doresc aparţinătorii să îl strămute, e în regulă!”, a spus primarul.
În discuţie a intervenit şi consilierul local PACT Sorin Frăsina, care a propus retragerea de pe ordinea de zi a proiectului, arătând că sunt gălăţeni care s-au mutat inclusiv în străinătate, dar părinţii lor sunt încă aici şi ar trebui să beneficieze de loc de înhumare.
Primarul a fost de acord cu retragerea de pe ordinea de zi, iar în documentul supus votului la şedinţa de astăzi precizarea nu se mai regăseşte.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gălățenii care nu au plătit de 2 ani întreținerea locului de veci, rămân fără el

Concesionarii/moștenitorii locurilor de înhumare au obligația de a achita tariful de întreținere până la data de 31 decembrie 2022, informează societatea Gospodărire Urbană Galați. "În caz de neplată a tarifului anual de întreținere timp de 2 ani consecutivi sau de părăsire/menținere în stare de neîngrijire a locurilor de înhumare pe o perioadă mai mare de 2 ani, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 696 din 21.12. 2021 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Caietului de sarcini pentru serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Galați, concensionarilor le încetează dreptul de folosință a locurilor de înhumare", atrage atenția societatea, care precizează că tariful anual de întreținere poate fi achitat la administrația cimitirelor, la casieria societății sau online.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cimitirele Galațiului - locuri fără verdeață, doar cu întristare și suspin. Directorul Dragoş Magearu răspunde plângerilor cetățenilor

"Eternitatea”, ”Sfântul Lazăr” şi "Ştefan cel Mare" sunt cele trei cimitire administrate de societatea publică Gospodărire Urbană SRL pe baza unui regulament stabilit de Consiliul Local. La finele anului trecut, aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", Primăria Galaţi a încheiat un contract pentru servicii de cartare şi evidenţa locurilor de înhumare din aceste trei cimitire, informaţii care să fie transpuse într-un software. Despre curăţenia şi modul în care sunt îngrijite cimitirele, despre obligaţiile concesionarilor de locuri de înhumare şi ale salariaţilor cimitirelor, am discutat cu directorul general al SC Gospodărire Urbană SRL, Dragoş Magearu.

- Domnule director, gălăţenii se plâng adesea că găsesc gunoaie pe mormintele celor dragi, între morminte, pe alei ori de-a lungul gardului cimitirului. De asemenea, unele alei sunt atât de degradate, încât spun că le „sare” din sicriu bietul defunct, de atâta zdruncin. Ce soluţii există pentru aceste neajunsuri şi când ar putea fi remediate?

- Refacerea aleilor este responsabilitatea Primăriei municipiului Galaţi, ea fiind proprietarul terenului. Noi, ca societate comercială, suntem doar administratori, deci nu avem nici posibilitatea legală, nici fondurile necesare pentru asfaltări. Primăria, în funcţie de posibilităţi, mai reface din căile de acces şi nu numai. A demarat, anul trecut, lucrările la aleile din Cimitirul „Sf. Lazăr”, iar ele vor continua. Ştiu că pentru Cimitirul „Eternitatea” s-a bugetat, anul acesta, inclusiv refacerea clădirii principale, a gardului, şi chiar există şi posibilitatea atragerii unor fonduri europene.
În ceea ce priveşte curăţenia, recunosc că nu facem faţă volumului foarte mare de deşeuri care se strâng zilnic de la cetățenii care vin în cimitir şi vizitează mormintele celor dragi, lăsând acolo o candelă, o lumânare, o coroană. Vin zilnic foarte multe persoane în cimitir, care generează o cantitate foarte mare de deşeuri. Din păcate, o parte dintre aceştia - nu toţi - au obiceiul să arunce pe alei ceea ce găsesc la mormânt lăsat tot de ei, dar care s-a învechit. Noi nu intervenim pe mormântul sau pe terenul concesionat, ci doar pe alei sau între aleile din cimitir. Facem tot posibilul! Constant, zilnic, strângem tone de deşeuri, în mare măsură vegetale – crengi uscate, coroane, flori - dar şi deşeuri din plastic de la candele şi lumânări.
Din păcate, aici este un minus al nostru, dar pe care îl vom corecta cât de curând. Utilajele cu care facem această colectare sunt destul de vechi, se mișcă greu prin oraș. Este vorba despre câteva tractoare ale noastre. Pot să spun doar că ne-am bugetat ideea de a ne moderniza cu un utilaj adecvat zilelor noastre: fie o mini-gunoieră, care să aibă şi o capacitate mai mare de colectare, şi să se poată strecura şi mişca destul de rapid atât în cimitir cât şi prin oraş, dacă nu, o camionetă cu o benă basculabilă care să poată încărca câteva tone de deşeuri şi să le poată transporta mai rapid la groapa de gunoi.

- Sunt prea puţine pubele sau sunt amplasate la distanţă mare?

- Avem suficiente pubele. Chiar anul trecut am achiziționat 60 de bucăţi, destul de mari, de 1.100 kg, dar pe care, din păcate cetăţenii, din motive personale, nu le utilizează pe cât ar trebui. Preferă să arunce deşeurile printre morminte, pe alei, decât să meargă până la pubelă. Nu putem să punem câte o pubelă pentru fiecare mormânt, dar, în principiu, ne-am dotat cu cel puţin una, dacă nu chiar două, pentru fiecare solă sau parcelă, în funcţie de cum e organizat cimitirul.

- Din vara trecută aţi renunţat la înhumările în weekend pentru ca şi groparii să beneficieze de zile libere legale. Mai aveţi probleme în ceea ce priveşte personalul angajat la cimitire?

- Există problema personalului pentru cimitire atât pe partea de gropari cât, şi mai nou, pe partea de funcţionari. Avem anunțuri de angajare date, suntem în proces de recrutare. Pentru fiecare cimitir ne-ar trebui cel puţin încă un funcţionar, la fel şi pe partea de gropari şi de personal de curăţenie – întreţinere.

- Cei care lasă flori sau coroane la mormintele celor dragi sunt sfătuiți să arunce pământ peste ele pentru a nu fi furate. Cum se poate rezolva problema furturilor de cruci şi coroane, de care oamenii se plâng adesea?

- Probabil că soluţii există, dar, evident, au şi un cost pe măsură. Pentru a elimina total acest risc ar genera, practic, o cheltuială foarte mare pentru oricine ar face-o, indiferent că e Primărie, Gospodărire Urbană sau alt administrator. Ar necesita camere de supraveghere, o închidere mai bună a cimitirului, pentru că în momentul de faţă cimitirele au un gard relativ uşor de escaladat. Dar nici nu putem să punem garduri de doi metri că nu suntem la puşcărie, trebuie să găsim o soluţie de compromis.
Există doi agenţi de pază pentru fiecare cimitir, dar vă daţi seama că este un areal foarte mare. Este foarte greu, ar trebui să avem acolo, cred, câte un agent de pază în fiecare parcelă sau solă. La 10 - 20 de parcele câte sunt, în funcţie de dimensiunea cimitirului – „Sf. Lazăr” e mai mare, „Ştefan cel Mare” e mai mic - nu avem posibilitatea să-i plătim. Ar genera o cheltuială foarte mare.

- Conform datelor bugetare, Gospodărire Urbană a încasat anul trecut venituri de 6,97 milioane de lei din cimitire, iar pentru anul acesta şi-a propus 8,3 milioane de lei. Unde se duc aceşti bani?

- În direcţia dotării cu utilaje performante care să aibă capacitatea să strângă, să colecteze şi să transporte rapid gunoiul generat în cimitire.

- La comisiile Consiliului Local a ajuns, la un moment dat, o ofertă de preţ pentru o suprafaţă de teren necesară extinderii unui cimitir, dar nu s-a transpus într-o hotărâre de Consiliu Local. Mai e loc în cimitirele Galaţiului? Ce soluţii există?

- Dacă în Cimitirul „Eternitatea” suntem efectiv la capacitate maximă, nici măcar improvizații între alei, printre morminte, nu găsim soluţii, pentru celelalte două, „Sf. Lazăr” şi „Ștefan cel Mare”, momentan, se mai găsesc soluții.
De altfel, noi am pornit o campanie de sesizare a tuturor concesionarilor care au deținut cândva loc de veci în cimitirele din Galaţi şi care, din păcate, le-au lăsat fie neîngrijite, fie cu taxele neplătite de doi ani, şi întrunesc condițiile pentru a le ridica dreptul asupra acelui loc. Cred că, până în prezent, am transmis, per total cimitire, peste 600 de astfel de somaţii şi notificări. Din fericire, o foarte bună parte dintre acestea a avut rezultat, în sensul că au venit persoanele respective şi au achitat tariful de întreţinere, au solicitat prelungirea concesiunii, dacă aceasta expirase, plătind taxele aferente.

- Ce se va întâmpla cu locurile de înhumare pentru care nu mai are cine plăti? Şi pe care nu le mai poate îngriji nimeni?

- În baza tuturor documentelor făcute, decizia mea, ca director general, este documentul care ridică dreptul de folosinţă sau de concesiune, după caz. Am emis 203 decizii pentru locuri de înhumare pentru care nu s-a achitat tariful anual de întreținere timp de doi ani consecutiv, sau au fost lăsate în stare de neîngrijire.
Avem un număr total de 205 locuri de înhumare care au reintrat în circuitul administrativ şi pot fi concesionate. Este vorba despre locuri pentru care deţinătorii nu au mai fost interesaţi să prelungească actul de concesiune care a expirat, pentru care nu s-au plătit taxele sau au fost lăsate neîngrijite. Aceste locuri pot fi concesionate celor care solicită atribuirea unuia, inclusiv la urgenţă, pentru că le-a decedat cineva. Doar că, dacă acolo a existat cândva o înhumare şi sunt oseminte, noul concesionar are obligaţia de a le prelua, pune într-un săculeţ şi depune într-un loc pe care să-l marcheze corespunzător, cu o plăcuţă pe care să scrie cine odihneşte acolo. Dacă există o lucrare funerară, noul concesionar are dreptul, în baza cererii aprobate, a documentelor aferente, să o modifice aşa cum consideră de cuviinţă sau să o demoleze şi să facă alta.

- Când se va încheia campania de notificare?

- Notificarea ar trebui să se încheie în momentul în care vom fi la zi cu absolut toate locurile de veci şi cu actele de concesiune valabile şi cu taxele plătite. Ne va ajuta foarte-foarte mult procesul de cartare, început deja de Primăria municipiului Galaţi, care ne va da o radiografie exactă asupra cimitirelor.
Lucrăm pe Cimitirul „Eternitatea”, unde suntem la etapa de scanare a documentelor. Topometria sau măsurătorile s-au finalizat atât la sol cât şi din aer, cu drona, iar în momentul de faţă informaţiile din arhivă se transpun în aplicaţia modernă, care ne va facilita atât nouă, funcţionarilor, cât şi concesionarilor, accesul la informaţii şi ideea de a fi la zi cu toate obligaţiile.

- Există un orizont de timp pentru informatizare? Până la finele anului ar putea fi rezolvată?

- Personal, nu cred că pentru toate cimitirele, dar ne propunem cel puţin pentru Cimitirul „Eternitatea”, care, de altfel, este şi cel mai dificil, fiind cel mai vechi. Aici se şi găsesc problemele cele mai mari, pentru că arhiva este foarte veche. Pentru a putea descifra informaţiile de pe nişte acte care au aparţinut cuiva în 1920 – că cimitirul are mai bine de o sută de ani vechime – e destul de dificil. Şi de asemenea, trebuie tratate documentele cu foarte mare atenţie, pentru a nu fi distruse. Eu am avut curiozitatea să intru în arhivă şi să văd cum arată un astfel de document de registru, care exista cândva, pe vremuri, şi mi s-a părut că trebuie să te porţi cu mănuşi, superdelicat, să nu-l dezintegrezi la atingere. Prin urmare e destul de dificil, dar eu cred că odată ce se va finaliza „Eternitatea” – sperăm noi vara asta - pentru celelalte două care sunt un pic mai noi şi mai mici să dureze mai puţin.

- Legat de cimitire, consideraţi că mai trebuie subliniate anumite aspecte?

- Eu cred că activitatea în cadrul cimitirelor s-a îmbunătățit considerabil, cel puţin de la momentul când am preluat conducerea societăţii şi până în prezent. Impactul cel mai mare, atât pentru noi cât şi pentru cetăţeni, îl va avea după ce se va finaliza cartarea în toate cimitirele: radiografia aceasta asupra întregului cimitir atât fizic, în teren, cât şi electronic, prin intermediul unui site, a unei aplicaţii moderne, care să permită acces la toate informaţiile necesare pentru cetăţeni.

Regulamentul prevede drepturi şi obligaţii

Regulamentul de organizare și funcționare pentru serviciul de administrare a cimitirelor din municipiul Galați a fost modificat în decembrie anul trecut prin Hotărârea Consiliului Local nr. 696 din 2021. Documentul stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Galați.

Printre cele mai importante prevederi sunt cele referitoare la cazurile în care încetează dreptul de folosință asupra locurilor de înhumare. „În caz de părăsire sau menținere în stare de neîngrijire a locurilor de înhumare sau a lucrărilor funerare pe o perioadă mai mare de 2 ani, după o notificare prealabilă; în caz de neplată a tarifului anual de întreţinere timp de 2 ani consecutiv”, se află printre situațiile stipulate în act.

„Constatarea situațiilor se face de către o comisie constituită în acest scop, care urmează a întocmi un raport de constatare a situaţiei de fapt. În baza acestui raport, administratorul (operatorul) emite o decizie de eliberare a locului de înhumare respectiv. La încetarea dreptului de folosinţă a locurilor de înhumare acestea se eliberează şi revine administratorului cimitirelor (operatorului), fără hotărâre judecătorească”, se precizează în Regulament.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Regulamentul pentru înhumarea refugiaţilor în cimitirele din Galaţi, în dezbatere publică

Primăria a lansat în dezbatere publică un proiect de modificare a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului de administrare a cimitirelor din municipiul Galaţi. "Având în vedere situația generată de conflictul armat din Ucraina și faptul că cetățenii străini sau apatrizi care vin din zona respectivă în municipiul Galați sunt persoane aflate în situații deosebite, fără venituri financiare și necesită sau pot necesita servicii funerare de înhumare, se impune adoptarea de soluţii imediate", explică autorităţile.

Proiectul prevede că "înhumarea cetățenilor străini sau apatrizi aflați în situații deosebite, care provin din zonele de conflict armat și intră în România fără să solicite o formă de protecție potrivit Legii nr. 122/2006 privind azilul, în cimitirele din municipiul Galați, se face pe o perioadă de 7 ani, în gropi simple, fără plata tarifului de concesiune, a tarifului de întreținere și a cheltuielilor de înhumare. Scutirea de la plată se face în baza unei cereri depuse de către cea mai apropiată rudă față de decedat sau, în lipsa acesteia, de către Direcția de Asistență Socială a municipiului Galați, la registratura operatorului".

Documentația proiectului poate fi consultată pe site-ul instituției, primariagalati.ro, la secțiunea Transparență decizională sau la sediul instituției din strada Domnească nr. 54, biroul Managementul calității, transparență decizională, strategii și politici publice.

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare cu privire la proiect se pot depune până pe 27 aprilie 2022, prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituției la secțiunea Transparență decizională, ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail petrina.horghidan@primariagalati.ro sau prin poștă, la Registratura Generală a Primăriei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Reguli noi privind accesul autoturismelor în cimitire

Primăria municipiului Galați a lansat în dezbatere publică un proiect de modificare a Regulamentului de organizare și funcționare a cimitirelor. Documentația poate fi consultată pe site-ul instituției primariagalati.ro, la secțiunea Transparență decizională sau la sediul instituției din strada Domnească nr. 54, Biroul Managementul Calității, transparență decizională, strategii și politici publice.

Printre numeroasele modificări am descoperit și prevederi noi privind accesul autoturismelor în cimitirele din municipiul Galaţi. Conform documentului, acesta ar urma să fie permis: în perioada octombrie - martie, între orele 8,00 - 16,30; în perioada aprilie - septembrie, între orele 8,00 - 20,00.

"Accesul în cimitirele din municipiul Galaţi pentru cei ce execută lucrări de construcţii funerare este între 8,00 - 16,30, cu excepția perioadei martie - octombrie, când accesul este permis între 8,00 - 17,30. În caz de deces, cu solicitare scrisă și aprobarea conducerii operatorului, se vor putea executa lucrări funerare și în afara programului mai sus menționat", se precizează în documente.

Claxonatul în cimitir este interzis, la fel și accesul cu autovehicule mai mari de 3,5 tone.

Proiectul mai prevede că unei persoane i se va putea atribui în concesiune numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din municipiul Galaţi.

Gălățenii care au propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare privind proiectul supus consultării publice le pot transmite până pe 28 octombrie 2022. Cum? Fie prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituției, la secțiunea Transparență decizională, fie ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail petrina.horghidan@primariagalati.ro sau prin poștă, la Registratura Generală a Primăriei Galați, strada Domnească nr. 54.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Schimbări majore în Regulamentul cimitirelor din Galaţi

Primăria municipiului Galaţi a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind completarea şi modificarea H.C.L. nr. 304/30.05.2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a Caietului de sarcini pentru serviciul de administrare a cimitirelor din municipiul Galaţi. „Aplicarea reglementărilor prevăzute în H.C.L. nr. 304/2018 a dus la o mai bună organizare, funcţionare şi evidenţă referitor la atribuirea locurilor de înhumare, însă în ultima perioadă s-a constatat atât din partea petenţilor cât şi a operatorului serviciului o necesitate de clarificare şi interpretare a acestora. În acest sens, sunt necesare reglementări complementare pentru a asigura organizarea, administrarea şi coordonarea activităţilor din cadrul serviciului de administrare a cimitirelor din municipiul Galaţi”, se arată în proiect.

Mai exact, se propune modificarea a 27 de articole din regulament, pentru unele dintre acestea sunt formulări mai clare însă altele suferă modificări şi de fond, nu numai de formă.

Spre exemplu, art 26 din Regulament prevedea scutirea de la plata tarifului de întreţinere a cimitirului categoriile de persoane prevăzute la art. 25, adică beneficiarii tuturor legilor speciale (văduvele şi veteranii de război, deportaţii, foştii deţinuţi politici etc.). Potrivit modificărilor propuse, articolul 26 se modifică astfel: „Tariful de întreţinere a cimitirului se achită de către categoriile de persoane prevăzute la art. 25 alin. (1) din Regulament, respectiv: veteranii de război şi văduvele de război, în conformitate cu prevederile Legii nr. 44/1994 şi văduvele de veteran de război; deportaţii şi victimele oprimării comuniste, foştii deţinuţi politici, refugiaţii, în conformitate cu prevederile Decretului nr. 118/1990 şi ale Legii nr. 189/2000; răniţii şi urmaşii eroilor martiri ai Revoluţiei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 341/2004, precum şi alte categorii de persoane prevăzute în legi speciale”.

Un alt element de noutate este că a fost pus tarif diferenţiat pentru înhumările care au loc în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbătorile legale. Până acum, înhumările în cimitirele din municipiul Galaţi se făceau de luni până sâmbătă, conform programului de lucru. Înhumările în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbătorile legale se făceau cu solicitare prealabilă, doar în cazul în care decesul s-a produs ca urmare a infecţiei cu SARS-CoV-2 şi ca urmare a unor dispoziţii ale autorităţilor.

În privinţa accesului în cimitire, nu se mai vorbeşte despre un program de acces pentru persoane, ci doar pentru autoturisme, astfel în perioada octombrie - martie, accesul maşinilor este permis între orele 08.00 - 16.30, iar în perioada aprilie - septembrie, între orele 08.00 - 20.00.

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus consultării publice se pot depune până la data de 28 octombrie 2022, prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituţiei la secţiunea Transparenţă decizională, ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: petrina.horghidan@primariagalati.ro sau prin poştă, la Registratura Generală a instituţiei din Galaţi, str. Domnească nr. 54.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Se caută constructor pentru aleile din Cimitirul „Eternitatea”

Modernizarea aleilor pietonale și carosabile, realizarea unei platforme pentru colectarea deșeurilor, refacerea rețelelor de apă și canalizare, sistem de iluminat și sistem de supraveghere video, în Cimitirul Eternitatea. Toate acestea fac obiectul unei licitații lansate de Primăria municipiului Galați.

Gălăţenii se plâng adesea că găsesc gunoaie pe mormintele celor dragi, între morminte, pe alei ori de-a lungul gardului cimitirului. De asemenea, unele alei sunt atât de degradate, încât spun că le „sare” din sicriu bietul defunct, de atâta zdruncin. Toate aceste neajunsuri ar putea fi remediate în viitorul nu foarte îndepărtat.

Primăria municipiului Galați a lansat în achiziție publică proiectul „Modernizare Cimitir Eternitatea - etapa I – rețele edilitare proiectare și execuție", cu o valoare totală estimată de 11.017.807 de lei fără TVA, cu finanțare de la bugetul local. Ofertele sunt așteptate până pe 21 noiembrie 2022, iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate – preț”. La solicitarea noastră, Primăria ne-a comunicat că proiectul are în vedere modernizarea aleilor pietonale și carosabile, realizarea unei platforme pentru colectarea deșeurilor, refacerea rețelelor de apă și canalizare, sistem de iluminat și sistem de supraveghere video.

Termenul de realizare a serviciilor de proiectare este de două luni de la data încheierii contractului. Termenul de execuție a lucrărilor este de zece luni de la data predării amplasamentului, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 36 de luni.

Totul însă depinde de cât de repede va fi atribuit contractul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bariere la intrarea în cimitirele gălăţene

Accesul auto în Cimitirul Sfântul Lazăr (Coca Cola) nu se mai face prin metoda veche, adică după ce se cumpăra un bilet de acces de 9 lei de la angajatul care stătea la poartă cu un top de bilete nefiscalizate în mână pe care le dădea (sau nu) celor care achitau taxa. De curând, societatea Gospodărire Urbană SRL, în administrarea căreia se află cele mai mari cimitire din municipiul Galaţi, a instalat bariere automate la intrarea în acest cimitir.

Potrivit declaraţiilor directorului general al Gospodărire Urbană SRL Galaţi, Dragoş Magearu, înainte de instalarea acestor bariere, încasările taxei de acces auto în cimitir erau în jur de 70 lei/zi într-o zi proastă şi ajungeau până la cel mult 200 lei/zi în zilele aglomerate. Acum, după instalarea barierelor automate, încasările s-au ridicat brusc la o medie de 700 lei/zi. Putem concluziona fără să greşim că mii de lei pe lună ajungeau în buzunarele angajaţilor şi nu în casieria societăţii.

În scurt timp, urmează ca şi la Cimitirul Eternitatea să fie montată o astfel de barieră automată şi rămâne de văzut dacă în 2023 va fi montat acelaşi sistem de acces şi la Cimitirul Ştefan cel Mare, aici urmând să fie analizată mai bine oportunitatea investiţiei având în vedere fluxul auto scăzut. 

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Abonament lunar de 120 de lei pentru accesul auto în cimitir

Un abonament lunar de 120 de lei cu TVA pentru accesul vehiculelor în cimitirele administrate de SC Gospodărire Urbană SRL, asta prevede un proiect de hotărâre ajuns pe masa aleşilor locali. Proiectul mai prevede şi un tarif de pierdere sau distrugere a tichetului de acces auto în cimitir, în valoare de 50 de lei cu TVA. Trebuie spus că societatea Gospodărire Urbană solicită aprobarea acestor noi tarife, ca urmare a instalării unei bariere automate cu sistem de taxare, achiziţionată din fonduri proprii.

Conform documentelor, dotarea cu sistem de parcare cu bariere şi casa de plată cu operator s-a realizat în prezent atât în Cimitirul „Sf. Lazăr”, cât şi în „Eternitatea”, urmând ca, pe viitor, în funcţie de posibilităţile financiare, să fie achiziţionat un astfel de sistem şi pentru Cimitirul „Ştefan cel Mare”.

„Astfel, se generează un control în ceea ce priveşte încasările pe tariful de acces autoturisme, atât pentru vizitatori, cât şi pentru firmele care execută lucrări funerare, facilitându-se accesul de mai multe ori pe zi pentru cei care execută diferite lucrări de întreţinere sau construcţie în incinta cimitirelor. Totodată, pentru creşterea nivelului de conştientizare a importanţei tichetului de acces autoturisme/vehicule până la 3,5 tone, fără de care nu se poate înregistra în sistem încasarea şi ridicarea barierei la ieşire, societatea propune aprobarea unui tarif pentru pierderea/distrugerea tichetului de acces”, explică reprezentanţii societăţii.

În prezent, pentru accesul auto în cimitire se aplică tarifele de 5 lei de luni până vineri şi de 9 lei în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale şi religioase

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.