Jump to content

Ultimele active ale Navromului, scoase la licitaţie


Recommended Posts

Posted

Ultimele active ale Navromului, scoase la licitaţie

Navrom deţinea, în 1989, 301 de nave. Era a patra flotă a Europei. Acum, una dintre moştenitoarele companiei comuniste, CNM Navrom SA, e în moarte clinică. Peste numai câteva zile companiei i se va cânta probabil şi prohodul: cele câteva active valoroase pe care le mai are vor fi scoase la licitaţie.

Lichidatorul companiei, PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, a publicat un anunţ de vânzare de active, prin licitaţie publică deschisă, care va avea loc pe data de 10 octombrie. Potrivit anunţului, sunt scoase la vânzare două imobile. Unul este situat în Galaţi, pe strada Portului. Este compus din subsol, parter, două etaje şi mansardă şi are o suprafaţă construită desfăşurată pe 2.820 mp, dar şi un teren aferent de 940 mp. Preţul de pornire este de 428.600 de euro. Celălalt imobil este de fapt un spaţiu de depozitare, cu parter şi un etaj, aflat în incinta Portului Constanţa, la Poarta 2. Acesta are o suprafaţă construită desfăşurată pe 5.265 mp. Preţul de pornire în acest caz este de 549.000 de euro.

"Preţurile sunt conform rapoartelor de evaluare cores­punzătoare fiecărui activ şi nu includ TVA", se arată în documentul lichidatorului. Participanţii trebuie să depună o garanţie de participare la licitaţie, în valoare de 30% din preţul de pornire al licitaţiei.

O istorie prestigioasă

Compania Navrom Galaţi a fost înfiinţată în anul 1890 de către Guvernul român sub numele "Navigaţia Fluvială Română", societatea având dreptul de arborare a pavilionului naţional şi fiind recunoscută de către toate societăţile de navigaţie ale ţărilor riverane.

În anul 1938 ajunsese să aibă nave care puteau transporta 900.000 de tone de mărfuri pe an, o cifră impresionabilă la acea dată. După cel de-al doilea război mondial se construiesc noi barje şi împingătoare, ceea ce face ca România să deţină cea mai mare capacitate de transport dintre toate flotele dunărene. În perioada 1965-1989, compania deţine cel mai mare parc de nave fluviale din Europa şi al doilea din lume, după SUA. În 1989, întreaga flotă avea 301 nave, ceea ce plasa România pe locul 4 în Europa şi pe locul 12 în lume.

Guvernul Petre Roman decide că nu mai poate subvenţiona flota aceasta. Era supradimensionată şi învechită în bună parte. 60% din nave se aflau în parcul rece, cum spun marinarii, În plus, avea şi o datorie de 29 milioane dolari. Astfel, compania-mamă Navrom este împărţită în trei companii mai mici, toate cu capital integral de stat, şi anume: Navrom, Romline şi Petromin. Navrom rămâne cu cargourile mici şi medii, circa 80 la număr. În 1993 ele trec la Fondul Proprietăţii de Stat, care le pregăteşte de privatizare. Se optează pentru metoda bear-boat: comandanţii au fost încurajaţi să înfiinţeze companii mici. Nave de până la 5.000 tdw le sunt închiriate la preţuri rezonabile. Un comandant bun nu este însă şi un manager bun, iar navele continuă se producă datorii. În noiembrie 1998, Tribunalul Constanţa a decis deschiderea procedurii de lichidare pentru CNM Navrom. CNM Navrom mai deţinea atunci 54 de nave, dintre care 40 erau reţinute sau arestate în diverse porturi ale lumii, pentru datorii. Din 1999, lichidatorul vinde ce a mai rămas din CNM Navrom SA, moştenitoarea celei de-a patra flote europene, la un moment dat.

romanialibera.ro

Posted

Clădire monumentală scoasă la licitaţie

* Preţ de pornire pentru imobilul din Portului nr. 7: jumătate de milion de euro

Unul dintre imobilele simbol ale Galaţiului, clădirea monumentală ce a servit mult timp drept sediul al „Întreprinderii de Exploatare a Flotei Maritime - NAVROM Constanţa - Secţia IV Galaţi”, situată pe strada Portului nr.7, va fi scoasă spre vânzare la licitaţie. Acesta este unul dintre ultimele episoade ale agoniei CNM NAVROM SA Constanţa, „moştenitoarea” imobilului, societate află în stare de faliment.

e63b445294c325a936e9780ffc2bd64d_L.jpg

Lichidatorul judiciar al societăţii, PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services IPURL, a anunţat că va scoate, pe 10 octombrie, la vânzare mai multe imobile, printre care şi cel de la Galaţi, prin procedura licitaţiei publice deschise cu strigare. Clădirea aparţinând (încă) CNM NAVROM Constanţa are o structură impresionantă, fiind compusă din parter şi două etaje, plus mansardă, suprafaţa construită fiind de nu mai puţin de 2.820 mp. Pe lângă imobil va fi vândut şi terenul aferent, de 940 mp. Preţul de pornire al licitaţiei este de 428.600 euro (fără TVA), iar eventualii participanţi la licitaţie trebuie să depună o garanţie de cel puţin 30 la sută din preţul de pornire.

Neutilizată de ani de zile, clădirea NAVROM Constanţa poartă semnele trecerii timpului: geamuri sparte, tencuială coşcovită, lemnăria putrezită, pereţi mâzgăliţi cu inscripţii obscene sau graffiti de un gust îndoielnic. Dar chiar şi aceste condiţii, clădirea are un aer semeţ şi, renovată, ar putea redeveni un reper important al Portului Galaţi. Licitaţia de peste câteva zile ar putea aduce un răspuns referitor la viitorul acestui imobil, că despre flota maritimă nu mai poate fi vorba.

viata-libera.ro

  • 6 months later...
Posted

Preţul clădirii Navrom a ajuns la 342.880 de euro

După ce a licitat, luna trecută, fără succes două proprietăţi ce aparţin companiei de navigaţie Navrom Constanţa, lichidatorul PricewaterhouseCoopers IPURL scoate din nou la vânzare bunurile defunctei societăţi de stat. Potrivit unui anunţ publicat de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, vineri, la ora 14.30, vor fi licitate hala din Portul Constanţa şi imobilul din Galaţi, la preţuri uşor scăzute comparativ cu licitaţie din martie. Astfel, imobilul cu două etaje şi mansardă din Galaţi, unde a funcţionat o filială a companiei constănţene, are o suprafaţă construită de 663 de metri pătraţi, un teren de 940 de metri pătraţi şi un preţ de pornire de 342.880 de euro, faţă de 385.740 de euro la prima licitaţie.

Hala din Portul Constanţa este un spaţiu de depozitare cu un etaj şi o suprafaţă de 3.395 de metri pătraţi, şi are un preţ de pornire de 439.200 de euro, comparativ cu 494.100 de euro la prima şedinţă de vânzare.

Cei interesaţi trebuie să achite o garanţie de participare de 10% din preţul de pornire corespunzător imobilului ofertat. Termenul-limită pentru depunerea documentaţiei este 18 aprilie, ora 16.00, la sediul din Capitală al lichidatorului.

observator.ro

  • 11 months later...
Posted

Rămăşiţele Navrom, scoase din nou la mezat

După mai multe licitaţii nereuşite, lichidatorul Navrom Constanţa, PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services IPURL, încearcă din nou să vândă rămăşiţele societăţii maritime. Vineri, 11 aprilie, lichidatorul va scoate la licitaţie două bunuri ale CNM Navrom. Este vorba de imobilul cu două etaje şi mansardă din Galaţi, unde a funcţionat o filială a companiei constănţene, şi o hală din Portul Constanţa.

Primul obiectiv are o suprafaţă construită de 663 de metri pătraţi, un teren de 940 de metri pătraţi şi un preţ de pornire de 296.000 de euro.

Cel de-al doilea bun este un spaţiu de depozitare cu un etaj şi o suprafaţă de 3.395 de metri pătraţi, având un preţ de pornire de 389.000 de euro. Preţurile de pornire în cadrul licitaţiei au la bază valorile de evaluare ale bunurilor supuse vânzării, conform Rapoartelor de Evaluare, şi nu includ TVA. Licitaţia publică deschisă este programată pentru 11 aprilie, la ora 14.30.

telegrafonline.ro
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.