Jump to content

Recommended Posts

Posted

Marius Stan are un consilier indezirabil în România

Primul angajat în echipa de consilieri personali ai primarului Marius Stan, cetățeanul ucrainean Kozma Grygoriy, este indezirabil în România, pe motive de ”siguranță națională”. Asta însemnă că ucraineanul poate fi suspectat, începând de la spionaj, până la terorism. Surse din Justiția gălățeană afirmă că ucraineanul are interdicție de a intra în țară încă din luna august a.c. De altfel, Kozma Grygoriy a fost angajat oficial la sfârșitul lunii iulie și, în mai puțin de o lună, a primit interdicția de a intra în România.

Tânărul consilier din Ucraina, care nu deține cetățenie română, a fost angajat, cu un salariu de bază de 1.700 lei (asta înseamnă că poate depăși lejer 4.000 lei pe lună), pentru cunoștințele sale de limba rusă - ”foarte bine”, și de limba ucraineană - ”bine”, după cum reiese din documentele depuse de Kozma. Consilierul pentru probleme de cooperare și relații externe are și competențe în arte marțiale, respectiv în Kung Fu. Ciudat este faptul că primarul Stan a evitat de fiecare dată să explice cu ce se va ocupa Kozma și, mai ales, cum a dat peste el sau cine i l-a băgat pe gât. Acum, primarul nici măcar nu-și mai amintește de existența consilierului ucrainean. La solicitarea noastră privind lista consilierilor personali ai primarului, purtătorul de cuvânt, Mihai Costache, ne-a transmis doar trei nume: Ionuț Pucheanu, Dan Beraru și Silviu Bacalum. Despre Kozma Grygoriy se știa, după mari insistențe, doar că are probleme personale: ”Este cu soția la Kiew, la o clinică, de la sfârșitul lui august. Are probleme cu sarcina”, a afirmat Costache. În concluzie, specialistul în cooperare și relații externe a funcționat mai puțin de o lună la Primăria Galați, după care a dispărut fără ca nimeni să anunțe vreo reziliere de contract sau un concediu de orice natură.

Şeful SRI Galaţi - mutat la Constanţa pentru că nu l-a ”mirosit” pe Kozma

Angajarea lui Kozma Grigiriy în funcția de consilier personal, de către primarul Marius Stan, a produs efecte la secția locală a Serviciului Român de Informații (SRI). Aceleași surse din Justiția locală afirmă că șeful SRI Galați, colonelul Valentin Ceapă, a fost sancționat pentru faptul că nu a semnalat la timp faptul că un individ care prezintă ”probleme de siguranță națională” este consilier al primarului Galațiului. Printr-un anunț sec, SRI a anunțat că șeful secției din Constanța, colonelul Aurel Stănciuc, a fost numit în funcție la Galați, iar colonelul Ceapă a fost mutat la Constanța, pe aceeași funcție.

nepasadegalati.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Marius Stan şi-a abandonat consilierul personal ucrainean care are ”nepermitere” de intrare în România

Primarul ”Noului Galați”, Marius Stan, și-a făcut un obicei, după cum afirmă apropiații, din a-i abandona pe cei care l-au ajutat. Ultima victimă a primarului este consilierul personal Kozma Grygoriy, cetățean ucrainean, angajat în luna august pentru probleme de cooperare și relații externe. La două săptămâni după ce a fost angajat la Primăria Galați, Kozma Grygoriy a primit interdicție de a mai intra în țară, fără ca statul Român să-i prezinte o explicație oficială, caz prezentat în urmă cu o săptămână de www.nepasadegalati.ro. Deși Marius Stan afirmă că îl apreciază pe consilierul ucrainean, acesta nu a făcut niciun demers pentru a afla motivația inerdicției de intrare în țară pe care o are Kozma.

”Trebuie să vă spun că este un om pe care îl apreciez foarte mult. A fost unul dintre puținii români care au reușit să câstige o primarie la 24 de ani, în Ucraina. Este un luptător și un învingător. Faptul că autoritățile române i-au dat, rețineți, nu interdicție, cum s-a spus, ci <<nepermitere>>. E un termen nou pe care trebuie să-l lămurească organele. El are o plângere făcută în sensul acesta, o dispută cu statul român. Pentru mine, până la proba contrarie, este un cetățean onest și de care am nevoie în administrația locală. De faptul că plătim un indezirabil al statului român, vă spun că nu a apucat să-și ia niciun salariu. Dacă o fi un dușman‎ al statului român, probabil că face obiectul CSAT-ului, iar domnul Băsescu se va ocupa de acest caz. În ceea ce privește Primaria Galați, nu avem niciun nivel de secretizare legat de siguranța națională”, a declarat într-o conferință de presă edilul șef. Bunele intenții ale lui Marius Stan sunt numai la nivel declarativ, pentru că, până acum, primarul Galațiului nu a făcut niciun demers oficial pentru a afla cauzele care au dus la ”nepermiterea” intrării în țară a consilierului său personal. Mai mult, Stan a încercat să ascundă situația creată și a dictat angajaților săi să ancheteze scurgerea de informații din primăria pe care o conduce.

nepasadegalati.ro

  • 4 weeks later...
Posted

Consilierul ucrainean al primarului Stan: ”Mă aşteptam la măsuri din partea acelui stat care este ostil identităţii naţionale a românilor”

* Interviu cu Grygoriy Kozma - consilier personal al primarului Marius Stan, care are interdicție de a intra în România timp de un an.

- În luna iulie, aţi fost angajat în funcţia de consilier personal al lui Marius Stan, primarul Galaţiului. Cum şi unde l-aţi cunoscut pe edilul-şef? V-a propus, personal, primarul o astfel de colaborare?

- Într-adevăr, în luna iulie am fost angajat în funcţia de consilier personal al primarului municipiului Galaţi, domnului Marius Stan. Eu am ocupat funcţia de primar în cea mai mare comunitate de etnici români din Sudul Basarabiei, actual - raionul Izmail, fiind ales la vârsta de 23 de ani, devenind cel mai tânăr primar din Ucraina. La terminarea mandatului, am păşit pe un drum electoral pentru Consiliul Regional Odessa. Localitatea în care am fost primar este şi localitatea de baştină a mareşalului Alexandru Averescu. Localitatea i-a şi purtat numele. În perioada mandatului de primar, am căutat să fac un bust acestei personalităţi marcante. În acest sens, am căutat sponsorizare pentru bust, atât printre oameni de afaceri din România, cât şi printre pesonalităţi politice, mondene, inclusiv din lumea fotbalului. Astfel m-am şi cunoscut cu domnul Marius Stan, care a sprijinit comunitatea românilor din afară, fără să facă din asta show, aşa cum mai obişnuiesc unii. Pe marginea numirii mele în funcţia de consilier personal al primarului, vă pot spune că această situaţie a intervenit atunci când s-a pus problema valorificării potenţialului Galaţiului, din punct de vedere al poziţiei geografice, ca oraş de graniţă estică a României, respectiv a UE, oraş cu avantaje de cooperare transfrontalieră. Pe harta României şi a UE, acesta este ultimul oraş în partea de est a hărţii UE, iar din spaţiul ex-sovietic spre vest, este, dimpotrivă, primul oraş, atât de tranzit, cât şi de cooperare. Galaţiul, dintotdeauna, a fost la intersecţia drumurilor, încă din perioada Bizantină. A nu se nega importanţa poziţiei geografice a Galaţiului. Ca să începem cu ceva, atunci domnul primar Marius Stan a angajat un etnic român din partea cealaltă de Prut, un cunoscător al specificului zonei, cu avantajele şi dezavantajele ei, al mediului de afaceri, care cunoaşte limba „inamicului” - cum mai glumesc, uneori, prietenii mei din Galaţi, iar în ultima perioadă am fost intensiv implicat în proiecte de cooperare transfrontalieră, precum şi în stabilire de raporturi economice între agenţi economici de cele două maluri ale Dunării. În special, un raport foarte constructiv şi rezultativ cu Uniunea Camerelor Bilaterale de Comerţ a României, raport care urma a fi valorificat pentru oraşul Galaţi.

- Până să activaţi în cadrul Primăriei Galaţi, cu ce v-aţi ocupat? Ce profesie aveţi şi ce funcţii aţi deţinut, până în prezent?

- De profesie, sunt jurist. Mă pasionează literatura şi am publicat un volum de creaţie în limba română, în 2008, la Galaţi, pe când eram primar dincolo. Am şi donat, atunci, către Biblioteca „V. A. Urechia” volume pentru fondul bibliotecii, cum cere tradiţia publicării la Galaţi. În mare parte, această literatură a fost distribuită în comunităţile româneşti din Sudul Basarabiei, actual Ucraina, ocazii cu care aveam întâlniri cu membrii comunităţii. Până să activez în cadrul Primăriei Galaţi, am funcţionat în calitate de translator rusă-română-ucraineană, în cadrul unei companii austriece din Bucureşti, care se ocupă de livrarea echipamentului medical către ţări din spaţiul ex-sovietic. Ulterior, pe baza unui concurs, am ocupat funcţia de specialist al Departamentului de relaţii economice externe din cadrul Departamentului economic al Primăriei Izmail, unde am încercat să pun accent pe importanţa stabilirii unor raporturi economice constructive cu vecinii, adică cu România, pe cooperarea transfrontalieră, pe perspectivele integrării europene, fapt care nu prea şi-a găsit aplicabilitatea, în contextul anului 2006. Din motive obiective, nu am rămas foarte mult timp în acea funcţie. Ulterior, în urma unei campanii electorale active, am fost ales primar al localităţii Babele, fosta localitate Averescu, care poartă numele mareşalului Averescu, după cum am precizat mai sus. Acum, această localitate se numeşte Oziornoe, în traducere înseamnă ”localitatea de pe lac”. La terminarea mandatului, am plecat la un drum electoral regional din partea comunităţii româneşti, pentru Consiliul Regional Odessa. Cu părere de rău, nu am reuşit să reprezint comunitatea în acest Consiliu, deoarece nu am obţinut voturile necesare. Paradoxul este că rivalul meu electoral a fost o persoană de naţionalitate găgăuză, pentru care românii au votat cu o mai mare tragere de inimă. Cred că, istoric se face, ne-am învăţat să fim asupriţi de alte popoare şi nu credem în faptul că dintre noi se pot ridica persoane care ne pot ridica moralul, conştiinţa naţională sau ne pot reprezenta în instituţii. Ca funcţii ocupate, vă pot menţiona că sunt în continuare vicepreşedinte al Ucrainian VTKF Federation, federaţie de arte marţiale, unde unul dintre membrii fondatori este chiar o Federaţie din România. După terminarea mandatului de primar, am înfiinţat Public Organization „Strategies and Research Institute”, organizaţie fără scop patrimonial, implicată în promovarea valorilor naţionale, deşi nu are în denumirea sa acest aspect. În calitate de preşedinte al acestei organizaţii, am reuşit stabilirea de parteneriate cu organizaţii similare din Republica Moldova, Grecia, Georgia, cu organizaţii din România ca CCSE, Confederaţia Naţională Patronatul Român, Uniunea Bilaterală a Camerelor de Comerţ a României, precum şi alte organizaţii, instituţii, în vederea parteneriatelor pe proiecte europene, în vederea deschiderii reciproce de birouri de lucru şi reprezentanţe, parteneriate şi societăţi economice mixte. Anul acesta, am absolvit în România un curs de manager proiecte europene, iar în vara acestui an - curs de politică externă FCD, în Bucureşti.

În ultimii ani, am însoţit nenumărate delegaţii oficiale, în calitate de translator, la şedinte comune de comisii guvernamentale, comisii mixte, grupuri de lucru, inclusiv în cadrul proiectelor de cooperare transfrontalieră, pe domenii ca: parteneriate şi investiţii, cooperare transfrontalieră, situaţii de urgenţă, relaţii economice bilaterale, precum şi alte domenii aleatorii.

În perioada în care Yulia Timosenko era primul ministru al Ucrainei, pe lângă Cabinetul de miniştri al Ucrainei (Guvern), a fost înfiinţat un Consiliu al Primarilor, alcătuit din 24 de primari din toată ţara. Am fost desemnat şi eu membru al acestui Consiliu, paradoxal, din Partea regiunii Cernăuţi, deoarece aveam foarte bune relaţii cu românii de acolo şi comunităţile lor, care mi-au şi înaintat şi susţinut candidatura pentru acest Consiliu. Acesta a funcţionat direct proporţional cu perioada de activitate a primului ministru.

- Ce atribuţii aţi avut, concret, în calitate de consilier personal al primarului?

- În calitate de consilier personal al primarului, am avut aceleaşi atribuţii clasice pe care le au şi ceilalţi consilieri. Era vorba despre valorificarea potenţialului Galaţiului, din punct de vedere al poziţiei geografice, ca oraş de graniţă estică a României şi, resprectiv, a UE, oraş cu avantaje de cooperare transfrontalieră şi în stabilire de raporturi între agenţi economici de pe cele două maluri ale Dunării, formularea şi prezentarea clară a ofertelor investiţionale ale municipiului, pentru a atrage investitori şi fluxuri de capital din zona asiatică, pentru beneficiul municipiului Galaţi. În vederea creării locurilor de muncă şi a contribuţiilor bugetare a societăţilor economice mixte, în consecinţă, gălăţenii să poată valorifica la maxim potenţialul oraşului Galaţi.

- De câte ori aţi vizitat municipiul Galaţi înainte de a deveni consilier personal al primarului?

- Începând de la faptul că am ajuns în România încă din anul 1999, pe un program de şcolarizare pentru etnici, am vizitat oraşul Galaţi la fiecare trecere. În ultimii ani, am petrecut mult timp în Galaţi, atât în cadrul programelor de cooperare transfrontalieră, cât şi în cadrul parteneriatelor existente. Pentru cea mai mare parte din comunităţile româneşti de peste Dunăre, mă refer la cele din Sudul Basarabiei, actual Ucraina, Galaţiul este mai aproape decât Odessa, dacă e să comparăm două oraşe mari, şi este şi primul oraş din România către care tindem să ajungem noi, etnicii români de dincolo de Prut. Ne confruntăm, însă, cu un aprig regim al vizelor, cu lipsa unui coridor de transport şi izolare geografică.

La prima vedere, mulţi dintre românii de dincolo, seara, văd luminile Galaţiului din curtea casei, dar ca să ajungă la Galaţi, ar însemna o expediţie întreagă.

Până să devin consilier personal al primarului municipiului Galaţi, am vizitat Galaţiul de nenumărate ori, iar în ultima perioadă, am locuit în Galaţi.

- La scurt timp de la instalarea în funcţie, aţi primit ”nepermiterea” de a intra în România. Aţi solicitat autorităţilor un punct de vedere în acest sens? Ce explicaţii aţi primit?

- Să stiţi că am plecat din România pentru câteva zile, din cauza unei necesităţi familiare, iar la întoarcere, în punctul de trecere a frontierei Galaţi-Rutier, mi s-a adus la cunoştinţă că sunt în imposibilitatea de a intra în România, deoarece sunt consemnat în vederea nepermiterii intrării în România. Mă aşteptam la aplicarea unor măsuri din partea autorităţilor acelui stat care este ostil identităţii naţionale a românilor, dar nicidecum nu aşteptam o astfel de măsură din partea autorităţilor române. Practic, obţin cu greu răspunsuri obiective la această speţă. Nu că nu aş primi răspunsuri la solicitări. Primesc, însă conţinutul lor şi caracterul formal al soluţionării pun sub un mare semn de întrebare drepturile omului, independenţei instituţionale, precum şi alte aspecte ale legalităţii acestei măsuri dispuse împotriva mea. Motivul care a stat la baza aplicării acestei măsuri îmi este, încă, necunoscut. După mari insistenţe scrise către instituţii ale statului român, am primit precizarea că această măsură îmi este aplicată pentru o perioadă de un an. Adică, sunt periculos numai un an. Paradoxal este că această precizare mi-a făcut-o Ministerul Afacerilor Externe al României, instituţie care mi-a şi înmânat, în urmă cu câţiva ani, diplomă de onoare pentru promovarea relaţiilor de bună vecinătate. În consecinţă, încă mă mai aflu în schimb de amabilităţi scrise cu instituţii ale statului. O explicaţie clară încă nu am reuşit să obţin, să aflu ca urmare a cărui fapt a intervenit necesitatea aplicării unei astfel de măsuri, evident abuzive, deoarece încalcă dreptul de reîntregire a familiei, garantat de lege, încalcă dreptul de muncă, încalcă dreptul la libera circulaţie şi şedere în România, fiind posesorul unui permis valabil de şedere în România şi membru de familie al cetăţenilor români. Nu mai spun că, în vederea nepermiterii intrării mele în România, nu există o hotărâre judecatorească, ci este o măsură a unei singure instituţii, care nu putea să ia în calcul toate aspectele problemei şi posibilele efecte ale situaţiei. Consider important să vă spun că instituţia care a aplicat această măsură a stabilit nepermiterea intrării mele în România, simbolic, chiar de ziua mea de naştere. Fac apel către instituţiile abilitate să înceteze acest abuz şi exagerare la adresa mea şi a familiei mele.

- Consideraţi că servicii de informaţii româneşti au contribuit la aplicarea măsurii de interdicţie a dumneavoastră în România?

- Lăsaţi-mă să obţin toate precizările, de la instituţiile statului cărora le-am solicitat atât eu, cât şi avocatul care mă reprezintă. Cred că abia atunci voi putea face anumite precizări, după caz. Este nevoie de o evaluare a tuturor aspectelor acestei speţe, ca să nu iasă, Doamne fereşte, cu prejudicii de imagine pentru instituţii care aplică astfel de măsuri. Mai ales, după ce profită în promovarea politicii sale externe, în rândul şi prin comunitatea românilor din afară, de lideri ai comunităţii, iar apoi, ca fiind uzaţi, le aplică măsuri de marginalizare. Acestea sunt un mare pericol pentru principiile fundamentale ale societatii.

Să înţeleg că niciuna dintre instituţii nu este interesată, câtuşi de puţin, care va fi soarta unei persoane, după aplicarea unei astfel de măsuri. Pentru unii este important numai interesul lor instituţional şi statistic. Mi se pare foarte ciudat faptul că, 10 ani sunt de folos comunităţii şi contribui la promovarea valorilor româneşti în afară, cu toate dezavantajele pe care le presupune această activitate, iar acum, am devenit atat de periculos încât nu pot intra în ţară, având soţia şi copilul minor cetăţeni români, având un permis de şedere valabil şi fiind încadrat în muncă, conform legislaţiei în vigoare.

- Aţi fost demis ca urmare a imposibilitatii intrării în România? Cum şi în ce condiţii aţi părăsit Primăria Galaţi?

- Până la soluţionarea definitivă a speţei, care a fost atacată atât pe cale instituţională, cât şi în contencios-adiministrativ, sunt în raport de muncă cu angajatorul. Am părăsit Primăria Galaţi cu statutul de angajat al acestei instituţii, şi, în acest moment, este pe rolul instanţei un proces intentat în vederea aprecierii juridice a acestui act administrativ de nepermitere a intrării în ţară, măsură aplicată arbitrar, fără hotărâre judecătorească.

- Aţi păstrat legătura cu primarul şi s-a implicat acesta în lămurirea situaţiei în care vă aflaţi?

- Da, am păstrat legătura. Mereu l-am ţinut la curent cu mersul lucrurilor, în acest sens. Au trecut mai bine de două luni de la aplicarea măsurii de nepermitere a intrării mele în România şi sper ca, în curând, să se lămurească această situaţie, ca să pot să revin în ţară şi să îmi reiau atribuţiile de serviciu.

nepasadegalati.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.