Jump to content

Pechea asamblează echipamente auto pentru Europa


dcp100168

Recommended Posts

Protest economic la Pechea

Primăria din Pechea, în plină şedinţă a Consiliului Local, a fost, ieri, „asediată” de angajatele unei societăţi din comună, în ciuda frigului şi a ploii, cu pancarte, umbrele, fluierături şi lozinci gen „Hoţii!” „Doamna Gica (Gica Salcianu, secretara primăriei – n.r.), ieşi afară, că ne bagi comuna-n boală!” „Domnule primar, noi vrem să muncim!” „Copiii noştri vor mâncare, nu răutatea unei secretare!” Ţinte ale protestului au mai fost consilierul local PDL, George Ştefu şi şeful său de partid, Marian Meca.

În fapt, salariatele şi-au manifestat nemulţumirea faţă de faptul că, sub presiunea celor trei, Primăria şi Consiliul Local tergiversează formalităţile ce ar permite extinderea spaţiilor de producţie în care lucrează Company Med SRL.

Firma a fost înfiinţată pe ruinele fostei Cooperative „Consumcoop Pechea”, de soţii Daniela şi Mihăiţă Măncilă, din economiile strânse în 10 ani de muncă în străinătate. În colaborare cu un partener italian au înfiinţat o secţie de producţie de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule, la care lucrează acum 104 angajaţi, majoritatea femei. Societatea are ocazia să încheie noi parteneriate şi să înfiinţeze un nou punct de lucru, pentru 50 de salariaţi, dar socotelile se văd altfel la Primărie şi parcă se urmăreşte blocarea afacerii. Asta în ciuda faptului că, numai pentru salarii, impozit pe profit şi taxe la bugetul de stat societatea a generat, o sumă de peste 1,44 milioane lei!

„Oameni de bine”

Mai întâi, Consiliul Local a respins cererea de alocarea a unui spaţiu aflat în paragină de mai bine de 22 ani, o fostă centrală termică. Apoi, după ce soţii Măncilă au achiziţionat un teren pentru a construi de la zero o nouă hală de producţie, s-au pus beţe în roate la obţinerea autorizaţiilor necesare, artizanii sforăriilor fiind, spun oamenii, tot Ştefu, Meca şi Sălcianu. Controalele de la ITM, Garda de Mediu, Electrica, Inspectoratul în Construcţii, ca urmare a tot felul de reclamaţii de la „oamenii de bine”, au fost primele efecte.

Dar obţinerea avizelor a mers înainte. Asta până pe 22 iunie, când picătura a umplut paharul. Exact la ridicarea ultimului aviz pentru eliberarea Autorizaţiei de construire, de la Biroul de Urbanism al CJ Galaţi, reprezentanţii Company Med au fost informaţi că s-a stopat eliberarea avizului, la cererea secretarei din Pechea.

„Nu se mai poate aşa ceva! Pur şi simplu îşi bat joc de munca noastră şi a salariaţilor noştri. Vrem să ne extindem, să facem un lucru bun şi pentru comunitate, şi pentru noi, şi pentru salariaţi, şi ne lovim de aroganţa, invidia şi răutatea unor persoane puse în funcţie tocmai ca să le facă bine oamenilor”, ne-a spus Daniela Măncilă.

Meci în prelungiri

Deşi manifestaţia de ieri nu a fost aprobată de primarul Iancu Boldea, pe de altă parte nici supărarea salariatelor nu a mai putut fi ţinută în frâu. „Eu lucrez, vreau să lucreze şi sora mea, dar uite că nu are unde, pentru că nu vrea unul sau altul!”, ne-a explicat una dintre manifestante.

Gaz pe foc a pus şi apariţia într-un 4X4 a lui Marian Meca, acesta începând să le filmeze cu o cameră video pe manifestante. Când pe scări a apărut primarul Iancu Boldea, atenţia manifestanţilor s-a îndreptat asupra lui. „Noi vrem doar dreptate şi nimic mai mult!” – i s-a strigat din mulţime, ca răspuns la cererea de a vorbi cu reprezentanţii protestatarilor.

„Eu cred că este o manipulare politică la mijloc. E păcat, e o pată pe meciul cu Bute!”, ne-a declarat primarul.

De faţă cu presa, totul a devenit brusc mai bun şi mai frumos. „Am deja rezoluţia pozitivă de la CJ Galaţi, am vorbit şi cu Mihăiţă Măncilă, marţi se eliberează autorizaţia de construcţie!”, a declarat primarul.

În legătură cu criticile la adresa secretarei, dat fiind statutul acesteia de funcţionar public, primarul a spus că eventualele nemulţumiri trebuie adresate comisiei de disciplină de pe lângă Prefectură.

În ceea ce-l priveşte pe consilierul PDL George Ştefu, răspunsul a fost: „Ce să-i fac, e ales local! Se ceartă între ei, sunt şi vecini, eu ce să le fac?”

Una peste alta, bine că se eliberează autorizaţia. Vom urmări şi noi să vedem dacă promisiunea va fi respectată.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

„Undă verde” după proteste de stradă

Societatea Company Med SRL din Pechea, condusă de soţii Mihai şi Daniela Măncilă, a primit, în sfârşit, autorizaţia de construcţie necesară extinderii spaţiilor de producţie.

După cum „Viaţa liberă” a scris la vremea respectivă, angajaţii societăţii au ieşit, pe 30 iunie, în stradă în plină şedinţă a Consiliului Local, nemulţumiţi că autorităţile tergiversează formalităţile ce permiteau extinderea firmei. Salariaţii îi acuzau de această situaţie pe secretara primăriei, Gica Sălcianu, consilierul local PDL, George Ştefu, şi şeful de partid al acestuia din urmă, Marian Meca.

În timp ce salariaţii demonstrau în faţa primăriei, primarul comunei Pechea, Iancu Boldea, a declarat presei că problema societăţii Company Med SRL „tocmai este pe cale de a se rezolva” şi că „până marţi” firma va primi autorizaţia de construcţie.

„Primarul s-a ţinut până la urmă de cuvânt. Ce-i drept, autorizaţia nu a fost eliberată marţi, ci miercuri pentru că doamna secretară a mai găsit o hârtie de solicitat”, ne-a declarat Daniela Măncilă.

Chiar dacă, pe moment lucrurile par a se fi rezolvat, se pare că povestea încă nu s-a încheiat. „Chiar astăzi lucram la o plângere împotriva secretarei, pe care o vom depune la Prefectură, la comisia care analizează activitatea funcţionarilor publici. Dar să vedem ce va mai urma, pentru că în continuare am primit ameninţări şi din partea dlui Ştefu”, a precizat ieri Daniela Măncilă. După cum se vede, după un „meci” ar putea urma un altul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Pechenii, în „Forumula” 1 a industriei auto!

* După ce au muncit ani de zile în străinătate, soţii Mihai şi Daniela Măncilă şi-au deschis în comună propria afacere * În parteneriat cu o firmă din Italia, pechenii produc echipamente auto pentru toată Europa * La concurenţă cu polonezii, ai noştri au ieşit pe locul întâi! *

După zece ani de muncă în Italia, soţii Mihai şi Daniela Măncilă s-au întors în comuna Pechea, unde au deschis, în 2007, firma SC Company Med SRL. De la inaugurare, în cele două ateliere ale firmei s-au asamblat milioane de componente de motoare electrice, folosite în industria auto din întreaga Europă. Comenzile vin de la o fabrică din Italia care, în ultimii cinci ani, a preferat să colaboreze, în ţara noastră, doar cu firma din Pechea.

Mai mult, graţie calităţii produselor, gălăţenii au reuşit să sufle şi comenzile unei fabrici din Polonia! Chiar dacă nu a fost uşor, Company Med s-a dezvoltat continuu şi are acum 130 angajaţi, de peste 30 ori mai mulţi ca în 2007. Mai mult, în producţie lucrează în proporţie de aproape sută la sută femei. Cum şomajul în mediul rural e extrem de ridicat, prezenţa fabricii de echipamente auto este un mic miracol pe piaţa muncii din comună.

Singura fabrică de profil din ţără

Company Med a încheiat, în urmă cu cinci ani, un contract cu o fabrică italiană de piese auto, care trimite spre asamblare, la Pechea, componente ale motoarelor electrice folosite la bordul automobilelor. „Sunt mai multe tipuri de astfel de piese care, asamblate, alcătuiesc o parte dintr-un motor electric. Nu realizăm aici produsul finit (adică motorul care acţionează un ştergător de parbriz, o pompă de apă, un scaun etc) ci doar o parte din el, dar rolul nostru este extrem de important. Utilajele pe care le folosim sunt unele foarte performante, iar ele ne-au fost livrate chiar de partenerul italian”, precizează Mihai Măncilă.

Componentele, odată asamblate, sunt ambalate şi trimise cu TIR-ul în Italia. Acolo sunt folosite mai departe pentru realizarea micilor motoare electrice pentru fabricile de autoturisme din întreaga Europă. „Piesele asamblate de noi ajung la maşinile din Germania, Franţa şi nu numai. De fapt, singura piaţa care nu are nevoie de astfel de produse este cea asiatică. Japonezii, spre exemplu, îşi produc singuri toate componentele”, ne explică omul de afaceri din Pechea.

În atelierele unde se nasc subansamblele

Secretul bunului mers al afacerii este că fiecare angajat al firmei este instruit să execute măcar unul dintre procesele de asamblare. În fluxul de producţie, piesele trec de la un banc de lucru la altul, iar la finalizarea operaţiunii de asamblare produsele finite sunt testate de şefele de tură. Cum calitatea este blazonul firmei, verificarea este foarte drastică şi doar piesele ca la carte ajung să fie ambalate şi trimise în Italia. Soţii Măncilă sunt foarte mulţumiţi de faptul că personalul este format în cea mai mare parte din femei. Motivul? „Sunt mai minuţioase şi au o mai mare aplecare către lucrurile migăloase, cum este această activitate de asamblare. Cele mai multe trebuie să îşi întreţină şi soţii, unii dintre ei şomeri. Salariile merg până la 1.200 lei pe lună, plus tichete valorice”, ni se spune.

Investiţia iniţială: peste 100.000 de euro

Una peste alta, drumul spre succes şi spre o cifră de afaceri anuală de peste 4.200.000 lei şi un profit net de peste 1.800.000 lei n-a fost uşor. „Sediul firmei l-am cumpărat, cu trei ani înainte să începem afacerea, de la Cooperativa „Consumcoop Pechea". Cu toate că imobilul era părăsit, nu avea curent electric iar geamurile erau sparte. Totul ne-a costat, la acea vreme, circa 50.000 de euro.

Când ne-am întors la Pechea am început să căutăm un partener cu care să începem o afacere de producţie. N-am ţinut neapărat să fie ceva legat de industria auto. Am luat legătura şi cu croitorii, şi cu fabrici din alte domenii. Dar până la urmă am găsit acest partener italian şi, pentru că ne-a văzut serioşi, a acceptat colaborarea. Soţia mea a lucrat la ei câteva luni, ca să înveţe meseria. Ulterior, ea le-a învăţat pe primele 40 de angajate ce au de făcut. Apoi, angajatele au învăţat una de la cealaltă. Am mai investit circa 80.000 – 90.000 de euro, odată cu începerea producţiei şi cu primele salarii”, ne mărturiseşte Mihai Măncilă.

„În primul an am venit cu bani de acasă!”

În atelierele Company Med lucrau, în vara lui 2007, doar patru angajaţi. „Eu şi soţia mea munceam, la început, de la cinci dimineaţa până la 11 noaptea. În primul an am mers pe pierderi. Veneam cu bani de acasă pentru că aveam puţini angajaţi, producţia era mică şi nu se acopereau nici măcar cheltuieli cu încălzirea şi energia electrică. Abia după ce numărul angajaţilor a crescut la peste 40 am început să şi câştigăm…”, a declarat Mihai Măncilă.

În curând, încă 70 de locuri de muncă

Pentru că afacerea merge acum bine, chiar şi în ciuda crizei economice, firma din Pechea are planuri de extindere. Se pregăteşte o hală nouă în care soţii Măncilă intenţionează să mute întregul proces de producţie. „Vom avea mai mult loc pentru a instala bancurile de lucru, iar dorinţa noastră este de crea încă 70 de locuri de muncă. Vom avea inclusiv birouri, vestiare, bucătărie de serviciu şi grupuri sanitare moderne. Am cumpărat şi un TIR nou, cu care trimitem piesele în Italia. Ne vom muta în hală imediat ce vom trage curent electric acolo.

Trebuie spus că extinderea capacităţii noastre de lucru depinde de comenzile pe care le primim din Italia. De curând s-a închis o fabrică în Polonia, iar calitatea lucrărilor noastre i-a determinat pe cei din Italia să ne prefere pe noi în preluarea comenzilor. Dar în hala nouă am putea lucra şi pentru o firmă din Germania”, ne mai spune Mihai Măncilă. Prin urmare, mica firmă din Pechea are planuri mari, unele demne de „Formula 1”… în afaceri. Şi doar se ştie că pechenii au vocaţie de campioni!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Company Med are un nou sediu, la Pechea

Firma SC Company Med SRL din Pechea şi-a inaugurat, sâmbătă, un nou sediu, în comună.

Potrivit patronului firmei, Mihai Măncilă, întregul proces de asamblare a componentelor de motoare electrice pentru industria auto se va desfăşura în această hală, vechiului sediu urmând să i se dea o altă utilizare. Spaţiul extins al noului sediu va permite firmei din Pechea să îşi extindă capacitatea de producţie şi să creeze încă 70 de locuri de muncă pentru localnici, urmând să se ajungă la un total de 200 de angajaţi.

Company Med, aflată în contract cu o fabrică italiană, va prelua şi lucrările de asamblare pe care le executa, până de curând, o fabrică din Polonia.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Calitate nemţească "made in Pechea"

* Germanii s-au simţit ca într-o fabrică de acasă la SC Company Med SRL din Pechea * Firma este cel mai mare angajator din zonă şi are deja planuri de extindere

A avut patru angajaţi, iar acum, după şapte ani de la înfiinţare, a ajuns la fix 180 de persoane aflate pe ştatele de plată! SC Company Med a pornit greu, cu mari eforturi din partea soţilor Mâncilă - cei care au fondat-o.
Din al doilea an de activitate, însă, firma a crescut văzând cu ochii. A fost şi este încă nevoie de foarte multă muncă, atât din partea angajatelor din producţie cât şi din partea administraţiei. Managementul firmei consideră, însă, că eforturile au fost fructuoase.
Obiectiv vorbind, în mai puţin de un deceniu, ideea soţilor Mâncilă şi dorinţa de a crea o afacere bazată pe producţie s-au materializat într-o firmă care are deja trei certificări şi lucrează asiduu pentru a obţine încă una, chiar în zilele care urmează. Există stabilitate şi se fac planuri de extindere. Ar putea şi statul să ajute cel mai mare angajator din zona Pechea, dar o face prea rar şi fără mare impact.

Din componente se fac motoare fără rotoare

Activitatea de bază a Company Med SRL este neschimbată, de la înfiinţare: componente de motoare electrice folosite în industria auto - pentru deplasarea scaunelor, a oglinzilor etc - ajung la sediul firmei, trimise de producătorul străin. În hala de lucru de la Pechea, aceste componente sunt asamblate în motoare de mici dimensiuni, fără rotor. Apoi, micile subansamble de motoare sunt ambalate în cutii şi trimise, cu tirul, înapoi la clientul italian. Acolo, odată ce li se montează şi rotorul, motoarele ajung la clienţii finali: producătorii germani de autoturisme, care fac, pe lângă măcile nemţeşti consacrate, Land Rover şi Jaguar.
"Seriozitatea în muncă este esenţială. A trebuit să treacă o vreme în care să ne demonstrăm valoarea, iar clienţii noştrii să se convingă de faptul că livrăm piese de calitate tot timpul şi nu venim cu rebuturi care să-i aducă pierderi clientului”, ne-a spus directorul de producţie al companiei, Cristina Crişan.

Automatizarea n-ar desfiinţa locurile de muncă

"Evident că am putea vorbi, la un moment dat, despre automatizare. Dar asta ar însemna, cel mai probabil, o extindere a gamei de producţie şi în niciun caz o reducere a numărului de locuri de muncă. Nu ne dorim aşa ceva, ci dimpotrivă, ne bucurăm că putem asigura locuri de muncă în comuna Pechea şi în cele învecinate", a mai spus directorul de producţie.
La Company Med lucrează, în proporţie de peste 90 la sută, femei. Cele mai multe provind din Pechea, dar mai sunt şi angajate cu domiciliul în Costache Negri, Cuza Vodă şi Slobozia Conachi.

Instruirea personalului este esenţială

"La noi, perioada de formare a unui angajat durează trei luni. Sigur, un angajat conştiincios poate ajunge pe un post de titular chiar şi după doar o lună sau două săptămâni. El trebuie, însă, monitorizat în continuare. Este posibil ca, după o lună în care a lucrat excelent, să urmeze perioade în care să dea destul de multe rebuturi sau să îşi piardă interesul pentru munca de asamblare, iar noi trebuie să cunoaştem toate aceste lucruri, pentru a nu avea probleme cu ritmul şi calitatea procesului de producţie", ne explică reprezentanta companiei.

Diminuarea impozitelor ar fi binevenită

“Pe noi nu ne priveşte, în mod direct, reducerea TVA. Ne-ar prinde, însă, foarte bine o reducere a impozitelor pe salarii. Plătim zeci de mii de lei către stat, sub această formă”, ne-a declarat Daniela Mâncilă.
"Clientul nostru final, cel din Germania, ne-a vizitat şi, vâzând cum lucrăm aici, ne-a spus că, dacă ne-ar decupa, cu tot cu hală, şi ne-ar aşeza într-un oraş nemţesc, nu s-ar vedea nicio diferenţă între modul nostru de lucru şi al celor de acolo. Or, oamenii de afaceri germani n-au prea apreciat, în acest fel, multe companii din ţara noastră", ne-a spus, la rândul său, directorul de producţie Cristina Crişan.

"Legea nu ţine cu angajatorul!"

Spre deosebire de alte state europene, în ţara noastră relaţia dintre angajat şi angajator este reglementată în termeni ceva mai puţin clari. "Atunci când ai probleme cu o parte a angajaţilor care au consumat alcool înainte să vină la lucru, spre exemplu, de cele mai multe ori, într-un litigiu de muncă, legea îi dă dreptate angajatului. Ceea ce, atunci când ai o afacere construită pe calitatea produselor, nu este deloc de bun augur", apreciază Cristina Crişan.

Cifrele şi certificările vorbesc

SC Company Med SRL s-a construit pe baza unei investiţii iniţiale de circa 100.000 de euro, iar cifrele de afaceri au ajuns, potrivit celor mai recente informaţii publicate de Fisc (în 2012), la 7.804.502 lei, cu un profit de 2.850.722 lei.
Evident, dezvoltarea costă, aşa că afacerea cere investiţie după investiţie, an de an. Până la acest moment, firma a obţinut certificare ISO 9001, ISO 14001 şi depune eforturi să treacă de faza a doua a obţinerii certificării ISO TS 16949 - standard specific în piaţa producătorilor de autoturisme.

CASETA/ FIŞA AFACERII

Denumire: SC Company Med SRL Pechea
Domeniu de activitate: montaj componente motoare electrice
Număr angajaţi: 180
Investiţie iniţială: circa 100.000 de euro
Cifră de afaceri: 7.804.502 lei (potrivit Ministerului Finanţelor, 2012).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Componente auto „made in Pechea”

Comuna gălăţeană Pechea e cunoscută acum nu doar pentru campionii din lumea boxului, Lucian Bute şi Cristian Ciocan. În localitate se află singura fabrică de echipamente auto din judeţul Galaţi, care produce piese cu destinaţia Germania. Afacerea aparţine familiei Măncilă, care a început cu o investiţie de 450.000 de lei şi doar patru angajaţi. În prezent, societatea are aproximativ 200 de salariaţi.

Daniela Măncilă a lucrat şase ani într-o fabrică din Italia în care erau asamblate componente auto. A început ca muncitor calificat, iar după patru ani a ajuns director de calitate şi logistică. A decis să se întoarcă în România atunci când a aflat că firma italiană pentru care muncea îşi căuta un partener de afaceri în altă ţară. Astfel s-a născut, în 2007, o fabrică de componente auto cu sediul în comuna gălăţeană Pechea.

Am venit în România în 2007, am început cu patru angajaţi şi, prin 2009, deja aveam 80 de angajaţi. Am avut o creştere spectaculoasă datorită implicării noastre. Programul meu şi al soţului meu a fost de la cinci dimineaţa şi până la 11 noaptea, timp de aproximativ trei ani de zile”, a spus Daniela Măncilă, administratorul firmei.

De instruirea primelor angajate s-a ocupat Daniela. Pentru ca productivitatea să fie maximă, a implementat un mod de lucru ca în Italia: „Reguli mai stricte, cum ar fi fără telefon în producţie, fără stat de vorbă, pentru că atunci când stăm de vorbă nu suntem atenţi la operaţia pe care o efectuăm”.

Muncitorii din Pechea realizează o parte din motoarele electrice folosite la ştergătoarele de parbriz, la scaune sau la pompa de apă. După ce sunt asamblate, componentele sunt trimise în Italia.

În Italia se mai adaugă carcasa şi rotorul, se face controlul final şi se trimite în Germania. În Germania, aceste flanşe sunt folosite 90% pentru Audi iar restul - BMW, Volkswagen, Range Rover”, mai spune Daniela Măncilă.

Produsul trece prin mâinile a şapte persoane până când este testat la final de şefa de tură. Fiecare angajat primeşte lunar un salariu brut de 1000 de lei, plus tichete de masă.

Durează cam o lună de zile să fie instruit din momentul în care îl preluăm. O lună de zile este ghidat de către un şef de tură şi de echipă, este monitorizat calitate şi cantitate”, a spus Cristina Crişan, director de producţie.

Un operator care nu reuşeşte să facă un produs de calitate ar putea rămâne fără slujbă după trei luni de probă. Acum, numărul angajaţilor a ajuns la aproximativ 200. 90% sunt femei.

Noi suntem multe femei. Eu, după 40 de ani, unde să mai mergem, la ora la care suntem acum? Este bine”, este de părere Nela Stan, şefă de tură.

Afacerea este o gură de aer pentru întreaga comunitate, mai ales într-un judeţ ca Galaţiul, care ocupă locul trei pe ţară la şomaj. Autorităţile îşi amintesc cu nostalgie de momentele de acum 20 de ani, în care peste 2500 de pecheni făceau naveta la combinatul siderurgic.

În momentul în care s-a întrerupt combinatul, toţi aceşti oameni sunt şomeri pe raza comunei. Dacă n-ar mai fi fost să apară şi aceste mici afaceri pe raza comunei chiar că eram sub orice fel de nivel de trai”, consideră Gheorghe Ţâru, viceprimarul din Pechea.

Investiţia iniţială a soţilor Măncilă a fost de 450.000 de lei, iar în prezent profitul depăşeşte trei milioane de lei. Pe viitor, familia îşi doreşte să realizeze o altă colaborare cu o firmă din Germania, de data aceasta pentru realizarea de cablaje.

digi24.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Comuna gălăţeană în care numai cine nu vrea nu lucrează

  • În localitate sunt pe puţin şase angajatori mai importanţi, precum o fabrică de mobilă sau o fabrică de asamblare a echipamentelor electrice auto
  • O variantă de luat în seamă este şi naveta la firmele din Galaţi

De cum intri în Pechea, ai impresia că dai într-un orăşel mai mic sau în zona mărginaşă a unui cartier în plină dezvoltare. Vezi panouri publicitare care indică o fabrică de termopane, o fabrică de mobilă, brutărie cu moară - deţinută de SC Agromysmoni, alimentară Carrefour, depozit de materiale de construcţii, autogară. Iar odată ce te adânceşti în comună, afli că există o fermă de porci, Happy Pig, cu aproape 2.000 de animale şi, nu în ultimul rând, vârful angajatorilor din Pechea, fabrica de asamblare a componentelor de subansamble electrice pentru industria auto, Company Med. Chiar lângă Primărie este una dintre şcolile din comună, care nu e mai prejos ca dotări decât una de la oraş, având până şi teren de fotbal sintetic.

În Pechea, cifrele arată că există aproximativ 11.500 de locuitori, dar potrivit primarului, propriu-zis sunt mai puţini cei care trăiesc zi de zi în comuna gălăţeană, pentru că foarte mulţi sunt plecaţi în străinătate cu slujba.

Primarul Mihai Măncilă spune că oamenii din Pechea, dacă vor să muncească, găsesc unde, variantele fiind destul de bune şi de multe, având în vedere că municipiul Galaţi este aproape, iar în comună sunt destui angajatori.

Potrivit acestuia, cei mai mulţi angajaţi îi are Company Med, 200, fabrica de mobilă, care numără aproape 80 de angajaţi, dar şi angajatorii mai mici, precum brutăria societăţii Agromysmoni, care are 20, depozitul de materiale, care are în jur de 15 anaajaţi, dar şi firmele de construcţii care derulează lucrări în comună şi care au sediul la Galaţi.

„Numai dacă nu vrei, nu munceşti. Cred că, din numărul total al cetăţenilor, 30 sau 40 la sută au vârstă de lucru. Mulţi dintre ei fac naveta la Galaţi. Avem o fabrică de mobilă, o brutărie nouă cu moară, există Company Med. Mulţi au lucrat fie la Vega, fie la Citadina, la proiectul de canalizare şi apă. Cei mai buni au rămas în continuare angajaţi ai companiilor de construcţii”, ne-a declarat primarul comunei, Mihai Măncilă.

Perfomanţa vine cu respectarea angajatului

SC Company Med a pornit greu, cu doar patru angajaţi, în 2007, dar într-o perioadă relativ scurtă, respectiv în trei ani, a ajuns la 140 de angajaţi. De atunci a crescut continuu, la ora actuală societatea numărând 200 de salariaţi. Activitatea de bază a Company Med SRL ţine de asamblarea componentelor motoraşelor electrice folosite în industria auto - pentru deplasarea scaunelor, a oglinzilor etc. În hala de lucru de la Pechea, aceste componente sunt asamblate în motoare de mici dimensiuni, fără rotor. Apoi, micile subansamble de motoare sunt ambalate în cutii şi trimise, cu tirul, la clientul italian, singurul până în acest moment. De acolo, după ce li se montează şi rotorul, motoarele ajung la clienţii finali: producătorii germani de autoturisme, care fac, pe lângă mărcile nemţeşti consacrate, şi maşini Land Rover şi Jaguar.

„Motivul creşterii comenzilor o punem pe baza seriozităţii şi a punctualităţii vizavi de clientul nostru din Italia. Am pus accent pe calitatea produsului şi pe punctualitate. Avem un singur client, dar vom avea în viitorul apropiat şi un alt client, din Germania”, ne-a spus Daniela Măncilă, managerul Company Med.

Salariul mediu net în Company Med este de 1.200 lei, plus tichete de masă, în plus, potrivit managerului, sunt recunoscute toate drepturile salariatului, concedii şi zile libere plătite, prime de Crăciun, Paşti, 8 Martie, având în vedere că majoritatea persoanelor angajate sunt femei (90 la sută). Cele mai multe femei sunt din Pechea, dar sunt şi din Cuza Vodă, Costache Negri şi Slobozia Conachi. Cât priveşte criteriile de angajare, cel mai important este seriozitatea.

„Nu pretindem să aibă experienţă, pentru că niciuna dintre angajate nu are experienţă, ele sunt instruite la locul de muncă. După o lună de zile, ele ar trebui să înveţe în principiu munca aceasta, de asamblare a componentelor electrice”, a mai spus managerul.
Rezultatul activităţii societăţii Company Med nu este doar mulţumirea clientului, ci şi satisfacţia angajatului. „E bine aici, patronii sunt în regulă. Cred că mai bine nu se poate”, a afirmat una dintre angajate.

Afacere de 20 de ani, prin ordine

Chiar dacă nu este unul dintre cei mai mari angajatori, Bicomi Impex a rezistat pe piaţa comerţului cu materiale de construcţii şi finisaje, scule, feronerie, lacuri, dar şi electrice şi electrocasnice vreme de 20 de ani. Potrivit managerului, Manolache Bejan, secretele sunt ordinea şi paşii mici, dar siguri. În medie, Bicomi Impex are 15 angajaţi, cu toate că pe timpul verii e posibil să mai crească, iar toţi sunt pecheni. „Firma s-a creat în 1995. Am făcut paşi mici, dar numai în sus. Sediul firmei, cu depozitul şi magazinul de marfă măruntă, de electrice, electrocasnice se află în Pechea. La mine, ordinea este pe primul plan, păstrarea mărfurilor în condiţii cât se poate de bune, nu există mizerie. Am văzut puţine depozite în care să fie ordine. Angajaţii sunt cu studii medii, iar salariul este minim pe economie, plus bonuri valorice. Este greu să găsim oameni buni, cinstiţi, cu plăcere pentru ceea ce fac”, ne-a spus Manolache Bejan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

De la muncitori în Italia la proprietari de fabrică în România. Produc componente pentru Audi, BMW şi Volkswagen

Daniela şi Mihăiţă Măncilă au muncit într-o fabrică de piese auto din Italia şi au revenit apoi în satul natal, unde şi-au investit banii într-o mică firmă, care s-a dezvoltat şi a devenit acum o afacere de succes, care produce componente pentru cei mai puternici producători auto din lume.

Povestea familiei Măncilă este un exemplu de autoeducaţie, perseverenţă şi spirit antreprenorial. Daniela şi Mihăiţă Măncilă au plecat în Italia când ambii erau practic copii. Au lucrat într-o fabrică de asamblări de componente electrice şi electronice pentru autovehicule din Reggiano, iar după 12 ani au revenit în România, în 2007, şi au deschis propria afacere în comuna Pechea, satul de unde provine Mihăiţă Măncilă, Daniela fiind maramureşeancă.

Au început cu patru angajaţi, iar în 2009 aveau deja 80 de angajaţi, pentru ca acum în fabrica de la Pechea să muncească 186 de angajaţi. Muncitorii din Pechea realizează o parte din motoarele electrice folosite la ştergătoarele de parbriz, la scaune, pompele de apă şi, mai nou, la portbagaje. După ce sunt asamblate, componentele sunt trimise în Italia, unde se adaugă carcasa şi rotorul, se face controlul final, iar apoi acestea sunt trimise în Germania. Ulterior, aceste ansamble auto sunt folosite în proporţie de 90% pentru Audi, iar restul pentru BMW, Volkswagen şi Range Rover.

95% din angajaţi sunt femei

Ca să vă faceţi o idee, unul din ultimele modele de Audi A8 are între 90 şi 120 de motoraşe electrice. ”La întâlnirile cu angajaţii noştri suntem întrebaţi unde se duc atâtea milioane de motoraşe. Le explic unde ajung aceste componente şi îi asigur că aceste locuri de muncă sunt stabile, pe termen lung, pentru că oamenii vor să ştie dacă este ceva serios. Îşi fac credite pe câţiva ani şi vor să ştie dacă au locurile de muncă asigurate”, susţine Daniela Măncilă.

Salariul minim la fabrica din Pechea este de 1.600 de lei, la care se adaugă tichete de masă, iar cel maxim ajunge la 3.500 de lei, la care se adaugă şi prime de sărbătorile legale. 95% din angajaţii fabricii de componente auto de la Pechea sunt femei.

O afacere de 2 milioane de euro

Creşterea spectaculoasă a afacerii este rezultatul seriozităţii şi implicării soţilor Măncilă. Timp de trei ani, aceştia şi-au început ziua de lucru la 5 dimineaţa şi au încheiat-o la 11 noaptea. Astfel, cifra de afaceri a crescut de la 700.000 de euro în 2009 la 2.000.000 de euro în prezent.

”În 2012 am deschis un nou punct de lucru în Pechea. Datorită calităţii produselor noastre şi punctualităţii, au crescut foarte mult comenzile”, spune Daniela Măncilă, care este şi administratorul firmei. Soţul său a devenit între timp primarul din Pechea. A hotărât să meargă pe acest drum pentru că oamenii din comună i-au cerut să candideze pentru a conduce întreaga comunitate, dar şi pentru că a întâmpinat dificultăţi în dezvoltarea propriei afaceri la nivel local.

Calitate înainte de orice

Pentru a creşte productivitatea şi a menţine calitatea produselor, soţii Măncilă au impus câteva reguli simple, dar extrem de eficiente. ”Nu ai voie cu telefonul la ureche. La noi se munceşte pe linie. Sunt între 6 şi 12 persoane pe linia de producţie. Dacă cineva ar vorbi la telefon, ar bloca toată linia de producţie. Suntem înţelegători. Dacă ai o urgenţă în familie sau ai copilul bolnav acasă, poţi ţine telefonul cu tine. De asemenea, nu se stă de vorbă. Dacă vorbeşti, nu eşti atent la operaţia pe care o efectuezi. Degeaba faci cantitate, dacă nu ai calitate”, spune Daniela Măncilă.

Fabrica de la Pechea produce între 350.000 şi 400.000 de motoraşe electrice pe săptămână, ceea ce înseamnă 17 milioane de astfel de componente auto pe an, scăzând zilele nelucrătoare. Pe viitor, familia Măncilă va demara o colaborare cu o firmă din Luxemburg, de data aceasta pentru realizarea de cablaje tot pentru sectorul auto.

”Dacă sunt serioşi, cu siguranţă vor reuşi în afaceri”

De 1 decembrie, soţii Măncilă au un mesaj pentru românii care au muncit în străinătate şi s-au decis să revină acasă, dar şi pentru cei care au de gând să facă acest lucru în viitorul apropiat. ”Este dificil acum să transmit un mesaj de încurajare, ţinând cont de perioada prin care trecem. Multă lume spune că în România nu eşti respectat. Nu este adevărat. Nici în afară nu vei fi văzut vreodată ca cetăţean al ţării unde te-ai dus. Totuşi, dacă au învăţat bine o meserie şi au o rezervă financiară pusă deoparte, pot să aplice şi la noi în ţară ceea ce au învăţat afară, iar dacă sunt serioşi, cu siguranţă vor reuşi în afaceri, aşa cum am reuşit şi noi. Îi încurajez pe toţi cei care vor să se întoarcă în ţară”, susţine Daniela Măncilă.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.