dcp100168 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Megalicitaţie pentru deszăpezire pe drumurile din MoldovaCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a scos la licitaţie contractul pentru asigurarea deszăpezirii pe drumurile din Suceava, Piatra Neamţ, Galaţi şi Câmpulung Moldovenesc.Valaorea lucrărilor este estimată la 29,4 milioane de lei, fără TVA. Astfel, pentru deszăpezirea drumurilor din Piatra Neamţ s-a estimat un cost de 11,5 milioane de lei, pentru cele din Suceava, 7 milioane de lei, la Câmpulung Moldovenesc s-ar cheltui în jur de 6 milioane, iar la Galaţi, 4,7 milioane de lei. "Licitaţia este făcută prin CNADNR. În celelalte secţii din Moldova există un contract multianual cu UMB Spedition care expiră în martie 2013", a spus Dănuţ Pilă, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi. Contractul va fi valabil cinci luni, doar în iarna 2012-2013, iar licitaţia va avea loc pe 27 septembrie.Potrivit contractelor atribuite în februarire 2009 firmei UMB Spedition controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, valoarea iniţială a lucrărilor erau pentru drumurile din: Bacău - 86 milioane de lei, fără TVA; Bârlad - 76 milioane de lei, fără TVA; Botoşani - 71 milioane de lei, fără TVA; Câmpulung Moldovenesc - 43,9 milioane de lei, fără TVA; Focşani - 118 milioane de lei, fără TVA; Galaţi - 38,5 milioane de lei, fără TVA; Iaşi - 72,7 milioane de lei, fără TVA; Neamţ - 206 milioane de lei, fără TVA; Suceava - 50 milioane de lei, fără TVA.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Doamne, m-apuca groaza numai cat ma gandesc la ce iarna o s-avem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Un milion de euro pentru deszăpezirea drumurilor naţionale din Galaţi* Contractul include şase drumuri naţionale din judeţul Galaţi şi Varianta TecuciPână la 1 milion de euro va plăti statul pentru deszăpezirea şi întreţinerea drumurilor naţionale din judeţul nostru în iarna 2012-2013, se arată într-un anunţ de participare la licitaţie publicat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.Lotul include DN 24 Doaga - Tecuci - Tutova, DN 25 Tecuci - Şendreni, DN 26 Galaţi - Blăgeşti, DN 26A Oancea - Oancea Frontieră, DN 25A Hanu Conachi - Năneşti, DN 24D Bălăbăneşti - Cuca şi Varianta Tecuci, potrivit caietului de sarcini afişat pe site-ul CNADNR.Compania cumpără servicii de deszăpezire şi de întreţinere a drumurilor pe timp de iarnă pentru intervalul 20 octombrie 2012 - 31 martie 2013.Prestatorul serviciilor va trebui să deszăpezească cele şase drumuri naţionale din judeţul Galaţi şi Varianta Tecuci, să monteze parazăpezi, să se aprovizioneze cu material antiderapant şi să facă informări periodice cu privire la starea acestor drumuri.Încă trei săptămâni pentru depunerea ofertelorDrumarii interesaţi de acest contract pot depune oferte până pe 27 septembrie, la ora 14.00. Valoarea estimată a prestaţiilor este de 4,7 milioane de lei, adică puţin peste 1 milion de euro, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut.Simultan, CNADNR scoate la licitaţie alte trei contracte de întreţinere pe timp de iarnă a drumurilor naţionale. Este vorba de loturile Câmpulung Moldovenesc (cu o valoare estimată de 6,1 milioane de lei), Piatra Neamţ (11,5 milioane de lei) şi Suceava (7 milioane de lei).Ultimele trei ierni au fost ale lui UmbrărescuIarna trecută, nămeţii au blocat unele dintre drumurile naţionale din Galaţi zile în şir. DN 24D părea chiar că nu se mai deschide decât odată cu ghioceii. Compania care trebuia să le cureţe era Spedition UMB, controlată de unul dintre regii asfaltului din România, băcăuanul Dorinel Umbrărescu. Firma sa, în asociere cu Tehnostrade (tot a lui Umbrărescu), Baldassini, Tognozzi şi Pontello Construzioni Generali Spa, a încasat pentru asta 2,7 milioane de lei de la CNADNR. Aceeaşi asociere s-a ocupat de DN-urile din Galaţi şi în iernile 2010-2011 (pentru 2,6 milioane de lei) şi 2009-2010 (pentru 1,9 milioane de lei), potrivit informaţiilor furnizate de CNADNR.Interesant este că firma lui Umbrărescu a câştigat aceste contracte, şi multe altele în ţară, având câţiva angajaţi. În 2011, cu mai puţin de 50 de salariaţi, Spedition UMB a semnat contracte însumând jumătate de miliard de euro cu statul, conform relatărilor din presa centrală.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 4, 2012 Author Share Posted October 4, 2012 Nu s-au depus oferte pentru întreţinerea drumurilor din GalaţiCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a organizat, în perioada 27 septembrie-2 octombrie, şedinţe de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractelor de întreţinere pe timpul de iernii 2012 - 2013 a drumurilor naţionale, a anunţat, marţi, CNADNR. Până la data de 27 septembrie, depuseseră oferte peste 35 de firme, între care grupuri de asocieri....Pentru întreţinerea drumurilor naţionale ale Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi au depus oferte companiile: Lot 1 (SDN Câmpulung Moldovenesc) - SC Autotehnorom SRL, Lot 2 (SDN Galaţi) - nu au fost depuse oferte, Lot 3 (SDN Piatra Neamţ) - Asocierea SC Asir International SRL, SC PA&CO International SRL, Lot 4 (SDN Suceava) - SC Transporturi Auto SA, SC Autotehnorom SRL....economica.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 5, 2012 Author Share Posted October 5, 2012 Nimeni nu vrea să deszăpezească drumurile naţionale din Galaţi* Drumarii nu au ocolit doar Galaţiul, ci şi alte judeţe din ţară peste care ninsoarea şi viscolul au pus stăpânire iarna trecutăContractul de deszăpezire a drumurilor naţionale din judeţul Galaţi în iarna 2012-2013, cu o valoare estimată de peste 1 milion de euro, nu a trezit interesul drumarilor din România. Scos la licitaţie de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în Sistemul Electronic de Achiziţii Public (SEAP), contractul nu a atras nici măcar o ofertă până pe 27 septembrie, atunci când sesiunea de înscriere s-a încheiat. Compania Naţională de Drumuri nu şi-a anunţat încă pasul următor. Cel mai probabil, va relua rapid procedura de licitaţie, în condiţiile în care serviciile pe care vrea să le cumpere trebuie asigurate începând cu data de 20 octombrie.Contractul presupune asigurarea serviciilor de deszăpezire şi întreţinere pe timp de iarnă pe DN24, DN25, DN26, DN26A, DN25A, DN24D şi pe Varianta Tecuci, până la 31 martie 2013. Pachetul de servicii nu diferă de cel de anul trecut, iar preţul de pornire - 4,7 milioane de lei - este cu două milioane de lei mai mare decât cel la care s-a făcut atribuirea anul trecut. Şi atunci, cum de nu s-a înscris nimeni la licitaţie?"Am avut iarnă grea"Să se fi speriat drumarii de ninsoarea abundentă şi de viscolul puternic de astă iarnă, de la Galaţi? Condiţiile meteo extreme din sezonul rece 2011-2012, neobişnuite pentru această regiune, i-au forţat pe băcăuanii de la Spedition UMB - câştigătorii de anul trecut ai contractului de deszăpezire a drumurilor naţionale din judeţul nostru - să consume mai multe resurse decât plănuiseră, spune fostul prefect de Galaţi, Paul Florea, care a prins iarna trecută la Palatul Administrativ. "Am avut iarnă grea, dar eu cred că ei au fost mulţumiţi. Eu de ei, doar în proporţie de 80 la sută. Au fost nişte probleme la început, au declarat mai multe maşini decât erau de fapt pe teren, stăteau ascunşi în anumite zone, dar am făcut reclamaţie la sediul lor central şi au revenit la intenţii mai bune. În general, dacă nu sunt urmăriţi, îşi fac de cap", a declarat fostul prefect.Poliţia Rutieră răsuflă uşurată şi acum că, la ninsoarea şi viscolul care au fost iarna trecută în judeţul Galaţi, blocajele care au apărut pe şosele nu s-au soldat cu pierderi de vieţi omeneşti.Galaţiul nu este singurul judeţ pentru care CNADNR nu a primit oferte de deszăpezire, la iarnă. Firmele de profil au ocolit şi Călăraşiul din Muntenia, Constanţa şi a sa autostradă A2 din Dobrogea şi Sibiul din Ardeal. Sunt judeţe poziţionate fie în zone de luncă sau podiş (e cazul Galaţiului, Călăraşiului şi Constanţei), fie în zone de platou sau montane (e cazul Sibiului), care le pot pune probleme serioase firmelor de deszăpezire, mai ales într-o iarnă cu multă zăpadă şi viscol puternic, cum a fost iarna trecută.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Află pe ce drumuri te-ai putea înzăpezi la iarnă şi cine te va scoate din nămeţi!Conform hărţii întocmite de Guvernul României, judeţul Galaţi are nu mai puţin de nouă drumuri naţionale pe care ar putea apărea probleme la iarnă. Este vorba despre DN 2 B, 22 B, 25, 25 A, 24, 24 A, 23, 23 B şi 26, pe toate rutele: Galaţi- Brăila, Galaţi-Tecuci, Galaţi-Hanu Conachi-Focşani, Galaţi-Oancea-Rogojeni-Suceveni.Galaţiul este un caz cu atât mai deosebit, în condiţiile în care la licitaţia organizată de CNADR, la finele lunii septembrie, pentru judeţul nostru nu a fost interesată nicio firmă să îşi adjudece lucrările de deszăpezire. „Este adevărat, dar, conform contractului 2008-2011, dacă nu se prezintă nimeni la noua licitaţie, se poate prelungi vechiul contract şi să lucreze aceleaşi firme. Sigur, se va organiza şi o nouă licitaţie, dar până atunci se va lucra în baza contractului din 2008-2011. Deci, există firme care să deszăpezească drumurile. Teoretic, nu ar trebui să avem probleme, mai ales că, spre deosebire de anul trecut, când pe DN-urile din judeţ nu s-a acţionat decât cu o freză, acum sunt trei freze”, a declarat prefectul judeţului Galaţi, Emanoil Cătălin Bocăneanu. Acest lucru înseamnă că şi ritmul de deszăpezire pe DN-uri va fi cel întâlnit şi anii trecuţi. Totuşi, din experienţa deszăpezirilor din ultimii trei ani, se poate spune că maşinile au fost prinse în nămeţi nu atât din cauza ritmului prost de lucru al drumarilor, cât mai ales din cauza deciziilor prost inspirate ale şefilor vremelnic aflaţi la conducerea judeţului. Cea mai neagră experienţă a rămas în memoria gălăţenilor iarna lui 2009, când prefectul de atunci, Cosmin Păun, a decis închiderea drumurilor naţionale, uitând însă să anunţe şi oamenii aflaţi în trafic. Rezultatul: sute de maşini au rămas blocate pe DN 24 Galaţi-Tecuci, iar oamenii au îngheţat ore şi ore întregi în autovehicule, până când autorităţile au catadicsit să trimită ajutoare, inclusiv o garnitură specială de tren.Acum însă, prefectul Bocăneanu spune că nu vom avea probleme nici pe drumurile naţionale şi nici pe cele judeţene. Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, astăzi a avut loc deschiderea ofertelor de deszăpezire a drumurilor judeţene. Conform declaraţiilor vicepreşedintelui CJ Galaţi, Cornel Hamza, la licitaţie a participat doar SC Drumuri Judeţene, care va asigura deszăpezirea arterelor pentru suma de circa 1,5 milioane de lei (cu TVA), cu 200.000 de lei mai mult decât suma alocată pentru deszăpezirea din iarna trecută.presagalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 22, 2012 Author Share Posted November 22, 2012 Autorităţile recunosc: nu suntem pregătiţi pentru deszăpezire!Un raport recent prezentat în cadrul Comisiei de Dialog Social şi a Colegiului Prefectural Galaţi arată cât de nepregătite sunt cele două societăţi responsabile cu deszăpezirea drumurilor judeţene şi naţionale din judeţul Galaţi – SC Drumuri Judeţene şi respectiv, Secţia Drumuri Naţionale Galaţi.Deşi situaţia nu este mult mai rea decât cea de anii trecuţi, de această dată, cel puţin, autorităţile au curajul şi onestitatea de a recunoaşte că nu suntem pregătiţi pentru a da piept cu nămeţii.O situaţie deloc îmbucurătoare, dar măcar o atitudine lăudabilă, în condiţiile în care iernile trecute, sub autoritatea prefecţilor Cosmin Păun sau Paul Florea, am început iarna cu sloganul tovărăşesc „autorităţile nu vor fi luate prin surprindere de iarnă”, după care gălăţenii au rămas înzăpeziţi pe drumurile judeţului, sau înfriguraţi, prin trenuri blocate.Aşa s-a ajuns în situaţia în care, fostul prefect Cosmin Păun a închis circulaţia rutieră în tot judeţul Galaţi, pentru câteva dopuri de zăpadă, măsură care a cauzat blocarea, în frig, a zeci de maşini. O altă situaţie provocată, de asemenea, de necunoaşterea acţiunilor ce se impun pe timp de iarnă a fost cea în care, anul trecut, fostul prefect Paul Florea, se lamenta la masa Prefecturii, în prezenţa a zeci de directori de instituţii descentralizate şi nu ştia cine trebuie să dea ordinul spargerii sloiurilor de gheaţă de pe Dunăre! Acum, planul de măsuri pentru intervenţiile din iarna 2012-2013 prevede toate aceste situaţii, nu de alta, dar la cât de iute se schimbă în România prefecţii, să nu ne trezim iar cu cine ştie ce neavenit care habar nu are ce să facă la o adică. Jale la parazăpezi, jale la antiderapant, jale şi la utilaje! Potrivit şefului de serviciu din cadrul Prefecturii Galaţi, Vasile Pârlog, cel care a întocmit raportul, parazăpezile existente nu acoperă decât maxim 6% din lungimea drumurilor care se vor înzăpezi.Astfel, pentru cei 27.100 de metri liniari de drumuri naţionale predispuse a se înzăpezi, Secţia Drumuri Naţionale nu deţine parazăpezi decât pentru a acoperi o lungime de 1.600 metri liniari, faţă de necesarul estimat – parazăpezi care să acopere o lungime de 25.500 de metri liniari. Cu alte cuvinte, parazăpezile existente vor acoperi doar aproape 6%. O situaţie şi mai îngrijorătoare apare în privinţa parazăpezilor de pe drumurile judeţene. Potrivit raportului întocmit de Vasile Pârlog, din cei 75.000 de metri liniari de drumuri predispuse înzăpezirii, panorile de parazăpadă existente – care urmează să fie montate până la 1 decembrie – acoperă doar 3.000 de ml (4%). Asigurarea necesarului de material antiderapant nu are nici ea o situaţie roz. Drumuri Naţionale a asigurat material antiderapant (sare şi nisip) doar în proporţie de 27%, în timp ce Drumuri Judeţene, în proporţie de 29% (societatea are 30 de tone de sare, din necesarul de 60 de tone şi 670 de tone de nisip, din necesarul de 2.400 de tone).Cât priveşte deszăpezirea, pentru cei 790,26 km de drumuri judeţene aflaţi în administrarea societăţii, Drumuri Judeţene va acţiona cu 14 utilaje şi 62 de angajaţi. La Secţia Drumuri Naţionale situaţia este următoarea : pentru despăzirea a 286 de km de drumuri naţionale din judeţul Galaţi pe care le are în administrare secţia, se vor utiliza 22 de utilaje de deszăpezire, 12 autovehicle de împrăştiere a materialelor antiderapante şi 80 de oameni.Din cele 22 utilaje de deszăpezire, numai opt aparţin SC Drumuri Naţionale, restul de 14 aparţinând SC Spedition UMB SRL Bacău. «Menţionăm faptul că în iarna 2011-2012 s-a constatat că nivelul de dotare cu utilaje de deszăpezire al societăţii S.C. Drumuri şi Poduri Galaţi este insuficient şi nu au făcut faţă cerinţelor şi situaţiilor create în mod corespunzător. De asemeni, se constată că şi pentru iarna 2012-2013 situaţia parcului de utilaje al societăţii Drumuri şi Poduri Galaţi nu s-a îmbunătăţit suficient şi estimăm că în condiţiile în care fenomenele meteorologice vor avea o intensitate şi o durată deosebitã se vor manifesta aceleaşi tipuri de probleme avute în iarna 2011-2012”, a atenţionat Vasile Pârlog.presagalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Acum suntem pregătiţi de iarnă!Dacă în urmă cu jumătate de lună, stocurile de materiale antiderapante erau asigurate doar în proporţie de 30%, iar parazăpezile existente acopereau abia 5% din lungimea totală a drumurilor judeţene şi naţionale predispuse înzăpezirii, în prezent, prefectul judeţului Galaţi, Cătălin Emanoil Bocăneanu spune că autorităţile din judeţ sunt pregătite pentru a interveni iarna. Asigurarea a venit astăzi, după videoconferinţa cu prefecţii. Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, parazăpezile au fost suplimentate, prin achiziţii, motiv pentru care acum ele acoperă 50% din lungimea drumurilor predispuse la înzăpezire. Cât priveşte stocurile de materiale antiderapante, în prezent ele sunt asigurate în proporţie de 80%, iar până sâmbătă, vor fi completate până la 100%, a mai spus prefectul.„Şi în această săptămână ISU a acţionat în momentul în care furtuna a provocat probleme în judeţ. Toate instituţiile au reacţionat bine, astfel încât luni, la ora 17.00, toate problemele legate de alimentarea cu energie electrică au fost rezolvate”, a declarat prefectul Cătălin Emanoil Bocăneanu.presagalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Dar de asfaltarile/plombarile de primavara, dupa ce veti distrugee a 10-a oara drumurile.. sunteti pregatiti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 19, 2012 Author Share Posted December 19, 2012 Deszăpezire de 2,6 milioane leiValoarea contractelor alocate prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România /CNADNR/ pentru întreţinerea autostrăzilor şi drumurilor naţionale în iarna acestui an depăşeşte 400 milioane lei, conform datelor remise miercuri seară AGERPRES de către CNADNR.Contractele au o valoare maximală de 350 milioane de lei, fără TVA, conform datelor prezentate miercuri presei.Potrivit datelor CNADNR, la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi au fost semnate contracte pe secţiile: ... SDN Galaţi - contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB - SC Tehnostrade SRL - Baldassini - Tognozzi - Pontelo Construczioni Generali SPA, în valoare de 2,637 milioane lei fără TVA...agerpres.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now