Jump to content

Interdictie la racordare separata apa rece la bloc


anitaraz
 Share

Recommended Posts

Buna ziua

Locuiesc in 20, la blocul PR1 (108 aprtamente), Scara 1(36 apartamente), si de ceva vreme apa potabila se furnizeaza cu program si din ianuarie nu se va mai furniza deloc. Am vorbit cu administratorul asociatiei si am aflat ca datoriile  asociatiei sunt  de 112046 lei (sc1- 8615 lei, sc2- 68431 lei, sc3- 35000 lei). Ce se poate face inca cazul meu, sau al scarii in care locuiesc? S-a facut o cerere catre Apa Canal sa furnizeze apa doar scarii 1, avand datoiile semnificativ mai mici, dar nici un rezultat. Tot la mine in scara cca. jumatate din proprietari nu au nici o datorie la intretinere iar din cei restanti cea mai mare datorie este de cca. 1000 lei (fara penalitati), la scarile vecine cea mai mare datorie a unu prorietar este de 26000 lei (fara penalitati), si la scara 3 vana de inchidere a apei este "defecta" si drept urmare cei cu 35000 lei datorie au apa potabila non stop iar cei cu 8615 lei au apa cu program. Am incercat sa ma bransez separat dar fara nici un rezultat dupa cum se intampla in tot orasul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mii de contracte ilegale încheiate de Apă Canal. Reţelele paralele de alimentare cu apă, amendate de ANRSC

Peste 8.000 de contracte de branşament individual, încheiate între Apă Canal şi cetăţeni, de către reprezentanţii societăţii, au fost declarate ilegale de către experţii Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC). Într-un raport transmis Prefecturii, la finele anului trecut, conducerea ANRSC precizează că „a fost constatată o acţiune de amploare cu peste 8.100 de contracte individuale încheiate de operator în municipiul Galaţi la nivel de apartament, aceasta fiind precedată de eforturi financiare importante din partea proprietarilor pentru crearea unor reţele paralele de alimentare cu apă în condominii, altele decât cele existente şi aflate în proprietate comună, acţiuni desfăşurate sub îndrumarea S.C. Apă Canal S.A. Galaţi”.

Conducerea ANRSC a transmis reprezentanţilor Prefecturii că „soluţia iniţială, propusă şi aplicată de către de S.C. Apă Canal S.A. de a furniza apă potabilă prin relaţii directe cu proprietarii de apartamente şi având la bază branşamente create distinct de branşamentul imobilului este nelegală, iar echipa de control a A.N.R.S.C. a constatat aplicarea de către operator a unei astfel de soluţii greşite în aria administrativ-teritorială a municipiului Galaţi”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Niste dobitoci, astia de la ANRSC!

In loc sa mergem inainte si sa facilitam bransamentele individuale (pentru ca cei rau platnici sa fie sanctionati mai usor fara a avea de suferit si cei ce platesc la timp), cretinii astia ne trag in jos, in aceeasi mocirla cu care au fost invatati pana acum!

Cum poti fi atat de prost si sa nu vezi avantajele bransamentului individual!?

Sunt curios de logica acestei legi, de motivele invocate...

Link to comment
Share on other sites

Alimentarea cu apa si caldura ar trebui individuala iar lucrarile pana la usa proprietarului sa fie suportate de furnizor. Ce e dincolo de usa intereseaza pe proprietar dar nu veni tu sa obligi oamenii sa suporte cheltuielile unei lucrari si pentru cei ce nu vor apa si caldura.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Există soluţii pentru bun-platnici? Ce trebuie să faci ca să nu rămâi fără apă rece

* Dacă eşti membru într-o asociaţie cu datorii la Apă Canal, ai doar soluţii teoretice ca să nu suferi fără să ai vreo vină * Paradoxuri tipic locale: branşamentele individuale se fac, dar nimeni nu garantează că nu ţi se va tăia apa rece

Noua rundă de sistări la furnizarea apei potabile în Galaţi pentru asociaţiile cu datorii readuce în discuţie necesitatea contractelor şi branşamentelor individuale la Apă Canal. Este singura soluţie pentru ca acei consumatori de bună credinţă să nu se vadă puşi în situaţia de a nu beneficia de un serviciu pentru care plătesc lună de lună. Din păcate, studiind felul în care a fost gândit regulamentul elaborat şi aprobat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI), realizăm că problemele nu pot fi rezolvate prea curând.

Ce condiţii trebuie îndeplinite pentru branşament individual

Un branşament individual presupune în acest moment o investiţie de 1.000 - 1.800 de lei din partea proprietarului, alături de investiţiile similare ale tuturor celorlalţi proprietari din asociaţie sau bloc. Numai că regulamentul serviciului public de apă şi canalizare implică trei condiţii esenţiale care trebuie îndeplinite pentru realizarea unui branşament individual şi încheierea unei convenţii directe cu furnizorul de apă: asociaţia din care face parte să nu aibă datorii, să existe acordul a cel puţin 50 la sută plus unul dintre locatari şi toată asociaţia să treacă în sistemul branşamentelor individuale. Dacă primele două ar fi ceva mai uşor de îndeplinit, nu acelaşi lucru se poate spune despre a treia condiţie, cea care obligă practic asociaţia să facă branşamente pentru toată lumea. Adică şi pentru cei care vor branşament individual, şi pentru cei care nu vor. Şi asta întrucât cheltuielile trebuie suportate de fiecare proprietar în parte sau de asociaţie din diverse fonduri de reparaţii, investiţii, adică tot de proprietari. Cu alte cuvinte, deşi decizia poate fi luată de o majoritate simplă (a doua condiţie din regulament), realizarea investiţiei devine aproape imposibilă din cauza faptului că cine se împotriveşte (de obicei rău-platnicii) este puţin probabil să mai dea şi bani, supunându-se astfel deciziei majorităţii.

Problemă rezolvată cel mult pe jumătate

În ciuda acestor prevederi foarte clare, reprezentanţii Apă Canal recunosc faptul că o serie de gălăţeni şi-au făcut branşamente individuale fără ca vecinii să facă o astfel de investiţie. "Dacă unul singur în asociaţie şi-a făcut branşament, acest lucru nu îi garantează că i se va livra apă rece, dacă asociaţia din care face parte nu plăteşte", explică purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu. Şi asta din cauză că, până când toţi locatarii de asociaţie (sau măcar scară contorizată) nu îşi fac astfel de instalaţii, Apă Canal nu va semna convenţii individuale de plată, banii urmând să îşi continue traseul de până acum, respectiv proprietar - asociaţie - Apă Canal.

Şi cu branşament individual, şi cu apa tăiată

De altfel, "Viaţa liberă" a descoperit un astfel de caz cu puţin timp înainte de Paşti, când o serie de proprietari cu branşament individual au venit să se plângă la Apă Canal că li s-a tăiat apa rece laolaltă cu datornicii din asociaţie.
Carmen Palade locuieşte în Micro 17, la blocul C 14, asociaţia 842. Apartamentul său, alături de alte patru de pe scară, este branşat individual potrivit noului regulament, iar restul de 13 apartamente de pe scară sunt la comun. Din cauza datoriilor pe care asociaţia le are la Apă Canal, apa rece le-a fost oprită tuturor. "Înainte să fac investiţia, m-a costat 18 milioane de lei (1.800 de lei noi, n.r.), am venit la Apă Canal de patru ori şi i-am întrebat: "dacă fac lucrarea, o să am sigur apă?". Mi-au zis că da. Iar acum mi-au tăiat apa", ne-a declarat Carmen Palade.
O altă persoană care dorea şi ea să investească într-o astfel de instalaţie nu mai e convinsă acum că ar face o investiţie bună. "Voiam să mă branşez şi eu individual, ca să nu am probleme, dar uitaţi-vă ce se întâmplă. De ce aş investi aceşti bani, dacă nu am garanţia că am apă mereu?", a declarat Anişoara Căluian. Între timp, însă, şefii asociaţiei au făcut un angajament de plată, astfel că acum primesc apă rece.
În ciuda acestor exemple, reprezentanţii Apă Canal susţin că varianta branşamentelor individuale în actualele condiţii funcţionează în anumite asociaţii. "Unde şi-au făcut mai mulţi proprietari, nu sunt probleme, lor nu le închidem în momentul în care asociaţia nu îşi plăteşte datoriile, dar acolo există soluţii tehnice, cu o vană separată pentru ei", a explicat Cornelia Arnăutu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Un bransament individual la apa e destul de complicat, din punct de vedere tehnic...

Mastile prin care trec tevile, ori au fost modificate ori din constructie nu exista destul spatiu pentru ca fiecare locatar (de la un bloc cu 10 etaje) sa treaca cu teava pe acolo.

Ideal ar fi, dupa modelul celor de la gaze, cu teava de distributie pe casa scarii. Aici problema este cand teava ajunge in apartament unde trebuie sa se ramifice catre bucatarie si 1, 2 bai... Insa aici ar fi un singur ceas, situat pe casa scarii. Asta ar fi totusi o varianta mai simpla si mai curata, iar locatarii rau platnici sau, in general care se opun, pot adera ulterior la solutie, platind cota parte din investitie.

Parerea mea este ca, ori sunt interese personale ori cei ce au dat legea asta, cu bransament individual dar pe toata asociatia, sunt niste idioti! Ori se merge pe ideea meschina ca cei ce platesc o vor face in continuare si pentru cei care uita, nu vor sau nu au de unde sa plateasca.

Asa cum Apaterm au pierdut clienti in favoarea gazelor/electricitatii/sistemelor solare si Apacanal va pierde... mai greu dar pana la urma oamenii vor gasi solutii care sa distruga si acest monopol.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Şi cu banii luaţi, şi cu apa rece tăiată

* Câţiva locatari de la blocul S11, scara 3 din IC Frimu, au investit înainte de Paşte sume de peste 1.000 de lei fiecare în instalaţii de individualizare a reţelei la apă rece şi s-au trezit că robinetul a secat

Mai mulţi consumatori gălăţeni s-au plâns în ultima vreme că, deşi au plătit bani buni ca să nu mai depindă de alţii, Apă Canal îi tratează în continuare "la comun" şi le taie apa rece, pedepsindu-i laolaltă cu datornicii.

"Ne-au zis să ne facem branşament individual"

"Este cea mai mare bătaie de joc. Înainte de Paşte, ne-au tăiat apa rece, aşa că ne-am hotărât să facem ceva, că avem în scară unul cu datorii mari. Eu şi cu alţi opt vecini am mers la asociaţie, am mers la Apă Canal şi am întrebat "dacă ne facem branşament individual ne mai tăiaţi apa?". Ne-au zis că nu se va mai întâmpla asta, că să ne facem şi o să avem. Am avut apă de Paşte, că s-a dat pentru toată lumea, iar acum au tăiat-o. Noi am rămas şi cu banii daţi, şi cu apa luată", s-a plâns Ionel Jianu.
La fel de supărat era şi vecinul său Nelu Scutaru. "Am cheltuit 20 de milioane de lei (2.000 de lei noi, n.r.), am făcut cu firmă, totul legal, toate avizele, tot, tot. Iar acum mă spăl şi gătesc cu apă plată. E strigător la cer. De ce ne-am mai făcut instalaţie separată? Nu putea să taie doar la cei care sunt la comun?", s-a întrebat Nelu Scutaru.
În aceeaşi situaţie sunt Zanfira Andrei, Virgil Mocanu şi alţi patru vecini, hotărâţi acum să-i ceară socoteală distribuitorului local de apă potabilă.

Singura soluţie: ţeava datornicilor / ţeava bun-platincilor

Explicaţia pentru această situaţie este în felul în care se aplică noua procedură de branşare individuală, aprobată de Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară şi Consiliul Local Galaţi. Practic, toţi cei care vor branşament individual trebuie să se lege la reţea după ceasul asociaţiei, ceea ce înseamnă că vor primi apă rece tot prin intermediul asociaţiei. Dacă cineva din asociaţie are datorii la Apă Canal, societatea poate să taie legal apa tuturor proprietarilor, pentru că există contract semnat doar între Apă Canal şi asociaţie. Singura soluţie ar fi o "inginerie" tehnică, cumva la limita legii, prin care rău-platnicii să fie izolaţi pe o ţeavă separată, care să poată fi întreruptă în cazul în care aceştia au datorii. Practic, susţin surse din cadrul unor asociaţii de proprietari, e nevoie ca după ceasul asociaţiei să se facă o bifurcaţie pentru două tipuri de consumatori: bun-platnici şi rău-platinci. "Pe măsură ce rău-platnicii vin la zi cu datoriile şi îşi fac branşament individual, sunt scoşi de pe ţeava rău-platnicilor şi trecuţi pe branşamentul celor cu plăţile la zi. Este singura soluţie în condiţiile în care legea actuală este cum nu se poate mai proastă", ne-a declarat un preşedinte de asociaţie care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Convenţii individuale, doar cu toţi locatarii

Toate aceste "inginerii" sunt necesare din cauză că regulamentul serviciului public de alimentare cu apă prevede că se pot face convenţii individuale de plată cu Apă Canal numai după ce toţi proprietarii dintr-o asociaţie sau un bloc sau scară îşi fac branşamente individuale. Până atunci, oamenii rămân în continuare la cheremul vecinilor rău-platnici şi al conducerii Apă Canal, care, în goana după profit, îi încurajează pe oameni să investească în branşamente individuale şi, în acelaşi timp, le taie apa fără nicio remuşcare atunci când se adună câteva facturi neplătite.
"Contractul se derulează între noi şi asociaţie. Asociaţia are 271.000 de lei datorie. Asociaţia a făcut aceste instalaţii individuale în interiorul blocului în ideea că vor reuşi să asigure apă celor care nu au datorii şi să îi sisteze pe cei care au datorii. Din păcate, asociaţia nu a respectat angajamentul de plată. Ar fi trebuit ca asociaţia să le închidă preventiv celor cu datorii ca să îi determine să facă plăţi. Cei care şi-au executat aceste instalaţii le-au făcut după contorul general al blocului. În aceste condiţii, imediat după punctul de racord al blocului ar fi trebuit să existe o vană unde asociaţia trebuia să execute blindarea pentru cei care au rămas în instalaţia comună, veche a blocului. Dacă asociaţia îi închidea pe cei cu datorii şi rămânea doar cu cei fără datorii, ar fi reuşit să respecte un angajament de plată", a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

In anul 2013 la blocul Y7 sc 3 a fost sistata furnizarea apei reci curente pe motivul neplatii facturilor de catre Asociatia de locatari nr 710. In acest bloc cei mai multi locatari sunt  bransati individual(contract cu APA CANAL)si platesc la casieria societatii, 5 familii bransate prin asociatie(bransament individual in instalatia imobilului) si un chirias al Primariei care este sistat de la apa rece din 2013 si care are o datorie de 38900lei(au hot jud si li se opreste cate 300 lei pe luna). Din toata aceasta situatie nu am avut de suferit  decat 5 familii care suntem buni platnici si administratorul asociatiei a gasit solutia ca noi, locatarii buni platnici sa fim bransati  la apa in instalatia interioara a blocului. Am fost bransati individual in instalatia interioara a blocului si apometrele au fost sigilate de angajatii APA CANAL. In data de 25.04.2014, ne-a fost sistata apa din nou si tot la cele 5 familii!!! Nu inteleg de ce trebuie sa suferim noi, consumatorii de buna credinta care suntem cu plata la zi. In acest moment ma intreb de ce a fost luat ceasul blocului daca cei debransati am fost noi bunii platnici ? Daca asociatia are datorii de ce sunt sistati de la apa bunii platnici si nu se urmareste situatia din teren care este cu totul alta(ex bl Y7 sc 2 care are datorii dar apa nu este sistata si cine stie cate alte scari de bloc sunt la fel )? 

Dna Cornelia Arnautu(angajat APA CANAL) a dat declaratie catre Viata Libera in 25.04.2014 ca in privinta bransamentelor individuale facute prin asociatia de locatari :”Unde si-au facut mai multi proprietari, nu sunt probleme, lor nu le inchidem in momentul in care asociatia nu isi plateste datoriile, dar acolo exista solutii tehnice, cu o vana separata pentru ei”  atunci noi de ce nu mai avem apa?

Conform unui alt articol din Viata libera   Publicat Sâmbătă, 04 Ianuarie 2014 06:00 de Corina Dobre

“Conducerea ANRSC a transmis reprezentanţilor Prefecturii că „soluţia iniţială, propusă şi aplicată de către de S.C. Apă Canal S.A. de a furniza apă potabilă prin relaţii directe cu proprietarii de apartamente şi având la bază branşamente create distinct de branşamentul imobilului este nelegală, iar echipa de control a A.N.R.S.C. a constatat aplicarea de către operator a unei astfel de soluţii greşite în aria administrativ-teritorială a municipiului Galaţi”.

Nimeni nu ne ofera ajutor si nu mai stim unde sa ne mai adresam. Am fost la Primarie, la APA CANAL, am scris petitie la PREFECTURA cat si la biroul teritorial al AVOCATULUI POPORULUI.

Ce ne mai ramane de facut in conditia in care cei de la APA CANAL indica cu degetul catre ADMINISTRATORUL de asoc care nu a trimis catre ei situatia actualizata a datoriilor datoriilor din 2012? Cireasa de pe tort este faptul ca intebata administratora de ce nu actualizeaza situatia la APA CANAL ne-a raspuns ca "de ce sa faca rau la altii? si ca tiganul cand se vede imparat........." adica de ce sa se certe cu 20 de familii(care au datorii) cand sunt doar doi "fraieri" care tipa dupa apa.Ne-am gandit sa o dam in judecata dar e de lunga durata si nu stim ce sorti de izbanda vom avea.

Va rog ajutati-ne cu un sfat, sa gasim o solutie pentru a avea apa.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salut

De curand aproape ca am ajuns in situatia sa ramanem fara apa rece .Am incercat sa gasesc solutii sa nu ramanem fara apa...si din pacate se pare ca aceastea nu exista...cu toate ca majoritatea proprietarilor suntem dispusi sa investim in bransari individuale(chiar si in cadrul asociatiei)

Asociatia din care fac parte este una mica(spre norocul nostru) 38 apartamente -2 scari de bloc...din care 6 proprietari au contract individual(bravo lor) Restul de 32 suntem pusi in situatia neplacuta sa ramanem fara apa rece din cauza a 3 rauplatnici...

Am cictit cu atentie ce am gasit pe forum,si nu este deloc ''vesela '' situatia, mai ales ca am observat ca lumea s-a resemnat...

CONCLUZIA la care am ajuns dupa ce am citit aici este ca REZOLVAREA problemei sta totusi in mana autoritatilor locale.De ce? Simplu..Cine a elaborat minunatul regulament prin care se pot(nu se pot in realitate) face bransari individuale in cadrul asociatiei????

Cine sunt personajele din faimoasa ''agentie'' Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară şi Consiliul Local Galaţi care au elaborat regulamentul minunat?Dati-ne NUME !!!! Cine a votat un astfel de regulament ...(daca a fost supus la vot?) Dati-ne nume!!!!

Chiar nu se poate modifica regulamentul pentru ca Apa Canal sa poata semna conventii de plata cu cei fara datorii?????

Din pacate zicala aceea romaneasca :''cand toporul a avut coada de lemn, a fost vai si amar de padure'' se potriveste foarte bine aici...Eu sincer as vrea sa cunosc si numele personajului din decedata APATERM care a facut minunatul denunt catre ''obtuzii'' de la ANRSC.ANRSC care in loc sa elaboreze legi si regulamente raportate la realitatile zilei de azi ....(cine dracu ii angajeaza pe acesti indivizi?nu exista parghii sa fie pusi la treaba???) au reusit sa pedepseasca exact proprietarii corecti din acest oras.Se invoca legi care , curios doar in Galati sunt aplicate(am rude care in alt oras au semnat contracte cu furnizorul de apa local fara probleme)

Trebuie macar sa stim pe cine ar trebui sa dam in judecata...pentru ca este clar ca drepturile consumatorului onest sunt calcate in picioare.

Mi-as dori sa vad pe prima pagina a ziarelor galatene o investigatie de genul acesta ..cu nume scrise cu litere mari (si ingrosat).Ar trebui sa fie puplice ,deci pentru un ziarist de investigatie ar fi foarte usor sa gaseasca personajele in cauza.

 

Rog moderatorul sa ne dea o mana de ajutor !!!!

Daca intre timp lucrurile s-au schimbat va rog sa ne informati.

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liber la branşamente individuale de apă rece

Societatea APĂ-CANAL ne-a confirmat că a înaintat de ceva vreme o propunere privind o serie de modificări la Regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, astfel încât furnizarea apei potabile către locuitorii municipiului să nu devină o situaţie problematică pentru cetăţeni, precum cea creată în cazul alimentării cu energie termică. Practic este vorba de reglementarea privind posibilitatea de a deveni utilizatori individuali ai serviciului de alimentare cu apă şi canalizare şi a persoanele fizice sau juridice care nu au branşament propriu de apă potabilă, cum e cazul apartamentelor de la bloc. Astfel, cei care plătesc întreţinerea la zi şi nu au datorii către APĂ CANAL, nu vor mai putea fi afectaţi de cei rău platnici sau care nu pot să-şi achite datoriile.
Propunerea de modificare şi de punere în acord a Regulamentului serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare a APĂ-CANAL Galaţi cu Legea 241/2006 în sensul introducerii în regulament a posibilităţii realizării contractelor individuale de branşament va fi supusă aprobării în şedinţa de vineri a Asociaţiei de Dezvoltarea Intercomunitară Serviciul Regional Apă Galaţi. Din câte am aflat, nici nu se pune problema să nu se aprobe aceste modificări, deoarece APĂ CANAL a dorit dintotdeauna să încheie contracte individuale cu utilizatorii din blocurile de locuinţe. În plus, locatarii care aveau deja branşamente individuale la bloc şi care au dat în judecată societatea pentru a intra în legalitate au obţinut sentinţe judecătoreşti definitive favorabile lor, APĂ CANAL fiind pusă în situaţia de a nu putea refuza încheierea contractelor individuale şi pentru cei care erau branşaţi la reţeaua comună a blocurilor şi care doreau să aibă reţea separată.
După şedinţa de vineri a Asociaţiei de Dezvoltarea Intercomunitară vom afla şi ce se întâmplă cu cei care au datorii dar doresc branşament individual, deoarece există propuneri ca şi aceştia să beneficieze de posibilitatea de a avea contract individual, în urma eşalonării datoriilor.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

O măsură de mult aşteptată! Gălăţenii se pot branşa individual la apă rece

* Noul Regulament de organizare şi funcţionare al societăţii Apă Canal va fi supus aprobării, astăzi, în şedinţa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Serviciul Regional Apă * Mii de consumatori cu plăţile la zi, captivi în sistemul bolnav de distribuţie a apei reci, au depus cereri de branşare individuală

Apă Canal s-a trezit, în cel de-al doisprezecelea ceas, la realitate şi dă oficial liber la branşări individuale pentru gălăţenii care, deşi cu plata la zi a utilităţilor, sunt obligaţi să suporte un trai de mizerie, fără apă potabilă la robinete, din cauza datoriilor acumulate de unii dintre vecinii de scară. Regulamentul de organizare şi funcţionare al societăţii de apă rece şi canalizare a fost modificat în acest sens, iar noile norme şi reguli vor fi supuse dezbaterii şi aprobării, astăzi, în şedinţa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Serviciul Regional Apă Galaţi. "Am scos practic din regulament articolele care interziceau încheierea de contracte individuale", ne-a declarat Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al Apă Canal.
Potrivit reprezentanţilor operatorului de apă şi canalizare, aproximativ 2.000 de cereri din partea gălăţenilor, prin care oamenii solicită branşamente individuale, au fost înregistrate numai în ultima lună.

400 de consumatori au devenit deja independenţi

Chiar dacă noul Regulament al Apă Canal va fi supus aprobării astăzi, reprezentanţii operatorului de apă şi canalizare au început să facă branşări individuale pentru gălăţenii bun-platnici încă din a doua jumătate a lunii martie. De atunci şi până în prezent, conform Apă Canal, aproximativ 400 de consumatori au beneficiat de branşamente individuale.
În prezent, 23 de asociaţii de locatari din Micro 19, Siderurgiştilor Vest, Micro 40, Micro 39 A şi B, Micro 38, Aurel Vlaicu, I.C. Frimu, Ţiglina I, Micro 21, Micro 20, Micro 17 şi Micro 14 nu mai primesc apă potabilă.
Săptămâna viitoare, conducerea Apă Canal va face o informare, în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social, care va avea loc la Prefectură, cu privire la măsurile adoptate de societate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Modificări pentru branşarea individuală la apă rece. Regulamentul Apă Canal a fost aprobat

Noul Regulament al serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare a fost aprobat, ieri, în şedinţa Asociaţiei de Dezvoltare (ADI) Serviciul Regional Apă Galaţi. Deşi proiectul nu fusese trecut pe ordinea de zi a întrunirii, acesta a fost introdus, în final, la secţiunea "Diverse" şi a primit undă verde. Concret, Apă Canal a operat în normele serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare trei modificări, care, potrivit purtătorului de cuvânt al societăţii, Cornelia Arnăutu, reglementează posibilitatea încheierii de contracte individuale cu gălăţenii.

Apă Canal a eliminat o prevedere conform căreia "Repartitoarele de costuri se montează după contorul de branşament, fie în interiorul condominiului într-un spaţiu tehnic special amenajat pe instalaţia comună (subsol), fie în nişe, amplasate pe casa scării, la intrarea în fiecare apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă (…)". A fost păstrată, în schimb, menţiunea că „În cazul imobilelor condominiale existente, individualizarea consumurilor de apă rece în vederea repartizării pe proprietăţi/apartamente individuale a costurilor aferente se realizează (…) astfel: prin contoare individuale montate pe racordul propriu la intrarea în fiecare apartament sau spaţiu cu altă destinaţie (în cazul distribuţiei interioare orizontale); cu ajutorul repartitoarelor de costuri montate pe racordurile aparatelor şi dispozitivelor de consum aferente fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie (în cazul distribuţiei interioare verticale)".

Modificări au fost aduse şi art. 223, operatorul eliminând litera f, care preciza: "Contractele individuale de furnizare perfectate cu proprietarii de apartamente din condominii care au realizat branşamente distincte de instalaţia blocului, racordate în amonte de contorul de branşament al condominiului, vor fi reziliate până la 31.12.2014 (..)".

A suferit modificări şi art. 225, astfel încât contractele de branşare/racordare individuală să poată fi aplicate şi în cazul persoanelor fizice care locuiesc în cadrul unui condominiu. Până acum, regulamentul făcea referire, în cazul acestui articol, doar la cele care „nu locuiesc în cadrul unui condominiu”.

viata-libera.ro

Regulamentul Apă Canal poate fi consultat aici -->>

http://www.apa-canal.ro/images/regulament%20al%20serviciului%20public%20de%20alimentare%20cu%20apa%20si%20de%20canalizare_2013_2.pdf

 

Link to comment
Share on other sites

Cât costă branşamentul individual la apă rece

* Conform Apă Canal, în aproximativ trei săptămâni de la demararea procedurilor, oamenii sunt racordaţi individual * Prioritate, în acest moment, o au cei care locuiesc în blocuri ce nu mai beneficiază de apă potabilă

Gălăţenii care nu înregistrează datorii şi vor să se branşeze individual, pentru a scăpa de coşmarul generat de măsurile luate de Apă Canal împotriva datornicilor, prin sistarea apei potabile "la comun", trebuie să ştie că pentru asta au nevoie de o serie de acte, timp şi, nu în ultimul rând, bani.

"Viaţa liberă" vă pune la dispoziţie o informare cu privire la paşii pe care trebuie să îi urmaţi, dar şi despre sumele pe care trebuie să le achitaţi.

Primul pas - avizul

La cererea "Vieţii libere", reprezentanţii Apă Canal ne-au pus la dispoziţie lista actelor ce vă sunt necesare, precum şi costurile aferente. Primul pas pentru a beneficia de branşare individuală îl reprezintă obţinerea Avizului pentru contorizare individuală.

În acest sens aveţi nevoie de o cerere tip de la Serviciul Relaţii cu Publicul al Apă Canal, documentaţie tehnică pentru contorizare individuală (în două exemplare), pe care o obţineţi de la orice proiectant de specialitate, actul de vânzare-cumpărare al apartamentului (copie), actul de identitate al titularului contractului apartamentului (copie), adeverinţă tip eliberată de asociaţia de proprietari din care faceţi parte, semnată de preşedinte şi administrator, cu numele în clar şi ştampila (un exemplar) şi un document de montare centrală sau boiler (dacă este cazul).

Potrivit purtătorului de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu, documentele se depun la Ghişeul nr. 6 - Departament Tehnic Proiectare, de luni până joi, între orele 9,00 - 12,00. Este nevoie să achitaţi o taxă de avizare, de 124,63 de lei.

Înarmaţi-vă cu timp şi calm!

După obţinerea avizului, urmează contractul, pentru care aveţi nevoie de cerere-tip de la Serviciul Vânzări-Contracte, actul de vânzare cumpărare al apartamentului (copie), actul de identitate al titularului contractului (copie), adeverinţă tip eliberată de asociaţia de proprietari, document de montare centrală sau boiler (dacă este cazul) şi Avizul de contorizare individuală eliberat de Apă Canal (copie). Documentele se depun la Serviciul Vânzări - Contracte.

Pentru branşarea şi contorizarea individuală se completează o cerere-tip de la Serviciul Relaţii cu Publicul, la care se anexează o copie după Avizul de contorizare emis de operator. În acest caz, este nevoie să achitaţi o taxă de 230,94 lei, reprezentând cota parte la distribuitorul montat de Apă Canal (160,12 lei) şi o taxă de montare/sigilare contor, de 70,82 de lei. Cerea se depune la Registratura Apă Canal.

Trebuie să ştiţi însă că branşarea în distribuitor şi montarea contorului sunt operaţiuni care se fac numai de către angajaţii Apă Canal, în baza unor procese verbale!

Costul total se ridică la circa 1.300 de lei

Daniela, o gălăţeancă ce beneficiază, de curând, de branşament individual, ne-a mărturisit că, în total, a cheltuit aproximativ 1.300 de lei pentru documentaţie, taxe şi lucrările aferente. Pentru documentaţia tehnică de contorizare individuală a achitat circa 200 de lei unei firme specializate (costurile variind, conform acesteia, între 170 şi 250 de lei), aproximativ 500 de lei a scos din buzunar pentru ţeava până la etajul patru, iar alţi 250 de lei au mers către instalator.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cum pot scăpa cei care vor să se branşeze individual de cozile de la Apă Canal

Gălăţenii care aleg să evadeze din sistemul „la comun”, prin contorizare individuală, nu vor mai fi nevoiţi să-şi piardă timpul stând la cozi interminabile la Apă Canal pentru obţinerea cererilor şi adeverinţelor tip, pe care trebuie să le completeze şi să le ataşeze la dosare. Mai mulţi cititori ai „Vieţii libere” ne-au semnalat înghesuiala de la ghişeele sediului societăţii şi au venit cu propunerea ca Apă Canal să posteze pe pagina web a companiei cererile, adeverinţele, dar şi formularele pe care oamenii trebuie să le completeze. Doleanţele gălăţenilor nu au rămas fără ecou, astfel că, în cursul acestei săptămâni, pe site-ul operatorului de apă rece şi canalizare va fi creat un modul care va conţine toate datele şi formularele necesare pentru branşamentul individual la apă rece, ne-a declarat Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al Apă Canal.
Ieri, societatea înregistra nu mai puţin de 3.400 de solicitări de avize pentru branşament individual. Zilnic, conform Corneliei Arnăutu, sunt depuse între 120 şi 150 de astfel de cereri.

Reamintim că Apă Canal s-a trezit, în cel de-al doisprezecelea ceas, la realitate şi a dat oficial liber la branşări individuale pentru gălăţenii care, deşi cu plata la zi a utilităţilor, sunt obligaţi să suporte un trai de mizerie, fără apă potabilă la robinete, din cauza datoriilor acumulate de unii dintre vecinii de scară. Regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare a fost modificat în acest sens, în cursul lunii aprilie.

Primul pas pentru a beneficia de branşare individuală îl reprezintă obţinerea Avizului pentru contorizare individuală. În acest sens este nevoie de o cerere tip de la Serviciul Relaţii cu Publicul al Apă Canal, documentaţie tehnică pentru contorizare individuală (în două exemplare), pe care o obţineţi de la orice proiectant de specialitate, actul de vânzare-cumpărare al apartamentului (copie), actul de identitate al titularului contractului apartamentului (copie), adeverinţă tip eliberată de asociaţia de proprietari din care faceţi parte, semnată de preşedinte şi administrator, cu numele în clar şi ştampila (un exemplar) şi un document de montare centrală sau boiler (dacă este cazul).

După obţinerea avizului, urmează contractul, pentru care aveţi nevoie de cerere-tip de la Serviciul Vânzări-Contracte, actul de vânzare cumpărare al apartamentului (copie), actul de identitate al titularului contractului (copie), adeverinţă tip eliberată de asociaţia de proprietari, document de montare centrală sau boiler (dacă este cazul) şi Avizul de contorizare individuală eliberat de Apă Canal (copie). Documentele se depun la Serviciul Vânzări - Contracte.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Toate documentele pot fi descărcate de pe site


Aşa cum a promis în urmă cu câteva zile, societatea Apă Canal a postat pe site-ul propriu toate cererile, declaraţiile şi adeverinţele de care aveţi nevoie pentru dosarele privind branşarea individuală la apă rece. Astfel, nu veţi mai fi nevoiţi să pierdeţi timpul stând la cozi pentru obţinerea acestora, ci le descărcaţi, le completaţi şi le ataşaţi la dosare. Toate documentele de care aveţi nevoie le găsiţi în secţiunea "contorizare individuală".


viata-libera.ro


Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Peste 6.000 de galăţeni au depus la Apa Canal cereri în vederea branşării individuale la apa rece

Situația datoriilor la apă rece nu s-a îmbunătățit, așa încât în momentul relansării branșamentelor individuale, gălățenii fără facturi restante au văzut o scăpare din capcana sistemului centralizat. Societatea Apă Canal a anunțat că în cele două luni de când noul regulament a fost aprobat în ședința Asociației de Dezvoltare Serviciul Regional Apă Galați, ghișeele societății au fost luate cu asalt.

Peste 6.000 de gălățeni au depus cerere în acest interval pentru a se desprinde de sistemul centralizat de apă rece, alte câteva mii fiind primite înainte de luna martie a acestui an.

Gălățenii care încă nu au reușit să se branșeze separat spun că ar putea suporta cheltuiala de aproape 10 milioane de lei vechi numai să scape de plata pierderilor din sistem. 

Alții, mai norocoși sunt branșați de câțiva ani separat față de vecini și spun că sunt mulțumiți pentru că plătesc atât cât consumă.

Reamintim că,din totalul de 727 asociatii de proprietari existente in municipiul Galati sunt sistate 25 asociatii, ceea ce reprezinta 3,43% din totalul acestora. Ca si valoare, debitul restant al asociatiilor sistate este de aproape 9 milioane de lei lei, respectiv 49,45% din totalul soldului asociatiilor de proprietari.

voxtvregional.ro

Link to comment
Share on other sites

Deputaţii gălăţeni promit să pună punct coşmarului generat de lipsa apei

* Un singur deputat gălăţean, dintre cei pe care i-am chestionat, are cunoştinţă de proiectele de lege care ar putea să-i salveze pe bun-platnicii obligaţi să trăiască în mizerie din cauza lipsei apei potabile

"Viaţa liberă" a stat de vorbă cu mai mulţi dintre deputaţii gălăţeni, cărora le-a cerut să declare public dacă vor susţine proiectele legislative privind modificarea Legii serviciului de alimentare cu apă şi canalizare nr. 241/2006, care au rolul de a-i proteja pe consumatorii bun-platnici. Aşa cum v-am informat recent, Camera Deputaţilor este for decizional, astfel că traiul oamenilor depinde de votul pe care deputaţii îl vor acorda celor două proiecte de lege.

Vă reamintim că prima iniţiativă legislativă are în vedere soluţia separării fizice, cu îndeplinirea unor condiţii suportabile, a bun-platnicilor de rău-platnici, prin branşamente individuale, în timp ce al doilea proiect legislativ introduce un alineat (5) la art. 32 din Legea 241/2006 prin care li se interzice operatorilor să sisteze furnizarea de apă rece pentru consumatorii care nu înregistrează datorii. Conform noii prevederi, debitele utilizatorilor care nu achită contravaloarea serviciilor furnizate şi pentru care nu există modalitate tehnică de debranşare individuală vor fi recuperate în instanţă.

"Adoptarea ambelor proiecte, de către Camera Deputaţilor, în forma votată deja de Senat, este de natură să transforme sistarea furnizării apei potabile pentru toţi cetăţenii corecţi într-un coşmar al trecutului. Atragem însă atenţia că operatorii sunt bine organizaţi în Patronatul Serviciilor Publice din România, care le apără cu cerbicie interesele, pe când zecile de mii de gălăţeni şi milioanele de cetăţeni corecţi de la nivel naţional nu sunt apăraţi de vreo organizaţie şi nu sunt uniţi. În aceste condiţii, facem apel la reprezentanţii noştri în Camera Deputaţilor şi la partidele cărora le aparţin ca să-şi manifeste respectul faţă de alegători, prin adoptarea acestor proiecte", concluziona prof.dr. Liviu Coman Kund, în ediţia din data de 25 mai a cotidianului nostru.

Iată ce spun deputaţii gălăţeni

Mircea Toader, deputat PNL: "Vreau, mai întâi, să văd despre ce este vorba, ce prevăd, mai exact, aceste iniţiative legislative şi în ce condiţii, ce discuţii vor fi în comisii pe acest subiect. Sigur că susţin orice iniţiativă legislativă care este în interesul oamenilor şi care are rolul de a-i proteja pe bun-platnici. Susţin cu tărie că trebuie rezolvată această problemă şi nedreptate ce li se face cetăţenilor care îşi plătesc facturile. În mod normal, legea prevede că niciun serviciu nu poate fi întrerupt", ne-a declarat parlamentarul gălăţean, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.

Victor Paul Dobre, deputat PNL: "Sigur că sunt dispus şi voi susţine iniţiativele legislative care vin în sprijinul oamenilor. Fără niciun fel de problemă", ne-a declarat co-preşedintele PNL Galaţi, membru al Comisiei pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului.

George Scarlat, deputat PNL: "Sincer să vă spun, nu ştiam de existenţa acestor iniţiative legislative. Am aflat acum. Chiar voi solicita la Camera Deputaţilor, după ce încheiem discuţia, să intru în posesia proiectelor de lege. Le voi studia şi le voi urmări parcursul. Cu siguranţă le voi susţine. Eu sunt susţinătorul tuturor celor corecţi. Nu ştiu câte municipii reşedinţă de judeţ se mai confruntă cu astfel de probleme. Mi se pare strigător la cer ceea ce se întâmplă la nivelul municipiului Galaţi cu oamenii, în secolul XXI. Din păcate, de-a lungul anilor, primarii şi autorităţile locale nu au luat niciun fel de măsuri, din considerente electorale, iar din acest motiv astăzi ne aflăm într-o asemenea situaţie. Asistaţii social au fost încurajaţi la nemuncă, au primit case în centrul oraşului, li s-a dat tot ce au cerut, iar oamenii de bună credinţă, cei care plătesc ceea ce consumă, au fost neglijaţi. Să nu ne mirăm că am ajuns în această situaţie. Eu nu am culoare politică şi voi susţine orice demers venit în sprijinul cetăţenilor corecţi", a afirmat parlamentarul, membru al Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice.

Laura Marin, deputat PSD. Fostul inspector şcolar general este singurul deputat, dintre cei cu care am reuşit să stăm de vorbă, care are cunoştinţă de cele două iniţiative legislative, pe care de altfel le-a şi studiat. "Ştiu despre ce este vorba, am cunoştinţă de aceste iniţiative legislative. Eu locuiesc chiar într-un bloc care are probleme şi riscă să fie debranşat şi ştiu cât de gravă este situaţia, nu doar în colegiul meu, ci la nivelul municipiului Galaţi. Iniţiativele legislative trebuie însă foarte bine analizate şi amendate, pe ici, pe colo, întrucât trebuie să fie armonizate cu legislaţia în vigoare. Sunt şi unele prevederi care nu pot fi realizate. Din acest motiv, trebuie corelate cu legislaţia. Orice iniţiativă legislativă care vine în ajutorul celor care plătesc va fi susţinută de mine", ne-a spus social-democrata, membră a Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport.

Lucreţia Roşca, deputat PSD: "Nu ştiu de aceste iniţiative legislative, mai ales că nu se află pe ordinea de zi. Dar dacă reglementează ceva bun pentru cetăţeni, cu siguranţă le voi susţine. Cred că cei din cadrul Comisiei de administraţie ştiu mai bine despre ce este vorba", ne-a spus deputata, secretar al Comisiei pentru sănătate şi familie.

Florin Pâslaru, deputat PSD: "Întotdeauna susţinem proiectele care vin în interesul cetăţenilor. Pe orice deputat aţi întreba, va spune acelaşi lucru", a afirmat parlamentarul, secretar al Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă.

Laurenţiu Chirvăsuţă, deputat UNPR. Şi tecuceanul Laurenţiu Chirvăsuţă, membru al Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare, şi-a manifestat intenţia de a susţine cele două iniţiative legislative, precizând: „Da, sigur. Fără probleme. Mai în măsură să discute despre acestea sunt domnii deputaţi Chebac, membru al Comisiei pentru administraţie, şi Ştefan, care este preşedintele Comisiei de buget", ne-a spus Chirvăsuţă.

Deputaţii Bogdan Ciucă (PC, preşedintele Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi), Viorel Ştefan (PSD, preşedintele Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci) şi Eugen Chebac (UNPR, vicepreşedinte al Comisiei pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului) nu au putut fi contactaţi, însă vom consemna opiniile acestora în măsura în care vom reuşi să le obţinem.

Rămâne de văzut dacă politicienii care-i reprezintă pe gălăţeni în Parlamentul României îşi vor respecta promisiunea faţă de cetăţeni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Avalanşă de cereri. Peste 7.000 de gălăţeni vor branşament individual

Chiar dacă sunt obligaţi să scoată din buzunar sume consistente pentru branşamentele individuale la apă rece, mii de gălăţeni au făcut cereri la Apă Canal pentru a nu mai sta la mâna datornicilor şi asociaţiilor de proprietari, riscând astfel să fie pedepsiţi la comun, prin sistarea apei potabile, din cauza restanţierilor.

Până la finele săptămânii trecute, Apă Canal înregistrase nu mai puţin de 7.328 de solicitări pentru branşare individuală, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al societăţii, Cornelia Arnăutu.

Potrivit acesteia, societatea înregistrează aproximativ 100 de cereri pe zi, iar în cele trei luni de când operatorul a dat liber, din nou, la branşări individuale, au fost efectuate 2.820 de branşamente.

"În continuare, au prioritate cei care provin din asociaţii cu apa sistată", ne-a spus reprezentantul Apă Canal.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

SC Apă Canal a redus tarifele pentru branşamentele individuale

Începând cu 1 iulie, SC Apă Canal va practica tarife mai mici pentru gălăţenii care doresc să îşi realizeze branşamente individuale de apă potabilă, sau cei obligaţi să facă acest lucru, din cauză că locuiesc în blocuri cu datorii la Apă Canal, motiv pentu care unitatea a sistat alimentarea cu apă a întregii asociaţii de proprietari. Potrivit unui comunicat de presă al Apă Canal, noile tarife reduse vor face ca un beneficiar să plătească, în total, o sumă de 198 de lei faţă de 355,57 de lei, cât trebuia să achite până acum, reducerea aplicată fiind de peste 44%.

"Societatea Apa Canal SA Galați, receptivă la solicitările populației din aria de operare din Județul Galați, solicitări adresate inclusiv în cadrul ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, a făcut o analiză pertinentă referitor la reducerea costurilor pe care le implică individualizarea consumului de apă potabilă, realizarea branșamentelor/racordurilor de apă/canalizare și perfectarea contractului de furnizare/prestare direct cu Operatorul. Am luat în considerare, în principal, faptul că mare parte dintre solicitanți sunt pensionari sau persoane cu venituri reduse, care își achită cu conștiinciozitate cheltuielile lunare de întreținere. Cu toate acestea, făcând parte din asociații de proprietari care înregistrează debite restante la plata facturilor emise de societatea Apă Canal SA Galați, sunt expuși pericolului sistării apei potabile, care îi afectează deopotrivă și pe cei cu plata la zi. Pentru a crea premisele individualizării consumurilor și perfectării contractelor de furnizare/prestare cu Apă Canal SA Galați, de către toate categoriile de consumatori, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație din data de 29 iunie 2015, au fost supuse aprobării noi tarife, reduse considerabil față de cele practicate în prezent, lucru posibil prin optimizarea costurilor și a resurselor implicate în realizarea lucrărilor.

Astfel:
TARIFUL UNIC DE  AVIZARE PENTRU ASIGURARE O UTILITATE (valabil pentru contorizare apă rece în condominii a blocurilor de locuințe, branșare/racordare la rețeaua publică de distribuție apă/canalizare, montare centrală termică murală) nou aprobat este de 56 lei. Prin aprobarea tarifului unic s-au diminuat și unificat două tarife existente: cel de avizare pentru o utilitate s-a redus de la 124,63 lei la 56 lei (55%= 68,63lei), iar cel de avizare pentru instalare centrală termică de apartament s-a redus de la 127,84 lei la 56 lei (56%=71,84lei).
TARIFUL DE BRANȘAMENT INDIVIDUAL a MONTAJ DISTRIBUITOR CU 19 ȘTUȚURI nou aprobat este de 128 lei. S-a redus tariful de la 160,12 lei la 128 lei. Aceasta înseamnă o reducere de 20% (32,12lei);
 - TARIFUL DE MONTARE CONTOR  APĂ RECE Dn15mm + SIGILARE nou aprobat este de 14 lei. S-a redus tariful de la 70,82 lei la 14 lei. Aceasta înseamnă o reducere de 80% (56,82lei).

Așadar, per total, costurile pentru avizare, branșare, contorizare individuală s-au redus de la 355,57 lei la 198 lei, ceea ce reprezintă o reducere de 44,3%. Noile tarife urmează a fi aprobate în ședința imediat următoare a A.D.I. a Serviciului Regional Apă Galati” și vor intra în vigoare de la 1 Iulie 2015, fiind valabile în întreaga arie de operare din județul Galați. Sperăm ca prin măsura aplicată de societatea Apă Canal SA Galați, să venim în întâmpinarea cât mai multor locatari bun platnici din blocurile în care apa rece este sistată", se arată în comunicatul de presă al SC Apă Canal.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.