Jump to content

Drum renovat de Vega, ca după bombardament


dcp100168

Recommended Posts

Drum renovat de Vega, ca după bombardament

DJ 392 Pecineaga - Amzacea - un drum (atenţie!) renovat la sfârşitul anului trecut de Consiliul Judeţean Constanţa căruia nu a avut cum să-i expire încă perioada de garanţie (de viaţă) arată, în mod şocant, ca după război! Deşi drumul este avariat încă din luna mai, Regia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, în calitate de administrator al drumului, Consiliul Judeţean Constanţa - finanţatorul reabilitării şi constructorul SC Vega 93 Galaţi - contractorul lucrării nu au refăcut tronsonul de drum puternic deteriorat nici la această dată!

La sfârşitul anului trecut, Consiliul Judeţean Constanţa a finalizat reabilitarea DJ 392, pe o distanţă de aproximativ 11 kilometri. La jumătate de an de la terminarea lucrării, aproximativ patru kilometri din drum arată ca după bombardament, iar alţi doi kilometri au început, de asemenea, să se deterioreze. Pe cei patru kilometri de drum puternic deterioraţi, în mod neaşteptat, întreg asfaltul s-a umflat şi a crăpat. Pentru şoferii care nu au aflat încă de drumul-catastrofă ce face legătura între Pecineaga şi Amzacea, tranzitarea acestuia reprezintă o adevărată capcană. Motivul? La ieşirea din Pecineaga şi la intrarea în Amzacea se circulă încă fără probleme, iar şoferii nu au cum să-şi închipuie că porţiunea de tronson intermediară este impracticabilă, asfaltul fiind făcut bucăţele. Încă din luna mai, drumul reprezintă un real pericol pentru autovehiculele care-l tranzitează. Cu toate acestea, RAJDP, CJC şi constructorul nu s-au grăbit să-l refacă.

drum_Pecineaga_Amzacea_drum_15.jpg

...

Constructorul nu ştie când va fi refăcut drumul

Directorul general al SC Vega 93 Galaţi, Doru Chiper, nu ştie data precisă când va fi refăcut drumul, deşi acesta este avariat încă din luna mai! „Ieri (n.r. miercuri, 24 iulie) a fost trimisă în teren o echipă a proiectantului pentru a recolta probe şi pentru a găsi o soluţie. Cei de la SC Euro Proiect SRL Focşani vor face analizele necesare pentru a determina ce s-a întâmplat. Probele vor fi duse la Institutul de Cercetări şi Proiectări Bucureşti şi imediat ce vom avea un rezultat, apreciez că trei săptămâni sunt suficiente pentru refacerea lucrării", a explicat directorul general al SC Vega 93 Galaţi. Întrebat de ce lucrarea are doar 18 luni garanţie, un termen atât de scurt, Doru Chiper a încercat să ne convingă de faptul că „cele 18 luni constituie garanţia de bună executare şi nu termenul de durată al lucrării" (?!). Cum explică constructorul faptul că porţiunea de drum avariată încă din luna mai nu a fost refăcută până acum? Doru Chiper a declarat că în luna mai s-a aflat pe teren o altă echipă de intervenţie pentru a îndepărta stratul de asfalt deteriorat. Ce s-a întâmplat de atunci până astăzi, de ce nu a fost remediată situaţia din luna mai până în prezent, au fost două întrebări la care nu am putut afla un răspuns de la directorul general al SC Vega 93 Galaţi. Doru Chiper a ţinut să reafirme că săptămâna acesta (la aproape două luni distanţă de la prima deplasare în teren) o nouă echipă de intervenţie a fost trimisă în teren, de data aceasta pentru a stabili cum a fost posibilă deteriorarea asfaltului.

...

ziuaconstanta.ro

Link to comment
Share on other sites

Drumul spre mare, acoperit cu piatră spartă

Dacă intenţionaţi să plecaţi în concediu pe litoralul românesc, alegeţi-vă cu grijă ruta! Drumul prin Dobrogea, mai scurt cu circa 30 km decât cele prin Bărăgan, a fost decopertat pe trei tronsoane totalizând 25 km între localităţile Baia şi Mihai Viteazu. Porţiunile au fost acoperite cu piatră spartă, iar bucăţile sunt destul de mari, aşa că şoferii nu pot rula în condiţii de siguranţă cu viteze mai mari de 40 km/h. În aceste condiţii, conducătorii auto îşi iau adio de la economiile de timp şi de carburant pe care le-ar fi făcut în condiţii normale pe această rută. Constructorul este compania gălăţeană Vega '93.

"Drumul este execrabil"

Gălăţeanul Florin Staicu a plecat recent la mare. A ales ruta Măcin - Constanţa pentru că îi place mai mult decât Brăila - Vadu Oii şi e şi mai scurtă. L-au cuprins, însă, regretele când a ajuns la Baia. "Între Baia şi Mihai Viteazu, drumul este execrabil, extrem de prost. E pat de piatră pe mai multe tronsoane - când am fost eu, erau două, acum am înţeles că sunt trei - şi bucăţile de piatră sunt foarte mari, mi-au găurit un cauciuc, pe care l-am peticit la întoarcerea în Galaţi. La dus, am mers cu 20-30 km/h, iar la întors, pentru că se putea, am mers cu 40 km/h. La viteze mai mari, rişti bucşele, tot", declară Staicu.

În afară de anvelopele şi de bucşele distruse, şoferii se plâng şi de faptul că praful de piatră le compromite filtrele de aer. În plus, pietrele aruncate de roţile celorlalte maşini le pot îndoi tabla sau le pot sparge farurile ori parbrizul.

"Drumul spre mare prin Măcin e frumos, e împădurit, e mai scurt, dar, din cauza porţiunii Baia - Mihai Viteazu, le recomand tuturor să meargă pe ruta Brăila - Vadu Oii", îi sfătuieşte gălăţeanul pe cei care pleacă la mare.

"Nu am văzut progrese"

Florin Staicu a petrecut o săptămână pe litoral şi spune că, la întoarcere, nu a observat ca lucrările să fi avansat. "Nu am văzut nici muncitori, nici progrese. Am văzut doar nişte panouri pe care scria că îşi cer scuze pentru disconfortul creat. Scuzele nu ajută nici bucşele, nici rovinieta", afirmă bărbatul.

Constructorul susţine, însă, că lucrările se desfăşoară "într-un ritm susţinut". "Lucrăm între Baia şi Mihai Viteazu, pe trei tronsoane. Sunt 25 km desfăcuţi şi acoperiţi cu strat de piatră spartă. În două-trei zile începe asfaltarea primul strat", a declarat directorul Vega '93, Doru Chiper.

Încă 34 km din DN 22 vor fi sparţi

O spune constructorul. "Trebuie să refacem 59 km din DN 22. Termenul de finalizare este 2013, dar noi încercăm să terminăm anul acesta", a spus Chiper. Pentru această lucrare, Vega '93 primeşte 76 de milioane de lei, adică peste 16 milioane de euro, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Şoferii, deşi găsesc lăudabil proiectul de refacere a drumului către mare, se întreabă de ce lucrarea are loc în plin sezon estival, când traficul pe respectiva arteră creşte exponenţial.

Directorul Vega '93 le răspunde că banii de la stat nu au venit la timp. "Noi am semnat contractul în octombrie 2011 şi am început lucrările la sfârşitul lunii mai 2012 din cauza lipsei fondurilor", a explicat Doru Chiper.

Compania de construcţii Vega '93, controlată de familia Istrate, a încheiat anul 2011 cu un profit net de 28,7 milioane de lei, adică 6,7 milioane de euro la cursul mediu de anul trecut, clasându-se pe poziţia a doua în topul profitabilităţii, după distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tronsonul Pecineaga - 23 August arată, în continuare, ca după bombardament

Drumul Judeţean Pecineaga - 23 August a devenit vedetă. Un român a trimis imagini cu drumul deteriorat pe adresamartorocular@realitatea.net. Precizăm că starea în care se află tronsonul Pecineaga - Amzacea a constituit subiectul unei anchete realizate de cotidianul Ziua de Constanţa.

La sfârşitul lunii iulie, directorul general al SC Vega 93 Galaţi (firma care s-a ocupat de construcţia drumului), Doru Chiper, relata pentru cotidianului Ziua de Constanţa că, atenţie, nu ştie data precisă când va fi refăcut drumul, deşi acesta este avariat încă din luna mai a.c. „Ieri (n.r. miercuri, 24 iulie) a fost trimisă în teren o echipă a proiectantului pentru a recolta probe şi pentru a găsi o soluţie. Cei de la SC Euro Proiect SRL Focşani vor face analizele necesare pentru a determina ce s-a întâmplat. Probele vor fi duse la Institutul de Cercetări şi Proiectări Bucureşti şi imediat ce vom avea un rezultat, apreciez că trei săptămâni sunt suficiente pentru refacerea lucrării", explica la sfârşitul lunii iulie directorul general al SC Vega 93 Galaţi.

Lucrarea a fost inclusă în programul Consiliului Judeţean Constanţa privind modernizarea drumurilor judeţene. Cu toate acestea, Cristian Darie, vicepreşedintele CJC, nu a vrut să dea declaraţii la sfârşitul lunii iulie pentru a oferi explicaţii cu privire la starea drumului. Directorul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, Adrian Gâmbuţeanu, înainte de a întrerupe convorbirea telefonică şi de a trimite un mesaj text pe telefonul mobil al redacţiei cu texul „revin cu un apel", a declarat: „DJ 392 este un drum în lucru, contractorul lucrează la remedierea lui, drumul este în garanţie".

ziuaconstanta.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.