dcp100168 Posted February 18, 2010 Posted February 18, 2010 A început atestarea administratorilor de asociaţiiDin totalul celor aproximativ 430 de administratori ai celor 705 asociaţii de proprietari din municipiul Galaţi, numai 240 sunt atestaţi până în prezent. Potrivit declaraţiilor şefului Serviciului Asociaţii de Proprietari, Dragoş Grăjdeanu, şi în acest an se va organiza un examen pentru atestarea administratorilor. Deja, la serviciul Primăriei se primesc dosarele candidaţilor, şi se vor mai primi până pe data de 11 martie. Pe 15 martie va avea loc prima probă, oral (un interviu), care se va desfăşura la Universitatea Danubius, de la ora 11, iar cei care vor promova acest examen vor da, pe 19 martie, şi un examen scris. Taxa de înscriere pentru examenul de atestare este de 20 de lei. Cei interesaţi pot afla mai multe la numărul de telefon 0236/307789.http://www.viata-libera.ro/articol-A_inceput_atestarea_administratorilor.html
AndreiM Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Un examen Anti-Corupție nu pregătesc ? Măcar pentru asociația din IC. Frimu...
dcp100168 Posted August 27, 2012 Author Posted August 27, 2012 Certificate de atestare pentru administratorii de blocÎncepând de astăzi şi până la finele lunii viitoare, la Primăria Galaţi se pot înscrie cei care doresc să fie administratori sau cei care sunt deja, dar nu posedă certificatul de atestare.Deşi acest certificat este obligatoriu pentru administratorii de asociaţii, în prezent există în municipiul Galaţi 109 administratori care îşi desfăşoară această activitate fără actul respectiv. Motivul? Ignoranţa sau nepăsarea membrilor asociaţiei de proprietari, dar şi lipsa oricărei sancţiuni a legii faţă de administratorii care profesează fără atestare!Certificatul de atestare este obligatoriu, dar dacă nu îl ai, nu păţeşti nimic!Potrivit datelor furnizate de biroul de presă al Primăriei Galaţi, conform art. 35, alin. 1 al Legii 230-2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, „Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract”. Conform articolului 54, alin.1 al aceleiaşi legi, „persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local; (2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari”.Cu alte cuvinte, un administrator trebuie să prezinte, la angajare, atestatul cu pricina. Totuşi, aceeaşi lege nu prevede nicăieri vreo sancţiune pentru administratorii care nu au acest atestat!Câţi administratori fără atestat avem la Galaţi?Din datele biroului de presă al Primăriei Galaţi, în municipiul există în total 709 asociaţii de proprietari şi doar 430 de administratori atestaţi, care deservesc 600 de asociaţii. Din aceste date reiese clar că există în jur de 109 administratori care profesează fără a avea certificatul de atestare. Această „mică scăpare” poate fi explicabilă nu doar prin hiba legislativă – lipsa sancţiunilor pentru administrare fără atestat – ci şi pentru că membrii asociaţiilor de proprietari, ai adunărilor generale etc nu le-au cerut, la angajare aceste acte. De cele mai multe ori, din lipsă de informaţie în domeniu, sau din nepăsare.Cum se atestează administratorii?În perioada 27.08-29.09.2012, la registratura Primăriei municipiului Galaţi se pot depune dosare pentru atestare. Dosarele se primesc lunea şi joia de la 13.00 la 16.00 şi marţi, miercuri şi vineri, de la 9.00 la 12.00. Fiecare dosar trebuie să conţină diploma de bacalaureat, certificatele de calificare, cel medical (inclusiv psihiatric!) cazierul, la care se adaugă şi achitarea unei taxe de examen de 20 de lei. Examenele se vor da pe 24 septembrie (oral) şi pe 1 octombrie (scris), la Universitatea Danubius din Galaţi.presagalati.ro
dcp100168 Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 O sută de asociaţii de proprietari din Galaţi nu au administratori atestaţiO lege apărută în 2007 obligă asociaţiile de proprietari să angajeze administratori atestaţi de primar. Este vorba de Legea 230 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. Atestatul poate fi obţinut în urma unui examen organizat de primării şi dovedeşte calitatea de administrator de imobil a titularului. La Galaţi, în jur de 100 de asociaţii nu au administratori cu atestat nici astăzi, la cinci ani de la apariţia legii.Legea obligă asociaţiile să-i trimită pe administratori la şcoalăLegea 230/2007 obligă asociaţiile de proprietari să angajeze persoane fizice atestate de primar pentru funcţia de administrator, care presupune activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi de casierie. Pentru administrarea proprietăţii comune, asociaţiile au, de asemenea, posibilitatea de a apela la firme autorizate să furnizeze astfel de servicii, dar la Galaţi nu e cazul, aşa că ne vom concentra atenţia pe administratorii persoane fizice.La ora actuală, 15 la sută din asociaţiile de proprietari din oraşul nostru nu au administratori atestaţi, relevă statisticile Primăriei. "În Galaţi sunt 430 de administratori atestaţi, care acoperă aproximativ 600 dintre cele 709 asociaţii de proprietari, unii administratori acoperind două sau mai multe asociaţii. Celelalte aproape 100 de asociaţii nu le-au cerut administratorilor să obţină atestatul", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache.Dacă asociaţiile pentru care lucrează nu le cer să obţină atestatul, administratorii îşi pot continua activitatea fără ca nimeni altcineva să îi deranjeze. "Primăria nu poate obliga administratorii să obţină atestatul, pentru că ei nu sunt angajaţii Primăriei, ci ai asociaţiilor de proprietari. Tot ce poate face Primăria este să le recomande preşedinţilor de asociaţii să oblige administratorii să obţină acest document", a explicat Costache.Pe de altă parte, dacă administratorii susţin examenul de atestat şi nu îl promovează, ei nu mai au voie să administreze asociaţii până când reuşesc să ia testarea.Cursuri de cinci luni şi examene pentru atestatCa să poată obţine atestatul de la Primărie, administratorii şi oricine vrea să practice această meserie trebuie să urmeze cursuri specializate. Unul dintre centrele locale de calificare şi recalificare profesională care organizează cursuri de administrator este Social Trade. "Un curs durează cinci luni, costă 890 de lei şi se desfăşoară astfel: două zile pe săptămână - teorie (noţiuni financiar-contabile şi legislative) şi trei zile pe săptămână - practică la asociaţii. La sfârşitul perioadei de pregătire, cursanţii susţin un examen de absolvire care constă într-o probă teoretică scrisă şi o probă practică, nota minimă de promovare fiind 6,00", a afirmat Simona Savin, de la Social Trade. Anual, centrul pregăteşte circa 50 de administratori, în grupe de cel puţin 15 cursanţi.După absolvirea cursului, candidaţii se înscriu la examenul de obţinere a atestatului, organizat periodic de Primărie. "Examenul constă într-o probă orală şi o probă scrisă de verificare a noţiunilor acumulate la curs", a spus purtătorul de cuvânt al municipalităţii.Odată ce obţin atestatul, titularii se pot angaja pe postul de administrator de asociaţie în orice oraş al ţării. "Atestatul emis de Primăria Galaţi este recunoscut şi la Tecuci, şi la Brăila, şi la Bucureşti, oriunde în ţară", a explicat Mihai Costache.Potrivit aceleiaşi surse, atestatul este acordat pe viaţă, dar poate fi retras de Primărie în baza unor sentinţe rămase definitive. Este evident, de exemplu, că un administrator condamndat pentru furt rămâne fără atestat."Dintr-o şcoală nu ieşi niciodată mai prost"Federaţia Judeţeană a Asociaţiilor de Proprietari (FJAP) îi îndeamnă pe administratorii care nu au încă atestat să obţină cât mai repede acest document. "Atestatul este primit în urma absolvirii unor cursuri, cursuri care nu fac decât să îmbunătăţească mult cunoştinţele şi activitatea administratorilor de asociaţii, pentru că dintr-o şcoală nu ieşi niciodată mai prost. De aceea, este recomandabil ca administratorii fără atestat să susţină cursurile şi examenul de atestare, având în vedere faptul că munca de administrator nu este una uşoară. Cu cât mai repede, cu atât mai bine", a declarat prim-vicepreşedintele FJAP Galaţi, Magdalena Gafiţuc.Examenul, de două ori pe anPrimăria municipiului Galaţi organizează de două ori pe an examenul de obţinere a atestatului de administrator de asociaţie, a declarat purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Mihai Costache. Potrivit aceleiaşi surse, examenul constând într-o probă orală şi una scrisă se susţine, de regulă, la sediul Universităţii "Danubius".Dosarul de înscriere la cursul de administratorActele necesare înscrierii la cursul de administrator de asociaţie organizat de Centrul de Calificare şi Recalificare Profesională Social Trade din Galaţi sunt: copii după buletin, după certificatul de naştere şi, în cazul femeilor, după cel de căsătorie, ultima diplomă de studii, carnet de şomer sau adeverinţă de venit de la Finanţe şi fişa de aptitudini de la un cabinet de medicina muncii.viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 29, 2012 Author Posted August 29, 2012 Cel mai mare prejudiciu de la o asociaţie de locatari depăşeşte un milion de leiÎn ultimii ani, poliţiştii de la Serviciul de Investigare a Fraudelor şi procurorii au anchetat foarte multe plângeri venite din partea gălăţenilor împotriva administratorilor asociaţiilor de proprietari. Gălăţenii se plâng la oficialităţi că cei care le administrează banii fac diferite nereguli în acte, trec sume foarte mari la întreţinere pentru plata utilităţilor etc. O parte dintre plângeri nu s-au confirmat în urma anchetelor, dar sunt şi câţiva administratori gălăţeni condamnaţi de magistraţi pentru delapidarea fondurilor asociaţiilor la care au fost angajaţi. În acelaşi timp, la Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Poliţiei sunt înregistrate în acest moment nu mai puţin de 32 de plângeri, aflate în curs de cercetare. Cea mai importantă dintre acestea vizează un prejudiciu de 1.143.804 lei (11 miliarde de lei vechi)! Un apartament pentru recuperarea prejudiciului Ca un prim exemplu, vă prezentăm cazul Anetei Cojan, fostă administratoare la Asociaţia de Proprietari Dunărea C 29 Galaţi. Femeia a fost condamnată de Curtea de Apel Galaţi la trei ani de închisoare cu suspendare, pentru că a delapidat circa 70.000 de lei din banii locatarilor. După ce a dat sentinţa de condamnare, instanţa a decis ca prejudiciul să fie recuperat prin vânzarea apartamentului Anetei Cojan. Fosta administratoare a ajuns pe mâna justiţiei după ce locatarii au primit în cutiile poştale înştiinţări prin care erau anunţaţi că vor rămâne fără apă rece şi caldă. Cum toată lumea era cu plata întreţinerii la zi, preşedintele asociaţiei a anunţat poliţia. În urma unei expertize contabile judiciare s-a stabilit că pentru anii 2006, 2007 şi 2008 nu s-au efectuat plăţi către Apă-Canal şi Apaterm decât sporadic, prejudiciul total al asociaţiei fiind de peste 70.000 de lei. Altă asociaţie, alt administrator, altă fraudă Un alt administrator trimis în judecată şi condamnat de instanţele gălăţene este Liliana Steluţa Cazacu, fostă angajată a Asociaţiei nr. 336. Aceasta este acuzată printre altele că a prejudiciat asociaţia pe care a condus-o cu suma de 17.140 de lei prin sustragerea în mod repetat a unor sume de bani şi neplata către bugetul de stat a contribuţiilor la asigurările de sănătate şi şomaj. Frauda femeii a ieşit la iveală după ce un locatar a mers la Primărie pentru a cere explicaţii că nu primeşte ajutorul pentru încălzire. Aşa s-a aflat că administratoarea nu depusese dosarele oamenilor, motiv pentru care s-a întrunit comisia de cenzori din cadrul asociaţiei. În urma controlului, comisia de cenzori a depistat chitanţe cu aceleaşi numere de înregistrare, dar cu semnături diferite, chitanţe pe care sumele de bani erau şterse şi scrise alte cifre. Tot Liliana Cazacu era cea care refuza să facă plăţile către furnizori, asociaţiei fiindu-i calculate penalităţi de întârziere. Femeia a fost dată afară şi a ajuns pe mâna justiţiei. Parchetul a dispus efectuarea unei expertize contabile, care a constatat că fostul administrator al asociaţiei a furat peste 10.000 de lei din banii locatarilor, restul prejudiciului reprezentând obligaţiile de plată către bugetul de stat care nu au mai fost achitate şi majorări de întârziere pentru neplata la timp a facturilor. În urma anchetei, Liliana Cazacu a fost condamnată la un an de închisoare cu suspendare şi obligată să plătească 21.021,52 lei, cu titlu de despăgubiri materiale, către două asociaţii şi 500 de lei cheltuieli judiciare către stat. Acestea sunt două cazuri fericite, în care justiţia le-a făcut dreptate păgubiţilor. Au existat însă şi alte situaţii, în care foştii administratori au fugit din ţară cu banii asociaţiei. Astfel, ei au reuşit, cel puţin până acum, să se ascundă de lege, iar oamenii au rămas şi cu banii luaţi şi cu datorii către furnizori. În alte cazuri, nici ele puţine, administratorii nu aveau nici un bun pe numele lor, motiv pentru care prejudiciul creat de ei nu a putut fi recuperat. Toate aceste exemple sunt menite să le atragă atenţia gălăţenilor pe cine angajează ca administrator la asociaţia lor de locatari.Peste o mie de procese pe rolul instanţelorPe rolul instanţelor de judecată sunt sute de procese în care sunt implicate asociaţiile de proprietari. Conform site-ul Judecătoriei Galaţi, numai anul acesta au fost înregistrate aproximativ 1.000 de procese între asociaţii şi gălăţeni, obiectul lor fiind pretenţiile. Adică, circa 1.000 de gălăţeni vor trece prin instanţă să spună de ce nu şi-au plătit la timp întreţinerea. O parte dintre aceste procese vizează asociaţiile, cauzele fiind deschise fie de Apă-Canal, fie de Apaterm. Mai pe scurt, şi furnizorii cer socoteală, la rândul lor, de ce nu li s-au plătit la timp facturile. Peste 90 la sută dintre aceste dosare au primit termene în 2013. Din anii precedenţi Tot la Judecătoria Galaţi se judecă şi cererile de încuviinţare silită. Anul acesta au fost înregistrate peste 200 de astfel de cereri venite din partea asociaţiilor de proprietari. Şi în aceste cazuri, judecătorii au încuviinţat şi executarea silită a unor asociaţii. Cele peste 200 de cereri de încuviinţare a executării silite au fost făcute pe baza unor sentinţe judecătoreşti obţinute în anii precedenţi. Unele datează chiar şi din 2009, dosarele trecând de atunci prin toate căile de atac. Delapidări în 2012 Magistraţii instanţei au de judecat anul acesta şi şase dosare privind delapidările. Asociaţiile au făcut plângeri la parchetul local, iar procurorii, după finalizarea cercetărilor, au înaintat dosarele la Judecătorie. Urmează ca instanţa de judecată să le facă dreptate asociaţiilor care au descoperit că foştii administratori le-au furat banii primiţi de la locatari.viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 14, 2012 Author Posted September 14, 2012 Primăria organizează cursuri de administratori de asociaţii, dar nu se înscrie nimeni O treime dintre asociaţiile de locatari şi proprietari din municipiul Galaţi nu au angajat administratori cu atestat. Cel puţin aşa reiese dintr-un comunicat de presă remis de Primăria Galaţi, în care se arată în acest moment în municipiu sunt 210 asociaţii care nu au angajat administrator cu atestat. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, ne-a declarat că numărul asociaţiilor de locatari şi de proprietari din Galaţi se ridică la circa 700 de asociaţii.Am întrebat cine face controlul la asociaţiile de proprietari pentru a vedea dacă administratorii au acte în regulă, iar purtătorul de cuvânt al Primăriei ne-a declarat că această atribuţie revine serviciului specializat din cadrul municipalităţii, care are ca atribuţie verificarea asociaţiilor de locatari. Cât despre sancţiunile aplicate până acum asociaţiilor de locatari care nu au respectat legea, mai exact care nu au încadrat administratori cu atestat, purtătorul de cuvânt al Primăriei nu ne-a putut spune dacă au fost aplicate amenzi şi, în cazul în care au fost aplicate, care este valoarea acestora, aceste informaţii putându-ne fi furnizate în cursul zilei de vineri.În comunicatul de presă remis ieri de Primăria Galaţi se mai arată următoarele: „Primăria organizează un examen de atestare, cu probe în zilele de 24 septembrie şi 1 octombrie. Termenul limită pentru înscriere este 21 septembrie. Până pe data de 13 septembrie nu s-a înscris nimeni. Primăria municipiului Galaţi informează şi pe această cale că, în situaţia în care asociaţiile de proprietari vor menţine în funcţie administratori neatestaţi, atât preşedintele asociaţiei cât şi comitetul executiv sunt pasibili de sancţiune contravenţională cu amendă de până la 3.000 de lei”.Condiţiile minime de participare la examen sunt studii medii cu diplomă de bacalaureat şi absolvirea cursurilor de administrator de imobile. Înscrierea în vederea susţinerii examenului se poate face până vineri, 21 septembrie, la Centrul de Informare a Cetăţeanului, din strada Fraternităţii nr. 1. Bibliografia şi lista actelor necesare susţinerii examenlui de atestare pot fi consultate pe site-ul Primăriei.monitoruldegalati.ro
Carmen Vasile Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 Buna ziua. Va rog frumos sa-mi spuneti, daca stiti, cum pot face un curs de administrator imobile? Unde trebuie sa merg? Se mai fac acum, pana la sfarsitul anului? Multumesc.
Relu Posted November 7, 2012 Posted November 7, 2012 http://cursuri-calificare.ro/cursuri/administrator-imobile/
dcp100168 Posted December 5, 2013 Author Posted December 5, 2013 Fără atestat, nu mai poţi fi administrator de asociaţieAdministratorii de asociaţii care nu au atestatul care le certifică faptul că au calităţile profesionale pentru a presta această activitate trebuie să-l obţină în mai puţin de trei luni. Regulamentul privind procedura de atestare a persoanelor fizice care doresc să obţină calitatea de administrator de imobile prevede negru pe alb că, în termen de trei luni de la intrarea lui în vigoare, administratorii neatestaţi nu mai au dreptul să exercite activitatea de administrare a condominiului. Mai mult, menţinerea în funcţie a unui administrator neatestat sau angajarea unui administrator neatestat în condiţiile legii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 la 3.000 de lei. Potrivit biroului de presă al Primăriei Galaţi, la o verificare efectuată în cursul lunii septembrie, 508 din 716 asociaţii aveau administratori atestaţi. Conform Primăriei, mai sunt încă 98 de persoane care deţin atestatul de administrator, dar care fie nu au dorit să se angajeze, fie nu au fost angajate de nicio asociaţie.Cel puţin nota 7 la examenePotrivit regulamentului votat de aleşi, atestatul se eliberează la propunerea Comisiei de atestare - numită prin dispoziţia primarului -, în urma promovării examenului scris şi oral, cu nota minimă de trecere 7. La examen se pot înscrie persoanele fizice care au: cetăţenie română, capacitate deplină de exerciţiu, starea de sănătate corespunzătoare desfăşurării unei astfel de activităţi. La capitolul pregătire, trebuie să aibă cel puţin studii medii (certificat de absolvire a 12 clase sau diplomă de bacalaureat) pentru managementul de proprietate şi diplomă de specialitate, în cazul în care cumulează şi funcţia de contabil şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului. Administratorul trebuie să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni şi să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează sa o administreze.Cum se pierde documentulEliberat după promovarea examenului şi plata unei sume de 100 de lei, atestatul este valabil pe tot teritoriul României. Conform regulamentului, certificatul de atestare poate fi retras de către primar, la propunerea motivată a Compartimentului de Relaţie cu Asociaţiile de Proprietari, în urma exercitării controlului asupra activităţii financiar-contabile, sau dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru care a fost emis. Certificatul de atestare se retrage în mod obligatoriu în situaţia în care împotriva deţinătorului s-a pronunţat o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă prin care acesta a fost condamnat pentru fapte care au legătură cu activitatea pentru care a fost atestat.viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 13, 2014 Author Posted March 13, 2014 Doar o treime dintre asociaţiile de proprietari din Galaţi au administratori certificaţiPrimăria municipiului Galaţi atrage din nou atenţia asociaţiilor de proprietari că au obligaţia să angajeze numai administratori atestaţi şi să depună semestrial la primărie situaţia financiară a asociaţiei.Potrivit evidenţelor Primăriei, în Galaţi există 723 de asociaţii de proprietari. În urma examenelor de atestare de până acum, au fost emise 386 de certificate. Dintre administratorii atestaţi, doar 278 îşi desfăşoară activitatea în cadrul asociaţiilor de proprietari din oraş, în timp ce 150 de asociaţii au angajaţi administratori fără atestat.Potrivit normativelor în vigoare, preşedinţii asociaţiilor de proprietari care menţin în funcţie sau angajează administratori fără atestat sunt pasibili de amenzi cuprinse între 500 şi 3.000 lei.Totodată, conform HCL 527/2013, privind aprobarea Regulamentului de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din municipiul Galaţi, asociaţiile de proprietari au obligaţia de a depune situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmită potrivit Ordinului Ministrului Economiei şi Finanţelor, până la data de 31 martie a fiecărui an pentru intervalul 1 iulie - 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie, pentru intervalul 1 ianuarie - 30 iunie. Situaţiile financiare se depun la Compartimentul pentru Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei municipiului Galaţi, din strada Fraternităţii, nr. 1 (fostul sediu BRD).Preşedinţii asociaţiilor de proprietari care nu depun situaţia financiară în termenele prevăzute de reglementările în vigoare sunt pasibili de amenzi cuprinsă între 200 şi 2.500 lei.adevarul.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now