Jump to content

Derpan Şendreni reinventează croissantul


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Derpan Şendreni reinventează croissantul

„Am pornit în afaceri din facultate. Cu o măsuţă cu biscuiţi, ţigări, mărunţişuri. Lumea râde, pare neverosimil, dar aşa erau vremurile. Până la sfârşitul facultăţii aveam trei măsuţe…”, îşi aminteşte Valentin Ancuţa, 44 de ani. E unul din cei doi fraţi asociaţi ai DERPAN, singurul fabricant român de croissante şi madeleine. Astăzi are trei linii de producţie, împarte piaţa cu greii de la 7 Days şi le ţine piept cu o făbricuţă la Smârdan!

Ieri distribuitor, azi producător

Valentin şi fratele său au mers intrat în afaceri încă din facultate, pe distribuţia şi revânzarea bunurilor de larg consum. Aşa au descoperit că există un segment neacoperit chiar în „miezul” produselor cele mai apropiate de masa românilor: cele de panificaţie. Cornurile „croissant” şi madeleinele, vârfurile de gamă, erau neacoperite.

Aşa au decis fraţii Ancuţa să-şi cumpere o linie de producţie, „mică, mai mult manuală, la care puteam face croissante şi plăcinte tip ştrudel. Lucrau la ea 24 de oameni, în patru schimburi… Cu tot cu şoferi, inginer şi TESA - vreo 60 de angajaţi.”

În 2007, au luat o linie de cinci ori mai mare, automatizată, pentru doar 17 muncitori pe schimb. În 2009, o linie de madeleine, iar anul trecut una pentru snacksuri. Cu malaxoare, dozator de făină, cameră de dospire, cuptoare, răcitoare, injector de cremă, maşină de ambalare, ciocolatieră, moară de zahăr, silozuri de făină etc. ajunge la utilaje de trei milioane de euro. Şi asta fără a mai pune la socoteală clădirile, flota de transport, maşinile mici, depozitele de aici şi din ţară, tot ce mai are firma.

Rulează acum cinci milioane de euro anual, au 160 de angajaţi şi exportă o cincime din producţie.

Autorităţile nu asigură decât curent electric

„Ne-am mutat la Smârdan fiindcă aici am găsit teren, conlucrăm mai bine cu autorităţile locale, fiind principala investiţie privată din zonă, şi ne găsim şi lucrători uşor”, susţine patronul. 90% din angajaţii comunei sunt salariaţi ai DERPAN. Majoritatea sunt de la început, din 2002, când a pornit afacerea.

„Nu mi-aş schimba locul de muncă. Salariu acceptabil, post stabil şi am învăţat o meserie. Înainte de asta lucram în gospodărie, eram ţăran şi-atât”, recunoaşte Gicuţă Pătruţ, de 37 de ani, ciocolatier. Angajat vechi, ştie cam toată producţia, şi îi convine că are slujba lângă casă, poate să-şi vadă şi de propria gospodărie.

„Sunt o firmă foarte serioasă, îşi plătesc la timp toate impozitele, taxele şi, dacă avem nevoie de ajutor, ni-l dau când pot. Când am avut câte o familie cu probleme, n-aveau de lucru, s-a găsit un loc de muncă la ei”, afirmă şi Costică Stroea, primarul comunei.

Pe de altă parte, până în prezent, primăria nu a reuşit să tragă nici apă, nici canalizare şi nici gaze în zonă. „În Smârdan nu am găsit decât curent electric şi oamenii cu care lucrez”, rezumă mâhnit Valentin Ancuţa.

În ciuda greutăţilor, fraţii Ancuţa merg înainte cu mulţumirea că tot ceea ce au făcut e bine făcut de vreme ce nici criza, nici taxele, nici lipsa de sprijin a autorităţilor nu-i împiedică să crească afacerea.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Croissanturile de Smârdan rup piaţa

* Patiserii de la Derpan au ajuns pe locul al doilea la nivel de ţară în topul vânzărilor * Cifra de afaceri a firmei este de peste cinci milioane de euro anual * Aproape o treime din producţie merge la export * Locuri de muncă pentru oamenii din Smârdan şi împrejurimi

De aproape 12 ani, SC Derpan SRL face performanţă departe de lumina reflectoarelor! Produsele care ies pe poarta fabricii din Smârdan a fraţilor Ancuţa ajung nu doar în magazinele din întreaga ţară, ci şi în multe centre de desfacere din Europa de Vest. Cheia sucesului este, fără doar şi poate, munca susţinută şi dorinţa de a face lucrurile să meargă, ne spune Valentin Ancuţa. La acest moment, Derpan ocupă locul doi pe piaţa croissantelor din România, după "Seven Days". Asta, în condiţiile în care aproape o treime din producţia fabricii din Smârdan merge la export.

Lungul drum spre succes

„Şi eu, şi fratele meu Emil am terminat facultatea în 1992. Eu sunt inginer mecanic, nu sunt specializat în industria alimentară, dar am angajat ingineri care să se ocupe profesional de partea asta. Am început amândoi cu tarabe, prin 1992. La momentul acela, permitea primăria să-ţi pui măsuţe pe trotuar şi să vinzi ţigări şi tot felul de turcisme. De acolo, încet-încet, ne-am dezvoltat o afacere de distribuţie. Am văzut că se vindeau bine croissanturile şi mi-am spus că pot să produc şi eu. Aşa am început, cu o linie de producţie mică şi cu circa 30 de oameni, în 2002” ne spune Valentin Ancuţa.
În 2007-2008, Derpan a investit circa 2,5 milioane de euro în liniile de producţie.
„Producem, acum, 2,5 milioane de bucăţi anual şi sperăm să creştem cifrele de producţie. În acelaşi timp, am ajuns la o cifră de afaceri de peste cinci milioane de euro şi ne dorim să creştem până la 6,5 milioane de euro, în perioada imediat următoare”, ne spune Valentin Ancuţa.
SC Derpan SRL produce croissanturi, brioşe, ştrudele şi alte categorii de articole de patiserie.

Flux continuu şi 160 de locuri de muncă

Pentru Smârdan şi localităţile din jur, existenţa Derpanului este aproape o binecuvântare. Doar inginerii - şapte sau opt - sunt din oraş. În rest, cei circa 150 de lucrători din fabrică au domiciliul stabil în Smârdan şi în localităţile limitrofe. "La noi se lucrează în flux continuu. Am oprit liniile de Revelion, vom mai opri de Paşti şi apoi sper că până la Revelionul următor să nu mai fie nevoie să întrerupem producţia", spune administratorul SC Derpan SRL.

Cifrele vorbesc

În 2009, Derpan a avut o cifră de afaceri de 22.747.919 lei şi un profit de 619.841 de lei. În 2010, cifra de afaceri a fost de 19.742.552 lei, iar profitul de 185.529 lei. În 2011, cifra de afaceri a fost de 15.135.333, iar profitul de 14.265 lei. În 2012, cifra de afaceri a fost de 19.090.473 lei, iar profitul de 3.007 lei.

Ce-ar trebui să facă statul pentru producător

Două sunt reglementările pe care le-ar putea opera statul român, astfel încât producătorului autohton să-i fie mai bine. "Din punctul meu de vedere, TVA-ul ar trebui să scadă. În ţările Europei de Vest, TVA-ul la alimente fie este mic, fie a fost eliminat. Ştiu pentru că vând în ţările astea. Spre exemplu, în Grecia este de 13 la sută, în Germania de şapte la sută, iar în Anglia este zero. Preţurile ar putea evolua altfel cu TVA zero. Vorbim aici, practic, despre nişte bani care fie merg la stat, fie rămân la agentul economic. Depinde cum credem că e mai bine: să-i cheltuiască statul sau producătorul. Părerea mea este că mai bine este să îi cheltuiască investitorul. De ce? Chiar dacă eşti patron, nu mănânci cu două guri, aşa că atunci când îţi rămân bani, îi investeşti tot în afaceri, iar asta e bine pentru economie", apreciază Valentin Ancuţa.
Apoi, piaţa de desfacere ar trebui să fie mult mai accesibilă producătorului mic şi mijlociu. "N-ar trebui să avem supermarket de cartier. Faptul că la noi toate supermarketurile sunt în oraş nu face decât să omoare magazinele mici. Din punctul meu de vedere, magazinele mai mari de 200 de metri pătraţi ar trebui să fie, toate, în afara oraşului. Aşa este în străinătate. Până şi la New York se aplică acelaşi sistem", precizează Valentin Ancuţa.

"Resursele se cumpără prin negociere directă"

Se anunţă scumpiri pe toată linia, în sectorul alimentar, din pricina creşterii preţului la gaz şi energie electrică. "Noi nu scumpim. Din punctul nostru de vedere, utilităţile nu prea s-au scumpit. În Smârdan, nu avem gaz, aşa că funcţionăm cu GPL. Iar GPL îţi poţi cumpăra de pe piaţa liberă, avem o mulţime de oferte din care putem alege. Pe piaţa energiei e la fel. Nu ne alegem furnizori decât în urma negocierilor directe, aşa că depinde şi de tine cât plăteşti pentru utilităţi", este de părere omul de afaceri.

Fişa afacerii

Nume: SC Derpan SRL
Domeniu de activitate: industrie alimentară, producţie
Înfiinţare: 2002
Cifră de afaceri: peste cinci milioane de euro
Număr angajaţi: 160

Cine este  Valentin Ancuţa

Administratorul SC Derpan SRL are 46 de ani şi a absolvit facultatea la Galaţi. Este de profesie inginer mecanic şi a intrat oficial în afaceri în 1992. S-a ocupat de vânzare şi distribuţie, dar spune că producţia îi place cel mai mult. "Dacă ar trebui să o iau din nou de la capăt acum, aş alege să fac tot producţie", declară Valentin Ancuţa.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Doi antreprenori trimit croissantele „made in Galaţi“ în 12 ţări

Valentin şi Emil Ancuţa, doi fraţi din judeţul Galaţi, au pus pe picioare firma de produse de patiserie Derpan în urmă cu 14 ani şi au ajuns să exporte produsele în 12 ţări, printre care Marea Britanie, Grecia, Bulgaria, Cehia sau Ungaria.

 „Un procent de 38% din cifra de afaceri vine din exporturi. Circa 80% din vânzările către alte ţări reprezintă brandul nostru propriu“, spune Valentin Ancuţa, directorul general al producătorului de croissante, snacksuri, brioşe şi ştrudele.

Cei doi antreprenori au intrat în lumea afacerilor în 1992, după terminarea facultăţii, şi au început mai întâi cu comerţul şi apoi şi-au deschis o firmă de distribuţie.

În 2001 au început producţia în fabrică, iar în prezent au ajuns să livreze produsele în circa 15.000 de magazine din ţară şi în 80% din reţelele internaţionale precum Carrefour, Metro, Auchan, Penny sau Profi.

Cei doi antreprenori au investit 5 milioane de euro în fabrica din localitatea Smârdan (jud. Galaţi).

Anual, fabrica produce 2,5 milioane de bucăţi şi estimează o creştere a producţiei. Compania Derpan produ­ce atât branduri proprii, cât şi mărci private, ultimele adu­când 20% din vânzări.

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 26,6 milioane de lei.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Doi frați din Galați fac peste 8 milioane de euro pe an din croissante pe care le vând până în Marea Britanie

Undeva, într-o comună din Galați, în locul care a aparținut odinioară unei crame, se află acum fabrica fraților Emil și Valentin Ancuța, unde sunt „dospite“ aproape cinci milioane de croissante lunar. Dar cum au reușit să facă producție doi TCM-iști cu expe­riență în comerț?

„Mi-a luat zece ani să îmi iasă croissantul așa cum vreau eu“, își începe po­vestea Valentin Ancuța, cel care, ală­turi de fratele său, Emil, deține pro­du­cătorul de croissante Derpan, cuafa­­ceri de peste opt milioane de euro și al doilea jucător din piață după grecii de la Chipi­ta. În fabrica din comuna Smârdan, la mai puțin de zece minute de orașul Galați, linia de fabricație se oprește doar câteva zile pe an: de Paște, de Cră­ciun și de Revelion. În rest, cei peste 250 de angajați lucrează în patru schimburi, iar croissantele ies, la propriu, pe bandă rulantă din fabrică: aproape 4,5 mili­oane de bu­căți lunar. Cel puțin până acum.

Capacitatea fabricii se va dubla însă în curând, cei doi frați urmând să pu­nă în funcțiune până la 1 septem­brie încă o linie de producție, pe care au achi­zi­ționat-o cu ceva timp în urmă. Ambiția lor este mare: vor să ducă vân­zările de croissante de anul acesta la zece mili­oane de euro.

Dar, înainte de toate, să dăm timpul înapoi cu 15 ani. În 2002, Emil și Valentin Ancuța decideau să pună între paranteze o afacere cu dis­tribuție de produse alimentare și să înceapă o alta nouă - de această dată în producție. Distribuiau deja de câțiva ani produse către Metro (care a intrat în România în 1996, iar la Galați, ulterior) și au ajuns la concluzia că supermarketurile vor da tonul în piață, astfel că seg­mentul lor de distri­buție își va pierde din putere. „Ne uitam la ceea ce făceam noi acolo și ne-am ales din produsele pe care le dis­tri­buiam. Ni s-a părut că asta ar fi nișa (croissantele, n.r.)“, povestește Va­lentin Ancuța. Astăzi, fratele său se mai ocupă și de o parte din ceea ce a rămas de pe urma firmei de distribuție, și anu­me în­chirirea de spații. De altfel, pare că așa și-au și „împărțit“ afacerile - unul se ocupă mai mult de partea de imobiliare (Emil) și celălalt (Va­lentin), de patiserie. Cu toate acestea, se consultă constant în luarea deciziilor.

Arc peste timp. Pe terenul pe care astăzi este unitatea de producție a croissantelor era o fostă cramă. „Au fost tăiate viile din zonă, nu mai era produc­ție. Noi am cumpărat-o cu banii din dis­tribuție“, mai spune Valentin Ancuța. De altfel, ușile din lemn masiv care duc spre fa­brică au incrustate pe ele cior­chini de struguri și alte simboluri bahice, amin­tind și acum de acele vre­muri.

Au angajat specialiști, ingineri din Ro­mânia, dar și din străinătate - pentru că, deși la Galați exista o facultate de chimie alimentară, majoritatea absol­ven­ților erau obișnuiți cu produsele de pa­ni­­fi­cație tradiționale pe plan local, cum ar fi pâi­nea, chiflele sau covrigii, în timp ce croissantele păreau mai exotice.

„La început este și greu să pornești, nu ai de niciunele“, mărturisește fratele mai mare, Emil  Ancuța. Inițial, au cum­părat o linie de fabricație „mai mult ma­nuală“ și au început astfel să descopere din tainele producerii celebrului prepa­rat asociat mai degrabă cu tradiția fran­ceză. În timp, s-au perfecționat. A urmat cumpărarea unei linii automate, a crescut și numărul de angajați, iar astăzi an­treprenorii se pre­gătesc să o inaugureze pe cea de-a doua, fiind în momentul de față unul dintre cei mai mari angajatori din afara ora­șului Galați.

Înapoi în viitor. „Croissantul este un produs de lux în panificație. Omul poate să trăiască fără el, dar fără pâine nu poate“, explică Valentin Ancuța. Prin urmare, criza a fost o etapă dificilă. Nu au mai putut face dezvoltări, tocmai luaseră de la bancă un credit pentru in­vestiții, iar presiunile au venit apoi de peste tot, de la furnizori până la cele pe preț. „Orice modificare a prețului te-ar fi scos afară din piață“, spune acum Va­lentin Ancuța, adăugând că au reușit să treacă peste acea pe­ri­oadă fiindcă erau „prea mici“, compania având în acel moment un rulaj de 2-3 milioane de euro. Și-au mai adaptat și portofoliul de produse - au renunțat la ștrudele sau brioșe și s-au concentrat doar pe pro­ducția de croissante de dife­ri­te dimensiuni.

Șansa lor a fost aceea că produsul lor este unul consumat „din impuls“, în gene­ral de către persoanele de până în 40 de ani, și mai ales de către copii și studenți. De aceea, comerțul tradițional încă mai are o pondere importantă în afacerea lor. De câțiva ani și-au dus produsele (cele două branduri - Patisserie, poziționat în zona premium, și Delly, pe segmentul economic) și în afara gra­nițelor.

Au ajuns pe locul doi pe piața din Bulgaria, dar croissantele fabricate la Ga­lați se vând și în Marea Britanie, Cehia, Ungaria sau Serbia. România rămâne în continuare piața lor de bază, exporturile re­prezentând în momentul de față aproximativ 20% din producție. De altfel, nu­­mele companiei l-au ales astfel încât să fie potrivit și pentru exporturi, fiindcă „un nume românesc este de multe ori greu de citit“.

La Smârdan produc și mărci private, acestea generând 15% din afaceri. Nu fac, în schimb, produse congelate – „ăsta este un alt business“ –, ci doar croissante ambalate individual.

Astăzi, cei doi frați stăpânesc bine „mecanica croissantului“, căci au în­vă­țat din greșeli. Iar dacă probleme cu forța de muncă nu au, se mai lovesc totuși de hopuri lega­te mai ales de utilități: în Smârdan nu au rețea de gaze - fabrica funcțio­nează cu GPL, curentul pică tot timpul – astfel că au fost nevoiți să investească într-un ge­ne­rator și, iarna, tirurilor le este greu să ajungă la fabrică din cauza dru­murilor înză­pezite. Chiar și așa, tot ei spun că trebuie mai degrabă căutate so­luții, în loc să fie mereu subliniate lipsurile. Oricum, investesc anual circa 500.000 de euro în fabrică, în principal în utilaje pe care le aduc din Italia sau Germania.

Pasul următor? În general, ca în orice afacere de familie, și tensiunile sunt ine­rente – însă doar așa se nasc ideile cele mai bune. Cei doi frați și-ar dori să lase afacerea în familie, însă pe de o parte nu par să fie gata să se „pen­sio­neze“, iar pe de alta copiii sunt încă mici pentru a putea fi implicați în business.

Astăzi, antreprenorii nu exclud nici apa­riția unui investitor în companie, însă spun că nu îl caută activ. De regulă, tran­zacțiile prin care un investitor strategic decide să se implice într-o companie cu afaceri sub zece mi­li­oane de euro sunt relativ reduse. De altfel, privind strict la cifre, dintr-un total de 660.000 de companii la nivelul întregii economii, Derpan face parte din „liga“ celor aproape 17.000 de firme a căror cifră de afaceri se situează între unu și zece mili­oane de euro, după cum arată statisticile CITR Group, care oferă soluții pentru compa­nii­le aflate în dificultate financiară. În opinia lui Rudolf Vizental, CEO CIT Resources, parte a CITR Group, printre ele­mentele pe care un potențial investitor le caută în general la o compa­nie sunt profi­ta­bili­tatea, predictibilitatea, trans­parența și, nu în ulti­mul rând, un ele­ment care cântă­rește foarte mult, dar care nu poate fi cuan­tificat, chimia dintre oameni.

Totuși, Vizental atrage atenția că, în multe cazuri, există o discrepanță între așteptările antreprenorului și cele ale investitorului. Dacă primul vede în investitor o sursă de finanțare mai accesi­bilă decât banca, fără a-și asuma res­ponsa­bilități, cel de-al doilea înțelege să se implice activ în mecanismul de lua­re a deciziei și în controlul companiei.

Deocamdată, pentru antreprenorii gă­lă­țeni, povestea croissantelor merge însă mai departe.

newmoney.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Derpan Galaţi produce 250.000 de croissante zilnic şi aşteaptă afaceri de 12 mil. euro în 2018

Derpan Galaţi, un business antreprenorial specializat în producţia de croissante, are o capacitate de producţie de 250.000 de croissante pe zi, iar Valentin Ancuţa, acţionarul companiei, spune că există în continuare loc de creştere în piaţa de croissante.

„Clienţii mei sunt consumatorii de croissante. Produc 250.000 de bucăţi pe zi, trebuie să găsesc tot atâţia consumatori în fiecare zi şi nu sunt uşor de găsit. În anii 2004-2006 se uitau la preţ, acum se uită la calitate. Se uită să-i arăţi un design atrăgător“, a spus Valentin Ancuţa.

El a fost prezent la conferinţa Branduri Româneşti, organizată săptămâna trecută la Constanţa. Derpan a încheiat anul 2017 cu afaceri de aproape 42 mil. lei, în creştere cu 11%, iar pentru anul acesta businessul este estimat să ajungă la 55 mil. lei (12 mil. euro).

Compania are 280 de angajaţi, iar proprietarul Derpan spune că nu se confruntă cu lipsa forţei de muncă, aşa cum se plâng alţi antreprenori din piaţă, pentru că există Facultatea de chimie alimentară la Galaţi, de unde vin angajaţi.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Fraţii Ancuţa au cumpărat Casa Roşie

Firma Derpan din Smârdan Galaţi este una dintre cele mai mari producătore de croisante din Uniunea Europeana. Patronii, autohtoni, în sfârşit, căci sunt pe cale de dispariţie românii de succes, se numesc Emil şi Valentin Ancuţa.
Recent, ei au făcut un plasament financiar care nu a adus, încă, rezultatul scontat: au cumpărat de la lichidator celebra „Casă Roşie”, adică fosta Casă de Cultură a Tineretului, care a aparţinut UTC, apoi Fundaţiei pentru Tineret, dar vândută de Mircea Amariţei lui Constantin Racoviţă. Acesta a girat-o cu un uriaş împrumut celor de la Emporiki Bank, care a rămas cu ea în… mână. Acum, deci, proprietar este firma Derpan, fraţii Ancuţa sperând să mărite repede acest imobil către vreun riteiler. Doar că acesta nu se arată nici măcar la orizont, cauză care produce nelinişti financiare marelui producător de croisante.
În câteva cuvinte, Derpan are o cifră de afaceri de 8 milioane de euro pe an, produce 5 milioane de bucăţi de croisante pe lună şi lucrează cu 250 de salariaţi în patru schimburi, exporturile de produse ajungând până în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord.

impact-est.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fraţii Valentin şi Emil Ancuţa au ajuns la afaceri de 9 mil. euro cu producătorul de croissante Derpan. Derpan Galaţi a ajuns în 2019 la un număr mediu de 276 de angajaţi

Derpan Galaţi, producător de croissante controlat de fraţii Valentin şi Emil Ancuţa, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de circa 42,3 mil. lei (circa 9 mil. euro), în scă­dere cu 5% faţă de anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Com­pa­nia a avut anul trecut un profit net de peste 2,2 mil. lei (479.000 de euro), în scădere cu 4% faţă de anul prece­dent, conform datelor publice.

Fraţii Ancuţa au intrat în lumea afacerilor în 1992, după terminarea facultăţii, şi au început mai întâi cu comerţul şi apoi şi-au deschis o firmă de distribuţie. În 2001 au demarat producţia în fabrică, iar în prezent au ajuns să livreze produsele în hipermarketuri, supermarketuri, dar şi în magazine tradiţionale. Derpan exportă pe mai multe pieţe din Europa, însă piaţa din Bulgaria este cea mai mare, fiind al doilea jucător din piaţă, potrivit unor informaţii anterioare.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Producătorul de croissante Derpan din Galaţi vrea o creştere de 30% a cifrei de afaceri în 2021

Producătorul de croissante Derpan din judeţul Galaţi, controlat de fraţii Valentin şi Emil Ancuţa, a terminat anul 2020 cu o cifră de afaceri de circa 42 de milioane de lei, similară cu cea din 2019, resimţindu-se uşor efectele pandemiei de COVID-19. Pentru 2021, antreprenorii îşi doresc o creştere de 30%, ceea ce ar însemna venituri de peste 50 de milioane de lei.

„În 2020 am reuşit să ne menţinem cifra de afaceri la nivelul anului anterior. Deşi a fost un an dificil, criza se va resimţi abia anul acesta. Spre exemplu, în luna ianuarie a scăzut numărul de clienţi, iar în luna martie, preţul materiei prime a crescut cu minimum 10% la toate categoriile de produse, la margarină creşterea a fost de 40%. Noi în 2021 vrem o creştere de 30%, dar anul a început greu“, a spus pentru ZF Emil Ancuţa, coproprietar al Derpan.

Reprezentantul companiei cu 20 de ani de experienţă pe piaţă, o capacitate de producţie de 250.000 de croissante pe zi şi peste 270 de angajaţi, a mai spus că îşi doreşte ca în acest an să investească 1 milion de euro în automatizarea fabricii, deoarece găseşte tot mai greu forţă de muncă. În plus, investiţia este făcută cu fonduri europene.

Piaţa croissantelor ambalate este dominată de grupul grec Chipita, care are „în portofoliu brandul cu acelaşi nume, dar şi 7Days. Piaţa locală a croissantelor este estimată de ZF la peste 250-300 mil. lei, iar pe piaţă mai activează şi nume precum Boromir şi Măgura.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Emil Ancuţa, acţionar Derpan Galaţi: România este furnizor de forţă de muncă necalificată pentru Europa, pentru că nu poate da salarii mari la forţa de muncă pregătită

♦ „Vrem să retehnologizăm fabrica şi să reducem numărul de angajaţi, pentru a fi competitivi cu cei de afară“.

Cea mai mare provocare din acest an pentru Derpan, producătorul de croissante din judeţul Galaţi, con­trolat de fraţii Valentin şi Emil An­cuţa, este creşterea cu circa 50% a preţurilor materiei prime, ceea ce implică costuri de producţie mai mari cu cel puţin 30%, spun reprezentanţii companiei. „Anul acesta, cea mai mare provocare cu care ne confruntăm este creşterea preţurilor materiilor prime cu circa 50% faţă de anul anterior, ceea ce implică o creştere a preţului de cost (totalul cheltuielilor necesare pentru fabricarea unui produs – n. red.) cu cel puţin 30%. Este foarte greu să o facem şi riscant, în acelaşi timp. Cred că va fi o criză la finalul acestui an sau la începutul anului viitor“, a declarat Emil Ancuţa, acţio­narul Derpan, în cadrul emisiunii ZF Agropower. El spunea anterior că deşi 2020 a fost un an dificil, criza se va resimţi abia anul acesta. Spre exemplu, în luna ianuarie el spunea că a scăzut numărul de clienţi, iar din luna martie, preţul materiei prime a crescut cu minimum 10% la toate categoriile de produse. Astfel, deşi în planul iniţial de buget pentru 2021 pre­coniza o creştere a afacerilor cu 30%, acum este sceptic că o va realiza. 

Derpan a terminat anul 2020 cu o cifră de afaceri de circa 42 de milioane de lei, similară cu cea din 2019, resimţindu-se uşor efectele pandemiei de COVID-19. Pentru 2021, antreprenorii estimau venituri de peste 50 de milioane de lei.

Emil Ancuţa mai spune că o altă provocare pe care o are în acest an este lipsa de forţă de muncă calificată. În acest context, îşi doreşte ca în acest an să investească 1 milion de euro în automatizarea fabricii până la finalul anului. „Nu găseşti forţă de muncă calificată. Nu găsim mecanici, strun­gari sau sudori, de exemplu. Pro­blema este, însă, că noi suntem fur­nizori de forţă de muncă necalificată pentru Europa, pentru că noi nu putem da salarii mari la forţa de muncă calificată, darămite la forţa de muncă necalificată. Să zicem că în Galaţi, mai găsim angajaţi, nu e ca la Bucureşti, dar problema este că sunt necalificaţi“, a menţionat antreprenorul.

El consideră că angajaţii din industria agroalimentară ar trebui să primească salarii mai mari, dar statul ar trebui să îi ajute pe antreprenori să se retehnologizeze, dar şi să facă investiţii în fabrici de pâine, necesare pentru a „nu se mai importa multe produse congelate“ şi pentru a angaja alţi oameni.

Compania Derpan, prezentă de 20 de ani pe piaţă, are o capacitate de producţie de 250.000 de croissante pe zi şi peste 270 de angajaţi şi Ancuţa menţionează că reinvesteşte anual tot profitul pe care îl obţine firma. „Acum vrem să retehnologizăm fabrica şi să reducem numărul de angajaţi, pentru că a fi competitivi cu cei de afară. Ei sunt competitivi pentru că au tehnologie mai avansată decât a noastră şi produc cu un cost mai mic, iar astfel pot oferi salarii mai mari“, a explicat acţionarul Derpan.

Piaţa locală a croissantelor este estimată de ZF la peste 250-300 mil. lei, iar pe piaţă mai activează şi nume precum Boromir şi Măgura.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Producătorul seminţelor Elmas va prelua producătorul de croissante Derpan din judeţul Galaţi. Tranzacţia este analizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Golden Foods Snacks, producător de snack-uri sărate, seminţe, alune şi fructe deshidratate, va prelua Derpan din judeţul Galaţi, o fabrică de pâine şi produse de patiserie deţinută de Victor Ancuţa. El este fiul lui Emil Ancuţa, unul dintre fondatorii afacerii. Emil Ancuţa şi fratele său Valentin Ancuţa au pus bazele afacerii în 2001, după ce anterior au avut un business în comerţ.

Derpan a terminat anul cu o cifră de afaceri de 39 de milioane de lei, un profit net de 186.000 de lei şi un număr mediu de 262 de salariaţi, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Contactat de ZF, Victor Ancuţa nu a dorit să vorbească despre vânzarea afacerii. 

Golden Foods Snacks, care are o fabrică în Filipeştii de Pădure (jud. Prahova) şi are ca principal brand Elmas, a terminat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 37, 6 milioane de lei. Recent compania a contractat două facilităţi de credit de la CEC Bank, în valoare totală de 9,5 milioane lei, prin programul IMM Prod. O linie de credit de 5 milioane lei va acoperi finanţarea nevoilor curente ale companiei, pe o perioadă de 3 ani. Creditul de investiţii de 4,5 milioane lei, pe 6 ani, va fi folosit pentru achiziţia de echipamente, a două maşini de ambalat şi a unui generator de azot. Cele doua facilităţi de credit sunt garantate în proportie de 90% de statul român, prin Ministerul Finanţelor.

Golden Foods este controlată de GF Holdings Limited (47,4%) şi Golden Brands Limited, care are 37,5% din acţiuni, conform Confidas.ro. Ambii acţionari sunt înregistraţi în Cipru, potrivit datelor Confidas.ro.

zf.ro

În ultima perioadă, „vocea“ afacerii Derpan a fost Victor Ancuţa, fiul lui Emil Ancuţa, care a devenit şi unicul acţionar al afacerii. Contactat ieri de ZF, Victor Ancuţa nu a dorit să comenteze motivele din spatele vânzării afacerii. „Anul 2022 va fi un an imprevizibil şi în prima jumătate a anului, cu siguranţă, va fi dificil“, spunea Victor Ancuţa, director general al Derpan, la începutul lunii decembrie 2021.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

Croissantele gălățene de la Derpan, "preluate" de semințele Elmas

Consiliul Concurenței a anunțat că analizează tranzacția prin care Golden Foods Snacks preia compania Derpan, cu sediul în localitatea gălățeană Smârdan.

Golden Foods Snacks SA prelucrează și conservă fructe și legume și, de asemenea, produce și comercializează nuci, alune, semințe și fructe deshidratate sub brandul Elmas și sub mărci ale altor companii, cunoscute ca produse private label. Derpan fabrică pâine, prăjituri și produse proaspete de patiserie și produce și comercializează produse de panificație ambalate, cu termen lung de valabilitate, precum croissant, ștrudel și brioșe. "Autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică, în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege", informează Consiliul Concurenței.
Privind cele mai recente date financiare raportate de cele două companii, tranzacția arată ca și cum peștele cel mic îl înghite pe cel mare. La sfârșitul anului 2021, Derpan a raportat o cifră de afaceri netă de 39 milioane de lei, un profit net de 187.000 de lei, cu un număr mediu de 262 de salariați. Golden Foods Snacks, care are o fabrică în Filipeștii de Pădure, județul Prahova, și are ca brand principal Elmas, are cifre mai mici la toate aceste capitole: cifră de afaceri netă de 37,6 milioane de lei, o pierdere netă de aproximativ un milion de lei și un număr mediu de 77 de salariați.
Ziarul Financiar scrie că fabrica Derpan din județul Galați este deținută de Victor Ancuţa, fiul lui Emil Ancuţa, unul dintre fondatorii afacerii. Emil Ancuţa şi fratele său Valentin Ancuţa au pus bazele afacerii în 2001, după ce anterior au avut un business în comerţ.
Conform datelor de pe site-ul Derpan, compania din Smârdan produce 72 de milioane de croissante pe an, exportă în 41 de țări și are 200.000 de consumatori zilnic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.