Jump to content

Reabilitarea Viaductului Sidex


dcp100168

Recommended Posts

Viaductul, asfaltat de Primărie!

Cine a trăit cu impresia că Viaductul este în proprietatea ArcelorMittal – argumentat de faptul că, de pildă, iarna, de deszăpezirea arterei se ocupă, în general, Combinatul, sau că la capătul dinspre oraş sunt postaţi, „strategic”, acei „faguri” din oţel – ei bine, a greşit!

Viaductul aparţine municipalităţii şi numai Primăria Galaţi ar trebui să aibă grijă de el, iar drumurile de pe lângă Combinat, cele uzinale, aparţin siderurgicului.

Precizarea a fost făcută, în şedinţa Comisiei de Dialog Social, de prefectul Cosmin Păun, care a răspuns, astfel, cererii sindicaliştilor Vasile Crişan (FSS Metarom) şi Gheorghe Tiber (Sindicatul Solidaritatea) de a interveni la Primărie pentru a se asfalta viaductul! „Nu se mai poate circula nici auto, din cauza asfaltului stricat, iar pe dreapta cum te duci spre Combinat sunt nişte saci, am înţeles că sunt nişte tasări ale stâlpilor”, au semnalat sindicaliştii, nereguli la care se pot adăuga şi altele: lipsa „cordonului” de protecţie din metal, trotuarele făcute praf, barele de metal de pe pod nevopsite şi ruginite şi câte altele. „Nu ştiu însă sigur dacă limita de proprietate a Combinatului este dincolo sau dincoace de viaduct”, a completat Gheorghe Tiber, dând astfel glas părerii care a domnit, mai mult timp printre mulţi gălăţeni.

Iar ideea că viaductul ar aparţine Combinatului a fost întemeiată şi pe faptul că cel puţin un an, dacă nu mai mulţi, la intrarea pe drum, dinspre oraş, se afla o tăbliţă pe care scria „proprietatea ArcelorMittal”. Tăbliţa a dispărut, e drept, însă existenţa ei acolo poate fi confirmată de sutele de muncitori de pe platforma siderurgică. Cine a pus-o atunci şi mai ales de ce a fost ea scoasă după atâta amar de timp, pentru ca, deodată, să se precizeze clar că viaductul aparţine Primăriei, sunt întrebări la care nu avem răspuns.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

n-ai cum sa fii acuzat de violarea proprietatii, viaductul e in intravilan, nu are cum sa apartina combinatului. si pe el nu circula numai cei ce lucreaza in combinat, circula si cei care merg inspre schela si ce localitati or mai fi pe acolo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

de vineri a inceput frezarea (si sper sa continue cu asfaltarea) viaductului. firma care presteaza e ICMRSG, nu Ecosal (serviciul primariei) ceea ce ma face sa cred ca initiativa a venit din partea combinatului. o avea legatura cu vizita de maine a lui Adytia Mittal?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Marea peticeală a Viaductului Combinatului

Cei care au trecut pe viaductul Combinatului în ultimele 3 săptămâni au avut ocazia să vadă cu ochii lor modul în care a fost pus în aplicare unul din demersurile Primăriei Galaţi, şi anume lucrările de asfaltare şi frezare.

Timp de două săptămâni, în fiecare luni, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Nicoleta Manole, anunţa străzile unde se efectuează lucrări de asfaltare şi de frezare, pe listă fiind menţionat şi viaductul Sidex. Cei care au citit comunicatul au trăit cu impresia că viaductul Sidex îşi va schimba complet look-ul, în urma lucrărilor şoferii care vor circula cu maşinile pe drumul respectiv nemaisimţind nicio zdruncinătură, aşa cum se întâmpla până acum din cauza şanţurilor şi denivelărilor existente.

Dar acţiunea „marea asfaltare şi frezare” anunţată cu surle şi tobe în comunicatele de presă ale Primăriei s-ar putea numi cu uşurinţă „marea peticeală”. Şi asta deoarece atât viaductul, cât şi trotuarul au fost doar cârpite pe anumite porţiuni, iar totul este departe de a arăta bine. În aceste condiţii, ne întrebăm de ce în comunicatele de presă ale Primăriei nu s-a precizat că se vor face doar lucrări de asfaltare şi de frezare pe anumite porţiuni ale Viaductului care face legătura între oraş şi Combinat?

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Bani pentru reabilitarea Viaductului Sidex

Nu mai puţin de 1.272.020 de lei de la bugetul local, atât ar putea costa, în prima etapă, reabilitarea Viaductului Sidex, care face legătura între municipiul Galaţi şi SC ArcelorMittal. Proiectul de hotărâre care avizează această lucrare de intervenţie propusă pentru 2012 a ajuns pe masa aleşilor locali.

Reabilitarea este necesară, se arată în documentele care însoţesc proiectul, deoarece obiectivul prezintă degradări majore la elementele de construcţie şi de rezistenţă ale suprastructurii. În prima etapă ar urma să se refacă partea carosabilă, inclusiv trotuarul pe rampa Sidex, iar în cea de-a doua etapă, refacerea căii pe toată partea carosabilă şi a trotuarelor, inclusiv a căii pentru tramvai, montarea parapetelor de siguranţă şi refacerea instalaţiei electrice pentru iluminatul exterior. Investiţia din prima etapă ar urma să se desfăşoare în patru luni.

Rămâne de văzut dacă va primi şi votul aleşilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Probleme la un stâlp. Viaductul va fi reabilitat

Pentru că infiltraţiile de apă au afectat structura de rezistenţă a unuia dintre stâlpii viaductului, obiectivul va fi reabilitat. Aleşii locali au aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru reabilitarea Viaductului Sidex - etapa I. Valoarea investiţiei se ridică la 1.272.020 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare este de patru luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Un stalp al Viaductului s-a prabusit si are nevoie urgenta de reabilitare

Pericol pe viaduct! Din cauza infiltratiilor unul dintre stalpii acestuia s-a prabusit si are nevoie urgenta de consolidare. Motiv pentru care, in ultima sedinta de Consiliul Local, alesii au votat un proiect ce prevede reabilitarea Viaductului. Valoarea investitiei se ridica la 1,2 milioane de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare este de patru luni.

Starea jalnica in care se afla Viaductul a fost adusa la cunostinta autoritatilor inca de anul trecut. O expertiza tehnica realizata de catre Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene Bucuresti a identificat degradarea unuia dintre stalpii de rezistenta care sustin calea Viaductului. Concluzia expertului a fost ca elementele constructive sunt intr-o stare avansata de degradare si sunt necesare lucrari de reabilitare urgente.

Pe langa consolidarea stalpilor, potrivit studiului tehnic, se vor face lucrari de reamenajare a scurgerii apelor de pe rampa de acces dinspre combinatul siderurgic, astfel incat acestea sa nu mai ajunga pe partea carosabila a viaductului, precum si refacerea caii de rulare a tramvaielor pe toata partea carosabila si reabilitarea trotuarelor.

Viaductul a fost construit in perioada 1966-1969, are o latime totala de 18,70 m, cu partea carosabila de 14 metri, pentru doua linii de tramvai si doua benzi pentru autovehicule si doua trotuare de cite 1,90 m. Acesta face legatura intre municipiul Galati si combinatul siderurgic Arcelor Mittal.

a1galatibraila.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Culmea hoţiei! Cum te poţi îmbogăţi cu ajutorul gropilor săpate de Primărie pe Viaduct

* Podul care leagă oraşul de Combinat este în pericol de prăbuşire, din cauza furturilor de cablu, care au afectat structura de rezistenţă a construcţiei

Hoţii de fier vechi din Galaţi au descoperit o nouă mină de aur în zona Combinatului. Astfel, în ultimele săptămâni, viaductul a fost atacat cu târnăcoape şi cu căruţe, iar cablurile care trec pe sub podul ce leagă mastodontul industriei gălăţene au fost distruse metodic.

Treabă inginerească

Conform locuitorilor din zonă, furturile au loc mai ales la lăsatul serii, profitând şi de faptul că iluminatul public nu mai funcţionează de ani buni. „Vin cu căruţele. Sapă acolo unde ştiu că ar trebui să fie guri de vizitare, ancorează un capăt al cablului de căruţă şi pleacă pur şi simplu cu ele. Nouă ne este şi frică să ieşim noaptea, din cauza acestor oameni”, ne-a explicat un locuitor din zonă, care a preferat să-şi păstreze anonimatul, de teama hoţilor.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Combinatului Siderurgic ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, respectivele cabluri ar trebui să deservească iluminatul public de pe viaduct. Pe o distanţă de 1,2 kilometri au fost săpate deja 23 de găuri pentru a se extrage cablul din pod. La furt a dat o mână de ajutor consistentă şi Primăria Galaţi, care în această perioadă a realizat o serie de studii privind structura de rezistenţă a viaductului. Concret, firma angajată de municipalitate a săpat mai multe dintre găurile folosite acum de hoţii de cablu.

Conform specialiştilor, furturile de acest tip pot afecta structura de rezistenţă a unei astfel de construcţii. „În funcţie de modul în care a fost construit respectivul pod, pot apărea infiltraţii care să-i afecteze structura”, ne-a declarat inginerul constructor Costel Creţoiu.

Tun pentru micii găinari

Deşi se pune în mod clar în pericol siguranţa celor care circulă pe respectivul pod, hoţii de fier vechi nu iau în considerare decât propriile buzunare. Conform unui calcul simplu, cei care sustrag respectivul cablu obţin o mică avere într-o perioadă relativ scurtă de muncă. Un kilogram de cupru se cumpără la centrele de colectare ale fierului vechi cu sume cuprinse între 21 şi 23 de lei. Conform surselor din Poliţia Galaţi, un astfel de cablu conţine 3-4 kilograme de cupru la fiecare metru, deci pe distanţa de 1.200 de metri se adună cel puţin 3.600 de kilograme de cupru. Cum cu ochiul liber se poate observa că în anumite porţiuni sunt două sau trei cabluri trecute printr-un sistem de protecţie, kilogramele de cupru trensformate în bani înseamnă circa 150.000 de lei, sau, pentru cei mai europeni dintre noi, în jur de 33.000 euro. Nu-i rău deloc pentru câteva săptămâni de lucru! Mai ales atunci când furi din banul public.

Culmea legii

Având în vedere că respectivele cabluri au şi un proprietar, respectiv Electrica, Poliţia nu poate face nimic decât la sesizarea societăţii. În concluzie, dacă oamenii de la Electrica nu sunt deranjaţi de pierderile respective, hoţii au mână liberă. Contactat telefonic, directorul Electrica Galaţi, Iulian Aramă, spune că nu ştie despre dispariţia respectivelor cabluri.

Cu toate acestea, doi inşi s-au ales deja cu dosare penale pentru tentativă de furt. „În noaptea de 31 octombrie, două persoane au fost prinse în flagrant, în timp ce încercau să sustragă cablu. Poliţia a întocmit dosar penal pentru tentativă de furt în acest caz”, ne-a relatat Cristina Tatulici, purtătorul de cuvânt al IPJ Galaţi. De altfel, în urma sesizării "Vieţii libere", comandantul IPJ a trimis un echipaj de la Secţia 2 Poliţie şi unul de la Poliţia Rutieră pentru a vedea care este situaţia în zonă.

Viaductul intră în reabilitare

Deoarece structura de rezistenţă a fost grav afectată, viaductul urmează să intre în reabilitare. Astfel, în urmă cu aproximativ o lună, Consiliul Local a aprobat o investiţie în valoare de 1.272.020 de lei, pentru lucrările ce vizează reparaţiile la viaduct.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Podul spre Combinat se degradează pe zi ce trece
* Au ajuns să fure până şi gardul de protecţie din fier
Cufundat în beznă de câteva luni, viaductul care leagă municipiul Galaţi de platforma siderurgică ArcelorMittal a devenit ţinta predilectă a hoţilor de cupru şi de fier vechi care acţionează şi în combinat şi care îşi au cuibul la doi paşi, pe strada Garofiţei, binecunoscută poliţiştilor şi jandarmilor. Primăria, cea care deţine podul, a anunţat încă din octombrie 2012 că a pus deoparte 1,2 milioane de lei ca să-l repare, dar va mai avea, oare, ce repara până la primăvară, atunci când ar trebui să înceapă lucrările? Nu de alta, dar starea podului se înrăutăţeşte vizibil pe zi ce trece, hoţii ajungând să fure la adăpostul întunericului chiar şi bucăţi din parapetul metalic menit să blocheze un plonjon accidental al maşinilor în hăul de zeci de metri aflat dedesubt. Cel puţin două astfel de goluri au apărut până acum în gardul de protecţie şi numai un miracol a împiedicat producerea unei tragedii. „La ultima ninsoare, o maşină era cât pe ce să cadă de pe viaduct printr-o gaură făcută de hoţi în parapet”, a spus liderul Sindicatului Liber al Siderurgiştilor din combinat, Ilinca Diaconu.
Pentru că podul este tranzitat mai ales de salariaţii ArcelorMittal Galaţi, compania a cârpit gardul, ca soluţie de avarie până la reparaţiile promise de Primărie. Astfel, combinatul a acoperit golurile din gard cu plasă de protecţie din metal, iar acum studiază posibilitatea întăririi acesteia, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Dorian Dumitrescu.
Refacerea reţelei de iluminat de pe pod e prioritară
Furturile de materiale de pe viaduct s-au intensificat în toamna anului trecut, după ce compania siderurgică a blindat cu grilaje şi cu senzori de mişcare mai multe tuneluri subterane prin care hoţii de metale intrau pe platforma siderurgică, spun surse din interiorul combinatului. Hoţii au primit şi o nesperată mână de ajutor de la Primărie, care a uitat să înlocuiască becurile arse, oferindu-le un „cadru intim” de operare. Prost iluminat şi nepăzit, podul a rămas mai întâi fără cablurile din cupru care alimentau cu energie reţeaua de iluminat. A urmat parapetul superior din fier, menit să protejeze pietonii şi bicicliştii, şi acum a venit rândul parapetului inferior.
E lesne de înţeles, aşadar, că refacerea reţelei de iluminat de pe viaduct este prioritară. O recunoaşte şi purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, care spune că operaţiunea trebuie să înceapă „cât mai curând posibil”. Startul acesteia ar putea fi întârziat, însă, de complicatele proceduri de achiziţie publică ce trebuie urmate pentru cumpărarea materialelor cu care va fi completată reţeaua vandalizată.
Farurile maşinilor de poliţie ţin loc de becuri
Până când problema lipsei iluminatului pe viaduct va fi rezolvată, echipele Poliţiei Locale ar trebui să patruleze pe pod de după-amiază până dimineaţă, ca să împiedice noi furturi. Aceasta este soluţia provizorie găsită de Primărie, în urma numeroaselor sesizări primite de la ArcelorMittal Galaţi şi a şedinţelor de lucru cu reprezentanţii companiei.
Poliţiştii nu stau, însă, de strajă pe viaduct toată noaptea deoarece trebuie să acopere şi zona de case din acea parte a oraşului. „Avem patrule în vestul oraşului, care trec şi pe viaduct”, a declarat, ieri, şeful Poliţiei Locale, Cristian Gâscă.
În aceste condiţii, nu este exclus ca furturile de materiale să continue şi podul să se degradeze din ce în ce mai tare.
viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Viaductul de la Combinat, o bombă care ticăie?

Reamintim că aleşii locali au aprobat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local alocarea unei sume de bani în vederea efecturării unei expertize din care să reiasă ce lucrări ar trebui făcute pentru reabilitarea viaductului. Potrivit informaţiilor noastre, în urma expertizei efectuate a reieşit că pentru executarea lucrărilor ar fi necesare 2,5 milioane de euro, ceea ce ar presupune în principal lucrări efectuate la 2 piloni de rezistenţă care sunt afectaţi şi la partea de îmbinare, a doua soluţie fiind intrarea viaductului timp de 2 ani în reparaţii capitale, ceea ce ar presupune şi executarea de lucrări de asfaltare, suma necesară fiind de 10 milioane de euro în acest caz. În cazul în care viaductul ar fi închis pentru reparaţii capitale, traficul ar fi deviat spre  drumul de la Fileşti timp de 2 ani. Porivit informaţiilor noastre, reprezentanţii Primăriei Galaţi s-au întâlnit în luna februarie cu Bogdan Grecu, directorul lanţului de furnizori, pentru a discuta despre starea precară a viaductului şi despre soluţiile care ar determina modernizarea lui. Reprezentanţii Primăriei Galaţi au propus conducerii Combinatului să contribuie şi ei financiar cu o anumită sumă, ţinând cont că viaductul e folosit în interesul Combinatului, numai că până la ora aceasta Bogdan Grecu nu a dat niciun răspuns Primăriei, nefiind la fel de receptiv cum s-a întâmplat în cazul doleanţei celor de la Apă Canal legată de tariful plătit pentru apa potabilă pompată din Priza Dunării. Reprezentanţii Primăriei iau în calcul, în aceste condiţii, închiderea vaductului în vederea conservării, deoarece muncipalitatea nu poate aloca 10 milioane de euro pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii capitale, iar circulaţia să fie redirecţionată spre drumul de la Fileşti.
„Viaductul scârţâie din toate încheieturile”
Ne-a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber, care a mai afirmat că structura este şubrezită iar covorul asfaltic trebuie măcar cârpit. „La fel, şi balustrăzile trebuie schimbate. Sindicatul Solidaritatea a ridicat în urmă cu câteva luni problema stării viaductului în cadrul comisiei de dialog social şi a cerut să se ia măsuri, adică viaductul să fie consolidat şi reparat. Ne-am adresat Primăriei la acea şedinţă de dialog social să facă acest lucru, cei de la Primărie au vorbit cu cei din conducerea Combinatului, care este unicul beneficiar al acestui viaduct, solicitând să pună şi ei jumătate din suma necesară, mai ales că limita de proprietate a oraşului în această zonă a fost incertă în ultimii ani. Din câte am înţeles, reprezentanţii conducerii Combinatului nu au dat încă niciun răspuns şi asta înseamnă, în opinia mea, fie că nu îi interesează, fie că ştiu că în scenariul cel mai pesimist Combinatul ar mai urma să mai meargă cel mult 2 ani, iar în scenariul cel mai optimist încă 4 ani”, ne-a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber.
Link to comment
Share on other sites

Ce e aia combinatul "care este unicul beneficiar al acestui viaduct,"? Galfinband, Uzinsider, Electrocentrale, ICMRS nu sint = combinat.

Si toti cei care merg spre Smardan, pe unde o iau? Ca nu am vazut pe nici unul cu elicopterul...

Link to comment
Share on other sites

... prin vale, pe la Filesti.

Da masinile particulare, si eu tot pe acolo mergeam... ca iti rupi si masina si ficatii in tine pe acolo, sa nu mai zic si de drumul care merge pe langa combinat care duce la Smardan...  Dar cei cu maxi taxi care merg la Pechea merg pe viaduct. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Combinatul dă undă verde la asfaltat

Este vorba de lucrările care au demarat de câteva zile pe drumul care duce către societatea Atlas, respectiv către Fileşti, situat sub viaduct, şi care sunt executate de către societatea ICMRSG.

După finalizarea lucrărilor de asfaltare a acestui drum, care ar urma să fie folosit drept cale de acces către fostul colos siderurgic, este posibil ca aleşii municipali să dea undă verde unei hotărâri de Consiliu Local care să prevadă oprirea circulaţiei pe principalul drum care face legătura între oraş şi ArcelorMittal Galaţi.

Rămâne de văzut dacă administraţia Combinatului va contribui cu vreun leu la lucrările de reparaţii sau de reabilitare a viaductului, aflat în stare de degradare, ţinând cont de faptul că este folosit atât de angajaţii unităţii, cât şi de firmele care au afaceri cu fostul colos siderurgic.

Reamintim că aleşii locali au aprobat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local alocarea unei sume de bani în vederea efectuării unei expertize din care să reiasă ce lucrări ar trebui făcute pentru reabilitarea viaductului. Potrivit informaţiilor noastre, în urma expertizei efectuate a reieşit că pentru executarea lucrărilor ar fi necesare 2,5 milioane de euro, lucrările principale preconizate a fi efectuate vizând doi piloni de rezistenţă care sunt afectaţi şi la partea de îmbinare. A doua soluţie consta în intrarea viaductului timp de doi ani în reparaţii capitale, ceea ce ar presupune şi executarea de lucrări de asfaltare, suma necesară fiind în acest caz de 10 milioane de euro. În cazul în care viaductul ar fi închis pentru reparaţii capitale, traficul ar fi deviat spre drumul de la Fileşti timp de 2 ani. Reprezentanţii Primăriei iau în calcul, în aceste condiţii, închiderea viaductului în vederea conservării, deoarece muncipalitatea nu poate aloca 10 milioane de euro pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii capitale, iar circulaţia să fie redirecţionată spre drumul de la Fileşti. „Viaductul scârţâie din toate încheieturile, structura este şubrezită, iar covorul asfaltic trebuie măcar cârpit. La fel, şi balustrăzile trebuie schimbate”, a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Potrivit informaţiilor noastre, în urma expertizei efectuate a reieşit că pentru executarea lucrărilor ar fi necesare 2,5 milioane de euro, lucrările principale preconizate a fi efectuate vizând doi piloni de rezistenţă care sunt afectaţi şi la partea de îmbinare. A doua soluţie consta în intrarea viaductului timp de doi ani în reparaţii capitale, ceea ce ar presupune şi executarea de lucrări de asfaltare, suma necesară fiind în acest caz de 10 milioane de euro.

Deci diferenta intre cele doua solutii e de 7,5 milioane euro (in bani), de un interval de timp (neprecizat) si de fix o lucrare - asfaltarea.

Pe scurt, asfaltarea a vreo doi km de drum (existent) costa cam cat construirea cap coada a intregului viaduct.

Ziaristii lu' peste prajit.

 

PS Trebuia sa fie bagat in seama si Tiber...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Viaductul spre Combinat s-a surpat! Astăzi se analizează închiderea totală a traficului

* Tasările care afectează structura de rezistenţă a podului ce face legătura dintre oraş şi platforma siderurgică s-au agravat în ultima vreme * Una dintre benzi este închisă, iar Comisia de Siguranţă a Circulaţiei va decide astăzi dacă închide de tot traficul pe Viaduct

O construcţie simbolică pentru Galaţi şi până nu demult cel mai mare viaduct din ţară, podul care leagă oraşul de platforma siderurgică stă să se surpe din cauză şubrezirii structurii de rezistenţă, fenomen la care şi-au adus aportul deopotrivă factorii naturali, cât şi hoţii de fier vechi. Degradarea vizibilă a început de ani de zile, gardul metalic de protecţie, ciunţit în multe locuri, fiind un prim semnal de alarmă că circulaţia pe Viaduct devine tot mai periculoasă. Cârpirea parapetului a fost o soluţie temporară pentru ca într-un eventual eveniment rutier, vreo maşină sau pietoni să nu plonjeze în gol, de la peste 60 de metri. Adevăratul pericol vine însă din gropile care s-au format pe ambele margini ale  viaductului şi care pot produce oricând o surpare. Cea mai mare este, de departe, gaura formată lângă un picior al podului la circa 100 de metri de intrarea pe platoforma siderurgică. Prin gaura căscată în trotuar, care măsoară circa cinci metri diametru se vede hăul de dedesubt, iar asfaltul, inclusiv linia de tramvai, sunt vizibil afectate de surpare. De altfel un fir al liniei ferate care trece prin zona respectivă fost îngrădit de Primărie, circulaţia rutieră pe porţiunea afectată desfăşurându-se, până ieri, cu restricţii.
„Astăzi, joi, se va întruni la primărie Comisia de Siguranţă a Circulaţiei şi se va decide dacă traficul pe Viaduct va fi restricţionat sau închis de tot precum şi data de la care se a lua această măsură. Deocamdată putem doar spune că investiţiile pentru reabilitare sunt bugetate”, a precizat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Prima etapă a lucrărilor de consolidare a Viaductului a fost bugetată, într-adevăr, prin HCL 106/2012, cu suma de 1.272.020 lei, dar vestea proastă este că nu se ştie deocamdată când vor fi demarate lucrările. Mai mult decât atât, până ca muncitorii să se apuce efectiv de treabă, trebuie parcurse mai multe etape, precum proiectarea şi atribuirea contractului, operaţiuni care ar putea dura luni de zile.

Norocul Combinatului: mai multe porţi

Principalul obiectiv economic care ar putea fi afectat de o eventuală închidere a traficului pe Viaduct, ArcelorMittal, are soluţii pentru a asigura accesul muncitorilior şi a vehiculelor spre şi dinspre platformă.
„Noi avem mai multe porţi pe care se poate face accesul  rutier, deci asta nu e o problemă. În cazul în care s-ar închide, accesul autoturismelor spre Poarta Est va fi deviat dinspre Fileşti. Oricum, noi am anticipat aceste probleme de pe viaduct şi am asfaltat un drum lateral care duce spre poarta de Est şi pe unde se poate face de asemenea accesul. În rest, aprovizionarea sau transporturile care vin sau pleacă din Combinat nu vor avea de suferit, pentru că în majoritate acestea se fac pe calea ferată sau pe apă”, a menţionat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Se întrerupe circulaţia pe viaductul de la Combinat

O groapă apărută în asfaltul de pe viaductul care duce spre Combinatul Siderurgic a alertat autorităţile care au decis ca această rută să fie închisă de mâine dimineaţă, începând cu ora 9.00. „Restricția de circulație este valabilă pentru orice fel de autovehicul, inclusiv tramvaie, dar și pentru pietoni şi bicicliști. Măsura este necesară pentru a preîntâmpina orice fel de accidente cauzate de degradarea sfertului de con nord al culeii vestice. În acest moment, secțiunea afectată este delimitată cu semne de avertizare”, se arată într-un comunicat de presă trimis de repreznatnţii Primăriei Galaţi. Rutele de acces alternative spre și dinspre Combinatul Siderurgic Arcelor Mittal Galați sunt prin strada Smârdan/DJ 251 sau prin strada Brăilei/DN2B. Tramvaiele vor avea capăt de linie la depoul Transurb din strada Combinatului. „Urmează ca în cel mai scurt timp să fie evaluată oportunitatea actualizării ultimelor expertize tehnice efectuate la Viaduct și apoi, după parcurgerea procedurilor de atribuire, să fie demarate lucrările de reabilitare. Pentru prima etapă a reabilitarii, prin Bugetul Municipiului Galați pe anul 2013, adoptat în urma cu trei luni, a fost alocata suma de 1.272.000 lei”, se mai arată în comunicatul Primăriei.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Pază la Viaductul Combinatului

Începând de luni este asigurată paza Viaductului, puntea care a făcut legătura între oraş şi Combinat şi care a fost închis de vineri deoarece circulaţia pe el nu se mai făcea în siguranţă.
Degradarea stării Viaductului a avut loc treptat în ultimii ani şi a culminat zilele trecute cu apariţia unei gropi în asfalt. După ce s-a luat decizia de oprire a circulaţiei pe viaduct începând de vineri, reprezentanţii Primăriei au decis să asigure începând de luni paza acestui obiectiv, care va avea loc 24 din 24 de ore, cu ajutorul unei firme specializate, urmând ca astăzi reprezentanţii unei firme specializate din Bucureşti să vină la Galaţi pentru a face un studiu care va da un verdict privind soarta acestui obiectiv care a intrat în conservare şi a cărui reabilitare totală ar costa bugetul municipalităţii 10 milioane de euro. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu acest obiectiv construit odată cu platforma siderurgică, în condiţiile în care, deşi a fost folosit cel mai mult de Combinat, reprezentanţii fostului colos siderurgic nu par a fi dispuşi să dea un leu pentru lucrările de reparaţie, deşi găsesc sume de bani pentru acordarea diferitelor sponsorizări, acţiuni pe care le fac publice şi care sunt lăudabile.
Primarul Marius Stan ne-a declarat la sfârşitul şedinţei de Consiliu Local de joi că i-a întrebat pe reprezentanţii fostului colos siderurgic dacă pot da garanţii că în următorii 5 ani activitatea unităţii nu va suferi modificări majore, la fel ca şi numărul de angajaţi, dar întrebarea sa nu a primit un răspuns concret. „Este vorba de efectuarea unei investiţii de 10 milioane de euro de la bugetul local pentru reabilitarea în întregime a Viaductului şi dorim să ştim dacă aceasta se justifică din mai multe puncte de vedere, inclusiv cel economic”, ne-a declarat primarul Galaţiului.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.